
တရားရလြယ္သူနွင့္ တရားမရနိုင္သူ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
**အသိအမွတ္စိပ္၍ ၿမဲသုူက
တရားရလြယ္ၿပီး
**အသိအမွတ္ႀကဲသူ ေမ့ထားသူက
တရားရရန္ မလြယ္ေခ် ။
ဥပမာဆိုရေသာ္-
မိမိနွစ္သက္ေသာ ဝက္သားတံုးကို
ကိုက္စားေနလ်က္က ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ လြတ္က်ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ေကာက္စားနိုင္ပါသည္။
ထိုစားဆဲ ဝက္သားတံုးက ၾကမ္းျပင္သို႔မက်ပဲ မစင္ပံုေပၚသို႔ က်သြားပါက ျပန္ေကာက္၍ မစားနိုင္ေတာ့ပါ။
ေရေဆးေပးေသာ္လည္း မစားေတ့ာပဲ
စြန္႔ပစ္နိုင္ၾကပါသည္။
သိ့ုေသာ္ အလားတူစြာေသာ ဝက္တစ္ေကာင္သည္ မစင္လူးၿပီး မစင္ကိုစားေနဆဲ၊
ထိုဝက္ကို တစ္ေနရာတြင္ သတ္ၿပီး
အသားကို လာေရာင္းပါက ဝယ္စားနိုင္ျပန္ပါသည္။
အဓိကတရားအခ်က္က-
ပဌမ မစင္ပံုက်သြားေသာ ဝက္သားတံုးကို
ေရေဆးထားေသာ္လည္း မစင္နွင့္လူးခဲ့ၿပီး
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မစင္ပံုေပၚကို က်ခဲ့သည္ကို အစြဲမျပတ္နိုင္ေသာေၾကာင့္ မစင္ကို႐ြံရွာသျဖင့္
မိမိနွစ္သက္ေသာ ဝက္သားတံုးကို စြန္႔ပစ္နိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယဝက္သားဟင္းခ်က္ထားေသာ
ဝက္သားသည္လည္း မၾကာမီကပင္
မစင္လူး၊ မစင္စားခဲ့ေသာဝက္ဟု
သိထားေသာ္လည္း အျမင္မသန္ အသိမစြဲ အသိမၿမဲေသာေၾကာင့္ စားနိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုသေဘာတရားကဲ့သို႔ ယေန႔က်ြန္ုပ္တို႔သည္ ဆင္းရဲ ငရဲ အကုသို္လ္တရားဆိုးမ်ားက ဘဝသံသရာ
တစ္ေလ်ွာက္တြင္ ဒုကၡဆင္းရဲကို ႀကံဳေတြ႕ပါမည္ဟု ဓမၼက မည္မ်ွပင္ေဖာ္ျပ ဆံုးမထားေသာ္လည္း
အသိအမွတ္ႀကဲၿပီး ဒုကၡဆင္းရဲကို ေမ့ထားနိုင္သျဖင့္ အကုသိုလ္
စရိုက္ဆိုးမ်ားကို ျပဳက်င့္ရဲၾကပါသည္။
မစင္လူးၿပီး မစင္စားထားေသာဝက္ကို
သတ္စားနိုင္သကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္္။
ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တရားရရန္မလြယ္ပါ။
{စာေရးသူ ဓမၼမိတ္ေဆြ၏
" မိဂဒါဝုန္မွအျပန္ " စာအုပ္မွ ကူးယူမ်ွေဝပါသည္)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
**အသိအမွတ္စိပ္၍ ၿမဲသုူက
တရားရလြယ္ၿပီး
**အသိအမွတ္ႀကဲသူ ေမ့ထားသူက
တရားရရန္ မလြယ္ေခ် ။
ဥပမာဆိုရေသာ္-
မိမိနွစ္သက္ေသာ ဝက္သားတံုးကို
ကိုက္စားေနလ်က္က ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ လြတ္က်ခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္ေကာက္စားနိုင္ပါသည္။
ထိုစားဆဲ ဝက္သားတံုးက ၾကမ္းျပင္သို႔မက်ပဲ မစင္ပံုေပၚသို႔ က်သြားပါက ျပန္ေကာက္၍ မစားနိုင္ေတာ့ပါ။
ေရေဆးေပးေသာ္လည္း မစားေတ့ာပဲ
စြန္႔ပစ္နိုင္ၾကပါသည္။
သိ့ုေသာ္ အလားတူစြာေသာ ဝက္တစ္ေကာင္သည္ မစင္လူးၿပီး မစင္ကိုစားေနဆဲ၊
ထိုဝက္ကို တစ္ေနရာတြင္ သတ္ၿပီး
အသားကို လာေရာင္းပါက ဝယ္စားနိုင္ျပန္ပါသည္။
အဓိကတရားအခ်က္က-
ပဌမ မစင္ပံုက်သြားေသာ ဝက္သားတံုးကို
ေရေဆးထားေသာ္လည္း မစင္နွင့္လူးခဲ့ၿပီး
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မစင္ပံုေပၚကို က်ခဲ့သည္ကို အစြဲမျပတ္နိုင္ေသာေၾကာင့္ မစင္ကို႐ြံရွာသျဖင့္
မိမိနွစ္သက္ေသာ ဝက္သားတံုးကို စြန္႔ပစ္နိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဒုတိယဝက္သားဟင္းခ်က္ထားေသာ
ဝက္သားသည္လည္း မၾကာမီကပင္
မစင္လူး၊ မစင္စားခဲ့ေသာဝက္ဟု
သိထားေသာ္လည္း အျမင္မသန္ အသိမစြဲ အသိမၿမဲေသာေၾကာင့္ စားနိုင္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုသေဘာတရားကဲ့သို႔ ယေန႔က်ြန္ုပ္တို႔သည္ ဆင္းရဲ ငရဲ အကုသို္လ္တရားဆိုးမ်ားက ဘဝသံသရာ
တစ္ေလ်ွာက္တြင္ ဒုကၡဆင္းရဲကို ႀကံဳေတြ႕ပါမည္ဟု ဓမၼက မည္မ်ွပင္ေဖာ္ျပ ဆံုးမထားေသာ္လည္း
အသိအမွတ္ႀကဲၿပီး ဒုကၡဆင္းရဲကို ေမ့ထားနိုင္သျဖင့္ အကုသိုလ္
စရိုက္ဆိုးမ်ားကို ျပဳက်င့္ရဲၾကပါသည္။
မစင္လူးၿပီး မစင္စားထားေသာဝက္ကို
သတ္စားနိုင္သကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္္။
ထိုပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ တရားရရန္မလြယ္ပါ။
{စာေရးသူ ဓမၼမိတ္ေဆြ၏
" မိဂဒါဝုန္မွအျပန္ " စာအုပ္မွ ကူးယူမ်ွေဝပါသည္)
No comments:
Post a Comment