
★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၂)
“အနိစၥ" ဆိုတာကိုေတာ ့ဒကာႀကီး
ဘယ္လိုသေဘာေပါက္ထားသလဲ…။
(အနိစၥ ဆိုတာ မၿမဲတာေပါ့ဘုရား
အိုးေတြခြက္ေတြပန္းကန္ေတြကြဲရတာ
တိုက္ေတြတာေတြအိမ္ေတြ ေရႀကီးလို႔
မီးေလာင္လို႔ ပ်က္စီးရတယ္ဆိုတာ
ေတြဟာ မၿမဲတဲ႔ သေဘာမို႔ အနိစၥ ေပါ့
ဘုရား။လူေတြေသရတယ္ဆိုတာ
လည္းမၿမဲလို႔ေသရတယ္ဆိုေတာ႔ ျဖစ္
လာသမ်ွပ်က္ရတဲ႔သေဘာ အနိစၥ
ေရာက္တယ္လို႔ေျပာရတာပဲမဟုတ္
လားဘုရား)
ဒကာႀကီးသိထားတဲ႔ အနိစၥ က မၿမဲ
ဘူးဆိုတာေလာက္တင္ သိေနတဲ႔
“အမ်ားေျပာတဲ႔အနိစၥ"ဘဲ“ဘုရားေဟာ
တဲ႔ အနိစၥ"ေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။
(မွန္ပါ ရွင္းျပပါဦးဘုရား)
အနိစၥ အၿမဲမရွိဘူးဆိုတာ ဗဟိဒၶ မွာရွိ
တဲ႔ အိုးမၿမဲ အိမ္မၿမဲ သတၱဝါမၿမဲတာ
သိရုံေလးနဲ႔ အနိစၥ မဆုံးေသးဘူး။
အိုးတို႔အိမ္တို႔ကို မျမင္ခင္ အာရုံမျပဳ
ခင္ကအိုးလို႔သိမဲ႔စိတ္ အိမ္လို႔သိမဲ႔စိတ္
ဘာဘာညာညာလို႔သိမည့္စိတ္ မွတ္
မည့္စိတ္ေတြကိုက နဂိုကမရွိ မူလက
မရွိ။ျဖစ္လာျပန္ေတာ႔လည္း ေပ်ာက္
သြားလို႔ မရွိဆိုတဲ႔ “စိတ္,အၿမဲမရွိတာ"
ကို သိမွ အနိစၥ ရဲ ႔အစအဆုံးကိုသိတာ။
ဒကာႀကီး အိုးကိုမျမင္ခင္က အိုးလို႔
သိတဲ႔စိတ္ရွိရဲ ႔လား(မရွိပါဘူးဘုရား)
အိုးကို အာရုံမျပဳခင္ အိုးလို႔သိမည့္စိတ္
ေပ်ာက္မေနဘူးလား(ေပ်ာက္ေနပါ
တယ္ဘုရား)။
ေအး…အိမ္ထဲမွာေန,ေနေပမဲ႔လည္း
အိမ္ကိုအာရုံမျပဳရင္ အိမ္လို႔သိတဲ႔စိတ္
ငါ့အိမ္လို႔စြဲတဲ႔စိတ္ေတြဟာ ေပ်ာက္ေန
တယ္ မရွိဘူး။
အိမ္ကိုအာရုံျပဳလိုက္ေတာ႔မွအိမ္ကို
သတိရတဲ႔စိတ္။သားကိုအာရုံျပဳလိုက္
ေတာ့မွ သားကိုသတိရတဲ႔စိတ္ေတြက
ေပၚလာရတာ။အာရုံမျပဳခင္ကေတာ့
အိုးစိတ္အိမ္စိတ္ သားစိတ္သမီးစိတ္
ဘာစိတ္မွ ျဖစ္ၿပီးသားအေနနဲ႔ ရွိမေန
ၾကဘူး။
အသံတစ္ခုခုကိုၾကားမွ ဒါက
ေၾကးစည္သံ ဒါကေခါင္းေလာင္းသံလို႔
သိတဲ႔စိတ္။အနံ႔တစ္ခုခုကို ရွဴမိမွ ပန္းနံ႔
အပုပ္နံ႔လို႔ သိတဲ႔စိတ္ေတြက ျဖစ္လာရ
တာ။မျမင္ခင္ မၾကားခင္ မနံခင္ မစား
ခင္က ဘာဘာညာညာလို႔ သိမည့္စိတ္
မွတ္မည့္စိတ္ေတြဟာ မေပၚေသး
ေတာ့ ေပ်ာက္ေနတယ္။
သူ႔ ဆိုင္ရာ
ဆိုင္ရာ အာရုံနဲ႔ဒြါရ တိုက္လိုက္ေတာ့မွ
ဒီစိတ္ေတြက ျဖစ္လာရတာ။ျဖစ္လာ
ျပန္ေတာ့လည္းတည္မေနနိုင္ဘူး။
ပ်က္ရျပန္တယ္။ပ်က္တဲ႔စိတ္ေတြက
လည္းခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားၾကလို႔ မရွိေတာ႔ဘူး။
“အဲဒီလို နဂိုကမရွိ,မူလကမရွိ,ျဖစ္လာ
ျပန္ေတာ့လည္းေပ်ာက္ပ်က္သြားလို႔ မ
ရွိေတာ့ဘူး,ဆုိတဲ႔ အၿမဲတမ္း ရွိမေနတဲ႔
အနိစၥ"ကို သိရမွာ ဒကာႀကီး…။
ဒါေၾကာင့္ “အနိစၥ ဆုံးတယ္"ဆိုတာ…
မိမိရဲ ႔မေနာက ဘာဘာညာညာ လို႔ သိ
တဲ႔စိတ္ မွတ္တဲ႔စိတ္ ႀကံေတြးတဲ႔စိတ္
ေတြဟာ မျဖစ္မီကမရွိဘူး, ျဖစ္တဲ႔
ေနာက္ပ်က္တယ္,ပ်က္သြားလို႔မရွိ
ေတာ့ဘူး လ ို႔သိလိုက္ရင္ အနိစၥ ဆုံးပါ
တယ္။
ျဖစ္လာတဲ႔တရားေတြ ပ်က္သြားလို႔ မရွိတာက“သနိမိတၱအနိစၥ"ေခၚတယ္
ကမာၻ႔ထုံးအနိစၥ,အိုးကြဲခြက္ကြဲအနိစၥလို႔
ေခၚတယ္။
ျဖစ္မည့္စိတ္ေတြကိုက နဂို
ကလည္းမရွိဘူး,အစကလည္းမရွိဘူး,
ျဖစ္ၿပီးေနာက္ပ်က္သြားလို႔လည္းမရွိ
ေတာ့ဘူးလို႔ သိလိုက္မွ“အၿမဲရွိမေနတဲ႔
အနိစၥ"ကို သိသြားတာ။အဲဒါကို ပါဠိ လို
“အနိမိတၱ အနိစၥ"လို႔ေခၚတယ္။
“အနိမိတၱအနိစၥ"ဆိုတာ မိမိရဲ ႔မေနာ
မွာ ျဖစ္ေနတာေတြ ဘာမွမရွိဘူး။
သူ ထင္မႈ,ငါ ထင္မႈ,ေယာက္်ားမိန္းမ
ထင္မႈဆိုတဲ႔ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အရိပ္နိမိတ္
ေတြ ေပ်ာက္ေနတယ္။
ေလာဘရိပ္ ေဒါသရိပ္ ခ်စ္ရိပ္မုန္းရိပ္
ပူရိပ္ေဆြးရိပ္ဆိုတဲ႔ ကိေလသာ ဘာဆို
ဘာမွမရွိဘူး ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ဆုံးေနတယ္။
မျဖစ္ခင္ကလည္းမျဖစ္ေသးလို႔ မရွိဘူး
ေပ်ာက္ေနတယ္။ျဖစ္လာျပန္ေတာ့လဲ
ပ်က္ရျပန္လို႔ေပ်ာက္ေနတယ္။
“မျဖစ္ခင္က မရွိဘူးလို႔သိတာဟာ
ဥပါဒ္စြန္း ကို သိတာ"။
“ ျဖစ္တဲ႔ေနာက္ပ်က္သြားလို႔ မရွိဘူး
လို႔ သိတာက ဘင္စြန္း ကိုသိတာ"။
ဒါျဖင့္ အနိစၥ အေနနဲ႔ ျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြ
မရွိတာကိုေတာ့သိသြားၿပီ။
ျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြ မရွိရင္…အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္
္ေတြ ဆုံးေနတဲ႔ ေနရာမွာ ဘာရွိမလဲ?
ဒါေလးစဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ ။
ျဖစ္ပ်က္ ဆုံးတဲ႔ေနရာမွာ“ဆုံးရာ"ရွိ
တယ္။ျဖစ္ပ်က္ ေပ်ာက္တဲ႔ေနရာမွာ
“ေပ်ာက္ရာ"ရွိတယ္။ျဖစ္ပ်က္ ကုန္တဲ႔
ေနရာမွာ “ကုန္ရာ"ရွိတယ္။
ခင္ဗ်ားတို႔ တရားအားထုတ္တဲ႔သူေတြ
ျဖစ္တာလည္းသိတယ္။ပ်က္တာလည္
သိတယ္။ပ်က္တဲ႔ေနာက္ မရွိတာကိုလဲ
သိတယ္။
အဲဒီ ျဖစ္ပ်က္ေတြ မရွိလို႔ ေပ်ာက္ေန
တဲ႔ေနရာမွာ ဘာရွိမလဲ ဆိုတာေလး
သိဖို႔ လိုေနတာ, ဘာရွိမလဲ…?
ဘာမွမရွိလို႔ လြတ္ေနတဲ ႔“လြတ္ရာ"
ႀကီး ဟာလာဟင္းလင္းႀကီး ရွိေနတာ
ေပါ့။အဲဒီ “လြတ္ရာ ကုန္ရာ ဆုံးရာ" ဟာ
“နိဗၺာန္"ပါဘဲ။ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေတြ မရွိလို႔
ဆုံးေနတဲ႔ေနရာမွာ “ဆုံးရာ"ရွိတယ္။
“ျဖစ္ပ်က္ဆုံးရာ နိဗၺာန္" ဆိုတာ ဒါကို
ေျပာတာဘဲ။
“ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ေတြ မရွိလို႔
ကုန္ေပ်ာက္ေနတဲ႔ ေနရာမွာ ကုန္ရာ
ရွိတယ္။ေလာဘကုန္ရာ နိဗၺာန္,ေဒါသ
ကုန္ရာ နိဗၺာန္,ေမာဟ ကုန္ရာ နိဗၺာန္
ဆိုတာလည္း ဒါပါဘဲ။ဒါေၾကာင့္ အနိစၥ
တစ္လုံး ကိစၥတုံး ဆိုသလို အနိစၥ တစ္
လုံးသိလိုက္တာနဲ႔ အနိစၥ,ဒုကၡ,အနတၱ
လကၡဏာေရး သုံးပါးရႈၿပီးျဖစ္လို႔
နိဗၺာန္ ျမင္သြားတာပါဘဲ။
“ ဒုကၡ" ကို သိတဲ႔ေနရာလည္း…..?
ဆက္ပါမည္။
* ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့တရားေတြ႔ၾကပါေစ။ ႔
No comments:
Post a Comment