/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, November 3, 2013

<<<... ဘာကိုဦးတည္မွာလဲ... >>>

Photo: <<<  ဘာကိုဦးတည္မွာလဲ... >>>

ဒုကၡကလြတ္ခ်င္ရင္ ဘာကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမလဲ။ (ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္ဘုရား။)

ဒါျဖင့္ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားလား၊ ပယ္ရမယ့္တရားလား။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)

ျပန္ေမးမယ္။ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရာ းလား၊ ပယ္ရမယ့္တရားလား။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)

ဒါျဖင့္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ဘာလို႔ပယ္ေနတာလဲ။ (မပယ္ပါဘူးဘုရား။)

အမယ္…။ ေညာင္းရင္ျပင္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား) ယားရင္ ကုတ္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား)

ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သည္းျငီးခံမွတ္မွ သိမွာ။ အဲဒါကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔က မနာမက်င္ပဲႏွင့္ ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုကတည္းက ဒုကၡကိုပယ္ေနတာ။ သိရမယ့္တရားကို ပယ္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွမသိဘူး။ မသိရင္ မလြတ္ဘူး။ ဟုတ္ျပီေနာ္။

ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားဆိုရင္ ေဟာစဥ္မွာ သိရမယ့္တရား။ အလုပ္စဥ္မွာ သည္းျငီးခံမွတ္ရတယ္။ အဲဒါကို ေညာင္းရင္ျပင္လိုက္၊ ယားရင္ကုတ္လိုက္နဲ႔။တစ္နာရီ မျပင္ပဲႏွင့္ထိုင္တာမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွင္းဆဲတာတဲ့။အမေလး…။ ဘုရားထက္ေတာ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြႏွင့္လာေတြ႔ေနတယ္။ ဘုရားက အဲလို တစ္ခါမွ မေဟာဘူး။ အဲဒါ နဲနဲပါးပါးအယူအဆေလးေတြ မွန္အံုး။ ဆရာေတာ္လည္း ေဟာသင့္ေဟာထိုက္တာေတြ ေဟာျပီးသားျဖစ္မွာဘဲ။အဲဒါေတာ့ အခ်ိန္ရရင္ နဲနဲထည့္ေျပာမယ္။

အဓိက အခုေျပာခ်င္တာက ဒုကၡဟာ ဘာလုပ္ရမယ့္တရား…။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)

ဆံပင္ေတြျဖဴလာတာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။ (ဒုကၡပါဘုရား။)

ဒါျဖင့္ သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား။ ဆံပင္ဆိုးေဆး ဆိုးတာလား။ (ရယ္သံမ်ား)

ဒုကၡကို သိေအာင္လုပ္ေနတာလား၊ ေရွာင္ေနတာလား။ (ေရွာင္ေနတာပါဘုရား။)

မ်က္စိမႈန္တာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။ (ဒုကၡပါဘုရား)

သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား၊ မ်က္မွန္ကိုင္းလွလွေလး ၀ယ္တပ္လိုက္တာလား။

ေဟာ… ဒါကံနယ္ဘဲရွိေသးတယ္။ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ဉာဏ္နယ္မပါေသးဘူး။

အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီး ဒုကၡကို သံေ၀ဂဉာဏ္ေလးႏွင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္မၾကည့္ရင္ ဒုကၡကဘာျဖစ္မွာလဲ။ မလြတ္ဘူး။

ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္က မတူဘူး။ ဟုတ္ျပီလား။ အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ (၄)မ်ိဳးရွိတယ္။ဒုကၡပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ၊ ဒႏၶာဘိညာ၊ သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊ ဒႏၶာဘိညာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆင္းဆင္းရဲရဲအားထုတ္ျပီး တရားတက္ေႏွးတာရွိတယ္။ တရားတက္ျမန္တာရွိတယ္။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာအားထုတ္ရျပီး တရားတက္ေႏွးတာ၊ တရားတက္ျမန္တာရွိတဲ့အတြက္ မိမိက ဒုကၡပဋိပဒါဆိုရင္ ထိုင္တာႏွင့္နာျပီသာမွတ္လိုက္ေတာ့။ ဒါျဖင့္ရင္အရွင္ဘုရား။ အဲဒါဘာႏွင့္ဆိုင္လဲဆိုေတာ့ သမထလုပ္ျခင္းမလုပ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ မ်ားျခင္း၊ မမ်ားျခင္းႏွင့္ဆိုင္တယ္။ ဟုတ္ျပီလား။

သမထလုပ္ထားတဲ့သူဟာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ အတိတ္တုန္းက။ ဒါျဖင့္ အတိတ္ဆိုတာ အရင္ဘ၀ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အခုသူေတာ္ေကာင္းတို႔…မထိုင္ခင္မွာ ေမတၱာေလးပို႔မယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမယ္ ဥပမာ။ စၾကံေလွ်ာက္မွတ္ႏိုင္လည္း မွတ္ေပါ့။အကယ္၍ ေရရွည္အားထုတ္လာတဲ့အခါမွာ ၂၄နာရီ မမွတ္ႏိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္၊ ၀ိပႆနာမရႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေမတၱာပို႔၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ သမထဘဲ။ ထိုင္လည္းထိုင္ေရာ ဘာျဖစ္လာလဲ။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။

ေနာက္တစ္ခု အကုသိုလ္မ်ားတဲ့သူ ဆင္းရဲတာဘဲ။အကုသိုလ္နည္းတဲ့သူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ သမထ၊ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ႏွင့္ဆိုင္တယ္။ဟုတ္ျပီေနာ္။

ေနာက္တစ္ခါ တရားတက္ ျမန္ျခင္းေႏွးျခင္းဟာ ဗဟုသုတႏွင့္ဆိုင္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဉာတပရိညာႏွင့္ဆိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားလည္းနာရမယ္။ တရားလည္းအားထုတ္ရမယ္။ သေဘာပါျပီေနာ္။

အခုဟာက တခ်ိဳ ႔က ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီ မျပင္ပဲထိုင္။အဲဒါလည္း ပယ္ရမွာဘဲ။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသနဲေအာင္ထိုင္တာ၊ မမွတ္ႏိုင္ပဲနဲ႔ က်ိတ္မွိတ္ခံေနလို႔ရွိရင္ ေဒါသဘဲတိုးမွာေပါ့ဗ်။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ထိုင္ခါစပုဂၢိဳလ္ဟာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးမတည္ရဘူး။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ရမယ္။ ဘာကိုဦးတည္ရမွာလဲ။ (မွတ္ႏိုင္မႈကို ဦးတည္ရမွာပါဘုရား။)

မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ဥပနိႆယ်ခံ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠ႒ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ "ဘ၀ႏွင့္၀ိပႆနာ" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)<<< <<<....ဘာကိုဦးတည္မွာလဲ... >>>

ဒုကၡကလြတ္ခ်င္ရင္ ဘာကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမလဲ။ (ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္ၾကည့္ရပါမယ္ဘုရား။)



ဒါျဖင့္ ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားလား၊ ပယ္ရမယ့္တရားလား။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
 

ျပန္ေမးမယ္။ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရာ းလား၊ ပယ္ရမယ့္တရားလား။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
ဒါျဖင့္သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ဘာလို႔ပယ္ေနတာလဲ။ (မပယ္ပါဘူးဘုရား။)
အမယ္…။ ေညာင္းရင္ျပင္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား) ယားရင္ ကုတ္တယ္ေလ။ (ရယ္သံမ်ား)
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သည္းျငီးခံမွတ္မွ သိမွာ။ အဲဒါကို သူေတာ္ေကာင္းတို႔က မနာမက်င္ပဲႏွင့္ ထိုင္ခ်င္တယ္ဆိုကတည္းက ဒုကၡကိုပယ္ေနတာ။ သိရမယ့္တရားကို ပယ္ေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွမသိဘူး။ မသိရင္ မလြတ္ဘူး။ ဟုတ္ျပီေနာ္။
ဒုကၡသစၥာဆိုတာ သိရမယ့္တရားဆိုရင္ ေဟာစဥ္မွာ သိရမယ့္တရား။ အလုပ္စဥ္မွာ သည္းျငီးခံမွတ္ရတယ္။ အဲဒါကို ေညာင္းရင္ျပင္လိုက္၊ ယားရင္ကုတ္လိုက္နဲ႔။တစ္နာရီ မျပင္ပဲႏွင့္ထိုင္တာမ်ား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညွင္းဆဲတာတဲ့။အမေလး…။ ဘုရားထက္ေတာ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြႏွင့္လာေတြ႔ေနတယ္။ ဘုရားက အဲလို တစ္ခါမွ မေဟာဘူး။ အဲဒါ နဲနဲပါးပါးအယူအဆေလးေတြ မွန္အံုး။ ဆရာေတာ္လည္း ေဟာသင့္ေဟာထိုက္တာေတြ ေဟာျပီးသားျဖစ္မွာဘဲ။

 အဲဒါေတာ့ အခ်ိန္ရရင္ နဲနဲထည့္ေျပာမယ္။
အဓိက အခုေျပာခ်င္တာက ဒုကၡဟာ ဘာလုပ္ရမယ့္တရား…။ (သိရမယ့္တရားပါဘုရား။)
ဆံပင္ေတြျဖဴလာတာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။ (ဒုကၡပါဘုရား။)
ဒါျဖင့္ သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား။ ဆံပင္ဆိုးေဆး ဆိုးတာလား။ (ရယ္သံမ်ား)
ဒုကၡကို သိေအာင္လုပ္ေနတာလား၊ ေရွာင္ေနတာလား။ (ေရွာင္ေနတာပါဘုရား။)
မ်က္စိမႈန္တာ ဒုကၡလား၊ သုခလား။ (ဒုကၡပါဘုရား)
သံေ၀ဂႏွင့္ၾကည့္တာလား၊ မ်က္မွန္ကိုင္းလွလွေလး ၀ယ္တပ္လိုက္တာလား။
ေဟာ… ဒါကံနယ္ဘဲရွိေသးတယ္။ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ ဉာဏ္နယ္မပါေသးဘူး။
အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီး ဒုကၡကို သံေ၀ဂဉာဏ္ေလးႏွင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ ဒုကၡကိုျမင္ေအာင္မၾကည့္ရင္ ဒုကၡကဘာျဖစ္မွာလဲ။ မလြတ္ဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲ။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္က မတူဘူး။ ဟုတ္ျပီလား။ အားထုတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မွာ (၄)မ်ိဳးရွိတယ္။ဒုကၡပဋိပဒါခိပၸါဘိညာ၊ ဒႏၶာဘိညာ၊ သုခပဋိပဒါ ခိပၸါဘိညာ၊ ဒႏၶာဘိညာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆင္းဆင္းရဲရဲအားထုတ္ျပီး တရားတက္ေႏွးတာရွိတယ္။ တရားတက္ျမန္တာရွိတယ္။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာအားထုတ္ရျပီး တရားတက္ေႏွးတာ၊ တရားတက္ျမန္တာရွိတဲ့အတြက္ မိမိက ဒုကၡပဋိပဒါဆိုရင္ ထိုင္တာႏွင့္နာျပီသာမွတ္လိုက္ေတာ့။ ဒါျဖင့္ရင္အရွင္ဘုရား။ အဲဒါဘာႏွင့္ဆိုင္လဲဆိုေတာ့ သမထလုပ္ျခင္းမလုပ္ျခင္း၊ အကုသိုလ္ မ်ားျခင္း၊ မမ်ားျခင္းႏွင့္ဆိုင္တယ္။ ဟုတ္ျပီလား။
သမထလုပ္ထားတဲ့သူဟာ ထိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ အတိတ္တုန္းက။ ဒါျဖင့္ အတိတ္ဆိုတာ အရင္ဘ၀ကိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ အခုသူေတာ္ေကာင္းတို႔…မထိုင္ခင္မွာ ေမတၱာေလးပို႔မယ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေလးပြားမယ္ ဥပမာ။ စၾကံေလွ်ာက္မွတ္ႏိုင္လည္း မွတ္ေပါ့။အကယ္၍ ေရရွည္အားထုတ္လာတဲ့အခါမွာ ၂၄နာရီ မမွတ္ႏိုင္တဲ့အခါမ်ိဳးက်ရင္၊ ၀ိပႆနာမရႈမမွတ္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေမတၱာပို႔၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ သမထဘဲ။ ထိုင္လည္းထိုင္ေရာ ဘာျဖစ္လာလဲ။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။
ေနာက္တစ္ခု အကုသိုလ္မ်ားတဲ့သူ ဆင္းရဲတာဘဲ။အကုသိုလ္နည္းတဲ့သူ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာထိုင္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းဟာ သမထ၊ ကုသိုလ္ အကုသုိလ္ႏွင့္ဆိုင္တယ္။ဟုတ္ျပီေနာ္။
ေနာက္တစ္ခါ တရားတက္ ျမန္ျခင္းေႏွးျခင္းဟာ ဗဟုသုတႏွင့္ဆိုင္တယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဉာတပရိညာႏွင့္ဆိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ တရားလည္းနာရမယ္။ တရားလည္းအားထုတ္ရမယ္။ သေဘာပါျပီေနာ္။

အခုဟာက တခ်ိဳ ႔က ငါးနာရီ၊ ေျခာက္နာရီ မျပင္ပဲထိုင္။အဲဒါလည္း ပယ္ရမွာဘဲ။ ဟုတ္ျပီေနာ္။ တရားထိုင္တယ္ဆိုတာ ေလာဘ၊ ေဒါသနဲေအာင္ထိုင္တာ၊ မမွတ္ႏိုင္ပဲနဲ႔ က်ိတ္မွိတ္ခံေနလို႔ရွိရင္ ေဒါသဘဲတိုးမွာေပါ့ဗ်။ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီေတာ့ ထိုင္ခါစပုဂၢိဳလ္ဟာ ထိုင္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးမတည္ရဘူး။မွတ္ႏိုင္ဖို႔ကို ဦးတည္ရမယ္။ ဘာကိုဦးတည္ရမွာလဲ။ (မွတ္ႏိုင္မႈကို ဦးတည္ရမွာပါဘုရား။)
မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၏ဥပနိႆယ်ခံ ျမစိမ္းေတာင္ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠ႒ေဟာၾကား ေတာ္မူေသာ "ဘ၀ႏွင့္၀ိပႆနာ" တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။) 
 


Facebook မွသူငယ္ခ်င္း  Ko Thant Gyi ေရးသားေသာပို့မွခံစားမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment