/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, April 27, 2014

“ေရာင့္ရဲမွဳ”

Photo: “ေရာင့္ရဲမွဳ”
••••••••••••••••••
“သႏၱဳ႒ိ”ဆိုတာ လူ႔ေလာကမွာလူေတြဟာ
“ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္မႈ”အားနည္းၾကတယ္။ 
ေရာင့္ရဲမႈဆိုတာ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူမႈမမွားေစနဲ႔။
ေရာင့္ရဲမႈဆိုတာ စီးပြားေရးမတိုးခ်ဲ႕ရဘူး။ 
ပညာေရးမတိုးခ်ဲ႕ရဘူး။ 
ကိုယ္ရတာေလးနဲ႔ ေက်နပ္ရမယ္ ဒီလိုဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး။

မေရာင့္ရဲဘူးဆိုတာ အိမ္မွာဆိုပါစို႔။ 
အခ်ဥ္ခ်က္ထားလို႔ဆိုရင္ အဲဒီေန႔ အခ်ဳိစားခ်င္တယ္။ 
အခ်ဳိခ်က္ထားလို႔ရွိရင္ အဲဒီေန႔ အခ်ဥ္စားခ်င္တယ္။ 
မေရာင့္ရဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာတင္ ဒုကၡေရာက္တယ္။

တစ္ခါကအညာမွာ ထမင္းပြဲထိုင္ရင္းက “င႐ုတ္သီး”
မပါလို႔ င႐ုတ္သီးသြားရွာမယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားတာ
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာေရာက္ၿပီးအိမ္ေထာင္က်
သြားတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရွိတယ္။ 
အဲဒါ “မေရာင့္ရဲႏုိင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္”ပဲ။ 
မေရာင့္ရဲရင္ဒုကၡေရာက္တယ္။ 
ကိုယ္ေရာက္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္ေကာ ဒုကၡေရာက္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေရာင့္ရဲရမယ္။

“မတၱရာဆရာေတာ္” ေရာင့္ရဲတယ္ဆိုတာ
ၾကားဖူးၾက လိမ့္မယ္။ 
မတၱရာဆရာေတာ္က ခပ္ငံငံေလး ကပ္လိုက္ေတာ့လည္း 
အစာေက်တာေပါ့ကြာ။ 
ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလးကပ္လိုက္ေတာ့လဲ ေရငတ္ေျပတာေပါ့ကြာ။
ဆြမ္းေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလး ခ်က္ေပးရင္လဲ ဒီေန႔အစာေက်တာေပါ့။ 
မာမာေလး ခ်က္ေပးလိုက္ရင္လဲ ေတာင့္ေတာင့္ေလး 
စားရတာေပါ့လို႔ ေကာင္းတဲ့ ဘက္ကခ်ည္း ေတြးတယ္။
အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ဘက္က ေတြးတာက ရွိတာနဲ႔ ေက်နပ္တဲ့သေဘာပဲ။

အဂၤလိပ္ဖတ္စာပံုျပင္ေလးထဲမွာပါတဲ့ မီးရထားေမာင္း
သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ၊ 
အေကာင္းျမင္တ္မႈဟာ အေတာ္အတုခိုးစရာေကာင္းတယ္။ 
ရထားမွာ accident ျဖစ္လို႔ေျခေထာက္တစ္ဘက္
ေဆး႐ုံတက္ၿပီး ျဖတ္လိုက္ရတယ္။ 
ဘယ္ကိစၥျဖစ္ျဖစ္ သူက အဆိုးဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူးတဲ့။ 
အေကာင္းခ်ည္းပဲေျပာေလ့ရွိတယ္။ 
သူငယ္ခ်င္းေတြက သူဒီတစ္ခါ ေျခေထာက္ျဖတ္လိုက္ရၿပီ။ 
မင္းဒုကၡေရာက္ေနၿပီ၊ ဘယ္လိုမ်ား အေကာင္းေျပာဦးမလဲဆိုေတာ့ 
ဟိုလူက ၿပံဳးၿပီး သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရတဲ့၊
ငါေတာ့ ဖိနပ္ တစ္ဖက္ဖိုး သက္သာသြားၿပီတဲ့။ 
အေကာင္းဘက္ကပဲေတြးတာေျပာတာ။ 
“သႏၱဳ႒ီ”ရဲ႕သေဘာေတြပဲ ရွိတာနဲ႔ ေက်နပ္ႏုိင္တာ။ အဲလို
ေလးေက်နပ္ႏုိင္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ့။ 

ရွိတာနဲ႔ မေက်နပ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။ 
ရွိတာနဲ႔ မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ 
သူ႕မွာ လိုဘျပည့္တယ္မရွိဘူး။
သူမ်ားကို ဒုကၡမေပးခ်င္ေန၊
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ】

Dhamma Dãna Source ► 
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

 “ေရာင့္ရဲမွဳ”
••••••••••••••

 “သႏၱဳ႒ိ”ဆိုတာ လူ႔ေလာကမွာလူေတြဟာ
“ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္မႈ”အားနည္းၾကတယ္။
ေရာင့္ရဲမႈဆိုတာ အဓိပၸါယ္ေကာက္ယူမႈမမွားေစနဲ႔။


ေရာင့္ရဲမႈဆိုတာ စီးပြားေရးမတိုးခ်ဲ႕ရဘူး။
ပညာေရးမတိုးခ်ဲ႕ရဘူး။
ကိုယ္ရတာေလးနဲ႔ ေက်နပ္ရမယ္ ဒီလိုဆိုလိုတာမဟုတ္ဘူး။

မေရာင့္ရဲဘူးဆိုတာ အိမ္မွာဆိုပါစို႔။
အခ်ဥ္ခ်က္ထားလို႔ဆိုရင္ အဲဒီေန႔ အခ်ဳိစားခ်င္တယ္။
အခ်ဳိခ်က္ထားလို႔ရွိရင္ အဲဒီေန႔ အခ်ဥ္စားခ်င္တယ္။
မေရာင့္ရဲတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာတင္ ဒုကၡေရာက္တယ္။

တစ္ခါကအညာမွာ ထမင္းပြဲထိုင္ရင္းက “င႐ုတ္သီး”
မပါလို႔ င႐ုတ္သီးသြားရွာမယ္ဆိုၿပီး ထြက္သြားတာ
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာေရာက္ၿပီးအိမ္ေထာင္က်
သြားတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ရွိတယ္။
အဲဒါ “မေရာင့္ရဲႏုိင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္”ပဲ။
မေရာင့္ရဲရင္ဒုကၡေရာက္တယ္။
ကိုယ္ေရာက္တဲ့ပတ္၀န္းက်င္ေကာ ဒုကၡေရာက္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဘာနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ေရာင့္ရဲရမယ္။

“မတၱရာဆရာေတာ္” ေရာင့္ရဲတယ္ဆိုတာ
ၾကားဖူးၾက လိမ့္မယ္။
မတၱရာဆရာေတာ္က ခပ္ငံငံေလး ကပ္လိုက္ေတာ့လည္း
အစာေက်တာေပါ့ကြာ။
ခပ္ေပါ့ေပါ့ေလးကပ္လိုက္ေတာ့လဲ ေရငတ္ေျပတာေပါ့ကြာ။
ဆြမ္းေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလး ခ်က္ေပးရင္လဲ ဒီေန႔အစာေက်တာေပါ့။
မာမာေလး ခ်က္ေပးလိုက္ရင္လဲ ေတာင့္ေတာင့္ေလး
စားရတာေပါ့လို႔ ေကာင္းတဲ့ ဘက္ကခ်ည္း ေတြးတယ္။
အဲဒီ ေကာင္းတဲ့ဘက္က ေတြးတာက ရွိတာနဲ႔ ေက်နပ္တဲ့သေဘာပဲ။

အဂၤလိပ္ဖတ္စာပံုျပင္ေလးထဲမွာပါတဲ့ မီးရထားေမာင္း
သမားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ၊
အေကာင္းျမင္တ္မႈဟာ အေတာ္အတုခိုးစရာေကာင္းတယ္။
ရထားမွာ accident ျဖစ္လို႔ေျခေထာက္တစ္ဘက္
ေဆး႐ုံတက္ၿပီး ျဖတ္လိုက္ရတယ္။
ဘယ္ကိစၥျဖစ္ျဖစ္ သူက အဆိုးဘယ္ေတာ့မွ မေျပာဘူးတဲ့။
အေကာင္းခ်ည္းပဲေျပာေလ့ရွိတယ္။
သူငယ္ခ်င္းေတြက သူဒီတစ္ခါ ေျခေထာက္ျဖတ္လိုက္ရၿပီ။
မင္းဒုကၡေရာက္ေနၿပီ၊ ဘယ္လိုမ်ား အေကာင္းေျပာဦးမလဲဆိုေတာ့
ဟိုလူက ၿပံဳးၿပီး သူငယ္ခ်င္းတို႔ေရတဲ့၊
ငါေတာ့ ဖိနပ္ တစ္ဖက္ဖိုး သက္သာသြားၿပီတဲ့။
အေကာင္းဘက္ကပဲေတြးတာေျပာတာ။
“သႏၱဳ႒ီ”ရဲ႕သေဘာေတြပဲ ရွိတာနဲ႔ ေက်နပ္ႏုိင္တာ။ အဲလို
ေလးေက်နပ္ႏုိင္ေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ့။

ရွိတာနဲ႔ မေက်နပ္ႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ စိတ္မခ်မ္းသာဘူး။
ရွိတာနဲ႔ မေက်နပ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေတာ့မွ
သူ႕မွာ လိုဘျပည့္တယ္မရွိဘူး။
သူမ်ားကို ဒုကၡမေပးခ်င္ေန၊
ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ဒုကၡျဖစ္ေနတယ္။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိဝံသ】

Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment