/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, November 3, 2013

***ေခတ္သစ္ကမၻာအေတြးအျမင္ႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ***

Photo: ***ေခတ္သစ္ကမၻာအေတြးအျမင္ႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ***
ယေန႔ ကမၻာ့အေတြးအေခၚ ေျမာ္ျမင္ေရးဆိုင္ရာဒႆနအျမင္မ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဝိညာဏဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဟူ၍ အေတြးအျမင္ဒႆန(၃)မ်ိဳးကို ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။သို႔ရာတြင္ အေနာက္တိုင္းမွ ေခတ္သစ္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး ပညာရွင္မ်ားသည္ ဝိညာဏဝါဒဆိုင္ရာႏွင့္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ (၂)ရပ္ကိုသာ အေျချပဳ၍ အေတြးအေခၚစစ္ပြဲကို ဆင္ႏြဲခ့ဲၾကေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။တစ္ဖန္၎တို႔သည္ မိမိတို႔ေတြ႔ထိသိရွိေနရေသာ ဘာသာအယူဝါဒအေပၚအေျခခံ၍ ဝိညာဏႏွင့္ ရုပ္ဝါဒ ၂ ရပ္ျဖင့္ ဆန္းစစ္ေတြးေခၚ ျငင္းခုံေနၾကေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္စပ္သိရွိႏုိင္ျပန္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအေနာက္တိုင္းအေတြးအျမင္ အယူဝါဒ ၂ ရပ္ကို ေတြးေခၚျဖန္႔ျဖဴးရာ၌  အထင္ရွားဆုံးျဖစ္ေသာ အဓိကပညာရွင္ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဝိညာဏဝါဒီ ေတြးေခၚရွင္ ေဂဟယ္ႏွင့္ ရုပ္ဝါဒီေတြးေခၚရွင္ ကားလ္မတ္စ္ ၂ ဦးအနက္ ကားလ္မတ္စ္က မိမိ၏ သိပၸံနည္းက် ရုပ္ဝါဒအေတြးအျမင္မွာ ဦးေခါင္းျဖင့္ ရပ္တည္ေနေသာ ေဂဟယ္၏အေတြးအျမင္ကို ေျခေထာက္ျဖင့္ ျပန္လည္တည့္မတ္ ရပ္တည္ေပးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခ့ဲျခင္း ျဖစ္သည္။ဤကမၻာေက်ာ္ ရုပ္ဝါဒအေတြးေခၚပညာရွင္ ကားလ္မတ္စ္၏စကားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လူအမ်ား၏ အေတြးအျမင္ဆိုင္ရာဒႆနပညာရပ္သည္ ဝိညာဏဝါဒကိုအေျခခံေသာ အေတြးအျမင္ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ ၎းမျဖစ္က ရုပ္ဝါဒကိုအေျခခံေသာ အေတြးအျမင္သာျဖစ္ရမည္ ဟုေဖာ္ျပေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ထို႔ေၾကာင့္ အေနာက္တိုင္းမွ ေခတ္သစ္အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုအခ်ိန္က ဝိညာဏဝါဒႏွင့္ ရုပ္ဝါဒကိုသာ အဓိကထား ေတြးေခၚေနၾကေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးမွုမရွိေသးေသာ ဗုဒၶဝါဒကို အေတြးအျမင္(ဒႆန)ပညာရပ္တြင္ မထည့္သြင္းမေရတြက္ၾကျခင္းအတြက္ မဆန္းျပားလွေပ။သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶဝါဒအေတြးအျမင္သည္ ယင္း အေနာက္တိုင္းအေတြးအျမင္ ၂ ရပ္ၾကားတြင္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိေနပါသည္။ဥပမာအားျဖင့္ ဘဝျပႆနာကို ေတြးေခၚၾကရာတြင္ ဝိညာဏဝါဒီမ်ားက လူမ်ားေသဆုံးၾကေသာ္လည္း ဝိညာဥ္ေကာင္(အတၱ)မေသဘဲ ထာဝရတည္ျမဲေနသည္ ဟု ယူဆၾကသည္။ရုပ္ဝါဒီမ်ားကမူ လူေသလွ်င္ ဘာမွ်မက်န္သည့္အျပင္ ေနာက္ဘဝလည္းမရွိ ဟုယူဆၾကသည္။ဗုဒၶဝါဒီမ်ားကား ဝိညာဏဝါဒအေတြး အျမင္ကို သႆတဒိ႒ိ။ရုပ္ဝါဒ အေတြးအျမင္ကို ဥေစၦဒဒိ႒ိအျဖစ္ပယ္ျပီး သတၱဝါတို႔တြင္ ရုပ္ပိုင္း နာမ္ပိုင္း ၂ပိုင္းရွိရာ ေသလွ်င္ ၂ပိုင္းလုံး ေသဆုံးခ့ဲရေၾကာင္း။သို႔ရာတြင္ သတၱဝါတို႔သည္ ၎တို႔ျပဳခ့ဲသမွ်ေသာ ကံစြမ္းအင္ အားေလ်ာ္စြာ ထိုထိုဘုံဘဝတို႔၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာရျပန္ျပီး သံသရာလည္ေနရသည္ ဟုယူပါသည္။၎အျပင္ ယင္းရုပ္ပိုင္း နာမ္ပိုင္းတို႔သည္ သတၱဝါတို႔အသက္ရွင္စဥ္၌ပင္လွ်င္ ျဖစ္ တည္ ပ်က္(ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္)သေဘာျဖင့္ ခဏမျပတ္ တရစပ္ေသေက်ပ်က္စီးျခင္း ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း သံသရာလည္လ်က္သာ ရွိေနရသည္ ဟူ၍လည္း ယူဆၾကသည္။ထိုသေဘာတရားေၾကာင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားသည္ ငယ္ရာမွၾကီး ပ်ိဳရာမွအို ႏုရာမွရင့္ သစ္ရာမွေဟာင္းွုမ်ားကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ေနရသည့္နည္းတူ နာမ္ပိုင္းတြင္လည္း စိတ္အၾကံအစည္မ်ား အာရုံအရ တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေပၚေနၾကသည္ကို သိရွိေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ကမၻာေပၚတြင္ ဝိညာဏဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဟူ၍ အေတြးအျမင္(ဒႆန) ၃ ရပ္ရွိေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ဤ၌ ဗုဒၶဝါဒကို အေတြးအျမင္(ဒႆန)ပညာရပ္ ဟုဆိုလိုက္သျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ေခတ္သစ္ေခတ္ေဟာင္း အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားအဆင့္မွ်သာ ရွိသည္ ဟုယူဆလိုက္ပါက မဟာအမွားၾကီး မွားသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱဝါအမ်ိဳးမ်ိဳးအား ၄၅ ဝါပတ္လုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲေသာ ၅ ရပ္နိကာယ္ ၃ သြယ္ပိဋကတ္ တရားေတာ္ျမတ္မ်ားကို အျခားေသာ ေခတ္ေဟာင္းေခတ္သစ္ အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားက့ဲသို႔ ေတြးေခၚၾကံဆျပီး ေဟာေတာ္မူခ့ဲသည္မဟုတ္ဘဲ နာယူမည့္ပုဂၢိဳလ္၏ စရုိက္ႏွင့္ အဇၩာသယမ်ား အားေလ်ာ္စြာ ထိုးထြင္းသိအပ္ေသာဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ ရုတ္ျခည္းေဟာေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ ဟူေသာသတၱေလာကတြင္ အတုမရွိေသာ(အတုလ)ဘုရားရွင္သာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။တစ္ဖန္ တစ္ခ်ိဳ႔က ေထရဝါဒကို ဘာသာေရးအျဖစ္ မေရတြက္လိုၾကဘဲ အေတြးအေခၚ(ဒႆန)ဆိုင္ရာပညာရပ္တစ္ရပ္အျဖစ္သာ ထားလိုၾကသည္။ဤ၌လည္း ဗုဒၶဝါဒသည္ ဘာသာေရး ဟုတ္ မဟုတ္သိရွိႏုိင္ေရးအတြက္ ဘာသာ***ေခတ္သစ္ကမၻာအေတြးအျမင္ႏွင့္ ဗုဒၶဝါဒ***
ယေန႔ ကမၻာ့အေတြးအေခၚ ေျမာ္ျမင္ေရးဆိုင္ရာဒႆနအျမင္မ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္

ဝိညာဏဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဟူ၍ အေတြးအျမင္ဒႆန(၃)မ်ိဳးကို ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။သို႔ရာတြင္ အေနာက္တိုင္းမွ ေခတ္သစ္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ေရး ပညာရွင္မ်ားသည္ ဝိညာဏဝါဒဆိုင္ရာႏွင့္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ (၂)ရပ္ကိုသာ အေျချပဳ၍ အေတြးအေခၚစစ္ပြဲကို ဆင္ႏြဲခ့ဲၾကေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။တစ္ဖန္၎တို႔သည္ မိမိတို႔ေတြ႔ထိသိရွိေနရေသာ ဘာသာအယူဝါဒအေပၚအေျခခံ၍ ဝိညာဏႏွင့္ ရုပ္ဝါဒ ၂ ရပ္ျဖင့္ ဆန္းစစ္ေတြးေခၚ ျငင္းခုံေနၾကေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္စပ္သိရွိႏုိင္ျပန္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအေနာက္တိုင္းအေတြးအျမင္ အယူဝါဒ ၂ ရပ္ကို ေတြးေခၚျဖန္႔ျဖဴးရာ၌ အထင္ရွားဆုံးျဖစ္ေသာ အဓိကပညာရွင္ႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဝိညာဏဝါဒီ ေတြးေခၚရွင္ ေဂဟယ္ႏွင့္ ရုပ္ဝါဒီေတြးေခၚရွင္ ကားလ္မတ္စ္ ၂ ဦးအနက္ ကားလ္မတ္စ္က မိမိ၏ သိပၸံနည္းက် ရုပ္ဝါဒအေတြးအျမင္မွာ ဦးေခါင္းျဖင့္ ရပ္တည္ေနေသာ ေဂဟယ္၏အေတြးအျမင္ကို ေျခေထာက္ျဖင့္

 ျပန္လည္တည့္မတ္ ရပ္တည္ေပးလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခ့ဲျခင္း ျဖစ္သည္။ဤကမၻာေက်ာ္ ရုပ္ဝါဒအေတြးေခၚပညာရွင္ ကားလ္မတ္စ္၏စကားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လူအမ်ား၏ အေတြးအျမင္ဆိုင္ရာဒႆနပညာရပ္သည္ ဝိညာဏဝါဒကိုအေျခခံေသာ အေတြးအျမင္ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ ၎းမျဖစ္က ရုပ္ဝါဒကိုအေျခခံေသာ အေတြးအျမင္သာျဖစ္ရမည္ ဟုေဖာ္ျပေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ထို႔ေၾကာင့္ အေနာက္တိုင္းမွ ေခတ္သစ္အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုအခ်ိန္က ဝိညာဏဝါဒႏွင့္ ရုပ္ဝါဒကိုသာ အဓိကထား ေတြးေခၚေနၾကေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွင့္ ရင္းႏွီးမွုမရွိေသးေသာ ဗုဒၶဝါဒကို အေတြးအျမင္(ဒႆန)ပညာရပ္တြင္ မထည့္သြင္းမေရတြက္ၾကျခင္းအတြက္ မဆန္းျပားလွေပ။သို႔ရာတြင္ ဗုဒၶဝါဒအေတြးအျမင္သည္ ယင္း အေနာက္တိုင္းအေတြးအျမင္ ၂ ရပ္ၾကားတြင္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္လ်က္ရွိေနပါသည္။ဥပမာအားျဖင့္ ဘဝျပႆနာကို ေတြးေခၚၾကရာတြင္ ဝိညာဏဝါဒီမ်ားက လူမ်ားေသဆုံးၾကေသာ္လည္း ဝိညာဥ္ေကာင္(အတၱ)မေသဘဲ ထာဝရတည္ျမဲေနသည္ ဟု ယူဆၾကသည္။ရုပ္ဝါဒီမ်ားကမူ လူေသလွ်င္ ဘာမွ်မက်န္သည့္အျပင္ ေနာက္ဘဝလည္းမရွိ ဟုယူဆၾကသည္။ဗုဒၶဝါဒီမ်ားကား ဝိညာဏဝါဒအေတြး အျမင္ကို သႆတဒိ႒ိ။ရုပ္ဝါဒ အေတြးအျမင္ကို ဥေစၦဒဒိ႒ိအျဖစ္ပယ္ျပီး သတၱဝါတို႔တြင္ ရုပ္ပိုင္း နာမ္ပိုင္း ၂ပိုင္းရွိရာ ေသလွ်င္ ၂ပိုင္းလုံး ေသဆုံးခ့ဲရေၾကာင္း။သို႔ရာတြင္ သတၱဝါတို႔သည္ ၎တို႔ျပဳခ့ဲသမွ်ေသာ ကံစြမ္းအင္ အားေလ်ာ္စြာ ထိုထိုဘုံဘဝတို႔၌ ျပန္လည္ေမြးဖြားလာရျပန္ျပီး သံသရာလည္ေနရသည္ ဟုယူပါသည္။၎အျပင္ ယင္းရုပ္ပိုင္း နာမ္ပိုင္းတို႔သည္ သတၱဝါတို႔အသက္ရွင္စဥ္၌ပင္လွ်င္ ျဖစ္ တည္ ပ်က္(ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္)သေဘာျဖင့္ ခဏမျပတ္ တရစပ္ေသေက်ပ်က္စီးျခင္း ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း သံသရာလည္လ်က္သာ ရွိေနရသည္ ဟူ၍လည္း ယူဆၾကသည္။ထိုသေဘာတရားေၾကာင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားသည္ ငယ္ရာမွၾကီး ပ်ိဳရာမွအို ႏုရာမွရင့္ သစ္ရာမွေဟာင္းွုမ်ားကို မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ေနရသည့္နည္းတူ နာမ္ပိုင္းတြင္လည္း စိတ္အၾကံအစည္မ်ား အာရုံအရ တစ္မ်ိဳးျပီးတစ္မ်ိဳးျဖစ္ေပၚေနၾကသည္ကို သိရွိေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ ယေန႔ကမၻာေပၚတြင္ ဝိညာဏဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ရုပ္ဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာအေတြးအျမင္ ဟူ၍ အေတြးအျမင္(ဒႆန) ၃ ရပ္ရွိေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ဤ၌ ဗုဒၶဝါဒကို အေတြးအျမင္(ဒႆန)ပညာရပ္ ဟုဆိုလိုက္သျဖင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားအား ေခတ္သစ္ေခတ္ေဟာင္း အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားအဆင့္မွ်သာ ရွိသည္ ဟုယူဆလိုက္ပါက မဟာအမွားၾကီး မွားသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱဝါအမ်ိဳးမ်ိဳးအား ၄၅ ဝါပတ္လုံး ေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲေသာ ၅ ရပ္နိကာယ္ ၃ သြယ္ပိဋကတ္ တရားေတာ္ျမတ္မ်ားကို အျခားေသာ ေခတ္ေဟာင္းေခတ္သစ္ အေတြးအေခၚပညာရွင္မ်ားက့ဲသို႔ ေတြးေခၚၾကံဆျပီး
