/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Sunday, April 20, 2014

****** တရားက်င္႔မွဳ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား ******

Photo: တရားက်င္႔မွဳ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
၀ိပႆနာဟူသည္ …မရွိပညတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပယ္ခြာ၍ အရွိပရမတ္ ႐ုပ္+နမ္ (ကာယ၊ ေ၀ဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ)တို႔၏ သေဘာသက္သက္ကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလကၡဏာေရး သံုးခ်က္တင္ကာ ဉာဏ္အၿမင္ၿဖင့္ ရွုုၿခင္းကိုေခၚသည္။
    လကၡဏာေရးသံုးခ်က္ တင္႐ႈသည္ဟူရာ၌ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္တို႔၏ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာသက္သက္ကို ဉာဏ္ၿဖင့္႐ႈၿမင္ေနၿခင္းကို ဆိုလို၍ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာ သက္သက္ကို ဉာဏ္ၿဖင့္မၿမင္ဘဲ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟု အမွတ္ျပဳ၍ ႐ႈေနၿခင္းသည္ ၀ိပႆနာ အရွဳဉာဏ္မၿဖစ္ဘဲ အေၿပာပညတ္၌ (စိတ္ေၿပာ) ေသာင္တင္၍ ပညတ္ကို အာ႐ံုျပဳ႐ႈေနၿခင္းၿဖစ္သည္။ 
         ထို႔ေႀကာင့္ ၀ိပႆနာ႐ႈသည္ဆိုတိုင္း ၀ိပႆနာစစ္စစ္ ဟုတ္/မဟုတ္ တရားက်င့္သူတို႔ အထူးေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ 
“အနိစၥပညတ္၊ သေဘာပရမတ္” ကြဲၿပားဘို႔လိုသည္။ ပညတ္ကို ပယ္ခြာႏိုင္ၿပီးမွ သေဘာပရမတ္သို႔ ေရာက္မည္။ စိတ္သည္ ပညတ္ကို အရွိစြဲေနသ၍ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ နယ္ပယ္မွ မလြတ္။ ပရမတ္အာ႐ံု စစ္စစ္ၿဖစ္မွ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္မည္။အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿခင္းကို ႐ုပ္၏ မၿမဲၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏အနိစၥ လကၡဏာ)အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿပီး ႏွိပ္စက္တတ္သည့္ သေဘာေႀကာင့္ ႐ုပ္၏ ဆင္းရဲၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏ဒုကၡလကၡဏာ)အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ အႏွစ္မရွိၿခင္းေႀကာင့္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿခင္းကို ႐ုပ္၏ အစိုးမရၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏အနတၱလကၡဏာ)႐ုပ္၏သဘာ၀ကို ဉာဏ္ၿဖင့္ ပိုင္းၿခား႐ႈၿမင္ သံုးသပ္ၿခင္းၿဖစ္္သည္။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ မၿမဲၿခင္းသည္ လကၡဏာ။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ ဆင္းရဲၿခင္းသည္ လကၡဏ။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ အစိုုးမရၿခင္းသည္ လကၡဏာ။
အရွင္စႏၵိမာ(ေအာင္လံသဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

♠«တရားက်င္႔မွဳ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား»♠
        တရားရွဳမည္႔စိတ္၌ ဆန္႔က်င္ဘက္အုပ္စု ႏွစ္ခုရွိ၍ အကုသိုလ္ေစတသိက္အုပ္စုတို႔သည္ အျမဲတမ္းစိတ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ထားႀကသည္။ အကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ကို ေခါင္းေဆာင္ေသာ ေမာဟေစတသိက္သည္ တရားရွဳမည္႔ အရွဳဥာဏ္စိတ္အား အရွဳခံအာရံုတို႔ကို မျမင္ေအာင္အေမွာင္ခ်ထားသည္။
      နီဝရဏတရား တို႔ကလည္း ပိတ္ဆို႔ကာကြယ္ ထားႀကသည္။ ထို႔ေႀကာင္႔ အမွန္ရွိေနေသာ ရုပ္နာမ္တို႔ကို မေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေမာဟေစတသိက္ ဦးေဆာင္သည္႔ အကုသိုလ္ေစတသိက္အုပ္စုတို႔ စိတ္၌ မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔က ခြာထုတ္ျခင္း အလုပ္ႏွင္႔ ထိုကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ စိတ္ႏွင္႔ ခိုင္ျမဲစြာယွဥ္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းကို ပထမအဆင္႔ (သို႔) တရားက်င္႔ေသာ ေယာဂီတို႔၏ အရင္က်င္႔ရမည္႔ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ထိုအက်င္႔ကို တရားအားထုတ္ျခင္း၊ တရားက်င္႔ျခင္းဟု ေခၚသည္။
 တနည္းအားျဖင္႔ဆိုေသာ္ အကုသုိလ္ေစတသိက္တို႔ကို စိတ္၌မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔က စိတ္ကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္းအက်င္႔သည္ သီလဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္၊ အကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ စိတ္၌မယွဥ္ေတာ႔သျဖင္႔ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔သည္ စိတ္ကို ခိုင္ခံ႔စြာ ေစာင္႔ေရွာက္အုပ္ခ်ဳပ္ထားျခင္း အက်င္႔သည္ စိတၱဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္၊ စိတ္စင္ႀကယ္သျဖင္႔ ပရမတ္ရုပ္နာမ္တို႔ကို ပိုင္းျခားရွဳျမင္ျခင္းအက်င္႔သည္ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္။ 
ဤကဲ႔သို႔ အကုသိုလ္အေမွာ္အညစ္အေႀကးမ်ား စိတ္၌မဖံုးကြယ္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာ အက်င္႔သည္ အေျခခံက်င္႔စဥ္ျဖစ္သည္။

အရွင္စႏၵိမာ(ေအာင္လံသဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)


တရားက်င္႔မွဳ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား
%%%%%%%%%%%%%%%%%%

၀ိပႆနာဟူသည္ …မရွိပညတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပယ္ခြာ၍ အရွိပရမတ္ ႐ုပ္+နမ္ (ကာယ၊ ေ၀ဒနာ၊ စိတၱ၊ ဓမၼ)တို႔၏ သေဘာသက္သက္ကို အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱလကၡဏာေရး သံုးခ်က္တင္ကာ ဉာဏ္အၿမင္ၿဖင့္ ရွုုၿခင္းကိုေခၚသည္။

လကၡဏာေရးသံုးခ်က္ တင္႐ႈသည္ဟူရာ၌ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္တို႔၏ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာသက္သက္ကို ဉာဏ္ၿဖင့္႐ႈၿမင္ေနၿခင္းကို ဆိုလို၍ အနိစၥသေဘာ၊ ဒုကၡသေဘာ၊ အနတၱသေဘာ သက္သက္ကို ဉာဏ္ၿဖင့္မၿမင္ဘဲ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱဟု အမွတ္ျပဳ၍ ႐ႈေနၿခင္းသည္ ၀ိပႆနာ အရွဳဉာဏ္မၿဖစ္ဘဲ အေၿပာပညတ္၌ (စိတ္ေၿပာ) ေသာင္တင္၍ ပညတ္ကို အာ႐ံုျပဳ႐ႈေနၿခင္းၿဖစ္သည္။
ထို႔ေႀကာင့္ ၀ိပႆနာ႐ႈသည္ဆိုတိုင္း ၀ိပႆနာစစ္စစ္ ဟုတ္/မဟုတ္ တရားက်င့္သူတို႔ အထူးေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။
“အနိစၥပညတ္၊ သေဘာပရမတ္” ကြဲၿပားဘို႔လိုသည္။ ပညတ္ကို ပယ္ခြာႏိုင္ၿပီးမွ သေဘာပရမတ္သို႔ ေရာက္မည္။ စိတ္သည္ ပညတ္ကို အရွိစြဲေနသ၍ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ နယ္ပယ္မွ မလြတ္။ ပရမတ္အာ႐ံု စစ္စစ္ၿဖစ္မွ မဂ္ဖိုလ္ဆိုက္မည္။အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿခင္းကို ႐ုပ္၏ မၿမဲၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏အနိစၥ လကၡဏာ)အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿပီး ႏွိပ္စက္တတ္သည့္ သေဘာေႀကာင့္ ႐ုပ္၏ ဆင္းရဲၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏ဒုကၡလကၡဏာ)အ႐ႈခံ ပရမတ္႐ုပ္သည္ အႏွစ္မရွိၿခင္းေႀကာင့္ ၿဖစ္ရာမွ ပ်က္သြားၿခင္းကို ႐ုပ္၏ အစိုးမရၿခင္း လကၡဏာ၊ (႐ုပ္၏အနတၱလကၡဏာ)႐ုပ္၏သဘာ၀ကို ဉာဏ္ၿဖင့္ ပိုင္းၿခား႐ႈၿမင္ သံုးသပ္ၿခင္းၿဖစ္္သည္။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ မၿမဲၿခင္းသည္ လကၡဏာ။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ ဆင္းရဲၿခင္းသည္ လကၡဏ။
အ႐ႈခံသည္ ႐ုပ္၊ အစိုုးမရၿခင္းသည္ လကၡဏာ။
အရွင္စႏၵိမာ(ေအာင္လံသဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

♠«တရားက်င္႔မွဳ၏ အေျခခံသေဘာတရားမ်ား»♠
တရားရွဳမည္႔စိတ္၌ ဆန္႔က်င္ဘက္အုပ္စု ႏွစ္ခုရွိ၍ အကုသိုလ္ေစတသိက္အုပ္စုတို႔သည္ အျမဲတမ္းစိတ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ထားႀကသည္။ အကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ကို ေခါင္းေဆာင္ေသာ
 ေမာဟေစတသိက္သည္ တရားရွဳမည္႔ အရွဳဥာဏ္စိတ္အား အရွဳခံအာရံုတို႔ကို မျမင္ေအာင္အေမွာင္ခ်ထားသည္။
နီဝရဏတရား တို႔ကလည္း ပိတ္ဆို႔ကာကြယ္ ထားႀကသည္။ ထို႔ေႀကာင္႔ အမွန္ရွိေနေသာ ရုပ္နာမ္တို႔ကို မေတြ႔ျမင္ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေမာဟေစတသိက္ ဦးေဆာင္သည္႔ အကုသိုလ္ေစတသိက္အုပ္စုတို႔ စိတ္၌ မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔က ခြာထုတ္ျခင္း အလုပ္ႏွင္႔ ထိုကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ စိတ္ႏွင္႔ ခိုင္ျမဲစြာယွဥ္ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းကို ပထမအဆင္႔ (သို႔) တရားက်င္႔ေသာ ေယာဂီတို႔၏ အရင္က်င္႔ရမည္႔ အလုပ္ျဖစ္သည္။ ထိုအက်င္႔ကို တရားအားထုတ္ျခင္း၊ တရားက်င္႔ျခင္းဟု ေခၚသည္။
တနည္းအားျဖင္႔ဆိုေသာ္ အကုသုိလ္ေစတသိက္တို႔ကို စိတ္၌မယွဥ္ႏိုင္ေအာင္ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔က စိတ္ကို ေစာင္႔ထိန္းျခင္းအက်င္႔သည္ သီလဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္၊ အကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔ စိတ္၌မယွဥ္ေတာ႔သျဖင္႔ ကုသိုလ္ေစတသိက္တို႔သည္ စိတ္ကို ခိုင္ခံ႔စြာ ေစာင္႔ေရွာက္အုပ္ခ်ဳပ္ထားျခင္း အက်င္႔သည္ စိတၱဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္၊ စိတ္စင္ႀကယ္သျဖင္႔ ပရမတ္ရုပ္နာမ္တို႔ကို ပိုင္းျခားရွဳျမင္ျခင္းအက်င္႔သည္ ဒိ႒ိဝိသုဒၶိက်င္႔စဥ္။
ဤကဲ႔သို႔ အကုသိုလ္အေမွာ္အညစ္အေႀကးမ်ား စိတ္၌မဖံုးကြယ္ႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေသာ အက်င္႔သည္ အေျခခံက်င္႔စဥ္ျဖစ္သည္။

အရွင္စႏၵိမာ(ေအာင္လံသဲအင္းဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

No comments:

Post a Comment