ဝဋ္သုံးပါးေၾကာင့္ အပါယ္က်ပုံ
--------------------------------
ဝဋ္သည္ ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္ ဝိပါကဝဋ္ ဟုသုံးပါးရွိ၏။
ထိုတြင္ ကိေလသဝဋ္အရ ဤေနရာ၌ ရုပ္နာမ္ကို ငါဟုအယူမွားေသာ ဒိ႒ိကိေလသာကို ယူရ၏။
ကမၼဝဋ္အရ ဒုစရုိက္ ဒုရာဇီဝကို ယူရ၏။
ဝါသနာအရ အေပ်ာ္အပ်က္အေနျဖင့္ ခိုးလွ်င္ ဒုစရုိက္။
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အတြက္ခိုးလွ်င္ ဒုရာဇီဝ ဤသို႔ခြဲရ၏။
ဝိပါကဝဋ္အရ အပါယ္ခႏၶာျဖစ္ျခင္းကို ယူရ၏။
အေၾကာင္းဝဋ္ အက်ိဳးဝဋ္ခြဲလွ်င္ …
ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္သည္ အေၾကာင္းဝဋ္ျဖစ္ျပီး ဝိပါကဝဋ္သည္ အက်ိဳးဝဋ္ျဖစ္၏။
ေရႊကို ေစ်းႏွိမ္ျပီး ဝယ္ေသာသူသည္ ဒုရာဇီဝအမွုကို ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ေရႊဝယ္သူတြင္ တကယ္ရွိေသာအရာကား ေဖာက္ျပန္ျခင္း သေဘာတရားရွိသည့္ ရုပ္တရားႏွင့္ အာရုံကိုသိျခင္း သေဘာတရားရွိသည့္ နာမ္တရားတို႔သာ ျဖစ္သည္။
ထိုရွိသည့္ ရုပ္နာမ္သည္လည္း မပ်က္မစီး အျမဲတည္ေနသည္ မဟုတ္။
တရစပ္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရာသာျဖစ္သည္။
အျမဲတမ္း ျဖစ္ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္ အနိစၥတရားသာ ျဖစ္သည္။
အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ အျမဲတမ္း ႏွိပ္စက္ေနေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသာျဖစ္သည္။
ထိုရုပ္နာမ္မ်ား မျမဲတာကို ျမဲပါေစ။ ဆင္းရဲတာကို ခ်မ္းသာပါေစဟု မိမိအလိုလိုက္ အၾကိဳက္ေဆာင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္း မရွိေသာေၾကာင့္ အနတၱတရားသာ ျဖစ္သည္။
မျမဲေသာတရားကို ျမဲသည္ ဆင္းရဲေသာတရားကို ခ်မ္းသာသည္ ကိုယ့္အလိုမလိုက္ေသာ တရားကို ကိုယ့္အလိုလိုက္သည္ ေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာရုပ္ႏွင့္ သိ,သေဘာနာမ္ကို ငါျဖစ္သည္ဟု ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာ ယူမိေလေသာအခါ ငါခ်မ္းသာဖို႔အဓိက က်န္တ့ဲသူေတြ ဘာျဖစ္ျဖစ္ဟူေသာ ဝိသမေလာဘဓာတ္ၾကီး ဝင္ေရာက္လာေလေတာ့သည္။
ဤသည္ကိုပင္ ကိေလသဝဋ္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ထိုကိေလသဝဋ္ေၾကာင့္ ေရႊဆိုင္ပိုင္ရွင္သည္ တစ္သိန္းခြဲတန္ေသာ ပစၥည္းကို ငါးေသာင္းေပး၍ ဝယ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဤကား ကမၼဝဋ္ကို ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းေပတည္း။ ထိုကမၼဝဋ္ေခၚ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ထိုသူမ်ား ေသလြန္ေသာအခါ အပါယ္ဘုံ တစ္ခုခုသို႔ က်ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ျခင္းကိုပင္ ဝိပါကဝဋ္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
----------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
--------------------------------
ဝဋ္သည္ ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္ ဝိပါကဝဋ္ ဟုသုံးပါးရွိ၏။
ထိုတြင္ ကိေလသဝဋ္အရ ဤေနရာ၌ ရုပ္နာမ္ကို ငါဟုအယူမွားေသာ ဒိ႒ိကိေလသာကို ယူရ၏။
ကမၼဝဋ္အရ ဒုစရုိက္ ဒုရာဇီဝကို ယူရ၏။
ဝါသနာအရ အေပ်ာ္အပ်က္အေနျဖင့္ ခိုးလွ်င္ ဒုစရုိက္။
အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အတြက္ခိုးလွ်င္ ဒုရာဇီဝ ဤသို႔ခြဲရ၏။
ဝိပါကဝဋ္အရ အပါယ္ခႏၶာျဖစ္ျခင္းကို ယူရ၏။
အေၾကာင္းဝဋ္ အက်ိဳးဝဋ္ခြဲလွ်င္ …
ကိေလသဝဋ္ ကမၼဝဋ္သည္ အေၾကာင္းဝဋ္ျဖစ္ျပီး ဝိပါကဝဋ္သည္ အက်ိဳးဝဋ္ျဖစ္၏။
ေရႊကို ေစ်းႏွိမ္ျပီး ဝယ္ေသာသူသည္ ဒုရာဇီဝအမွုကို ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ေရႊဝယ္သူတြ
ထိုရွိသည့္ ရုပ္နာမ္သည္လည္း မပ်က္မစီး အျမဲတည္ေနသည္ မဟုတ္။
တရစပ္ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ အရာသာျဖစ္သည္။
အျမဲတမ္း ျဖစ္ပ်က္ေနေသာေၾကာင့္ အနိစၥတရားသာ ျဖစ္သည္။
အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ အျမဲတမ္း ႏွိပ္စက္ေနေသာေၾကာင့္ ဒုကၡသာျဖစ္သည္။
ထိုရုပ္နာမ္မ်ား မျမဲတာကို ျမဲပါေစ။ ဆင္းရဲတာကို ခ်မ္းသာပါေစဟု မိမိအလိုလိုက္ အၾကိဳက္ေဆာင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္း မရွိေသာေၾကာင့္ အနတၱတရားသာ ျဖစ္သည္။
မျမဲေသာတရားကို ျမဲသည္ ဆင္းရဲေသာတရားကို ခ်မ္းသာသည္ ကိုယ့္အလိုမလိုက္ေသာ တရားကို ကိုယ့္အလိုလိုက္သည္ ေဖာက္ျပန္ေသာ သေဘာရုပ္ႏွင့္ သိ,သေဘာနာမ္ကို ငါျဖစ္သည္ဟု ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာ ယူမိေလေသာအခါ ငါခ်မ္းသာဖို႔အဓိက က်န္တ့ဲသူေတြ ဘာျဖစ္ျဖစ္ဟူေသာ ဝိသမေလာဘဓာတ္ၾကီး ဝင္ေရာက္လာေလေတာ့သည္။
ဤသည္ကိုပင္ ကိေလသဝဋ္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ထိုကိေလသဝဋ္ေၾကာင့္ ေရႊဆိုင္ပိုင္ရွင္သည္ တစ္သိန္းခြဲတန္ေသာ ပစၥည္းကို ငါးေသာင္းေပး၍ ဝယ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဤကား ကမၼဝဋ္ကို ျပဳလုပ္လိုက္ျခင္းေပတည္း။ ထိုကမၼဝဋ္ေခၚ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ထိုသူမ်ား ေသလြန္ေသာအခါ အပါယ္ဘုံ တစ္ခုခုသို႔ က်ေရာက္ႏုိင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ျခင္းကိုပင္ ဝိပါကဝဋ္ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။
--------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment