
& အားသန္သန္ က်ားကန္ၾကပါစုိ႔ &
ျမန္မာစကားပုံတြင္ "အိမ္အုိေတာ့ က်ားကန္"ဟူေသာ အဆုိရွိပါသည္။ ယခင္နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အိမ္အုိေဟာင္းမ်ားသည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္နွင့္အမ်ွ ယိမ္းယုိင္ ငဲ့ေစာင္း အေျခအေနမေကာင္း ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ ထုိအခါ အသစ္ေဆာက္လုပ္ျခင္းငွာ အခြင့္အခါ မသင့္ေသးသည့္အတြက္ အရွည္သျဖင့္ ေနႏူိင္ခြင့္ရရန္ သစ္တုိင္ ဝါးတုိင္တုိ႔ျဖင့္ ေဒါက္ေထာက္က်ားကန္ ျပဳလုပ္ေပးရန္ လုိအပ္လာေပသည္။
ထုိ႔အတူ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)မက ေက်ာ္လြန္ၿပီးခဲ့ေသာ အခါသမယဆီက သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကု္ိ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ေဂါတမသည္
ျမန္မာစကားပုံတြင္ "အိမ္အုိေတာ့ က်ားကန္"ဟူေသာ အဆုိရွိပါသည္။ ယခင္နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အိမ္အုိေဟာင္းမ်ားသည္ အခ်ိန္ၾကာလာသည္နွင့္အမ်ွ ယိမ္းယုိင္ ငဲ့ေစာင္း အေျခအေနမေကာင္း ျဖစ္လာတတ္ပါသည္။ ထုိအခါ အသစ္ေဆာက္လုပ္ျခင္းငွာ အခြင့္အခါ မသင့္ေသးသည့္အတြက္ အရွည္သျဖင့္ ေနႏူိင္ခြင့္ရရန္ သစ္တုိင္ ဝါးတုိင္တုိ႔ျဖင့္ ေဒါက္ေထာက္က်ားကန္ ျပဳလုပ္ေပးရန္ လုိအပ္လာေပသည္။
ထုိ႔အတူ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)မက ေက်ာ္လြန္ၿပီးခဲ့ေသာ အခါသမယဆီက သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကု္ိ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိးထြင္းသိျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ေဂါတမသည္
ေဝေနယ်မ်ားစြာ
သတၱဝါအနႏၲတုိ႔၏ အက်ဳိးစီးပြားႀကီးမားေစျခင္းအတြက္ ဓမၼစၾကာေဒသနာမွစ၍
ပုဂၢဳိလ္အစားစား စရုိက္အေထြေထြ ကုိက္ညီေစရန္ အေၾကာင္းအက်ဳိးညီမ်ွ
အေထာက္အထား သာဓကမ်ားျဖင့္ တင့္လ်ွမ္းေဝဆာ တရားေဒသနာမ်ားကုိ သြန္သင္ဆုံးမ
ေဟာျပေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ ပ်က္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ ေလာကသဘာဝ နိယာမအရ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားဓမၼတုိ႔သည္လည္း ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း နယ္ပယ္အတြင္း၌ ေကာင္းသူ ဆုိးသူ ျပဳျပင္သူတုိ႔၏လက္ခ်က္ေၾကာင့္ အနိမ့္အျမင့္ အတက္အက်အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲေနၾကရသည္။
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သာသနာသည္ မသာမယာျဖစ္လာတတ္ၿပီး ဓမၼေနရာတြင္ အဓမၼမ်ားအတင္းအက်ပ္ ဝင္လာတတ္ေပသည္။ နွစ္ေပါင္းၾကာေညာင္းလာသည္နွင့္အမ်ွ ထိန္းသိမ္းမႈ ေစာင့္ေရွာက္မႈ က်င့္ႀကံမႈ အားထုတ္မႈတုိ႔သည္ ေရာ႕ရဲ ယုိင္နဲ႔ အားနည္းသည့္ဘက္ ေရာက္သြားတတ္ပါသည္။ စိတ္၏ မတည္ၿမဲျခင္းနွင့္ ေခတ္၏ေျပာင္းလဲေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အသစ္အဆန္းကုိ ဇြတ္အတင္းလုိခ်င္ေနသူမ်ားကလည္း အေဟာင္းမွန္သမ်ွ ေျပာင္းလဲလုိလာၾကေတာ့သည္။
ထုိအခါ ေမတၱာကုိ မာယာဖုံး၊ သစၥာကုိ မုသားသုံးၿပီး ေလာက၏အလွကုိ မလွမပ စီရင္ျခယ္မႈန္းၾကေတာ့သည္။ ယင္းသုိ႔ လုပ္ေဆာင္မႈ၏ အက်ဳိးဆက္ကုိ ယေန႔အခါ ေနရာတကာတြင္ ေရွာင္လႊဲမရ ၾကဳံေတြ႕ေနၾကရသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ မုိးတြင္းမွာေနပူ၊ ေဆာင္းတြင္းမွာနွင္းေပ်ာက္၊ ေႏြအခါမွာ မုိး႐ြာကာ ဥတုေတြက ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနၾကေတာ့သည္။ မယုံႏူိင္စရာ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားက မရပ္မနား ျဖစ္ပြားေနၾကသည္။ လူ႔ေလာကအတြက္ အသုံးဝင္ အက်ဳိးရွိမႈမ်ားကလည္း အလြန္႔အလြန္ ထြန္းကားတုိးပြားေနပါသည္။ တုိးတက္ျဖစ္တုိင္း ေအာင္ျမင္ျခင္း၏ အျခားတစ္ဖက္တြင္ အစာေရဆာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း၊ မေက်မနပ္ အေသသတ္တုိက္ခုိက္ၾကျခင္းနွင့္ ကုသ၍မရ၊ အမ်ဳိးအမည္ မေဖာ္ျပႏူိင္ေသာ အနာေရာဂါမ်ားကလည္း လူသားေလာကကုိ ျပက္ရယ္ေလွာင္ေျပာင္ကာ မထီမဲ့ျမင္ျပဳလ်ွက္ရွိေနသည္။
ဤသုိ႔ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေနအထားမ်ားကုိ သဗၺညဳတသခင္ ဘုရားရွင္သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ေက်ာ္ကပင္ သတၱဝါအစားစား ေဝေနယ်မ်ား ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္အတြက္ အထင္ကရ ေဟာျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
"ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔လ်ွင္ ပစၥည္းဥစၥာမရွိသူတုိ႔အား ပစၥည္းဥစၥာကုိ မေပးေသာ္ ဆင္းရဲျခင္း ပြားမ်ားလာ၏။ ဆင္းရဲျခင္း ပြားမ်ားလာေသာ္ သူတစ္ပါးတုိ႔မေပးေသာ ဥစၥာကုိခုိးယူမႈ ပြားမ်ားလာ၏။ ခုိးယူမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ လက္နက္ပြားမ်ားလာ၏။ လက္နက္ပြားမ်ားလာေသာ္ အသက္သတ္မႈ ပြားမ်ားလာ၏။ အသက္သတ္မႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ မဟုတ္မမွန္ေျပာမႈ ပြားမ်ားလာ၏။ မဟုတ္မမွန္ေျပာမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ကုန္းေခ်ာမႈ ပြားလာ၏။ကုန္းေခ်ာမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္မႈ ပြားမ်ားလာ၏။ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္မႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ၾကမ္းတမ္းေသာစကား ၿပိန္ဖ်င္းေသာစကား တရားနွစ္ပါးတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ "
"ထုိတရားနွစ္ပါး ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္း- အဘိဇၥဳာ ၊ ပ်က္ဆီးေစလုိျခင္း- ဗ်ာပါဒ တုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းနွင့္ ပ်က္ဆီးေစလုိျခင္းတုိ႔ ပြားမ်ားလာေသာ္ မွားေသာအယူဝါဒ ပြားမ်ားလာ၏။ မွားေသာအယူဝါဒ ပြားမ်ားလာေသာ္ မတရားေသာ တပ္မက္ျခင္း - အဓမၼရာဂ၊ အလြန္အၾကဴး တပ္မက္ျခင္း- ဝိသမေလာဘ ၊ မွားေသာအက်င့္တရား- မိစၧာဓမၼဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ တရားသုံးပါးတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ ထုိတရားသုံးပါး ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ အမိ၌ေကာင္းစြာ ျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ အဖ၌ ေကာင္းစြာ ျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ သမဏတုိ႔၌ ေကာင္းစြာျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ ျဗဟၼဏတုိ႔၌ ေကာင္းစြာျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ ႀကီးေသာသူတုိ႔ကုိ ရုိေသတုပ္ဝပ္မႈ မျပဳျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးတရားတုိ႔သည္ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ ထုိအက်ဳိးတရားတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ လူတုိ႔၏အသက္သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္၏၊ အဆင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္၏။
အထက္တြင္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စကၠဝတၱိသုတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ သတိထားၾကည့္ေသာအခါ လူတုိ႔သက္တမ္းဆုတ္ယုတ္လာပုံ အဆင့္ဆင့္နွင့္ မ်က္ေမွာက္ကမ႓ာႀကီး၏ ပ်က္စီးယုိယြင္းလာပုံ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ဆင္ျခင္ဆက္စပ္ သုံးသပ္မိပါသည္။
သက္တမ္းရင့္၍ ေဟာင္းႏြမ္းအုိမင္းလာၿပီျဖစ္ေသာ လူသားေလာကႀကီးကုိ မရအရ ကယ္တင္ႏူိင္ၾကဖုိ႔ စိတ္္ေကာင္းေစတနာ မွန္ကန္စြာျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳ က်ားကန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏူိင္ၾကရန္ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူ႔ျပည္႐ြာ၌ ၾကားဖူးေနက် အဆုံးအမတစ္ခုမွာ ...
ေပါက္ပင္ကုိင္းတာ... ဗ်ဳိင္းနားလုိ႔
ဗ်ဳိင္းလာနားတာ... ငါးေပၚလုိ႔
ငါးေပၚလာတာ... ကြၽဲလူးလုိ႔
ကြၽဲအုိင္လူးတာ... ျဖဳတ္ကုိက္လုိ႔
ျဖဳတ္ကုိက္ရတာ... မုိး႐ႊာလုိ႔
မုိး႐ႊာခ်တာ... ဖားေအာ္လုိ႔
ဖားေအာ္ေနတာ... ေႁမႊကုိက္လုိ႔
ေႁမြကုိက္ျခင္းက... ဗုိက္ဆာလုိ႔။ ။
ဤသုိ႔ စားဝတ္ေနေရး ဒုကၡေဘးကုိ မီးေမာင္းထုိးျပထားသည္။ လူအမ်ား ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပား၊ စာရိတၱ ေဖာက္ျပားလာေသာအခါတြင္ အစာေရဆာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းမ်ား တုိးပြားလာေတာ့သည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္လာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းဇစ္ျမစ္ကုိ လုိက္ေသာအခါ အလြယ္ၾကဳိက္ ေရသာခု္ိအေခ်ာင္လုိက္ၿပီး လက္ေၾကာမတင္း စိတ္ဓာတ္ေတြညံ့ဖ်င္းလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိမွဆက္၍ သူတစ္ပါးမ်က္ရည္က်မွ ကုိယ္ဝမ္းဝရေသာ ႀကီးႏူိင္ငယ္ညႇဥ္း နွိပ္စက္ျခင္းမ်ားနွင့္ ေမြးလြယ္ ေသလြယ္ ဒုကၡႂကြယ္ေသာ ရင္သပ္ရႈေမာ လူ႔ဘဝခေရာင္းေတာကုိ အတန္အတင့္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းသင့္ပါၿပီ။
ဤအတုိင္းသာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဆက္၍ ၾကာေနဦးမည္ဆုိပါက ေနာက္ေနာင္ကာလ အခါသမယတြင္ ဆယ္နွစ္တမ္းနွင့္ ကပ္သုံးပါး၊ ကပ္သုံးပါးနွင့္ ဆယ္နွစ္တမ္းသည္ ဝမ္းသာအားရ အတူတကြ လူ႔ေလာကကုိ ထုဆစ္ပုံေဖာ္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလာကသဘာဝ နိယာမအရ အမႈကိစၥ အေၾကာင္းအရာ၊ အထည္သဏၰာန္၊ ရုပ္ဝတၳဳနွင့္ သေဘာတရားအေပါင္းတုိ႔သည္ မပ်က္မစီး အၿပီးခုိင္ၿမဲ တစ္သေဘာတည္း တည္ရွိေနႏူိင္မည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက "သေဗၺ သခါၤရာ အနိစၥာ" ဟူ၍ ၾကဳိၾကဳိတင္တင္ ေရွးကသိျမင္ကာ ေဟာၾကားဆုံးမ သင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လ်ွင္ ျဖစ္မွာပဲ၊ ပ်က္ခ်ိန္တန္လ်ွင္ ပ်က္မွာပဲဆုိၿပီး ကုိယ္နွင့္မဆုိင္သလုိ မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳ၍ ေရစုန္ေမ်ာကာ လုိက္ေနၾကမည္ဆုိလ်ွင္ ထုိသူသည္ လူ႔ဝန္းက်င္၌ လူအျဖစ္နွင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ေနေသာ္လည္း လူ႔တာဝန္ လူ႔ဝတၱရားကုိ မေလးစား၊ မလုိက္နာ၊ မေဆာင္႐ြက္၊ မက်င့္သုံးေသာသူသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤသုိ႔ဆုိလ်ွင္ ထုိသူသည္ လူျဖစ္ေသာ္လည္း လူျဖစ္က်ဳိးမနပ္၊ လူေစာ္မနံ၊ လူ႔အသိစိတ္မ်ား ေခါင္းပါးကာ လူမည္ကာမတၱ လူျဖစ္ရုံသာ ရွိေတာ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသည္ ဆယ္နွစ္တမ္းနွင့္ လြဲႏူိင္သမ်ွလြဲၿပီး ကပ္သုံးပါးနွင့္ ကြဲႏူိင္သမ်ွ ကြဲကြာရေအာင္ အရင္ဦးဆုံး မိမိကုိယ္ကုိ မွန္ကန္ေသာအသိတရားနွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ဟန္႔တား က်ားကန္ထားဖုိ႔ လုိပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ လူသည္ တစ္ဦးတည္းထီးထီးႀကီး ရွင္သန္ရပ္တည္ ေနထုိင္ဖုိ႔က လုံးဝမျဖစ္ႏူိင္သည့္အတြက္ မိမိအနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္ လူအမ်ားကုိပါ ဆြဲေဆာင္လမ္းျပ ကူညီၾကဖုိ႔ လုိပါသည္။
သို႔ပါေသာေၾကာင့္ လူသည္ "ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ" အဆုံးအမကုိ သတိရလက္ကုိင္ျပဳကာ နွမ္းတစ္ေစ့နွင့္ ဆီမျဖစ္ႏူိင္ေသာ္လည္း နွမ္းတစ္ေစ့တြင္ ဆီျဖစ္ႏူိင္ေသာ စြမ္းအားသတၱိမ်ားက ပါရွိေနသည့္အတြက္ နွမ္းေစ့မ်ားစြာ စုေပါင္းကာ ႀကိတ္ခြဲလုိက္ပါက အသုံးဝင္ အက်ဳိးရွိေသာ စားသုံးစရာဆီမ်ားစြာ ရရွိႏူိင္ပါသည္။
လူ႔ဘဝ လူ႔ေလာကႀကီးကုိလည္း အစဥ္ရွည္ၾကာ ေကာင္းမြန္စြာ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေနေစေရးအတြက္ ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား တရားဓမၼမ်ားကုိ ယုံၾကည္ကုိးစား အေလးထားၿပီး သူငါအမ်ား စုေပါင္းအားျဖင့္ "အားသန္သန္ က်ားကန္ၾကပါစုိ႔"ဟူ၍ အသိေပးႏုိးၾကား တုိက္တြန္းစကား ဆုိလုိက္ပါရေပသည္။
ဓမၼဗ်ဴဟာမဂၢဇင္း ေမာင္သက္ ေရးသားေသာ
အားသန္သန္ က်ားကန္ၾကပါစုိ႔
ထုတ္ေဖာ္တင္ျပပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း
အစဥ္ခ်မ္းေျမ႕ သာယာၾကပါေစ ။
သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ ပ်က္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲတတ္ေသာ ေလာကသဘာဝ နိယာမအရ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားဓမၼတုိ႔သည္လည္း ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း နယ္ပယ္အတြင္း၌ ေကာင္းသူ ဆုိးသူ ျပဳျပင္သူတုိ႔၏လက္ခ်က္ေၾကာင့္ အနိမ့္အျမင့္ အတက္အက်အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲေနၾကရသည္။
တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သာသနာသည္ မသာမယာျဖစ္လာတတ္ၿပီး ဓမၼေနရာတြင္ အဓမၼမ်ားအတင္းအက်ပ္ ဝင္လာတတ္ေပသည္။ နွစ္ေပါင္းၾကာေညာင္းလာသည္နွင့္အမ်ွ ထိန္းသိမ္းမႈ ေစာင့္ေရွာက္မႈ က်င့္ႀကံမႈ အားထုတ္မႈတုိ႔သည္ ေရာ႕ရဲ ယုိင္နဲ႔ အားနည္းသည့္ဘက္ ေရာက္သြားတတ္ပါသည္။ စိတ္၏ မတည္ၿမဲျခင္းနွင့္ ေခတ္၏ေျပာင္းလဲေနျခင္းမ်ားေၾကာင့္ အသစ္အဆန္းကုိ ဇြတ္အတင္းလုိခ်င္ေနသူမ်ားကလည္း အေဟာင္းမွန္သမ်ွ ေျပာင္းလဲလုိလာၾကေတာ့သည္။
ထုိအခါ ေမတၱာကုိ မာယာဖုံး၊ သစၥာကုိ မုသားသုံးၿပီး ေလာက၏အလွကုိ မလွမပ စီရင္ျခယ္မႈန္းၾကေတာ့သည္။ ယင္းသုိ႔ လုပ္ေဆာင္မႈ၏ အက်ဳိးဆက္ကုိ ယေန႔အခါ ေနရာတကာတြင္ ေရွာင္လႊဲမရ ၾကဳံေတြ႕ေနၾကရသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ မုိးတြင္းမွာေနပူ၊ ေဆာင္းတြင္းမွာနွင္းေပ်ာက္၊ ေႏြအခါမွာ မုိး႐ြာကာ ဥတုေတြက ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနၾကေတာ့သည္။ မယုံႏူိင္စရာ ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားက မရပ္မနား ျဖစ္ပြားေနၾကသည္။ လူ႔ေလာကအတြက္ အသုံးဝင္ အက်ဳိးရွိမႈမ်ားကလည္း အလြန္႔အလြန္ ထြန္းကားတုိးပြားေနပါသည္။ တုိးတက္ျဖစ္တုိင္း ေအာင္ျမင္ျခင္း၏ အျခားတစ္ဖက္တြင္ အစာေရဆာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း၊ မေက်မနပ္ အေသသတ္တုိက္ခုိက္ၾကျခင္းနွင့္ ကုသ၍မရ၊ အမ်ဳိးအမည္ မေဖာ္ျပႏူိင္ေသာ အနာေရာဂါမ်ားကလည္း လူသားေလာကကုိ ျပက္ရယ္ေလွာင္ေျပာင္ကာ မထီမဲ့ျမင္ျပဳလ်ွက္ရွိေနသည္။
ဤသုိ႔ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေနအထားမ်ားကုိ သဗၺညဳတသခင္ ဘုရားရွင္သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ေက်ာ္ကပင္ သတၱဝါအစားစား ေဝေနယ်မ်ား ေရွာင္ရန္ ေဆာင္ရန္အတြက္ အထင္ကရ ေဟာျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
"ရဟန္းတုိ႔ ဤသုိ႔လ်ွင္ ပစၥည္းဥစၥာမရွိသူတုိ႔အား ပစၥည္းဥစၥာကုိ မေပးေသာ္ ဆင္းရဲျခင္း ပြားမ်ားလာ၏။ ဆင္းရဲျခင္း ပြားမ်ားလာေသာ္ သူတစ္ပါးတုိ႔မေပးေသာ ဥစၥာကုိခုိးယူမႈ ပြားမ်ားလာ၏။ ခုိးယူမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ လက္နက္ပြားမ်ားလာ၏။ လက္နက္ပြားမ်ားလာေသာ္ အသက္သတ္မႈ ပြားမ်ားလာ၏။ အသက္သတ္မႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ မဟုတ္မမွန္ေျပာမႈ ပြားမ်ားလာ၏။ မဟုတ္မမွန္ေျပာမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ကုန္းေခ်ာမႈ ပြားလာ၏။ကုန္းေခ်ာမႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္မႈ ပြားမ်ားလာ၏။ ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္မႈ ပြားမ်ားလာေသာ္ ၾကမ္းတမ္းေသာစကား ၿပိန္ဖ်င္းေသာစကား တရားနွစ္ပါးတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ "
"ထုိတရားနွစ္ပါး ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္း- အဘိဇၥဳာ ၊ ပ်က္ဆီးေစလုိျခင္း- ဗ်ာပါဒ တုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းနွင့္ ပ်က္ဆီးေစလုိျခင္းတုိ႔ ပြားမ်ားလာေသာ္ မွားေသာအယူဝါဒ ပြားမ်ားလာ၏။ မွားေသာအယူဝါဒ ပြားမ်ားလာေသာ္ မတရားေသာ တပ္မက္ျခင္း - အဓမၼရာဂ၊ အလြန္အၾကဴး တပ္မက္ျခင္း- ဝိသမေလာဘ ၊ မွားေသာအက်င့္တရား- မိစၧာဓမၼဟု ဆုိအပ္ကုန္ေသာ တရားသုံးပါးတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ ထုိတရားသုံးပါး ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ အမိ၌ေကာင္းစြာ ျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ အဖ၌ ေကာင္းစြာ ျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ သမဏတုိ႔၌ ေကာင္းစြာျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ ျဗဟၼဏတုိ႔၌ ေကာင္းစြာျပဳသင့္ေသာဝတ္ကုိ မျပဳျခင္း၊ ႀကီးေသာသူတုိ႔ကုိ ရုိေသတုပ္ဝပ္မႈ မျပဳျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးတရားတုိ႔သည္ ပြားမ်ားလာကုန္၏။ ထုိအက်ဳိးတရားတုိ႔ ပြားမ်ားလာကုန္ေသာ္ လူတုိ႔၏အသက္သည္လည္း ဆုတ္ယုတ္၏၊ အဆင္းသည္လည္း ဆုတ္ယုတ္၏။
အထက္တြင္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စကၠဝတၱိသုတ္ေတာ္လာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ သတိထားၾကည့္ေသာအခါ လူတုိ႔သက္တမ္းဆုတ္ယုတ္လာပုံ အဆင့္ဆင့္နွင့္ မ်က္ေမွာက္ကမ႓ာႀကီး၏ ပ်က္စီးယုိယြင္းလာပုံ အေၾကာင္းတရားမ်ားကုိ ဆင္ျခင္ဆက္စပ္ သုံးသပ္မိပါသည္။
သက္တမ္းရင့္၍ ေဟာင္းႏြမ္းအုိမင္းလာၿပီျဖစ္ေသာ လူသားေလာကႀကီးကုိ မရအရ ကယ္တင္ႏူိင္ၾကဖုိ႔ စိတ္္ေကာင္းေစတနာ မွန္ကန္စြာျဖင့္ အေထာက္အကူျပဳ က်ားကန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏူိင္ၾကရန္ အမွန္တကယ္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူ႔ျပည္႐ြာ၌ ၾကားဖူးေနက် အဆုံးအမတစ္ခုမွာ ...
ေပါက္ပင္ကုိင္းတာ... ဗ်ဳိင္းနားလုိ႔
ဗ်ဳိင္းလာနားတာ... ငါးေပၚလုိ႔
ငါးေပၚလာတာ... ကြၽဲလူးလုိ႔
ကြၽဲအုိင္လူးတာ... ျဖဳတ္ကုိက္လုိ႔
ျဖဳတ္ကုိက္ရတာ... မုိး႐ႊာလုိ႔
မုိး႐ႊာခ်တာ... ဖားေအာ္လုိ႔
ဖားေအာ္ေနတာ... ေႁမႊကုိက္လုိ႔
ေႁမြကုိက္ျခင္းက... ဗုိက္ဆာလုိ႔။ ။
ဤသုိ႔ စားဝတ္ေနေရး ဒုကၡေဘးကုိ မီးေမာင္းထုိးျပထားသည္။ လူအမ်ား ကုိယ္က်င့္တရား ပ်က္ျပား၊ စာရိတၱ ေဖာက္ျပားလာေသာအခါတြင္ အစာေရဆာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းမ်ား တုိးပြားလာေတာ့သည္။ ထုိသုိ႔ျဖစ္လာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းဇစ္ျမစ္ကုိ လုိက္ေသာအခါ အလြယ္ၾကဳိက္ ေရသာခု္ိအေခ်ာင္လုိက္ၿပီး လက္ေၾကာမတင္း စိတ္ဓာတ္ေတြညံ့ဖ်င္းလာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိမွဆက္၍ သူတစ္ပါးမ်က္ရည္က်မွ ကုိယ္ဝမ္းဝရေသာ ႀကီးႏူိင္ငယ္ညႇဥ္း နွိပ္စက္ျခင္းမ်ားနွင့္ ေမြးလြယ္ ေသလြယ္ ဒုကၡႂကြယ္ေသာ ရင္သပ္ရႈေမာ လူ႔ဘဝခေရာင္းေတာကုိ အတန္အတင့္ ခုတ္ထြင္ရွင္းလင္းသင့္ပါၿပီ။
ဤအတုိင္းသာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာဆက္၍ ၾကာေနဦးမည္ဆုိပါက ေနာက္ေနာင္ကာလ အခါသမယတြင္ ဆယ္နွစ္တမ္းနွင့္ ကပ္သုံးပါး၊ ကပ္သုံးပါးနွင့္ ဆယ္နွစ္တမ္းသည္ ဝမ္းသာအားရ အတူတကြ လူ႔ေလာကကုိ ထုဆစ္ပုံေဖာ္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေလာကသဘာဝ နိယာမအရ အမႈကိစၥ အေၾကာင္းအရာ၊ အထည္သဏၰာန္၊ ရုပ္ဝတၳဳနွင့္ သေဘာတရားအေပါင္းတုိ႔သည္ မပ်က္မစီး အၿပီးခုိင္ၿမဲ တစ္သေဘာတည္း တည္ရွိေနႏူိင္မည္ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက "သေဗၺ သခါၤရာ အနိစၥာ" ဟူ၍ ၾကဳိၾကဳိတင္တင္ ေရွးကသိျမင္ကာ ေဟာၾကားဆုံးမ သင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လ်ွင္ ျဖစ္မွာပဲ၊ ပ်က္ခ်ိန္တန္လ်ွင္ ပ်က္မွာပဲဆုိၿပီး ကုိယ္နွင့္မဆုိင္သလုိ မသိက်ဳိးကြၽန္ျပဳ၍ ေရစုန္ေမ်ာကာ လုိက္ေနၾကမည္ဆုိလ်ွင္ ထုိသူသည္ လူ႔ဝန္းက်င္၌ လူအျဖစ္နွင့္ ရွင္သန္ရပ္တည္ေနေသာ္လည္း လူ႔တာဝန္ လူ႔ဝတၱရားကုိ မေလးစား၊ မလုိက္နာ၊ မေဆာင္႐ြက္၊ မက်င့္သုံးေသာသူသာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဤသုိ႔ဆုိလ်ွင္ ထုိသူသည္ လူျဖစ္ေသာ္လည္း လူျဖစ္က်ဳိးမနပ္၊ လူေစာ္မနံ၊ လူ႔အသိစိတ္မ်ား ေခါင္းပါးကာ လူမည္ကာမတၱ လူျဖစ္ရုံသာ ရွိေတာ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လူသည္ ဆယ္နွစ္တမ္းနွင့္ လြဲႏူိင္သမ်ွလြဲၿပီး ကပ္သုံးပါးနွင့္ ကြဲႏူိင္သမ်ွ ကြဲကြာရေအာင္ အရင္ဦးဆုံး မိမိကုိယ္ကုိ မွန္ကန္ေသာအသိတရားနွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာလုပ္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ ကာကြယ္ဟန္႔တား က်ားကန္ထားဖုိ႔ လုိပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ လူသည္ တစ္ဦးတည္းထီးထီးႀကီး ရွင္သန္ရပ္တည္ ေနထုိင္ဖုိ႔က လုံးဝမျဖစ္ႏူိင္သည့္အတြက္ မိမိအနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္ လူအမ်ားကုိပါ ဆြဲေဆာင္လမ္းျပ ကူညီၾကဖုိ႔ လုိပါသည္။
သို႔ပါေသာေၾကာင့္ လူသည္ "ပ်က္အစဥ္ ျပင္ခဏ" အဆုံးအမကုိ သတိရလက္ကုိင္ျပဳကာ နွမ္းတစ္ေစ့နွင့္ ဆီမျဖစ္ႏူိင္ေသာ္လည္း နွမ္းတစ္ေစ့တြင္ ဆီျဖစ္ႏူိင္ေသာ စြမ္းအားသတၱိမ်ားက ပါရွိေနသည့္အတြက္ နွမ္းေစ့မ်ားစြာ စုေပါင္းကာ ႀကိတ္ခြဲလုိက္ပါက အသုံးဝင္ အက်ဳိးရွိေသာ စားသုံးစရာဆီမ်ားစြာ ရရွိႏူိင္ပါသည္။
လူ႔ဘဝ လူ႔ေလာကႀကီးကုိလည္း အစဥ္ရွည္ၾကာ ေကာင္းမြန္စြာ တည္တံ့ခုိင္ၿမဲေနေစေရးအတြက္ ရွင္ေတာ္ေဟာၾကား တရားဓမၼမ်ားကုိ ယုံၾကည္ကုိးစား အေလးထားၿပီး သူငါအမ်ား စုေပါင္းအားျဖင့္ "အားသန္သန္ က်ားကန္ၾကပါစုိ႔"ဟူ၍ အသိေပးႏုိးၾကား တုိက္တြန္းစကား ဆုိလုိက္ပါရေပသည္။
ဓမၼဗ်ဴဟာမဂၢဇင္း ေမာင္သက္ ေရးသားေသာ
အားသန္သန္ က်ားကန္ၾကပါစုိ႔
ထုတ္ေဖာ္တင္ျပပါသည္။
ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္း
အစဥ္ခ်မ္းေျမ႕ သာယာၾကပါေစ ။
No comments:
Post a Comment