/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, April 21, 2014

★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၃)

Photo: ★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၃)

   “ ဒုကၡ " ကို သိတဲ႔ေနရာလည္း…
ဒကာႀကီး သိထားတဲ႔ ဒုကၡက နာတာ
က်င္တာ, ကိုက္တာခဲတာ , စားေရး
ေသာက္ေရးအတြက္ ရွာေဖြရလို႔ ပင္
ပန္းဆင္းရဲတာ ေလာက္ကိုဘဲ ဒုကၡလို႔
သိထားတာ မဟုတ္လား(မွန္ပါဘုရား)

  ဒုကၡေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ႔အထဲက
ပယ္လို႔ရတဲ႔ဒုကၡ ရွိသလို ပယ္လို႔မရတဲ႔
ဒုကၡလည္းရွိတယ္။ဒီခႏၶာႀကီး ေကြ်းမႈ
ေမြးမႈအတြက္ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ပစၥည္း
ဥစၥာ ရွာရေဖြရတဲ႔ ဒုကၡ,ေညာင္းညာကိ္ုက္ခဲ စတဲ႔ အနာေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳး နွိပ္
စက္ခံရတဲ႔ ဒုကၡ,တေန႔တျခား ရင့္ေရာ္
ယိုယြင္း အိုမင္းေဆြးေျမ့ၿပီး ေနာက္ဆုံး
သုႆာန္မွာ အဆုံးသတ္ရမည့္ ဒုကၡ,
ဒီဒုကၡေတြက မေသမခ်င္း ေတြ႔ႀကံဳခံ
စားရမည့္ ဒုကၡေတြမို႔ သူ႔ကိုပယ္လို႔မရ
ဘူး။ဘုရားရဟႏၲာမ်ားေတာင္မွ ဒီခႏၶာ
ေကြ်းမႈအတြက္ ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာ မ
ေရွာင္ ထီးမေဆာင္း ဖိနပ္မစီးဘဲ ဆြမ္း
ခံစားရေသးတာဘဲ မဟုတ္လား။

  ဘုရားေသာ္မွ ေရွာင္လႊဲမရလို႔ ေခါင္း
ကိုက္ ခါးနာ ေျခမေတာ္ကြဲ ဝမ္းေတာ္
လား စတဲ႔အနာေရာဂါေတြရဲ ႔ နွိပ္စက္
ျခင္းကို ခံစားရၿပီး ေနာက္ဆုံး မလႅာ
မင္းတို႔ရဲ ႔ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္မွာပရိနိဗၺာန္
စံေတာ့မွ ဒီ အို နာ ေသ ဆိုတဲ႔ရုပ္ဒုကၡ
ၡႀကီးက အၿပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရတယ္
မဟုတ္လား။ဒါေၾကာင့္ ရုပ္မွာျဖစ္တဲ႔
ဒုကၡက ပယ္လို႔မရဘူးလို႔ သိထားရ
မယ္။
     
   ဘုရားရဟႏာၱမ်ား ဒုကၡၿငိမ္းတယ္
ဆိုတာ(ရုပ္ဒုကၡ)ေခၚတဲ႔(အို နာ ေသ)
ဒုကၡက ပယ္မရမွန္းသိလို႔ ပယ္တဲ႔အ
လုပ္ေတြ မလုပ္ေတာ့ဘဲ လက္ရွိ ဒုကၡ
ႀကီးနဲ႔ တဲ႔ေအာင္ ေနသြားတတ္ၾကလို႔
ပယ္တဲ႔ သတ္တဲ႔ အလုပ္ေတြ ၿငိမ္းသြား
တာကိုဘဲ ဒုကၡၿငိမ္းတယ္လို႔ေျပာရတာ
ပယ္တဲ႔သတ္တဲ႔ ဒုကၡသာ ၿငိမ္းတာေနာ္
ခႏၶာဒုကၡ ကေတာ့ မၿငိမ္းဘူး။ဒီခႏၶာ
ကိုယ္ႀကီးကို ေကြ်းေမြးသုတ္သင္ျပဳျပင္
ေပးရတဲ႔အလုပ္ေတြကိုေတာ့ ဒုကၡ လို႔
သေဘာမထားေတာ့ဘဲ ခႏၶာ ရထားတဲ႔
သူတိုင္း မျဖစ္မေန ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရ
မည့္ ဝတၱရား ေတြသာျဖစ္တယ္လို႔ သ
ေဘာထားၿပီး မၿငီးမျငဴ ေဆာင္ရြက္
သြားၾကတာပါဘဲ။

  ဘုရား ရဟႏာၱမ်ား
လြတ္ေျမာက္သြားတဲ႔ ဒုကၡက(ေစတ
သိက ဒုကၡ)လိုိ႔ေခၚတဲ႔ စိတ္မွာျဖစ္တဲ႔
စိတ္ဆင္းရဲစိတ္ဒုကၡေတြ မျဖစ္ေတာ့
တာပါ။အဲဒီစိတ္ဆင္းရဲေတြကလည္း
လြတ္ေအာင္လုပ္လို႔ လြတ္သြားတာ မ
ဟုတ္ဘူး။“လြတ္ၿပီးသားကိုျမင္ၿပီး, ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ထူေထာင္မေပးဘဲ
ေနတ႔ဲအက်င္႔"ကို က်င့္သုံးၿပီး 
ေနထိုင္သြားၾကလို႔ လြတ္သြားတာ။

   စိတ္ဆင္းရဲဆိုတာ စိတ္မွာအလိုမက်
မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာတတ္တဲ႔ ေလာဘ
ေဒါသ ေသာက ပရိေဒဝ စတဲ႔ စိတ္
ဆင္းရဲမႈေတြ ျဖစ္လာတာကိုေျပာတာ။
ဒီစိတ္ဆင္းရဲမႈေတြက သူ႔အလိုလို ျဖစ္
လာတာ မဟုတ္ဘူး။ျဖစ္လာတဲ႔ျဖစ္ရပ္
တစ္ခု အေပၚမွာ မိမိရဲ ႔ ႀကိဳက္ မႀကိဳက္
လို မလို ဆိုတဲ႔ “ အလို"တစ္ခုနွင့္ထည့္
ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ စိတ္မွာပင္ပန္း
ဆင္းရဲမႈဆိုတဲ႔ “အပိုစိတ္"ေတြ ျဖစ္လာ
တာကိုေျပာတာ ။ ရုပ္ အိုတာက သ
ဘာဝ ဒုကၡ, ဒီအိုေနတဲ႔ ရုပ္ႀကီးကို မွန္
ထဲမွာၾကည့္ၿပီး ဆံပင္ေတြကလည္း ျဖဴ
လို႔ အသားအေရေတြကလည္း တြန္႔
ကုန္ၿပီ အိုတာႀကီးက မေကာင္းဘူး မ
ႀကိဳက္ဘူး,ပ်ိဳတာကမွေကာင္းတယ္ဆို
တဲ႔ မိမိရဲ ႔မအိုေစခ်င္တဲ႔ “အလို" ပ်ိဳေစ
ခ်င္တဲ႔ “အလို"ကိုထည့္ၾကည့္လိုက္
ေတာ႔မွ စိတ္မွာ မေက်နပ္မႈဆိုတဲ႔ စိတ္
ဆင္းရဲမႈေတြက ျဖစ္လာရတာ။

အဲဒီလို
စိတ္မွာျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ က မိမိရဲ ႔အလုိ
အာသာေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ မို႔
(အာသဝ ဒုကၡ)လို႔ေခၚတယ္။ ဒီအာသ
ဝ ဒုကၡ က အစက ရွိၿပီးသားမဟုတ္ဘူး
မိမိက အိုတာႀကီးကို မႀကိဳက္ဘူး-ပ်ိဳ
တာကိုမွ ႀကိဳက္တယ္ဆိုတဲ႔ “အလို"ကို
ထည့္ၾကည့္လိုက္လို႔ ျဖစ္လာရတာ။မိမိ
က မႀကိဳက္ဘူး-ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတဲ႔
“အလို"ကို ထည့္မၾကည့္ရင္ ဒီဒုကၡ က
ျဖစ္မလာဘူး။

  တခ်ိဳ ႔က အရပ္ထဲမွာ
ေျပာၾကတယ္(ေရႊမရွိလို႔ ဆင္းရဲတယ္)
တဲ႔။ေရႊမရွိလို႔ ဆင္းရဲတာလား။ေရႊရွိ
ခ်င္တဲ႔ “ အလို"ေရႊ ဝတ္ခ်င္တဲ႔ “အလို"
ေၾကာင့္သာ ဆင္းရဲရတာပါ။ေရႊ မရွိလို႔
သာ ဆင္းရဲရမယ္ဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးလဲ
ဆင္းရဲမွာေပါ့ ဟုတ္လား(မွန္ပါ့ဘုရား)
အလိုေၾကာင့္သာ ဆင္းရဲ ရတာပါ။

  ခ်စ္တဲ႔သူနဲ႔ အတူမေနရလို႔ဆင္းရဲ
တယ္တဲ႔။ခ်စ္တဲ႔သူနဲ႔အတူမေနရလို႔
ဆင္ရဲတာလား။အတူေနခ်င္တဲ႔ “အလို
ေၾကာင့္ ဆင္းရဲတာလား။(အတူေနခ်င္
တဲ႔ အလို ေၾကာင့္ ဆင္းရဲရတာပါဘု
ရား)။ပူအိုက္လို႔ စိတ္ညစ္တာလား-မပူ
အိုက္ေစခ်င္တဲ႔အလို ေအးေစခ်င္တဲ႔
အလိုေၾကာင့္ စိတ္ညစ္တာလား ေသ
ေသျခာျခာ စဥ္းစားပါ(မပူေစခ်င္တဲ႔ အ
လိုေၾကာင့္သာစိတ္ညစ္ရတာပါဘုရား)

   ေအး…ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ မွန္
သမ်ွဟာ“အလို"ဆိုတဲ႔ “သမုဒယ"
ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။အလို ဆိုတဲ႔ 
သမုဒယ မရွိလ်ွင္ ဒုကၡ မရွိဘူး။

 ဒါေၾကာင့္ ဟိုလိုမျဖစ္ခ်င္ဘူး ဒီလိုျဖစ္
ခ်င္တယ္-ဟိုလိုျဖစ္ခ်င္တယ္ ဒီလိုမျဖစ္
ခ်င္ဘူး။ႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူး ဆို
တဲ႔ “အလို"ေတြနဲ႔ ထည့္မၾကည့္ၾကရင္
ဒုကၡ မရွိဘူး။

  ဒုကၡ မရွိရင္ ဘာရွိမလဲ ။
“ဒုကၡလြတ္ရာ-ဒုကၡၿငိမ္းရာႀကီး"ရွိမွာ
ေပါ့။အဲဒီ ဒုကၡၿငိမ္းရာ ဟာ“ နိဗၺာန္ "ပါ
ဘဲ။ “အလိုသိမ္းရင္ ဒုကၡၿငိမ္းတယ္"။
“ဒုကၡ မရွိလို႔ လြတ္ေန ၿငိမ္းေနတဲ႔ ၿငိမ္း
ရာ"ကို သိလိုက္တာဟာ “မဂ္ဥာဏ္"ပါဘဲ။
ို ္
   သစၥာဖြဲ႔ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္…
ျဖစ္ခ်င္မႈ ဆိုတဲ႔ အလို က “သမုဒယသစၥာ" ။
 အလိုေၾကာင့္ စိတ္မွာ ပင္ပန္း
ဆင္းရဲရတာက “ဒုကၡသစၥာ"။ 
အလို ဆိုတဲ႔ သမုဒယ မရွိရင္ ဒုကၡ မရွိ
ဘူး, ဒုကၡ မရွိလို႔ ေအးၿငိမ္းေနတာက
စိတ္ အမွန္ , ၿငိမ္းေအးရာ က “နိေရာဓ
သစၥာ" နိဗၺာန္ ။ ေအးၿငိမ္းရာ ကို သိျမင္
တာက “မဂၢသစၥာ"။

  ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡ ျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ဆိုတဲ႔ “ဒုကၡသစၥာ နဲ႔ သမုဒယသစၥာ"
(ေလာကီ သစၥာ နွစ္ပါး)
ဒုကၡ ခ်ဳပ္ရာ ခ်ဳပ္ေၾကာင္း ဆိုတဲ႔ 
“နိေရာဓသစၥာ နဲ႔ မဂၢသစၥာ"
(ေလာကုတၱရာသစၥာနွစ္ပါး)
သစၥာေလးပါးစလုံးကို သိျမင္သြားတာ
ပါဘဲ။ေဆာင္ပုဒ္ကေလးဆိုၾကည့္ပါဦး။

   ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ    ဒုကၡသစၥံ
   ျဖစ္လိုမႈက      သမုဒယံ ။
   အလိုသိမ္းမွ    ၿငိမ္းေအးနိဗၺာန္
   ၿငိမ္းေအးမႈ      ပြားရႈ မဂ္သစၥံ ။

အနိစၥကိုသိရင္ ဒုကၡ အနတၱ ကို သိ
ျမင္သြားသလို ဒုကၡ ကိုသိရင္လည္း
အနိစၥ အနတၱ လကၡဏာေရး သုံးပါးစ
လုံး သိျမင္သြားတာပါဘဲ ။

  ဒုကၡ ကိုျမင္ သမုဒယ စင္ နိေရာဓ ကို
ဝင္တဲ႔။ဒုကၡ ျဖစ္မွာကိုသိၿပီး ထူေထာင္
မေပးရင္ သမုဒယ က ပယ္ၿပီးျဖစ္လို႔
နိေရာဓ ကို ဆိုက္ေနပါတယ္။

 ဒုကၡ(၂)မ်ိဳးအသိတိုး ေခၚရိုး ပရိညာတဲ႔
ဒုကၡ(၂)မ်ိဳးကို ပိုင္းျခားသိလိုက္ပါ။

(၁)ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ   ရုပ္ဒုကၡ(ရုပ္ဆင္းရဲ)
   သုႆာန္ၾကမွ ဆုံးပါမည္။
သဘာဝဒုကၡ , နဂိုဒုကၡ မို႔ ပယ္မရပါ ။
(၂)ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ  စိတ္ဒုကၡ(စိတ္ဆင္းရဲ)
   နိဗၺာန္ျမင္မွ ေအးလိမ္႔မည္။
အလိုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ႔ အာသဝဒုကၡ
အပိုဒုကၡ မို႔ ပယ္ရသည္ ။ပယ္ကိုပယ္ရ
မည္။ပယ္နိုင္မွ ခ်မ္းသာမည္။
ပယ္နိုင္ၾကပါေစ။

* တရားကိုတရားအတိုင္း
   အမွန္အတိုင္း သိျမင္က်င့္သုံး
   နိုင္ၾကပါေစ ။
* နိဗၺာန္လမ္းျပ အလင္းေရာင္
   (ဓမၼဒါန)စာအုပ္မွ ထုတ္နႈတ္
   ပူေဇာ္ပါသည္။

★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၃)
“ ဒုကၡ " ကို သိတဲ႔ေနရာလည္း…
ဒကာႀကီး သိထားတဲ႔ ဒုကၡက နာတာ
က်င္တာ, ကိုက္တာခဲတာ , စားေရး
ေသာက္ေရးအတြက္ ရွာေဖြရလို႔ ပင္
ပန္းဆင္းရဲတာ ေလာက္ကိုဘဲ ဒုကၡလို႔
သိထားတာ မဟုတ္လား(မွန္ပါဘုရား)



ဒုကၡေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ႔အထဲက
ပယ္လို႔ရတဲ႔ဒုကၡ ရွိသလို ပယ္လို႔မရတဲ႔
ဒုကၡလည္းရွိတယ္။ဒီခႏၶာႀကီး ေကြ်းမႈ
ေမြးမႈအတြက္ ပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔ ပစၥည္း
ဥစၥာ ရွာရေဖြရတဲ႔ ဒုကၡ,ေညာင္းညာကိ္ုက္ခဲ စတဲ႔ အနာေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳး နွိပ္စက္ခံရတဲ႔ ဒုကၡ,တေန႔တျခား ရင့္ေရာ္
ယိုယြင္း အိုမင္းေဆြးေျမ့ၿပီး ေနာက္ဆုံး
သုႆာန္မွာ အဆုံးသတ္ရမည့္ ဒုကၡ,
ဒီဒုကၡေတြက မေသမခ်င္း ေတြ႔ႀကံဳခံ
စားရမည့္ ဒုကၡေတြမို႔ သူ႔ကိုပယ္လို႔မရ
ဘူး။ဘုရားရဟႏၲာမ်ားေတာင္မွ ဒီခႏၶာ
ေကြ်းမႈအတြက္ ေနပူမေရွာင္ မိုးရြာ မ
ေရွာင္ ထီးမေဆာင္း ဖိနပ္မစီးဘဲ ဆြမ္း
ခံစားရေသးတာဘဲ မဟုတ္လား။

ဘုရားေသာ္မွ ေရွာင္လႊဲမရလို႔ ေခါင္း
ကိုက္ ခါးနာ ေျခမေတာ္ကြဲ ဝမ္းေတာ္
လား စတဲ႔အနာေရာဂါေတြရဲ ႔ နွိပ္စက္
ျခင္းကို ခံစားရၿပီး ေနာက္ဆုံး မလႅာ
မင္းတို႔ရဲ ႔ အင္ၾကင္းဥယ်ာဥ္မွာပရိနိဗၺာန္
စံေတာ့မွ ဒီ အို နာ ေသ ဆိုတဲ႔ရုပ္ဒုကၡ
ၡႀကီးက အၿပီးတိုင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားရတယ္
မဟုတ္လား။ဒါေၾကာင့္ ရုပ္မွာျဖစ္တဲ႔
ဒုကၡက ပယ္လို႔မရဘူးလို႔ သိထားရ
မယ္။

ဘုရားရဟႏာၱမ်ား ဒုကၡၿငိမ္းတယ္
ဆိုတာ(ရုပ္ဒုကၡ)ေခၚတဲ႔(အို နာ ေသ)
ဒုကၡက ပယ္မရမွန္းသိလို႔ ပယ္တဲ႔အ
လုပ္ေတြ မလုပ္ေတာ့ဘဲ လက္ရွိ ဒုကၡ
ႀကီးနဲ႔ တဲ႔ေအာင္ ေနသြားတတ္ၾကလို႔
ပယ္တဲ႔ သတ္တဲ႔ အလုပ္ေတြ ၿငိမ္းသြား
တာကိုဘဲ ဒုကၡၿငိမ္းတယ္လို႔ေျပာရတာ
ပယ္တဲ႔သတ္တဲ႔ ဒုကၡသာ ၿငိမ္းတာေနာ္
ခႏၶာဒုကၡ ကေတာ့ မၿငိမ္းဘူး။ဒီခႏၶာ
ကိုယ္ႀကီးကို ေကြ်းေမြးသုတ္သင္ျပဳျပင္
ေပးရတဲ႔အလုပ္ေတြကိုေတာ့ ဒုကၡ လို႔
သေဘာမထားေတာ့ဘဲ ခႏၶာ ရထားတဲ႔
သူတိုင္း မျဖစ္မေန ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ရ
မည့္ ဝတၱရား ေတြသာျဖစ္တယ္လို႔ သ
ေဘာထားၿပီး မၿငီးမျငဴ ေဆာင္ရြက္
သြားၾကတာပါဘဲ။

ဘုရား ရဟႏာၱမ်ား
လြတ္ေျမာက္သြားတဲ႔ ဒုကၡက(ေစတ
သိက ဒုကၡ)လိုိ႔ေခၚတဲ႔ စိတ္မွာျဖစ္တဲ႔
စိတ္ဆင္းရဲစိတ္ဒုကၡေတြ မျဖစ္ေတာ့
တာပါ။အဲဒီစိတ္ဆင္းရဲေတြကလည္း
လြတ္ေအာင္လုပ္လို႔ လြတ္သြားတာ မ
ဟုတ္ဘူး။“လြတ္ၿပီးသားကိုျမင္ၿပီး, ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ထူေထာင္မေပးဘဲ
ေနတ႔ဲအက်င္႔"ကို က်င့္သုံးၿပီး
ေနထိုင္သြားၾကလို႔ လြတ္သြားတာ။

စိတ္ဆင္းရဲဆိုတာ စိတ္မွာအလိုမက်
မႈေၾကာင့္ ျဖစ္လာတတ္တဲ႔ ေလာဘ
ေဒါသ ေသာက ပရိေဒဝ စတဲ႔ စိတ္
ဆင္းရဲမႈေတြ ျဖစ္လာတာကိုေျပာတာ။
ဒီစိတ္ဆင္းရဲမႈေတြက သူ႔အလိုလို ျဖစ္
လာတာ မဟုတ္ဘူး။ျဖစ္လာတဲ႔ျဖစ္ရပ္
တစ္ခု အေပၚမွာ မိမိရဲ ႔ ႀကိဳက္ မႀကိဳက္
လို မလို ဆိုတဲ႔ “ အလို"တစ္ခုနွင့္ထည့္
ၾကည့္လိုက္ေတာ့မွ စိတ္မွာပင္ပန္း
ဆင္းရဲမႈဆိုတဲ႔ “အပိုစိတ္"ေတြ ျဖစ္လာ
တာကိုေျပာတာ ။ ရုပ္ အိုတာက သ
ဘာဝ ဒုကၡ, ဒီအိုေနတဲ႔ ရုပ္ႀကီးကို မွန္
ထဲမွာၾကည့္ၿပီး ဆံပင္ေတြကလည္း ျဖဴ
လို႔ အသားအေရေတြကလည္း တြန္႔
ကုန္ၿပီ အိုတာႀကီးက မေကာင္းဘူး မ
ႀကိဳက္ဘူး,ပ်ိဳတာကမွေကာင္းတယ္ဆို
တဲ႔ မိမိရဲ ႔မအိုေစခ်င္တဲ႔ “အလို" ပ်ိဳေစ
ခ်င္တဲ႔ “အလို"ကိုထည့္ၾကည့္လိုက္
ေတာ႔မွ စိတ္မွာ မေက်နပ္မႈဆိုတဲ႔ စိတ္
ဆင္းရဲမႈေတြက ျဖစ္လာရတာ။

အဲဒီလို
စိတ္မွာျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ က မိမိရဲ ႔အလုိ
အာသာေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ မို႔
(အာသဝ ဒုကၡ)လို႔ေခၚတယ္။ ဒီအာသ
ဝ ဒုကၡ က အစက ရွိၿပီးသားမဟုတ္ဘူး
မိမိက အိုတာႀကီးကို မႀကိဳက္ဘူး-ပ်ိဳ
တာကိုမွ ႀကိဳက္တယ္ဆိုတဲ႔ “အလို"ကို
ထည့္ၾကည့္လိုက္လို႔ ျဖစ္လာရတာ။မိမိ
က မႀကိဳက္ဘူး-ႀကိဳက္တယ္ ဆိုတဲ႔
“အလို"ကို ထည့္မၾကည့္ရင္ ဒီဒုကၡ က
ျဖစ္မလာဘူး။

တခ်ိဳ ႔က အရပ္ထဲမွာ
ေျပာၾကတယ္(ေရႊမရွိလို႔ ဆင္းရဲတယ္)
တဲ႔။ေရႊမရွိလို႔ ဆင္းရဲတာလား။ေရႊရွိ
ခ်င္တဲ႔ “ အလို"ေရႊ ဝတ္ခ်င္တဲ႔ “အလို"
ေၾကာင့္သာ ဆင္းရဲရတာပါ။ေရႊ မရွိလို႔
သာ ဆင္းရဲရမယ္ဆိုရင္ ဘုန္းႀကီးလဲ
ဆင္းရဲမွာေပါ့ ဟုတ္လား(မွန္ပါ့ဘုရား)
အလိုေၾကာင့္သာ ဆင္းရဲ ရတာပါ။

ခ်စ္တဲ႔သူနဲ႔ အတူမေနရလို႔ဆင္းရဲ
တယ္တဲ႔။ခ်စ္တဲ႔သူနဲ႔အတူမေနရလို႔
ဆင္ရဲတာလား။အတူေနခ်င္တဲ႔ “အလို
ေၾကာင့္ ဆင္းရဲတာလား။(အတူေနခ်င္
တဲ႔ အလို ေၾကာင့္ ဆင္းရဲရတာပါဘု
ရား)။ပူအိုက္လို႔ စိတ္ညစ္တာလား-မပူ
အိုက္ေစခ်င္တဲ႔အလို ေအးေစခ်င္တဲ႔
အလိုေၾကာင့္ စိတ္ညစ္တာလား ေသ
ေသျခာျခာ စဥ္းစားပါ(မပူေစခ်င္တဲ႔ အ
လိုေၾကာင့္သာစိတ္ညစ္ရတာပါဘုရား)

ေအး…ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ႔ ဒုကၡ မွန္
သမ်ွဟာ“အလို"ဆိုတဲ႔ “သမုဒယ"
ေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။အလို ဆိုတဲ႔
သမုဒယ မရွိလ်ွင္ ဒုကၡ မရွိဘူး။

ဒါေၾကာင့္ ဟိုလိုမျဖစ္ခ်င္ဘူး ဒီလိုျဖစ္
ခ်င္တယ္-ဟိုလိုျဖစ္ခ်င္တယ္ ဒီလိုမျဖစ္
ခ်င္ဘူး။ႀကိဳက္တယ္ မႀကိဳက္ဘူး ဆို
တဲ႔ “အလို"ေတြနဲ႔ ထည့္မၾကည့္ၾကရင္
ဒုကၡ မရွိဘူး။

ဒုကၡ မရွိရင္ ဘာရွိမလဲ ။
“ဒုကၡလြတ္ရာ-ဒုကၡၿငိမ္းရာႀကီး"ရွိမွာ
ေပါ့။အဲဒီ ဒုကၡၿငိမ္းရာ ဟာ“ နိဗၺာန္ "ပါ
ဘဲ။ “အလိုသိမ္းရင္ ဒုကၡၿငိမ္းတယ္"။
“ဒုကၡ မရွိလို႔ လြတ္ေန ၿငိမ္းေနတဲ႔ ၿငိမ္း
ရာ"ကို သိလိုက္တာဟာ “မဂ္ဥာဏ္"ပါဘဲ။
ို ္
သစၥာဖြဲ႔ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္…
ျဖစ္ခ်င္မႈ ဆိုတဲ႔ အလို က “သမုဒယသစၥာ" ။
အလိုေၾကာင့္ စိတ္မွာ ပင္ပန္း
ဆင္းရဲရတာက “ဒုကၡသစၥာ"။
အလို ဆိုတဲ႔ သမုဒယ မရွိရင္ ဒုကၡ မရွိ
ဘူး, ဒုကၡ မရွိလို႔ ေအးၿငိမ္းေနတာက
စိတ္ အမွန္ , ၿငိမ္းေအးရာ က “နိေရာဓ
သစၥာ" နိဗၺာန္ ။ ေအးၿငိမ္းရာ ကို သိျမင္
တာက “မဂၢသစၥာ"။

ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡ ျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ဆိုတဲ႔ “ဒုကၡသစၥာ နဲ႔ သမုဒယသစၥာ"
(ေလာကီ သစၥာ နွစ္ပါး)
ဒုကၡ ခ်ဳပ္ရာ ခ်ဳပ္ေၾကာင္း ဆိုတဲ႔
“နိေရာဓသစၥာ နဲ႔ မဂၢသစၥာ"
(ေလာကုတၱရာသစၥာနွစ္ပါး)
သစၥာေလးပါးစလုံးကို သိျမင္သြားတာ
ပါဘဲ။ေဆာင္ပုဒ္ကေလးဆိုၾကည့္ပါဦး။

ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ ဒုကၡသစၥံ
ျဖစ္လိုမႈက သမုဒယံ ။
အလိုသိမ္းမွ ၿငိမ္းေအးနိဗၺာန္
ၿငိမ္းေအးမႈ ပြားရႈ မဂ္သစၥံ ။

အနိစၥကိုသိရင္ ဒုကၡ အနတၱ ကို သိ
ျမင္သြားသလို ဒုကၡ ကိုသိရင္လည္း
အနိစၥ အနတၱ လကၡဏာေရး သုံးပါးစ
လုံး သိျမင္သြားတာပါဘဲ ။

ဒုကၡ ကိုျမင္ သမုဒယ စင္ နိေရာဓ ကို
ဝင္တဲ႔။ဒုကၡ ျဖစ္မွာကိုသိၿပီး ထူေထာင္
မေပးရင္ သမုဒယ က ပယ္ၿပီးျဖစ္လို႔
နိေရာဓ ကို ဆိုက္ေနပါတယ္။

ဒုကၡ(၂)မ်ိဳးအသိတိုး ေခၚရိုး ပရိညာတဲ႔
ဒုကၡ(၂)မ်ိဳးကို ပိုင္းျခားသိလိုက္ပါ။

(၁)ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ ရုပ္ဒုကၡ(ရုပ္ဆင္းရဲ)
သုႆာန္ၾကမွ ဆုံးပါမည္။
သဘာဝဒုကၡ , နဂိုဒုကၡ မို႔ ပယ္မရပါ ။
 

(၂)ျဖစ္ျဖစ္သမ်ွ စိတ္ဒုကၡ(စိတ္ဆင္းရဲ)
နိဗၺာန္ျမင္မွ ေအးလိမ္႔မည္။
အလိုေၾကာင့္ျဖစ္တဲ႔ အာသဝဒုကၡ
အပိုဒုကၡ မို႔ ပယ္ရသည္ ။ပယ္ကိုပယ္ရ
မည္။ပယ္နိုင္မွ ခ်မ္းသာမည္။
ပယ္နိုင္ၾကပါေစ။

* တရားကိုတရားအတိုင္း
အမွန္အတိုင္း သိျမင္က်င့္သုံး
နိုင္ၾကပါေစ ။


* နိဗၺာန္လမ္းျပ အလင္းေရာင္
(ဓမၼဒါန)စာအုပ္မွ ထုတ္နႈတ္
ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment