/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Friday, June 20, 2014

သာသနာေတာ္ ႏွစ္ လ ရွိ မရွိ

Photo: သာသနာေတာ္ ႏွစ္ လ ရွိ မရွိ

ေဟာဒီ အေမးစာလႊာက မႏၱေလးၿမိဳ႕
ျမ၀တီစာသင္တိုက္က ေသာတုဇန
ဆရာေလး မဥမၼာသီရိရဲ႕ အေမးစာ
လႊာျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။

မဥမၼာသီရိက ဘာအေၾကာင္းကို ေမး
ထားတာလဲကြယ့္။

မဥမၼာသီရိက သာသနာေတာ္ႏွစ္ဟာ
ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ခရစ္ သကၠရာဇ္
တို႔လို လအမည္မ်ား ရွိပါသလားလို႔
ေမးထားၿပီး သာသနာေတာ္ တစ္ႏွစ္
ေျပာင္းလဲပံုကို သိလိုပါတယ္ဘုရားတဲ့။

မဥမၼာသီရိအေမးမွာ အတုိခ်ဳပ္ေျပာ
လုိက္ရင္ေတာ့ စာငါးေၾကာင္းႏွင့္ၿပီး
ပါတယ္။  သို႔ေသာ္လည္း မရွင္းလင္း
သူမ်ားပါ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ သကၠ
ရာဇ္ေျပာင္းလဲပံုကစၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပံု
ကိုေျပာျပမွျဖစ္မယ္။

မွန္ပါ။ ျပည့္စံုေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္
လည္း ရွင္းသြားတာေပါ့ ဘုရား။

ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ
ေတာ္မူတာက မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈
ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ အဂၤါေန႔ေနာ္။

မွန္ပါ။ မွတ္သားထားပါတယ္ ဘုရား။
မဟယသကၠရာဇ္ဆိုတာ ဘယ္သကၠ
ရာဇ္ပါလဲ ဘုရား။

မဟာသကၠရာဇ္ဆိုတာ ဘုရားကိုယ္
ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ဘိုးေတာ္ ေဒ၀ဒဟျပည့္
ရွင္ ဘုရင္အဥၨနမင္းကို ဘုိးေတာ္အဥၨ
နလို႔ ေခၚတယ္။ ဘိုးေတာ္ အဥၨနမင္း
က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၈၆၄၉ ခု ျဖစ္
ေနေတာ့ သကၠရာဇ္အေခၚမ်ားျခင္းက
တစ္ေၾကာင္း သကၠရာဇ္မၿဖိဳရင ္တိုင္း
သူျပည္သားေတြ ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါး
ေဘး အႏၱရာယ္မ်ားျခင္းစတဲ့
အေၾကာင္းေတြ ေပၚေနလို႔ ဘယ္လို
မွျပဳျပင္လုိ႔ မရရင္ သကၠရာဇ္ၿဖိဳရသ
တဲ့။

သကၠရာဇ္ ၿဖိဳတယ္ဆိုတာ သကၠရာဇ္
အေဟာင္းကို ဖ်က္ျပစ္လိုက္တာ။
ဥပမာ ၁၃၆၉ကို ၂ ခုပဲထားၿပီး ၿဖိဳမယ္
ဆိုရင္ ၁၃၆၃ ခုကို ပယ္ၿပီး ၂-ခုတည္း
ထားၿပီး သကၠရာဇ္ ၂ ခု တန္ခူးလ စ
သည္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲလိုက္တာကို သ
ကၠရာဇ ္ၿဖိဳတယ္လို႔ ေခၚတာပါပဲ။ ဘိုး
ေတာ္  အဥၨနမင္းဟာ ၈၉၄၉ခု၊  တ
ေပါင္းလကြယ္ စေနေန႔မွာ သကၠရာဇ္
အေဟာင္းကို မင္းမိန္႔ႏွင့္ပယ္ဖ်က္ပစ္
လုိက္ၿပီး အၾကြင္းမထားပဲၿဖိဳတယ္။
သကၠရာဇ္ ၁ ခု၊ တန္ခူးလဆန္း ၁
ရက္ တနဂၤေႏြေန႔လို႔သတ္မွတ္လိုက္
တယ္။ လ ရက္ ေန႕ကို မေျပာင္းဘူး။
သကၠရာဇ္ကိုပဲ ဖ်က္လိုက္ ၿဖိဳလိုက္
တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ သကၠရာဇ္ကို
မဟာ သကၠရာဇ္လို႔ ေခၚလိုက္ျခင္း
ျဖစ္တယ္။

အဲဒီ တစ္ခုကစတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၈ ခု
ႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ေသာၾကာေန႔
မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကိုဖြားျမင္
တယ္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု၊ က
ဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ ဘုရားအ
ျဖစ္ ေရာက္ေတာ္မူတယ္။ မဟာသ
ကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္
အဂၤါေန႔ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ ပရိနိဗၺာန္
ျပဳေတာ္မူတယ္။ အေလာင္းေတာ္ကို
ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္၊ တန
ဂၤေႏြေန႔မွာ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္
ေတာ္မူတယ္။ နယုန္လဆန္း ၅ရက္
ေန႔မွာ ရွစ္ျပည္ေထာင္ဓါတ္ေတာ္ေ၀
ၾကတယ္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု
၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွာ
ပထမသဂၤါယနာ စၿပီးတင္တယ္။
၇ လၾကာ တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွာ
ၿပီးဆံုးတယ္။ သဂၤါယနာတင္ပြဲၿပီး
ဆံုးတဲ့အခါ အရွင္မဟာကႆပနဲ႔
အဇာတသတ္မင္းတို႔ တိုင္ပင္ ညီ
ညြတ္ၿပီး သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္
ႏွင့္ ေကာဇာသကၠရာဇ္တူညီေစျခင္း
ငွါ ၁၄၈ ခုကို ေခ်ဖ်က္ၿပီး ကိန္းသစ္
သကၠရာဇ္ ၁ ၊ သာသနာႏွစ္ ၁ ခု
အျဖစ္ ထားေတာ္မူတယ္။

မွန္ပါ။ သာသနာသကၠရာဇ္မွာ သာ
သနာ လ ရက္ရွိပါသလား ဘုရား။

သာသနာသကၠရာဇ္မွာ လ ရက္မရွိ
ပါဘူး။ ခုႏွစ္တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။

မွန္ပါ ဒီလိုဆိုရင္ သာသနာ ၂၅၄၉
ခုႏွစ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ ခု
ဟာ အတူတူကေန ဘယ္လိုကြာ
သြားရတာလဲ ဘုရား။

အေစာတုန္းက ဘိုးေတာ္အဥၨန
သကၠရာဇ္ၿဖိဳခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။

မွန္ပါ။ ၿဖိဳခဲ့ပါတယ္ ဘုရား။

အဇာသတ္က ဘိုးေတာ္အဥၨနရဲ႕
သကၠရာဇ္ၿဖိဳခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။
၁၄၈ ကိုမၿဖိဳခဲ့ရင္ ဒီကေန႔ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ဟာ ၂၆၉၇ ခု၊ သာသနာ
၂၅၄၉ ခု လို႔ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ သာသနာ
သကၠရာဇ္က ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးမွ
စတာကိုး။

အဇာတသတ္ႏွင့္ အရွင္မဟာကႆပ
တို႔တိုင္ပင္ညီညြတ္ၿပီး သာသနာ ၁ ၊
ေကာဇာ ၁ ထားခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္ ၆၂၄
အေရာက္မွာ သေရေခတၱရာျပည္ သု
မုႏၵရီမင္းက ေဒါေဒါရသကိန္း ၆၂၂ကို
ၿဖိဳၿပီး ၆၂၄ ႏွစ္က ၂ ႏွစ္ကို သကၠရာဇ္
၂ ခုလို႔ ၿဖိဳလိုက္တဲ့အတြက္ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ ၂ ခု သာသနာ ၆၂၄ခုႏွစ္
လို႔ သာသနာႏွစ္က က်န္ခဲ့တယ္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၆၂၂ကဖ်က္ျပစ္
လိုက္တယ္။ မင္းမိန္႔ႏွင့္ ၂ ခုႏွစ္လို႔
သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။

