/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, February 24, 2014

***** သူငယ္ခ်င္း (၃)ေယာက္ ****


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာေတြထဲမွာ
တခ်ဳိ႕က “ဧေကာ္ဓေမၼာ” တစ္ခုတည္းေသာ တရားျဖစ္ေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အစံုလိုက္၊ အတြဲလိုက္ လက္ခံက်င့္သံုးၾကရတာပါ။
ဥပမာ ပညတ္နဲ႔ပရမတ္၊ သီလ-သမာဓိ-ပညာ၊ သစၥာ(၄)ပါး၊ ဣေျႏၵ(၅)ပါး၊ အာ႐ုံ(၆)ပါး
ေဗာဇၥ်င္ (၇)ပါး၊ မဂၢင္(၈)ပါး စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါ။
ဒီလို အစုလိုက္ က်င့္သံုးထိုက္တဲ့ တရားေတြထဲက ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာကေလး
တစ္ခု၊ ႏွစ္ခုကို လက္ကိုင္ထားၿပီး
သန္ရာသန္ရာ အျငင္းပြားေနမယ္ဆိုရင္
ျပည့္စံုမွန္ကန္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို
တရားေတာ္ရဲ႕ လိုရင္းအက်ဳိးကလည္း
ၿပီးစီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ျငင္းခံုစရာေတြ မဟုတ္ပါ။ ျငင္းခံုမႈ၊
ပဋိပကၡ၊ ၀ိ၀ါဒေတြကို ေျပၿငိမ္းသြားေစတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသံတမန္ပါ။
ၿပီးေတာ့ တရားေတာ္ျမတ္ရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြဆိုတာ သေဘာထားႀကီးႀကီး
အသိဥာဏ္က်ယ္က်ယ္၊ စိတ္ေနျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတြ ႏွလံုးသားမွာသာ
ကိန္း႐ိုးထံုးစံရွိပါတယ္။
 
 
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ေတြဟာ ၾကားနားျခင္းအစ၊ က်င့္သံုးျခင္းအလယ္၊ အက်ဳိးရျခင္းအဆံုး ေကာင္းျခင္း သံုးပါးျခင္းအလယ္၊ အက်ဳိးရျခင္းအဆံုး ေကာင္းျခင္းသံုးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ နယ္ပယ္ အသီးသီးက ဆႏၵအမ်ဳိးမ်ဳိးကြဲျပားေနတဲ့ သတၱ၀ါ အဖံုဖံုကို ဗုဒၶျမတ္စြာ လွည့္လည္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာကေတာ့ “သူ႔အိုးနဲ႔သူ႔ဆန္၊ တန္႐ုံဆိုသလို” သူတို႔ နားလည္ သေဘာေပါက္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ တိုင္းထြာၿပီး ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာက မ်ားပါတယ္။ အဲဒီ တရားေတာ္ေတြကို “သုတၱႏၲပိဋက”အေနနဲ႔ သံဂါယနာတင္ အရွင္ျမတ္ေတြက စုစည္းထားေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။

တစ္မ်ဳိးတည္းျဖစ္တဲ့ အထည္စကိုပဲ လူပုဂၢိဳလ္အသီးသီးက ကိုယ္၀တ္အကႌ်အျဖစ္ ခ်ဳပ္လုပ္ ၀တ္ဆင္ၾကတဲ့အခါ ကိုယ္ခႏၶာ အတိုင္းအထြာအလိုက္ အကႌ်ေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး မတူညီႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ လူအားလံုးနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အကႌ်ဆိုတာ ခ်ဳပ္လုပ္လုိ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။
 
 အဲဒီ ဥပမာလိုပဲ မူရင္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကို ပုဂၢိဳလ္အသီးသီးက မိမိတို႔ စ႐ိုက္၊ မိမိတို႔အႀကိဳက္လိုက္ၿပီး မိမိတို႔ အသိဥာဏ္ အတိုင္းအထြာအရ လိုက္နာက်င့္ႀကံ ေဆာက္တည္ၾကတဲ့အခါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားဟာ အျခားတစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရားနဲ႔ ထပ္တူညီမွ် ကိုက္ညီႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိပါ။ သိျမင္ လက္ခံက်င့္သံုးႏိုင္မႈ အေနအထားအရ အမ်ဳိးအမ်ဳိး ကြဲျပားျခားနား ႏိုင္ပါတယ္။

ဗုဒၶျမတ္စြာဟာ ဒီလိုကြဲျပား ျခားနားေနတာကို လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳနုိင္တဲ့ ႏွလံုးသားနဲ႔ တရားေတာ္ေတြကို ႏွစ္သက္ၾကည္ျဖဴ က်င့္သံုးသူေတြကို ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚေလ့ရွိပါတယ္။
 
 တကယ္ေတာ့ တရားေတာ္ေတြဆိုတာ ျငင္းခံုစရာေတြ မဟုတ္ပါ။ ျငင္းခံုမႈ၊ ပဋိပကၡ၊ ၀ိ၀ါဒေတြကို ေျပၿငိမ္းသြားေစတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး သံတမန္ပါ။ ၿပီးေတာ့ တရားေတာ္ျမတ္ရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြဆိုတာ သေဘာထားႀကီးႀကီး၊ အသိဥာဏ္ က်ယ္က်ယ္၊ စိတ္ေနျမင့္ျမတ္တဲ့သူေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားမွာသာ ကိန္း႐ိုးထံုစံရွိပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာေတြထဲမွာ တခ်ဳိ႕က “ဧေကာဓေမၼာ”  တစ္ခုတည္းေသာ တရားျဖစ္ေပမယ့္၊ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အစံုလိုက္၊ အတြဲလိုက္ လက္ခံက်င့္သံုးၾကရတာပါ။ ဥပမာ ပညတ္နဲ႔ ပရမတ္၊ သီလ-သမာဓိ-ပညာ၊ သစၥာ(၄)ပါး၊ ဣေျႏၵ (၅)ပါး၊ အာ႐ုံ(၆)ပါး၊ ေဗာဇၥ်င္ (၇)ပါး၊ မဂၢင္(၈)ပါး စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါ။ 
 
ဒီလို အစုလိုက္ က်င့္သံုးထိုက္တဲ့ တရားေတြထဲက ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာကေလး တစ္ခု၊ ႏွစ္ခုကို လက္ကိုင္ထားၿပီး သန္ရာသန္ရာ အျငင္းပြားေနမယ္ဆိုရင္ ျပည့္စံုမွန္ကန္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တရားေတာ္ရဲ႕ လိုရင္း အက်ဳိးကလည္း ၿပီးစီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီလို ျဖစ္ရပ္ေတြနဲ႔စပ္လုိ႔ ဓမၼပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေျပာျပခဲ့တာပါ။
 
ေရွးေရွးတုန္းက ႐ြာတစ္႐ြာမွာ ေမာင္ကံ၊ ေမာင္ဥာဏ္နဲ႔ ေမာင္၀ီရိယဆိုၿပီး သူငယ္ခ်င္း(၃)ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ သူတို႔ (၃)ဦးဟာ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ ျဖစ္ၿပီး အင္မတန္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးကေတာ့ ယံုၾကည္ၾကပံုခ်င္း မတူၾကဘူးတဲ့။

မၾကာခဏဆိုသလို ေမာင္ကံဟာ “ကံကိုသာ ယံုၾကည္အားကိုးထိုက္ပံု၊ ဘ၀မွာ ကံကသာ ဦးေဆာင္ပုံ၊ ကံအေရးႀကီးပုံေတြကုိ အာေပါင္ အာရင္းသန္သန္နဲ႔ေျပာျပတတ္တယ္။ “ၾကည့္ပါလားကြ၊ စကားပုံေတြမွာ ‘ကံသာလွ်င္အမိ၊ ကံသာလွ်င္အဖ၊ ကံမရွိ ဥာဏ္ရွိတုိင္းမြဲ၊ ကံမခုိင္ သံတုိင္ ကုိပင္ အိမ္ေဆာက္ေတာ႔ ကံေမွာက္လွ်င္က်ဳိး’ ဆုိတာဟာ ကံ- အဓိက က်ေၾကာင္း ျပတာေတြပါ႔ကြ” လုိ႔ အေထာက္အထားေတြလည္းျပတတ္တယ္။
 
 ေမာင္ဥာဏ္ကေတာ႔  ” အရာရာ ဥာဏ္သာလွ်င္ေရွ႕ေဆာင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥာဏ္ခုိင္းေစ လမ္းၫႊန္ရာက္ုိသာ ကံနဲ႔ဝီရိယက လုိက္ပါရေၾကာင္းမ်ားကုိ ေျပာပါတယ္။ ေမာင္ဝီရိယကလည္း  “မင္းတုိ႔ဥာဏ္ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းေကာင္း၊ ကံဘယ္လုိရွိရွိ၊ ဝီရိယဆုိတဲ့ အားထုတ္လုပ္ကုိင္မႈ မရွိသမွ် ကေတာ႔ ဘာမွ်အေကာင္အထည္မေပၚ၊ မေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါဘူးကြ“ လုိ႔ တက္တက္ႂကြႂကြေျပာတတ္တယ္။

ဒီလုိနဲ႔ သူတုိ႔ (၃)ဦးဟာ တတ္ေထာင္ေမာင္းနင္း၊ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ျငင္းခုံၾကတာ ဘယ္လုိမွ ေျပလည္ေအာင္ ေျဖရွင္းလုိ႔မရဘူး။ ဒီလုိ အခ်င္းခ်င္း အေျဖမွန္ရေအာင္ မေျဖရွင္းႏုိင္တာေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးရြာမွာ ပညာအရွိဆုံးလုိ႔ယူဆရတဲ့ ရြာသူႀကီးထံ အဆုံးအျဖတ္ခံယူရန္ ေရာက္သြားၾကသတဲ့။ 
 
ရြာသူႀကီးေရွ႕မွာပဲ ေမာင္ကံက ကံသာလွ်င္အေရး ႀကီးေၾကာင္း၊ ေမာင္ဥာဏ္က ဥာဏ္သာလွ်င္ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေမာင္ဝီရိယကလည္း ဝီရီယသာလွ်င္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္းေတြကို ထပ္မံ ေျပာဆုိျငင္းခုံ ၾကျပန္တယ္။ ရြာသူႀကီးလည္း ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႔ အတန္တန္ ေဝဖန္စဥ္းစားေပမယ့္ ဘယ္သူမွားတယ္၊ ဘယ္သူမွန္တယ္ဆုိတာ မဆုံးျဖတ္ႏုိင္တာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းထံ အဆုံးအျဖတ္ခံယူရန္ ပုိ႔ေပးလုိက္ျပန္တယ္။

ၿမိဳ႕ဝန္မင္းကလည္း အမႈေရာက္လာတယ္ဆုိရင္ပဲ ” ဒီလုိအမႈမ်ား ခက္လြန္းလုိ႔၊ သူႀကီးတုိ႔ေလွ်ာ္လုိ႔ ညံ့လုိ႔သာ ငါ့ဆီေရာက္တာပဲ“ ဆုိၿပီး လက္ခံ စစ္ေဆးသတဲ့။ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းထံမွာလည္း ေမာင္ကံတုိ႔(၃)ဦးဟာ အကုိး(သာဓက) ေတြနဲ႔ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ဳိးေျပာဆုိၾကျပန္တယ္။ ဒီလုိေျပာတဲ့အခါ သူ႔ဘက္နဲ႔ သူ အမွန္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာမုိ႔ ၿမိဳ႕ဝန္မင္းလည္း ေနာက္ဆုံးလက္ေလွ်ာ႔ကာ ဘုရင့္လႊတ္ေတာ္ကုိ ပုိ႔ေပးလုိက္ရတယ္။

ပညာရွိအမတ္ႀကီးေတြ စုံလင္လွတဲ့ လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ေမာင္ကံ တို႔ (၃)ဦးဟာ ေရွးကထက္ပုိၿပီး ခုိင္ကာေအာင္ စာကုိး၊ စကားကုိး၊ သက္ေသ သာဓကေတြနဲ႔ တင္ျပ ေျပာဆုိၾကတာေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္ဝန္ႀကီးေတြလည္း တထစ္ခ်မဆုံးျဖတ္ႏုိင္ဘဲ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ ပုိ႔ရန္ ဆုံးျဖတ္လုိက္ၾကတယ္။

ဘုရင္မင္းျမတ္လည္း လႊတ္ေတာ္ဝန္ႀကီးေတြ အက်ဳိးအေၾကာင္း စုံလင္စြာ ေလွ်ာက္ထားတာကုိ နားဆင္ၿပီးတဲ့အခါ  ဒီအမႈဟာ  အခု ေလာေလာဆယ္၊ ယတိျပတ္မိန္႔ဆုိရန္ ခက္ခဲတာကုိ သိရွိနားလည္တာမုိ႔ ေမာင္ကံတုိ႔ (၃)ဦးကုိ ေရွ႕ေတာ္သုိ႔ သြင္းေစကာ  “ ကဲ .. နားေထာင္ၾက၊ ေမာင္မင္းတုိ႔ အျငင္းအခုံကိစၥကုိ ယခုေလာေလာဆယ္ မဆုံးျဖတ္လုိေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေျမာက္ဘတ္က  ေတာအုပ္ထဲကုိ ေမာင္မင္းတုိ႔ (၃)ဦးစလုံး ယခုပင္ သြားေရာက္ေနထုိင္ၾကေစ၊ အမိန္ေတာ္ မပါဘဲ ၿမိဳ႕ေတာ္နဲ႔ တျခားေက်းရြာမ်ားသုိ႔ ေမာင္မင္းတုိ႔ မခ်ဥ္းကပ္ရ”  လုိ႔  ရာဇပရိယာယ္နဲ႔ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ခ်မွတ္လုိက္သတဲ့။

ဒါနဲ႔ ေမာင္ကံတုိ႔ သူငယ္ခ်င္း(၃)ဦးလည္း ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ အမိန္႔ ေတာ္အတုိင္း ေတာအုပ္ထဲ သြားေရာက္ေနထုိင္ၾကရတယ္။ အမိန္႔ေတာ္အရ ႐ုပ္တရက္ခ်က္ခ်င္းႀကီး ေရာက္လာရတာမုိ႔ စားစရာလည္းမပါ၊ ဝမ္းဗုိက္ ကလည္း ဆာဆာနဲ႔ သူတုိ႔ (၃)ဦးဟာ အရိပ္ေကာင္းတဲ႔ သစ္ပင္ႀကီး တစ္ပင္ ေအာက္မွာ လွဲအိပ္ေနၾကရရွာတယ္။

မၾကာခင္ ေနဝင္လုိ႔ မုိးခ်ဳပ္သြားတာမုိ႔ ေမာင္ကံကေတာ့ ကံသမား ပီပီ ဘာမွ်မပူ  “ ကံကုိသာ  အားကုိး တယ္” ဆုိၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားသတဲ့။ ေမာင္ဝီရိယကလည္း ဆာဆာနဲ႔မုိ႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားတာပဲ၊ ေမာင္ဥာဏ္ ကေတာ႔ “ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔  စားစရာ ရႏုိင္မလဲ” ဆုိတာကုိ စဥ္းစားေနရင္းနဲ႔ အိပ္မေပ်ာ္ဘူးတဲ႔။ 
 
ဒီလုိနဲ႔ တစ္ညတာ ကုန္လြန္လုိ႔ အ႐ုဏ္တက္စ အေရွ႕ရပ္က ေရာင္နီပ်ဳိ႕လာတဲ့အခါ ေတာက်ီးကန္းေတြ အစာရွာထြက္လာသံ၊ အစာရလုိ႔ ဝမ္းသာအားရေအာ္ျမည္သံေတြကုိ ေမာင္ဥာဏ္က ၾကားေနရတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေမာင္ဥာဏ္ဟာ စဥ္းစားရင္း အေျဖေပၚလာတယ္။ “ ဒါဟာ အဲဒီအရပ္မွာ ေတာက်ီးေတြ အစာေတြ႕လုိ႔ စားဖုိ႔ရန္ အခ်င္းခ်င္း ေခၚငင္တဲ့အသံပဲ။ အဲဒီ အရပ္ကုိသြားရင္ေတာ႔ မုခ်ကုိ စားစရာေတြ႕မယ္” လုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္ကံေရာ၊ ေမာင္ဝီရီယပါ (၂)ဦးစလုံး အိပ္ေပ်ာ္ ေနတုန္းတဲ့။ ဒါနဲ႔ ေမာင္ဥာဏ္က အိပ္ရာက ထဖုိ႔ႏႈိးၿပီးေျပာေတာ႔ ေမာင္ကံ ကေတာ႔ “ ဟာကြာ တယ္႐ႈပ္တာပဲ၊ ေမာင္ဥာဏ္ေျပာတာ ဟုတ္ခ်င္လည္း ဟုတ္မွာေပါ႔၊ ဒါေပမယ့္ ကံရွိရင္စားရမွာ မပူပါနဲ႔ကြ” လုိ႔ ေျပာၿပီး ျပန္အိပ္သြား တယ္။ ေမာင္ဝီရိယကေတာ့ “ ဟာ ဒီလုိဆုိ ေမာင္ဥာဏ္ အလကား အခ်ိန္ ျဖဳန္းမေနနဲ႔၊ လာထ သြားၾကစုိ႔” ဆုိၿပီး (၂)ေယာက္သား ထြက္သြားၾကတာ ေမာင္ဥာဏ္မွန္းတဲ႔ ေနရာေရာက္ေတာ့
 ေတာရေက်ာင္းေစတီရင္ျပင္မွာ ဆြမ္းေတာ္တင္ၿပီး စြန္႔ထားတဲ့ ဆြမ္းနဲ႔ဆြမ္းဟင္းေတြ အစုလုိက္၊ အၿပဳံလုိက္ေတြ႕ပါ သတဲ့။

ဒီအခါ ေမာင္ဥာဏ္နဲ႔ ေမာင္၀ီရိယတို႔ (2)ေယာက္သားဟာ ဆာဆာေလာင္ေလာင္နဲ႔ စားလိုက္ၾကတာ ၀မ္းဗိုက္ျပည့္မွပဲ ရပ္လိုက္ၾကေတာ့တယ္။ ေမာင္ဥာဏ္က သူ႔ဗိုက္ျပည့္တဲ့အခါ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ေမာင္ကံအတြက္ပါ သစ္႐ြက္နဲ႔ထုပ္ၿပီး ယူခဲ့ဖို႔ေျပာတယ္။ ေမာင္၀ီရိယကေတာ့ “အပ်င္းထူတဲ့ ဒီလူအတြက္ ယူမေနစမ္းပါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းရာ၊ ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ္ႀကိဳးစားၾကတာေပါ့”လို႔ ေျပာပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ သူတစ္ပါးကို သနားတတ္တဲ့ ေမာင္ဥာဏ္ဟာ ေမာင္ကံအတြက္ပါ ထုပ္ယူလာခဲ့ၿပီး သူတို႔ ေနရာေရာက္ေတာ့ အိပ္ေနတဲ့ ေမာင္ကံကို ႏိႈးၿပီးေတာ့ ထမင္းေကၽြးတယ္။ ေမာင္ကံလည္း အိပ္ရာကထ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ေမာင္ဥာဏ္ေကၽြးတဲ့ ထမင္းကို စားပါတယ္။ 
 
ၿပီးတဲ့အခါ “ကဲ .. ဒါေၾကာင့္ ငါမေျပာလား၊ ကံရွိေတာ့ စားရတာပဲ”လို႔ ေျပာျပန္တယ္။ ဒီအခါ ေမာင္ဥာဏ္က “ကံကို လြဲမခ်ပါနဲ႔၊ ငါဥာဏ္ရွိလုိ႔ စားရတာ”လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေမာင္၀ီရိယကလည္း “ေအာင္မာ ကံရွိလုိ႔လည္း မဟုတ္ေပါင္၊ ဥာဏ္ရွိလုိ႔လည္း မဟုတ္ေပါင္၊ ေဟာဒီ ၀ီရိယရွိတဲ့ေကာင္က လက္ေတြ႔သြားလို႔ မင္းတို႔စားရတာပါ”လို႔ ေျပာရင္း ဆိုရင္း ျငင္းခံုၾကျပန္သတဲ့။

အဲဒီလိုျငင္းခံုေနၾကတုန္းမွာပဲ “ကဲ .. အားလံုး နန္းေတာ္ကို လိုက္ခဲ့ၾကလို႔” ကြယ္ရာကေန ေအာ္ဟစ္ေျပာလုိက္တဲ့ အသံကို ၾကားရလို႔ ေမာင္ကံတို႔ (၃)ဦးစလံုးဟာ အံအားသင့္သြားၾကတယ္။ အမွန္ကေတာ့ သူတို႔(၃)ဦး ေနာက္ကို တိတ္တဆိတ္လိုက္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ ဘုရင္မင္းျမတ္က ထည့္ေပးလိုက္တဲ့ မင္းခ်င္းေတြရဲ႕ ေခၚသံပဲျဖစ္ပါတယ္။

နန္းေတာ္ကို ေရာက္တဲ့အခါ ေတာတြင္းက အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျပန္လည္ေျပာျပေစၿပီးေတာ့ ဘုရင္မင္းျမတ္က “ေလာကမွာ ကံခ်ည္း သက္သက္ကိုလည္း အားမကိုးရဘူး။ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယခ်ည္းသက္သက္ကိုလည္း အားမကိုးရဘူး၊ ကံရယ္၊ ဥာဏ္ရယ္၊ ၀ီရိယရယ္ သံုးျဖာသံုးခု ေပါင္းစုၿပီး ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ပါမွ လိုသမွ် အႀကံအစည္၊ လုပ္သမွ် အလုပ္အကိုင္ေတြ ေအာင္ျမင္ႏိုင္တယ္။ 
 
ဒါေၾကာင့္ ေမာင္မင္းတုိ႔(၃)ဦးသည္ “ငါသာလွ်င္ အမွန္လို႔” တစ္ဦးခ်င္သေဘာ အတၱမာနမထားၾကဘဲ စုေပါင္းစိတ္ဓါတ္ ေမြးျမဴၿပီး ငါဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ႕ အမႈေတာ္ကို ထမ္း႐ြက္ၾကရမယ္”လို႔ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒေပးၿပီး ေမာင္ကံကို အိမ္ေရွ႕မင္းသား၊ ေမာင္ဥာဏ္ကို တရားသူႀကီး၊ ေမာင္၀ီရိယကိုေတာ့ စစ္ေသနာပတိ၊ အသီးသီးရာထူးမ်ား ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္လိုက္ပါတယ္။
ဒီဓမၼပံုျပင္ေလးက ကံ၊ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယ တရား(၃)ပါး အေပၚမွာ ထားသင့္ထားအပ္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့ သေဘာထားကို ရိပ္မိ႐ုံကေလး ေဖာ္ျပေပးတာပါ။ 
 
ကံဆိုတာ ကမၼဆိုတဲ့ ပါ႒ိစကားကို ျမန္မာမႈ ျပဳထားတာျဖစ္လို႔ ကိုယ္ျဖင့္ျပဳလုပ္မႈ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုမႈ၊ စိတ္ျဖင့္ ႀကံစည္မႈ ဟူသမွ်ဟာ “ကံ” ကံေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီကံဟာ အရင္ဘ၀က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ကံနဲ႔ ယခုဘ၀ျပဳၿပီး ပစၥဳပၸန္ကံလုိ႔ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးမွာ အက်ဳိးထူးတစ္ခုခုေပးဖို႔ဆိုတာ အတိတ္ကံရဲ႕ အခြင့္ေရးပါ။ ပစၥဳပၸန္ကံကေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ အတိတ္ကံကို ေထာက္ပံကူညီ႐ုံပဲ အခြင့္ရတာပါ။

အတိတ္ကံေတြမွာလည္း သိသိသာသာ အားေကာင္းတဲ့ ကံနဲ႔ သာမန္ကံရယ္လုိ႔ (၂)ခု ရွိပါေသးတယ္။ အားေကာင္းတဲ့ ကံေတြကေတာ့ သူမ်ားနဲ႔မတူေအာင္ ထင္ထင္ရွားရွား ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ အက်ဳိးေပးတတ္ပါတယ္။ သာမန္ကံေတြရဲ႕ အက်ဳိးေပးက်ေတာ့ သူလိုကိုယ္လိုသိပ္ မထူးျခားလွပါ။ အဲဒီအခါမ်ဳိးမွာ ဥာဏ္၊ ၀ီရိယရွိသူေတြသာ တျခားသူေတြထက္ ႀကီးပြားတိုးတက္ ႏိုင္ပါတယ္။ 
 
ဒါေၾကာင့္ ကံေပးသမွ်နဲ႔ ပဋိသေႏၶေန ခဲ့ရၿပီးေနာက္ တစ္စံုတစ္ရာ ေကာင္းက်ဳိးေပးရာမွာ “ကံတရားဟာ ေ၀းတဲ့အေၾကာင္း၊ ဥာဏ္ပညာဟာ အလယ္အလတ္အေၾကာင္း၊ ၀ီရိယကေတာ့ အနီးဆံုးအေၾကာင္း”လို႔ သေဘာက်ၿပီး ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ဆိုင္ရာ ကိစၥေတြမွာ အတိတ္ကံရဲ႕ အက်ဳိးေပးမႈ သက္သက္ကိုသာ ေမွ်ာ္လင့္မေနဘဲ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အသိအလိမၼာ၊ ဥာဏ္ပညာမ်ား တိုးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ကိုယ္နဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ လံု႔လ၊ ၀ီရိယမ်ား ထုတ္ႏုတ္ အသံုးျပဳသင့္ၾကပါတယ္။

 (ေတာ္၀င္ႏြယ္)
 

No comments:

Post a Comment