/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, July 13, 2014

" စက္ဘီးကေလးကို မွန္မွန္နင္းလို႔ ဘုရားကိုသြားမယ္ "



" စက္ဘီးကေလးကို မွန္မွန္နင္းလို႔ ဘုရားကိုသြားမယ္ "

အခုဒီစာကိုဖတ္ေနတဲ႔သူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ငယ္ငယ္က စက္ဘီးစီးတတ္ခဲ႔တဲ႔သူေတြသာ မ်ားပါလိမ္႔မယ္။ စက္ဘီးစီးလည္းသင္ ခဲ႔ၾကဖူးပါလိမ္႔မယ္။

"ဘီးကေလးကိုစီး … အခ်စ္ကေလးကိုတင္ျပီး" ဆိုတဲ႔ ေခတ္ကို မီလိုက္တဲ႔သူမ်ားလည္း ရွိခ်င္ရွိ ၾကပါလိမ္႔မယ္။



ထားပါေတာ႔ေလ။ေျပာခ်င္တာက ငယ္ငယ္က စက္ဘီးစီး သင္ခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္းကေလးကိုပါ။
မိမိတို႔ငယ္ငယ္က စက္ဘီးစီးသင္ခဲ႔ၾကတဲ႔ အေၾကာင္းကို တစ္ခါေလာက္ ျပန္ေတြးျပီး စက္ဘီးစီး ျပန္သင္ ၾကည္႔ၾကရ ေအာင္ေနာ္။


အားလံုးလည္းသိျပီးသားပါ။ စက္ဘီးစီးသင္မယ္ ဆိုကထဲက မိမိမွွာ စက္ဘီးစီးရဲတဲ႔စိတ္နဲ႔ စက္ဘီးစီးတတ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ကေတာ႔ ရွိျပီးသားျဖစ္ ဖို႔လိုပါတယ္။ စက္ဘီးစီးသင္ဖို႔ ဝန္ေလးတဲ႔စိတ္နဲ႔ မသင္ခ်င္ရင္ေတာ႔ စက္ဘိီးစီးတတ္္ဖို႔ ဆိုတာမျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ အခုေနရာမွာေတာ႔ စက္ဘိီးစီး တတ္ခ်င္လို႔ စက္ဘီးစီးသင္ေနတဲ႔ သူေတြလို႔သာ မွတ္ယူထားခ်င္ပါတယ္။

ဒီတခါကခရီးေဝးစီးရမွာမို႔ အမ်ိဳးအစား လည္းေကာင္းတဲ႔၊ ကြ်တ္ တာယာ break ကအစ အကုန္ေကာင္းတဲ႔စက္ဘီးတစ္စီး လိုပါတယ္။ စက္ဘီးစီးသင္ ေပးမဲ႔သူ တစ္ေယာက္လည္း လိုတာေပါ႔။ စက္ဘီးစီးတဲ႔ နည္းစနစ္ေတြကို ေျပာျပေပးမဲ႔သူ၊ သိဖို႔လိုအပ္တဲ႔ idea ေတြကို သင္ေပးမဲ႔သူ၊ မလဲမကြဲေအာင္စီးႏိုင္ဖို႔ ထိန္းေပးမဲ႔သူ ရွိရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။
စက္ဘီးစ စီးစီးခ်င္းေတာ႔ ေနာက္က တဖြဖြ လမ္းညႊန္ရင္း ထိမ္းကိုင္ေပးမဲ႔ စက္ဘီးစီး သင္တဲ႔သူကိုပဲ အားကိုးရအံုးမွာပါ။


သူ႔အကူအညီနဲ႔ မလဲေအာင္ ေကာင္းေကာင္း စီးတတ္ေအာင္ သင္ရအံုးမွာပါ။

ကိုယ္ကဒီစက္ဘီးေလးကိုစီးျပီး ဘုရားကို သြားခ်င္တာေလ။
အစ မွာေတာ႔ကြင္းျပင္ ထဲမွာ ဆရာနဲ႔က်င္႔ရအံုး မွာပါ။ 


ဆရာက ေနာက္က ေနထိမ္းရင္း ေျခနင္းကိုမွန္မွန္နင္း၊ ခါးကို မတ္မတ္ထား။ စတီရာရင္ကို ေသခ်ာကိုင္ထား၊ ေရွ႕ကို ေသခ်ာၾကည္႔၊ ခါးကို အလိုက္သင္႔ မတ္မတ္ထား၊ ေရွ႕လည္းမကုန္းနဲ႔ ေနာက္လည္းမလန္ေစနဲ႔၊ စသျဖင္႔ ႏႈတ္က လည္းတဖြဖြသင္းရင္း အစဆံုးေန႔ေတြမွာ ဟိုယိုင္ ဒီယိုင္နဲ႔ သင္ခဲ႔ၾကရတာကို မွတ္မိၾကအံုးမွာပါ။
ဆရာရယ္၊ ဆရာေျပာတဲ႔ စာေတြ႕ေတြရယ္၊ ကိုယ္ရယ္၊ စက္ဘီးရယ္ နပမ္းလံုးသလို ၾကိဳးစား ပမ္းစားနဲ႔ အသင္႔အတင္႔ေတာ႔ ခက္ခက္ခဲခဲ သင္ခဲ႔ရတာပါ။ 


ကိုယ္႔ခါးက ယိုင္ယိုင္ေနလို႔ စက္ဘီးပါယိုင္ျပီး လဲေတာ႔မလိုလို ျဖစ္ခဲ႔ရတာ၊ လဲမွာစိုးလို႔ လက္ကိုင္ကို တင္းတင္းဆုတ္ကိုင္ျပီး ေတာင္႔ေတာင္႔ႀကီး စီးခဲ႔တာ၊ ဆရာကူထိမ္းေပးလို႔ ကံေကာင္းလို႔မလဲခဲ႔တဲ႔ အျဖစ္ေတြကို လည္း ျပန္ျမင္ေယာင္မိၾကမွာပါ။ ေနာက္ကကိုင္ထားလို႔ မလဲေပမဲ႕ ခါးကေတာင္႔ေတာင္႔ ေစာင္းေစာင္းၾကီးနဲ႔ ကိုးယို႔ကားယား စီးေနတာဟာ ဘယ္လိုမွ ၾကည္႔မေကာင္းပါဘူး။

ကိုယ္က အဲဒီတံုးက စက္ဘီးစီးတဲ႔ေနရာမွာ လိုအပ္တဲ႔ ခ်ိန္ကိုက္လႈပ္ရွားမႈေတြကို နားမွ မလည္ေသးတာ။

ဒီလိုနဲ႔ ၂ ရက္ ၃ ရက္ေလာက္ ၾကာေတာ႔ ကိုင္ေပးတဲ႔ ဆရာက လက္လႊတ္လိုက္ျပီး သူ႔ေရွ႕မွာပဲ ကြင္းထဲမွာပါတ္ျပီး စီးရပါေသးတယ္။ ဆရာကေဘးကေနျပီး ခါးမတ္မတ္ထားဖို႔၊ လက္ကိုင္ကိုတင္းတင္းကိုင္ထားဖို႔၊ ေျခေထာက္က မွန္မွန္နင္းဖို႔။ လဲမယ္ႀကံရင္ break ထိမ္းဖို႔ စသျဖင္႔ ေျပာေပးေနရတံုးပါပဲ။ သူသတိေပးကာမွ break ကိုအလန္႔တၾကား တအားဆြဲမိလို႔ တံု႔ကနဲ႔ျဖစ္ျပီး လဲမလိုလိုျဖစ္သြားတတ္ ပါေသးတယ္။

ကိုယ္႔အေနနဲ႔ ဒီbreak ရဲ႕သဘာဝကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားမွ မလည္ေသးတာ။

ကိုယ္ကတျဖည္းျဖည္း စီးတတ္လာတာနဲ႔ အမ်ွ ဆရာလည္း ေျပာေပးရ သက္သာလာသလို စက္ဘီးစီးတာလည္း ပိုပိုျပီး အသားတက် စီးတတ္ လာတာပါပဲ။

ဒီလိုနဲ႔ ကြင္းထဲက ေနလမ္း ေပၚထြက္ျပီး ေလ႔က်င္႔ရင္း လမ္းစည္းကမ္း ယဥ္စီးကမ္းေတြကို နားလည္ေအာင္ သင္ရပါေသးတယ္။ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ လမ္းေပၚမွာစီးနိုုင္ဖို႔ ဒါေတြကို သင္မထားလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။
အဲဒီလို စီးရင္းသင္ရင္း တစ္စတစ္စနဲ႔ စက္ဘီး ေကာင္းေကာင္း စီးတတ္သူ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာပါတယ္။ 


ကဲ…စက္ဘီးေကာင္းေကာင္း စီးတတ္သြားျပီမို႔ စက္ဘီး ကေလးစီးျပီး ဘုရားကို သြားပါေတာ႔မယ္။
အလွမ္းေဝးေပမဲ႔ လမ္းေၾကာင္းကလည္းသိျပီး သားမို႔ ဘုရားသြားမဲ႔ လမ္းအတိုင္းမွန္မွန္ေလးပဲ စီးၾကတာေပါ႔။


မွန္မွန္ပဲ ေကာင္းပါတယ္။ ေလာရင္ accident ေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေလာကာမွ သတိ လက္လြတ္နဲ႔ အမွားအယြင္းေတြ ျဖစ္တတ္ တာေၾကာင္႔ ပိုျပီး ခရိီးဖင္႔တတ္ပါတယ္။
ဘုရားကို သြားဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတာမို႔ ဟိုဝင္ဒီနား၊ ဟိုလမ္းဝင္ ဒီလမ္းထြက္၊ ဟိုကိစၥ ဒိီကိစၥေတြနဲ႔ လမ္းမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္း ေနလို႔လည္း မျဖစ္ပါဘူး။


လမ္းမွာေခ်ာ္မလဲေအာင္ မတိုက္မိမခိုက္မိ ေအာင္လည္း သတိထားရပါအံုးမယ္။
ကိုယ္႔ခရီးစဥ္နဲ႔ကိုယ္သြားရမွာမို႔ ကိုယ္႔လမ္းမွာ အမွားအယြင္း မျဖစ္ေအာင္ အစစအရာ႐ာ ဂရုစိုက္တစိုက္ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ မေတာ္တဆ ေခ်ာ္လဲမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ခိုင္ခန္႔တဲ႔ ကိုယ္႔စက္ဘီးေလးကို ျပန္ထူမရင္း ဘုရားကို ေရာက္ေအာင္ေတာ႔ ဆက္နင္းေနရမွာပါ။

လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း မွန္မွန္ေလး စက္ဘီးစီး လာသူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ္ စက္ဘီးစီး ေနတာကို ျပန္ျပီး အကဲခတ္ၾကည္႔ေစခ်င္ပါတယ္။

အခုလိုစက္ဘီးေကာင္းေကာင္း စီးတတ္လာတဲဲ႔ အခ်ိန္မွာ အရင္ကလို မိမိအေနနဲ႔ေျခနင္းကို အားစိုက္ျပီး နင္းေနရ ေသးသလား။ ခါးမတ္မတ္နဲ႔ေတာင္႔ေတာင္႔ၾကီးထားရ ေသးလား။စတီရာရင္ ကိုတင္းတင္းဆုတ္ကိုင္ ထားျပီး တည္႔မတ္ေအာင္ လုပ္ေနဖို႔လိုေသး သလား။ break ခဏခဏ တအားနင္းဆြဲ ေနစရာေကာ လိုေသးသလား။

စက္ဘီးေကာင္းစြာ စီးတတ္သြားသူအဖို႔ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွွာ ေအးေအးေဆးေဆး နင္းသြားရံုပါပဲ။
အရွိန္ေလ်ာ႔ေနရင္ ေျခနင္းကို နည္းနည္း ပိုနင္းလိုက္ရံုပါပဲ။


တိုက္စရာ ခိုက္စရာေတြနဲ႔ ေတြ႕ရင္ေတာ႔ break ကေလးေမွးထိမ္းရင္းနဲ႔ မလဲေအာင္ မတိုက္ေအာင္ ဂရုစိုက္ရမွာပဲေပါ႔။


လက္ကိုင္ကိုလည္း ေတာင္႔ေတာင္႔ၾကီး ျငိမ္ျငိမ္ၾကီး ကိုင္မထားနဲ႔အံုးေနာ္။ လိုအပ္သေလာက္ကေလးသာ အားျပဳရင္း တည္ျငိမ္ရံုေလး ထိမ္းထားရင္ရပါျပီ။


မွန္မွန္ေလးေတာ႔ နင္းေနရမွာပဲေလ။ မနင္းပဲထားရင္ ဟန္ခ်က္ေတြ ပ်က္ျပီး လဲတတ္ပါတယ္။
အင္းေလ ေနာက္က်ေတာ႔လည္း မွန္မွန္ေလး နင္းေနတာကိုက ဟန္ခ်က္ေတြကို ထိမ္းေနတာပဲ ဆိုတာ စီးရင္း နားလည္သြားမွာပါ။


ကိုယ္က စက္ဘီးစီးတဲ႔ အတတ္ပညာကို စာေတြ႕ လက္ေတြ႕ေတြနဲ႔ သင္ျပီးသားမို႔ လမ္းေပၚမွာစီးရင္းနဲ႔ပဲ လမ္းေပၚကစက္ဘီးစီးတဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳေတြကို အလိုက္သင္႔ ပိုမိုကြ်မ္းက်င္ေအာင္ သင္ယူသြားရံုပါပဲ။

တျဖည္းျဖည္း ကြ်မ္းက်င္လာတဲ႔ စက္ဘီးစီးတဲ႔ သူကို မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေယာင္ၾကည္႔ေစခ်င္ ပါတယ္။
ေျခနင္းတာ၊ စတီရာရင္ကိုကိုင္ထားတာ၊ breakကိုလိုသလို အသံုးခ်လို႔ အသားတက် ေလး စီးသြားတာဟာ အလြန္ သက္ေတာင္႔ သက္သာ ရွိလွပါတယ္။


စက္ဘီးစီးတဲ႔ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးဟာ အလြန္သဘာဝ က်စြာနဲ႔ အခ်ိဳးအစားက်န ေျပျပစ္ ေခ်ာေမြ႕ေန ပါတယ္။ စိတ္ေကာလူေကာ မပင္ပန္းပဲ အလြန္ ေအးေဆးတည္ျငိမ္ လွပါတယ္။


ဒါေတြအားလံုးကိုဟန္ခ်က္ညီစြာ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳရင္း စက္ဘီးေလးကို မွန္မွန္နင္းလို႔ ဘုရားကို သြားတဲ႔ခရီးဟာ ေျခနင္းတခ်က္ နင္းတာနဲ႔အမွ် တျဖည္းျဖည္းဘုရားနဲ႔ နီးလာမွာ အေသခ်ာပါပဲ။
တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာဟာလည္း အခုေျပာခဲ႔တဲ႔ စက္ဘီးစီးတဲ႔ ဥပမာလိုပါပဲ။

စနစ္တက် သင္ၾကားျပသတတ္တဲ႔ ဆရာေျပာတဲ႔စကားေတြ အေတြ႔အၾကံဳေတြဟာ ကိုယ္႔အတြက္ စာေတြ႕ေတြ သင္ယူေနတာပါပဲ။


စက္ဘီးစီးတတ္ခ်င္တဲ႔စိတ္နဲ႔ွွ သင္ရင္တတ္ရမယ္ လိုု႔ မိမိကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈ ရွိေနတာ၊ သင္ေပးတဲ႔ ဆရာအေပၚ ယံုၾကည္တာဟာ သဒၶါပါ။


အမ်ိဳးအစားကအစ ေကာင္းမြန္ ခိုင္ခန္႔တဲ႔ စက္ဘီးဟာ သီလပါ။   


ေျခနင္းဟာ ဝီရိယပါ။

break ဟာ သတိပါ။
စတီရာရင္ဟာ သမာဓိပါ။


ဒီအရာေတြအားလံုး ဟန္ခ်က္ညီစြာ ေပါင္းစပ္ အလုပ္လုပ္ ေနတာဟာတရားအားထုတ္တာပါပဲ။
အဲဒီအားထုတ္ေနတဲ႔ ဓမၼသဘာဝေတြ ဟန္ခ်က္ညီေလေလ ခရီးတြင္ေလေလပါပဲ။


အဲဒီလို ခရီးတြင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကိေလသာ မေသမခ်င္း နည္းလမ္းမွန္စြာ ၾကိဳးစား အားထုတ္ ေနရအံုးမွာပါပဲ။

တရားအားထုတ္တဲ႔ သဘာဝကို ေပၚလြင္ေစလိုတဲ႔ ေစတနာနဲ႔ မိမိနားလည္သလို ဥပမာေပးျပီး ေျပာရတာမို႔ လိုအပ္တာေတြ၊ မျပည္႔စံုတာေတြ၊ အတိအက် မျဖစ္တာေတြ ရွိေနမယ္ ဆိုရင္လည္း မိမိရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ နားလည္ေပးေစ ခ်င္ပါတယ္။ 


Dr Pe Thet Tun

No comments:

Post a Comment