 ေဟာေတာ္မူခ့ဲသည္မဟုတ္ဘဲ နာယူမည့္ပုဂၢိဳလ္၏ စရုိက္ႏွင့္ အဇၩာသယမ်ား အားေလ်ာ္စြာ ထိုးထြင္းသိအပ္ေသာဥာဏ္အျမင္ျဖင့္ ရုတ္ျခည္းေဟာေတာ္မူေသာ တရားေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ ဟူေသာသတၱေလာကတြင္ အတုမရွိေသာ(အတုလ)ဘုရားရွင္သာျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။တစ္ဖန္ တစ္ခ်ိဳ႔က ေထရဝါဒကို ဘာသာေရးအျဖစ္ မေရတြက္လိုၾကဘဲ အေတြးအေခၚ(ဒႆန)ဆိုင္ရာပညာရပ္တစ္ရပ္အျဖစ္သာ ထားလိုၾကသည္။ဤ၌လည္း ဗုဒၶဝါဒသည္ ဘာသာေရး ဟုတ္ မဟုတ္သိရွိႏုိင္ေရးအတြက္ ဘာသာေရးဟူေသာ ေဝါဟာရအဓိပၸာယ္ကိုစိစစ္ရန္ လိုအပ္လာျပန္သည္။ဘာသာေရး ေဝါဟာရအဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ျပရာ၌ ဂ်ိမ္းစ္ကာ့ဒ္က ဘာသာေရးဟူသည္ ထာဝရဘုရားအား ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ့ဲသည္။ဤအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုမွုကို အမွန္ယူဆက ေထရဝါဒဗုဒၶဝါဒသည္ ဘာသာေရးမဟုတ္ပါ ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေထရဝါဒဗုဒၶဝါဒ၌ ထာဝရဘုရားကိုးကြယ္မွု မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ဘားနတ္ကမူ ဘာသာေရးဟူသည္ စိတ္၏သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မွုျဖစ္သည္ ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုသည္။ဤအဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မွာ သဘာဝယုတၱိက်လွသျဖင့္ ပညာရွင္အမ်ားက လက္ခံထားေသာအဆိုလည္းျဖစ္သည္။ယင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္အရ ဆိုပါမူ ေထရဝါဒဗုဒၶဝါဒသည္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေရးသာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အထက္တန္းက်ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ပုံေဆာင္ရြက္နည္းမ်ားကိုပါ အစြမ္းကုန္အားေပး အဓိကထား၍ ဘက္ေပါင္းစုံမွ ညႊန္ျပေဟာၾကားထားေသာ ဝါဒျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘာသာေရးအစစ္ပင္ျဖစ္သည္။ရွင္အာနႏၵာ၏ 
 ေမးျမန္းေလွ်က္ထားခ်က္အရ
 ျမတ္ဗုဒၶက ဓမၼကၡႏၶာေပါင္း ၈ ေသာင္း ၄ေထာင္သည္ သင္တို႔၏ဆရာ ဘုရားမ်ားပင္ျဖစ္ေၾကာင္း လူသားမ်ားသည္ မဂၢင္ ၈ပါး(သီလ သမာဓိ ပညာ)က်င့္စဥ္ပါေသာဘာသာကို ကိုးကြယ္ထိုက္ေၾကာင္း ေဟာၾကားေတာ္မူခ့ဲဖူးပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မဂၢင္ ၈ပါး က်င့္စဥ္ပါေသာ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာသည္ ပစၥပၸန္ သံသရာ ဘဝႏွစ္ျဖာ၌ သတၱဝါတို႔၏ ဘဝျမင့္မားေရးအတြက္ လမ္းညႊန္ေပးသည့္အဘိဓမၼာ(အေတြးအျမင္ဒႆန)တရားပါေသာ ဘာသာေရးလည္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိအပ္ေပသည္။
(ဦးစိန္ထြန္း/သုေတသီ)အားလုံးေသာမိတ္ေဆြမ်ား ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ။

 Facebook မွ သူငယ္ခ်င္းKo Latt ေရးသားေသာပို့မွကူးယူမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment