
ေရႊဥမင္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး
-------------------------------
အသိႏွင့္သတိ
---------------
ဥယ်ာဥ္မူးသည္ ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ေပါင္းျမက္တို႔ ရွင္သန္ေပါက္ေရာက္ျခင္း မရွိေအာင္ ရွင္းလင္းခုတ္ထြင္ရသည္။ ပန္းပင္လွလွတို႔ ရွင္သန္ၾကီးထြားေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေစာင့္ေရွာက္ရသည္ ။ စိတ္သည္ ပန္းဥယ်ာဥ္ႏွင့္တူလွ်င္ သတိဟူသည္ ဥယ်ာဥ္မူးႏွင့္တူသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဣႆာ မစၦရိယစေသာ ကိေလသာမ်ားသည္ ေပါင္းျမက္ႏွင့္တူပါသည္။ စိတ္အစဥ္ထဲသို႔ ယင္းတို႔ဝင္ေရာက္လာလွ်င္ စိတ္သည္ မၾကည္လင္ေတာ့။ မခ်မ္းေျမ႕ေတာ့။ မတည္ျငိမ္ေတာ့။ လွုပ္ရွားဆူပြက္လာသည္။ ေယာက္ယက္ခတ္ဗ်ာမ်ားလာသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေပါင္းျမက္ႏွင့္ပမာတူေသာ ကိေလသာမ်ားဝင္လာလွ်င္ သတိျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္အပ္ပါ၏။
သတိဟူသည္ မည္သည့္အခါမွ် ပိုသည္ မရွိ လိုသည္သာရွိ၏။ စိတ္ခံစားမွု တစ္ခုျဖစ္တိုင္း စိတ္လွုပ္ရွားမွု တစ္ခုခုျဖစ္တိုင္း ေလာဘေလာ ေဒါသေလာ ေမာဟေလာဟု ရွင္သန္ၾကီးထြားမလာမီ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္အပ္ပါ၏။ သို႔မွသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ဖန္တီးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ပမာဏမ်ား ၾကီးထြားအားေကာင္းလာျခင္း မျပဳမီ ဇက္သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္မွု ျပဳႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ မလိုလားအပ္ေသာ ဒုစရုိက္မွုမ်ား အကုသုိလ္အညစ္အေၾကးမ်ား ျဖစ္ပြားခြင့္မသာေတာ့ေပ။
စင္စစ္ေသာ္ ကာယကံမွု ဝစီကံမွု မေနာကံမွုတို႔၌ မျပဳမီ မေျပာမီ မေတြးၾကံမီ သတိျဖင့္ သင့္,မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ရေပမည္။ ျပဳသမွ် ေျပာသမွ် ၾကံသမွ် သတိယွဥ္အပ္ပါ၏။ သတိဟူသည္ အေကာင္းဆုံး အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ပါ၏။
ကံသုံးပါးအျပဳအမူမွန္သမွ် သတိႏွင့္အသိ ယွဥ္၍ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံဘဝေနနည္းဟု ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
ဤနည္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေက်းဇူးရွင္ ေရႊဥမင္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး၏ အဆုံးအမေတာ္ကို ႏွလုံးသြင္းသိမွတ္အပ္ပါ၏။
&ကိေလသာဆိုတာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြပဲ။
-------------------------------
အသိႏွင့္သတိ
---------------
ဥယ်ာဥ္မူးသည္ ဥယ်ာဥ္အတြင္း၌ ေပါင္းျမက္တို႔ ရွင္သန္ေပါက္ေရာက္ျခင္း မရွိေအာင္ ရွင္းလင္းခုတ္ထြင္ရသည္။ ပန္းပင္လွလွတို႔ ရွင္သန္ၾကီးထြားေအာင္ ပ်ိဳးေထာင္ေစာင့္ေရွာက္ရသည္ ။ စိတ္သည္ ပန္းဥယ်ာဥ္ႏွင့္တူလွ်င္ သတိဟူသည္ ဥယ်ာဥ္မူးႏွင့္တူသည္ဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန ဣႆာ မစၦရိယစေသာ ကိေလသာမ်ားသည္ ေပါင္းျမက္ႏွင့္တူပါသည္။ စိတ္အစဥ္ထဲသို႔ ယင္းတို႔ဝင္ေရာက္လာလွ်င္ စိတ္သည္ မၾကည္လင္ေတာ့။ မခ်မ္းေျမ႕ေတာ့။ မတည္ျငိမ္ေတာ့။ လွုပ္ရွားဆူပြက္လာသည္။ ေယာက္ယက္ခတ္ဗ်ာမ်ားလာသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ေပါင္းျမက္ႏွင့္ပမာတူေသာ ကိေလသာမ်ားဝင္လာလွ်င္ သတိျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္အပ္ပါ၏။
သတိဟူသည္ မည္သည့္အခါမွ် ပိုသည္ မရွိ လိုသည္သာရွိ၏။ စိတ္ခံစားမွု တစ္ခုျဖစ္တိုင္း စိတ္လွုပ္ရွားမွု တစ္ခုခုျဖစ္တိုင္း ေလာဘေလာ ေဒါသေလာ ေမာဟေလာဟု ရွင္သန္ၾကီးထြားမလာမီ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္အပ္ပါ၏။ သို႔မွသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားကို ဖန္တီးျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ ပမာဏမ်ား ၾကီးထြားအားေကာင္းလာျခင္း မျပဳမီ ဇက္သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္မွု ျပဳႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ မလိုလားအပ္ေသာ ဒုစရုိက္မွုမ်ား အကုသုိလ္အညစ္အေၾကးမ်ား ျဖစ္ပြားခြင့္မသာေတာ့ေပ။
စင္စစ္ေသာ္ ကာယကံမွု ဝစီကံမွု မေနာကံမွုတို႔၌ မျပဳမီ မေျပာမီ မေတြးၾကံမီ သတိျဖင့္ သင့္,မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ရေပမည္။ ျပဳသမွ် ေျပာသမွ် ၾကံသမွ် သတိယွဥ္အပ္ပါ၏။ သတိဟူသည္ အေကာင္းဆုံး အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ပါ၏။
ကံသုံးပါးအျပဳအမူမွန္သမွ် သတိႏွင့္အသိ ယွဥ္၍ ေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆုံဘဝေနနည္းဟု ဆိုႏုိင္ပါလိမ့္မည္။
ဤနည္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေက်းဇူးရွင္ ေရႊဥမင္ေတာရဆရာေတာ္ၾကီး၏ အဆုံးအမေတာ္ကို ႏွလုံးသြင္းသိမွတ္အပ္ပါ၏။
&ကိေလသာဆိုတာ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟေတြပဲ။
ေလာဘန႔ဲစားတယ္။ ေလာဘန႔ဲ သြားတယ္။
ေလာဘန႔ဲ ေနတယ္။ ေလာဘျဖစ္ရင္ ျဖစ္မွန္းသိေအာင္ ဆင္ျခင္ႏုိင္ရမယ္။
ေဒါသမွာလည္း ေဒါသျဖစ္ရင္ ပူပန္ဆင္းရဲတာပဲ။ ေဒါသမျဖစ္ေအာင္
ေစာင့္ထိန္းဖို႔ဟာ
ေဒါသျဖစ္ရင္ ျဖစ္မွန္းသိရတာပဲ။
သြားတာ လာတာ စားတာ ေသာက္တာ ေနတာ ထိုင္တာ အားလုံးမွာ အသိန႔ဲသတိ ကပ္ထားရမယ္။ အသိန႔ဲသတိ တစ္ထပ္တည္းက်ဖို႔လိုတယ္။ လိုရင္းခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ သတိပ႒ာန္ပဲ။ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ ဘုရားေဟာတ့ဲတရားၾကီးေပါ့။
အဲဒီလို သတိပ႒ာန္ပြားမ်ားျခင္း အရာရာသတိထားျခင္းဟာ တရားအားထုတ္တာပဲ။ သတိပ႒ာန္တရားဟာ မအိုရာ မနာရာ မေသရာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေကာင္းအစစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ကိေလသာျဖစ္ေၾကာင္း တိုေစတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သရာဂစိတၱံ ပဇနာတိ တ့ဲ။ ဘုရားေဟာတယ္။ ေလာဘ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းလည္း
သြားတာ လာတာ စားတာ ေသာက္တာ ေနတာ ထိုင္တာ အားလုံးမွာ အသိန႔ဲသတိ ကပ္ထားရမယ္။ အသိန႔ဲသတိ တစ္ထပ္တည္းက်ဖို႔လိုတယ္။ လိုရင္းခ်ဳပ္လိုက္ေတာ့ သတိပ႒ာန္ပဲ။ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ ဘုရားေဟာတ့ဲတရားၾကီးေပါ့။
အဲဒီလို သတိပ႒ာန္ပြားမ်ားျခင္း အရာရာသတိထားျခင္းဟာ တရားအားထုတ္တာပဲ။ သတိပ႒ာန္တရားဟာ မအိုရာ မနာရာ မေသရာ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေကာင္းအစစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ကိေလသာျဖစ္ေၾကာင္း တိုေစတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သရာဂစိတၱံ ပဇနာတိ တ့ဲ။ ဘုရားေဟာတယ္။ ေလာဘ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းလည္း
ေလာဘျဖစ္တယ္လို႔ သိရမယ္။ အဲဒီလို သိလိုက္တာန႔ဲ
ေလာဘဟာ ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ခြင့္မရေတာ့ဘူးေနာ္။
ေလာဘျဖစ္တယ္
ေလာဘျဖစ္တယ္လို႔ သတိန႔ဲ အသိကပ္ျပီး ရွုေနျခင္းအားျဖင့္ ေလာဘဟာ
တျဖည္းျဖည္းပါးသည္ထက္ ပါးသြားရတာေပါ့။ သတိပ႒ာန္တရား အားထုတ္တာဟာ
ဥာဏ္ကုသုိလ္အလုပ္ လုပ္တာပဲ။
******************************************
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)
******************************************
(မင္းနန္-ေမာ္က်ြန္း)
No comments:
Post a Comment