/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, November 3, 2013

*******ဓါတ္..ဆိုတာ လိုက္တတ္တယ္..******


"ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားရွင္" က ေလာကီ၊ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာ အက်ိဳးမ်ားေစဖို႔ရာ လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ ေဟာၾကားထားခဲ႔သည့္ "မဂၤလသုတ္ေဒသနာ"(၃၈)ျဖာ မဂၤလာ တြင္"အေသ၀နာ စ ဗာလာနံ=လူမိုက္ ကို မေပါင္းသင္းရ" ကိုု အစဆံုး အထူးျပဳေဟာၾကားခဲ႔ပါ၏။
သိေတာ္ၾကမူသည့္အတိုင္း ေလာကႀကီးတြင္ "လူမိုက္" က "လူေကာင္း" ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အေရအတြက္မ်ားပါသည္။
ပတ္၀န္းက်င္ ကို လွည့္လည္ အကဲခတ္မိသည့္အခါ "သင္တန္း"ဟူသမွ် ေကာင္းေသာ သင္တန္းမ်ားသာ ပိုမုိမ်ားျပား သည္မဟုတ္ပါလား။"လူမိုက္ သင္တန္း"ဆိုသည္မွာ ဘယ္မွာရွိလို႔တုန္း။

ေနာ့ေပတဲ႔ "မိုက္တယ္ ဆိုတာလြယ္ပါတယ္" ဆိုသည့္စကားအတိုင္း မေကာင္းမႈ တတ္ေျမာက္မႈမွာ ၾသခ် ေလာက္ေအာင္ျမန္ဆန္ လြယ္ကူလြန္းလွသည္မဟုတ္ပါေလာ။ သင္တန္းေတာင္ မလိုပါေခ်။
လူတစ္ေယာက္ သည္ လူေတာ္၊လူေကာင္း တစ္ေယာက္ ႏွင့္ မေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ အက်ိဳးစီးပြား ဆုတ္ယုတ္သြားသည္ ဆိုသည္မွာ မေသခ်ာလွ။ လူမိုက္ တစ္ဦး ႏွင့္ေတြ႕ႀကံဳေပါင္းသင္းရၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ျဖင့္ ထို လူ၏ဘ၀မွ အက်ည္းတန္သြားဖို႔ ရာႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာလွပါသည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္-
ေဆးလိပ္ ေသာက္တတ္ေသာ မိတ္ေဆြ ႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္သည္။ကြမ္းစား တတ္သည့္ မိတ္ေဆြ ႏွင့္ေပါင္းလွ်င္ ကြမ္းစားတတ္သည္။အရက္ ေသာက္တတ္၊ေလာင္းကစား လုပ္တတ္ သူ မိတ္ေဆြမ်ား ႏွင့္ေပါင္းမိလွ်င္ေသာက္တတ္၊ကစားတတ္သည္။

စာဖတ္၀ါသနာပါသူ မိတ္ေဆြ ႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ စာဖတ္၀ါသနာပါလာသည္။အလွဴဒါန ျပဳေလ့ရွိသူ မိတ္ေဆြ ႏွင့္ ေပါင္းလွ်င္ အလွဴဒါန ျပဳလာေလ့ရွိသည္။ တရားနာ၊တရားအားထုတ္ ျခင္းႏွင့္ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ မိတ္ေဆြ ႏွင့္ေပါင္းလွ်င္ လည္း တရားနာ၊တရားအားထုတ္ ျခင္းႏွင့္ေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ သူျဖစ္လာတတ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ေျပာလိုရင္း က - "ဓာတ္" ဆိုတာ လုိက္တတ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ ပုထုဇဥ္ ဘ၀တြင္ အၿမဲတမ္း"အားၿပိဳင္ပြဲ"ဆိုသည္ကလည္း ရွိေနတတ္သည္။
ရွင္းလင္းေအာင္ ဤကဲ႔သို႔ တင္ျပ ခ်င္ပါသည္။

(၁) "အရွိ" ႏွင့္ "အသိ" လည္း စြမ္းရည္ျပ ဖို႔ အၿပိဳင္ေနရာလုသည္။
"အရွိ" အေနာက္ကို "အသိ" က မီေအာင္မလိုက္ႏိုင္ လွ်င္ "အရွိ" က အႏိုင္ရသြားတတ္ပါသည္။"ခႏၶာ,ပစၥည္း,အလုပ္,ဒုကၡ" စသည္တို႔သည္ "အရွိ"ဟုေခၚဆိုႏိုင္ပါသည္ ။ ထို "အရွိ" ေအာက္တြင္ ျပားျပား၀ပ္၍ "ဆင္းရဲအပူဓာတ္မ်ား" မဆံုးႏိုင္ေအာင္လိုက္ ေနတတ္ပါ၏။
"ရွိ ဒုကၡ" က "မရွိ ဒုကၡ" ထက္ ပို၍အခံရခက္ပါသည္။ "အရွိ" ကုိ ႏိုင္ရန္ "အသိ" ကိုရေအာင္ယူေနရပါသည္။ဘ၀အသံုးခ်နည္းသိေအာင္ေလ့လာရပါသည္။ သိလာလွ်င္ "သတိ" ႏွင့္ ထိန္းရသည္။ "သတိ" ႏွင့္ "အသိ" ကို ေဖာ္ေပးရပါသည္။ "အသိ" က ႏိုင္မွ "လူ႔စြမ္းရည္" ေပၚလာပါသည္။
ဆိုလိုသည္ က - သတိ လြတ္ လွ်င္ အဆိုး ဓာတ္ လိုက္တတ္ပါသည္။

(၂) အ၀ိဇၨာ တဏွာ ႏွင့္ သတိ ပညာ မ်ားကလည္း စိတ္ ကိုဦးေဆာင္ရန္ အားၿပိဳင္ ေနရာ လုေနသည္။
"အ၀ိဇၨာ တဏွာ" က "ေလာက ဒုကၡ" ဦးေဆာင္ျဖစ္ပါ၏။ "သတိ ပညာ" က "ဓမၼ သုခ" ဦးေဆာင္ ျဖစ္ပါ၏။"အ၀ိဇၨာ တဏွာ" က တစ္သံသရာလံုး ထံု ေနခဲ႔ၿပီျဖစ္သျဖင့္ အျဖစ္မ်ားတတ္ပါသည္။ "သတိ ပညာ" မ၀င္သမွ် သူတို႔ကခ်ည္း ဦးေဆာင္ေနတတ္ပါသည္။
"အ၀ိဇၨာ တဏွာ" ဦးေဆာင္၍ ျပဳလုပ္ေသာ ဒုကၡ ေနာက္ ကို အကုသိုလ္ဓာတ္ခ်င္းတူေသာ အပူ၊ အရႈပ္ဓာတ္ ေတြ လိုက္တတ္ပါ၏။ အမွန္မသိေသာ "အ၀ိဇၨာ"၊ လိုခ်င္အားႀကီးေသာ "တဏွာ" ေၾကာင့္ မဆင္မျခင္ ထင္ရာမ်ားလုပ္မိေသာအခါ အကုသိုလ္ဓာတ္ မ်ား ၊ အပူဆင္းရဲဓာတ္မ်ား မဆံုးႏိုင္ေအာင္ လိုက္လာတတ္ပါသည္။
"သတိ ပညာ" ဦးေဆာင္ေနမွသာလွ်င္ ဓာတ္ခ်င္းတူသည့္ ေကာင္းမႈတရားမ်ားလိုက္လာ၍ ေကာင္းမႈ၊ေကာင္းက်ိဳးအေကာင္းမ်ားေပၚလာၾကပါမည္။
သတိ လြတ္ လွ်င္ ဆင္းရဲ အပူဓာတ္ လိုက္တတ္ပါသည္။
(၃) အကုသိုလ္ ႏွင့္ ကုသိုလ္ မ်ားတို႔လည္း ျဖစ္ေပၚရရွိဖို႔ အားၿပိဳင္ေနရာလုေနသည္။
သတိ လြတ္လွ်င္ "စိတ္" သည္ ေအာက္ကိုလြတ္က်၍ ေလွ်ာဆင္းရသကဲ႔သို႔ ျဖစ္သျဖင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ရတာပို၍လြယ္သည္ ဟုဆိုရပါမည္။ သတိ ႏွင့္ထိန္း၍ အထက္ သို႔တက္ရေသာေၾကာင့္ ကုသိုလ္ မွာ အကုသိုလ္ ေလာက္ အျဖစ္ မလြယ္ကူလွပါ။
အကုသိုလ္ ျဖစ္လာလွ်င္ ဓာတ္ခ်င္းတူသည့္ ဆင္းရဲအပူဓာတ္မ်ား မဆံုးႏိုင္ေအာင္လိုက္ေနတတ္၍ ေအာက္ကိုခ်ည္း ဆြဲခ်ေနေတာ့မည္ျဖစ္ပါ၏။
သတိ ဉာဏ္ပညာ က ေရွ႕မွ လမ္းမွန္အတိုင္း ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းတတ္ေသာအခါ မိမိအတြက္ အေကာင္းကိုေပးသည့္ ကုသိုလ္ဟုသိၿပီး ကုသိုလ္ ကိုသာ လုပ္ျဖစ္ပါသည္။
ကုသိုလ္ အျဖစ္မ်ား မွသာလွ်င္ သက္သာခြင့္ရ၍ ေအးခ်မ္းမည္ျဖစ္ပါသျဖင့္ ကုသိုလ္ အျဖစ္မ်ားေအာင္ သတိ ပညာ ထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။
သတိ လြတ္ လွ်င္ အဆိုး ဓာတ္ လိုက္တတ္ပါသည္။
(၄) အတိတ္ က ျပဳလုပ္ခဲ႔ၿပီးသည့္ အကုသိုလ္ကံ ႏွင့္ ကုသိုလ္ ကံ မ်ားသည္လည္း အက်ိဳးေပးဖို႕ရာ အားၿပိဳင္ေနရာလုေနသည္။
အတိတ္ က ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အကုသိုလ္ကံ ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ အက်ိဳးေပးခြင့္ လမ္းပြင့္သြားတတ္ၿပီး ၊ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္ရတတ္ပါသည္။
သတိ ပညာဉာဏ္ ကင္းလြတ္၍ အမွားမ်ားလုပ္မိလွ်င္ အားထုတ္မွားသည့္ ပေယာဂ၀ိပတိၱ ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ကံမ်ားပါပူးေပါင္းပါ၀င္၍ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား အဆက္မျပတ္ေပးတတ္ပါသည္။ အကုသိုလ္ အမွားတစ္ခုေၾကာင့္ ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးသြားၿပီး အပါယ္ဘံု သို႔ေရာက္သြားလွ်င္ ဂတိ၀ိပတၱိ ဟုေခၚပါသည္။
အကုသိုလ္ဓာတ္ခ်င္းတူသျဖင့္ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ကံမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု အဆက္မျပတ္ အက်ိဳးေပးတတ္သည္။ အကုသိုလ္ဓာတ္ဆုးလိုက္ေနတုန္းျဖစ္သျဖင့္ အတိတ္မွပါလာေသာ အကုသိုလ္ကံေဟာင္းမ်ား ဆက္လုိက္တတ္ျပန္ပါသည္။
အကုသိုလ္နည္းဖို႔ ကုသိုလ္မွန္းသိတုန္း ကုသိုလ္ မ်ားဖို႔အထူး သတိႀကီးႀကီးထားႀကိဳးစားရပါမည္။
အတိုခ်ဳပ္မွာ အဆိုး ႏွင့္ အေကာင္း ၿပိဳင္ေနသည္ဟုပင္ဆိုလိုက္ခ်င္ပါသည္။ အေကာင္း အႏိုင္ရဖို႔ရာ အားအေကာင္းဆံုး သတိ ကို အၿမဲလက္ကိုင္ ထားရပါလိမ္႔မည္။
သတိ လြတ္ လွ်င္ အပါယ္ အဆိုး ဓာတ္ မ်ား မဆံုးႏိုင္ေအာင္ လိုက္ေနတတ္ပါသည္။

မေကာင္းတဲ႔လူ(လူမိုက္)ထံ မွ မေကာင္းသည့္ဓာတ္ ေတြ အလိုက္မခံရေစရန္၊
လူေတာ္၊လူေကာင္းမ်ားထံမွ ေကာင္းေသာ ဓာတ္မ်ား လိုက္လာေစရန္၊
အကုသိုလ္ဓာတ္ဆိုးမ်ား အလိုက္မခံရေစရန္ ႏွင့္ အေကာင္းဓာတ္မ်ား အဆက္မျပတ္လိုက္ေနေစရန္။
သတိ ပညာ ႏွင့္ႀကိဳးစားအားထုတ္ သတိျပဳမိေစရန္ တို႔အား ရည္သန္၍ ဤဓမၼေဆာင္းပါျဖင့္ ဆႏၵျပဳလိုက္ပါ၏။

ခ်မ္းသာပါၾကေစ..၊ေအးၿငိမ္းပါၾကေစ..၊
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ၾကပါေစ။

ဘ၀တုသဗၺမဂၤလံ
 ဗုဒၶကမၻာဆိုဒ္မွ ဉာဏ္လင္းၿမိဳ႕ေရးသားေသာပို့မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။

1 comment:

  1. စာတစ္ပိုဒ္ ကို တင္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဒီစာပိုဒ္ကို မိမိ ဘယ္ေလာက္အထိနားလည္တယ္ ဆိုတာ မိမိ က ဘယ္အတိုင္းတာထိသိထားတယ္ ဆိုတာ လိုပါတယ္။ ကြမ္းစား ျပိး ဟိုေထြး ဒီေထြး လုပ္တိုင္း မေကာင္းဘူး ထင္လို႔ မရပါဘူး။ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ပါ မ လမင္းၾကယ္စင္။ ေလာက နိတိ မွာ ကြမ္းစားတာ က်က္သေရမဂၤလာ တိုးတယ္လို႔ ေပးထားပါတယ္။ သူမ်ားေရးထားတာ ကို မွန္တယ္ထင္ျပီး အားလံုး ေရွုက္မတင္ပါနဲ႔ သူမ်ား ေနာက္လိုက္ျဖစ္သြားမယ္။

    ReplyDelete