/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Saturday, February 22, 2014

***** အသံတိတ္ မိုးႀကိဳး အပစ္ခံရသူ တစ္ဦး အေၾကာင္း ****



မေရာက္တာၾကာၿပီျဖစ္ေသာဇာတိၿမိဳ႕ငယ္ေလးသို႔ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ရွိေနပါသည္။ထံုးစံအတိုင္းငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား
 ႏွင့္အတူ
-"ေဟ့ေကာင္ႀကီး၊ ေဟ့ေကာင္၊
သူငယ္ခ်င္း၊ေရာင္းရင္း၊ကိုယ့္လူ၊(ႏွမေပးတာ,ယူတာလည္း မဟုတ္ပါဘဲ နဲ႔ )ေယာက္ဖ၊"စသည့္ျဖင့္ ပြင့္လင္းရင္းႏွီးစြာ "အာလုတ္" စကားျပဳ၍ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ား စားၿမံဳ႕ျပန္ၾကရင္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ဆံုျဖစ္ၾကပါ၏။

(အေၾကာင္းတိုက္ဆုိင္၍ ေျပာလိုသည္မွာ "အာလုတ္" ဆိုသည္က ပါဠိ လို"အာလပန"မွ ဆင္းသက္လာသည္ဟုဆိုပါသည္။"အာလပန"၏ ျမန္မာ အဓိပၸါယ္ မွာ "ေျပာဆိုျခင္း၊ ေခၚျခင္း" ျဖစ္ၿပီး အဂၤလိပ္ ဘာသာျဖင့္-"Form of Address" ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါ၏။) ။ ထားပါေတာ့။
ေျပာလိုသည္ က- ငယ္သူငယ္ခ်င္း အေတာ္မ်ားမ်ားက သိပ္မက်န္ေတာ့ပါ။

"နာဂစ္ "ႏွင့္အတူပါသြားသည့္ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားပင္လွ်င္(ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထင္)(၂၀)ေလာက္မက ရွိမည္ထင္ပါသည္။ယခု လက္က်န္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွာအနည္းငယ္သာက်န္ပါေတာ့သည္။ ထို႕အတူ-" ဘယ္သူကေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး၊ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ တစ္ေလာကမွ ဆံုးသြားတာ"ဆိုတာမ်ိဳးက ပါေသး၏။

အေၾကာင္းအရာစံု ေျပာၾကရင္းျဖင့္ ငယ္စဥ္က ကာလ/ယေန႔ေခတ္ ကာလ လူအခ်ိဳ႕၏"မိုက္မဲမႈ"အေၾကာင္း သို႔ေရာက္သြားပါေလေရာ။
တစ္ေယာက္ေသာ သူငယ္ခ်င္း က -
"အဲဒီလို လူမ်ိဳးက်ေတာ့ မိုးႀကိဳး က လည္း ပစ္ႏိုင္ခဲ လိုက္တာ"ဟုေျပာလိုက္၏။


ထိုအခါ ေနာက္တစ္ေယာက္ က-
"ဟား ဟား ပစ္ဖို႔ေနေနသာသာ ခ်မ္းသာ သြားလိုက္တာမွ က်ိက်ိတက္ လို႔"ဟူ၍ေထာက္ခံပါ၏။

မိုက္ေနသူ ကို မိုးႀကိဳး ပစ္ေစခ်င္ၾကသည္ ထင္ပါ၏။ သို႔ေသာ္ တကယ္ ပစ္လိုက္သည့္ အသံ ကိုကား ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ား သတိ မထားမိလိုက္ၾကပါေပ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားေတြ႕ဆံုၾကစဥ္ေျပာျဖစ္ၾကသည့္ သံေ၀ဂယူဖြယ္ ျဖစ္ရပ္မွန္ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခု က ဤသို႕ပါ။
ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတိၿမိဳ႕ငယ္ေလးတြင္"ကိုဘဂ်မ္း"တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံ(အမည္ေျပာင္းထား) ကို လူတိုင္းလိုလိုသိၾကပါ၏။သူတို႔ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းက"သားသတ္လုပ္ငန္း ႏွင့္ အမဲသားဆိုင္" ဖြင့္ေသာ လုပ္ငန္း ပင္ျဖစ္ပါ၏။

နယ္ေျမေဒသ အေျခအေနက-"သားသတ္လုိင္စင္" ဆိုသည္ကို နားမလည္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊"ႏြားသတ္ျဖတ္"ရသည့္
အလုပ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း တို႔ေၾကာင့္ မည္သူမွ်စိတ္မ၀င္စားၾကပါေခ်။
ယင္းသို႔ စိတ္၀င္စားသူ မရွိေလ"ကိုဘဂ်မ္း"တို႔ တြက္ေခ်ကိုက္ေလ ျဖစ္သည္။ ၿပိဳင္ဖက္ကင္းသျဖင့္"မိုးလင္းသည္ ႏွင့္ လက္ဖ်ားေငြသီး"ေနေလၿပီ။

"ကိုဘဂ်မ္း"သည္ ရုပ္ရည္ကလည္းေျပျပစ္၏။ လူမႈဆက္ဆံေရးကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လို လူ႕ဂလန္႔၊လူ႕ဂြစာမ်ား စံနမူနာ ယူရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းမြန္လွေပ၏။
ရပ္ကြက္ထဲက တစ္စံုတစ္ေယာက္ က်န္းမာေရးေဖာက္ေနသည္ဟုၾကားလွ်င္"ကိုဘဂ်မ္း" က အရင္ ေရာက္သြားပါၿပီ။

"ေဆး၊ေသြး၊ေၾကး(ေငြေၾကး- ဟုဆိုလိုပါ၏)" ဘာမွ် လိုေလေသးမရွိေအာင္ကူညီေပးသည့္အျပင္ မေတာ္တဆ ကာယကံရွင္ တိမ္းပါးသြားလၽွင္ေသာ္မွ မ်က္ႏွာမငယ္ရေလေအာင္ အက်ိဳးေဆာင္ေပးေလ့ရွိသျဖင့္"ကိုဘဂ်မ္း" ကို လူတိုင္းေလးစားၾကပါ၏။
ကထိန္ခင္းခ်ိန္ကာလ ေရာက္ၿပီ ဆိုလွ်င္လည္း "ကိုဘဂ်မ္း" ကို မွီေအာင္ ကထိန္ခင္းႏိုင္သူ မရွိဟုပင္ေျပာရမေလာက္ပါ။

(ကထိန္ရာသီ ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္"အိုးခြက္၊ပန္းကန္၊ေစာင္၊ျခင္ေထာင္
၊ေခါင္းအံုး၊အိပ္ရာ၊ကုတင္"မွသည္ "တိုင္ကပ္နာရီ" အဆံုး၊ လူသံုးကုန္ ပစၥည္းအားလံုးနီးပါး လိုေလေသးမရွိေအာင္ တည္ေထာင္ခင္းက်င္းေပးလိုက္သျဖင့္-
"ကိုဘဂ်မ္း ကထိန္ ကို အလွဴခံတဲ႔ ကိုယ္ေတာ္ ကေတာ့ လူ၀တ္လဲ သြားတာမ်ားတယ္ကြ။

ၾကည့္ေလ။ တံျမက္စည္း ကေန ေျခသုတ္ခံု၊ ၾကက္သြန္လွီး ဓား အထိပါတာ ဆိုေတာ့ "ဒကာမ"သာ လိုေတာ့တာပဲ"ဟု သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက ၾကားျဖတ္ ေျပာပါသည္။)

"ကိုဘဂ်မ္း" သည္ "ဗုဒၶဘာသာ" မွသာ လွဴဒါန္းေနျခင္း မဟုတ္ပါေခ်။
"အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္"တို႔၏"ကိုရဗာနီ အစ္ ပြဲ"သို႔ေရာက္ေသာအခါ"ဇကပ္"ဟုေခၚေသာ "ဆင္းရဲသားေၾကး"ေပးရ၌လည္း အိမ္တိုင္းလိုလို အမဲသား ငါးဆယ္သားခန္႕စီ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးတတ္ပါ၏။

"ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္"တို႔၏"ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္"
ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေဆာင္လုပ္စဥ္ ကာလတြင္လည္းအလွဴေငြ သိန္း ႏွင့္ခ်ီ လွဴဒါန္းေပသကဲ႔သို႔- "ဟိႏၵဴ ဘာသာ၀င္"တို႕၏"ရွန္ခိုက္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း" ကိုလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားေငြေၾကးထည့္၀င္၍ လွဴဒါန္းပါ၏။
""ကိုဘဂ်မ္း" ဘယ္ ဘာသာ ကို ကိုးကြယ္သလဲ"ဟု ေမးလွ်င္ ေျဖေလ့ရွိသည္က-
"က်ဳပ္ က ေမတၱာ တရားကိုပဲ ကိုးကြယ္ ပါတယ္"ဟူ၏။


