**** ေရႊလူသားမ်ား ျဖစ္ေစသတည္း ****
ထမင္းပန္ကန္ေလးနဲ႔ထမင္းစားရင္းအမွတ္သတိေလးနဲ႔ စားတယ္ဆုိရင္ ေရႊပန္ကန္နဲ႔ ေရႊထမင္းေတြ စားေနတာေပါ့။ ဇြန္နဲ႔ ဟင္းရည္ေလးေသာက္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အမွတ္သတိေလးနဲ႔ ေသာက္မယ္ဆုိရင္ ေရႊဟင္းခ်ိဳေလးေသာက္ေနတာ၊ ဇြန္းေလးကလည္း ေရႊဇြန္းေလး ျဖစ္သြားတယ္။
ထမင္းပန္ကန္ေလးနဲ႔ထမင္းစားရင္းအမွတ္သတိေလးနဲ႔ စားတယ္ဆုိရင္ ေရႊပန္ကန္နဲ႔ ေရႊထမင္းေတြ စားေနတာေပါ့။ ဇြန္နဲ႔ ဟင္းရည္ေလးေသာက္လုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့လည္း အမွတ္သတိေလးနဲ႔ ေသာက္မယ္ဆုိရင္ ေရႊဟင္းခ်ိဳေလးေသာက္ေနတာ၊ ဇြန္းေလးကလည္း ေရႊဇြန္းေလး ျဖစ္သြားတယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ေရႊနိဗၺာန္ကို ရေစႏုိင္တဲ့အတြက္၊ ေရႊ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြကို ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့
အတြက္ေၾကာင့္ ေရႊနိဗၺာန္၊ ေရႊဉာဏ္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ အရာမွန္သမွ်လည္း
ေရႊထုိက္သြားတာေပါ့၊ ဟုတ္တယ္မဟုတ္လား။
အဲဒီေတာ့ေန႔စဥ္စားေတာ့လည္းမွတ္၊ စြန္႔ေတာ့လည္းမွတ္ေပါ့။
ေရအိမ္ခန္းထဲမွာ ထုိင္ျပီးေတာ့၊ ေၾကြခံုေလးေပၚမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ျပီးေတာ့ စြန္႔တယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္၊အမွတ္သတိေလးနဲ႔စြန္႔ေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒီေၾကြခံုေလးကဘာခံုေလးျဖစ္သြားတံုး၊ “ေရႊေၾကြခံု”ေလး ျဖစ္သြားတယ္ေနာ္။ ကမုတ္ေလးနဲ႔ ထုိင္စြန္႔တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အဲဒီ ကမုတ္ေလးက ဘာျဖစ္သြားျပန္တံုး၊ “ေရႊကမုတ္”ေလးျဖစ္သြားတာေပါ့။
ေရအိမ္ခန္းထဲမွာ ထုိင္ျပီးေတာ့၊ ေၾကြခံုေလးေပၚမွာ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္ျပီးေတာ့ စြန္႔တယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္၊အမွတ္သတိေလးနဲ႔စြန္႔ေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒီေၾကြခံုေလးကဘာခံုေလးျဖစ္သြားတံုး၊ “ေရႊေၾကြခံု”ေလး ျဖစ္သြားတယ္ေနာ္။ ကမုတ္ေလးနဲ႔ ထုိင္စြန္႔တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အဲဒီ ကမုတ္ေလးက ဘာျဖစ္သြားျပန္တံုး၊ “ေရႊကမုတ္”ေလးျဖစ္သြားတာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္
“လက္နဲ႔ထိသမွ် ေရႊျဖစ္ေစ”ဆုိတဲ့အတုိင္း မိမိရဲ႕ စိတ္နဲ႔၊ မိမိသတိနဲ႔
ထိေတြ႕တဲ့အရာမွန္သမွ် ေရႊျဖစ္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကရမယ္။ ေန႔စဥ္္
သီးသန္႔အခ်ိန္ေပး အားထုတ္တာမ်ိဳးတြင္မကဘဲ သြားရင္း၊ လာရင္း၊ လုပ္ရင္း၊
ကိုင္ရင္း၊ စားရင္း၊ စြန္႔ရင္းနဲ႔လည္း အားထုတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကိုယ္စားသမွ်
ပန္းကန္ေတြ ေရႊပန္းကန္ေတြျဖစ္၊ ကိုယ္စြန္႔သမွ် မစင္ေတြ ေရႊမစင္ေတြ
ျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။
ေရႊမစင္ဆုိလုိ႔ေကာက္ကိုင္ျပီးေတာ့ သိမ္းထားဖုိ႔ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမစင္ စြန္႔ရင္းနဲ႔
အမွတ္သတိေလး၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္ေလးထည့္ျပီး စြန္႔လိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ေရႊသတိ၊ေရႊဉာဏ္ျဖစ္လုိ႔၊ စြန္႔ေနရင္းနဲ႔လည္းေရႊနိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္လုိ႔
ဒီမစင္ေလးကိုလည္း ေရႊမစင္လုိ႔ ေခၚႏုိင္တာပါပဲ။
အ၀တ္ေလွ်ာ္ေနရင္းလူပ္ရွားမူသေဘာ၊ ထိေတြ႕မူသေဘာေလးေတြကို ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ သတိဉာဏ္ေလးနဲ႔
ရူမွတ္ေတာ့ေလွ်ာ္သမွ်အ၀တ္ေတြ အားလံုး ေရႊအ၀တ္ေတြ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
ေလွ်ာ္သမွ် အက်ၤီ ေရႊအကၤ်ီ၊ သံုးသမွ် ေရ ေရႊေရ၊ အို… ထြက္လာသမွ် ေၾကး(ဂ်ီး)
ေရႊေၾကး(ေရႊဂ်ီး)၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ဟန္က်လုိက္သလဲ။
ကိုယ္အမူအရာ၊ႏူတ္အမူအရာ၊စိတ္အမူအရာမွန္သမွ်ကို သတိပ႒ာန္း၀ိပႆနာေလးနဲ႔လုပ္သြားမယ္ဆုိရင္ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ကေရႊကိုယ္၊ကိုယ့္ရဲ႕ႏႈတ္ကေရႊႏူတ္၊ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္က ေရႊစိတ္ ျဖစ္သြားေတာ့တာပါပဲ။
ေရႊကိုယ္၊ေရႊႏူတ္၊ ေရႊစိတ္ပိုင္ရွင္လူသားဟာ ေရႊလူသားပဲေပါ့။ အမ်ိဳးသား၊
ေယာက္်ားဆုိရင္ ေရႊအမ်ိဳးသား၊ ေရႊေယာက္်ား၊ အမ်ိဳးသမီး၊ မိန္းမဆုိရင္
ေရႊအမ်ိဳးသမီး၊ ေရႊမိန္းမ၊ကိုရင္ဆုိရင္ ေရႊကိုရင္၊ ရဟန္းဆုိရင္ ေရႊရဟန္း၊
ေရႊလူသားေတြေနတဲ့ ႏုိင္ငံက ေရႊႏုိင္ငံ၊ ကမၻာၾကီကို ေရႊကမၻာ၊ အုိ…
ဘယ္ေလာက္မ်ား ေအးခ်မ္းလုိက္မလဲ…၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား က်က္သေရရွိလုိက္မလဲ…။
အဲဒီေတာ့
ေရႊေကာင္းမူအတြက္ ေရႊေတာင္းဆုျပဳၾကပါ။
ေရႊေတာင္းဆုျပဳျပီးရုံနဲ႔လည္း ေက်နပ္မေနၾကဘဲ
ေရႊသတိပ႒ာန္းကိုလည္းအားထုတ္ၾကပါ။
ဒါမွ ေရႊ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြရျပီးေတာ့ ေရႊမဂ္ေတြ၊ ေရႊဖုိလ္ေတြ ျမန္ျမန္ ဆုိက္ေရာက္ျပီးေတာ့ေရႊနိဗၺာန္ကိုအျမန္ဆံုး မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။
ေရႊေတာင္းဆုျပဳျပီးရုံနဲ႔လည္း ေက်နပ္မေနၾကဘဲ
ေရႊသတိပ႒ာန္းကိုလည္းအားထုတ္ၾကပါ။
ဒါမွ ေရႊ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတြရျပီးေတာ့ ေရႊမဂ္ေတြ၊ ေရႊဖုိလ္ေတြ ျမန္ျမန္ ဆုိက္ေရာက္ျပီးေတာ့ေရႊနိဗၺာန္ကိုအျမန္ဆံုး မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္။
ေရႊပါရမီေတာရ အရွင္ဆႏၵာဓိက “အုိဘယ့္အလွဴရွင္” စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment