/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, June 10, 2014

“အာနာပါနာႏုႆတိ ပြားမ်ားရက်ိဳးမ်ား”


Photo: “အာနာပါနာႏုႆတိ ပြားမ်ားရက်ိဳးမ်ား”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
“ရဟန္းတို႔ အာနာပါနႆတိကို ဤသို႔ပြားမ်ားအပ္ေသာ္ မ်ားေသာအက်ိဳး အာနိသင္ရွိေပ၏” သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ပထမဖလသုတ္၊ ဒုတိယဖလသုတ္တို႔တြင္ ျပခဲ့သည့္နည္းအတိုင္း အာနာပါနာႏုႆတိကို မွန္ကန္စြာပြားလွ်င္-

၁။ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ပင္ ေစာစီးစြာ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၿပီးေစႏိုင္ျခင္း။

၂။ ေစာေစာကမၿပီးေစႏိုင္ေသာ္ ေသခါနီးအခ်ိန္၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၿပီးေစႏိုင္ျခင္း။

၃။ ေသခါနီးအခ်ိန္၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို မၿပီးေစႏိုင္ခဲ့ေသာ္ ေအာက္အဖို႔ရွိေသာ သံေယာဇဥ္ငါးပါးကုန္ျခင္းေၾကာင့္ သက္တမ္းတစ္ဝက္အတြင္း၌ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “အႏၲရာပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၄။ သက္တမ္းတစ္ဝက္လြန္ၿပီးမွ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “ဥပဟစၥပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၅။ အားထုတ္ျခင္းမျပဳပဲ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “အသခၤါရပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၆။ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “သခၤါရပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၇။ အထက္ဘံုမ်ားသို႔ အစဥ္အတိုင္းတက္၍ “အကနိ႒ဘံု” ၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

 ဟူေသာ အက်ိဳးခုႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ရရွိမည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ တစ္က်မ္းေလာက္ကိုေထာက္၍ အာနာပါနကို ဝိပႆနာမဟုတ္၊ သမထသာျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကသူမ်ား ယခုေဟာၾကားခ်က္ကို သတိျပဳသင့္၏။ အာနာပါနသည္ သမထ, ဝိပႆနာ စြယ္စံုရ ကမၼ႒ာန္းႀကီးျဖစ္၏။

ထြက္ေလဝင္ေလ သာမန္ေလာက္ကိုသာ႐ွုလွ်င္ သမထ။ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္၊ ခႏၶာတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကိုပါ ႐ွုပြားႏိုင္လာလွ်င္ ဝိပႆနာဟုခြဲရေၾကာင္း ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေရးခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ အာနာပါနကို နည္းစနစ္မွန္ကန္စြာ ႐ွုပြားလွ်င္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ဝင္သြားပံုကိုလည္း ကိမိလသုတ္၌ ယခုလို ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

“သတိပ႒ာန္ေလးပါးပါဝင္ေသာ အာနာပါန” (သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ကိမိလသုတ္)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ကိမိလၿမိဳ႕၊ ဝါးေတာ၌သီတင္းသံုးစဥ္ ဗုဒၶသည္ အရွင္ကိမိလအား ကိမိလ- အဘယ္သို႔ ပြားမ်ားအပ္ေသာ အာနာပါနႆတိသမာဓိသည္ မ်ားေသာ အက်ိဳးအာနိသင္ရွိသနည္းဟု ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေမးေတာ္မူေသာ္လည္း အရွင္ကိမိလသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။ ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာက ၾကားဝင္ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶက အာနာပါနႆတိသမာဓိ ပြားမ်ားပံုကို ေဟာၾကားၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း ဆက္လက္မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရွည္ရွည္႐ွဴ႐ိွုက္ေသာ္ ရွည္ရွည္႐ွဴ႐ိွုက္၏ဟု သိရ၏။ တိုတိုရွဴ႐ွိုက္ေသာ္ တုိတို႐ွဴ႐ိွုက္ဟု သိ၏။ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔၏ အစ, အလယ္, အဆံုး, သံုးပါးလံုးကို ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ ႐ုန္႔ရင္းေသာ ထြက္သက္ဝင္သက္ကို ၿငိမ္းေစလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အပ္ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုေသာအခါ၌ ရဟန္းသည္ ကိုယ္(႐ုပ္)၌ ကိုယ္(႐ုပ္)ဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထြက္သက္ဝင္သက္သည္ ကိုယ္(႐ုပ္)၌ အႀကံဳးဝင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းကို ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အ့ံဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ ခ်မ္းသာျခင္းကို ထင္းရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ စိတၱသခၤါရကို ၿငိမ္းေစလ်က္႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ ေဝဒနာတို႔၌ ေဝဒနာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔ကို ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္ ေဝဒနာ၌ အႀကံဳးဝင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ေဝဒနာႏုပႆနာ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ စိတ္ကို ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ေစလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ စိတ္၌စိတ္ဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သတိသမၸဇဥ္ကင္းလြတ္ေနသူအား အာနာပါန သတိသမာဓိကို ပြားမ်ားျခင္းမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုျဖစ္သည္။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ထင္ရွားသိလ်က္ မၿမဲေသာသေဘာကို အဖန္ဖန္ ရွဴလ်က္ရွဴ႐ိွုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ တပ္မက္ဖြယ္ကင္းျခင္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း၊ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကို အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ တရားသေဘာတို႔၌ တရားသေဘာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ အဘိဇၩာေဒါမနႆ တို႔အား ပယ္ရွားျခင္းကို ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာလ်စ္လ်ဴ႐ွုတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အနႏၵာ- လမ္းေလးခြ၌ရွိေသာ ေျမပံုႀကီးကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွလာေသာ လွည္းရထားတို႔သည္ ဖ်က္ဆီးသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ကိုယ္၌ ကိုယ္ဟု၊ ေဝဒနာ၊ စိတ္၊ တရားသေဘာတို႔၌ ေဝဒနာ၊ စိတ္၊ တရားသေဘာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနေသာ ရဟန္းသည္လည္း အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္သည္သာျဖစ္၏။”

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏ “သညာသိႏွင့္ ပညာသိ” မွ
ေကာက္ႏွုတ္ပူေဇာ္မွ်ေဝပါသည္။

စာဖတ္သူအားလံုး ေဘးရန္ေၾကာင့္ၾကဆင္းရဲကင္း၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေကာင္းက်ိဳးလိုရာဆႏၵ ျပည့္ဝၾကပါေစ။ ။


“အာနာပါနာႏုႆတိ ပြားမ်ားရက်ိဳးမ်ား”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
“ရဟန္းတို႔ အာနာပါနႆတိကို ဤသို႔ပြားမ်ားအပ္ေသာ္ မ်ားေသာအက်ိဳး အာနိသင္ရွိေပ၏” သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ပထမဖလသုတ္၊ ဒုတိယဖလသုတ္တို႔တြင္ ျပခဲ့သည့္နည္းအတိုင္း အာနာပါနာႏုႆတိကို မွန္ကန္စြာပြားလွ်င္-

၁။ မ်က္ေမွာက္ဘဝ၌ပင္ ေစာစီးစြာ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၿပီးေစႏိုင္ျခင္း။

၂။ ေစာေစာကမၿပီးေစႏိုင္ေသာ္ ေသခါနီးအခ်ိန္၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို ၿပီးေစႏိုင္ျခင္း။

၃။ ေသခါနီးအခ်ိန္၌ အရဟတၱဖိုလ္ကို မၿပီးေစႏိုင္ခဲ့ေသာ္ ေအာက္အဖို႔ရွိေသာ သံေယာဇဥ္ငါးပါးကုန္ျခင္းေၾကာင့္ သက္တမ္းတစ္ဝက္အတြင္း၌ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “အႏၲရာပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၄။ သက္တမ္းတစ္ဝက္လြန္ၿပီးမွ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “ဥပဟစၥပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၅။ အားထုတ္ျခင္းမျပဳပဲ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “အသခၤါရပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၆။ အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ အရဟတၱဖိုလ္သို႔ေရာက္၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ “သခၤါရပရိနိဗၺာယီ” အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

၇။ အထက္ဘံုမ်ားသို႔ အစဥ္အတိုင္းတက္၍ “အကနိ႒ဘံု” ၌ ပရိနိဗၺာန္ျပဳရေသာ အနာဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း။

ဟူေသာ အက်ိဳးခုႏွစ္မ်ိဳးတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ရရွိမည္ဟု ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။ ဝိသုဒၶိမဂ္အ႒ကထာ တစ္က်မ္းေလာက္ကိုေထာက္၍ အာနာပါနကို ဝိပႆနာမဟုတ္၊ သမထသာျဖစ္သည္ဟုယူဆၾကသူမ်ား ယခုေဟာၾကားခ်က္ကို သတိျပဳသင့္၏။ အာနာပါနသည္ သမထ, ဝိပႆနာ စြယ္စံုရ ကမၼ႒ာန္းႀကီးျဖစ္၏။

ထြက္ေလဝင္ေလ သာမန္ေလာက္ကိုသာ႐ွုလွ်င္ သမထ။ ပရမတ္႐ုပ္နာမ္၊ ခႏၶာတို႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကိုပါ ႐ွုပြားႏိုင္လာလွ်င္ ဝိပႆနာဟုခြဲရေၾကာင္း ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေရးခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ အာနာပါနကို နည္းစနစ္မွန္ကန္စြာ ႐ွုပြားလွ်င္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ဝင္သြားပံုကိုလည္း ကိမိလသုတ္၌ ယခုလို ဆက္လက္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

“သတိပ႒ာန္ေလးပါးပါဝင္ေသာ အာနာပါန” (သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ကိမိလသုတ္)
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ကိမိလၿမိဳ႕၊ ဝါးေတာ၌သီတင္းသံုးစဥ္ ဗုဒၶသည္ အရွင္ကိမိလအား ကိမိလ- အဘယ္သို႔ ပြားမ်ားအပ္ေသာ အာနာပါနႆတိသမာဓိသည္ မ်ားေသာ အက်ိဳးအာနိသင္ရွိသနည္းဟု ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေမးေတာ္မူေသာ္လည္း အရွင္ကိမိလသည္ ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။ ထိုအခါ အရွင္အာနႏၵာက ၾကားဝင္ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶက အာနာပါနႆတိသမာဓိ ပြားမ်ားပံုကို ေဟာၾကားၿပီး ေအာက္ပါအတိုင္း ဆက္လက္မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရွည္ရွည္႐ွဴ႐ိွုက္ေသာ္ ရွည္ရွည္႐ွဴ႐ိွုက္၏ဟု သိရ၏။ တိုတိုရွဴ႐ွိုက္ေသာ္ တုိတို႐ွဴ႐ိွုက္ဟု သိ၏။ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔၏ အစ, အလယ္, အဆံုး, သံုးပါးလံုးကို ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ ႐ုန္႔ရင္းေသာ ထြက္သက္ဝင္သက္ကို ၿငိမ္းေစလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အပ္ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုေသာအခါ၌ ရဟန္းသည္ ကိုယ္(႐ုပ္)၌ ကိုယ္(႐ုပ္)ဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထြက္သက္ဝင္သက္သည္ ကိုယ္(႐ုပ္)၌ အႀကံဳးဝင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ကာယာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းကို ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အ့ံဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ ခ်မ္းသာျခင္းကို ထင္းရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ စိတၱသခၤါရကို ၿငိမ္းေစလ်က္႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ ေဝဒနာတို႔၌ ေဝဒနာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထြက္သက္ဝင္သက္တို႔ကို ေကာင္းစြာ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္ ေဝဒနာ၌ အႀကံဳးဝင္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ေဝဒနာႏုပႆနာ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ထင္ရွားသိလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ စိတ္ကို ရႊင္လန္းဝမ္းေျမာက္ေစလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ စိတ္၌စိတ္ဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သတိသမၸဇဥ္ကင္းလြတ္ေနသူအား အာနာပါန သတိသမာဓိကို ပြားမ်ားျခင္းမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား စိတၱာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုျဖစ္သည္။)

“အာနႏၵာ- အၾကင္အခါ၌ ရဟန္းသည္ ထင္ရွားသိလ်က္ မၿမဲေသာသေဘာကို အဖန္ဖန္ ရွဴလ်က္ရွဴ႐ိွုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ တပ္မက္ဖြယ္ကင္းျခင္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း၊ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကို အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ ႐ွဴ႐ွိုက္အံ့ဟု ေလ့က်င့္အားထုတ္၏။ အာနႏၵာ- ထိုအခါ၌ ရဟန္းသည္ တရားသေဘာတို႔၌ တရားသေဘာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနသည္မည္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေေသာ္ ထိုရဟန္းသည္ အဘိဇၩာေဒါမနႆ တို႔အား ပယ္ရွားျခင္းကို ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာလ်စ္လ်ဴ႐ွုတတ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။”
(ဤကား ဓမၼာႏုပႆနာသတိပ႒ာန္ ဝင္သြားပံုတည္း။)

“အနႏၵာ- လမ္းေလးခြ၌ရွိေသာ ေျမပံုႀကီးကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွလာေသာ လွည္းရထားတို႔သည္ ဖ်က္ဆီးသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ကိုယ္၌ ကိုယ္ဟု၊ ေဝဒနာ၊ စိတ္၊ တရားသေဘာတို႔၌ ေဝဒနာ၊ စိတ္၊ တရားသေဘာဟု အဖန္ဖန္႐ွုလ်က္ေနေသာ ရဟန္းသည္လည္း အကုသိုလ္တရားတို႔ကို ဖ်က္ဆီးႏိုင္သည္သာျဖစ္၏။”

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏ “သညာသိႏွင့္ ပညာသိ” မွ
ေကာက္ႏွုတ္ပူေဇာ္မွ်ေဝပါသည္။

စာဖတ္သူအားလံုး ေဘးရန္ေၾကာင့္ၾကဆင္းရဲကင္း၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ ေကာင္းက်ိဳးလိုရာဆႏၵ ျပည့္ဝၾကပါေစ။ ။

No comments:

Post a Comment