/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Friday, December 6, 2013

* သစၥကပရိဗုိဇ္*


* သစၥကပရိဗုိဇ္*
************

သစၥကပရိဗုိဇ္သည္ ေဝသာလီျပည္ မင္းသား ၅၀၀ တို႔၏ဆရာျဖစ္သည္။ သစၥက၏ ေဆြမ်ိဳးဆက္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္းျဖစ္သည္။ ေဝသာလီျပည္ လီစၦဝီမင္းသားမ်ားသည္ အယူဝါဒကို ေလ့လာ၍ ျပႆနာ ေမးေလ့ရွိၾကသည္။
ဝါဒ ၅၀၀ ကိုတတ္ေျမာက္ေသာ နိဂ႑ပရိဗိုဇ္ တစ္ေယာက္သည္ ေဝသာလီျပည္သို႔ ေရာက္လာ၍ မင္းသားတို႔က ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္။ အလားတူ ဝါဒ ၅၀၀ ကိုတတ္က်ြမ္းေသာ နိဂ႑ဂုိဏ္းဝင္ ပရိဗုိဇ္မတစ္ေယာက္သည္လည္း ေဝသာလီျပည္သို႔ ေရာက္လာ၍ မင္းသားတို႔က ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ထားၾကသည္။ ထို နိဂ႑ပရိဗုိဇ္ ၂ဦး အိပ္ေထာင္က်ေသာအခါ သစၥာ ေလာလာ အဝဓာရိကာ ပဋိစၦာဒါ ဟူေသာ သမီး ၄ေယာက္ႏွင့္ သစၥက ဟူေသာ သားငယ္တစ္ေယာက္ကို ဖြားျမင္သည္။ ထိုသားသမီးမ်ားသည္ အေဖဘက္မွ ဝါဒ ၅၀၀။အမိဘက္မွ ဝါဒ ၅၀၀ စုစုေပါင္း ဝါဒ ၁၀၀၀ ျပဳ၍ ဇမၺဴဒိပ္က်ြန္းကို လွည့္လည္လ်က္ ဝါဒျပိဳင္ပြဲ ဝါဒစစ္ထိုးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အစဥ္အတိုင္း လွည့္လည္၍ သာဝတၳိျပည္သို႔ေရာက္ေသာအခါ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ႏွင့္ ေတြ႔ဆုံ၍ ဝါဒျပိဳင္ပြဲ က်င္းပရာ ပရိဗိုဇ္မမ်ား ရွုံးနိမ့္၍ အရွင္သာရိပုတၱရာထံ၌ ဘိကၡဴနီမ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အငယ္ဆုံးျဖစ္ေသာ သစၥကပရိဗုိဇ္မူကား ဝါဒ ၁၀၀၀ကိုတတ္ေျမာက္ျပီးေနာက္ ေဝသာလီျပည္၌ပင္လွ်င္ လီစၦဝီမင္းသား ၅၀၀တို႔ အေပၚ ဆရာျပဳလုပ္ျပီး ပညာသင္ၾကားလ်က္ အသက္ေမြးျမဴေနသည္။ ေဝသာလီျပည္သို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာေသာအခါ သစၥကသည္ အတၱဝါဒကို ကိုင္စြဲ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ အနတၱဝါဒကို ယွဥ္ျပိဳင္လ်က္ ၂ ၾကိမ္တိုင္တိုင္ စကားစစ္ထိုးသည္။ သစၥကပရိဗုိဇ္ ရွုံးနိမ့္ေသာ္လည္း မိမိအယူဝါဒကို မစြန္႔ဘဲ ဝါဒ ၁၀၀၀ ဆရာၾကီးအျဖစ္ ဆက္လက္ရပ္တည္ ေနေလသည္။ သို႕ရာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားကိုမူကား ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ယွဥ္ျပိဳင္ မေျပာဝ့ံေတာ့ေခ်။


**မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္**
****************
မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္ကား အိမ္ေထာင္ျပဳေသာပရိဗုိဇ္ဂုိဏ္းဝင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုပရိဗုိဇ္မ်ား၏ အယူဝါဒမွာ ကာမဂုဏ္အာရုံခံစားမွုကို မပယ္စြန္႔ရ။ မ်က္စိ(စကၡဳေျႏၵ)အင္အားရွိ၍ ၾကီးပြားေစရန္အတြက္ မ်က္စိအၾကိဳက္ အာရုံမ်ားကို ၾကည့္ရွု႕ရမည္။ နား(ေသာတိေျႏၵ)အင္အားရွိ၍ ၾကီးပြားေစရန္အတြက္ နားအၾကိဳက္ အာရုံမ်ားကို နားေထာင္ေပးရမည္။ ႏွာေခါင္း(ဃာနိေျႏၵ)အင္အားရွိ၍ ၾကီးပြားေစရန္အတြက္ ႏွာေခါင္းအၾကိဳက္ ပန္းရန႔ံမ်ားကို ရွဴရွုိက္နမ္းရွုပ္ေပးရမည္။လွ်ာ (ဇိဝိေျႏၵ)အင္အားရွိ၍ ၾကီးပြားေစရန္အတြက္ လွ်ာအၾကိဳက္အရသာမ်ားကို စားသုံးမီွဝဲရမည္။ ကိုယ္ (ကာယိေျႏၵ)အင္အားရွိ၍ ၾကီးပြားေစရန္အတြက္ ကာယအၾကိဳက္ အေတြ႔အထိ ေဖာ႒ဗၺာရုံမ်ားကို ခံစားေပးရမည္။ စိတ္ကို ၾကီးပြားတိုးတက္ေစအတြက္ စိတ္ၾကိဳက္ အာရုံမ်ားကို အစာေက်ြးေပးရမည္ဟု ဆိုသည္။ ယင္းဝါဒကို ဆဒြါရဝုၯိဝါဒ (ဆဒြါရ=ဒြါရ ၆ပါး ဝၯိ=ၾကီးပြားေရး။ဒြါရ ၆ပါးၾကီးပြားေရးဝါဒ) ဟုေခၚ၍ ျဗာဟၼဇာလသုတ္၌ ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာနဝါဒ(မ်က္ျမင္လက္ေတြ႔ ေလာကနိဗၺာန္ဝါဒ)ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ဓမၼစၾကၤာ

 ေဒသနာေတာ္၌ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂအက်င့္ ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

*ဥရုေဝလကႆပညီေနာင္ ရွင္ ၁၀၀၀*
******************************
မာဂဓတိုင္းအတြင္း၌ ဂယာျမစ္သည္ ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ျဗာဟၼဏပုဏၰားတို႔ႏွင့္ ရေသ့မ်ားက ယူဆယုံၾကည္ၾကသည္။ ကႆပမ်ိဳးႏြယ္ ညီေနာင္ ၃ ေယာက္တို႔သည္ ရေသ့ဝတ္၍ တရားက်င့္ရာ အစ္က္ိုအၾကီးဆုံးသည္ ဂယာျမစ္ညာရွိ ဥရုေဝလ(သဲကမ္းပါး)အရပ္၌ ေနေသာေၾကာင့္ ဥရုေဝလကႆဟု အမည္တြင္သည္။တပည့္ ၅၀၀ ရွိသည္။အစ္ကိုလတ္သည္ ဂယာျမစ္ကမ္းနား၌ေန၍ တရားက်င့္ေသာေၾကာင့္ ဂယာကႆပဟု အမည္တြင္သည္။ ညီအငယ္ဆုံးသည္ကား ဂယာျမစ္ေအာက္ပိုင္းတြင္ေန၍ တရားက်င္ရာ နဒီကႆပဟု အမည္တြင္သည္။ တပည့္အျခံအရံ ၂၀၀ ရွိသည္။ ေဖာ္ျပပါ ကႆပညီေနာင္ ဦးေဆာင္ေသာ ရေသ့ ၁၀၀၀ တို႔၏ အယူဝါဒႏွင့္ အက်င့္မွာ ဂယာျမစ္ေရကို ခ်ိဳးလွ်င္ မေကာင္းမွု အကုသိုလ္ စင္ၾကယ္သည္ဟု ယူဆ၍ ေန႔စဥ္ တစ္ေန႔အနည္းဆုံး ၃ၾကိမ္ ေရဆင္းခ်ိဳးၾကရသည္။ ေရငုပ္ၾကရသည္။ နံနက္ေစာေစာ အလြန္ခ်မ္းေအးခ်ိန္၌ ေရခ်ိဳး ေရငုပ္ၾကရ၍ ခိုက္ခုိက္တုန္ခ်မ္းလာေသာအခါ မီးဖိုၾကီးမ်ားဖို၍ မီးလွုံၾကရသည္။ ေနမြန္းတည့္ခ်ိန္ မီးပုံ ၄ပုံအလယ္တြင္ရပ္၍ ေနကိုၾကည့္ရေသာ ပဥၥတပအက်င့္ကိုလည္း က်င့္ၾကသည္။ ဤသို႔အားျဖင့္ ထိုရေသ့မ်ားမွာ ေရငုပ္ျခင္း မီးလွုံျခင္း ေနပူခံျခင္း အေအးဒဏ္ခံျခင္း စသည္ျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေအာင္ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္းျဖင့္ ကိေလသာကုန္ခန္းႏုိင္သည္။ ကိေလသာစင္ၾကယ္ႏုိင္သည္ ဟုယူဆၾကသည္။ ယင္းအက်င့္လမ္းစဥ္ကို ဓမၼစၾကၤာေဒသနာေတာ္၌ အတၱကိလ မထာႏုေယာဂအက်င့္ ဟု ေဟာၾကားထားေတာ္မူသည္။ ေနာက္ပိုင္း၌ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေတြ႔ၾကဳံေသာအခါ ထိုရေသ့မ်ားသည္ မိမိတို႔အယူကို စြန္႔၍ ရဟန္းျပဳခ့ဲၾကသည္။

**ကာဠေဒဝီလရေသ့ အာဠာရရေသ့ ဥဒကရေသ့**
***************************************
ကာဠေဒဝီရေသ့ၾကီးသည္ ဈာန္လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သုံးသည္။ ဈာန္တန္ခိုးျဖင့္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ေသာ အရွုပျဗဟၼာျပည္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းကို အျမင့္ျမတ္ဆုံး ေနာက္ဆုံးပန္းတိုင္ ဟုယူဆေလသည္။ ယင္း ဈာန္လမ္းစဥ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မမူမီက အျမန္ဆုံးလမ္းစဥ္ဟု မဇၩိမေဒသ၌ လက္ခံထားၾကသည္။ အာဠာရေသ့ႏွင့္ ဥဒကရေသ့တို႔သည္လည္း ဈာန္လမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သုံးၾက၍ အရွုပျဗဟၼာဘုံကို အျမင့္ျမတ္ဆုံး ေနာက္ဆုံးပန္းတိုင္ဟု ယူဆၾကသည္။ အာဠာရေသ့ၾကီးသည္ အာကိဥၥညာယတနဈာန္ ဟုဆိုအပ္ေသာ အရွုပ တတိယအဆင့္ဈာန္ကို ရေလသည္။ ဥဒကရရေသ့ၾကီးသည္။ အရွုပ တတိယဈာန္ကို ရျပီးျဖစ္သည့္အျပင္ ေနဝသညာနာသညာယတနဈာန္ဟု ဆိုအပ္ေသာ အျမင့္ဆုံးအဆင့္ အရွုပစတုတၳဈာန္ရရန္ က်င့္နည္းက္ုလည္း အဖဆရာၾကီး ရာမ ထံမွ ႐ွိခ့ဲသည္။ မိမိကိုယ္တိုင္ကား ထိုဈာန္ကို မရခ့ဲေခ်။ က်င့္နည္းကိုသာ ဘုရားေလာင္းအား ေျပာျပခ့ဲသည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ေတာထြက္ျပီးေနာက္ တရားရွာေဖြစဥ္ အာဠာရႏွင့္ ဥဒကရေသ့ၾကီးထံ နည္းခံကာ ဈာန္လမ္းစဥ္ကို အျမင့္ဆုံးအဆင့္ေရာက္ေအာင္ လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံအားထုတ္၍ ေလ့လာစူးစမ္းခ့ဲသည္။သို႔ရာတြင္ သံသရာမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းမဟုတ္ ဟု သိျမင္ေတာ္မူ၍ ယင္းဈာန္လမ္းစဥ္ကို စြန္႔လြတ္ခ့ဲသည္။

**မာဂဓတိုင္းဘာသာေရးအခ်ဳပ္**
************************
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ထိုအခ်ိန္က မာဂဓတိုင္းတြင္ရွိေနေသာ အယူဝါဒ သို႔မဟုတ္ ဘာသာေရးမွာ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ၾကိယဘာသာ အၾကိယဘာသာ ဟူ၍ ၂ပါးရွိသည္။ ထိုတြင္ ၾကိယဘာသာကား ေကာင္းမွုျပဳလုပ္လွ်င္ တမလြန္၌ ေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းမွုျပဳလွ်င္ တမလြန္၌ မေကာင္းက်ဳိး ခံစားရသည္။ ဟု ယူေသာဘာသာျဖစ္သည္။ အၾကိယဘာသာကား ဣသရနိမၼာနဘာသာႏွင့္ အေဟတုကဘာသာဟူ၍ ၂မ်ဳိးျပားျပန္သည္။ ေကာင္းက်ဳိး မေကာင္းက်ဳိး ဟူသမွ် ထာဝရဘုရားကသာ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္။ ေပးစြမ္းႏုင္သည္။ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ကယင္းအက်ိဳးမ်ားကိုမေပးႏုိင္ ဟုယူေသာဘာသာသည္ ဣသရနိမၼာနဘာသာ ျဖစ္သည္။ အေဟတုကဘာသာကား ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးသည္ ကုသိုလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ မဟုတ္သည့္အျပင္ ထာဝရဘုရားေၾကာင့္ ျဖစ္လာရသည္လည္း မဟုတ္ဘဲ တိုက္ဆိုင္မွုအရ ျဖစ္ေပၚလာရသည္ ဟု ယူေသာဘာသာျဖစ္သည္။ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဖာ္ျပပါ ဘာသာ ၂ပါးအျပင္ အလတ္အားျဖင့္ ျဗဟၼဏဘာသာႏွင့္ ပုရဏဘာသာ မကၡလိဘာသာ စေသာ တိတၴိဆရာၾကီး ၆ဦး တို႔၏ ဘာသာအားျဖင့္ ၇ပါးရွိျပီး အက်ယ္အားျဖင့္ ၉၉ပါးရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

**အိႏၵိယဝါဒရွင္မ်ားႏွင့္ ဒႆနအခ်ဳပ္*
*****************************
အိႏၵိယတိတၱိယ ေခၚ ဝါဒရွင္မ်ား၏ အယူအဆမ်ားကို ေလ့လာသုံးသပ္လွ်င္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဒႆနဆိုင္ရာ အေတြးအျမင္ ၄မ်ိဳးရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္း ၄မ်ိဳးကား (1)အတၱရွိဝါဒကို ကိုင္စြဲသည့္ ဒႆနဂုိဏ္း။(2)အတၱမရွိဝါဒက္ု ကိုင္စြဲသည့္ ဒႆနဂုိဏ္း။(3)အတၱရွိ မရွိ ၂မ်ိဳးလုံးကို တေပ့င္းတည္းျပဳ၍ ကိုင္စြဲသည့္ ဒႆနဂုိဏ္း။(4) အတၱရွိ မရွိ ၂မ်ိဳးလုံး တေပါင္းတည္းျပဳထားသည္ကို ျငင္းပယ္သည့္ ဒႆနဂုိဏ္း။ ယင္း ၄ဂုိဏ္းအနက္ ထင္ရွားေသာအရွိဝါဒရွင္မ်ားကား ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဒုကၠရစရိယာက်င့္စဥ္က ပထမဦးဆုံး နည္းခံခ့ဲေသာ အာဠာရကာလာမရေသ့ႏွင့္ ဥဒကရာမပုတၱရေသ့တို႔ ျဖစ္သည္။ ဤရေသ့တို႔သည္ အလြန္ေရွးက်ျပီး အရွိဝါဒကိုစြဲကိုင္ေသာ သခ်ာၤဒႆနဂုိဏ္းရွင္မ်ား ျဖစ္သည္ ဟုဆိုသည္။မရွိဝါဒကိုကိုင္စြဲေသာ ထင္ရွားသည့္ ဝါဒရွင္မွာ အဇိတေကသကမၺလ ျဖစ္သည္။ ရွိ မရွိ ၂မ်ိဳးကိုတေပါငးတည္းျပဳ၍ စြဲကိုင္ေသာ ထင္ရွားသည့္ဝါဒရွင္မွာ နိဂ႑နာဋပုတၱ ျဖစ္သည္။ ရွိ မရွိဝါဒ ၂မ်ိဳးလုံးကို တေပါင္းတည္းျပဳထားသည္ကို ျငင္းပယ္ေသာ ထင္ရွားသည့္ ဝါဒရွင္ကား သဥၥယေဗလ႒ပုတၱ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႔ရွိရသည္။ ယင္း အယူဝါဒ ၄ရပ္ကို အက်ယ္ခ်႕ဲလွ်င္ ၆၂ပါးေသာ အယူဝါဒျဖစ္လာေၾကာင္း ဒီဃနိကာယ္ ျဗဟၼဇာလသုတ္၌ ျမတ္စြာဗုဒၶ ေဟာထားသည္ကို

