/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, April 30, 2014

**** ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းႏွင့္ ဘုံဆိုင္ပစၥည္း ****

Photo: ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းႏွင့္
--------------------
ဘုံဆိုင္ပစၥည္း
---------------

လွဴျပီးသမွ် ဥစၥာပစၥည္းအားလုံးသည္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းျဖစ္၏။ မလွဴရေသးေသာ ဥစၥာပစၥည္း ျခံေျမအားလုံးသည္ ဘုံဆိုင္ပစၥည္း ျဖစ္၏။

ဘုံဆိုင္ဟူသည္ မိသားစုေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း အမ်ားပိုင္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဆိုလွ်င္ မီး ေရ မင္း သူခိုး အေမြခံဆိုးဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး ဖ်က္ဆီး၍မရ ေသလွ်င္လည္း မိမိအေနာက္က အရိပ္ပမာ ေကာင္းက်ိဳးေပးရန္ အျမဲလိုက္ပါ၏။

ဘုံဆိုင္ပစၥည္းဆိုလွ်င္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး အျမဲတမ္း ဖ်က္ဆီးခံရႏုိင္သလို ေသလွ်င္လည္း မိမိေနာက္သို႔ လိုက္ပါျခင္းမရွိေခ်။ လွဴျခင္းဟူသည္ မိမိအတြက္ ယူျခင္းဟု နားလည္ႏုိင္ရန္အတြက္ သဒၶါအျပင္ ပညာပါ လိုအပ္၏။ ထိုပညာဟူသည္ ဘီေအာ အမ္ေအ ပီအိတ္ခ်္ဒီ (ေဒါက္တာဘြ႔ဲ) တို႔ကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္။

အလွဴဒါနျပဳျခင္းဟူသည္ ျပိတၱာဘုံသို႔ ပို႔ေဆာင္တတ္ေသာ ေလာဘကိေလသာကို သတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အလွဴဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ ေလာကသားမ်ား ခ်မ္းသာသုခရသလို အလွဴ႕ရွင္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘဝအဆက္ဆက္ ခ်မ္းသာသုခကို ရရွိသည္။

" ဝါနေတာ တဏွာယ နိကၡႏၲတၱာ နိဗၺာနႏၲိ ပဝုစၥတိ" ဟူေသာ သဂၤဟက်မ္း အဖြင့္အရ တဏွာေလာဘမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း တဏွာေလာဘ ကုန္ျခင္းကိုပင္ နိဗၺာန္ဟုဆိုထားရာ ေလာဘကို သတ္ရာေရာက္ေသာ ဒါနျပဳျခင္းသည္ နိဗၺာန္သြားရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္  မွန္မွန္ေလွ်ာက္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

စိေတၱန နီယေတ ေလာေကာ- စိတ္ေနာက္သို႔ ေလာကေခၚ ရုပ္တရားက လိုက္ရသည္ျဖစ္ရာ ရယူျခင္း၌ ေပ်ာ္ေမြ႕သူမ်ား သူတစ္ပါးထံမွ ရယူရန္သာ အားထုတ္ခ့ဲသူမ်ားသည္ ဘဝဆက္တိုင္း ရယူရေသာဘဝ (ဆင္းရဲေသာဘဝ)သို႔သာ ေရာက္ၾကရျပီး ေပးဆပ္ျခင္း၌ ေမြ႔ေပ်ာ္သူမ်ား သူတစ္ပါးကို ေပးဆပ္ရန္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခ့ဲသူမ်ားသည္ ဘဝဆက္တိုင္း ေပးရေသာဘဝ (ခ်မ္းသာေသာဘဝ)သို႔သာ ေရာက္ၾကရသည္။

ယူရေသာဘဝႏွင့္ ေပးရေသာဘဝတြင္ ဘဝအဆက္ဆက္ ယူရေသာဘဝတြင္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခ့ဲေသာေၾကာင့္ ဂဂၤါဝါဠဳသဲစုမက ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ခ့ဲျပီျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သည့္မဂ္ မည္သည့္ဖိုလ္မွ မရဘဲ ယခုခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ပုထုဇဥ္ဘဝႏွင့္ ရွိေနေသး၏။

ယူခ်ည္းယူေနလွ်င္ ဘဝအဆက္ဆက္ ဆင္းရဲမည္။ လွဴခ်ည္းလွဴေနလွ်င္ လွဴစရာမ်ား ၾကံဖန္ေရာက္လာသလို ဘဝအဆက္ဆက္ ခ်မ္းသာမည္ဆိုတာ သိပါလွ်က္ လူတစ္ရာတြင္ (၉၉) ေယာက္က ယူသည့္ဘက္မွာခ်ည္း ေနၾကသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း………။

အေျဖကား…………
လူသားတစ္ေယာက္၏ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ က်င္လည္ခ့ဲရသည့္ ဘဝမ်ားစြာတြင္ ကိုယ္ကလွဴျပီး ခ်မ္းသာခ့ဲေသာ ဘဝထက္ ကိုယ္ကယူျပီး ဆင္းရဲခ့ဲရေသာ ဘဝက ကိုးဆယ္ကိုးရာခိုင္ႏွုန္း ရွိခ့ဲေသာေၾကာင့္ အက်င့္ပါေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
---------------------------------

(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)  

ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းႏွင့္ ဘုံဆိုင္ပစၥည္း
------------------------------------


လွဴျပီးသမွ် ဥစၥာပစၥည္းအားလုံးသည္ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းျဖစ္၏။ မလွဴရေသးေသာ ဥစၥာပစၥည္း ျခံေျမအားလုံးသည္ ဘုံဆိုင္ပစၥည္း ျဖစ္၏။

ဘုံဆိုင္ဟူသည္ မိသားစုေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း အမ်ားပိုင္ဟု ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဆိုလွ်င္ မီး ေရ မင္း သူခိုး အေမြခံဆိုးဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး ဖ်က္ဆီး၍မရ ေသလွ်င္လည္း မိမိအေနာက္က အရိပ္ပမာ ေကာင္းက်ိဳးေပးရန္ အျမဲလိုက္ပါ၏။

ဘုံဆိုင္ပစၥည္းဆိုလွ်င္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး အျမဲတမ္း ဖ်က္ဆီးခံရႏုိင္သလို ေသလွ်င္လည္း မိမိေနာက္သို႔ လိုက္ပါျခင္းမရွိေခ်။ လွဴျခင္းဟူသည္ မိမိအတြက္ ယူျခင္းဟု နားလည္ႏုိင္ရန္အတြက္ သဒၶါအျပင္ ပညာပါ လိုအပ္၏။ ထိုပညာဟူသည္ ဘီေအာ အမ္ေအ ပီအိတ္ခ်္ဒီ (ေဒါက္တာဘြ႔ဲ) တို႔ကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္။

အလွဴဒါနျပဳျခင္းဟူသည္ ျပိတၱာဘုံသို႔ ပို႔ေဆာင္တတ္ေသာ ေလာဘကိေလသာကို သတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အလွဴဒါနျပဳျခင္းျဖင့္ ေလာကသားမ်ား ခ်မ္းသာသုခရသလို အလွဴ႕ရွင္ကိုယ္တိုင္လည္း ဘဝအဆက္ဆက္ ခ်မ္းသာသုခကို ရရွိသည္။

" ဝါနေတာ တဏွာယ နိကၡႏၲတၱာ နိဗၺာနႏၲိ ပဝုစၥတိ" ဟူေသာ သဂၤဟက်မ္း အဖြင့္အရ တဏွာေလာဘမွ ထြက္ေျမာက္ျခင္း တဏွာေလာဘ ကုန္ျခင္းကိုပင္ နိဗၺာန္ဟုဆိုထားရာ ေလာဘကို သတ္ရာေရာက္ေသာ ဒါနျပဳျခင္းသည္ နိဗၺာန္သြားရာ လမ္းေၾကာင္းေပၚတြင္ မွန္မွန္ေလွ်ာက္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

စိေတၱန နီယေတ ေလာေကာ- စိတ္ေနာက္သို႔ ေလာကေခၚ ရုပ္တရားက လိုက္ရသည္ျဖစ္ရာ ရယူျခင္း၌ ေပ်ာ္ေမြ႕သူမ်ား သူတစ္ပါးထံမွ ရယူရန္သာ အားထုတ္ခ့ဲသူမ်ားသည္ ဘဝဆက္တိုင္း ရယူရေသာဘဝ (ဆင္းရဲေသာဘဝ)သို႔သာ ေရာက္ၾကရျပီး ေပးဆပ္ျခင္း၌ ေမြ႔ေပ်ာ္သူမ်ား သူတစ္ပါးကို ေပးဆပ္ရန္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခ့ဲသူမ်ားသည္ ဘဝဆက္တိုင္း ေပးရေသာဘဝ (ခ်မ္းသာေသာဘဝ)သို႔သာ ေရာက္ၾကရသည္။

ယူရေသာဘဝႏွင့္ ေပးရေသာဘဝတြင္ ဘဝအဆက္ဆက္ ယူရေသာဘဝတြင္သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခ့ဲေသာေၾကာင့္ ဂဂၤါဝါဠဳသဲစုမက ဘုရားအဆူဆူ ပြင့္ခ့ဲျပီျဖစ္ေသာ္လည္း မည္သည့္မဂ္ မည္သည့္ဖိုလ္မွ မရဘဲ ယခုခ်ိန္တိုင္ေအာင္ ပုထုဇဥ္ဘဝႏွင့္ ရွိေနေသး၏။

ယူခ်ည္းယူေနလွ်င္ ဘဝအဆက္ဆက္ ဆင္းရဲမည္။ လွဴခ်ည္းလွဴေနလွ်င္ လွဴစရာမ်ား ၾကံဖန္ေရာက္လာသလို ဘဝအဆက္ဆက္ ခ်မ္းသာမည္ဆိုတာ သိပါလွ်က္ လူတစ္ရာတြင္ (၉၉) ေယာက္က ယူသည့္ဘက္မွာခ်ည္း ေနၾကသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း………။

အေျဖကား…………
လူသားတစ္ေယာက္၏ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ က်င္လည္ခ့ဲရသည့္ ဘဝမ်ားစြာတြင္ ကိုယ္ကလွဴျပီး ခ်မ္းသာခ့ဲေသာ ဘဝထက္ ကိုယ္ကယူျပီး ဆင္းရဲခ့ဲရေသာ ဘဝက ကိုးဆယ္ကိုးရာခိုင္ႏွုန္း ရွိခ့ဲေသာေၾကာင့္ အက်င့္ပါေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
---------------------------------

(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
 
Ko Latt ေဖ့ဘုတ္မွ 

No comments:

Post a Comment