/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, November 13, 2013

ေမြးေန႔ကို ဘာသာေရးအျမင္ျဖင့္ သံုးသပ္ၾကည့္ျခင္း

ဗုဒၶဘာသာစာေပတို႔တြင္ ယခု မိမိတို႔ေနထိုင္ရာ လူ႔ေဘာင္ကို သုဂတိဘံုဟု ဆိုသည္ ၊
သုဂတိဘံုဆိုသည္မွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရွိသူတို႔သာ လားေရာက္ရာဌာနဟု

အဓိပၸါယ္ ရသည္ ၊ ယခု မိမိတို႔သည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈရွိသူတို႔သာ လားေရာက္ရာ
လူ႔ဘံုဌာနတြင္ လူမိဘကေမြးလွ်က္ လူဟူေသာအမည္ျဖင့္ လာျဖစ္ေနၾကသည္ ၊
လူျဖစ္လာရျခင္းသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ဟု အလြယ္မွတ္နိဳင္ပါသည္ ၊
ဤလူ႔ဘံုဌာ လူ႔ဘ၀ကို နတ္သားနတ္သမီးမ်ားက အလြန္အေလးအျမတ္ထားၾကသည္ ၊
နတ္ျပည္တြင္ နတ္သားတစ္ပါး ေသဆံုးေတာ့မည္ဆိုပါက ေရွးဦးစြာ နိမိတ္ငါးမ်ိဳး
ထင္လာေလ့ ရွိသည္ ၊ ေသဆံုးေတာ့မည့္နတ္ ပန္ဆင္ထားသည့္ပန္းမ်ား ညိႈးႏြမ္းလာသည္ ၊
နတ္၀တ္နတ္စားမ်ား ညစ္ႏြမ္းလာသည္၊ ခ်ိဳင္းၾကားစသည္တို႔မွ ေခၽြးမ်ား ယိုစီးက်လာသည္၊
ယခင္က လွပေတာက္ေျပာင္ခဲ့ေသာ ခႏၶာကုိယ္၌ ကုိယ္ေရာင္ကုိယ္၀ါမ်ား ညိႈးမိန္လာသည္ ၊
မိမိပိုင္ဆိုင္ေသာ နတ္ဗိမာန္၌လည္း ေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းမရွိေတာ့ ၊
အထက္ပါ နိမိတ္ငါးမ်ိဳးထင္လာလွ်င္ ဤနတ္သားသည္ မၾကာခင္ ေသဆံုးေတာ့မည္
ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ျခားနတ္မ်ားက သိၾကသည္၊ ထိုအခါ နတ္သားမ်ားက ၀ိုင္း၀န္း၍
ေအာက္ပါ စကားသံုးခြန္းကို မွာၾကားတိုက္တြန္းၾကသည္ ၊
“ အေမာင္ …….သုဂတိဘံုသို႔ သြား၍ ပဋိသေႏၶယူပါ ၊
ထိုသုဂတိဘံု၌ ကံႏွင့္ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ျခင္းတည္းဟူေသာ သဒၶါတရားကုိ
ရေအာင္ ယူပါ ၊
ထိုသဒၶါတရားကုိ သင့္သႏၱာန္မွာ ခိုင္ၿမဲေအာင္ လုပ္ပါေလ …..”
အထက္ပါနတ္မ်ား တိုက္တြန္းမွာၾကားသည့္ သုဂတိဘံုဆိုသည္မွာ ဤလူ႔ျပည္
ဤလူ႔ဘံုပင္ ျဖစ္သည္ ၊ လူ႔ျပည္ လူ႔ေလာကတြင္ လူ႔အျဖစ္ကုိ ရရွိရန္ မလြယ္ေခ် ၊
က်မ္းစာမ်ား၌ “ မနဳႆတၱဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ-လူ႔အျဖစ္ကုိ ရခဲသည္ “ ဟု ခုိင္မာေသာ
အဆိုရွိ၏ ၊ သုိ႔ရာတြင္ လူ႔ျပည္ေလာကကို သုဂတိဘံုဟုဆိုဆို ၊ လူ႔ဘ၀ကို အလြန္ရခဲသည္ဟု
ေျပာေျပာ လူ႔ျပည္ႏွင့္လူ႔ေလာကသည္ ထာ၀ရၿပီးျပည့္စံုေသာေလာက ထာ၀ရသာယာ
လွပေသာ ဘ၀ဟုကား မဆိုနိဳင္ေပ ၊
ကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ လူျဖစ္လာရသည္မွန္ေသာ္လည္း ဘ၀သစ္တစ္ခု စတင္ရရွိလာရျခင္း၏
အဓိကအေၾကာင္းရင္းမွာ ဘ၀ကို လိုခ်င္တပ္မက္ခ်စ္ခင္ေသာ တဏွာေၾကာင့္သာ ျဖစ္သည္ ၊
ဘ၀သစ္တစ္ခု၏ အစကို ဇာတိဟုဆိုေသာ္ ဆိုနိဳင္၏ ၊ ပါဠိအဘိဓာန္တြင္ ဇာတိကုိ
ပဋိသေႏၶေနျခင္း ၊ အသစ္တစ္ဖန္ျဖစ္ျခင္း ၊ ေမြးဖြားျခင္း ၊ ခႏၶာအစဥ္ ၊ ပံုသ႑ာန္သေဘာ
စသည္ျဖင့္ ဖြင့္ျပသည္ ၊ ဤေနရာတြင္ အသစ္တစ္ဖန္ျဖစ္ျခင္း၊ ေမြးဖြားျခင္းကုိ
ဇာတိအားျဖင့္ ယူလိုပါသည္ ၊
မိမိတို႔သည္ “ အူ၀ဲ “ ဟူေသာ ငိုေၾကြးသံေပးလွ်က္ ေမြးဖြားလာၾကသည္ ၊
ဘ၀အသစ္တစ္ခု ျဖစ္လာၾကသည္ ၊ ဤလူ႔ေလာကတြင္ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္
ေမြးဖြားလာလွ်င္ ဆုိင္ရာအသိုင္းအ၀ိုင္းအတြက္ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရေစသည္၊
အဓိကအားျဖင့္ ယင္းကေလးႏွင့္သက္ဆိုင္ရာ မိဘႏွစ္ပါးကုိ အတိုင္းထက္အလြန္
ေပ်ာ္ရႊင္မႈပီတိကို ျဖစ္ေစသည္ ၊
ထိုအခ်ိန္တြင္ ကေလးငယ္၏ အူ၀ဲဟူေသာ ငိုေၾကြးသံကုိ ငိုေၾကြးသံဟု မထင္ ၊
“ လူ႔ေလာကထဲ ငါေရာက္လာၿပီ “ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ ဟစ္ေၾကြးသံျပဳသည္ဟု
ထင္တတ္ၾကသည္ ၊ အမွန္မွာ ငိုေၾကြးသံသည္ ငိုေၾကြးသံသာ ျဖစ္သည္ ၊
ဟစ္ေၾကြးသံ မဟုတ္ေပ ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေမြးဖြားစကေလးငယ္၏ ငိုေၾကြးသံကုိ
ဘ၀သစ္ရလာျခင္း၏ ဇာတိသေကၤတအျဖစ္ သတ္မွတ္နိဳင္ပါသည္ ၊
လူတိုင္းတြင္ ေမြးေန႔ကုိယ္စီ ရွိၾကသည္၊ လူအနည္းငယ္မွတစ္ပါး လူတို႔သည္
ကုိယ္လူ႔ဘ၀ေရာက္ခဲ့ေသာ ေမြးေန႔ ေမြးရက္ အခ်ိန္နာရီ မိနစ္တို႔ကို အမွတ္တရ
ရွိတတ္ၾကသည္၊ မိမိေမြးေန႔ ေရာက္လာတိုင္း အမွတ္တရအေနျဖင့္
“ ေမြးေန႔မဂၤလာ “ ဟု အမည္တပ္လွ်က္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ျပဳသူလည္း ရွိသည္ ၊
မိဘကုိ ရွိခိုးပူေဇာ္ ေက်းဇူးဆပ္သူလည္း ရွိသည္ ၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲ ျပဳလုပ္သူလည္း
ရွိသည္ ၊ စိတ္ၿငိမ္ေအာင္ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ပိုကာ၀ိုင္းေထာင္သူလည္း ရွိသည္၊
ကိုယ့္ေမြးေန႔အမွတ္တရအျဖစ္ ကိုယ့္ရည္းစားကုိ အေျဖေပးသူလည္း ရွိသည္ ၊
မိမိလူ႔ဘ၀သို႔ ေရာက္လာခဲ့ေသာေမြးေန႔ကို အမွတ္တရ ရွိျခင္းသည္ ေကာင္း၏ဟု
ယံုၾကည္မိေသာ္လည္း ေမြးေန႔မဂၤလာေခါင္းစည္းေအာက္တြင္

 ေမြးေန႔၏ျပ႒ာန္းခ်က္၊
တနည္းေျပာရေသာ္ ဇာတိ၏အက်ိဳးႏွင့္ အက်ိဳးဆက္ရလာဒ္မ်ားကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္ဟု
မိမိစိတ္ထဲ ထင္ျမင္ေနမိသည္ ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာက တရားဦး ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္ေတာ္တြင္
“ ဇာတိပိ ဒုေကၡာ-ဘ၀ျဖစ္ရျခင္းသည္ ဆင္းရဲ၏ “ ဟု ေဟာေတာ္မူပါသည္ ၊
ယခုေခတ္တြင္ ေမြးေန႔ပြဲကို ရဟန္းရွင္လူမ်ားစြာ က်င္းပျပဳလုပ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္၊
ထိုေမြးေန႔ပြဲမ်ား၌ အသစ္တဖန္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းဆင္းရဲ၊ ေမြးဖြားရျခင္းဆင္းရဲတုိ႔ကို
သတိရဆင္ျခင္မိသူ ရွိေကာင္းရွိနိဳင္ေသာ္လည္း အလြန္နည္းပါးေပလိမ့္မည္ ၊
မိမိတို႔လို လူပုဂၢိဳလ္တို႔ကို ထား၍ ဘုန္းႀကီးရဟန္းမ်ားပင္ သူတို႔ေမြးေန႔၌ ဘ၀၏ဆင္းရဲကုိ
ႏွလံုးသြင္းမိသူ နည္းပါးသည္ဟု မ၀ံ့မရဲ ဆိုခ်င္ပါသည္ ၊
ဆိုရျခင္းအေၾကာင္းလည္း ရွိ၏ ၊မိမိတို႔ရပ္ကြက္တြင္ သံဃာတစ္ရာေက်ာ္သီတင္းသံုးေသာ
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းရွိရာ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီးသည္ နာမည္အသင့္အတင့္ရွိ၍
ဂုဏ္ပကာသနမက္ေမာပံု ရသည္ ၊ ထိုေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီး၏ ေမြးေန႔ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္
မိမိတို႔ တစ္ရပ္ကြက္လံုး ေကာင္းစြာအိပ္မရေတာ့ ၊ အေၾကာင္းက မနက္လင္းသည္မွ စ၍
ညမိုးခ်ဳပ္ သန္းေခါင္ေက်ာ္(၂)ခ်က္ (၃)ခ်က္အထိ ေဘာက္သံေတြက တအုန္းအုန္း ၊
မိုးရွဴးမီးပန္းမ်ားႏွင့္ တရုတ္မိုးပ်ံေဗ်ာက္ေတြက တ၀ုန္း၀ုန္းတဒိုင္းဒုိင္းႏွင့္
ရပ္ကြက္တစ္ခုလံုး ဆူညံပြက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ၊
ဘုန္းႀကီးရဟန္းမ်ား၏ ၿငိမ္းေအးမႈမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ေနသည္ဟု ခံစားရသည္ ၊။
အဓိကအားျဖင့္ အလႊာမ်ိဳးစံုမွာရွိေသာ လူသားတို႔သည္ ေမြးေန႔ပြဲကုိ အမွတ္တရရွိတတ္
ၾကေသာ္လည္း ေမြးေန႔ပြဲကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ျပဳလုပ္ေသာေပ်ာ္ပြဲရႊင္မ်ား၌သာ
နစ္မြန္းေနၾကသည္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္ ၊
ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲမ်ားသည္ ေမြးေန႔၏ အႏွစ္သာရမဟုတ္ဟု နားလည္သင့္ပါသည္၊
မိမိေမြးေန႔ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ ဘ၀အသစ္တစ္ဖန္ ျဖစ္လာမႈဟူေသာ အတိတ္အက်ိဳးရလာဒ္ ၊
ယင္းအက်ိဳးရလာဒ္ကို သတိျပဳဆင္ျခင္ဖို႔ လုိပါသည္ ၊ ေလာကတြင္ ျဖစ္လာသမွ်
အရာ၀တၳဳတိုင္းသည္ ျဖစ္သည့္အတုိင္း ထာ၀ရတည္တံ့မေန ၊ ဆက္ကာ ဆက္ကာ
ေျပာင္းလဲေနသည္ ၊
သတၱ၀ါတစ္ဦးေမြးဖြားလာၿပီး ဘ၀အသစ္တစ္ဖန္ျဖစ္လာၿပီဆိုလွ်င္လည္း ရပ္တန္႔မေန ၊
ေမြးဖြားၿပီးစအရြယ္ ၊ လူငယ္အရြယ္ ၊ လူႀကီးအရြယ္အျဖစ္ျဖင့္ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲ
သြားသည္ ၊ ေနာက္ဆံုး အိုရ နာရ ေသရသည္ ၊ ျဖစ္သမွ် ပ်က္ရသည္မွာ ဇာတိ၏လမ္းစဥ္၊
ဇာတိ၏ အက်ိဳးရလာဒ္ပင္ျဖစ္သည္ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာ
ေတာ္တြင္ “ ဇာတိပစၥယာ ဇရာ မရဏ ေသာက ပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆုပါယာသာ
သမၻ၀ႏၱိ “ ဟု ေဟာေတာ္မူသည္ ၊
ဘ၀အသစ္ တစ္ဖန္ျဖစ္ျခင္း ၊ ေမြးဖြားျခင္းေၾကာင့္ အိုရ နာရ ေသရျခင္းဟူေသာ
တိုက္ရိုက္အက်ိဳးျဖစ္ေပၚလာရသည္ ၊ အက်ိဳးဆက္အေနအားျဖင့္ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကရျခင္း၊
ပူေဆြးငိုေၾကြးရျခင္း ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲရျခင္း ၊ ျပင္းစြာ ပင္ပန္းေမာဟုိက္ရျခင္းမ်ား
ျဖစ္ရျပန္သည္ ၊ ဇာတိေၾကာင့္ ဆင့္ကဲျဖစ္ေပၚလာေသာ အက်ိဳးဆက္တို႔ကို မည္သည့္
ရႈေထာင့္ကၾကည့္ၾကည့္ သက္သာဖြယ္ မျမင္ရေပ၊ ေတြးၾကည့္ရံုမွ်ျဖင့္ပင္ တုန္လႈပ္
ေျခာက္ျခားဖြယ္ ေကာင္းလွသည္ ၊
ဒါကိုေထာက္ရႈ၍ မိမိလူအျဖစ္ေရာက္ရွိခဲ့ေသာေမြးေန႔ကို အမွတ္တရရွိရံုမွ်ျဖင့္ မၿပီး ၊
ေမြးေန႔ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ရံုမွ်ျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေမြးေန႔မဂၤလာမျဖစ္နိဳင္ ၊
“ ငါ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီ ၊ အိုရ နာရ ေသရဦးမည္ “ ဟု သတိျပဳဆင္ျခင္ျဖစ္မွ ဗုဒၶျမတ္စြာ
အလိုေတာ္က် အႏွစ္သာရရွိေသာ ေကာင္းျမတ္ေသာ ေမြးေန႔မဂၤလာျဖစ္နိဳင္သည္ဟု
မိမိ ယူဆပါသည္ ……………..။
အထူးမွတ္ခ်က္ ……..။ ယခုကဲ့သို႔ ဘာသာေရးေဆာင္းပါးပို႔စ္မ်ားေရးျဖစ္ေအာင္
တိုက္တြန္းအားေပးေသာ ခပ္ရဲရဲေရးနိဳင္ေအာင္ မိမိ မသိနားမလည္သည္မ်ားကို
စိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျပာျပေပးေသာ ဗုဒၶကမၻာဆိုဒ္တြင္ေတြ႔ရေသာ ရန္ကုန္
သာသနာ့တကၠသုိလ္မွ ဘုန္းဘုန္းတစ္ပါးအား ရိုေသေလးျမတ္စြာ ဦးခိုက္ပါ၏ ၊
ေက်းဇူးလည္း အထူးတင္ရွိမိပါ၏ ……………..။
လူေတြအေတာ္မ်ားမ်ားေမြးေန႕ကိုသိၾကပါတယ္။
 ေသမဲ့ေန႔ကိုမသိႀကရပါဘူး။ ဒါေႀကာင့္မိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔ကိုကိုေသရင္ဂတို႔ခတြင္မဟုတ္ဘဲ
 ေနာင္ဘ၀အတြက္ပါအႀကိဳးရွိေအာင္ေနထိုင္ပါ လုပ္ပါ ယူသြားႀကနိုင္ေအာင္လို႔က်ေနာ္နဲ႔အတူႀကိဳးစားႀကပါစို႔........

No comments:

Post a Comment