 ေတြ႔ရွိႏုိင္သည္။

*မိစၦာဒိ႒ိ ၆၂ပါးအက်ဥ္း**
*******************
(1) သႆတဒိ႒ိ=ရုပ္ ေဝဒနာ သညာ သခၤါရ ဝိညာဥ္ ၅မ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို အတၱဟုလည္းေကာင္း ေလာကဟုလည္းေကာင္း ယူျပီး ထိုအတၱႏွင့္ ေလာကကို ျမဲ၏ဟု ယူျခင္း ၄ပါး။

(2) ဧကစၥသႆတဒိ႒ိ=အတၱႏွင့္ သခၤါရကို အခ်ဳိ႕ျမဲ အခ်ိဳ႕မျမဲ ဟုယူျခင္း ၄ပါး။
(3)အႏၱာနႏၱဒိ႒ိ=ပဋိဘာဂနိမိတ္ကို စၾကာဝဠာအဆုံးတိုင္ေအာင္ မပြားမူ၍ ထိုပဋိဘာဂနိမိတ္ကို ေလာကဟူ ယူကာ ေလာကသည္ အဆုံးရွိ၏ ဟုယူျပီး ပဋိဘာဂနိမိတ္ကို စၾကာဝဠာဆုံးတိုင္ေအာင္ ပြားမ်ား၍ ေလာကသည္ အဆုံးမရွိ၏ ဟုယူျခင္း ၄ပါး။
(4) အမရာဝိေကၡပဒိ႒ိ= ဧဝႏၱိပိ ေမ ေနာ စေသာနည္းျဖင့္ အဆုံးပိုင္းျခားကင္းေသာ အယူစကားျဖင့္ ပစ္ခ်ျခင္း တစ္နည္း အမရာမည္ေသာ ငါးသည္ ငုပ္ျခင္း ေပၚျခင္းအစြမ္းျဖင့္ ေရ၌ေျပးသြား၍ ဖမ္းရန္မတတ္ႏုိင္သက့ဲသို႔ ဤ အမရာဝိေကၡပဝါဒသည္လည္း ထိုမွဤမွ ေျပးသြား၍ ဖမ္းယူရန္မလြယ္၍ အမရာဝိေကၡပ ဟုေခၚေသာ အယူ ၄ပါး။
(5) အဓိစၥသမုပၸႏၷဒိ႒ိ= အေၾကာင္းကင္း၍ ျဖစ္၏ ဟုယူေသာ အယူ ၂ပါး။
(6)ဥဒၶမာဃာတနသညီဒိ႒ိ= ေသသည္မွ အထက္၌ သညာရွိ၏ဟု ယူေသာ အယူ ၁၆ပါး။
(7) ဥဒၶမာဃာတနအသညီ= ေသသည္မွ အထက္၌ သညာမရွိဟု ယူေသာ အယူ ၁၈ပါး။
(8) ဥဒၶမာဃာတနေနဝသညီနာသညီဒိ႒ိ= ေသသည္မွ အထက္၌ သညာရွိသည္လည္းမဟုတ္ သညာမရွိသည္လည္းမဟုတ္ ဟုယူေသာ အယူ၈ပါး။
(9) ဥေစၦဒဒိ႒ိ= သတၱဝါေသလွ်င္ျပတ္၏ဟု ယူေသာ အယူ၇ပါး။
(10) ဒိ႒ဓမၼနိဗၺာနဒိ႒ိ= မ်က္ေမွာက္ ဤအတၱေဘာ၌ပင္ ဒုကၡျငိမ္း၏ ဟုယူေသာ အယူ ၅ပါး။စုစုေပါင္း မိစၦာဒိ႒ိ ၆၂ပါး ျဖစ္ပ့သည္။

(ဦးစိန္ထြန္း/သုေတသီ) ေရးသားေသာ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment