
လူတစ္ေယာက္သည္ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ တစ္မိ်ဳးမ်ိဳးလုပ္တိုင္း ေဘးေလးမ်ိဳးသို႔ဆိုက္၏။
၁။ ပရာႏုဝါဒေဘး
၁။ ပရာႏုဝါဒေဘး
၂။ ဒ႑ေဘး
၃။ အတၱာႏုဝါဒေဘး
၄။ အပါယေဘး တို႔ျဖစ္၏။
ပရာႏုဝါဒေဘးဟူသည္ သူတစ္ပါးက စြပ္စြဲက့ဲရ႕ဲေသာေဘး ျဖစ္၏။
ဒ႑ေဘးဟူသည္ ေထာင္တန္းက်ျပီး အျပစ္ေပးခံရျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလို၏။
အတၱာႏုဝါဒေဘးဟူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲက့ဲရ႕ဲေသာေဘး ျဖစ္၏။
အပါယေဘးဟူသည္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ေသာေဘး ျဖစ္၏။
ထိုေလးမ်ိဳးတြင္ ေရွ႕ႏွစ္မ်ိဳးသည္ သူတစ္ပါး မရိပ္မိေအာင္ ပိပိရိရိ လုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း လာဘ္ထိုးျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း လြတ္ေအာင္ေရွာင္၍ ရႏုိင္ေသး၏။
ေနာက္ႏွစ္မ်ိဳးကား မည္သို႔ေသာ နည္းျဖင့္မွ် ေရွာင္လြဲ၍ မရႏုိင္ေပ။
သူတစ္ပါးကိုသာ လိမ္၍ရမည္။ မိမိကိုယ္မိမိကား ဘယ္ေသာအခါမွ လိမ္၍မရ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒုစရုိက္မွု တစ္ခုခုလုပ္ျပီးသည္ႏွင့္ မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲေသာ အတၱာႏုဝါဒေဘးၾကီးသည္ ေန႔စဥ္ ႏွိပ္စက္ေတာ့၏။
မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲျခင္းဟူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ မၾကည္ညုိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆုံးပန္တိုင္ကား အပါယ္ေလးပါး ျဖစ္၏။
--------------------------------
ေလာဘသည္ ………
သမေလာဘ
ဝိသမေလာဘ ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။
တရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘကို သမေလာဘ။
မတရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘကို ဝိသမေလာဘ။
တရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘသည္ အနာဂါမ္အရိယာမွာပင္ ရွိေသး၏။ (ဘဝရာဂါႏုသယကိုဆိုလို)။ ထိုသမေလာဘကား မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးလုံးကို ဒုကၡမေပးေပ။
ဝိသမေလာဘသည္သာ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလုံးကို ဒုကၡေပးသည္။
လူသည္ သဘာဝအားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ပါလွ်က္ ယုတ္နိမ့္ေသာ အပါယ္ဘုံသို႔ က်ရသည္မွာ ထိုဝိသမေလာဘေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။
မိသားစုကို လုပ္ကိုင္ေက်ြးေမြးသူမ်ားသည္ သမၼာအာဇီဝက်က် တရားသျဖင့္ ရွာေဖြေက်ြးေမြးသင့္၏။
ဝိသမေလာဘ၏ ေက်းက်ြန္ျဖစ္ျပီး မတရားေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြေက်ြးေမြးမည္ဆိုလွ်င္ မိသားစုမ်ားသည္ စားစရာကိုသာအတူ ဝိုင္းစားေပးၾကမည္ ျဖစ္၏။
အပါယ္သို႔ က်ဖို႔ရွိလွ်င္ကား မည္သူမွ် လိုက္ပါေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္။ မိမိတစ္ေယာက္တည္းသာ သြားရမည္ျဖစ္သည္။
--------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
ပရာႏုဝါဒေဘးဟူသည္ သူတစ္ပါးက စြပ္စြဲက့ဲရ႕ဲေသာေဘး ျဖစ္၏။
ဒ႑ေဘးဟူသည္ ေထာင္တန္းက်ျပီး အျပစ္ေပးခံရျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလို၏။
အတၱာႏုဝါဒေဘးဟူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲက့ဲရ႕ဲေသာေဘး ျဖစ္၏။
အပါယေဘးဟူသည္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ေသာေဘး ျဖစ္၏။
ထိုေလးမ်ိဳးတြင္ ေရွ႕ႏွစ္မ်ိဳးသည္ သူတစ္ပါး မရိပ္မိေအာင္ ပိပိရိရိ လုပ္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း လာဘ္ထိုးျခင္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း လြတ္ေအာင္ေရွာင္၍ ရႏုိင္ေသး၏။
ေနာက္ႏွစ္မ်ိဳးကား မည္သို႔ေသာ နည္းျဖင့္မွ် ေရွာင္လြဲ၍ မရႏုိင္ေပ။
သူတစ္ပါးကိုသာ လိမ္၍ရမည္။ မိမိကိုယ္မိမိကား ဘယ္ေသာအခါမွ လိမ္၍မရ။
ထို႔ေၾကာင့္ ဒုစရုိက္မွု တစ္ခုခုလုပ္ျပီးသည္ႏွင့္ မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲေသာ အတၱာႏုဝါဒေဘးၾကီးသည္ ေန႔စဥ္ ႏွိပ္စက္ေတာ့၏။
မိမိကိုယ္မိမိ စြပ္စြဲျခင္းဟူသည္ မိမိကိုယ္မိမိ မၾကည္ညုိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆုံးပန္တိုင္ကား အပါယ္ေလးပါး ျဖစ္၏။
--------------------------------
ေလာဘသည္ ………
သမေလာဘ
ဝိသမေလာဘ ဟုႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။
တရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘကို သမေလာဘ။
မတရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘကို ဝိသမေလာဘ။
တရားသျဖင့္ လိုခ်င္ေသာ ေလာဘသည္ အနာဂါမ္အရိယာမွာပင္ ရွိေသး၏။ (ဘဝရာဂါႏုသယကိုဆိုလို)။ ထိုသမေလာဘကား မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးလုံးကို ဒုကၡမေပးေပ။
ဝိသမေလာဘသည္သာ မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလုံးကို ဒုကၡေပးသည္။
လူသည္ သဘာဝအားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာသူ ျဖစ္ပါလွ်က္ ယုတ္နိမ့္ေသာ အပါယ္ဘုံသို႔ က်ရသည္မွာ ထိုဝိသမေလာဘေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။
မိသားစုကို လုပ္ကိုင္ေက်ြးေမြးသူမ်ားသည္ သမၼာအာဇီဝက်က် တရားသျဖင့္ ရွာေဖြေက်ြးေမြးသင့္၏။
ဝိသမေလာဘ၏ ေက်းက်ြန္ျဖစ္ျပီး မတရားေသာ နည္းမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြေက်ြးေမြးမည္ဆိုလွ်င္ မိသားစုမ်ားသည္ စားစရာကိုသာအတူ ဝိုင္းစားေပးၾကမည္ ျဖစ္၏။
အပါယ္သို႔ က်ဖို႔ရွိလွ်င္ကား မည္သူမွ် လိုက္ပါေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္။ မိမိတစ္ေယာက္တည္းသာ သြားရမည္ျဖစ္သည္။
--------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment