" မိမိရဲ႕အတြင္း သႏၱာန္မွာ
အႏွစ္သာရဘာမွ် မရွိဘဲ
အတြင္းက အေခါင္းအတိျဖစ္ျပီးေတာ့
ေနာင္သံသရာအေရးကို
ေဖာ္မႀကည့္နိဳင္ဘဲ .....။"
ငါရႈပ္သူကို ပမာထုတ္ျပရရင္
***********************
လူအမည္မွ်သာ ရထားတဲ့ ပုထုဇဥ္အႏၶ ပုထုဇဥ္ဗာလ တို႕သည္ ကိုယ့္အေရး ကိုယ့္ကိစၥအတြက္ အက်ိဳးရွိေစတတ္ေသာ ကုသိုလ္ေရးရာတို့ကို ေမ့ေပ်ာက္ျပီး ငါဆိုေသာအတၱကိုေရွ႕တန္းတင္၊ အရာရာကို လူတြင္က်ယ္ႀကီးလုပ္ျပီး ငါမွရွာေဖြနိဳင္တယ္။
ငါမွစားနိဳင္တယ္။ ငါမွေသာက္နိဳင္တယ္။ ငါမွပစၥည္းဥစၥာေပါတယ္။ ငါမွအာဏာရွိတယ္။ ငါမွခ်မ္းသာတယ္။ ငါမွရုပ္ေခ်ာတယ္။ ငါမွအေျခြအရံေပါတယ္။ စေသာအရာေတြနဲ႕ငါ့ဂုဏ္ေမာက္လြန္းေနေသာသူတို႕ကို ဘာနဲ့ဥပမာျပရမလဲဆိုေတာ့ ........
အႏွစ္မပါ အတြင္းမွာအေခါင္းအတိသာရွိေသာ က်ဴပင္မ်ားႏွင့္ ဥပမာတူပါသည္။ က်ဴပင္မ်ားသည္ အဖ်ားကတေထာင္ေထာင္နဲ႔ ေမာ့လို့သာႀကည့္ေနသလို အႏၶပုထုဇဥ္ ဗာလပုထုဇဥ္ ဆိုေသာလူသားတို့ကလည္းပဲ မိမိ၏အတြင္းသႏၱာန္မွာ အႏွစ္သာရမရွိပဲ အတြင္းက အေခါင္းအတိုင္းျဖစ္ပီးေတာ့ ေနာင္သံသရာ အေရးကိုေဖာ္မႀကည့္နိဳင္ဘဲ ပစၥဳပၸန္ေလာကီေရး တို့ကိုသာအေလးအျမတ္ျပဳျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးေျချဖားေထာက္ ေမာ္ေမာက္ကာ ေထာင္ႀကြားေနႀကပါသည္။
တကယ္ကိုယ့္အက်ိဳးအစစ္ျဖစ္ေသာ ကို႕အက်ိဳးကို အေရးမမႈ အေလးမထားႀကပါဘဲနဲ႔ ေမ့ေႀကာတင္းကာ ကုသိုလ္ေရးဘက္မွာ ပ်င္းေႀကာဆဲြပီးေနႀကေသာ ပုထုဇဥ္တို့၏
သႏၱာန္မွာ အပါယ္ေလးဘံုႏဲ႔သံႀကိဳးရံုးသြယ္တန္းလို႕ ႀကိဳးမဲ့တယ္လီဖုန္းစက္ရံုမ်ား တည္ေဆာက္ထားတာ၊
လမ္းစခန္းေဖာက္ထားတာ သူတို႕မသိႀကဘူးေနာ္။ သူတို႕သြားေနေသာ လမ္းေပၚမွာအာသေ၀ါေရစီးေႀကာင္းက မျပတ္စီးဆင္းျပီး ေရစီးေႀကာင္းေနာက္ ေမ်ာပါေနတာ သူတို႕မသိႀကဘူး။ ငါလုပ္သူမ်ား ငါရႈပ္ျပီဆိုမွေတာ့ ငါေမာက္၊ ငါေထာင္လုပ္ေနေသာ ပုထုဇဥ္လူသားဘ၀ကို က်ဴပင္၊ က်ဴရံုႀကီးမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပီး ဥပမာျပထားပံုမ်ား ဗုဒၶ၏စကားေတာ္သည္ အင္မတန္မွထိမိလွပါသည္။ သိလည္းသိထိုက္ပါသည္။ မွတ္လည္းမွတ္သားသင့္ပါသည္။ ဦးဇင္းတို့၏စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားက်ဴပင္ကိုျမင္ဖူးႀကမွာပါ......
က်ဴပင္ဆိုသည္မွာဘာမွအႏွစ္မရွိပါဘူး။ အတြင္းအေခါင္းေဟာင္းေလာင္းႀကီးပါပဲ။ အခိုင္အခံအသံုးျပဳနိဳင္ဖို႕ ဘယ္ေနရာမွမရနိဳင္ပါဘူး။ အတြင္းအႏွစ္မရွိဘူးဆိုျပီး က်ဴပင္ကို အထင္ေတာ့သြားမေသးလိုက္ပါနဲ႕။ အရြက္ႏွင့္အတူအညြန္႕က အဖ်ားကိုေရာက္ေအာင္စြင့္စြင့္ျငားျငားေထာင္ျပီး ေမာ္ေနလိုက္တာမ်ား ။။။။။။
" အႏွစ္ရွိေသာ.....
သစ္ပင္တို့၏ ဓမၼတာအရ....
အကိုင္းအခက္အညြန္႕ .......
အတက္အလက္တို့သည္ ......
ေ၀ေ၀ဆာဆာျဖင့္
ေအာက္ကို ကိုင္းညြတ္ျပီးေနပါသည္ ။။။။
အဖ်ားေထာင္ေလ့မရွိႀကဘူး ..."
က်ဴပင္၏သေဘာကို တစ္ခါမွ်မျမင္မသိဘူးႀကေသာသူမ်ားျမင္လိုက္ရရင္ေတာ့ အရြက္ကလဲ ေထာင္ေထာင္၊ အညြန္႕ကအဖူးေတြကလည္းတေထာင္ေထာင္နဲ႕
ေမာက္ေမာက္ႀကြားႀကြားေနပံုကို ႀကည့္ရတာ အႏွစ္သာရရွိေသာ ရယူပိုင္ဆိုင္စရာသစ္ပင္ပဲလို႕ေတာင္ ေအာက္ေမ့မွာပါပဲ။ လွံသြားမ်ားလို ထိပ္ဦးခၽြန္ျမေနေသာ အညြန္႕အဖူးႏွင့္အရြက္တို႕ကိုျမင္လိုက္ရသည္ဆိုရင္ လွပေ၀ဆာေနေသာ က်ဴပင္အနားကေနေတာင္ မခြာခ်င္ေလာက္ေအာင္ စဲြလမ္းတမ္းတမိေနမွာအမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။
တကယ္တန္းခုတ္လွဲကာ စစ္ေဆးႀကည့္လိုက္မွ က်ဴပင္ဆိုတာ ဘာမွအႏွစ္သာရမရွိဘဲ အေခါင္းပကတိသက္သက္မို႕ ခိုင္မာေသာဘက္မွာ ဘယ္ေနရာမွ အသံုးခ်လို႕မရ အသံုးမ၀င္ေသာအပင္ဆိုတာကို သိႀကလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ က်ဴပင္တစ္မ်ိဳးထဲသာမကပါဘူး ကမၻာေပၚမွာေပါက္ေရာက္လာႀကေသာ သစ္ပင္၊ သစ္ေတာဟူသမွ်ကို စစ္ေဆးႀကည့္လိုက္စမ္းပါ။ အႏွစ္သာရကင္းျပီး အတြင္းပိုင္းကအေခါင္းပါရွိေသာ သစ္ပင္မွန္သမွ် အညြန္႕အရြက္တေထာင္ေထာင္နဲ႕ စြင့္စြင့္ႀကီးေမာ္ေနတတ္ႀကပါသည္။ ၀ါးပင္၊ေပပင္၊ အုန္းပင္၊ ထန္းပင္၊ ကြမ္းသီးပင္၊ ငွက္ေပ်ာပင္ စေသာအႏွစ္မရွိေသာအပင္ေတြအမ်ားႀကီး ရွိပါသည္။ အႏွစ္သာရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားလို ေကြးညြတ္ကိုင္းျခင္း မရွိဘဲ တစ္ေျဖာင့္တည္းတက္ျပီး ေထာင္ေနႀကပါသည္။
ထိုေႀကာင့္ အႏွစ္မရွိေသာ သစ္ပင္တို့သည္ သစ္ပင္တို႕၏ ဓမၼတာအတိုင္းအတာအရ အႏွစ္မရွိရင္ မရွိသလို ေထာင္ေနတတ္ႀကသလို အႏွစ္ရွိေသာ မန္က်ည္းပင္၊ ပိေတာက္ပင္၊ ရွားပင္၊ ကၽြန္းပင္စေသာ အႏွစ္သာရရွိေသာအပင္မ်ိဳးႀကေတာ့ အႏွစ္မရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားလိုမဟုတ္ႀကပါဘူး။ အႏွစ္ရွိေသာ သစင္ပင္တို႕၏ဓမၼတာအရ အကိုင္းအခက္အညြန္႕အတက္အလက္တို့သည္
ေ၀ေ၀ဆာဆာျဖင့္ေအာက္ကို ကိုင္းညြတ္ေနတတ္ပါသည္။ အဖ်ားေထာင္ေလ့မရွိတတ္ႀကပါဘူး။ အားလံုးသတိထားရင္ သစ္ပင္တို႔၏ သဘာ၀ကို ႀကည့္ျပီးခဲြျခားလို့ရနိဳင္ပါသည္။
အႏွစ္ကင္းျပီးအေခါင္းရွိေသာ သစ္ပင္မ်ားသည္ အျပင္အကာအခံြတို့ႏွင့္ဟန္လုပ္ျပီးေနလို႕မို႕ အျမင္ကခန္႕ေနသလိုလိုပါပဲ။အခြံအကာကိုအႏွစ္လုပ္ျပီး ရပ္တည္ေနေသာသစ္ပင္မ်ိဳးလို့ဆိုရမည္။ အဲလိုပါပဲ အႏၶပုထုဇဥ္တို႕သည္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ မိမိခႏၶာ၏ေျခလက္၊ ေခါင္း၊ခါး၊ မ်က္ႏွာတို့ကိုသာ ျပဳျပင္ျပီးငါမွငါနဲ႕၊ အရာရာမွာ ေထာင္လႊား၀ါႀကြား ေနသလို အိုးအိမ္၊ တိုက္တာ၊
စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာ၊ သားသမီး၊ အေျခြအရံ အေပါင္းအသင္းမ်ားႏွင့္လည္းပဲ ေထာင္လႊား၀ါႀကြားေနႀကေသာသူက မ်ားေနတတ္ႀကပါသည္။
ထို႕ေႀကာက္ ဆရာေတာ္ဘုရားကလကာၤေလးႏွင့္ ဥပမာဆိုျပထားပါသည္။
** အႏွစ္မပါ သစ္ပင္ဟာ ေထာင္ကာ ေမာ့ေနပ ။**
** အျပင္ဗန္းသာ ႀကည့္ေကာင္းတာ ဘာဆိုဘာမွသံုးမရ။ **
** အႏွစ္ရွိရာ သစ္ပင္ဟာ ေ၀ဆာညြတ္ကိုင္းက်။ **
** အႏွစ္တံုးဟာ အရာရာ လြန္စြာအသံုးက်။ **
** ပုထုဇဥ္အကန္း အျပင္ဗန္း ဆန္းသစ္ေ၀ဆာလွ။ **
** အတြင္းသႏၱာန္ အႏွစ္ဆံ ဧကန္မရွိႀက။**
** အႏွစ္မပါ က်ဴပမာ သြားတာေနတာ မာန္ေမာက္ႀကြ။ **
ပဲခူးျမိဳ႕ မဟာစည္ဆရာေတာ္အရွင္ဥတၱမသာရ၏ ** ေမ့ကြက္ကိုရွာ ** စာအုပ္မွာ ေကာက္ႏႈတ္ပူေဇာ္သည္။
No comments:
Post a Comment