
ျမတ္စြာဘုရားက ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို
အတိတ္ရယ္ အနာဂတ္ရယ္ ပစၥဳပၸန္ရယ္
ေၾကာင္းက်ဳိးစဥ္ဆက္ျဖစ္ေပၚေနမႈေတြကို ရွင္းျပတယ္၊
ဒီေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေပမယ့္လို႕
အယူအဆ လြဲသြားလို႕ မွားယြင္းတဲ့ အျမင္တစ္ခုဟာ
ျဖစ္ေပၚလာရင္ အေတာ္မွ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ေပါ့၊
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကလည္းပဲ
မွားယြင္းတဲ့ အယူရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက
ဘုရားေဟာတာလို႕ပဲ ေထာက္ျပၾကတာပဲ၊
သာတိရဟန္းတို႕ဆိုရင္ ဘုရားေဟာတဲ့တရား
သူနားလည္တဲ့အတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္တဲ့
“ေဟာဒီ၀ိညာဏ္ေလးသည္ပင္
တစ္ဘ၀ကေန တစ္ဘ၀ ကူးေနတာ” လို႕ ဒီလိုေျပာတာပဲ။
တရားဓမၼနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆ
ဒါေၾကာင့္ တရားေတြ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းက ေနၿပီးေတာ့
မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္တတ္ေသးတယ္ဆိုတာ သတိထားဖို႕ပဲ၊
အယူအဆ မတတ္ဘူးဆိုရင္
မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခု ၀င္သြားတတ္တယ္၊
၀င္သြားရင္ မိစၦာဒိ႒ိ မွားယြင္းတဲ့အျမင္ ျဖစ္တတ္တယ္၊
ဥပမာ - ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို သံုးဘ၀နဲ႕ မပတ္သက္ဘူးး၊
တစ္ဘ၀တည္းသာ ေဟာတာလို႕
ဒီအယူအဆကိုတင္ျပရင္ မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္သြားမယ္၊
အဲဒါမ်ဳိးက ျမတ္စြာဘုရားကို စြပ္စြဲရာလည္း ေရာက္တယ္၊
အဲဒါေၾကာင့္ တရားဓမၼနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အလြန္သတိထားရမယ္၊
မွားမွားယြင္းယြင္းေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊
ကိုယ့္အယူအဆ
အေတြးအေခၚေတြက မွားယြင္းသြားတတ္တယ္၊
အဲဒီမွားယြင္းမႈ မျဖစ္ေစဖို႕ ဘက္စံုၾကည့္တတ္ရတယ္။
ေအး ေကာင္းၿပီ၊ “ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ” ဆိုတာ
ဒီေနရာမွာ ယုတၱိလည္း ရိွတယ္၊ သဘာ၀လည္း က်တယ္၊
လူေတြဟာ ဥပါဒါန္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ေတြးၾကတယ္၊
ၾကံၾကတယ္၊ ေျပာၾကတယ္၊ ဆိုၾကတယ္၊
ကံတရားေတြ လုပ္ေနၾကတယ္၊
အဲဒီကံတရားေတြ လုပ္ေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္
ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ “ဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ” ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့၊
အခုဘ၀ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ
အိပ္ခ်ည္းေနတာမွ မဟုတ္တာဘဲ၊
အခ်ိန္မေရြး ဘာေတြ ျဖစ္ေနတာတုန္းလို႕ ေမးလို႕ရိွရင္
လူေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကံတရားေတြ ျဖစ္ေနတာပဲ၊
အဲဒါ accumulation ကံတရားေတြဟာ
လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။
''ပုထုဇဥ္တို႕၏ အေတြး''
ၾကည့္ေလ - မနက္မိုးလင္းတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး
မ်က္လံုးေလးႏွစ္လံုးဖြင့္ အိပ္ယာက ႏိုးလိုက္တာနဲ႕ ေတြးၿပီ၊
အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ဆန္းစစ္ၾကည့္ -
“ငါေတြးတဲ့အေတြးဟာ အေကာင္းေတြးလား၊
အဆိုးေတြးလား” ဆန္းစစ္ဖို႕ လိုတယ္ေပါ့၊
ဘာကစ ေတြးတာတုန္းလို႕
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးၾကည့္လိုက္ေပါ့၊
မနက္မိုးလင္းရင္ ဘာက စေတြးလဲ၊
အဲဒီအေတြးဟာ ေလာဘနဲ႕ ေတြးသလား၊
ေဒါသနဲ႕ ေတြးသလား၊
ေမာဟနဲ႕ ေတြးသလား၊
မာန္မာနေတြနဲ႕ ေတြးသလားလို႕ဆိုတဲ့
အေတြးေတြကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြနဲ႕
ေတြးၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ဒါက အကုသိုလ္ျဖစ္တာပဲ၊
အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႕ ေတြြးတဲ့အခါ ကုသို္လ္ျဖစ္တာေပါ့။
သတၱ၀ါေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္
ႏိုးလာတဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ေတြးလိုက္တာ
ညအိပ္ယာ၀င္တဲ့အထိပဲ၊ အိပ္ေပ်ာ္သြားမွ ရပ္သြားတယ္၊
အဲဒီေတြးသမွ် အေတြးေတြဟာ ကုသိုလ္ရင္လည္း ျဖစ္မယ္၊
အကုသိုလ္ရင္လည္း ျဖစ္မယ္၊
ဒီႏွစ္ခုက ေရွာင္တိမ္းလို႕ ရရဲ႕လား၊ မရဘူး၊
ကိုယ္ေတြးေနတဲ့ အေတြးသည္ ကုသိုလ္ေတြးတာေတြလည္း ျဖစ္မယ္၊ အကုသိုလ္ေတြးတာေတြလည္း ျဖစ္္မယ္။
''ရဟႏၱာတုိ႕၏ အေတြး''
ဒါျဖင့္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း မေတြးဘူးလား ဆိုေတာ့ ေတြးတယ္၊
သို႕ေသာ္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြက ေလာဘနဲ႕ မေတြးဘူး၊
ေဒါသနဲ႕ မေတြးဘူး၊ ေမာဟနဲ႕ မေတြးဘူး၊
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြြက
သူတို႕သႏၱာန္မွာ မရိွေတာ့ဘူး၊ positive မဟုတ္ဘူး၊ negative ျဖစ္သြားၿပီ၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆိုတာက လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၿပီ၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္
သူတို႕ေတြးသမွ် အေတြးသည္ အေလာဘနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊
အေဒါသနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊ အေမာဟနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊
ဒါမ်ဳိးနဲ႕ပဲ ေတြးလို႕ ရေတာ့တာေပါ့။
''ရဟႏၱာ ျပဳသမွ် ကံမေျမာက္ပံု''
ဒီေတာ့ သူတို႕ေတြးတဲ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ဆိုတဲ့
အေတြးေတြက ကံျဖစ္သလားလို႕ဆိုေတာ့ ကံမျဖစ္ဘူး၊
ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုရင္ ကံရဲ႕အေဖာ္သဟဲ
အဓိကအေၾကာင္းတရားေတြ၊
ကံအက်ဳိးေပးဖို႕ အဓိကအေၾကာင္းတရားေတြက
ကိေလသာေတြ ျဖစ္တယ္၊
ကိေလသာေတြကမွာ ကံျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ အားေပးတယ္။
“အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ” မွာ
အ၀ိဇၨာဆိုတာ ကိေလသာ၊
“ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ” မွာ တဏွာတို႕ ဥပါဒါန္တို႕ဆိုတာ
ကိေလသာေတြေလ၊ အဲဒါေတြနဲ႕လာမွ ကံဆိုတာ လာတာ၊
ရဟႏၱာေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ကိေလသာေတြ
အျမစ္ျပတ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္
သူတို႕ေတြးတဲ့အေတြးဟာ သန္႕ရွင္းတဲ့အေတြးမွ်သာ ျဖစ္တယ္၊
ကံမ်ဳိးေစ့ မပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ “ႀကိယာ” လို႕ ေခၚတာေနာ္၊
ႀကိယာဆိုတာ ျပဳျခင္းသက္သက္ပဲ။
ဘာနဲ႕ ဥပမာတူတုန္းဆိုလို႕ရိွရင္
သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ အပြင့္ေတြ ပြင့္ေနတယ္၊ ပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရေသာက္ျမစ္ကို ျဖတ္လိုက္မယ္လို႕ ဆိုလို႕ရိွရင္
အဲဒီသရက္ပင္က အပြင့္ေတြကေန အသီးသီးဦးမလား၊
ေရေသာက္ျမစ္နဲ႕ အလားသ႑ာန္တူတဲ့
ကိေလသာေတြကို ဖယ္လိုက္တဲ့
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္က ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေန႕စဥ္ေျပာေနတဲ့
လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ဒီအဖူးအပြင့္ေတြ ျဖစ္သြားၿပီ၊
အဖူးအပြင့္ေတြ ျဖစ္ရာမေန အသီးဆိုတာ မလာေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒီလို ဆိုလိုတာေပါ့။
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလုပ္သမွ် အကုသိုလ္ မလုပ္ဘူး၊
ကုသိုလ္ေတြေတာ့ လုပ္တယ္၊
ရွင္သာရိပုတၱရာ တရားေဟာတယ္၊
မက်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တယ္၊
က်န္တဲ့ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကို လုပ္ၾကတယ္၊
အဲဒါေတြဟာ သာမန္ၾကည့္ရင္ ကုသိုလ္လို႕ ေျပာရမယ္၊
သို႕ေသာ္ ကုသိုလ္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊
ႀကိယာ - ျပဳကာမွ်ပဲဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရသြားတယ္၊
အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ေခၚရလဲဆိုလို႕ရိွရင္
ကံကို ဆက္စပ္ေပးႏိုင္မယ့္
ကိေလသာေတြ မရိွေတာ့လို႕ - ဒီလိုေျပာရမယ္၊
ေအး ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ကိေလသာေတြနဲ႕တြဲဖက္မွ
ကံဆိုတာက ျဖစ္တာျဖစ္လို႕
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုး ေတြးသမွ်ဟာ
အျပစ္ကင္းတဲ့ ေတြးေတာမႈေတြသာ ျဖစ္တယ္။
''ပုထုဇဥ္ ျပဳသမွ် ကံေျမာက္ပံု''
ပုထုဇဥ္ေတြက်ေတာ့ ေတြးသမွ်ေတြမွာ
အျပစ္မကင္းတာက ပိုမ်ားတာေပါ့၊
ေအး ေတြးတာက အျပစ္မကင္းဘူးဆိုရင္
ေျပာတာ အျပစ္ကင္းႏိုင္ပါ့မလား၊ မကင္းႏိုင္ဘူး၊
ေျပာတာက အျပစ္မကင္းဘူးဆိုရင္ လုပ္တာလည္း အျပစ္မကင္းႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒီေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈ ကိုယ့္ရဲ႕ေျပာဆိုမႈေတြဟာလည္းပဲ
အကုသိုလ္၀စီကံ အကုသိုလ္ကာယကံေတြ ဒီလိုျဖစ္တာတတ္တယ္၊
ဒီဘ၀မွာ ကံေတြဟာ
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ accumulate စုမိေဆာင္းမိေတြ ျဖစ္လာတယ္၊
စုမိေဆာင္းမိတယ္ဆိုတာ အသီးသီးလာတာပဲ၊
အသီးေလးက သီးသီးခ်င္းေတာ့ သူက အားမရိွေသးဘူးးေပါ့၊
ေနာက္အပင္ေပါက္ဖို႕ အဆင္သင့္ျဖစ္လာၿပီ၊
ကံရဲ႕သေဘာက အဲဒီအတိုင္းပဲေပါ့၊
မ်ဳိးေစ့ေလးေတြနဲ႕ အလားသ႑ာန္ တူတယ္၊
အပင္ေပါက္ဖို႕ အေနအထားမ်ဳိး ရင့္က်က္ၿပီးေတာ့ လာၿပီဆိုရင္
သူက မ်ဳိးေစ့တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္တယ္။
ေအး ဒါ့ေၾကာင့္မို႕ ဒီမွာ “ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ”
ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ဘုန္းႀကီးတို႕တစ္ေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ
ကံတရားေတြ စုမိေဆာင္းမိေနတယ္၊
ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ကံတရားေတြ
စုမိေဆာင္းမိျဖစ္ေနျခင္းသည္
ေနာင္ဘ၀တစ္ခုအတြက္ စုေဆာင္းေနတာနဲ႕ အလားတူတယ္၊
ယခုႏွစ္မွာ သရက္ပင္ႀကီးက သရက္သီးေတြ သီးေနတယ္၊
အဲဒီသရက္သီးေတြ ရင့္လာၿပီးေတာ့
ဒီႏွစ္ သရက္ေစ့ေလးက ေနာင္ႏွစ္ခါက်ေတာ့
အပင္ေပါက္ဖို႕အတြြက္ ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့၊
ဒီလို ဆိုလိုတာ။
အခုဘ၀ျပဳထားတဲ့ ကံတရားေတြက
ေနာက္ဘ၀ေတြ အတြက္
ဒါ မ်ဳိးဆက္အသစ္ေတြ ျဖစ္လာျပန္တယ္ေပါ့၊
အဲဒီလိုနဲ႕ ကံတရားေတြက
ဘုန္းႀကီးတို႕တစ္ေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ
အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာၾကတယ္။
''ကိေလသနိေရာဓာ ကမၼနိေရာေဓာ''
အဲဒီေတာ့ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာတဲ့ ဒီကံေတြ
မကုန္ဘဲနဲ႕သံသရာ၀ဋ္က ဘယ္လိုလုပ္ လြတ္ႏိုင္မလဲဆိုေတာ့
ကံကို ကုန္ေအာင္ လုပ္လို႕ မရဘူး၊
ကံဆိုတာ လုပ္ၿပီးသြားၿပီေလ၊
လုပ္ၿပီးသြားတဲ့ အရာတစ္ခုကို
သြားဖ်က္ဆီးလို႕ ဘယ္ရေတာ့မလဲ၊ ၿပီးေနၿပီပဲ၊
ၿပီးေနတဲ့အခါက်ေတာ့
တကယ္က အဲဒီကံေတြ အက်ဳိးေပးလို႕ မရေအာင္
ဘာလုပ္ရမတုန္းဆိုေတာ့ ကိေလသာကိုပဲ ပယ္ရတယ္၊
မသိတာ သိေအာင္ လုပ္ရမယ္၊
တြယ္တာတာေတြကို ျဖဳတ္ရမယ္၊
ေဒါသေတြကို ေမတၱာနဲ႕ ဖလွယ္ရမယ္ေပါ့၊
အဲဒီေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ျခင္းဟာ
ကံအသစ္ေတြ မျဖစ္ဖို႕၊ ကံေတြ အက်ဳိးေပးဖို႕
အခြင့္အလမ္း မရိွေအာင္ လုပ္တာနဲ႕ တူတူပဲေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ တရားဓမၼ နာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေလာဘေတြ မျဖစ္ဘူး၊
ေဒါသေတြ မျဖစ္ဘူး၊
ေမာဟေတြ မျဖစ္ဘူး ဆိုလို႕ရိွရင္
ဒီတရားနာျခင္းသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို
ဖယ္ရွားေနတဲ့ သေဘာပဲေပါ့၊
အဲဒီဖယ္ရွားေနတဲ့ သေဘာေလးဟာ
အခုခ်ိန္မွာ အကုသိုလ္ကံေတြ
ကိေလသာေတြ မျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ကံ အက်ဳိးေပးမႈေတြကို
အားေပ်ာ့သြားေအာင္ လုပ္ေနတာနဲ႕တူတယ္၊
ဒီလို ဆိုလိုတာေပါ့ေနာ္၊
နည္းလမ္းက ဒါပဲ၊
ကံကို ပယ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊
ပယ္ရမွာက ကိေလသာ။
ဆိုပါစို႕ - “အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ” မွာ
အ၀ိဇၨာကို ဖယ္ရမွာ၊ သခၤါရကို ဖယ္လို႕ မရဘူး၊
အ၀ိဇၨာကို ဖယ္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္
သခၤါရကလည္း ဖယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတာပဲ၊
တဏွာ, ဥပါဒါန္, ဘ၀ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ
တဏွာနဲ႕ဥပါဒါန္ကို ဖယ္ရမွာ၊
တဏွာနဲ႕ ဥပါဒါန္ကို ဖယ္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္
ကမၼဘ၀ဆိုတာကလည္းပဲ အက်ဳိးေပးလို႕ မရေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္မုိ႕ “ကိေလသနိေရာဓာ ကမၼနိေရာေဓာ” တဲ့၊
“ကိေလသာခ်ဳပ္သြားလို႕ရိွရင္ ကံတရားေတြလည္း ခ်ဳပ္တာပါပဲ” တဲ့။
(ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသ)
Post by ဓမၼပါလ
အတိတ္ရယ္ အနာဂတ္ရယ္ ပစၥဳပၸန္ရယ္
ေၾကာင္းက်ဳိးစဥ္ဆက္ျဖစ္ေပၚေနမႈေတြကို ရွင္းျပတယ္၊
ဒီေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ တရားေပမယ့္လို႕
အယူအဆ လြဲသြားလို႕ မွားယြင္းတဲ့ အျမင္တစ္ခုဟာ
ျဖစ္ေပၚလာရင္ အေတာ္မွ အႏၱရာယ္ႀကီးတယ္ေပါ့၊
ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကလည္းပဲ
မွားယြင္းတဲ့ အယူရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက
ဘုရားေဟာတာလို႕ပဲ ေထာက္ျပၾကတာပဲ၊
သာတိရဟန္းတို႕ဆိုရင္ ဘုရားေဟာတဲ့တရား
သူနားလည္တဲ့အတိုင္း ေျပာရမယ္ဆိုရင္တဲ့
“ေဟာဒီ၀ိညာဏ္ေလးသည္ပင္
တစ္ဘ၀ကေန တစ္ဘ၀ ကူးေနတာ” လို႕ ဒီလိုေျပာတာပဲ။
တရားဓမၼနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆ
ဒါေၾကာင့္ တရားေတြ ဖတ္ရင္း ဖတ္ရင္းက ေနၿပီးေတာ့
မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္တတ္ေသးတယ္ဆိုတာ သတိထားဖို႕ပဲ၊
အယူအဆ မတတ္ဘူးဆိုရင္
မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ခု ၀င္သြားတတ္တယ္၊
၀င္သြားရင္ မိစၦာဒိ႒ိ မွားယြင္းတဲ့အျမင္ ျဖစ္တတ္တယ္၊
ဥပမာ - ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို သံုးဘ၀နဲ႕ မပတ္သက္ဘူးး၊
တစ္ဘ၀တည္းသာ ေဟာတာလို႕
ဒီအယူအဆကိုတင္ျပရင္ မိစၦာဒိ႒ိ ျဖစ္သြားမယ္၊
အဲဒါမ်ဳိးက ျမတ္စြာဘုရားကို စြပ္စြဲရာလည္း ေရာက္တယ္၊
အဲဒါေၾကာင့္ တရားဓမၼနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အလြန္သတိထားရမယ္၊
မွားမွားယြင္းယြင္းေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊
ကိုယ့္အယူအဆ
အေတြးအေခၚေတြက မွားယြင္းသြားတတ္တယ္၊
အဲဒီမွားယြင္းမႈ မျဖစ္ေစဖို႕ ဘက္စံုၾကည့္တတ္ရတယ္။
ေအး ေကာင္းၿပီ၊ “ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ” ဆိုတာ
ဒီေနရာမွာ ယုတၱိလည္း ရိွတယ္၊ သဘာ၀လည္း က်တယ္၊
လူေတြဟာ ဥပါဒါန္စြဲလမ္းမႈေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ေတြးၾကတယ္၊
ၾကံၾကတယ္၊ ေျပာၾကတယ္၊ ဆိုၾကတယ္၊
ကံတရားေတြ လုပ္ေနၾကတယ္၊
အဲဒီကံတရားေတြ လုပ္ေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္
ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ “ဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ” ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့၊
အခုဘ၀ လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ
အိပ္ခ်ည္းေနတာမွ မဟုတ္တာဘဲ၊
အခ်ိန္မေရြး ဘာေတြ ျဖစ္ေနတာတုန္းလို႕ ေမးလို႕ရိွရင္
လူေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ ကံတရားေတြ ျဖစ္ေနတာပဲ၊
အဲဒါ accumulation ကံတရားေတြဟာ
လူေတြရဲ႕စိတ္ထဲမွာ စုမိေဆာင္းမိ ျဖစ္လာတယ္။
''ပုထုဇဥ္တို႕၏ အေတြး''
ၾကည့္ေလ - မနက္မိုးလင္းတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး
မ်က္လံုးေလးႏွစ္လံုးဖြင့္ အိပ္ယာက ႏိုးလိုက္တာနဲ႕ ေတြးၿပီ၊
အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း ဆန္းစစ္ၾကည့္ -
“ငါေတြးတဲ့အေတြးဟာ အေကာင္းေတြးလား၊
အဆိုးေတြးလား” ဆန္းစစ္ဖို႕ လိုတယ္ေပါ့၊
ဘာကစ ေတြးတာတုန္းလို႕
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးၾကည့္လိုက္ေပါ့၊
မနက္မိုးလင္းရင္ ဘာက စေတြးလဲ၊
အဲဒီအေတြးဟာ ေလာဘနဲ႕ ေတြးသလား၊
ေဒါသနဲ႕ ေတြးသလား၊
ေမာဟနဲ႕ ေတြးသလား၊
မာန္မာနေတြနဲ႕ ေတြးသလားလို႕ဆိုတဲ့
အေတြးေတြကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြနဲ႕
ေတြးၿပီဆိုလို႕ရိွရင္ ဒါက အကုသိုလ္ျဖစ္တာပဲ၊
အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ဆိုတဲ့
ကုသိုလ္စိတ္ေတြနဲ႕ ေတြြးတဲ့အခါ ကုသို္လ္ျဖစ္တာေပါ့။
သတၱ၀ါေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္
ႏိုးလာတဲ့အခ်ိန္က စၿပီးေတာ့ ေတြးလိုက္တာ
ညအိပ္ယာ၀င္တဲ့အထိပဲ၊ အိပ္ေပ်ာ္သြားမွ ရပ္သြားတယ္၊
အဲဒီေတြးသမွ် အေတြးေတြဟာ ကုသိုလ္ရင္လည္း ျဖစ္မယ္၊
အကုသိုလ္ရင္လည္း ျဖစ္မယ္၊
ဒီႏွစ္ခုက ေရွာင္တိမ္းလို႕ ရရဲ႕လား၊ မရဘူး၊
ကိုယ္ေတြးေနတဲ့ အေတြးသည္ ကုသိုလ္ေတြးတာေတြလည္း ျဖစ္မယ္၊ အကုသိုလ္ေတြးတာေတြလည္း ျဖစ္္မယ္။
''ရဟႏၱာတုိ႕၏ အေတြး''
ဒါျဖင့္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း မေတြးဘူးလား ဆိုေတာ့ ေတြးတယ္၊
သို႕ေသာ္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြက ေလာဘနဲ႕ မေတြးဘူး၊
ေဒါသနဲ႕ မေတြးဘူး၊ ေမာဟနဲ႕ မေတြးဘူး၊
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြြက
သူတို႕သႏၱာန္မွာ မရိွေတာ့ဘူး၊ positive မဟုတ္ဘူး၊ negative ျဖစ္သြားၿပီ၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟဆိုတာက လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားၿပီ၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည့္အတြက္ေၾကာင့္
သူတို႕ေတြးသမွ် အေတြးသည္ အေလာဘနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊
အေဒါသနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊ အေမာဟနဲ႕ ေတြးရင္ ေတြးမယ္၊
ဒါမ်ဳိးနဲ႕ပဲ ေတြးလို႕ ရေတာ့တာေပါ့။
''ရဟႏၱာ ျပဳသမွ် ကံမေျမာက္ပံု''
ဒီေတာ့ သူတို႕ေတြးတဲ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ဆိုတဲ့
အေတြးေတြက ကံျဖစ္သလားလို႕ဆိုေတာ့ ကံမျဖစ္ဘူး၊
ဘာျဖစ္လို႕တုန္းဆိုရင္ ကံရဲ႕အေဖာ္သဟဲ
အဓိကအေၾကာင္းတရားေတြ၊
ကံအက်ဳိးေပးဖို႕ အဓိကအေၾကာင္းတရားေတြက
ကိေလသာေတြ ျဖစ္တယ္၊
ကိေလသာေတြကမွာ ကံျဖစ္ဖို႕ရာအတြက္ အားေပးတယ္။
“အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ” မွာ
အ၀ိဇၨာဆိုတာ ကိေလသာ၊
“ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ” မွာ တဏွာတို႕ ဥပါဒါန္တို႕ဆိုတာ
ကိေလသာေတြေလ၊ အဲဒါေတြနဲ႕လာမွ ကံဆိုတာ လာတာ၊
ရဟႏၱာေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ကိေလသာေတြ
အျမစ္ျပတ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္
သူတို႕ေတြးတဲ့အေတြးဟာ သန္႕ရွင္းတဲ့အေတြးမွ်သာ ျဖစ္တယ္၊
ကံမ်ဳိးေစ့ မပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္မို႕ “ႀကိယာ” လို႕ ေခၚတာေနာ္၊
ႀကိယာဆိုတာ ျပဳျခင္းသက္သက္ပဲ။
ဘာနဲ႕ ဥပမာတူတုန္းဆိုလို႕ရိွရင္
သရက္ပင္ႀကီးတစ္ပင္ အပြင့္ေတြ ပြင့္ေနတယ္၊ ပြင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရေသာက္ျမစ္ကို ျဖတ္လိုက္မယ္လို႕ ဆိုလို႕ရိွရင္
အဲဒီသရက္ပင္က အပြင့္ေတြကေန အသီးသီးဦးမလား၊
ေရေသာက္ျမစ္နဲ႕ အလားသ႑ာန္တူတဲ့
ကိေလသာေတြကို ဖယ္လိုက္တဲ့
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္က ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေန႕စဥ္ေျပာေနတဲ့
လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ဒီအဖူးအပြင့္ေတြ ျဖစ္သြားၿပီ၊
အဖူးအပြင့္ေတြ ျဖစ္ရာမေန အသီးဆိုတာ မလာေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒီလို ဆိုလိုတာေပါ့။
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလုပ္သမွ် အကုသိုလ္ မလုပ္ဘူး၊
ကုသိုလ္ေတြေတာ့ လုပ္တယ္၊
ရွင္သာရိပုတၱရာ တရားေဟာတယ္၊
မက်န္းမာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တယ္၊
က်န္တဲ့ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း
ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကို လုပ္ၾကတယ္၊
အဲဒါေတြဟာ သာမန္ၾကည့္ရင္ ကုသိုလ္လို႕ ေျပာရမယ္၊
သို႕ေသာ္ ကုသိုလ္လားဆိုေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊
ႀကိယာ - ျပဳကာမွ်ပဲဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ရသြားတယ္၊
အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ေခၚရလဲဆိုလို႕ရိွရင္
ကံကို ဆက္စပ္ေပးႏိုင္မယ့္
ကိေလသာေတြ မရိွေတာ့လို႕ - ဒီလိုေျပာရမယ္၊
ေအး ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ ကိေလသာေတြနဲ႕တြဲဖက္မွ
ကံဆိုတာက ျဖစ္တာျဖစ္လို႕
ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြအားလံုး ေတြးသမွ်ဟာ
အျပစ္ကင္းတဲ့ ေတြးေတာမႈေတြသာ ျဖစ္တယ္။
''ပုထုဇဥ္ ျပဳသမွ် ကံေျမာက္ပံု''
ပုထုဇဥ္ေတြက်ေတာ့ ေတြးသမွ်ေတြမွာ
အျပစ္မကင္းတာက ပိုမ်ားတာေပါ့၊
ေအး ေတြးတာက အျပစ္မကင္းဘူးဆိုရင္
ေျပာတာ အျပစ္ကင္းႏိုင္ပါ့မလား၊ မကင္းႏိုင္ဘူး၊
ေျပာတာက အျပစ္မကင္းဘူးဆိုရင္ လုပ္တာလည္း အျပစ္မကင္းႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒီေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕လႈပ္ရွားမႈ ကိုယ့္ရဲ႕ေျပာဆိုမႈေတြဟာလည္းပဲ
အကုသိုလ္၀စီကံ အကုသိုလ္ကာယကံေတြ ဒီလိုျဖစ္တာတတ္တယ္၊
ဒီဘ၀မွာ ကံေတြဟာ
ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ accumulate စုမိေဆာင္းမိေတြ ျဖစ္လာတယ္၊
စုမိေဆာင္းမိတယ္ဆိုတာ အသီးသီးလာတာပဲ၊
အသီးေလးက သီးသီးခ်င္းေတာ့ သူက အားမရိွေသးဘူးးေပါ့၊
ေနာက္အပင္ေပါက္ဖို႕ အဆင္သင့္ျဖစ္လာၿပီ၊
ကံရဲ႕သေဘာက အဲဒီအတိုင္းပဲေပါ့၊
မ်ဳိးေစ့ေလးေတြနဲ႕ အလားသ႑ာန္ တူတယ္၊
အပင္ေပါက္ဖို႕ အေနအထားမ်ဳိး ရင့္က်က္ၿပီးေတာ့ လာၿပီဆိုရင္
သူက မ်ဳိးေစ့တစ္ခုကို ထုတ္လုပ္တယ္။
ေအး ဒါ့ေၾကာင့္မို႕ ဒီမွာ “ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ”
ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ဘုန္းႀကီးတို႕တစ္ေတြရဲ႕သႏၱာန္မွာ
ကံတရားေတြ စုမိေဆာင္းမိေနတယ္၊
ပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ကံတရားေတြ
စုမိေဆာင္းမိျဖစ္ေနျခင္းသည္
ေနာင္ဘ၀တစ္ခုအတြက္ စုေဆာင္းေနတာနဲ႕ အလားတူတယ္၊
ယခုႏွစ္မွာ သရက္ပင္ႀကီးက သရက္သီးေတြ သီးေနတယ္၊
အဲဒီသရက္သီးေတြ ရင့္လာၿပီးေတာ့
ဒီႏွစ္ သရက္ေစ့ေလးက ေနာင္ႏွစ္ခါက်ေတာ့
အပင္ေပါက္ဖို႕အတြြက္ ျဖစ္ေနတယ္ေပါ့၊
ဒီလို ဆိုလိုတာ။
အခုဘ၀ျပဳထားတဲ့ ကံတရားေတြက
ေနာက္ဘ၀ေတြ အတြက္
ဒါ မ်ဳိးဆက္အသစ္ေတြ ျဖစ္လာျပန္တယ္ေပါ့၊
အဲဒီလိုနဲ႕ ကံတရားေတြက
ဘုန္းႀကီးတို႕တစ္ေတြရဲ႕ သႏၱာန္မွာ
အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာၾကတယ္။
''ကိေလသနိေရာဓာ ကမၼနိေရာေဓာ''
အဲဒီေတာ့ အမ်ားႀကီးျဖစ္လာတဲ့ ဒီကံေတြ
မကုန္ဘဲနဲ႕သံသရာ၀ဋ္က ဘယ္လိုလုပ္ လြတ္ႏိုင္မလဲဆိုေတာ့
ကံကို ကုန္ေအာင္ လုပ္လို႕ မရဘူး၊
ကံဆိုတာ လုပ္ၿပီးသြားၿပီေလ၊
လုပ္ၿပီးသြားတဲ့ အရာတစ္ခုကို
သြားဖ်က္ဆီးလို႕ ဘယ္ရေတာ့မလဲ၊ ၿပီးေနၿပီပဲ၊
ၿပီးေနတဲ့အခါက်ေတာ့
တကယ္က အဲဒီကံေတြ အက်ဳိးေပးလို႕ မရေအာင္
ဘာလုပ္ရမတုန္းဆိုေတာ့ ကိေလသာကိုပဲ ပယ္ရတယ္၊
မသိတာ သိေအာင္ လုပ္ရမယ္၊
တြယ္တာတာေတြကို ျဖဳတ္ရမယ္၊
ေဒါသေတြကို ေမတၱာနဲ႕ ဖလွယ္ရမယ္ေပါ့၊
အဲဒီေတာ့ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို ဖယ္ရွားပစ္ျခင္းဟာ
ကံအသစ္ေတြ မျဖစ္ဖို႕၊ ကံေတြ အက်ဳိးေပးဖို႕
အခြင့္အလမ္း မရိွေအာင္ လုပ္တာနဲ႕ တူတူပဲေပါ့။
ဒါေၾကာင့္မို႕လို႕ တရားဓမၼ နာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ေလာဘေတြ မျဖစ္ဘူး၊
ေဒါသေတြ မျဖစ္ဘူး၊
ေမာဟေတြ မျဖစ္ဘူး ဆိုလို႕ရိွရင္
ဒီတရားနာျခင္းသည္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြကို
ဖယ္ရွားေနတဲ့ သေဘာပဲေပါ့၊
အဲဒီဖယ္ရွားေနတဲ့ သေဘာေလးဟာ
အခုခ်ိန္မွာ အကုသိုလ္ကံေတြ
ကိေလသာေတြ မျဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ကံ အက်ဳိးေပးမႈေတြကို
အားေပ်ာ့သြားေအာင္ လုပ္ေနတာနဲ႕တူတယ္၊
ဒီလို ဆိုလိုတာေပါ့ေနာ္၊
နည္းလမ္းက ဒါပဲ၊
ကံကို ပယ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊
ပယ္ရမွာက ကိေလသာ။
ဆိုပါစို႕ - “အ၀ိဇၨာပစၥယာ သခၤါရာ” မွာ
အ၀ိဇၨာကို ဖယ္ရမွာ၊ သခၤါရကို ဖယ္လို႕ မရဘူး၊
အ၀ိဇၨာကို ဖယ္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္
သခၤါရကလည္း ဖယ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတာပဲ၊
တဏွာ, ဥပါဒါန္, ဘ၀ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္းပဲ
တဏွာနဲ႕ဥပါဒါန္ကို ဖယ္ရမွာ၊
တဏွာနဲ႕ ဥပါဒါန္ကို ဖယ္လိုက္တာနဲ႕ တစ္ၿပိဳင္နက္
ကမၼဘ၀ဆိုတာကလည္းပဲ အက်ဳိးေပးလို႕ မရေတာ့ဘူးေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္မုိ႕ “ကိေလသနိေရာဓာ ကမၼနိေရာေဓာ” တဲ့၊
“ကိေလသာခ်ဳပ္သြားလို႕ရိွရင္ ကံတရားေတြလည္း ခ်ဳပ္တာပါပဲ” တဲ့။
(ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသ)
Post by ဓမၼပါလ
No comments:
Post a Comment