
"ဘ၀ခရီး၀ယ္ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္လမ္း -၂"
★ ဉာဏ္ရည္ ဉာဏ္ေသြး ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း IQ ဘယ္ေလာက္ျမင့္ျမင့္
မၾကိဳးစားရင္ ဘာမွျဖစ္မလာဘူး။ၾကိဳးစားျပီးဆိုရင္ လံု႔လ၀ီရိယ အက်ိဳးခံစားရမယ္။
အဲ့ဒီၾကားထဲမွာ ဘုရားသခင္က မ,တယ္ဆိုတာ ယံုေနတယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတာ့ အခ်ိန္တန္ဘုရားအားကိုးတာဆိုေတာ့ သူကကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႕ စဥ္းစားစရာမလိုဘူး။
ဘာလုပ္သင့္တယ္ ဘာ မလုပ္သင့္ဘူး
(What should we done, what should not we done)
ဆိုတာလည္း ခဲြျခားသိစရာ မလိုဘူး။လူရဲ႕ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးဟာလည္း
ဘာမွတန္ဖိုးမရိွဘူး။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အရာရာဟာ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္က်
ျဖစ္ရတာမို႔ပဲ။
★ လက္ေတြ႔မွာဒါေတြျဖစ္နိဳင္လား။ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္နဲ႔ပဲ စဥ္းစားၾကည့္။
ဗုဒၶျမတ္စြာက စိတ္ကူးယဥ္ ေမွ်ာ္မွန္းရရံု
ေဟာတာမဟုတ္ဘူး။လက္ေတြ႔လုပ္လို႔ ရတဲ့တရားကိုေဟာတာ။
ဆို႕ပါစို႔ ဒီလမ္းကေလွ်ာက္ရင္ ဒီစခန္းေရာက္မယ္ဆိုတာ သိျပီးသားပဲေလ။
လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာေလွ်ာက္ေနရင္ ထိုလမ္းအတိုင္းမွန္မွန္သာ
ေလွ်ာက္ ေလွ်ာက္ေနမယ္ဆိုရင္ စခန္းကိုျမင္ရသည္ ျဖစ္ေစ မျမင္ရသည္ ျဖစ္ေစ လမ္းေၾကာင္းမွန္ရင္ထိုစခန္းကိုေရာက္မွာေသခ်ာတယ္။ဆိုပါဆို႔
ေ၇ႊတိဂံုဘုရားကိုသြားမယ္ ဘုရားကိုဦးတည္ေနတဲ့ လမ္းမၾကီးကိုသာေလွ်ာက္
ဘုရားကိုမျမင္ရသည္ျဖစ္ေစ ဘုရားကိုေရာက္မွာပါ။ မေရာက္တဲ့လမ္း
ေလွ်ာက္မယ္ ေျပာင္းျပန္ ေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့
ေရႊတိဂံုဘုရားကိုေရာက္မွာ
မဟုတ္ဘူး။ဒါဟာလက္ေတြ႔က်တယ္။
★ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေကသမုတၱိရြာက
လူေတြက်က်ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ အသံုးခ်တတ္ဖို႔ ဒီသုတၱံကို
ေဟာတာ။ဒီသုတၱံဟာ လူတိုင္းအတြက္ (Guide Line )တစ္ခုပဲ
(Road map) လို႔ေျပာနိဳင္တယ္။ျမတ္စြာဘုရားက ဆက္ျပီးရွင္းျပတယ္ ။
ေအးဒီလို သံသရျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ ငါေျပာမယ္တဲ့။
၁။မာ အႏုႆေ၀န= အမွန္တရားကိုရွာတဲ့အခါမွာ တဆင့္ၾကားစကားအေပၚ
အေျခခံျပီးေတာ့ မရွာနဲ႔။ဟိုလူေျပာတာ ဒီလူေျပာတာဆိုတဲ့ တဆင့္ၾကားစကား (Hearsay)
ေတြအေပၚမွာ အေျခခံျပီးေတာ့မရွာနဲ႔။တဆင့္ၾကားစကားဆိုတာ မွန္တာရိွတယ္
မွားတာရိွတယ္ မေသခ်ာဘူး။
၂။မာ ပရမၸရာယ=အစဥ္အလာ က်င့္သံုးလာတဲ့ အခ်က္ အစဥ္အလာ ယံုၾကည္ထားတဲ့အခ်က္အေပၚအေျခခံျပီးေတာ့လည္း အမွန္တရားကိုမရွာေဖြနဲ႔။
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ (Tradition) ဆိုတဲ့ အစဥ္အလာက်င့္သံုးလာတဲ့
လက္ခံလာတဲ့အခ်က္ဟာ မွန္တာလည္းရိွတယ္ မွားတာလည္းရိွတယ္ ေသခ်ာေပါက္
အမွန္လို႔ခ်ည္းမေျပာနိဳင္ဘူး။
၃။မာ ဣတိကိရာယ = တစ္ဦးတစ္ေယာက္က လာျပီးဒါက ဒီလိုပါဆိုျပီး တင္ျပခ်က္ကိုအေျချပီးေတာ့လည္းအမွန္တရားကို ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူးတဲ့။
သူေျပာတဲ့ (Report)ဟာ မွန္ရင္လည္းမွန္မယ္ မွားရင္လည္းမွားမယ္
မေသခ်ာဘူး။
၄။မာ ပိဋကသမၸဒါေနန = ကိုယ္သင္ထားတဲ့စာေပနဲ႕ကိုက္ညီတယ္
ဆိုရံုနဲ႔လည္း မွန္တယ္လို႔ မဆံုးျဖတ္နဲ႕။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ စာအုပ္ထဲမွာ ေရးထားတယ္ဆိုေပမယ့္
မွားရင္မွားမယ္ မွန္ရင္လည္းမွန္မယ္ ေျပာလို႔မရဘူး။
ကေန႔ေခတ္မွာ English ဘာသာနဲ႔ ေရးျပီး Buddhism
အမည္တပ္တဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ ကိုယ့္အယူ၀ါဒ
ကိုယ္ထင္ရာေရးျပီး Buddhism အမည္တပ္ထားတာပဲ။
၅။မာ တကၠေဟတု= ေလာကမွာအမွန္တရားကို ရွာတဲ့နည္းတစ္နည္းရိွေသးတယ္။
Logic လို႕ေခၚတယ္။အဲ့ဒီ Logic ဆိုတဲ့ နည္းနဲ႕ေရာ အမွန္တရားကို
ရွာလို႕ရလားဆိုေတာ့ မရဘူး။ Logic ဆိုတာ က်ိဳးေၾကာင္း
ဆင္ျခင္တဲ့နည္း အဲ့ဒီနည္းစနစ္နဲ႔ ရွာရင္ မွန္တဲ့အခါမွန္တဲ့အခါမွန္တယ္
မမွန္တဲ့အခါမမွန္ဘူး။
က်ိဳးေၾကာင္း ဆင္ျခင္တယ္ဆိုတာ ဥပမာ-လူဟာေသမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ဦးဘဟာ လူျဖစ္တယ္။ဒါေၾကာင့္ဦးဘဟာ ေသမ်ိဳးျဖစ္တယ္။
ဒီအခ်က္ဟာ မွန္တယ္။ သို႕ေသာ္ ဗိ်ဳင္းငွက္ဟာ ျဖဴတယ္။က်ီးဟာငွက္ျဖစ္တယ္
ဒါေၾကာင့္ က်ီးဟာ ျဖဴတယ္ဆိုရင္ မမွန္ျပန္ဘူး။Logic နဲ႕ဆင္ျခင္တိုင္းလည္း
အမွန္တရားဆိုတာ မေတြ႔နိဳင္ဘူး။
၆။မာ နယေဟတု= ရွာေဖြတဲ့နည္းလမ္းတစ္ခုကိုအသံုျပဳျပီးေတာ့
အမွန္တရားကို အသံုးျပဳလို႔မရဘူး။အက်ိဳးကိုၾကည့္ျပီး
အေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္တဲ့နည္း အေၾကာင္းကိုၾကည့္ျပီး အက်ိဳးကိုေဖာ္ထုတ္တဲ့
နည္းကို အႏုမာန( inference) ဆိုတဲ့အရာဟာ အမွန္တရားကို ရွာတဲ့အခါမွာ လုံေလာက္တဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကိုမေပးနိဳင္ဘူး။ျမတ္စြာ ဘုရားက ေလာကမွာလူေတြ
အမွန္တရားဆိုျပီး လက္ခံေနၾကတာဟာဒါေတြေပးမွာ အေျချပဳေနၾကတယ္တဲ့။
၇။မာ အာကာရပရိ၀ိတေကၠန = အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို
သံုးသပ္ဆင္ျခင္တဲ့နည္း အေၾကာင္းတရားရွာတဲ့နည္း(Reasoning) နဲ႔လည္း
အမွန္တရားကို ရွာလို႔မရဘူးတဲ့။အဲ့ဒါကလည္းမေသခ်ာဘူး။
၈။မာ ဒိ႒ိနိဇၥ်နကၡႏၲိယာ= ကိုယ့္အၾကိဳက္နဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ ဆိုတာနဲ႔လည္းအမွန္တရားကို မရွာနဲ႔တဲ့။ကိုယ္ကအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးေခၚျပီးေတာ့ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္လို႔
ယူထားတဲ့ အယူ၀ါဒနဲ႔ ကိုက္ညီလို႔ရိွရင္လက္ခံၾကတယ္။
ဒါဟာ ငါၾကိဳက္တဲ့ အယူ၀ါဒနဲ႕ၾကိဳက္ညီတယ္ ထင္တဲ့အတိုင္း
ဟုတ္ေနတယ္ဆိုျပီးေတာ့ကိုယ့္အျမင္နဲ႔မွန္ရင္ အမွန္တရားကိုလက္ခံၾကတယ္တဲ့။
အဲ့ဒါလည္းစိတမခ်ရဘူးတဲ့။
၉။မာဘဗၺရူပတာယ =မွတ္သားထိုက္တဲ့အရာ ဆိုရံုနဲ႔လည္းအမွန္တရားကို မရွာနဲ႔။
လူေတြက ဒါေလးက မွတ္သားစရာေကာင္းတယ္ ယုတၱိရိွတယ္ဆိုတာေလးနဲ႔
အမွန္တရားကိုလက္ခံၾကတယ္။ ေရွ႕ကိုဆက္ျပီး
မစဥ္းစားဘူး။ဒါလည္းပဲ စိတ္ခ်ရတဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုမဟုတ္ဘူးတဲ့။
၁၀။မာ သမေဏာ ေနာဂရု =ဒို႔ကိုးကြယ္တဲ့ဆရာပဲ ေလးစားထိုက္တယ္
သူ႕စကားဆိုတာနဲ႔လည္းအမွန္တရားကိုမရွာနဲ႔။ဒီပုဂၢိဳလ္ၾကီးကေတာ့ ဒို႔ဆရာၾကီး
ဂုရုၾကီးပဲ သူေျပာတာမွန္တယ္ဆိုျပီးမဆံုးျဖတ္လိုက္နဲ႔။အခုေျပာတဲ့ အခ်က္(၁၀)ခ်က္ဟာ
အမွန္တရားကိုဆံုးျဖတ္တဲ့အခါ မွာ အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့
အေၾကာင္းတရားေတြ မဟုတ္ဘူးတဲ့။
★ဒါျဖင့္ အမွန္နဲ႔အမွားကို ဆံုးျဖတ္တဲ့အခါမွာ အားကိုးယံုၾကည္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းဆိုတာဘာလဲ။ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔သိတဲ့အသိဉာဏ္ပဲျဖစ္တယ္္။
ကိုယ္တိုင္သိေအာင္လုပ္ ကိုယ္တိုင္သိေအာင္လုပ္တဲ့
အခ်က္ဟာအေသခ်ာဆံုးပဲ။ေအးဥပမာ ေလာဘဆိုတဲ့သေဘာတရား
ေဒါသဆိုတဲ့သေဘာတရားေမာဟဆိုတဲ့သေဘာတရား ဟာအျပစ္မရိွတဲ့အရာလား။
ျမန္မာလိုေျပာရင္ ငရဲၾကီးသလား။မၾကီးဘူးလား။ကိုယ့ဟာကိုယ္ စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
ငရဲၾကီးတာ မၾကီးတာ ဘာနဲ႕တိုင္းတာမလဲ။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီး)
"ဘ၀ခရီး၀ယ္ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္လမ္း" တရားမွေကာင္ႏွဳတ္ခ်က္။
ဆက္လက္ကူးယူေဖာ္ျပမည္။
Creat Post By .... Pay Thoe
No comments:
Post a Comment