
စိတ္ကိုျပင္သင့္ေသာ အေၾကာင္းမ်ား
မိမိစိတ္ေနစိတ္ထားကို ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ဖို.ရာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိေပသည္။ မိမိစိတ္ထား မေကာင္းေသးေသာအခ်က္၊ ယုတ္မာေနေသာအခ်က္မ်ားကို မိမိသာအသိဆံုးျဖစ္၏။ ထိုကဲ့သို. စိတ္ယုတ္မာရွိေနေသာ သူသည္ ေလာကီဂုဏ္အတြက္ အထက္တန္း၌ ေရာက္ေနေသာ္လည္း စိတ္အေနအားျဖင့္ ေအာက္တန္းသမားပင္ ျဖစ္ေသး၏။
စိတ္ေနစိတ္ထား ေအာက္တန္းစား ျဖစ္ေနေသာ ဂုဏ္ၾကီးရွင္ေသာ္လည္း ေနာက္ေနာင္ဘဝတို.၌
ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ရေတာ့လတံ့။ ထိုကဲ့သို.တန္းေလွ်ာရမည့္အေရးကို ေတြးမိျခင္းေၾကာင့္လည္း စိတ္ေနစိတ္ထား ၾကီးမားျမင့္ျမတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိုက္ေပသည္။
စိတ္ဆိုးစိတ္ယုတ္ရွိသူသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း မၾကည္ညိဳႏိူင္၊ မိတ္ေဆြခ်င္း ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမသားခ်င္း၊ သမီးခင္ပြန္းခ်င္း၊ ဆရာဒကာခ်င္း၊ အေပါင္းအသင္း ရင္းႏွီးသူခ်င္းကလည္းသူ၏ ယုတ္မာေၾကာင္းကိုသိလွ်င္ ခ်စ္ခင္ႏိူင္ အားရႏိူင္၊ ၾကည္ညိဳႏိူင္ၾကမည္မဟုတ္။ထိုသို.ရင္းႏွီးသူမ်ားအထင္ေသးမည္
စိုးေသာေၾကာင့္လည္း မိမိစိတ္ထားကို ျဖဴစင္ေျဖာင့္မတ္ျမင့္ျမတ္ေအာင္
ျပင္ဆင္ထိုက္ၾကေပသည္။
ထိုျပင္ စိတ္ဆိုးစိတ္ယုတ္မာ ရွိေနသူသည္ ဒါနျပဳျပဳ၊ သီလေဆာက္တည္ေဆာက္တည္၊ ဘာဝနာကမၼဌာန္းစီးျဖန္းစီးျဖန္း မည္သည့္ကုသိုလ္ လုပ္ငန္း၌မဆို ရိုးသားျဖဴစင္လိမ့္မည္ဟူ၍ မမွတ္ထင္ထိုက္။ ထိုစိတ္ရင္းမေကာင္းသူ၏ ကုသိုလ္ကံမ်ားကား အက်ိဳးေပး စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္မရွိတတ္ေခ်။ဤသို.ေနာက္ေနာင္ဘဝအေရးဝယ္
ျပဳသမွ်ကုသိုလ္၏ အက်ိဳးေပးမစင္ၾကယ္မည္ စိုးေသာေၾကာင့္လည္း မိမိစိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျဖဴစင္ေကာင္းျမတ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထိုက္ၾကေပသည္။
ထို.ျပင္ စိတ္ဆိုးစိတ္ယုတ္မာရွိေနေသာသူသည္ ယခုတစ္ဘဝတာ ယုတ္မာမည္မဟုတ္၊ ျဖစ္တိုင္းျဖစ္တိုင္းေသာ စိတ္ယုတ္မာမ်ားက တစ္သႏၱာန္လံုး(တစ္ကိုယ္လံုး) ထံုမႊမ္းေနရကား ေနာက္ေနာက္ဘဝေပါင္းမ်ားစြာသို.လည္း စိတ္ယုတ္မာအဆက္ဆက္ ဓါတ္သတၱိကူးစက္ေနေသာေၾကာင့္ ထိုသူကို ရင့္မာေသာ ပါရမီရွင္ဟု ဆိုဖို.ရန္ ခဲယဥ္းေလသည္။ ထို.ေၾကာင့္မိမိကိုယ္ကို ပါရမီရွင္မ်ားစာရင္းမပါဝင္မည္ကို စိုးေသာေၾကာင့္လည္း ယုတ္မာဆိုးရြားေသာစိတ္မ်ားကို အျမန္ဆံုးျပင္ထိုက္ၾကသည္။ဤသို.လွ်င္ မိမိ၏စိတ္ေနစိတ္ထားကို မေကာင္းေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္သင့္ေသာအေၾကာင္းအရာေတြ မ်ားစြာရွိေပသည္။
မိလိႏၵမင္း စိတ္ကိုျပဳျပင္ပံု
မိလိႏၵမင္းၾကီးသည္ အရွင္နာဂသိန္ထံ ျပႆနာမ်ား အထိုက္အေလ်ာက္ေမးျပီးေနာက္ သာသနာေတာ္ဝယ္လြန္စြာ အေရးၾကီးေသာ ျပႆနာတို.ကို ေမးရန္အၾကံျဖစ္လာေသာအခါ ထိုျပႆနာတို.ကို မေမးေသးပဲ ၇ရက္ပတ္လံုး မိမိစိတ္ကို သမာဓိရေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္စည္းေနပံုမွာ သူေတာ္ေကာင္းတို.အတုယူစရာ ေကာင္းလွပါသည္။
ေစာင့္စည္းပံုကား---
နံနက္ေစာေစာအိပ္ယာကထျပီးလွ်င္ ကိုယ္လက္စင္ၾကယ္ေအာင္ ေရခ်ိဳး၍ ဝတ္ရိုးဝတ္စဥ္ အဝတ္တနိဆာမ်ားကို မဝတ္ေတာ့ပဲ ဖန္ရည္ဆိုးေသာ အဝတ္ဝါကို ဝတ္ဆင္လွ်က္ ဦးေခါင္းကိုလည္း ေခါင္းတံုးအသြင္မွတ္ထင္ေလာက္ေအာင္
ေခါင္းစြပ္လ်က္
(ရဟန္းမဟုတ္ေသာ္လည္း) ရဟန္းဟုပင္မွတ္ထင္ေလာက္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ဝတ္ဆင္ျပီးေနာက္
၈ပါးေသာအခ်က္မ်ားကို ၇ရက္လံုးလံုး မပ်က္ျပားေအာင္ စိတ္၌ စြဲျမဲစြာ ေဆာက္တည္ေလသည္။
ဤ၈-ပါးကား---
၁။၇ရက္အတြင္း မင္းကိစၥကို မျပဳေတာ့ျပီ။
၂။ရာဂစိတ္ကိုမျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။
၃။ေဒါသစိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ေစာင့္စည္းမည္။
၄။ေမာဟစိတ္ကို မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္စည္းမည္။
၅။ေက်းေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္၊ အလုပ္သမား၊ အမႈေတာ္ထမ္းမ်ားအေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း စိတ္ကိုႏွိမ္ခ်၍ မာန္မာန မျဖစ္ေအာင္ေစာင့္စည္းမည္။
၆။ကိုယ္မႈ၊ ႏႈတ္မႈမ်ား ထူးျခားစြာေစာင့္စည္းမည္။
၇။ျမင္ရ၊ ၾကားရ၊ ေတြ.ရ၊ သိရသမွ်ေသာ အာရံုမ်ားအတြက္ အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ မ်က္စိ၊ နား၊စေသာဣေျႏၵမ်ားကို ေစာင့္စည္းမည္။
၈။အားလံုးသတၱဝါတို.အေပၚမွာ ေမတၱာစိတ္ထားမည္။
ဤရွစ္ပါးေသာ အခ်က္ကို ၇ရက္လံုး ေစာင့္သံုးလ်က္ ၈ရက္ေျမာက္ေသာေန.၏ နံနက္အခါဝယ္ နံနက္စာေစာေစာစား၍ ဣေျႏၵၾကီးမားလွေသာ ရဟန္းေတာ္ကဲ့သို. စကၡဳေျႏၵခ်ျပီးလွ်င္ စကားေျပာဆင္ျခင္ကာ အရွင္နာဂသိန္ထံသို. ၾကည္လင္ရႊင္ျပ ေအးျမေသာ စိတ္ဓါတ္ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ေလးနက္စြာေသာ ျပႆနာမ်ားကို ေမးေလ်ာက္ေလသည္။
အတုယူဖြယ္
ဤမိလိႏၵမင္းၾကီး၏ ၇ရက္လံုးလံုး စိတ္ျပဳျပင္ပံုကို အတုယူလ်က္
သူေတာ္ေကာင္းဘက္က အထက္တန္းေရာက္ေသာ အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း
မိမိေနအိမ္မွာပင္ တစ္ေန.တစ္ရက္ တစ္နံနက္ စသည္ျဖင့္ ရက္ပိုင္းျခား၍
မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ေလ့ရွိေသာ အကုသိုလ္စိတ္မ်ား
မျဖစ္ၾကရေလေအာင္ မၾကာမၾကာ အထူးေစာင့္စည္းသင့္ေပသည္။
ဤသို.ေစာင့္စည္းဖန္မ်ားလွ်င္ အကုသိုလ္စိတ္အထူးနည္းပါးေသာ သူေတာ္စင္အျဖစ္သို. တက္ေရာက္၍ သဒၶါထူး ပညာထူး ေပၚေပါက္လာပါလိမ့္မည္။ ရက္ေပါင္းအေတာ္ၾကာေအာင္ နဂိုျဖစ္တတ္ေသာ အကုသိုလ္စိတ္မ်ားလည္း မျဖစ္ပဲ ရွိပါလိမ့္မည္။
-ဤေလာကၾကီးကို စိတ္သည္ ေဆာင္ၾကဥ္းအပ္၏။
-ဤေလာကၾကီးကို စိတ္သည္ ဆြဲငင္အပ္၏။
-သတၱဝါအားလံုးပင္ စိတ္တည္းဟူေသာ တရားတစ္ခု၏ အလိုသို. လိုက္ေနရသည္။
(တရားေတာ္)
-ဓါတ္မရိုက္ခင္၊ ေကာင္းစြာျပင္မွ၊ ပံုတြင္က်န၊ ရုပ္သြင္လွသို.၊မုခ်မွန္စြာ၊ သံသရာ၏၊ ကမၻာရပ္ခြင္၊ဓါတ္အျပင္၌၊ စိတ္စဥ္က်န၊ ရုပ္သြင္လွ၍၊ ေခမျမိဳ.နန္း၊
အေရာက္လွမ္းဖို.၊ ျပင္စမ္းေစခ်င္၊ စိတ္အစဥ္ကို၊ ျပင္ဆင္ေလကြဲ.၊ ေန.စဥ္တဲ့။
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ကိုယ္က်င့္အဘိဓမၼာ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေဝပါသည္။
ဗုဒၶကမၻာဆိုဒ္မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment