/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, June 18, 2014

“ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္”

Photo: “ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္”

ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ၿငိကပ္တတ္တဲ့သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ၫြန္နဲ႔လည္း တူတယ္။ ၫြန္ႀကီးလို႔
သုံးထားတယ္။ ၫြန္ႀကီးဆုိေသာ္လည္း သူက ရႊံ႕ဗြက္ပါပဲ။ အလြန္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ရႊံ႕ဗြက္ႀကီး
နဲ႔လည္း တူတယ္တဲ့။ ေနာက္တစ္ခု ညြန္ေပ်ာင္း။ ညြန္ေပ်ာင္းဆိုတာကေတာ ့ သဲထူထပ္တဲ့
ျမစ္ကမ္းပါးေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရွိတတ္ပါတယ္။ သဲနဲ႔ ေျမနဲ႔ ေရာၿပီးေတာ့ ႏုန္းတစ္၀က္
ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ ႏုန္းက လႈပ္လိုက္လွ်င္ ျမဳပ္သြားတယ္။

႐ုန္းထြက္ဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမ၀တၳဳအစုစု ဆုိတာက
လည္း ၿငိကပ္တြယ္တာတတ္တဲ့သေဘာေၾကာင့္ ၫြန္ႀကီးနဲ႔လည္းတူတယ္။ ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔ရန္
အင္မတန္ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၫြန္ေပ်ာင္းနဲ႔လည္းတူပါတယ္။ ဒီကာမဂုဏ္ေတြဆိုတာ
က သတၱ၀ါတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုအလြန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့စြမ္းအား ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္
ခု ---

ကာမဂုဏ္ဆုိတဲ့ ေရအယဥ္ေက်ာမွာ ေမ်ာပါမိၿပီ နစ္ျမဳပ္မိၿပီဆုိလွ်င္ေတာ့ အဲဒီ ကာမဂုဏ္ ၀ဲဂ
ယက္ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကူးခတ္ဖို႔ရန္ဆိုတာလည္း အလြန္ လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲတဲ့သ
ေဘာ ရွိပါတယ္။ ကာမဂုဏ္ဆုိတဲ့ ညြန္အုိင္မွလည္း ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္ဖို႔ဆိုတာ အင္မ
တန္ ခက္ခဲပါတယ္တဲ့။

ဒါယကာႀကီး ဒါယိကာမႀကီးေတြ သူေျပာလုိက္တဲ့ စကားကေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား
ၾကည့္စမ္းပါ။ ကာမဂုဏ္ေတြဟာ စိတ္ဓာတ္ကို အင္မတန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့စြမ္းအား ရွိတယ္၊ ဒီကာမဂုဏ္ေတြမွ လြတ္ေအာင္႐ုန္းထြက္ဖို႔ရန္အတြက္လည္း အလြန္ ခက္ခဲတယ္တဲ့။ ဟုတ္
သလား, မဟုတ္ဘူးလား? ဟုတ္ေနတယ္။

ဒါယကာႀကီးေတြ ... ဒီေန႔ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းျပန္တဲ့အခါ လုိက္ခဲ့ပါလို႔ေခၚလွ်င္ လုိက္ႏုိင္ပါ့မ
လား? မလုိက္ႏုိင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ? ဒီကာမဂုဏ္ေတြက စိတ္ဓာတ္ကို မသြားပါနဲ႔ မလုိက္
ပါနဲ႔လို႔ ဆြဲေခၚထားတယ္။ ဒီကာမဂုဏ္ေတြကို လြတ္ေအာင္ ႐ုန္းထြက္မယ္ဆုိလွ်င္လည္း လြတ္
ေအာင္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြက အင္မတန္ ေလ်ာ့နည္းေနတယ္။ စြမ္းအင္ေတြ က
လည္း မရွိ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ---

ဒီကာမဂုဏ္ေတြသည္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာလည္း ျဖစ္ၾကတယ္တဲ့။ ဘာေၾကာင့္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာ ျဖစ္ရသလဲဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာရမယ္ဆုိလွ်င္ေတာ့ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမ၀တၳဳ
အစုစုေတြအေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္ေနတဲ့သေဘာကို ဘာေခၚသလဲ? တဏွာလုိ႔ ေခၚ
တယ္။

အဲဒီ တဏွာတရားက ဘာသစၥာ ေခၚသလဲ? သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယသစၥာတရား ထင္ရွားရွိ
ေနလွ်င္ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡသစၥာတရားေတြ ထင္ရွား မျဖစ္ဘူးလား? ျဖစ္မယ္။ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္တ
ရား နာမ္တရားေတြ ျဖစ္မယ္။ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွန္ခဲ့လွ်င္
ေနာက္ထပ္မေသရဘူးလား? ေသရဦးမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္ေတြအေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္ေနတဲ့ တဏွာတရား ထင္ရွားရွိေနတဲ့ ဒီ
ပုဂၢိဳလ္သည္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာတရားေတြကို လွမ္းၿပီး တြယ္တာမက္ေမာ
ေနတာနဲ႔မတူဘူးလား? တူေနတယ္။

ဒီကာမဂုဏ္ ညြန္ေပ်ာင္းထဲမွာ နစ္ေနတဲ့ သတၱဝါေတြ မရွိၾကဘူးလား? ရိွၾကတယ္။

အဲဒီ နစ္ေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြဟာ ယုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရိွၾကတယ္တဲ့။ ဘာေျပာတာလဲ?

ကာမဂုဏ္ကို ခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ယုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္ထားလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ယုတ္ည့ံသလဲ? ကာမဂုဏ္ကုိ ခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္က ကာမဂုဏ္ေတြအေပၚမွာ တြယ္တာ
တပ္မက္တဲ့ တဏွာကို အေျခခံတယ္။ ဒီတဏွာသည္ အပါယ္ (၄)ဘုံသုိ႔ ေရာက္တဲ့အထိ သတၱ
၀ါေတြကို ပစ္ခ်ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအား မရွိဘူးလား? ရွိတယ္။ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားေနတဲ့ အဲဒီစိတ္ထား
ေတြဟာ အပါယ္ (၄)ဘုံအထိ ပစ္ခ်ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားရိွျခင္းေၾကာင့္ ဒီလို စိတ္ထားမ်ဳိးကို ယုတ္ည့ံ
တဲ့ စိတ္ထားလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူးလား? ေခၚႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကလည္း အာဒိတၱပရိယာယသုတၱန္မွာ ဒီလုိ ဆုိဆံုးမ ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီပါဠိေတာ္က ဘာကုိ ဆုိလုိပါသလဲ? သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း ျမင္ေတြ႕တဲ့အခါ, တစ္ေယာက္အသံ
ကုိ တစ္ေယာက္က ၾကားတဲ့အခါ, တစ္ေယာက္ရဲ႕အနံ႔ကုိ တစ္ေယာက္ ခံယူရတဲ့အခါ သုိ႔မ
ဟုတ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ေတြ႕ထိတဲ့အရသာကုိ ခံစားေနတဲ့အခါ ဒါက ေယာက္်ား, ဒါ
က မိန္းမ, ဒါကသား, ဒါက သမီး, ဒါက အဖုိးႀကီး, ဒါက အဖြားႀကီး စသည္ျဖင့္ တစ္ကုိယ္လံုးရဲ႕ အမွတ္နိမိတ္ကုိေသာ္လည္း စဲြယူေနမိတတ္တယ္။

ဒါက မ်က္ႏွာ, ဒါက လက္, ဒါက မ်က္လံုး, ဒါက မ်က္ခံုး စသည္ျဖင့္ ကုိယ္အဂၤါ အစိတ္အပုိင္း
တစ္ခုခုကုိေသာ္လည္း စဲြယူေနမိတတ္တယ္။ ဒီလုိ စဲြယူ႐ံုတြင္ မကဘဲ တစ္ကုိယ္လံုးအေပၚ
မွာ သုိ႔မဟုတ္ ကုိယ္အဂၤါ အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုခုအေပၚမွာ၊ ျပံဳးဟန္-ရယ္ဟန္စတဲ့ အေသးစိတ္ ကိုယ္အမူအရာ တစ္ခုခုအေပၚမွာ ႏွစ္သက္မႈျဖင့္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ေတြ
ေသာ္လည္းျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ----

ဒီလုိ ႏွစ္သက္သာယာမႈျဖင့္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ကို ကမၼဝိညာဏ္လို႔
ေခၚဆိုပါတယ္ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘဝသစ္၌ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကုိ ေပးျခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္တဲ့ ၀ိညာဏ္
မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိ ပဋိသေႏၶမ်ဳိးကုိ ေပးမွာလဲ? ဘုရားရွင္က ဆက္ၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒီလုိ ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ စြမ္းအင္ အျပည့္အ၀ ရွိေနတဲ့ ႏွစ္သက္သာယာမႈျဖင့္ ရစ္ပတ္
ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ေတြ ျဖစ္ေနတုန္းျဖဳန္းခနဲ ေသလြန္သြားခဲ့လွ်င္ ဒီစိတ္အ
စဥ္ေတြကလည္း မရဏာသႏၷေဇာရဲ႕ေနရာအထိ အျပည့္ ယူသြားခဲ့မယ္ဆုိလွ်င္ ငရဲႏွင့္ တိရစၧာန္
ႏွစ္မ်ဳိး တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဘံုဘ၀သုိ႔ ေရာက္မယ္ဆုိတဲ့ ဒီသေဘာတရားကေတာ့ ထင္ရွား ဧကန္ ရွိေနပါတယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။

ကာမဂုဏ္ ဗြက္ၫြန္အုိင္အတြင္းမွာ ထာ၀စဥ္ နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေသးတဲ့သူေတြ စဥ္း
စားသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုဆိုလွ်င္ ဒီေန႔ တရားနာေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ဒီလို ကာမဂုဏ္ကို ခံစားခ်င္တဲ့ ယုတ္ည့ံ
တဲ့ စိတ္ထားေတြ ရွိရမလား, မရွိရဘူးလား, မရွိရဘူးတဲ့။

အကယ္၍ရွိေနခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ?

ဤျငိကပ္တြယ္တာတတ္ေသာ ကိေလသာ ညြန္ၾကီး၌၊ ဤကြ်ံနစ္ေစတတ္ေသာ ကိေလ
သာ ညြန္ေပ်ာင္း၌၊ နစ္ျမဳပ္၍ ေနၾကကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ စိတ္ထားရွိ
ၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို႔ မကူးေျမာက္ႏုိင္ၾကပါေပကုန္။

ဒီလို ယုတ္ည့ံတဲ့စိတ္ထားမ်ဳိး ရွိေနမယ္ဆုိလွ်င္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ထုိမွာဘက္ကမ္းသို႔ ေရာက္
ႏိုင္ပါ့မလား? မေရာက္ႏုိင္ဘူးတဲ့။

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
(အေလာင္းေတာ္တို႕ေတာထြက္ေတာ္မူၾကျပီ)
Buddhavasa Tiloka 

“ကာမဂုဏ္တုိ႔၏ အျပစ္”

ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ၿငိကပ္တတ္တဲ့သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ၫြန္နဲ႔လည္း တူတယ္။ ၫြန္ႀကီးလို႔သုံးထားတယ္။ ၫြန္ႀကီးဆုိေသာ္လည္း သူက ရႊံ႕ဗြက္ပါပဲ။ အလြန္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ရႊံ႕ဗြက္ႀကီးနဲ႔လည္း တူတယ္တဲ့။ ေနာက္တစ္ခု ညြန္ေပ်ာင္း။ ညြန္ေပ်ာင္းဆိုတာကေတာ ့ သဲထူထပ္တဲ့ျမစ္ကမ္းပါးေတြမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ရွိတတ္ပါတယ္။ သဲနဲ႔ ေျမနဲ႔ ေရာၿပီးေတာ့ ႏုန္းတစ္၀က္
ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီ ႏုန္းက လႈပ္လိုက္လွ်င္ ျမဳပ္သြားတယ္။

႐ုန္းထြက္ဖို႔ အင္မတန္ ခက္ခဲတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမ၀တၳဳအစုစု ဆုိတာကလည္း ၿငိကပ္တြယ္တာတတ္တဲ့သေဘာေၾကာင့္ ၫြန္ႀကီးနဲ႔လည္းတူတယ္။ ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔ရန္အင္မတန္ခက္ခဲတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ၫြန္ေပ်ာင္းနဲ႔

လည္းတူပါတယ္။ ဒီကာမဂုဏ္ေတြဆိုတာ
က သတၱ၀ါတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုအလြန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့စြမ္းအား ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ---

ကာမဂုဏ္ဆုိတဲ့ ေရအယဥ္ေက်ာမွာ ေမ်ာပါမိၿပီ နစ္ျမဳပ္မိၿပီဆုိလွ်င္ေတာ့ အဲဒီ ကာမဂုဏ္ ၀ဲဂယက္ကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကူးခတ္ဖို႔ရန္ဆိုတာလည္း အလြန္ လြန္ေျမာက္ႏိုင္ခဲတဲ့သ
ေဘာ ရွိပါတယ္။ ကာမဂုဏ္ဆုိတဲ့ ညြန္အုိင္မွလည္း ေက်ာ္လႊား လြန္ေျမာက္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ ခက္ခဲပါတယ္တဲ့။

ဒါယကာႀကီး ဒါယိကာမႀကီးေတြ သူေျပာလုိက္တဲ့ စကားကေလးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား
ၾကည့္စမ္းပါ။ ကာမဂုဏ္ေတြဟာ စိတ္ဓာတ္ကို အင္မတန္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္တဲ့စြမ္းအား ရွိတယ္၊ ဒီကာမဂုဏ္ေတြမွ လြတ္ေအာင္႐ုန္းထြက္ဖို႔ရန္အတြက္လည္း အလြန္ ခက္ခဲတယ္တဲ့။ ဟုတ္သလား, မဟုတ္ဘူးလား? ဟုတ္ေနတယ္။

ဒါယကာႀကီးေတြ ... ဒီေန႔ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းျပန္တဲ့အခါ လုိက္ခဲ့ပါလို႔ေခၚလွ်င္ လုိက္ႏုိင္ပါ့မ
လား? မလုိက္ႏုိင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ? ဒီကာမဂုဏ္ေတြက စိတ္ဓာတ္ကို မသြားပါနဲ႔ မလုိက္ပါနဲ႔လို႔ ဆြဲေခၚထားတယ္။ ဒီကာမဂုဏ္ေတြကို လြတ္ေအာင္ ႐ုန္းထြက္မယ္ဆုိလွ်င္လည္း လြတ္
ေအာင္ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းအားေတြက အင္မတန္ ေလ်ာ့နည္းေနတယ္။ စြမ္းအင္ေတြ က
လည္း မရွိ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ---

ဒီကာမဂုဏ္ေတြသည္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာလည္း ျဖစ္ၾကတယ္တဲ့။ ဘာေၾကာင့္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာ ျဖစ္ရသလဲဆုိတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေျပာရမယ္ဆုိလွ်င္ေတာ့ သက္ရွိသက္မဲ့ ကာမ၀တၳဳ
အစုစုေတြအေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္ေနတဲ့သေဘာကို ဘာေခၚသလဲ? တဏွာလုိ႔ ေခၚတယ္။

အဲဒီ တဏွာတရားက ဘာသစၥာ ေခၚသလဲ? သမုဒယသစၥာ။ သမုဒယသစၥာတရား ထင္ရွားရွိ
ေနလွ်င္ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡသစၥာတရားေတြ ထင္ရွား မျဖစ္ဘူးလား? ျဖစ္မယ္။ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္တ
ရား နာမ္တရားေတြ ျဖစ္မယ္။ ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္တရား နာမ္တရား ရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွန္ခဲ့လွ်င္ေနာက္ထပ္မေသရဘူးလား? ေသရဦးမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္ေတြအေပၚမွာ တြယ္တာတပ္မက္ေနတဲ့ တဏွာတရား ထင္ရွားရွိေနတဲ့ ဒီ
ပုဂၢိဳလ္သည္ ေသမင္းရဲ႕ တည္ရာျဖစ္တဲ့ ဒုကၡသစၥာတရားေတြကို လွမ္းၿပီး တြယ္တာမက္ေမာ
ေနတာနဲ႔မတူဘူးလား? တူေနတယ္။

ဒီကာမဂုဏ္ ညြန္ေပ်ာင္းထဲမွာ နစ္ေနတဲ့ သတၱဝါေတြ မရွိၾကဘူးလား? ရိွၾကတယ္။

အဲဒီ နစ္ေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြဟာ ယုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြရိွၾကတယ္တဲ့။ ဘာေျပာတာလဲ?

ကာမဂုဏ္ကို ခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ယုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္ထားလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ယုတ္ည့ံသလဲ? ကာမဂုဏ္ကုိ ခံစားခ်င္တဲ့ စိတ္ဓာတ္က ကာမဂုဏ္ေတြအေပၚမွာ တြယ္တာ
တပ္မက္တဲ့ တဏွာကို အေျခခံတယ္။ ဒီတဏွာသည္ အပါယ္ (၄)ဘုံသုိ႔ ေရာက္တဲ့အထိ သတၱ၀ါေတြကို ပစ္ခ်ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအား မရွိဘူးလား? ရွိတယ္။ ကာမဂုဏ္ကို ခံစားေနတဲ့ အဲဒီစိတ္ထားေတြဟာ အပါယ္ (၄)ဘုံအထိ ပစ္ခ်ႏုိင္တဲ့ စြမ္းအားရိွျခင္းေၾကာင့္ ဒီလို စိတ္ထားမ်ဳိးကို ယုတ္ည့ံ
တဲ့ စိတ္ထားလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူးလား? ေခၚႏိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ကလည္း အာဒိတၱပရိယာယသုတၱန္မွာ ဒီလုိ ဆုိဆံုးမ ထားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ဒီပါဠိေတာ္က ဘာကုိ ဆုိလုိပါသလဲ? သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း ျမင္ေတြ႕တဲ့အခါ, တစ္ေယာက္အသံ
ကုိ တစ္ေယာက္က ၾကားတဲ့အခါ, တစ္ေယာက္ရဲ႕အနံ႔ကုိ တစ္ေယာက္ ခံယူရတဲ့အခါ သုိ႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ေတြ႕ထိတဲ့အရသာကုိ ခံစားေနတဲ့အခါ ဒါက ေယာက္်ား, ဒါ
က မိန္းမ, ဒါကသား, ဒါက သမီး, ဒါက အဖုိးႀကီး, ဒါက အဖြားႀကီး စသည္ျဖင့္ တစ္ကုိယ္လံုးရဲ႕ အမွတ္နိမိတ္ကုိေသာ္လည္း စဲြယူေနမိတတ္တယ္။

ဒါက မ်က္ႏွာ, ဒါက လက္, ဒါက မ်က္လံုး, ဒါက မ်က္ခံုး စသည္ျဖင့္ ကုိယ္အဂၤါ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုခုကုိေသာ္လည္း စဲြယူေနမိတတ္တယ္။ ဒီလုိ စဲြယူ႐ံုတြင္ မကဘဲ တစ္ကုိယ္လံုးအေပၚ
မွာ သုိ႔မဟုတ္ ကုိယ္အဂၤါ အစိတ္အပုိင္း တစ္ခုခုအေပၚမွာ၊ ျပံဳးဟန္-ရယ္ဟန္စတဲ့ အေသးစိတ္ ကိုယ္အမူအရာ တစ္ခုခုအေပၚမွာ ႏွစ္သက္မႈျဖင့္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ေတြေသာ္လည္းျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ----

ဒီလုိ ႏွစ္သက္သာယာမႈျဖင့္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ကို ကမၼဝိညာဏ္လို႔
ေခၚဆိုပါတယ္ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘဝသစ္၌ ပဋိသေႏၶအက်ဳိးကုိ ေပးျခင္းငွာ စြမ္းႏုိင္တဲ့ ၀ိညာဏ္မ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိ ပဋိသေႏၶမ်ဳိးကုိ ေပးမွာလဲ? ဘုရားရွင္က ဆက္ၿပီး ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ဒီလုိ ဘ၀သစ္ကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ စြမ္းအင္ အျပည့္အ၀ ရွိေနတဲ့ ႏွစ္သက္သာယာမႈျဖင့္ ရစ္ပတ္ေႏွာင္ဖဲြ႕ၿပီး တည္ေနတဲ့ စိတ္အစဥ္ေတြ ျဖစ္ေနတုန္းျဖဳန္းခနဲ ေသလြန္သြားခဲ့လွ်င္ ဒီစိတ္အ
စဥ္ေတြကလည္း မရဏာသႏၷေဇာရဲ႕ေနရာအထိ အျပည့္ ယူသြားခဲ့မယ္ဆုိလွ်င္ ငရဲႏွင့္ တိရစၧာန္
ႏွစ္မ်ဳိး တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေသာ ဘံုဘ၀သုိ႔ ေရာက္မယ္ဆုိတဲ့ ဒီသေဘာတရားကေတာ့ ထင္ရွား ဧကန္ ရွိေနပါတယ္လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာၾကားထားေတာ္မူပါတယ္။

ကာမဂုဏ္ ဗြက္ၫြန္အုိင္အတြင္းမွာ ထာ၀စဥ္ နစ္ျမဳပ္ေနတဲ့ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေသးတဲ့သူေတြ စဥ္း
စားသင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုဆိုလွ်င္ ဒီေန႔ တရားနာေနတဲ့ ပရိသတ္ေတြ ဒီလို ကာမဂုဏ္ကို ခံစားခ်င္တဲ့ ယုတ္ည့ံတဲ့ စိတ္ထားေတြ ရွိရမလား, မရွိရဘူးလား, မရွိရဘူးတဲ့။

အကယ္၍ရွိေနခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္မလဲ?

ဤျငိကပ္တြယ္တာတတ္ေသာ ကိေလသာ ညြန္ၾကီး၌၊ ဤကြ်ံနစ္ေစတတ္ေသာ ကိေလသာ ညြန္ေပ်ာင္း၌၊ နစ္ျမဳပ္၍ ေနၾကကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ယုတ္ညံ့ေသာ စိတ္ထားရွိၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို႔ မကူးေျမာက္ႏုိင္ၾကပါေပကုန္။

ဒီလို ယုတ္ည့ံတဲ့စိတ္ထားမ်ဳိး ရွိေနမယ္ဆုိလွ်င္ နိဗၺာန္ဆိုတဲ့ ထုိမွာဘက္ကမ္းသို႔ ေရာက္
ႏိုင္ပါ့မလား? မေရာက္ႏုိင္ဘူးတဲ့။

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္
(အေလာင္းေတာ္တို႕ေတာထြက္ေတာ္မူၾကျပီ)


Buddhavasa Tiloka

No comments:

Post a Comment