အဲဒီ သကၠရာဇ္ ၂ ခုႏွင့္ ေရတြက္လာ
လုိက္ၾကတာ ၅၆၂ ခုႏွစ္ေရာက္ျပန္
ေတာ့ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၅၆၂ ခု
သာသနာ ၁၁၈၆ ႏွစ္ျဖစ္လို႔ျဖစ္ခုိက္မွာ
ပုဂံျပည္ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းလို႔ေခၚတဲ့
ရဟန္းလူထြက္မင္းက ခ-ဆ၊ ပဥၥကိန္း
ဆိုၿပီး ၅၆၂ခုႏွစ္က ၅၆၀ကို ပယ္ၿပီး
၂ ခုႏွစ္လို႔ျပန္ၿပီး သတ္မွတ္ သကၠရာဇ္
ၿဖိဳခဲ့လို႔ သာသနာ ၁၁၈၆ ႏွစ္၊ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ ၂ ခုလို႔ျဖစ္လာခဲ့ျပန္တယ္။
ဒီ သကၠရာဇ္ႏွစ္ခုက ႏွစ္ ၈၀၀ ေရာက္
ေတာ့ မိုးညွင္းမင္းတရားက ၂ ခုဆိုၿပီး
ၿဖိဳေသးတယ္။ သကၠရာဇ္မၿပိဳဘူးလို႔
ဆိုၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔သကၠရာဇ္
၁၃၆၇ ခုဟာ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းၿဖိဳခဲ့
တဲ့ သကၠရာဇ္ျဖစ္ၿပီး ဒီေန႔အထိေခၚေန
တဲ့ ၁၃၆၇ ခုပဲ။ သာသနာကေတာ့
၂၅၄၉ ေကာဇာသကၠရာဇ္သိၿပီး သာ
သနာေတာ္ သကၠရာဇ္ကိုသိလိုရင္
မူလက သုမုႏၵရီမင္းၿဖိဳခဲ့တဲ့ ၆၂၂ ခုႏွင့္
ပုဂံပုပၸားေစာရဟန္းမင္း ျဖိဳခဲ့တဲ့ ၅၆၀၊
အဲဒီၿဖိဳလို႔ေပ်ာက္လာခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္
ေတြဟာ ပါမလာေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္
ေနတဲ့ သကၠရာဇ္ျဖစ္လို႔ ယခုေရာက္ဆဲ
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ ခုမွာ ေပါင္း
လိုက္ရင္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၄၉ဆို
တာ အမွန္ထြက္လာတယ္။ ဒီသာသနာ
သကၠရာဇ္ဟာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသြားတဲ့ ႏွစ္ေပါင္းပဲ
ျဖစ္လို႔ ဒီသကၠရာဇ္ကို သာသနာသကၠ
ရာဇ္လို႔ ေခၚရတယ္။

အဇာတသတ္မင္းက ၁ ခုလို႔မသတ္
မွတ္ပဲ ဘိုးေတာ္အဥၨနမင္း ၿဖိဳခဲ့တဲ့သ
ကၠရာဇ္အတိုင္းဆိုရင္ ေကာဇာသကၠ
ရာဇ္ဟာ ၂၆၉၅ ခု၊ သာသနာေတာ္
၂၅၄၉ ခုလုိ႔ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

မွန္ပါ။ ဒီလိုဆို သာသနာေတာ္သကၠ
ရာဇ္ ေျပာင္းတဲ့လေကာ ရွိပါေသးလား
ဘုရား။

သာသနာသကၠရာဇ္ေျပာင္းတဲ့လ အထူး
မရွိဘူး။ မူလကေကာဇာနဲ႔သာသနာအ
တူတူ    အဇာတသတ္ ျပဌာန္းခဲ့တာမို႔
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ႏွစ္သစ္ေျပာင္းတုိင္း
သာသနာေတာ္ႏွစ္လည္း ေကာဇာသကၠ
ရာဇ္ႏွင့္အတူ ေျပာင္းလဲသြားတယ္လို႔ပဲ
သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံတာဟာ
ကဆုန္လျပည့္ျဖစ္တာေၾကာင့္ သာသ
နာေတာ္ႏွစ္ကို ကဆုန္ကဆုန္လဆုတ္
၁ ရက္ေန႔မွ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ၾက
တာလည္းရွိေၾကာင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ ျမ
၀တီစယသင္တုိက္ ေသာတုဇနမဥမၼာ
သီရိကို ျပန္ၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

၀မ္းေျမာက္လွပါၿပီ ဘုရား။

သာဓု သာဓု သာဓု။

ကသာၿမိဳ႕ ေရႊလီငါးတဲဆရာေတာ္။
ဓမၼျဗဴဟာ၊ အတြဲ ၄၄ ၊ အမွတ္ ၇။

 သာသနာေတာ္ ႏွစ္ လ ရွိ မရွိ

ေဟာဒီ အေမးစာလႊာက မႏၱေလးၿမိဳ႕
ျမ၀တီစာသင္တိုက္က ေသာတုဇန
ဆရာေလး မဥမၼာသီရိရဲ႕ အေမးစာ
လႊာျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား။

မဥမၼာသီရိက ဘာအေၾကာင္းကို ေမး
ထားတာလဲကြယ့္။

မဥမၼာသီရိက သာသနာေတာ္ႏွစ္ဟာ
ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ခရစ္ သကၠရာဇ္
တို႔လို လအမည္မ်ား ရွိပါသလားလို႔
ေမးထားၿပီး သာသနာေတာ္ တစ္ႏွစ္
ေျပာင္းလဲပံုကို သိလိုပါတယ္ဘုရားတဲ့။

မဥမၼာသီရိအေမးမွာ အတုိခ်ဳပ္ေျပာ
လုိက္ရင္ေတာ့ စာငါးေၾကာင္းႏွင့္ၿပီး
ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း မရွင္းလင္း
သူမ်ားပါ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ သကၠ
ရာဇ္ေျပာင္းလဲပံုကစၿပီး ျဖစ္ေပၚလာပံု
ကိုေျပာျပမွျဖစ္မယ္။

မွန္ပါ။ ျပည့္စံုေတာ့ စာဖတ္ပရိသတ္
လည္း ရွင္းသြားတာေပါ့ ဘုရား။

ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳ
ေတာ္မူတာက မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈
ခု၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ အဂၤါေန႔ေနာ္။

မွန္ပါ။ မွတ္သားထားပါတယ္ ဘုရား။
မဟယသကၠရာဇ္ဆိုတာ ဘယ္သကၠ
ရာဇ္ပါလဲ ဘုရား။

မဟာသကၠရာဇ္ဆိုတာ ဘုရားကိုယ္
ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ဘိုးေတာ္ ေဒ၀ဒဟျပည့္
ရွင္ ဘုရင္အဥၨနမင္းကို ဘုိးေတာ္အဥၨ
နလို႔ ေခၚတယ္။ ဘိုးေတာ္ အဥၨနမင္း
က ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၈၆၄၉ ခု ျဖစ္
ေနေတာ့ သကၠရာဇ္အေခၚမ်ားျခင္းက
တစ္ေၾကာင္း သကၠရာဇ္မၿဖိဳရင ္တိုင္း
သူျပည္သားေတြ ငတ္မြတ္ ေခါင္းပါး
ေဘး အႏၱရာယ္မ်ားျခင္းစတဲ့
အေၾကာင္းေတြ ေပၚေနလို႔ ဘယ္လို
မွျပဳျပင္လုိ႔ မရရင္ သကၠရာဇ္ၿဖိဳရသ
တဲ့။

သကၠရာဇ္ ၿဖိဳတယ္ဆိုတာ သကၠရာဇ္
အေဟာင္းကို ဖ်က္ျပစ္လိုက္တာ။
ဥပမာ ၁၃၆၉ကို ၂ ခုပဲထားၿပီး ၿဖိဳမယ္
ဆိုရင္ ၁၃၆၃ ခုကို ပယ္ၿပီး ၂-ခုတည္း
ထားၿပီး သကၠရာဇ္ ၂ ခု တန္ခူးလ စ
သည္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲလိုက္တာကို သ
ကၠရာဇ ္ၿဖိဳတယ္လို႔ ေခၚတာပါပဲ။ ဘိုး
ေတာ္ အဥၨနမင္းဟာ ၈၉၄၉ခု၊ တ
ေပါင္းလကြယ္ စေနေန႔မွာ သကၠရာဇ္
အေဟာင္းကို မင္းမိန္႔ႏွင့္ပယ္ဖ်က္ပစ္
လုိက္ၿပီး အၾကြင္းမထားပဲၿဖိဳတယ္။
သကၠရာဇ္ ၁ ခု၊ တန္ခူးလဆန္း ၁
ရက္ တနဂၤေႏြေန႔လို႔သတ္မွတ္လိုက္
တယ္။ လ ရက္ ေန႕ကို မေျပာင္းဘူး။
သကၠရာဇ္ကိုပဲ ဖ်က္လိုက္ ၿဖိဳလိုက္
တာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ သကၠရာဇ္ကို
မဟာ သကၠရာဇ္လို႔ ေခၚလိုက္ျခင္း
ျဖစ္တယ္။

အဲဒီ တစ္ခုကစတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၆၈ ခု
ႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ေသာၾကာေန႔
မွာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ကိုဖြားျမင္
တယ္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု၊ က
ဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ ဘုရားအ
ျဖစ္ ေရာက္ေတာ္မူတယ္။ မဟာသ
ကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု၊ ကဆုန္လျပည့္
အဂၤါေန႔ အ႐ုဏ္တက္ခ်ိန္ ပရိနိဗၺာန္
ျပဳေတာ္မူတယ္။ အေလာင္းေတာ္ကို
ကဆုန္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၂ ရက္၊ တန
ဂၤေႏြေန႔မွာ ေတေဇာဓာတ္ ေလာင္
ေတာ္မူတယ္။ နယုန္လဆန္း ၅ရက္
ေန႔မွာ ရွစ္ျပည္ေထာင္ဓါတ္ေတာ္ေ၀
ၾကတယ္။ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၄၈ ခု
၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔မွာ
ပထမသဂၤါယနာ စၿပီးတင္တယ္။
၇ လၾကာ တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွာ
ၿပီးဆံုးတယ္။ သဂၤါယနာတင္ပြဲၿပီး
ဆံုးတဲ့အခါ အရွင္မဟာကႆပနဲ႔
အဇာတသတ္မင္းတို႔ တိုင္ပင္ ညီ
ညြတ္ၿပီး သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္
ႏွင့္ ေကာဇာသကၠရာဇ္တူညီေစျခင္း
ငွါ ၁၄၈ ခုကို ေခ်ဖ်က္ၿပီး ကိန္းသစ္
သကၠရာဇ္ ၁ ၊ သာသနာႏွစ္ ၁ ခု
အျဖစ္ ထားေတာ္မူတယ္။

မွန္ပါ။ သာသနာသကၠရာဇ္မွာ သာ
သနာ လ ရက္ရွိပါသလား ဘုရား။

သာသနာသကၠရာဇ္မွာ လ ရက္မရွိ
ပါဘူး။ ခုႏွစ္တစ္ခုပဲရွိပါတယ္။

မွန္ပါ ဒီလိုဆိုရင္ သာသနာ ၂၅၄၉
ခုႏွစ္၊ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ ခု
ဟာ အတူတူကေန ဘယ္လိုကြာ
သြားရတာလဲ ဘုရား။

အေစာတုန္းက ဘိုးေတာ္အဥၨန
သကၠရာဇ္ၿဖိဳခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။

မွန္ပါ။ ၿဖိဳခဲ့ပါတယ္ ဘုရား။

အဇာသတ္က ဘိုးေတာ္အဥၨနရဲ႕
သကၠရာဇ္ၿဖိဳခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။
၁၄၈ ကိုမၿဖိဳခဲ့ရင္ ဒီကေန႔ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ဟာ ၂၆၉၇ ခု၊ သာသနာ
၂၅၄၉ ခု လို႔ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။ သာသနာ
သကၠရာဇ္က ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီးမွ
စတာကိုး။

အဇာတသတ္ႏွင့္ အရွင္မဟာကႆပ
တို႔တိုင္ပင္ညီညြတ္ၿပီး သာသနာ ၁ ၊
ေကာဇာ ၁ ထားခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္ ၆၂၄
အေရာက္မွာ သေရေခတၱရာျပည္ သု
မုႏၵရီမင္းက ေဒါေဒါရသကိန္း ၆၂၂ကို
ၿဖိဳၿပီး ၆၂၄ ႏွစ္က ၂ ႏွစ္ကို သကၠရာဇ္
၂ ခုလို႔ ၿဖိဳလိုက္တဲ့အတြက္ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ ၂ ခု သာသနာ ၆၂၄ခုႏွစ္
လို႔ သာသနာႏွစ္က က်န္ခဲ့တယ္။
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၆၂၂ကဖ်က္ျပစ္
လိုက္တယ္။ မင္းမိန္႔ႏွင့္ ၂ ခုႏွစ္လို႔
သတ္မွတ္ခဲ့ၾကတယ္။

အဲဒီ သကၠရာဇ္ ၂ ခုႏွင့္ ေရတြက္လာ
လုိက္ၾကတာ ၅၆၂ ခုႏွစ္ေရာက္ျပန္
ေတာ့ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၅၆၂ ခု
သာသနာ ၁၁၈၆ ႏွစ္ျဖစ္လို႔ျဖစ္ခုိက္မွာ
ပုဂံျပည္ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းလို႔ေခၚတဲ့
ရဟန္းလူထြက္မင္းက ခ-ဆ၊ ပဥၥကိန္း
ဆိုၿပီး ၅၆၂ခုႏွစ္က ၅၆၀ကို ပယ္ၿပီး
၂ ခုႏွစ္လို႔ျပန္ၿပီး သတ္မွတ္ သကၠရာဇ္
ၿဖိဳခဲ့လို႔ သာသနာ ၁၁၈၆ ႏွစ္၊ ေကာဇာ
သကၠရာဇ္ ၂ ခုလို႔ျဖစ္လာခဲ့ျပန္တယ္။
ဒီ သကၠရာဇ္ႏွစ္ခုက ႏွစ္ ၈၀၀ ေရာက္
ေတာ့ မိုးညွင္းမင္းတရားက ၂ ခုဆိုၿပီး
ၿဖိဳေသးတယ္။ သကၠရာဇ္မၿပိဳဘူးလို႔
ဆိုၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔သကၠရာဇ္
၁၃၆၇ ခုဟာ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းၿဖိဳခဲ့
တဲ့ သကၠရာဇ္ျဖစ္ၿပီး ဒီေန႔အထိေခၚေန
တဲ့ ၁၃၆၇ ခုပဲ။ သာသနာကေတာ့
၂၅၄၉ ေကာဇာသကၠရာဇ္သိၿပီး သာ
သနာေတာ္ သကၠရာဇ္ကိုသိလိုရင္
မူလက သုမုႏၵရီမင္းၿဖိဳခဲ့တဲ့ ၆၂၂ ခုႏွင့္
ပုဂံပုပၸားေစာရဟန္းမင္း ျဖိဳခဲ့တဲ့ ၅၆၀၊
အဲဒီၿဖိဳလို႔ေပ်ာက္လာခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္
ေတြဟာ ပါမလာေတာ့ဘဲ ေပ်ာက္ကြယ္
ေနတဲ့ သကၠရာဇ္ျဖစ္လို႔ ယခုေရာက္ဆဲ
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ ခုမွာ ေပါင္း
လိုက္ရင္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၄၉ဆို
တာ အမွန္ထြက္လာတယ္။ ဒီသာသနာ
သကၠရာဇ္ဟာ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ျမတ္
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူသြားတဲ့ ႏွစ္ေပါင္းပဲ
ျဖစ္လို႔ ဒီသကၠရာဇ္ကို သာသနာသကၠ
ရာဇ္လို႔ ေခၚရတယ္။

အဇာတသတ္မင္းက ၁ ခုလို႔မသတ္
မွတ္ပဲ ဘိုးေတာ္အဥၨနမင္း ၿဖိဳခဲ့တဲ့သ
ကၠရာဇ္အတိုင္းဆိုရင္ ေကာဇာသကၠ
ရာဇ္ဟာ ၂၆၉၅ ခု၊ သာသနာေတာ္
၂၅၄၉ ခုလုိ႔ ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။

မွန္ပါ။ ဒီလိုဆို သာသနာေတာ္သကၠ
ရာဇ္ ေျပာင္းတဲ့လေကာ ရွိပါေသးလား
ဘုရား။

သာသနာသကၠရာဇ္ေျပာင္းတဲ့လ အထူး
မရွိဘူး။ မူလကေကာဇာနဲ႔သာသနာအ
တူတူ အဇာတသတ္ ျပဌာန္းခဲ့တာမို႔
ေကာဇာသကၠရာဇ္ ႏွစ္သစ္ေျပာင္းတုိင္း
သာသနာေတာ္ႏွစ္လည္း ေကာဇာသကၠ
ရာဇ္ႏွင့္အတူ ေျပာင္းလဲသြားတယ္လို႔ပဲ
သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံတာဟာ
ကဆုန္လျပည့္ျဖစ္တာေၾကာင့္ သာသ
နာေတာ္ႏွစ္ကို ကဆုန္ကဆုန္လဆုတ္
၁ ရက္ေန႔မွ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ၾက
တာလည္းရွိေၾကာင္း မႏၱေလးၿမိဳ႕၊ ျမ
၀တီစယသင္တုိက္ ေသာတုဇနမဥမၼာ
သီရိကို ျပန္ၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

၀မ္းေျမာက္လွပါၿပီ ဘုရား။

သာဓု သာဓု သာဓု။

ကသာၿမိဳ႕ ေရႊလီငါးတဲဆရာေတာ္။
ဓမၼျဗဴဟာ၊ အတြဲ ၄၄ ၊ အမွတ္ ၇။
 
  ဓမၼစာေပမ်ား တစ္ဆင့္မွ်ေ၀ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ပြားမ်ားနိဳင္ ႀကပါေစ .....

No comments:

Post a Comment