ေသာတာပန္၏ဂုဏ္ရည္ေလးခ်က္
-------------------------------------
၁။ ဘုရားရတနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ယုံၾကည္သည္။
၂။ တရားရတနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ယုံၾကည္သည္။
၃။ သံဃာရတနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ယုံၾကည္သည္။
၄။ ငါးပါးသီလကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ လုံျခဳံသည္။
(သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ပထမဂိဥၥကာဝသထသုတ္)
ေသာတာပန္သည္ ဤဂုဏ္အဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာေၾကာင့္ အပါယ္မက်ျခင္း ျဖစ္သည္။ပုထုဇဥ္သည္လည္း ဤအဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံေနလွ်င္ အပါယ္မက်ေတာ့ေပ။
ဘီေအေအာင္ျပီး ဘြ႔ဲလက္မွတ္ ရျပီးသူသည္ ေသာတာပန္ႏွင့္တူသည္။ ဘီေအေအာင္ျပီးေသာ္လည္း ဘြ႔ဲလက္မွတ္ မရေသးသူသည္ ရတနာသုံးပါးကို နက္နဲစြာၾကည္ညုိေသာ ငါးပါးသီလလုံေသာ ပုထုဇဥ္ႏွင့္တူသည္။
သေဘၤာစီးသူႏွင့္
-----------------
ငွက္ေပ်ာေဖာင္စီးသူ
---------------------
ဒုစရုိက္ႏွင့္ ဒုရာဇီဝကင္းျပီး ကုသုိလ္တရားႏွင့္သာ တစ္ဘဝလုံး ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကေသာ အရိယာႏွင့္ အရိယာႏြယ္ဝင္ စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္တို႔သည္ ခိုင္ခ့ံေသာ သေဘၤာၾကီးမ်ားျဖင့္ ပင္လယ္တြင္း ခရီးသြားသူမ်ားႏွင့္ တူသည္။
ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ လမ္းစဥ္ျဖင့္ေနၾကေသာ အႏၶပုထုဇဥ္မ်ားကား ငွက္ေပ်ာေဖာင္ကိုစီးျပီး ပင္လယ္တြင္း ခရီးသြားသူမ်ားႏွင့္ တူသည္။
ငွက္ေပ်ာေဖာင္ျဖင့္ ခရီးသြားသူမ်ားကား ကိုယ္လိုရာဆိပ္ကမ္းသို႔ မကပ္ႏုိင္ဘဲ ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာျပီး ပ်က္စီးၾကရသက့ဲသို႔ အႏၶပုထုဇဥ္မ်ား သံသရာခရီးသြားရာတြင္လည္း ကိုယ္ေရာက္ခ်င္သည့္ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံသို႔ ေရာက္သူမရွိဘဲ အပါယ္ေလးပါးသို႔သာ အက်မ်ားၾက၏။
ကံေကာင္း၍ ဆိပ္ကမ္းေကာင္းေလး တစ္ခုတစ္ေလသို႔ ဆိုက္ကပ္ႏုိင္ေသာအခါ ရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ၾကာရွည္ေလးျမင့္ ေန၍မရ။
ခဏႏွင့္ပင္လယ္တြင္း ျပန္ေမ်ာရသက့ဲသို႔ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ေရာျပြမ္းေသာ အႏၶပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ သုဂတိဘဝသို႔ ေရာက္လွ်င္လည္း ခဏသာ။ ျပီးလွ်င္ မိမိအျမဲေနသည့္ အိမ္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ အပါယ္ေလးပါးသို႔သာ ျပန္ေရာက္ရ၏။
ခိုင္ခ့ံသည့္ သေဘၤာျဖင့္ ပင္လယ္ခရီးသြားသူမ်ားသည္ မိမိနားလိုရာ ဆိပ္ကမ္း၌ စိတ္ၾကိဳက္နားေန ဆိုက္ကပ္ခြင့္ရွိသက့ဲသို႔ အရိယာမ်ား အရိယာႏြယ္ဝင္ ပုထုဇဥ္မ်ား ဘဝသံသရာခရီး က်င္လည္စဥ္အတြင္း မိမိျဖစ္လိုရာ ဘုံဘဝ၌ ျဖစ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိၾက၏။
ခိုင္ခ့ံေသာ သေဘၤာၾကီးသည္ ပင္လယ္အတြင္း ေမ်ာပါပ်က္စီးျခင္း မရွိသက့ဲသို႔ အရိယာမ်ား အရိယာႏြယ္ဝင္ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။
အကုသုိလ္ကို လုံးဝမျပဳေတာ့ေသာ ကုသုိလ္ခ်ည္းသာျပဳေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ ေသာတာပန္မ်ားက့ဲသို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ အပါယ္မက်ေတာ့ဟု ဆိုရျခင္းမွာ အဂၤုတၲဳိရ္ပါဠိေတာ္ ေသာတာႏုဂတသုတ္အရ ဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။
-------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
၂။ တရားရတနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ယုံၾကည္သည္။
၃။ သံဃာရတနာကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ ယုံၾကည္သည္။
၄။ ငါးပါးသီလကို အသက္ႏွင့္လဲ၍ လုံျခဳံသည္။
(သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ပထမဂိဥၥကာဝသထသုတ္)
ေသာတာပန္သည္ ဤဂုဏ္အဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာေၾကာင့္ အပါယ္မက်ျခင္း ျဖစ္သည္။ပုထုဇဥ္သည္လည္း ဤအဂၤါေလးခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စုံေနလွ်င္ အပါယ္မက်ေတာ့ေပ။
ဘီေအေအာင္ျပီး ဘြ႔ဲလက္မွတ္ ရျပီးသူသည္ ေသာတာပန္ႏွင့္တူသည္။ ဘီေအေအာင္ျပီးေသာ္လည္း ဘြ႔ဲလက္မွတ္ မရေသးသူသည္ ရတနာသုံးပါးကို နက္နဲစြာၾကည္ညုိေသာ ငါးပါးသီလလုံေသာ ပုထုဇဥ္ႏွင့္တူသည္။
သေဘၤာစီးသူႏွင့္
-----------------
ငွက္ေပ်ာေဖာင္စီးသူ
---------------------
ဒုစရုိက္ႏွင့္ ဒုရာဇီဝကင္းျပီး ကုသုိလ္တရားႏွင့္သာ တစ္ဘဝလုံး ေပ်ာ္ေမြ႔ေနၾကေသာ အရိယာႏွင့္ အရိယာႏြယ္ဝင္ စူဠေသာတာပန္ ပုထုဇဥ္တို႔သည္ ခိုင္ခ့ံေသာ သေဘၤာၾကီးမ်ားျဖင့္ ပင္လယ္တြင္း ခရီးသြားသူမ်ားႏွင့္ တူသည္။
ကုသုိလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ လမ္းစဥ္ျဖင့္ေနၾကေသာ အႏၶပုထုဇဥ္မ်ားကား ငွက္ေပ်ာေဖာင္ကိုစီးျပီး ပင္လယ္တြင္း ခရီးသြားသူမ်ားႏွင့္ တူသည္။
ငွက္ေပ်ာေဖာင္ျဖင့္ ခရီးသြားသူမ်ားကား ကိုယ္လိုရာဆိပ္ကမ္းသို႔ မကပ္ႏုိင္ဘဲ ေမ်ာခ်င္ရာေမ်ာျပီး ပ်က္စီးၾကရသက့ဲသို႔ အႏၶပုထုဇဥ္မ်ား သံသရာခရီးသြားရာတြင္လည္း ကိုယ္ေရာက္ခ်င္သည့္ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံသို႔ ေရာက္သူမရွိဘဲ အပါယ္ေလးပါးသို႔သာ အက်မ်ားၾက၏။
ကံေကာင္း၍ ဆိပ္ကမ္းေကာင္းေလး တစ္ခုတစ္ေလသို႔ ဆိုက္ကပ္ႏုိင္ေသာအခါ ရွိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ၾကာရွည္ေလးျမင့္ ေန၍မရ။
ခဏႏွင့္ပင္လယ္တြင္း ျပန္ေမ်ာရသက့ဲသို႔ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ ေရာျပြမ္းေသာ အႏၶပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ သုဂတိဘဝသို႔ ေရာက္လွ်င္လည္း ခဏသာ။ ျပီးလွ်င္ မိမိအျမဲေနသည့္ အိမ္သဖြယ္ျဖစ္ေသာ အပါယ္ေလးပါးသို႔သာ ျပန္ေရာက္ရ၏။
ခိုင္ခ့ံသည့္ သေဘၤာျဖင့္ ပင္လယ္ခရီးသြားသူမ်ားသည္ မိမိနားလိုရာ ဆိပ္ကမ္း၌ စိတ္ၾကိဳက္နားေန ဆိုက္ကပ္ခြင့္ရွိသက့ဲသို႔ အရိယာမ်ား အရိယာႏြယ္ဝင္ ပုထုဇဥ္မ်ား ဘဝသံသရာခရီး က်င္လည္စဥ္အတြင္း မိမိျဖစ္လိုရာ ဘုံဘဝ၌ ျဖစ္ႏုိင္ခြင့္ ရွိၾက၏။
ခိုင္ခ့ံေသာ သေဘၤာၾကီးသည္ ပင္လယ္အတြင္း ေမ်ာပါပ်က္စီးျခင္း မရွိသက့ဲသို႔ အရိယာမ်ား အရိယာႏြယ္ဝင္ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။
အကုသုိလ္ကို လုံးဝမျပဳေတာ့ေသာ ကုသုိလ္ခ်ည္းသာျပဳေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ ေသာတာပန္မ်ားက့ဲသို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ အပါယ္မက်ေတာ့ဟု ဆိုရျခင္းမွာ အဂၤုတၲဳိရ္ပါဠိေတာ္ ေသာတာႏုဂတသုတ္အရ ဆိုရျခင္းျဖစ္သည္။
-------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment