
【 '' အေနတတ္၍ အေသျမတ္ရန္ နည္းလမ္း'' 】
★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★
ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ “ဓူရ” ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္။
【 သဒၶါဓူရ နဲ႔ ပညာဓူရ 】
သဒၶါဓူရ - ဆိုတာ သဒၶါျပ႒ာန္းတာ။
တခ်ဳိ႕က သဒၶါတရား အရမ္းအားေကာင္းတယ္။
အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ သဒၶါတရားအားေကာင္းေပမယ့္
ပညာက အားနည္းသြားတယ္။
သဒၶါနဲ႔ ပညာကို မွ်ယူတတ္ရမယ္။
သဒၶါနဲ႔ တရားကို ႀကိဳးစားမယ္၊ ႐ႈမယ္၊ မွတ္မယ္၊
လွဴမယ္၊ တန္းမယ္၊ ေပးမယ္၊ ကမ္းမယ္။
သို႔ေသာ္လည္းပဲ ခႏၶာ၊ အာယတန၊ ဓာတ္၊ သစၥာေတြက်ေတာ့
သိပ္ၿပီး စိတ္မပါေတာ့ဘူး။
တရားထုိင္ဖို႔နဲ႔ တရားနာဖို႔ဆိုရင္ တရားပဲ ထုိင္မယ္၊
တရားမနာဘူး။ တရားထုိင္တာနဲ႔ တရားနာတာ မွ်မွ်တတ ရွိရမယ္။
အထိုက္အေလ်ာက္ ေလ့လာ ရမယ္။
အဲဒီလို မေလ့လာဘဲနဲ႔ သူက သဒၶါနဲ႔ခ်ည္း တြန္းမွတ္တယ္။
မွတ္ရံုပဲ မွတ္တယ္ မၾကည့္ဘူး။
မွတ္လည္း မွတ္ရမယ္၊
ၾကည့္လည္း ၾကည့္ရမယ္။
မွတ္ၿပီး ဘယ္လိုလုပ္ၾကည့္မလဲဆိုေတာ့
စူးစူးစိုက္စိုက္ မွတ္တာဟာ ၾကည့္တာနဲ႔အတူတူပဲ။
၀ိပႆနာဆိုတာ တည္ေအာင္ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။
၀ိပႆနာဆိုတာ သိေအာင္လုပ္တာ။
ခႏၶာရဲဲ႕သေဘာကို သိေအာင္ လုပ္ရတာ။
နာတဲ့ သေဘာေတြ၊ ယားတဲ့ သေဘာေတြ၊
ကိုက္တဲ့ သေဘာ ေတြကို မွတ္လဲမွတ္၊သိေအာင္လည္းလုပ္။
မွတ္ေတာ့ မသိဘူးလား-ဆိုေတာ့ သိေတာ့ သိသြားတယ္။
ပိုသိေအာင္လို႔ စူးစိုက္ဖို႔ ေျပာတာ။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ အလုပ္ေပးတဲ့အထဲမွာ
စူးစူးစိုက္စိုက္ မွတ္လို႔ မေျပာဘူးလား။
အဲဒါ သိေအာင္ လုပ္ခိုင္းတာ၊ သိေအာင္၊ သိေအာင္။
အဲဒီအသိကို ဘာ၀နာမယအသိလို႔ ေခၚတယ္။
စာအုပ္ထဲက ဖတ္ၿပီး
ဒုကၡသစၥာေတြ၊ စိတ္ေတြ၊ ေစတသိတ္ေတြဆိုတာ
အဲဒါ ဘုရားသိတဲ့ဉာဏ္။
ကိုယ့္ဉာဏ္ မဟုတ္ဘူး။
စာေရးထားတာကို သိတာ။
ကိုယ္သိရမွာက အခုေပၚတဲ့
ခႏၶာရဲ႕ အခုႏွိပ္စက္တဲ့သေဘာကို သိရမွာ။
ေဖာင္းတဲ့ သေဘာေလးေတြ၊
ပိန္တဲ့ သေဘာေလးေတြ၊
ကိုက္တဲ့သေဘာေလးေတြ၊
ယားတဲ့ သေဘာေလးေတြ၊
အဲဒါကို စူးစူးစိုက္စိုက္ မွတ္တဲ့အခါ က်ေတာ့
ေတာ္ေတာ္ႏွိပ္စက္ပါလားလို႔ သိလာတယ္။
နာတာ၊ က်ဥ္တာ၊ ကိုက္တာ၊ ခဲတာေတြက
တစ္ခ်ိန္လံုး ဟိုေနရာေျပာင္းလိုက္၊ ဒီေနရာေျပာင္းလိုက္။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ေသေသခ်ာခ်ာ မၾကည့္လို႔ရွိရင္ ခ်မ္းသာသလိုပဲေနာ္။
နည္းနည္းကေလး ေညာင္းတာနဲ႔ ကိုယ္ကျပင္လုိက္ၿပီ
ဆိုေတာ့ ခ်မ္းသာသလုိ ျဖစ္မေနဘူးလား။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ေတာ္ရံုတန္ရံုဆို မျပင္ပါနဲ႔၊
သဒၶါ တင္ထား၊ ေယာဂီ…သဒၶါတင္ထား။
သဒၶါတင္ထားဆိုတာ ဆရာသမားေတြ ေျပာတဲ့စကားကို
ယံုၾကည္ၿပီး အားထုတ္တာ။
ျမတ္စြာဘုရားျဖစ္ဖို႔ အားထုတ္စဥ္အခါတုန္းက
ေရႊပုလႅင္ေပၚမွာ တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ၿပီး
မျပင္ဘဲ အားထုတ္တာ။
ညဥ့္ဦးယံမွ မိုးေသာက္ယံအထိ…။
ဘုရားက ေရွ႕က လမ္းျပသြားတာပဲ၊
အဲဒါကို ေယာဂီတို႔က ေညာင္းျပင္၊ ယားကုတ္ လုပ္ေနၾကတယ္။
ေညာင္းျပင္၊ ယားကုတ္လို႔ ဘယ္ေတာ့ သမာဓိရမွာလဲ…။
ေညာင္းျပင္၊ ယားကုတ္လုပ္ေနေတာ့ အေညာင္းေျပ တာေပါ့ဗ်ာ။
အယားလည္း ေျပတာေပါ့။
သမာဓိကေတာ့ မရေတာ့ဘူး။
ေညာင္းတာ၊ ညာတာေလာက္ကို
ေတာ္ရံုတန္ရံု သည္းညည္းခံ မွတ္ပါ၊
ဆူးေပၚ တက္ထိုင္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး၊
၁၀ နာရီ၊ ၁၅ နာရီ ထိုင္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
ပဲေလး တစ္ဇြန္းေလာက္ စားၿပီးေတာ့
အတၱကိလမထာႏုေယာဂ က်င့္ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။
ေတာ္ရံုတန္ရံု ၁ နာရီ၊ ၂ နာရီေလာက္ေတာ့ ထုိင္ၾကေပါ့ဗ်ာ။
ကိုယ့္အိမ္အလုပ္လုပ္တာေတာင္ ၄ နာရီ၊ ၅ နာရီ လုပ္ၾကေသးတာပဲ၊
အဲဒီ ၁ နာရီ၊ ၂ နာရီေလာက္ ထိုင္တာကို အတၱကိလမထတဲ့။
ဘယ္ကလာ အတၱကိလ မထာႏုေယာဂ ျဖစ္ရမွာလဲ၊
မဇၥ်ိမပဋိပဒါအလုပ္ လုပ္ေနတာ၊
【ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ပ်င္းရင္ ပ်င္းတယ္ေျပာ၊
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ညႇာရင္ ညႇာတယ္ေျပာ၊
အက်င့္ကို လာမထိခိုက္နဲ႔။ 】
က်ဳပ္ကေတာ့ ထုိင္ရတာပ်င္းတယ္ဗ်ာဆိုရင္
ပ်င္းတဲ့သူက ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္သြားေပါ့။
ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ေညာင္းမွာစိုးလို႔၊
နာမွာစိုးလို႔ ညႇာရင္ ညႇာတဲ့သူ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြားေပါ့။
ညႇာတဲ့လမ္းက ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ…ေမ်ာလမ္းေပါ့ဗ်ာ။
ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြေတာ့ လုပ္တယ္၊
ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇာတဲ့အခါက်ေတာ့
မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရဘဲ ေမ်ာသြားတာေပါ့။
ေမ်ာရင္ တစ္ေန႔က်ေတာ့ ျမဳပ္မွာပဲ။
အဲဒါေၾကာင့္ ခႏၶာကို ညႇာတာလည္း အမွား၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႇင္းဆဲတာလည္း အမွားပဲ။
ညႇင္းဆဲတယ္ ဆိုတာ ဆူးေပၚ တက္ထိုင္တာတို႔၊
ခ်မ္းတဲ့အခ်ိန္ ေရထဲ ဆင္းစိမ္တာတို႔။
အဲဒီလို ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းဆဲတာဟာ တဏွာ မျဖစ္ေအာင္လို႔တဲ့။
တဏွာမျဖစ္ေပမယ့္ ေဒါသမျဖစ္ဘူးလား။
ဒါေၾကာင့္ ညႇင္းဆဲတာလည္း အမွား၊
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႇာတာလည္း အမွားပဲ။
မဇၥ်ိမပဋိပဒါ-ဆိုတာေပၚလာတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာကို
သည္းညည္းခံၿပီး မွတ္ဖို႔ေျပာတာ။
သည္းညည္းခံနိဗၺာန္ေရာက္ ဆိုတာ ဒီေနရာမွာ ေျပာတာ။
ေတာ္ရံုတန္ရံုဆိုရင္ သည္းညည္းခံပါ။
၁ နာရီ၊ ၂ နာရီေလာက္ကို သည္းညည္းခံ ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားမွတ္ပါ။
ခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ မရဘူးေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း ေလ့က်င့္သြားရင္ ရတာပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔ သည္းညည္းခံခိုင္းသလဲဆိုတာ ခႏၶာ့အေၾကာင္း သိေအာင္လို႔…။
ခႏၶာအေၾကာင္းကို ကိုယ္ေတြ႔သိေအာင္လို႔
စာအုပ္ေတြဖတ္ၿပီး သိတာမ်ဳိး၊
တရားနာၿပီး သိတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။
ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ၿငိမ္ၿပီးထိုင္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့
နာတာေတြ၊ က်ဥ္တာေတြ၊ ကိုက္တာေတြ၊
ခဲတာေတြ၊ ယားတာေတြ မေပၚဘူးလား သူေတာ္ေကာင္းတို႔။
အဲဒါေတြကို ေတြ႔လို႔ ႐ႈမွတ္ေနေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ႏွိပ္စက္တယ္ဆိုတာ
ေကာင္းေကာင္းသိလာတယ္။
အဲဒါ ဒုကၡသစၥာကို ကိုယ္ေတြ႔သိတာပဲ။
အဲဒါ သူမ်ားေျပာလို႔ သိတာမဟုတ္ဘူး၊
ကိုယ္တိုင္သိတာ၊ ကိုယ္မွာေတြ႔တဲ့ တရား။
ကိုယ္ေတြ႔တရားဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာ။
အဲဒါေၾကာင့္ အားထုတ္တဲ့အခါမွာ
သည္းညည္းခံၿပီး တင္းတင္းရင္းရင္း အားထုတ္၊
သင္တန္းေတြ တက္ၿပီး ေတာ့လည္း သြားသင္၊
မွ်မွ်တတယူေနာ္ သူေတာ္ေကာင္းတို႔…။
ကိုယ္က အားေတာ့ထုတ္တယ္၊ သင္မထားဘူးဆိုပါေတာ့၊
မဟာစည္ေယာဂီတို႔၊
သဲအင္းေယာဂီတို႔ အလုပ္ကေတာ့ အရမ္းလုပ္ပါတယ္။
ထိုင္တုန္းမွာေတာ့ အေသအလဲ ထိုင္လိုက္တာပဲ။
ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုမ်ဳိးေတြြြ သင္ယူေလ့လာမထားတဲ့ အခါက်ေတာ့
တရားျဖဳတ္တဲ့အခါမွာ အကုန္လံုး လြတ္ပစ္လိုက္ေရာ။
အဲဒီလို တရားေတြ လြတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ ေကာင္းပါေတာ့မလား။
★ အဲဒီေတာ့…သူမ်ားေတြ ကဲ့ရဲ႕တာေပါ့ဗ်။
★ ငါးမိနစ္ေတာင္ မထိုင္တဲ့သူေတြက ကဲ့ရဲ႕တာေပါ့။
★ တကယ္လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြကို ဟန္ေဆာင္ပန္ေဆာင္သမားေတြက ကဲ့ရဲ႕တာေပါ့။
တကယ္လုပ္ခဲ့တာေတြ အားလံုး အလကားျဖစ္ေရာ။
အဲဒါ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သင္တန္းမတက္လို႔။
ဘယ္သင္တန္းျဖစ္ျဖစ္ တက္ရမယ္။
ကုိယ္ဗဟုသုတ ရေအာင္ တက္ရမယ္။
သင္တန္းတက္ထားတဲ့ အခါက်ေတာ့
ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္နဲ႔ တက္ထားတဲ့သင္တန္း မႇ်ယူလို႔ရတယ္။ ဒါဟာ လမ္းမွန္ပဲ။
ေယာဂီတို႔ အခုေနအခါမွာ ႀကိဳးစားထုိင္ၾက၊
လူမမာျဖစ္လာရင္ ထိုင္ႏိုင္ပါအံုးမလား။
လူမမာျဖစ္လာရင္ ေဆးေတြကထိုး၊
ေဆးေတြကေသာက္ေတာ့ အိပ္ခ်င္ မူးတူးျဖစ္ေရာ၊
ဘယ္လိုမွ ထိုင္လို႔ မရဘူး။
အိပ္ေဆးေတြလည္း ထိုးထားေတာ့ မူးေနာက္ေနတာပဲ။
ဘုန္းႀကီးတို႔လည္း ကိုယ္တိုင္လူမမာျဖစ္လို႔ ေဆးရံုတက္ဖူးတယ္။
ေဆးေတြနဲ႔ မူးေနာက္ၿပီးေတာ့
လူက အပ်င္းတစ္သလို ျဖစ္ေနေရာ။
အဲဒီလို အခါမ်ဳိးမွာ ခါးမတ္မတ္ထားထိုင္လို႔ေတာင္ မရဘူး။
ဘယ္လိုမွ မွတ္လို႔ မေကာင္းေတာ့ဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္ သြားႏိုင္၊ လာႏိုင္၊ လုပ္ႏိုင္၊ ကိုင္ႏိုင္တုန္းမွာ
ေသေသခ်ာခ်ာ ႀကိဳးစားထားၾက၊
က်န္းမာေရး မေကာင္းရင္ ထိုင္မွတ္လို႔ေတာင္ မလြယ္ဘူး.....။
…(၁၅.၁၂.၂၀၀၇)၊ စေနေန႔၊ မာလာၿမိဳင္ (၇)လမ္း၊ မိသားစု ဓမၼသဘင္တြင္ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇာေနယ် (လိေမၼာ္ၿခံ-တိုက္ႀကီး) ေဟာၾကားအပ္ေသာ “အေနတတ္၍ အေသျမတ္ရန္ နည္းလမ္း” တရားေတာ္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလံုးသို႔ ပူေဇာ္ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
Post by , Ma Mee Ku
No comments:
Post a Comment