(ဤသည္ကို ကၽြန္ေတာ့္ ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက-
"ကိုဘဂ်မ္း က လူလည္ မဟုတ္လား ကြ။ လူမ်ိဳးမေရြး၊ဘာသာမေရြး၊သူ႕စီးပြားေရး ကို အားေပးေအာင္ စည္းရံုးေရး အလွဴ လုပ္တာပါ"ဟု မေက်မခ်မ္း ျဖင့္ စကားျဖတ္ေျပာပါေသး၏။)

ထားပါေတာ့။ ေရွ႕ဆက္ပါဦးမည္။

ေကာင္းက်ိဳး၊ဆိုးက်ိဳး ဟူသည္က "ေရမ်ား ေရႏိုင္၊မီးမ်ား မီးႏိုင္" ဆိုသကဲ႕သို႔ "အားႀကီးေသာကံ" က ေရွ႕ေဆာင္တားဆီးထားတတ္ေသာေၾကာင့္ အလွည့္သင့္ေနသည့္ကံအားေလ်ာ္စြာရပ္တည္ေနထိုင္ရသည္။
"ကိုဘဂ်မ္း"သည္ "ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ မ်ား" သူမတူေအာင္ ျပဳသကဲ႔သို႔ "အကုသိုလ္" ကိုလည္း မညည္းမညဴျပဳတတ္သူပါေပ။ ဆိုလိုသည္ က "ႏြားမသတ္သည့္ေန႔"ဟူ၍မရွိ။

ေနာ့ေပတဲ႔ လူ႕ဘ၀ ဆိုသည္က ခ်ားရဟတ္ ကဲ႔သို႔ အတက္အက် ရွိသည္ မဟုတ္ပါေလာ။"အတက္"ေႏွးေသာ္လည္း "အက်"ကေတာ့ျမန္တတ္ေလ၏။ဥပမာ အားျဖင့္-"အတက္" သည္ေျခလွမ္း(၁၀၀)ရွိသည္ဟုဆိုလွ်င္ "အက်"သည္ကား ေျခ လွမ္း (၁) လွမ္းသာတည္း။

"ကိုဘဂ်မ္း" စီးပြားေရးက်ခ်ိန္တန္ၿပီ ဟု ဆိုရ ေလမည္ လားမသိ။
ပတ္၀န္းက်င္ ရပ္ကြက္၊ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္တြင္"သတ္ႏြား"ရွာမရေတာ့သျဖင့္ ၿမိဳ႕ကေလး ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းရြာကေလးမ်ား၊ ၿမိဳ႕ကေလးမ်ားဆီသို႔ စီးေတာ္ယာဥ္ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္"ႏြား" လိုက္၀ယ္ရေလ၏။

တစ္ေန႔ေသာ္ "၀ယ္ႏြား"မ်ားကို အငွားေမာင္းၿပီးျပန္လာစဥ္ လမ္း၌ "ဆိုင္ကယ္ Accident " ျဖစ္ပါေလေရာ။
"ကိုဘဂ်မ္း ဆိုင္ကယ္ Accident ျဖစ္လို႔တဲ႔"ဟူသေသာ သတင္း က တစ္မဟုတ္ခ်င္းျပန္႕သြားသျဖင့္ လာေရာက္ေမးျမန္းၾကသူမ်ားျဖင့္ ၀င္ထြက္ မစဲ တဖြဲဖြဲ ႏွင့္စည္ကားလွေပ၏။

အကုသိုလ္ၿဂိဳဟ္ဆိုး ၀င္လာၿပီ ဆိုလွ်င္တစ္မ်ိဳးထဲ ႏွင့္ ၿပီးတတ္သည္ မဟုတ္ပါ။ တတ္သုတ္ရိုက္၍ ၀င္လာတတ္ပါ၏။
"ကိုဘဂ်မ္း" ဆိုင္ကယ္Accident ျဖစ္ကာစက ေသြးပူေနတုန္းမို႔ သိပ္မနာ ေသာ္လည္း ရက္အေတာ္ၾကာလာေသာအခါ အကူ လူ မပါ လွ်င္ မထူ ႏိုင္၊ မ ထ ႏိုင္ျဖစ္ပါေလေရာ။ ေနာက္မွ စမ္းသပ္ၾကည့္ၾကေလရာ ခါးဆစ္ရိုးက်ိဳးသတဲ႔။

ထို႔အတူ သူ၏ခ်စ္လွစြာေသာ ဇနီးသည္ မွာလည္း "အမဲသား၊အမဲဆီ၊အမဲေသြးသံရဲရဲမ်ား" ကို တစ္ေနကုန္ အခ်ိန္ျပည့္ ႏွစ္ခ်ီ ကိုင္တြယ္ခဲ႔သျဖင့္ လက္သည္းၾကား ႏုသည့္ေနရာ မွစ၍ တျဖည္းျဖည္းျဖင့္ အက္စစ္(Acid) လို စားလာေလရာ အနာ ျဖစ္လာေလ၏။ ထိုေနာက္ လက္သည္းကၽြတ္သြား၏။ အနာ ကမက်က္ပဲလက္ဆစ္ေတြပါ ေၾကြက်ကုန္၏။အနာ ေတြမွာ
 ေယာင္အန္း ေနေလရာ အစားအစာမ်ား ကိုပင္ ခြံ႕ေကၽြးေနရ၏။

လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီး သို႔သြားေရာက္ကုသေသာ္လည္း အနာ ကမေပ်ာက္။ေဆးစား၊ေဆးေသာက္ျဖင့္ သက္သာသလိုလိုသာရွိေလသည္။ေငြေၾကး ျပည့္စံုသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ "ဘန္ေကာက္"သို႔သြား၍ေဆးကုသၾကျပန္ရာ တစ္လသာၾကာျမင့္ခဲ႔ပါေသာ္လည္း အနာ က အခ်ည္းႏွီး။ ေငြကုန္ၿပီးသာျပန္လာၾကရရွာ၏။

"ကိုဘဂ်မ္း"လင္မယားမွာ "သားသတ္လုပ္ငန္း ႏွင့္အမဲသားဆိုင္"မထိုင္ႏိုင္ၾကေတာ့သျဖင့္ လုပ္ငန္းကို ပစ္ထားလိုက္ရေလ၏။ရစရာ ရွိသည့္အေၾကြးမ်ားကလည္း ေတာင္းမရေတာ့ေပ။ေရာဂါ 
 ေပ်ာက္ကင္းေရးအတြက္ နာမည္ႀကီးဆရာမ်ား၊ နာမည္ႀကီးေဆး မ်ားႏွင့္ကုသရေနေသးရာ ၀င္ေငြက ဗလာျဖစ္ေနသျဖင့္ အိမ္ ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ရရာေစ်းႏွင့့္ ေရာင္းလိုက္ရပါေလ၏။

ထို႔ထက္ ဆိုးသည္က ဇနီးသည္၏ အနာ အေျခအေနမွာ လက္ဆစ္ေၾကြက်၊ ႏွာေခါင္းမ်ားပြ၊ နားရြက္မ်ားပါထူ လာၿပီး ပါးစပ္ကပါရြဲ႕၍လာရာ တကယ့္ ႏူနာသည္ႀကီး လိုျဖစ္ေနပါေတာ့၏။
ျပဳစုသူ မ်ား ကလည္း သားသမီး အရင္းအခ်ာ မ်ားမဟုတ္ၾကေလသျဖင့္ ဟို အေၾကာင္းျပ၊ ဒီအေၾကာင္းျပကာ ျပန္ၾကပါေလၿပီ။ 

အိမ္ရိပ္ပင္ မသန္းေတာ့ပါ။
"ကိုဘဂ်မ္း" ၏ အနာ က ခါးဆစ္ရိုး သြက္သြက္ က်ိဳးသြားသျဖင့္ "ေငြရိုးသြင္း"၍ တြဲခ်ဳပ္ထားရေသာေၾကာင့္ လႈပ္ရွားမႈမွာ ညင္သာရေပ၏။ အေလးအပင္ မ -မႏိုင္၊အထိုင္ အထ မလြယ္ ကူလွေခ်။ သို႔ေသာ္ လက္ေခ်ာင္း၊ေျခေခ်ာင္းမ်ား မရွိေတာ့ေသာ ဇနီးသည္အတြက္ သူ ကပင္ ခ်က္ျပဳတ္ ေကၽြးေမြးရေလသည္။
"လူမမာ" ကို "လူနာ" က ျပဳစုေနရသည့္အေျခအေန ျမင္ေအာင္သာ ၾကည့္ပါေလေတာ့။

တစ္ေန႔သား မိုးေလေတြကလည္းက်။တံခါး မင္းတုပ္ မ်ားကိုက်ေအာင္ မခ်ႏိုင္ဘဲ ေစ့ရံုေစ့ထားရသည္။လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလံုးဘယ္သူ ကမွ ထ ၿပီး မပိတ္ႏိုင္။ အိပ္ေနၾကေလ၏။

ဤသည္ကိုအခြင့္ေကာင္းယူ၍ ရွိသမွ် ပစၥည္းအထုပ္ကေလး ႏွင့္ စစ္ေက်ာပိုးအိပ္ထဲ ထည့္သိမ္းထားသည့္ (အိမ္ေရာင္းခ်ထားရသည့္လက္က်န္ေငြ) (၂၅)သိန္း ကိုပါ ခိုးယူ ခံလိုက္ရပါေလ၏။ၿခံဳထားသည့္ ေစာင္ႏွင့္ အ၀တ္အစား အခ်ိဳ႕သာက်န္ရစ္ခဲ႔ေတာ့ေလ၏။ ျဖစ္ပံုက တစ္ပူ ေပၚ ႏွစ္ပူဆင့္ပါေပ။
သို႔ေသာ္-"ကထိန္ ဒါန၊ အေဆာက္အဦးဒါန၊ ဂိလာႏုပ႒ကဒါန"စသည္ တို႔က အက်ိဳးေပးရန္ ေခါင္းေထာင္လာသည္ထင့္။

"ပ႑ိတာရံု"ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ "ဦးသုမန"က ေက်းဇူးႀကီးလွေသာ ဆြမ္းဒကာ ၊ ဒကာမမ်ားမို႕ ေက်းဇူးတံု႕ျပန္သည့္အေနျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းေက်ာင္းငယ္ေလးတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေနစရာေပးေလ၏။
သိန္းရာ ႏွင့္ခ်ီ ခ်မ္းသာေသာ "ကိုဘဂ်မ္း"။
"ဘယ္နားသြားသြား၊ ဘယ္နားေနေန၊ဘာေတြ လုပ္လုပ္၊
တရုတ္-ကုလား၊ဆင္းရဲသား -လူခ်မ္းသာ၊
ေတာရြာ ရပ္ကြက္၊
အသားနက္-အသားျဖဴ၊ 


ဘယ္ လူ -ဘယ္ရဟန္း၊
စမ္းခ်င္ရာစမ္း-ဘဂ်မ္း မွ ဘဂ်မ္း" ဟူ၍ လူသားေတြခ်စ္ခင္အားထားခဲ႔ရေသာ ကယ္တင္ရွင္ႀကီးတစ္ေယာက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကပ္ေနရေသာ ဘ၀ ေရာက္ပါေလၿပီ။

ဆရာေတာ္၏ ေမတၱာ၊ေစတနာ အရိပ္ကို ခိုလွံဳ၍ တိုင္းရင္းေဆး အစြမ္းတို႔ေၾကာင့္ "ကိုဘဂ်မ္း"၏ခါးဆစ္ အနာ က သက္သာလာေသာ္လည္း ခါးႀကီး က စန္႕မရ။ ခါးကုန္းႀကီး ဘ၀ ေရာက္ေနေလ၏။ေနာ့ေပတဲ႔ အရင္ က လႈပ္မရတာႏွင့္စာလွ်င္ ခါးကုန္းႀကီး ကေတာ္ေပေသးသည္ေပါ့။

ဇနီးျဖစ္သူ မွာလည္း ယခင္ ျပည္ တစ္စိုစုိ အနာ မ်ားကလည္း ေျခာက္ေသြ႕ေပ်ာက္ကင္းသြားပါေလၿပီ။သို႔ေသာ္
 ေျခဖ်ားမ်ားက တံုးတိတိ၊လက္ဖ်ားမ်ားက လံုးလံုးမရွိ။ ႏွာေခါင္း ႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္း ကို အာရံုေၾကာမ်ားက ဆြဲထားသျဖင့္ မ်က္ႏွာမွာ အလိုအေလ်ာက္"ၿပံဳးစိစိႀကီး" ျဖစ္ေနပါေလေရာ။

"ကိုဘဂ်မ္း"၏ရုပ္ပံုမွာလည္း အရင္ကႏွင့္ ဘာမွ် မဆိုင္ပါ။ခါးတိုင္ကကုန္း၊မ်က္လံုးက ေရတြင္း၊နားထင္က ခ်ိဳင့္ခြက္၊ အသား ကမဲနက္ေနသည့္ျပင္ ဆံပင္ကမရွိ။ အေျပာအဆို အသံအေနအထားတို႔မွာလည္းကံၾကမၼာဒဏ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျပာ အက္အက္ ျဖစ္ေနေလ၏။"က်ဳပ္- ကိုဘဂ်မ္းပါ"ဟုေျပာလွ်င္ေတာင္မွ မွတ္မိႏိုင္စရာ မရွိပါေခ်။

ကံဇာတာ အလွည့္အေျပာင္းက က်လာျပန္ပါသည္။
သူေ႒း"ကိုဘဂ်မ္း"ဘ၀ မွ ကပၸိယ အျဖစ္ တစ္ခန္းရပ္ျပဇာတ္ ကျပေနေသာ "ကိုဘဂ်မ္း"သည္ တစ္ခန္းရပ္ ဆိုသည့္အတိုင္း တကယ့္ကို တစ္ခန္းရပ္ သြားရပါေခ်သည္။


"ကိုဘဂ်မ္း"တို႔အား ေစာင့္ေရွာက္ေပးေနေသာ ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ က ရုတ္တရက္ ႏွလံုးေဖာက္၍ သံဃာ့ေဆးရံုတက္ကုသရာမွ တစ္ပတ္ ခန္႔သာ ျပဳစုလိုက္ရၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးက တစ္ဘ၀ ဇာတ္သိမ္းေတာ္မူေလပါၿပီ။
ထိုအခါ ဆက္လက္၍ေက်ာင္း၏အရိုက္အရာကိုဆက္ခံေသာ 

 ေနာက္"မေထရ္"ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းႀကီး က "ဘိုးဘြားရိပ္သာ သို႔မဟုတ္ ပရဟိတ ရိပ္သာ တစ္ခုခု သို႔ေျပာင္းရန္" အမိန္႔ရွိပါေလသည္။

ဇာတ္နာ လွေသာ "ကိုဘဂ်မ္း" တို႔၏ျဖစ္အင္က ယံုခ်င္စရာမေကာင္းေလာက္ေအာင္ အေျပာငး္အလဲျမန္လွေပ၏။
ပရဟိတ ေဂဟာမ်ားႏွင့္ ဘိုးဘြားရိပ္သာမ်ားကလည္း"ကိုဘဂ်မ္း"ကိုေတာ့ျဖင့္ လက္ခံ၍ရပါသည္။သို႔ေသာ္ဇနီးသည္ အနာႀကီးေရာဂါသည္ ကိုေတာ့ျဖင့္ ႏွာေခါင္းရံႈ႕ၾကပါ၏။ ထိုအခါ "ကိုဘဂ်မ္း"ဇနီးေမာင္ႏွံ သည္ "ေမ်ာက္သစ္ကိုင္း လႈပ္ခ် ခံရသလို" ကြန္းခိုရာမရွိေတာ့ေခ်။

"ကိုဘဂ်မ္း"ကလည္း ငယ္လင္၊ငယ္မယား မို႔ပစ္မထားရက္။သည္တစ္သက္ ၾကင္ဖက္ မခြဲစတမ္းစိတ္ျဖင့္ ၿမိဳ႕ဦး က "စၾကာနႏၵဘုရာႀကီး" အာရံုခံတန္ေဆာင္း တြင္ ေနထိုင္ရင္း သူေပး၊လူေပး အစာအာဟာရေလးျဖင့္သာ ဘ၀တစ္ေကြ႕ကို ေသေန႕ေစာင့္ေနရရွာေလ၏။

"အဟံ=ငါသည္

ကမၼႆေကာ=ကံသာလွ်င္ကိုယ္ပိုင္ ဥစၥာ ရွိ၏။


ကမၼေယာနိ=ကံ ဟူေသာအေၾကင္းရွိ၏။


ကမၼဗႏၶဳ=ကံ ဟူေသာ အေဆြအမ်ိဳးရွိ၏။


ကမၼပဋိႆရေဏာ=ကံ ဟူေသာ လဲေလ်ာင္းမွီခိုရာ ရွိ၏။


ကလ်ာဏံ၀ါ=ေကာင္းသည္ မူလည္း ျဖစ္ေသာ


ပါပကံ၀ါ=မေကာင္းသည္ မူလည္းျဖစ္ေသာ


ယံကမၼံ=အၾကင္ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ ကံကို


ကရိႆမိ=ျပဳလုပ္မိျငားအံ့။


တႆကမၼႆ=ထို ကံေကာင္း၊ကံဆိုး အမ်ိဳးမ်ိုဳး၏


ဒါေယာေဒါ==အေမြခံသည္


ဘ၀ိႆာမိ=ျဖစ္ရမွာပါတကား"


ငရဲသား သည္ မီးေတာက္ထဲ၌ သဲသဲမဲမဲ ေျပးလႊားေနရေသာ္လည္းအ ကုသိုလ္ကံအား က ႀကီးမားလွသျဖင့္ မီးေလာင္၍ မေသႏိုင္။ ေရေမ်ာ ေသာ္လည္း မျမဳပ္၊ တင္းပုတ္ျဖင့္ ထုေသာ္လည္း မေၾက။

အကုသိုလ္အရွိန္ မေသေသးသမွ် ခံေနရဦးမည္သာ ျဖစ္သကဲ႔သို႔ "ကိုဘဂ်မ္း" တို႔ လင္မယားသည္လည္း ဆင္းရဲဒုကၡ အာဟာရ ခ်ိဳ႕တဲ႔သျဖင့္ အားျပတ္၍ ေသစရာေကာင္းလွပါေသာ္လည္း မေသပါ။ အကုသိုလ္ကံ က ခိုင္မာ လွသျဖင့္ "အရူး- အေအးမပတ္" ဆိုသလို အေၾကြးဆပ္ေနရေလ၏။

"သဘာ၀မိုးႀကိဳး" သည္ ပစ္သံၾကားရ၏။
ပစ္ခတ္လွ်င္ တစ္ေနရာတည္းသာ ထိမွန္၏။
လြတ္ေအာင္ ေရွာင္တတ္လွ်င္လည္း လြတ္ႏိုင္ေခ် ရွိပါေသး၏။

"အကုသိုလ္ မိုးႀကိဳး"ကား ပစ္သံ လည္းမၾကား။

ဘယ္ အနားမွာ ေနေန၊ဘယ္ အေျခ ေရာက္ေရာက္၊
ဘယ္ေလာက္ ပင္ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ အရြယ္အစားမေရြး။
ဘ၀တစ္ခုလံုးေၾကမြသြားသည္ က မ်ားေလသည္။ျပဳထားသည့္ ကံစနက္ က အန္ထြက္ေအာင္ႏွိပ္စက္ေပေတာ့၏။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ကား-

"အျပစ္မဲ႔၊ အသိဉာဏ္ မရွိရွာၾကေသာႏြားမ်ား"ကို သတ္ၿပီး စီးပြားရွာလာခဲ႕ရာ ေငြေၾကးမ်ားစြာကိုပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရခဲ႕ပါေသာ္လည္း

"အကုသိုလ္ကံ"က ဘ၀ မျခားဘဲ"မိုးႀကိဳး"ပစ္သည့္အလားစြမ္းပကားႀကီးမားလွေသာေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ပါး၀ယ္ ငရဲသားဘ၀ျဖင့္ ထပ္ဆင့္ခံစားရရွာဦးမည့္ "ကိုဘဂ်မ္း"လင္မယား၏ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ ကို ဆင္ျခင္ႏိုင္ရန္ တင္ျပလိုက္ရျခင္းျဖစ္ပါ၏။
သံေ၀ဂ ယူေတာ္မူၾကပါကုန္။

(လိုအပ္သည္မ်ားျဖည့္စြက္ေျပာၾကားေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း-ဦးေဇာ္ေဇာ္ဦး(ၿမိဳ႕နယ္ဦးစီးမွဴး၊ေျမစာရင္းဦးစီး႒ာန)
၏ေက်းဇူးကို မေမ့မေလ်ာ့ မွတ္တမ္းတင္ပါ၏။)


(May all beings Living in all the ten directions be happy. May they all share the merits I acquire.
May all be happy! May all be happy! May all be happy!)


ေမတၱာရည္လ်က္-
ဉာဏ္လင္းၿမိဳ႕

 http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:357186

No comments:

Post a Comment