
{{


စိတ္ေလ်ာ့ သတိကပ္ဆုိတာက သမာဓိ မဂၢင္ကို ထူေထာင္ေနတာ ။
ခင္ဗ်ားတို ့ေလာေလာဆယ္ ရႈ ့ကြက္ မရႈ ့ဘူး ။ မွတ္ကြက္ မရႈဘူး။
စိ္တ္ကို ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာထား။ ငုတ္တုတ္ေလးပဲထုိင္ေန ၊ ဘာမွ မလုပ္နဲ ့။
မစဥ္းစားနဲ ့ ။ မေတြးနဲ ့၊ဘာကို ဘာမွ မလုပ္ပဲ ထိုင္ေန ။
အတိတ္ကိုလည္း မေတြးနဲ ့ ၊ အနာဂတ္ကိုလည္း မစဥ္းစားနဲ ့။စိတ္မျဖစ္ေအာင္ေန။
ေလာဘ ၊ေဒါသ ၊ ေမာဟ စိတ္မျဖစ္ေအာင္ေနခိုင္းတာ။
၀ိဇၨာ သခၤ ါရ မျဖစ္ေအာင္ သခၤ ါရ ခ်ဳပ္ေအာင္ သခၤ ါရ မျဖစ္ေအာင္ေနခိုင္းတာ။
အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ သခၤ ါရေတြ မျဖစ္ေအာင္ေနခိုင္းတာ။
မ်က္စိရွိတယ္ ။ အဆင္းရူပါရုံရွိတယ္။ ျမင္တယ္ ၊ျမင္စိတ္ျဖစ္တယ္။
နားရွိတယ္ ၊က်ေနာ္ ့အသံ ခင္ဗ်ားတို ့ၾကားတယ္။ၾကားသိစိတ္ျဖစ္တယ္
အဲ့တာ သဘာ၀ ။ ႏွာေခါင္းရွိတယ္ နံတယ္။ နံစိတ္ျဖစ္တယ္။
မ်က္စိ ၊နား ၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္ အဲ့ဒါေတြက သဘာ၀ဓာတ္ေတြ။
အဲ့တာလည္း သခၤါရပဲ။
သခၤ ါရ မျဖစ္ေအာင္ေနဆုိတာ ဒါေတြက သခၤ ါရ ၊ သဘာ၀သခၤ ါရေတြ။ ဒါျပႆနာမရွိဘူး။
ၾကားတယ္ ၾကားကာမက္တပ္။ ျမင္တယ္ ျမင္ကာမက္တပ္ ။ နံတယ္ နံကာမက္တပ္။
ၾကားကာမက္တပ္၊ ျမင္ကာမက္တပ္၊ နံကာကမက္တပ္ ျပႆနာမရွိဘူး။
ဒါလည္း သခၤ ါရပဲ။ အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ သခၤ ါရ။ ဒါ သဘာ၀ သခၤ ါရ။အဲ့ သခၤါရ ကို မပါယ္ခိုင္းဘူး။ အဲ့သခၤ ါရကို ပါယ္ရမွာမဟုတ္ဘူး။ျမင္စိတ္ ၊ ၾကားစိတ္ ၊နံစိတ္ကို ပါယ္ခိုင္းတာမဟုတ္ဘူး။ျမင္တ
ၾကားလိုက္တဲ့ အသံဆုိရင္ ဒါေခြးသံ ပဲ ၊ လူသံပဲ ၊ ၀က္သံပဲ ။
ဒီ အသံ သာယာတယ္ ။ ဒီအသံ မသာယာဘူး။
အဲ့သလို ပညတ္ေတာ့ ေ၀ဒနာ ျဖစ္တယ္။ေ၀ဒနာ၊ တဏွာ ၊ ဥပဒါန္ ။
အဲ့လို ၾကားတယ္ နံတယ္ ထိတယ္ သိတယ္ဆုိတဲ့အေပၚမွာ ကိုယ္ပညတ္တဲ့အေပၚမွာ ေကာင္းဆိုးခံစားတာ။
အဲ့ဒီစိတ္ ။ အဲ့တာ အတၱေၾကာင့္ ငါေၾကာင့္ျဖစ္တာ။
အတၱ ဒိ႒ိေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့စိတ္။ ဥပါဒါန္ မစြဲေအာင္ ျမင္တဲ့အေပၚမွာ
ထံုးစံအတိုင္း ျမင္တယ္ဆုိကတည္းက ရုပ္ ၊ ေ၀ဒနာ၊ သညာ ၊ သခၤ ါရ ၊ ဝိညာ အကုန္ပါသြားၿပီ။ ဒီစိတ္ျဖစ္တယ္ဆုိကတည္းက ဒါ ေယာက်ာၤးပဲ၊ ဒါမိန္းမပဲ ၊ ဒါေခြးပဲ၊ ၀က္ပဲ ရုပ္ ၊ ေ၀ဒနာ ၊ သညာ ၊ သခၤါရ ၊ဝိညာ။ အဲ့ဒီ ဖႆ ပစၥယာ ေ၀ဒနာ ။
ဖႆေၾကာင့္ ေ၀ဒနာျဖစ္ ။ အဲ့အေပၚမွာ တဏွာ ဥပါဒါန္ျဖစ္။
အဲ့ဒီ ျမင္တဲ့အေပၚမွာ ၾကားတဲ့အေပၚမွာ ျဖစ္လာတဲ့ အတၱ ဒိ႒ိေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ျမင္သိစိတ္ ၊ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္ ၾကားလိုက္တယ္ဆုိရင္ ၾကားကာမက္တပ္ဆုိရင္
ဘယ္လိုလုပ္ေပၚမလဲ။ျပႆနာမရွိ
ၾကားတယ္ဆုိမွ သိလိုက္တာ (ဒါ ေခြးသံပဲ ၊ လူသံပဲ)
ျမင္ၿပီးေတာ့မွ သိလို္က္တဲ့ ျမင္သိစိတ္သည္ ဒီစိတ္ဟာ အဲ့တာက အတၱ ကလာတာ။
အဲ့ဒီသခၤ ါရ မျဖစ္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရမွာ။
၀ိဇၨာေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ သခၤ ါရ ၊ အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤ ါရ ။
ဒါသဘာ၀မဟုတ္ဘူး။
ဒါ အတၱဒိ႒ိေၾကာင့္ ငါေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ သခၤ ါရ။
အဲ့ဒီ သခၤ ါရ မျဖစ္ေအာင္ စိတ္ေလ်ာ့ ၊ သတိကပ္ၿပီးေတာ့မွ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ။ တနည္းအားျဖင့္ ေမာဟစိတ္ မျဖစ္ေအာင္။
ေမာဟ မျဖစ္ေအာင္ဆုိတာ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္။ကုသိုလ္မလုပ္နဲ ့လို ့ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ၀ိပႆနာတရား နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းတရားဆို
{{ အဲဒီ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္န ့ဲလြတ္ေနတာ တရားကို က်င့္ရမွာ ။ }}
အဲ့ဒီထို္င္ေနတဲ့ အခိုက္မွာ ကုသိုလ္စိတ္လည္း မျဖစ္ေစနဲ ့။
အကုသိုလ္စိတ္လည္းမျဖစ္ေစနဲ ့။ စိတ္ကို ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ စိတ္မျဖစ္ေအာင္ေနရမယ္။
ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ထား။စိတ္မျ
ေလာဘ ၊ေဒါသ၊ ေမာဟ စိတ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ တည့္တည့္ေန။
အတၱဒိ႒ိနဲ ့ယွဥ္ၿပီးေတာ့ မျဖစ္ေစနဲ ့။ အတိတ္ကို မစဥ္းစားနဲ ့ ၊
အနာဂတ္ကိုမေတြးနဲ ့။ ဘာမွ မလုပ္နဲ ့ငုတ္တုတ္ကေလးပဲထိုင္ေန။
သတိနဲ ့စိတ္မျဖစ္ေအာင္ေန။သတိနဲ ့ေစာင့္ေရွာက္။
သတိက ဘယ္မွာရွိလဲဆုိေတာ့ စိတ္မွာရွိတယ္။ စိတ္ရဲ့ မေနာဒါြယ မွာရွိတယ္။
သတိနဲ ့အဲ့ဒီစိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ထား။
စိတ္မျဖစ္ေအာင္ေန။သခၤ ါရေတြ မျဖစ္ေအာင္ေန။
အတၱဒိ႒ိနဲ့ ယွဥ္တဲ့ အ၀ိဇၨာ သခၤ ါရေတြ
မျဖစ္ေအာင္ေန။ျဖစ္ခြင့္မေပး
စိတ္ေလ်ာ့ သတိကပ္၊ စိတ္မျဖစ္ေအာင္။
ဘာမွ မလုပ္နဲ ့။ ငုတ္တုတ္ကေလးပဲထိုင္ေန။ ဒါသမၼာ၀ါယမ ၊ သမၼာသတိနဲ ့သမၼာသမာဓိကို ထူေထာင္ေနတာ။သမာဓိ မဂၢင္ကို ထူေထာင္ေနတာ။
မဂၢင္ရွစ္ပါးထဲမွာ သမာဓိ မဂၢင္ကိုထူေထာင္တာ။ဒီအခ်ိန္
သမာဓိအားေကာင္းလာၿပီ စိတ္မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့မွ စိတ္ကို ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္မွာထားၿပီးေတာ့မွ သမာဓိမဂၢင္အဆင့္ကိုေရာက္
လာၿ
အဲ့ဒီက်ေတာ့မွ သမၼသကၤပၸ နဲ့ သမၼဒိ႒ိ ပညာမဂၢင္အကူအညီနဲ ့ ဥပေကၡာစိတ္ကို သတိကပ္ၿပီးေတာ့ ရႈလိုက္တဲ့ အခါၾကေတာ့ အဲ့ဒီ စိတ္ဆိုတဲ့သေဘာဟာ
ဥပေကၡာ အဆင့္ဆုိတဲ့ ေရာက္မွေတြ ့ႏိုင္မယ္။
ခင္ဗ်ားတို ့စိတ္က ဥပေကၡာဆုိတဲ့ အဆင့္ကိုေရာက္မွ သမာဓိမဂၢင္အဆင့္ကိုေရာက္ၿပီ
ဥပေကၡာစိိတ္ဆုိတာဟာ သေဘာပရမတ္ ျဖစ္ျခင္း ၊ ပ်က္ျခင္း သေဘာေလးကို အ့ဲသေဘာေလးပဲ အဲ့ပ်က္ေနတဲ့ သေဘာေလးမွ်ပဲလို ့ စိတ္ရဲ့သေဘာေလးမွ်ပဲလို ့သိတာ။
အဲ့သလို သိတဲ့ အသိဟာ သေဘာပရမတ္ကိုေတြ ့တာပဲ။
အဲ့ဒီသေဘာေလးဟာဘာလဲဆုိေတာ့ ပစၥဳပၸန္ စိတ္ဆိုတဲ့ စြမ္းအင္ေလးပဲ ။စိတ္ဆုိတဲ့ အရည္အေသြးေလးပဲ။ စိတ္ဆုိတဲ့ သတၱိေလးပဲ။ စိတ္ဆုိတဲ့ ဓာတ္သေဘာေလးပဲ။
အဲ့တာမလို ့ အဲ့ဒီ အခါက်ေတာ့မွ စိတ္ဟာ ဥပေကၡာစိတ္ျဖစ္ၿပီဆိုတဲ့အခါ
သေဘာပရမတ္ကိုေတြတာ။
အဲ့သေဘာပရမတ္ကိုေတြ ့ၿပီဆုိတဲ့အခါက်ေတာ့မွ
ခင္ဗ်ားတို ့ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္ လို ့ေခၚတယ္။ အဲ့တာ ခင္ဗ်ားတို ့က်င့္တဲ့ အက်င့္ဟာ
ဓမၼာႏုပႆနာဆုိက္ၿပီ။ သခၤါ႐ုေပကၡာဉာဏ္ေရာက္ၿပီ။ အဲ့ဒီလို ေတြ ့တဲ့ အေတြ ့ဟာ
သတိၱေလးပဲ ၊ ဓာတ္သေဘာေလးပဲ၊ စြမ္းအင္ေလးပဲ။ အဲ့သလိုသိတဲ့ အသိဟာ သခၤ ါရ ပရမတ္ကိုေတြ ့တယ္လို ့ဆုိတယ္။ သူ ့ရဲ့ ေရွ ့မွာ အသခၤတ ပရမတ္ ။
အသခၤတ ပရမတ္ဆုိတဲ့ နိဗၺာန္ဆုိတာရွိတယ္။ အဲ့ဒီအဆင့္ကို အဲ့ဒီသေဘာပရမတ္ကိုေတြ ့ၿပီဆုိလို ့ရွိရင္ ဓမၼႏုပႆနာဆုိက္ၿပီ။
ခင္ဗ်ားတို ့နိဗၺာန္ခရီးဟာ ၈၀ ရာႏႈန္းေပါက္သြားၿပီ။
တရားျပဆရာ ဦးေက်ာ္စန္း (သဘာ၀တရားရိပ္သာ)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=280651552086618&set=a.124364114382030.27083.100004253262092&type=1
No comments:
Post a Comment