
"အတၱသမံ ေပမံ နတၲိ"
"ကိုယ့္္ကိုယ္ေပၚမွာ တြယ္တာတာ
ေလာက္ တျခားတြယ္တာမႈကမရွွိ
ႏိုင္ဘူး" တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကေဟာ
တယ္။
ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေႏွာင့္
ယွက္ဖ်က္ဆီးလာၿပီဆိုရင္ ဘယ္
သူ႔မွ လက္မခံေတာ့ဘူး။ ခ်စ္လွပါ
တယ္ဆိုတဲ့သား/ သမီးလည္းအေမြ
ျပတ္ေၾကာ္ျငာတာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔
တုန္းဆို ကိုယ္တန္ဖိုးထားႏွစ္သက္
မႈ ေက်နပ္မႈ ေပွ်ာ္ရႊင္မႈေလးကို
ပ်က္စီးေအာင္လုပ္လို႔မခ်စ္ႏ
ေတာ့ဘူး။ တကယ့္အႏွစ္သာရကို
ၾကည့္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ လူေတြဟာ
ကိုယ့္ကိုယ္ကို အခ်စ္ဆံုးဆိုတာ
ဟုတ္တယ္။
ေနာက္ဆံုးဒီအတြယ္အတာကေန
ရုန္းထြက္ႏိုင္တယ္ဆိုတာေသာတ
ပန္ျဖစ္သြားရင္ေတာင္ ေသာတာ
ပန္အလိုက္ အတြယ္အတာရွိေန
ေသးတယ္။ သို႔ေသာ္ ေသာတာပန္
ရဲ႕အတြယ္အတာသည္ အပါယ္ဆြဲ
ခ်ေလာက္ေအာင္ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ပစၥည္းေပၚ လူေပၚ တြယ္တာတို႔ အ
ပါယ္ဆဲြခ်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အကု
သိုလ္မႈကို မက်ဴးလြန္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။
မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ အရွိန္ေလ်ာ့သြား
ၿပီလို႔ေျပာတာ။
သကဒါဂါမ္ ျဖစ္သြားလို႔ရွိရင္
လည္း အတြယ္အတာဟာေလ်ာ့
က်သြားတယ္။ သကဒါဂါမ္နဲ႔ ေသာ
တာပန္ ဘာထူးတုန္းဆိုလို႔ရွိရင္
ေသာတာပန္က ၉ ခါေလာက္ျဖစ္
ရင္ သကဒါဂါမ္က၁ခါ ၂ခါေလာက္
္
ပဲျဖစ္တယ္။ ျဖစ္တဲ့အႀကိမ္နည္းသ
လို ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္လည္း နည္းသြား
တယ္။
ေသာတာပန္ရဲ႕တဏွာနဲ႔ သကဒါ
ဂါမ္ရဲ႕ တဏွာကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္
မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ သကဒါဂါမ္ရဲ႕တ
ဏွာက အမ်ားႀကီးေလ်ာ့က်သြား
ၿပီ။ သကဒါဂါမ္ရဲ႕ တဏွာက အရွိန္
ကိုမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ 'အဓိ
စၥဳပၸတၲိယာ' ျဖစ္ခဲတယ္ တဲ့။ 'ပရိယု
႒ာန မႏၵတာ'ျဖစ္လာလို႔ရွွိရင္လည္
ံ
အားေပ်ာ့တယ္ အရွိန္မရွိဘူး' ဒါကြဲ
ျပားျခားနားသြားပံု။
အနာဂါမ္ျဖစ္သြားရင္ ကာမရာဂ
တို႔ ဗ်ာပါဒတို႔ဆိုတာ မရွိေတာ့ဘူး။
ကာမအတြယ္ေတြမရွိေတာ့ဘူးဆို
ေပမယ့္ ဘာသြားတြယ္ေနတုန္း ဆို
ေတာ့ သူရထားတဲ့ စ်ာန္တရားတို႕
တရားထူး တရားျမတ္ေတြကို သြား
တြယ္တယ္။ကာမဘံုကို မတြယ္ေပ
မယ့္ ျဗဟၼာ့ဘံုကို သြားတြယ္ေန
တယ္။ ဒါကို ဘဝရာဂလို႔ ေခၚတယ္
ရူပရာဂ အရူပရာဂ အဲဒါကိုပဲ ဘဝ
ရာဂလို႕ ေခၚတယ္။
ေနာက္ဆံုးမယ္ ဘဝလည္းမတြယ္
ေတာ့ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ္ရထား
တဲ့ တရားကို သြားတြယ္ေနေသး
တယ္။ ''ဓမၼရာဂ ဓမၼနႏီၵ''လို႔ေခၚ
တယ္။ အဲ့ဒီဓမၼရာဂ ေပၚမွာအတြယ္
အတာေလး ျဖစ္ေနေသးသမွ် ႏွစ္
သက္ေက်နပ္မႈေတြရွိေနေသးသမွ်
အရဟတၲဖိုလ္ကို မဆိုက္ေရာက္
ႏိုင္ဘူးလို႔ ဒီလိုေဟာထားတယ္။
အဲဒီဓမၼေပၚမွာ တြယ္တဲ့အရာကိုပါ
တြယ္တာမႈအားလံုးစြန္႔လႊတ္လိ
ၿပီဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ လံုးဝလြတ္
သြားၿပီလို႔ေျပာတာ။ ''အတြယ္အ
တာလြတ္ျခင္းသည္ပင္ ဘဝက
လြတ္ေျမာက္ျခင္းပဲ။ အတြယ္အ
တာရွိေနျခင္းသည္ဘဝ၌ ရွိေနျခင္း
္
ပဲ"ဒီလိုမွတ္ရမယ္။
"နိဗၺာန္ဆိုတာ အတြယ္အတာ
က လံုးဝလြတ္သြားတာ" ကို ေခၚ
တယ္ေပါ့။ ဒါကတစ္ခု မွတ္စရာ။
'ခႏၲီ ပရမံ တေပါတိ တိကၡာ
နိဗၺာနံ ပရမံ ဝဒႏၲိ ဗုဒၶါ" နိဗၺာန္ကို
အျမတ္ဆံုး' အဆင့္အျမင့္ဆံုး ပန္း
တိုင္အေနနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားကဒီလို
ေဟာထားတာရွိတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ''နိဗၺာနံ ပရမံ
သုခံ'' (သို႔) "နိဗၺာန ပရမံ သုခံ''
"ခ်မ္းသာေတြထဲမွာ နိဗၺာန္ဟာ အ
ေကာင္းဆံုးပဲ'' လို႔……။
••• ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ၏
"အဘိဓမၼာျမတ္ေဒသနာ(ဒု -တြဲ)မွ
္
No comments:
Post a Comment