
သေျပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ၾကိဳက္ရာေရႊး လမ္းႏွစ္သြယ္
---------------------------------------------------------------
လူသားဟူသည္ ေလာက၏ ဧည့္သည္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါ၏။ ဧည့္သည္အျဖစ္ ေလာကအတြင္း သက္ရွင္ေနထိုင္က်င္လည္ရစဥ္အတြင္း သူသည္ ဧည့္သည္ေကာင္းအျဖစ္ ေနခ့ဲသေလာ ဧည့္သည္ဆိုးအျဖစ္ ေနထိုင္ခ့ဲသေလာ ဟူေသာအခ်က္မွာ ထိုသူ၏ လုပ္ရပ္မ်ား အက်င့္စရုိက္မ်ားကသာ အဆုံးအျဖတ္ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လူ႔ဘဝခရီးလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းရာ၌ "အဆန္လမ္း" ႏွင့္ "အစုန္လမ္း" ဟူ၍ရွိပါ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ "အခက္လမ္း" ႏွင့္ "အလြယ္လမ္း" ဟူ၍ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ လူသားအျဖစ္ လူသားဘဝကို ဂုဏ္သိကၡာျဖင့္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ တန္ဖိုးရွိရွိ ျမင့္ျမင့္မားမား တည္ေဆာက္လိုသူတို႔ ေလွ်ာက္ေသာလမ္းသည္ ခက္ခဲေသာ အဆန္လမ္း ျဖစ္ပါ၏။ ခက္ခဲေသာ အဆန္လမ္းဟု ဆိုရျခင္းမွာ ဥာဏ္ဝီရိယမ်ားကို စူးစူးနစ္နစ္အသုံးခ်ျခင္းႏွင့္ ယုတ္ည့ံေသာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္မ်ားကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္ရႊန္းေသာ ဘဝတစ္ခုကို လြယ္လြယ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္၍ မရႏုိင္ပါေပ။ မည့္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွ် မထားရွိဘဲ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား အျဖစ္ျဖင့္ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္တီးရျခင္းကား လြယ္ကူလွပါ၏။ သို႔ေသာ္ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ တန္ဖိုးရွိေသာ ဘဝတစ္ခုကား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ျဖစ္မလာႏုိင္ေပ။ လူသားတစ္ဦးအေနႏွင့္ အလြယ္လမ္းႏွင့္ အခက္လမ္းဟူ၍ လမ္းႏွစ္သြယ္ရွိသည့္အနက္ မည္သို႔ေသာလမ္းကို ေရႊးခ်ယ္သည္ဆိုျခင္းမွာ သူ႔ဘဝ၏ အဆုံးအျဖတ္ျဖစ္ပါ၏။
ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္ၾသဝါဒစရိယ ေရႊက်င္နိကာယ ဥပဥကၠ႒ သေျပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အဆုံးအမေတာ္ကို ၾကည္ညုိႏွလုံးသြင္းအပ္လွပါ၏။
& ေက်ာက္တုံးကို ေတာင္ေပၚတင္ခ်င္လွ်င္ အေတာ္ၾကိဳးစားတင္ရ၏။ ေအာက္ခ်လိုလွ်င္ေတာ့ ခဏကေလးႏွင့္ အလြယ္တကူရႏုိင္၏။
& ဂုဏ္ အျပစ္အရာ၌လည္း ဤအတိုင္းပင္။ ဤကားနီတိစကား။
ဂုဏ္လိုလွ်င္…
အေတာ္ၾကိဳးစားရ၏။
အျပစ္လိုလွ်င္ေတာ့…
အလြယ္ပင္။
သင္……
အခက္လမ္း လိုက္လိုသလား
အလြယ္လမ္း လိုက္လိုသလား။
ၾကိဳက္ရာေရႊး
လမ္းႏွစ္သြယ္။
**************************
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)
---------------------------------------------------------------
လူသားဟူသည္ ေလာက၏ ဧည့္သည္သာလွ်င္ ျဖစ္ပါ၏။ ဧည့္သည္အျဖစ္ ေလာကအတြင္း သက္ရွင္ေနထိုင္က်င္လည္ရစဥ္အတြင္း သူသည္ ဧည့္သည္ေကာင္းအျဖစ္ ေနခ့ဲသေလာ ဧည့္သည္ဆိုးအျဖစ္ ေနထိုင္ခ့ဲသေလာ ဟူေသာအခ်က္မွာ ထိုသူ၏ လုပ္ရပ္မ်ား အက်င့္စရုိက္မ်ားကသာ အဆုံးအျဖတ္ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
လူ႔ဘဝခရီးလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းရာ၌ "အဆန္လမ္း" ႏွင့္ "အစုန္လမ္း" ဟူ၍ရွိပါ၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ "အခက္လမ္း" ႏွင့္ "အလြယ္လမ္း" ဟူ၍ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။ လူသားအျဖစ္ လူသားဘဝကို ဂုဏ္သိကၡာျဖင့္ ထိုက္ထိုက္တန္တန္ တန္ဖိုးရွိရွိ ျမင့္ျမင့္မားမား တည္ေဆာက္လိုသူတို႔ ေလွ်ာက္ေသာလမ္းသည္ ခက္ခဲေသာ အဆန္လမ္း ျဖစ္ပါ၏။ ခက္ခဲေသာ အဆန္လမ္းဟု ဆိုရျခင္းမွာ ဥာဏ္ဝီရိယမ်ားကို စူးစူးနစ္နစ္အသုံးခ်ျခင္းႏွင့္ ယုတ္ည့ံေသာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္မ်ားကို ခဲခဲယဥ္းယဥ္း ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ဂုဏ္ေရာင္ေျပာင္ရႊန္းေသာ ဘဝတစ္ခုကို လြယ္လြယ္ေပါ့ေပါ့ႏွင့္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္၍ မရႏုိင္ပါေပ။ မည့္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မွ် မထားရွိဘဲ ေပါ့ေပါ့ေန ေပါ့ေပါ့စား အျဖစ္ျဖင့္ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္တီးရျခင္းကား လြယ္ကူလွပါ၏။ သို႔ေသာ္ အဓိပၸာယ္ရွိေသာ တန္ဖိုးရွိေသာ ဘဝတစ္ခုကား မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် ျဖစ္မလာႏုိင္ေပ။ လူသားတစ္ဦးအေနႏွင့္ အလြယ္လမ္းႏွင့္ အခက္လမ္းဟူ၍ လမ္းႏွစ္သြယ္ရွိသည့္အနက္ မည္သို႔ေသာလမ္းကို ေရႊးခ်ယ္သည္ဆိုျခင္းမွာ သူ႔ဘဝ၏ အဆုံးအျဖတ္ျဖစ္ပါ၏။
ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ႏုိင္ငံေတာ္ၾသဝါဒစရိယ ေရႊက်င္နိကာယ ဥပဥကၠ႒ သေျပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အဆုံးအမေတာ္ကို ၾကည္ညုိႏွလုံးသြင္းအပ္လွပါ၏။
& ေက်ာက္တုံးကို ေတာင္ေပၚတင္ခ်င္လွ်င္ အေတာ္ၾကိဳးစားတင္ရ၏။ ေအာက္ခ်လိုလွ်င္ေတာ့ ခဏကေလးႏွင့္ အလြယ္တကူရႏုိင္၏။
& ဂုဏ္ အျပစ္အရာ၌လည္း ဤအတိုင္းပင္။ ဤကားနီတိစကား။
ဂုဏ္လိုလွ်င္…
အေတာ္ၾကိဳးစားရ၏။
အျပစ္လိုလွ်င္ေတာ့…
အလြယ္ပင္။
သင္……
အခက္လမ္း လိုက္လိုသလား
အလြယ္လမ္း လိုက္လိုသလား။
ၾကိဳက္ရာေရႊး
လမ္းႏွစ္သြယ္။
**************************
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)
No comments:
Post a Comment