/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, April 21, 2014

★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၁)

Photo: ★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၁)

(တပည့္ေတာ္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆို
တဲ႔ လကၡဏာေရးသုံးပါးမွာ အနိစၥနဲ႔
ဒုကၡ ကို နည္းနည္းသေဘာေပါက္သ
လို ရွိေပမဲ႔ အနတၱဆိုတာကိုေတာ႔ လုံး
ဝ သေဘာမေပါက္ဘူးဘုရား။
ဒါေၾကာင့္ အနတၱ ဆိုတာ ဘယ္လိုသ
ေဘာလည္းဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦးဘုရား။)
   ဒကာႀကီး ထမင္းဘာလို႔စားတာလဲ…
(မေသေအာင္လို႔စားတာပါဘုရား)
မေသေအာင္ဆိုၿပီးစားေနတာလား
ဆာေလာင္လို႔စားတာလား ေသေသ
ခ်ာခ်ာစဥ္းစားၿပီးေျဖပါဦး။
(ဆာလို႔စားတာပါဘုရား)
ဆာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္ရသလဲ
(ဘယ္လိုမွ မလုပ္လိုက္ ရပါဘူး ဘုရား
အခ်ိန္က်ရင္ သူ႔ဟာသူ ဆာလာတာပါဘဲ)
ဒါျဖင့္ ေရေသာက္ခ်င္တာ အိပ္ခ်င္တာ
က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ခ်င္တာ စတဲ႔
ဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္ေရာ ဘယ္
လိုလုပ္ေပးရသလဲ …။
(ဘယ္လိုမွ လုပ္မေပးရပါဘူး။သူ႔ဟာ
သူ ျဖစ္လာတာပါဘုရား)
ေအး…ဒီစိတ္ေတြျဖစ္လာေအာင္ဘယ္
လိုမွ မလုပ္လိုက္ရဘူး။သူ႔သေဘာသူ
ေဆာင္ သူ႔ဟာသူျဖစ္ေနတာမို႔
“အနတၱ"လို႔ေျပာတာ။ငါက လုပ္လို႔ျဖစ္
တာဆိုရင္ “အတၱ"ေပါ႔။
  ဒကာႀကီး အရာဝတၳဳပစၥည္းေတြကို
ျမင္ရင္ ဘာဘာညာညာဆိုတာ မသိ
ဘူးလား။(သိပါတယ္ဘုရား)။ၾကားရင္
ေကာ မသိဘူးလား(သိပါတယ္ဘုရား)
သိေအာင္လုပ္လိုက္ရသလား(မလုပ္
လိုက္ရပါဘူးဘုရား)ေအး…ျမင္ရင္သိ
တယ္။ၾကားရင္သိတယ္။သိေအာင္
မလုပ္လိုက္ရပါဘူး။
   ဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္လည္းမ
လုပ္လိုက္ရဘူး။ပ်က္သြားေအာင္
လည္း မဖ်က္လိုက္ရဘူး။သူ႔ဟာသူ
အာရုံ ဒြါရ တိုက္ရင္ ေပၚမယ္ ေပၚၿပီး
ရင္ပ်က္မယ္။သူ႔ေၾကာင္းက်ဳိးနဲ႔သူ
ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ႔တရားမ႔ို “စိတ္"က
လည္း “အနတၱ"တရားဘဲ။
  ဒကာႀကီးရဲ ႔ရုပ္ႀကီးဟာ ဆံပင္ေတြျဖဴ
သြားေတြက်ိဳးေနၿပီဆိုေတာ့ အိုေနတာ
မမွန္ဘူးလား(မွန္ပါတယ္ဘုရား)အို
တာႀကီးကို မႀကိဳက္လို႔ မအိုေအာင္ဆို
ၿပီး ဆံပင္ေတြေဆးဆိုး ရုပ္ပ်ိဳေဆးေတြ
စား ဘယ္လိုပဲ ပ်ိဳေအာင္လုပ္လုပ္
ဒီရုပ္ႀကီးကပ်ိဳလာမွာလား။အိုမွာဟာ
အိုမွာဘဲ မဟုတ္လား(မွန္ပါ)။
ဒါေၾကာင့္ မအိုခ်င္ မနာခ်င္ မေသခ်င္
လို႔ မအိုေအာင္ မနာေအာင္ မေသ
ေအာင္ လုပ္ေနတာက “အတၱ"။
ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ , လုပ္မရလို႔ အိုမွာ
နာမွာ ေသမွာက “အနတၱ"။
  ဒါေၾကာင့္ ရုပ္တရားႀကီးကလည္း
အို-နာ-ေသ ဆိုတဲ႔ သူ႔လမ္းစဥ္အတိုင္း
သြားၿပီး ေနာက္ဆုံး မရဏမင္း လက္
ထဲ အပ္လိုက္ရမွာမို႔ ငါမပိုင္တဲ႔ အနတၱ
တရားႀကီးဘဲ။ဒါေၾကာင့္ ဒီရုပ္နာမ္ တ
ရားေတြဟာ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း မကင္း
ဘဲ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ႔တရားေတြမို႔
မွီခိုအားထားရာမထိုက္ အနွစ္သာရ
ကင္းမဲ႔လို႔
“အ သာရ အနတၱ"လို႔ သိရမယ္။
   အနွစ္သာရ ရွိၿပီး မွီခိုအားထားရာထိုက္တဲ႔
“သာရ အနတၱ"ကလည္း ရွိေသးတယ္။
“နိဗၺာန္"ဆိုတဲ႔တရားဟာ ဘယ္တန္ခိုး
ရွင္ကမွ ဖန္ဆင္းထားလို႔ရွိေနတာ မ
ဟုတ္ဘူး။သူ႔ဟာသူ နဂို ကတည္းက
ရွိေနတာ…။ဒါေၾကာင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္က
လုပ္ထားလို႔ ရွိတာ မဟုတ္ဘဲ သူ႔ဟာ
သူ ရွိေနတဲ႔တရားမို႔ “နိဗၺာန္"ကလည္း
 “အနတၱ"တရားဘဲ။နိဗၺာန္ဟာ အစက
တည္းက ရွိၿပီးသားမို႔ ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ရဘူး။
အျဖစ္ကင္းလို႔အပ်က္ကင္းေနတယ္။
ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမရွိလို႔ “ဒုကၡ"မရွိဘူး။
ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ ဆိုတဲ႔ အရိပ္နမိတ္ေတြ
ကင္းဆိပ္ေနတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္
အနတၱ ကိုေတာ့ အနွစ္သာရ ရွိတဲ႔
“သာရ အနတၱ"လို႔ သိရမယ္ … ။
  အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ရုပ္နာမ္ က
လည္း အနတၱ , နိဗၺာန္ ကလည္း
အနတၱ ပါဘဲ ။
   ရုပ္နာမ္က သူ႔သေဘာသူေဆာင္ၿပီး
ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ျဖစ္ေနတဲ႔ ျဖစ္ျခင္း
ပ်က္ျခင္း မကင္းတဲ႔ အနတၱတရား ။
   နိဗၺာန္ကေတာ့ နဂိုမူလကတည္းက
သူ႔ဟာသူ ရွိေနတဲ႔အတြက္ ျဖစ္ျခင္း
ပ်က္ျခင္းကင္းတဲ႔ အနတၱတရား ပါဘဲ။
   ဒါေၾကာင့္ “သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ"လို႔
ေျပာတာ။တရားအားလုံးဟာ အနတၱ
ခ်ည္းပဲလို႔ ျမတ္ဘုရားေဟာခဲ႔တာေပါ့။
  ဒါေလာက္ဆိုရင္ အနတၱ ကို သေဘာ
ေပါက္ေလာက္ေရာေပါ့(မွန္ပါဘုရား)။

  “အနိစၥ"ဆိုတာကိုေတာ့ဒကာႀကီး
ဘယ္လို သေဘာေပါက္ထားသလဲ… !
 
ဆက္ပါမည္။

* ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့တရားေတြ႔ၾကပါေစ။

 ★★ “အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ" ★★(၁)
(တပည့္ေတာ္ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ ဆို
တဲ႔ လကၡဏာေရးသုံးပါးမွာ အနိစၥနဲ႔
ဒုကၡ ကို နည္းနည္းသေဘာေပါက္သ
လို ရွိေပမဲ႔ အနတၱဆိုတာကိုေတာ႔ လုံး
ဝ သေဘာမေပါက္ဘူးဘုရား။



ဒါေၾကာင့္ အနတၱ ဆိုတာ ဘယ္လိုသ
ေဘာလည္းဆိုတာ ရွင္းျပေပးပါဦးဘုရား။)
ဒကာႀကီး ထမင္းဘာလို႔စားတာလဲ…
(မေသေအာင္လို႔စားတာပါဘုရား)


မေသေအာင္ဆိုၿပီးစားေနတာလား
ဆာေလာင္လို႔စားတာလား ေသေသ
ခ်ာခ်ာစဥ္းစားၿပီးေျဖပါဦး။
(ဆာလို႔စားတာပါဘုရား)


ဆာေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္ရသလဲ
(ဘယ္လိုမွ မလုပ္လိုက္ ရပါဘူး ဘုရား
အခ်ိန္က်ရင္ သူ႔ဟာသူ ဆာလာတာပါဘဲ)


ဒါျဖင့္ ေရေသာက္ခ်င္တာ အိပ္ခ်င္တာ
က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ စြန္႔ခ်င္တာ စတဲ႔
ဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္ေရာ ဘယ္
လိုလုပ္ေပးရသလဲ …။
(ဘယ္လိုမွ လုပ္မေပးရပါဘူး။သူ႔ဟာ
သူ ျဖစ္လာတာပါဘုရား)


ေအး…ဒီစိတ္ေတြျဖစ္လာေအာင္ဘယ္
လိုမွ မလုပ္လိုက္ရဘူး။သူ႔သေဘာသူ
ေဆာင္ သူ႔ဟာသူျဖစ္ေနတာမို႔
“အနတၱ"လို႔ေျပာတာ။ငါက လုပ္လို႔ျဖစ္
တာဆိုရင္ “အတၱ"ေပါ႔။


ဒကာႀကီး အရာဝတၳဳပစၥည္းေတြကို
ျမင္ရင္ ဘာဘာညာညာဆိုတာ မသိ
ဘူးလား။(သိပါတယ္ဘုရား)။ၾကားရင္
ေကာ မသိဘူးလား(သိပါတယ္ဘုရား)
သိေအာင္လုပ္လိုက္ရသလား(မလုပ္
လိုက္ရပါဘူးဘုရား)ေအး…ျမင္ရင္သိ
တယ္။ၾကားရင္သိတယ္။သိေအာင္
မလုပ္လိုက္ရပါဘူး။


ဒီစိတ္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္လည္းမ
လုပ္လိုက္ရဘူး။ပ်က္သြားေအာင္
လည္း မဖ်က္လိုက္ရဘူး။သူ႔ဟာသူ
အာရုံ ဒြါရ တိုက္ရင္ ေပၚမယ္ ေပၚၿပီး
ရင္ပ်က္မယ္။သူ႔ေၾကာင္းက်ဳိးနဲ႔သူ
ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ႔တရားမ႔ို “စိတ္"က
လည္း “အနတၱ"တရားဘဲ။


ဒကာႀကီးရဲ ႔ရုပ္ႀကီးဟာ ဆံပင္ေတြျဖဴ
သြားေတြက်ိဳးေနၿပီဆိုေတာ့ အိုေနတာ
မမွန္ဘူးလား(မွန္ပါတယ္ဘုရား)အို
တာႀကီးကို မႀကိဳက္လို႔ မအိုေအာင္ဆို
ၿပီး ဆံပင္ေတြေဆးဆိုး ရုပ္ပ်ိဳေဆးေတြ
စား ဘယ္လိုပဲ ပ်ိဳေအာင္လုပ္လုပ္
ဒီရုပ္ႀကီးကပ်ိဳလာမွာလား။အိုမွာဟာ
အိုမွာဘဲ မဟုတ္လား(မွန္ပါ)။


ဒါေၾကာင့္ မအိုခ်င္ မနာခ်င္ မေသခ်င္
လို႔ မအိုေအာင္ မနာေအာင္ မေသ
ေအာင္ လုပ္ေနတာက “အတၱ"။
ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္ , လုပ္မရလို႔ အိုမွာ
နာမွာ ေသမွာက “အနတၱ"။


ဒါေၾကာင့္ ရုပ္တရားႀကီးကလည္း
အို-နာ-ေသ ဆိုတဲ႔ သူ႔လမ္းစဥ္အတိုင္း
သြားၿပီး ေနာက္ဆုံး မရဏမင္း လက္
ထဲ အပ္လိုက္ရမွာမို႔ ငါမပိုင္တဲ႔ အနတၱ
တရားႀကီးဘဲ။ဒါေၾကာင့္ ဒီရုပ္နာမ္ တ
ရားေတြဟာ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္း မကင္း
ဘဲ ေဖာက္ျပန္တတ္တဲ႔တရားေတြမို႔
မွီခိုအားထားရာမထိုက္ အနွစ္သာရ
ကင္းမဲ႔လို႔
“အ သာရ အနတၱ"လို႔ သိရမယ္။


အနွစ္သာရ ရွိၿပီး မွီခိုအားထားရာထိုက္တဲ႔
“သာရ အနတၱ"ကလည္း ရွိေသးတယ္။
“နိဗၺာန္"ဆိုတဲ႔တရားဟာ ဘယ္တန္ခိုး
ရွင္ကမွ ဖန္ဆင္းထားလို႔ရွိေနတာ မ
ဟုတ္ဘူး။သူ႔ဟာသူ နဂို ကတည္းက
ရွိေနတာ…။


ဒါေၾကာင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္က
လုပ္ထားလို႔ ရွိတာ မဟုတ္ဘဲ သူ႔ဟာ
သူ ရွိေနတဲ႔တရားမို႔ “နိဗၺာန္"ကလည္း
“အနတၱ"တရားဘဲ။နိဗၺာန္ဟာ အစက
တည္းက ရွိၿပီးသားမို႔ ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ရဘူး။
အျဖစ္ကင္းလို႔အပ်က္ကင္းေနတယ္။
ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမရွိလို႔ “ဒုကၡ"မရွိဘူး။


ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ ဆိုတဲ႔ အရိပ္နမိတ္ေတြ
ကင္းဆိပ္ေနတယ္။ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္
အနတၱ ကိုေတာ့ အနွစ္သာရ ရွိတဲ႔
“သာရ အနတၱ"လို႔ သိရမယ္ … ။


အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ့ ရုပ္နာမ္ က
လည္း အနတၱ , နိဗၺာန္ ကလည္း
အနတၱ ပါဘဲ ။


ရုပ္နာမ္က သူ႔သေဘာသူေဆာင္ၿပီး
ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ျဖစ္ေနတဲ႔ ျဖစ္ျခင္း
ပ်က္ျခင္း မကင္းတဲ႔ အနတၱတရား ။


နိဗၺာန္ကေတာ့ နဂိုမူလကတည္းက
သူ႔ဟာသူ ရွိေနတဲ႔အတြက္ ျဖစ္ျခင္း
ပ်က္ျခင္းကင္းတဲ႔ အနတၱတရား ပါဘဲ။


ဒါေၾကာင့္ “သေဗၺဓမၼာ အနတၱာ"လို႔
ေျပာတာ။တရားအားလုံးဟာ အနတၱ
ခ်ည္းပဲလို႔ ျမတ္ဘုရားေဟာခဲ႔တာေပါ့။


ဒါေလာက္ဆိုရင္ အနတၱ ကို သေဘာ
ေပါက္ေလာက္ေရာေပါ့(မွန္ပါဘုရား)။

“အနိစၥ"ဆိုတာကိုေတာ့ဒကာႀကီး
ဘယ္လို သေဘာေပါက္ထားသလဲ… !

ဆက္ပါမည္။

* ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့တရားေတြ႔ၾကပါေစ။

No comments:

Post a Comment