
နိဗၺာန္၏ဂုဏ္ရည္မ်ား
----------------------
အသခၤတံ အနတံ အနာသဝံ
သစၥဥၥပါဏံ နိပုဏံ သုဒုဒၵသံ။
အဇဇၨရႏၲံ ဓုဝံ အပေလာကိနံ
အနိဒႆနံ နိပၸပဥၥံ သႏၲံ။
အမတံ ပဏီတဥၥ သီဝဥၥ ေခမံ။
တဏွာကၡေယာ အစၦရိယံ အဗၻဳတံ
အနီတိကံ အနီတိက ဓမၼံ
နိဗၺာနေမတံ သုဂေတန ေဒသိတံ
အဗ်ာပေဇၨာ ဝိရာေဂါစ
သုဒၶိ မုတၱိ အနာလေယာ။
ဒီပံ ေလဏဥၥ တာဏဥၥ
သရဏဥၥ ပရာယႏၲိ။
(သဠာယန သံယုတ္ ပါဠိေတာ္)
၁။ အသခၤတံ မူလရင္းက သခၤတပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္သိမ္ေမြ႔လွသျဖင့္ သခၤတဟု သခၤတဟု သိေၾကာင္းမွတ္ေၾကာင္း လကၡဏာမွကင္း၍ ေနထေသာ -
၂။ အနဂတံ ဒုကၡစိုက္ပ်ိဳး တဏွာမ်ိဳးတို႔ မတိုးမညွပ္ မလာႏုိင္ရာ လည္းျဖစ္ထေသာ-
၃။ အနာသဝံ ငရဲျပိတၱာေဘးဧရာတို႔ ခါခါျဖစ္ေစတတ္သည္ျဖစ္၍ ေၾကာက္အပ္လွစြာ တဏွာဒိ႒ိစေသာ အာသေဝါညစ္ဆိုး တရားမ်ိဳးတို႔ မတိုက္ခ်ိဳးႏုိင္ရာျဖစ္ထေသာ -
၄။ သစၥဥၥ နိဗၺာန္ဟူေသာအမည္ နာမစကားမွ်သာမဟုတ္ နိဗၺာန္ဟူေသာအမည္ ရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ ျငိမ္းေအးျခင္း ပရမတၲသေဘာအားျဖင့္ တကယ္မွန္ၾကီးမွန္သည္လည္း ျဖစ္ထေသာ-
၅။ ပါရံ ခႏၶာကိုယ္ဆိုး ဒုကၡအိုး၏ ျပင္ဘက္ဝဋ္ဆင္းရဲေရအယဥ္မွ ထြက္ေျမာက္ရာ ကမ္းဝထိပ္ၾကီးလည္း ျဖစ္ထေသာ -
၆။ နိပုဏံ အထည္ျဒပ္ ဥပါဒ္မထင္သည္ျဖစ္၍ အလြန္သိမ္ေမြ႔စြာထေသာ-
၇။ သုဒုဒၵသံ ပညာဥာဏ္ျဖင့္ေသာ္လည္း ႏွုိင္းခ်င့္ေထာက္ဆ သိျမင္ရႏုိင္စရာ လြန္စြာခဲယဥ္းထေသာ-
၈။ အဇဇၨရႏၲံ ျငိမ္းေအးျခင္းသေဘာအားျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ဘယ္ေလာက္ပင္ၾကာေသာ္လည္း ဘယ္သည့္ကာလမွ ရင့္အိုပ်က္စီးျခင္းလည္း မရွိထေသာ-
တနည္း - ျငိမ္းေအးျခင္း သီတိဘာဝ သဘာဝအားျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ကမၻာပ်က္မီး ကမၻာပ်က္ေလၾကီး ေရၾကီးတို႔ျဖင့္ေသာ္လည္း ေဖာက္ျပန္တုန္လွုပ္ျခင္းမရွိ ပကတိျမဲျမံစြာ တည္ေနထေသာ-
၉။ ဓုဝံ ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း စိုးရိမ္ျခင္း အစရွိသည္မွ လြတ္လိုကုန္သူတို႔သည္ ေရာက္အပ္ေသာ-
တနည္း - ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာမရွိသည္ျဖစ္၍ ျမဲေသာသေဘာရွိထေသာ-
၁၀။ အပေလာကိနံ ျငိမ္းေအးျခင္းသေဘာျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ဘယ္သည့္ကာလမွ အဘယ္တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း မရွိထေသာ-
၁၁။ အနိဒႆနံ နတ္မ်က္စိျဖင့္ေသာ္လည္း စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ မျမင္ေကာင္းထေသာ-
၁၂။ နိပၸ ပဥၥံ အိုျပန္နာရ ေသရဆင္းရဲ ေပါက္လဲခါခါ သံသရာကို ခ်႕ဲထြင္တတ္သူ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔မျပဴမလာႏုိင္ရာ ျဖစ္ထေသာ-
၁၃။ သႏၲံ တစ္ဆယ့္တစ္သီး မီးၾကီးျငိမ္းေအးရာလည္း ျဖစ္ထေသာ-
၁၄။ အမတံ မိမိထံတည္ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ မအိုမေသ အျမဲတည္စံေနရာလည္း ျဖစ္ထေသာ-
၁၅။ ပဏီတံ ျမင္ရေရာက္ရသူတို႔ မေရာင့္ရဲႏုိင္ဘြယ္ တကယ္လြန္ျမတ္ေတာ္မူထေသာ-
၁၆။ သိဝဥၥ ၾကီးျမတ္ေသာ ဂုဏ္က်က္သေရရွိေတာ္မူထေသာ -
၁၇။ ေခမံ ေဘးခပ္သိမ္း ကုန္ျငိမ္းကင္းေဝးရာလည္း ျဖစ္ထေသာ -
၁၈။ တဏွာကၡေယာ ေဘးကိုျပဳတတ္ ေၾကာက္အပ္လွစြာ ေျခာက္တဏွာတို႔၏ ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ထေသာ -
မွတ္ခ်က္။ ။ ရူပတဏွာ သဒၵတဏွာ ဂႏၶတဏွာ ရသတဏွာ ေဖာ႒ဗၺတဏွာ ဓမၼတဏွာ စုစုေပါင္းတဏွာေျခာက္မ်ိဳးကို ကာရံကိုက္ေအာင္ ေျခာက္တဏွာဟု သုံးထားျခင္းျဖစ္၏။
၁၉။ အစၦရိယံ ဒါန သီလ ဘာဝနာစေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔ႏွင့္ မကင္းေသာ္လည္း ယင္းေၾကာင္းတရားတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပုံသခၤတ နိမိတ္အရိပ္မထြက္ ယင္းသခၤတ ပုံဟန္ႏွင့္ အလြန္ေဝးကြာ လြန္စြာထူးျမတ္သည္ျဖစ္၍ လြန္အ့ံဘြယ္သရဲ အ့ံအဲစေလာက္ ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ -
၂၀။ အဗၻဳတံ တရံတစ္ဆစ္ မျဖစ္ဘူးေသးဘဲ တစ္ခါတည္းသာျဖစ္လာျပီးေနာက္ မေပ်ာက္မပ်က္ အျမဲတည္ေနသည္လည္း ျဖစ္ထေသာ -
၂၁။ အနီတိကံ အလုံးစုံဆင္းရဲေဘးဒဏ္ ဟူသမွ် ဘယ္ဟာတစ္ခုမွ မရွိထေသာ -
၂၂။ အနီတိကဓမၼံ ဆင္းရဲရွိေသာ သေဘာမ်ိဳးမွ ဆန္႔က်င္ဘက္ၾကီး ျဖစ္၍ေနထေသာ -
ဧတံ ဧတာဒိသံ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ တရားထူးတရားျမတ္ကို နိဗၺာနံ နိဗၺာန္ဟူ၍ သုဂေတန ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဒသိတံ ေဟာၾကေတာ္မူအပ္ျပီးေသာ (ဓေမၼာ ထိုနိဗၺာန္တရားေတာ္သည္။)
၂၃။ အဗ်ာပေဇၨာစ ေဘးရန္တြက္တာ ဘယ္ဟာတစ္ခု ေၾကာင့္ၾကစရာမရွိသည္လည္း ျဖစ္၏။
၂၄။ ဝိရာေဂါစ ေဘးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဂအေပါင္းမွ ေကာင္းေကာင္းၾကီး ကင္းေဝးရာလည္းျဖစ္၏။
၂၅။ သုဒၶိစ ေဘးရန္လာဘြယ္ အသြယ္သြယ္ေသာ အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၂၆။ မုတၱိစ ေဘးရန္ထူထပ္ ဘုံသုံးရပ္တို႔မွ လွလွၾကီးလြတ္ရာလည္း ျဖစ္၏။
၂၇။ အနာလယံ အလိုလိုဝ အလုံးစုံလွသျဖင့္ ဘယ္ဟာတစ္ခုမွ မေတာင့္တရာလည္း ျဖစ္၏။
၂၈။ ဒီပံ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ပုန္းေအာင္းရာတည္ရာ က်ြန္းၾကီးသဘြယ္လည္း ျဖစ္၏။
၂၉။ ေလဏံ ပရိနိဗၺဴတပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေဘးမွလြတ္ေၾကာင္း ပုန္းေအာင္းခိုရာလည္း ျဖစ္၏။
၃၀။ တာဏံ မိမိ၌တည္ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေဘးမလာရေအာင္ တကယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၃၁။ သရဏဥၥ မိမိထံခိုမွီးလာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္၌ ေဘးမဆိုက္ရေအာင္ ေဘးတကာကို ေကာင္းစြာဖ်က္ဆီး
----------------------
အသခၤတံ အနတံ အနာသဝံ
သစၥဥၥပါဏံ နိပုဏံ သုဒုဒၵသံ။
အဇဇၨရႏၲံ ဓုဝံ အပေလာကိနံ
အနိဒႆနံ နိပၸပဥၥံ သႏၲံ။
အမတံ ပဏီတဥၥ သီဝဥၥ ေခမံ။
တဏွာကၡေယာ အစၦရိယံ အဗၻဳတံ
အနီတိကံ အနီတိက ဓမၼံ
နိဗၺာနေမတံ သုဂေတန ေဒသိတံ
အဗ်ာပေဇၨာ ဝိရာေဂါစ
သုဒၶိ မုတၱိ အနာလေယာ။
ဒီပံ ေလဏဥၥ တာဏဥၥ
သရဏဥၥ ပရာယႏၲိ။
(သဠာယန သံယုတ္ ပါဠိေတာ္)
၁။ အသခၤတံ မူလရင္းက သခၤတပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အလြန္သိမ္ေမြ႔လွသျဖင့္ သခၤတဟု သခၤတဟု သိေၾကာင္းမွတ္ေၾကာင္း လကၡဏာမွကင္း၍ ေနထေသာ -
၂။ အနဂတံ ဒုကၡစိုက္ပ်ိဳး တဏွာမ်ိဳးတို႔ မတိုးမညွပ္ မလာႏုိင္ရာ လည္းျဖစ္ထေသာ-
၃။ အနာသဝံ ငရဲျပိတၱာေဘးဧရာတို႔ ခါခါျဖစ္ေစတတ္သည္ျဖစ္၍ ေၾကာက္အပ္လွစြာ တဏွာဒိ႒ိစေသာ အာသေဝါညစ္ဆိုး တရားမ်ိဳးတို႔ မတိုက္ခ်ိဳးႏုိင္ရာျဖစ္ထေသာ -
၄။ သစၥဥၥ နိဗၺာန္ဟူေသာအမည္ နာမစကားမွ်သာမဟုတ္ နိဗၺာန္ဟူေသာအမည္ ရွိသည့္အားေလ်ာ္စြာ ျငိမ္းေအးျခင္း ပရမတၲသေဘာအားျဖင့္ တကယ္မွန္ၾကီးမွန္သည္လည္း ျဖစ္ထေသာ-
၅။ ပါရံ ခႏၶာကိုယ္ဆိုး ဒုကၡအိုး၏ ျပင္ဘက္ဝဋ္ဆင္းရဲေရအယဥ္မွ ထြက္ေျမာက္ရာ ကမ္းဝထိပ္ၾကီးလည္း ျဖစ္ထေသာ -
၆။ နိပုဏံ အထည္ျဒပ္ ဥပါဒ္မထင္သည္ျဖစ္၍ အလြန္သိမ္ေမြ႔စြာထေသာ-
၇။ သုဒုဒၵသံ ပညာဥာဏ္ျဖင့္ေသာ္လည္း ႏွုိင္းခ်င့္ေထာက္ဆ သိျမင္ရႏုိင္စရာ လြန္စြာခဲယဥ္းထေသာ-
၈။ အဇဇၨရႏၲံ ျငိမ္းေအးျခင္းသေဘာအားျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ဘယ္ေလာက္ပင္ၾကာေသာ္လည္း ဘယ္သည့္ကာလမွ ရင့္အိုပ်က္စီးျခင္းလည္း မရွိထေသာ-
တနည္း - ျငိမ္းေအးျခင္း သီတိဘာဝ သဘာဝအားျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ကမၻာပ်က္မီး ကမၻာပ်က္ေလၾကီး ေရၾကီးတို႔ျဖင့္ေသာ္လည္း ေဖာက္ျပန္တုန္လွုပ္ျခင္းမရွိ ပကတိျမဲျမံစြာ တည္ေနထေသာ-
၉။ ဓုဝံ ပဋိသေႏၶေနျခင္း အိုျခင္း နာျခင္း ေသျခင္း စိုးရိမ္ျခင္း အစရွိသည္မွ လြတ္လိုကုန္သူတို႔သည္ ေရာက္အပ္ေသာ-
တနည္း - ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း သေဘာမရွိသည္ျဖစ္၍ ျမဲေသာသေဘာရွိထေသာ-
၁၀။ အပေလာကိနံ ျငိမ္းေအးျခင္းသေဘာျဖင့္ ေပၚလာျပီးေနာက္ ဘယ္သည့္ကာလမွ အဘယ္တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္း မရွိထေသာ-
၁၁။ အနိဒႆနံ နတ္မ်က္စိျဖင့္ေသာ္လည္း စကၡဳဝိညာဏ္ျဖင့္ မျမင္ေကာင္းထေသာ-
၁၂။ နိပၸ ပဥၥံ အိုျပန္နာရ ေသရဆင္းရဲ ေပါက္လဲခါခါ သံသရာကို ခ်႕ဲထြင္တတ္သူ တဏွာ မာန ဒိ႒ိတို႔မျပဴမလာႏုိင္ရာ ျဖစ္ထေသာ-
၁၃။ သႏၲံ တစ္ဆယ့္တစ္သီး မီးၾကီးျငိမ္းေအးရာလည္း ျဖစ္ထေသာ-
၁၄။ အမတံ မိမိထံတည္ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ မအိုမေသ အျမဲတည္စံေနရာလည္း ျဖစ္ထေသာ-
၁၅။ ပဏီတံ ျမင္ရေရာက္ရသူတို႔ မေရာင့္ရဲႏုိင္ဘြယ္ တကယ္လြန္ျမတ္ေတာ္မူထေသာ-
၁၆။ သိဝဥၥ ၾကီးျမတ္ေသာ ဂုဏ္က်က္သေရရွိေတာ္မူထေသာ -
၁၇။ ေခမံ ေဘးခပ္သိမ္း ကုန္ျငိမ္းကင္းေဝးရာလည္း ျဖစ္ထေသာ -
၁၈။ တဏွာကၡေယာ ေဘးကိုျပဳတတ္ ေၾကာက္အပ္လွစြာ ေျခာက္တဏွာတို႔၏ ကုန္ရာကုန္ေၾကာင္းလည္း ျဖစ္ထေသာ -
မွတ္ခ်က္။ ။ ရူပတဏွာ သဒၵတဏွာ ဂႏၶတဏွာ ရသတဏွာ ေဖာ႒ဗၺတဏွာ ဓမၼတဏွာ စုစုေပါင္းတဏွာေျခာက္မ်ိဳးကို ကာရံကိုက္ေအာင္ ေျခာက္တဏွာဟု သုံးထားျခင္းျဖစ္၏။
၁၉။ အစၦရိယံ ဒါန သီလ ဘာဝနာစေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔ႏွင့္ မကင္းေသာ္လည္း ယင္းေၾကာင္းတရားတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ပုံသခၤတ နိမိတ္အရိပ္မထြက္ ယင္းသခၤတ ပုံဟန္ႏွင့္ အလြန္ေဝးကြာ လြန္စြာထူးျမတ္သည္ျဖစ္၍ လြန္အ့ံဘြယ္သရဲ အ့ံအဲစေလာက္ ျဖစ္ေတာ္မူထေသာ -
၂၀။ အဗၻဳတံ တရံတစ္ဆစ္ မျဖစ္ဘူးေသးဘဲ တစ္ခါတည္းသာျဖစ္လာျပီးေနာက္ မေပ်ာက္မပ်က္ အျမဲတည္ေနသည္လည္း ျဖစ္ထေသာ -
၂၁။ အနီတိကံ အလုံးစုံဆင္းရဲေဘးဒဏ္ ဟူသမွ် ဘယ္ဟာတစ္ခုမွ မရွိထေသာ -
၂၂။ အနီတိကဓမၼံ ဆင္းရဲရွိေသာ သေဘာမ်ိဳးမွ ဆန္႔က်င္ဘက္ၾကီး ျဖစ္၍ေနထေသာ -
ဧတံ ဧတာဒိသံ ဤသို႔သေဘာရွိေသာ တရားထူးတရားျမတ္ကို နိဗၺာနံ နိဗၺာန္ဟူ၍ သုဂေတန ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဒသိတံ ေဟာၾကေတာ္မူအပ္ျပီးေသာ (ဓေမၼာ ထိုနိဗၺာန္တရားေတာ္သည္။)
၂၃။ အဗ်ာပေဇၨာစ ေဘးရန္တြက္တာ ဘယ္ဟာတစ္ခု ေၾကာင့္ၾကစရာမရွိသည္လည္း ျဖစ္၏။
၂၄။ ဝိရာေဂါစ ေဘးရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ရာဂအေပါင္းမွ ေကာင္းေကာင္းၾကီး ကင္းေဝးရာလည္းျဖစ္၏။
၂၅။ သုဒၶိစ ေဘးရန္လာဘြယ္ အသြယ္သြယ္ေသာ အညစ္အေၾကးမွ ကင္းေဝးစင္ၾကယ္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၂၆။ မုတၱိစ ေဘးရန္ထူထပ္ ဘုံသုံးရပ္တို႔မွ လွလွၾကီးလြတ္ရာလည္း ျဖစ္၏။
၂၇။ အနာလယံ အလိုလိုဝ အလုံးစုံလွသျဖင့္ ဘယ္ဟာတစ္ခုမွ မေတာင့္တရာလည္း ျဖစ္၏။
၂၈။ ဒီပံ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ပုန္းေအာင္းရာတည္ရာ က်ြန္းၾကီးသဘြယ္လည္း ျဖစ္၏။
၂၉။ ေလဏံ ပရိနိဗၺဴတပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ေဘးမွလြတ္ေၾကာင္း ပုန္းေအာင္းခိုရာလည္း ျဖစ္၏။
၃၀။ တာဏံ မိမိ၌တည္ေရာက္လာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္တို႔အား ေဘးမလာရေအာင္ တကယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၃၁။ သရဏဥၥ မိမိထံခိုမွီးလာသူ ပရိနိဗၺဴတ ပုဂၢိဳလ္၌ ေဘးမဆိုက္ရေအာင္ ေဘးတကာကို ေကာင္းစြာဖ်က္ဆီး
တတ္သည္လည္း ျဖစ္၏။
၃၂။ ပရာယဏံ ပရိနိဗၺဴတပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလြန္အကဲတည္ေနရာ လဲေလ်ာင္းရာျဖစ္၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ပထမေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေပးေသာ အနက္မ်ားျဖစ္၏။
ဂုဏ္ဟူသည္ ဂုေဏမွျဖစ္ေပၚလာ၏ ထို႔ေၾကာင့္ ဂုဏ္ရွိလွ်င္ ဂုေဏရွိသည္ဟု မွတ္အပ္၏။ ဂုေဏဟူသည္ ပုဂၢိဳလ္ ျဒပ္သေဘာ တရားအရာဝတၳဳတစ္ခုခု ျဖစ္၏။
ဂုဏ္ဟူသည္ ထိုအရာမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စြမ္းရည္သတၱိျဖစ္၏။ ေဖာ္ျပပါ ၃၂ မ်ိဳးေသာ ဂုဏ္တို႔သည္ နိဗၺာန္ဟူေသာ ဂုေဏမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ နိဗၺာန္ဟူေသာ ဂုေဏမရွိဘဲႏွင့္ ဤ ၃၂ ခ်က္ေသာ ဂုဏ္မ်ားထြက္ေပၚမလာႏုိင္ေပ။
------------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
၃၂။ ပရာယဏံ ပရိနိဗၺဴတပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အလြန္အကဲတည္ေနရာ လဲေလ်ာင္းရာျဖစ္၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ ပထမေရႊက်င္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေပးေသာ အနက္မ်ားျဖစ္၏။
ဂုဏ္ဟူသည္ ဂုေဏမွျဖစ္ေပၚလာ၏ ထို႔ေၾကာင့္ ဂုဏ္ရွိလွ်င္ ဂုေဏရွိသည္ဟု မွတ္အပ္၏။ ဂုေဏဟူသည္ ပုဂၢိဳလ္ ျဒပ္သေဘာ တရားအရာဝတၳဳတစ္ခုခု ျဖစ္၏။
ဂုဏ္ဟူသည္ ထိုအရာမ်ားမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စြမ္းရည္သတၱိျဖစ္၏။ ေဖာ္ျပပါ ၃၂ မ်ိဳးေသာ ဂုဏ္တို႔သည္ နိဗၺာန္ဟူေသာ ဂုေဏမွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ နိဗၺာန္ဟူေသာ ဂုေဏမရွိဘဲႏွင့္ ဤ ၃၂ ခ်က္ေသာ ဂုဏ္မ်ားထြက္ေပၚမလာႏုိင္ေပ။
------------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
ဓမၼစာေပမ်ား တစ္ဆင့္မွ်ေ၀ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ပြားမ်ားနိဳင္ ႀကပါေစ .....
No comments:
Post a Comment