/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, February 5, 2014

**** အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၈) ****

Photo: အနတၱဝါဒ
-----------
အပိုင္း(၈)

အတၱဝါဒကို ယခုေခတ္ စိတ္ပညာရွင္တို႔ကသာ ပယ္ၾကသည္မဟုတ္။ သိပၸံပညာရွင္ႏွင့္ ဒႆနိကပညာရွင္တို႔ကလည္း ပယ္ၾက၏။ သိပၸံပညာေက်ာ္ ဟတ္စလီသည္ အနတၱတရားေဟာေသာ ဗုဒၶအား ေအာက္ပါအတိုင္း ခ်ီးက်ဴး၏။   ။ နာမ္ဝိညာဥ္၏ ေနာက္ကြယ္၌ အမာခံ အတၱမရွိေၾကာင္း က်ြႏု္ပ္တို႔ ေကာင္းစြာျပႏုိင္၏။ ဗာကေလသည္ ဤအခ်က္ကို မသိျမင္ခ့ဲေခ်။ ဤေနရာ၌ ေဂါတမဗုဒၶသည္ ယခုေခတ္၌ ထင္ရွားဆုံး ဝိညာဏဝါဒီ အသိပညာရွင္ၾကီးထက္ ပို၍နက္နဲစြာ သိျမင္ခ့ဲ၏။ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို တသီးတျခား တည္ရွိေသာ အတၱဝိညာဥ္က ဦးေဆာင္သည္ ဆိုေသာအယူကို လက္မခံႏုိင္ေတာ့ေခ်။ ထိုအယူသည္ စြမ္းအင္၏ တည္ျမဲမွု နိယာမတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏။ သို႕ရာတြင္ ထိုသို႔ တိက်ေသခ်ာေသာ နိယာမတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္မွုေၾကာင့္သာလွ်င္ ထိုအယူကို ပယ္အပ္သည္မဟုတ္ ထိုအယူကို ပယ္အပ္ျခင္းမွာ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ဒိ႒ဓမၼမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ႏွင့္ အျခားဥေရာပ ဒႆနိက ပညာရွင္တို႔၏ ေရးသားခ်က္မွာ။  ။ ပရမတၳအားျဖင့္ က်ြႏု္ပ္ ဟာမင္းကီဇာလင္းသည္ လုံးဝမရွိ။ က်ြႏု္ပ္၌ သခၤါရ အနိစၥတရား မဟုတ္ေသာအရာ ဘာမွ်မရွိ။ အသခၤတဓာတ္ နိစၥဓာတ္အျဖစ္ ဘာကိုမွ် ညြန္ျပ၍မရအပ္။က်ြႏု္ပ္၏အတၱ က်ြႏု္ပ္၏ကိုယ္ဟူ၍ မွတ္ယူရေသာအရာသည္ကား တစ္ခဏအတြင္း ျဖစ္ေပၚလာ၍ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေသာ  ဓမၼာရုံမ်ားသာျဖစ္၏။   ။ ဒက္စကားတီးက ငါၾကံစည္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ငါရွိသည္ (ဝါ) ငါသည္ၾကံစည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။ မိမိသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပရာ၌ ေျပာင္းလဲေနေသာ နာမ္ရုပ္ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုျခင္းသည္ပင္ အသင့္ျမတ္ဆုံး အမွန္ကန္ဆုံးစကား မဟုတ္ေခ်။ ေျပာင္းလဲေနေသာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္သည္ဟုသာ ဆိုသင့္၏။ ဒက္စကားတီးသည္ စိတ္အစဥ္မွ်သာျဖစ္၍ ထိုစိတ္အစဥ္ကို သူ၏ နာမ္တရားဟု ေခၚဆိုႏုိင္၏။ သို႔ရာတြင္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕၏ လူဦးေရသည္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားကို ၾကဥ္၍ ႎတသီးတျခားမရွိသည့္နည္းတူ ဒက္စကားတီး၏ နာမ္တရားသည္လည္း တသီးတျခားမရွိ။ သို႔ျဖစ္ရကား ဒက္စကားတီးသည္ ၾကံစည္သည္ဟု မဆိုဘဲ ယုံၾကည္ျခင္း ျပန္လည္မွတ္မိျခင္း အလိုရွိျခင္း စသည္တို႔ ပါဝင္ေသာ စိတ္အစဥ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသင့္ေပ၏။အနတၱတရားကို လက္ခံယုံၾကည္ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္တို႔၏ စကားမ်ားကို စုံစုံေစ့ေစ့ ေဖာ္ျပရမည္ဆိုေသာ္ ဆုံးႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သို႕ရာတြင္ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး၏ ေရးသားခ်က္မွာ အထူးမွတ္သားဖြယ္ေကာင္း၍ ေဖာ္ျပပါဦးအ့ံ။

ပထမပညာရွင္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္မီက မ်ားစြာထင္ရွားေသာ နာမည္ေက်ာ္ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာၾကီး အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲျဖစ္၏။ အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ပုဂၢိဳိလ္သတၱဝါမရွိပုံကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားခ့ဲ၏။ 

က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ဘယ္အရာကို ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ပါသနည္း။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမည္သည္ တသီးတျခား ေပါက္ဖြား၍ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးသည္အထိ ေလာက၌ တသီးတျခား အထင္အရွား ရပ္တည္ေနေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္ဟု လူအမ်ားယူဆၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ယခုေခတ္ သတၱေဗဒႏွင့္ စိတၱေဗဒပညာမ်ားကို က်ြႏု္ပ္တို႔ ေလ့လာေသာအခါ ပုဂၢိဳလိသတၱဝါ၏ သီးျခားတည္ရွိမွု (အတၱဘာဝ)ကို သံသယျဖစ္ဖြယ္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရ၏။ ဥပမာ အပင္မ်ားသည္ တသီးတျခားစီ ေပါက္ဖြားေနၾကဟန္ ရွိေသာ္လည္း တသီးပုဂၢလျဖစ္ေနျခင္းကို မ်ားစြာေသာ အပင္မ်ား၌ မေတြ႔ရေခ်။ အပင္တစ္ပင္မွ အျခားပင္မ်ားပြားလာေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏။ မ်ိဳးမတူေသာ အပင္ႏွစ္ပင္ကို ကိုင္းဆက္ကူးျခင္းျဖင့္ အပင္သစ္တစ္ခု ဖန္တီးႏုိင္၏။ အခ်ိဳ႕ေသာပိုးမႊားမ်ားသည္ ႏွစ္ေကာင္ပူးေပါင္း၍ တစ္ေကာင္တည္းျဖစ္လာ၏။ တစ္ေကာင္မွ ႏွစ္ေကာင္ သို႔မဟုတ္ ထိုထက္မ်ားျပားေသာ အေကာင္မ်ားပြားလာႏုိင္၏။ အခ်ိဳ႕မွာ အေကာင္ပြားလာေသာ္လည္း အေကာင္ပြားမ်ားႏွင့္ မကြဲဘဲ ပူးတြဲေနၾက၏။ စင္စစ္ ထိုအျဖစ္မ်ိဳးကို သိုး ေၾကာင္ ေခြးႏွင့္ လူတို႔၌ပင္ တစ္ခါတရံေတြ႔ရ၏။ ဥပမာ ဦးေခါင္းႏွစ္ခုႏွင့္ ကိုယ္တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ႏွစ္ခုႏွင့္ ဦးေခါင္းတစ္ခုရွိေသာ ႏုိ႔စုိ႔ကေလးမ်ားကို တသီးပုဂၢလအျဖစ္ မည္သို႔ မွတ္ယူႏုိင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အျပင္ လူသည္ ေမြးသည္မွ ေသသည္အထိ ဘယ္အခါမွ် ထီးတည္း ရပ္တည္ေနသည္ မဟုတ္ေခ်။ လူ၏ ကိုယ္ခႏၶာထဲ၌ အလြန္ေသးငယ္မွုန္မြားေသာ ပိုးတို႔သည္ အသေခၤ်အနႏၲရွိၾက၏။ ယင္းတို႔သည္ ေရာဂါပိုးမ်ားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း အစာကိုသယ္ယူျခင္းစေသာ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾက၏။ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ကုေဋကုဋာ မ်ားျပားလွေသာ လူသတၱဝါတို႔ စုေပါင္းထားျခင္း ျဖစ္သည့္နည္းတူ လူသည္လည္း ကုေဋကုဋာ မ်ားျပားေသာ ထိုပိုးမ်ား စုေပါင္းထားျခင္း ျဖစ္၏။ စိတ္ပညာ၌ အတၱဘာဝကို မယုံၾကည္ႏုိင္စရာ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရ၏။ လူတစ္ကိုယ္တည္း၌ စိတ္သည္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲ၍ တစ္ျခမ္းႏွင့္တစ္ျခမ္း ပဋိပကၡျဖစ္ေနတတ္၏။ စာေရးဆရာ အာရ္အယ္စတီဗင္ဆင္၏ ေဒါက္တာဂ်ီေကာ့ႏွင့္ မစၥတာဟိုက္ ဝတၳဳ၌ ဇာတ္ေကာင္သည္ တခါတရံ လူဆိုးျဖစ္၍ တစ္ခါတရံ လူေကာင္းျဖစ္လာ၏။ ထိုသို႔ စိတ္ႏွစ္ျခမ္းကြဲမွုကို လူတို႔တြင္ အိပ္ေမြ႔ခ်ထားေသာအခါႏွင့္ စိတၱဇေရာဂါ စြဲကပ္ေနေသာအခါ၌ ေတြ႔ရ၏။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ အတိတ္ဘဝကို လုံးဝေမ့သြားေသာ သူမ်ားသည္လည္း လူတစ္ကိုယ္စိတ္ႏွစ္မ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးၾကံဳရတတ္၏။ ဤအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ က်ြႏု္ပ္ အိပ္ခိ္ဂ်ီဝဲသည္ လူအမ်ားထင္ျမင္သက့ဲသို႔ တသီးတျခား ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါအားျဖင့္ ဧကန္ထင္ရွားရွိပါ၏ေလာဟု က်ြႏု္ပ္ သံသယျဖစ္မိ၏။ က်ြႏု္ပ္တို႔၏ အတၱစြဲသည္ ပဋိသေႏၶကပါလာေသာ အစြဲျဖစ္၍ အသိအျမင္ ရင့္က်က္လာေသာအခါ၌ ထိုအစြဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾကေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အသိပညာ တိုးပြားရင့္က်င့္လာေသာအခါ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ အတၱဒိ႒ိ အရင္းခံေသာ အလိုဆႏၵအားလုံးမွာ ေနာက္ဆုံး၌ အိုမွုနာမွု ေသမွုတြင္ အဆုံးသတ္၍ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိျမင္လာၾကမည္ အမွန္ျဖစ္၏။ အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲက့ဲသို႔ အနတၱတရားကို သိျမင္နားလည္ေသာ ဥေရာပပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မွာ ဂ်ာမန္ပညာရွင္ ဂုိေထး ျဖစ္၏။ ဂုိေထးသည္ ကဗ်ာဆရာ ဒႆနိကဆရာ ႏုိင္ငံေရးသုခမိန္စသည္ျဖင့္ ကမၻာ့ဥာဏ္ၾကီးရွင္ စြယ္စုံပညာရွင္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကား၏။ အေမရိကန္ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာ ေဒါက္တာေပါလ္ကရပ္သည္ ဂုိေထးမွာ ဗုဒၶတရားကို မၾကားဖူးေသာ္လည္း ဗုဒၶဝါဒီ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနပုံ သူ၏ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္ အနတၱတရား ထင္ဟပ္ေနပုံမ်ားကို ေဖာ္ျပခ့ဲ၏။ သူေထာက္ျပေသာ ဂုိေထး၏ ကဗ်ာမ်ားအလိုအားျဖင့္  ဂုိေထး၏ ယုံၾကည္ခ်က္မွာ။

က်ြႏု္ပ္သည္ က်ြႏု္ပ္၏ မိဘႏွစ္ပါးထံမွ ဗီဇသတၱိမ်ားကို ဆက္ခံရရွိ၍ ေမြးလာသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၏ ျပဳျပင္ဖန္တီးမွုကို ခံရ၏။ ဤသို႔ မ်ိဳးရုိးဗီဇႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တရားမ်ား၏ ျပဳျပင္မွုကိုခံရေသာ က်ြႏု္ပ္သည္ အဘယ္မွာလွ်င္ အမီွကင္းေသာ တသီးပုဂၢလ သတၱဝါ ျဖစ္ႏုိင္ပါအ့ံနည္း။ က်ြႏု္ပ္သည္ ပန္ဝန္းက်င္ေလာကႏွင့္ ကင္း၍ ထီးတည္းရပ္တည္ အသက္ရွင္ႏုိင္ပါက တစ္သီးပုဂၢလသတၱဝါ ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ ျပဳျပင္စီရင္မွုကင္းေသာ အသခၤတပုဂၢိဳလ္ထူး ျဖစ္ရျခင္းသည္ အလြန္က်က္သေရမဂၤလာရွိ၍ လိုခ်င္မက္ေမာဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ က်ြႏု္ပ္မွာ ထိုသို႔ေသာ သီးျခားပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ လူ႔ေလာကႏွင့္ တစ္သားတည္း ေရာေထြးေပါင္းစပ္ေနေသာ သတၱဝါျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံရမည္ျဖစ္၏။ ဂုိေထး၏စကားသည္ မွန္လွ၏ စိတၱေဗဒပညာသည္ အတၱဝိညာဥ္အေၾကာင္းကို လုံးဝမစဥ္းစားသည္သာမက ငါတည္းဟူေသာ အသိ(ဝါ) အတၱစိတ္သည္ပင္ အတၱဝါဒီတို႔ ထင္ျမင္သက့ဲသို႔ အတၱရွိမွု၏ နိမိတ္လကၡဏာအျဖစ္ လူတို႔၌ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ဖန္တီးမွုျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုခ့ဲ၏။ ဤအေၾကာင္းကို ပညာရွင္တစ္ဦးက။  ။

ယခုေခတ္ စိတၱေဗဒပညာသည္ ငါစြဲအသိ (အတၱစိတ္)မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာကကို စြဲမီွ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယူဆ၏။ စိတ္ပညာရွင္တုိ႔၏ အဆိုအားျဖင့္ ႏုိ႔စို႔ကေလးသည္ အစပထမ၌ အတၱစိတ္ လုံးဝမရွိေသးဘဲ ဇာတိစိတ္ သို႔မဟုတ္ အလိုဆႏၵအမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြဲ႔စည္းထားမွုမွ်သာ ျဖစ္၏။ ေနာက္ကာလ၌ အျခားလူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း အတုယူျခင္း မွတ္သားနာခံျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အတၱစိတ္သည္ ျဖစ္ထြန္း၍ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ျပဳျပင္စီရင္မွုကို ခံယူလ်က္ တစ္စတစ္စ ၾကီးထြားကာ မိမိကိုယ္ႏွင့္ သူတစ္ပါးကို ခြဲျခားလာ၏။ စိတ္ပညာရွင္တို႔သည္ ေမြးစကေလး၏ မူလသတၱိဗီဇႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာအယူအဆ ကြဲလြဲၾကေစကာမူ ထိုမူလသတၱိဗီဇ၌ အတၱစိတ္မပါဝင္ေၾကာင္း အတၱစိတ္သည္ ျဖစ္ထြန္းၾကီးပြားလာေသာ စိတ္ (ဝါ) သခၤါရတရားျဖစ္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ဖန္တီးမွုျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံးယုံၾကည္ၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ အတၱစိတ္သည္ အေတြ႔အၾကဳံႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍  ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ လူသည္ အတၱစြဲေၾကာင့္ ငါသူတစ္ပါး ခြဲျခားေသာ္လည္း အတၱအားကိုးျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ဘယ္အခါမွ်  ရပ္တည္ႏုိင္သည္ မဟုတ္။ ကေလးသူငယ္ဘဝတြင္ တိရစၦာန္မ်ားထက္ ပို၍ မိဘကို မီွခိုအားထားရေသာ သတၱဝါျဖစ္၏။ ၾကီးျပင္းလာေသာအခါ၌လည္း အခ်ိဳ႕တိရစၦာန္မ်ားက့ဲသို႔ ထီးတည္းမေနဘဲ အုပ္စုဖြ႔ဲကာ ေနထိုင္ၾကရ၏။ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ဦး၏ အေၾကာင္းကို မွန္ကန္စြာ သိရွိလိုပါက သူ၏မိဘ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းႏွင့္တကြ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနယ္၌ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပုံကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာရေပမည္။

လူသည္ အတၱစိတ္မည္မွ် ျပင္းထန္ခိုင္ျမဲေစကာမူ လူေလာကမွ ခြဲထုတ္၍ မရအပ္ေခ်။ လူေလာကႏွင့္ ရစ္ပတ္ဆက္စပ္ထားေသာ ၾကဳိးမ်ားသည္ အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ေလ်ာ့ရဲရဲျဖစ္လာမည္ သို႔မဟုတ္ ပ်က္စီးမည္ျဖစ္ပါက လူ႔ဘဝသည္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ရ၏။ ထင္ရွားေသာ သာဓကမွာ မိမိကိုယ္မိမိ သတ္ေသမွုမ်ားျဖစ္၏။ ထိုအမွုျပဳေသာသူတို႔သည္ (စိတ္မႏွံ႔သျဖင့္ သတ္ေသေသာ သူတို႔ မဟုတ္လွ်င္) တစ္နည္းအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာကႏွင့္ ခိုင္မာစြာ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ မိဘက်င့္ဝတ္ သားသမီးက်င့္ဝတ္ အိမ္ေထာင္ရွင္က်င့္ဝတ္ ႏုိင္ငံသားက်င့္ဝတ္ စသည္ျဖင့္ လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ား ေပၚလာရ၏။ မ်ားျပားလွေသာ လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ားက လူ႔ေလာကႏွင့္ ရစ္ပတ္ဖြ႔ဲေႏွာင္ထား၍ လူသည္ အတၱစြဲ မည္မွ်ၾကီးမားေစကာမူ မိမိကိုယ္ကိုအျမဲ မိမိ စိုးပိုင္သည္ မဟုတ္ေခ်။ (---ဆက္ရန္)

(ဦးေအးေမာင္) 

အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၈)
*****************
အတၱဝါဒကို ယခုေခတ္ စိတ္ပညာရွင္တို႔ကသာ ပယ္ၾကသည္မဟုတ္။ သိပၸံပညာရွင္ႏွင့္ ဒႆနိကပညာရွင္တို႔ကလည္း ပယ္ၾက၏။

သိပၸံပညာေက်ာ္ ဟတ္စလီသည္ အနတၱတရားေဟာေသာ ဗုဒၶအား ေအာက္ပါအတိုင္း ခ်ီးက်ဴး၏။ ။ နာမ္ဝိညာဥ္၏ ေနာက္ကြယ္၌ အမာခံ အတၱမရွိေၾကာင္း က်ြႏု္ပ္တို႔ ေကာင္းစြာျပႏုိင္၏။ ဗာကေလသည္ ဤအခ်က္ကို မသိျမင္ခ့ဲေခ်။ ဤေနရာ၌ ေဂါတမဗုဒၶသည္ ယခုေခတ္၌ ထင္ရွားဆုံး ဝိညာဏဝါဒီ အသိပညာရွင္ၾကီးထက္ ပို၍နက္နဲစြာ သိျမင္ခ့ဲ၏။ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ကို တသီးတျခား တည္ရွိေသာ အတၱဝိညာဥ္က ဦးေဆာင္သည္ ဆိုေသာအယူကို လက္မခံႏုိင္ေတာ့ေခ်။ ထိုအယူသည္ စြမ္းအင္၏ တည္ျမဲမွု နိယာမတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏။ သို႕ရာတြင္ ထိုသို႔ တိက်ေသခ်ာေသာ နိယာမတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္မွုေၾကာင့္သာလွ်င္ ထိုအယူကို ပယ္အပ္သည္မဟုတ္ ထိုအယူကို ပယ္အပ္ျခင္းမွာ က်ြႏု္ပ္တို႔ ျမင္ေတြ႔ေနရေသာ ဒိ႒ဓမၼမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ႏွင့္ အျခားဥေရာပ ဒႆနိက ပညာရွင္တို႔၏ ေရးသားခ်က္မွာ။ ။ ပရမတၳအားျဖင့္ က်ြႏု္ပ္ ဟာမင္းကီဇာလင္းသည္ လုံးဝမရွိ။ က်ြႏု္ပ္၌ သခၤါရ အနိစၥတရား မဟုတ္ေသာအရာ ဘာမွ်မရွိ။ အသခၤတဓာတ္ နိစၥဓာတ္အျဖစ္ ဘာကိုမွ် ညြန္ျပ၍မရအပ္။က်ြႏု္ပ္၏အတၱ က်ြႏု္ပ္၏ကိုယ္ဟူ၍ မွတ္ယူရေသာအရာသည္ကား တစ္ခဏအတြင္း ျဖစ္ေပၚလာ၍ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားေသာ ဓမၼာရုံမ်ားသာျဖစ္၏။ ။ ဒက္စကားတီးက ငါၾကံစည္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ငါရွိသည္ (ဝါ) ငါသည္ၾကံစည္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။ မိမိသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပရာ၌ ေျပာင္းလဲေနေသာ နာမ္ရုပ္ရွိသည့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုျခင္းသည္ပင္ အသင့္ျမတ္ဆုံး အမွန္ကန္ဆုံးစကား မဟုတ္ေခ်။ ေျပာင္းလဲေနေသာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္သည္ဟုသာ ဆိုသင့္၏။ ဒက္စကားတီးသည္ စိတ္အစဥ္မွ်သာျဖစ္၍ ထိုစိတ္အစဥ္ကို သူ၏ နာမ္တရားဟု ေခၚဆိုႏုိင္၏။ သို႔ရာတြင္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕၏ လူဦးေရသည္ နယူးေယာက္ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားကို ၾကဥ္၍ ႎတသီးတျခားမရွိသည့္နည္းတူ ဒက္စကားတီး၏ နာမ္တရားသည္လည္း တသီးတျခားမရွိ။ သို႔ျဖစ္ရကား ဒက္စကားတီးသည္ ၾကံစည္သည္ဟု မဆိုဘဲ ယုံၾကည္ျခင္း ျပန္လည္မွတ္မိျခင္း အလိုရွိျခင္း စသည္တို႔ ပါဝင္ေသာ စိတ္အစဥ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသင့္ေပ၏။အနတၱတရားကို လက္ခံယုံၾကည္ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံ ပညာရွင္တို႔၏ စကားမ်ားကို စုံစုံေစ့ေစ့ ေဖာ္ျပရမည္ဆိုေသာ္ ဆုံးႏုိင္မည္ မဟုတ္ေခ်။ သို႕ရာတြင္ ပညာရွင္ႏွစ္ဦး၏ ေရးသားခ်က္မွာ အထူးမွတ္သားဖြယ္ေကာင္း၍ ေဖာ္ျပပါဦးအ့ံ။

ပထမပညာရွင္မွာ ဒုတိယကမၻာစစ္ မျဖစ္မီက မ်ားစြာထင္ရွားေသာ နာမည္ေက်ာ္ အဂၤလိပ္စာေရးဆရာၾကီး အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲျဖစ္၏။ အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲသည္ ပရမတၳအားျဖင့္ ပုဂၢိဳိလ္သတၱဝါမရွိပုံကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေရးသားခ့ဲ၏။

က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ ဘယ္အရာကို ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဟူ၍ ေခၚဆိုအပ္ပါသနည္း။ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမည္သည္ တသီးတျခား ေပါက္ဖြား၍ ခႏၶာကိုယ္ ပ်က္စီးသည္အထိ ေလာက၌ တသီးတျခား အထင္အရွား ရပ္တည္ေနေသာ သတၱဝါျဖစ္သည္ဟု လူအမ်ားယူဆၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ယခုေခတ္ သတၱေဗဒႏွင့္ စိတၱေဗဒပညာမ်ားကို က်ြႏု္ပ္တို႔ ေလ့လာေသာအခါ ပုဂၢိဳလိသတၱဝါ၏ သီးျခားတည္ရွိမွု (အတၱဘာဝ)ကို သံသယျဖစ္ဖြယ္ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရ၏။ ဥပမာ အပင္မ်ားသည္ တသီးတျခားစီ ေပါက္ဖြားေနၾကဟန္ ရွိေသာ္လည္း တသီးပုဂၢလျဖစ္ေနျခင္းကို မ်ားစြာေသာ အပင္မ်ား၌ မေတြ႔ရေခ်။ အပင္တစ္ပင္မွ အျခားပင္မ်ားပြားလာေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏။ မ်ိဳးမတူေသာ အပင္ႏွစ္ပင္ကို ကိုင္းဆက္ကူးျခင္းျဖင့္ အပင္သစ္တစ္ခု ဖန္တီးႏုိင္၏။ အခ်ိဳ႕ေသာပိုးမႊားမ်ားသည္ ႏွစ္ေကာင္ပူးေပါင္း၍ တစ္ေကာင္တည္းျဖစ္လာ၏။ တစ္ေကာင္မွ ႏွစ္ေကာင္ သို႔မဟုတ္ ထိုထက္မ်ားျပားေသာ အေကာင္မ်ားပြားလာႏုိင္၏။ အခ်ိဳ႕မွာ အေကာင္ပြားလာေသာ္လည္း အေကာင္ပြားမ်ားႏွင့္ မကြဲဘဲ ပူးတြဲေနၾက၏။ စင္စစ္ ထိုအျဖစ္မ်ိဳးကို သိုး ေၾကာင္ ေခြးႏွင့္ လူတို႔၌ပင္ တစ္ခါတရံေတြ႔ရ၏။ ဥပမာ ဦးေခါင္းႏွစ္ခုႏွင့္ ကိုယ္တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ကိုယ္ႏွစ္ခုႏွင့္ ဦးေခါင္းတစ္ခုရွိေသာ ႏုိ႔စုိ႔ကေလးမ်ားကို တသီးပုဂၢလအျဖစ္ မည္သို႔ မွတ္ယူႏုိင္ပါမည္နည္း။ ထို႔အျပင္ လူသည္ ေမြးသည္မွ ေသသည္အထိ ဘယ္အခါမွ် ထီးတည္း ရပ္တည္ေနသည္ မဟုတ္ေခ်။ လူ၏ ကိုယ္ခႏၶာထဲ၌ အလြန္ေသးငယ္မွုန္မြားေသာ ပိုးတို႔သည္ အသေခၤ်အနႏၲရွိၾက၏။ ယင္းတို႔သည္ ေရာဂါပိုးမ်ားကို ဖ်က္ဆီးျခင္း အစာကိုသယ္ယူျခင္းစေသာ ေျမာက္ျမားလွစြာေသာ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ၾက၏။ ႏုိင္ငံမ်ားသည္ ကုေဋကုဋာ မ်ားျပားလွေသာ လူသတၱဝါတို႔ စုေပါင္းထားျခင္း ျဖစ္သည့္နည္းတူ လူသည္လည္း ကုေဋကုဋာ မ်ားျပားေသာ ထိုပိုးမ်ား စုေပါင္းထားျခင္း ျဖစ္၏။ စိတ္ပညာ၌ အတၱဘာဝကို မယုံၾကည္ႏုိင္စရာ အခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရ၏။ လူတစ္ကိုယ္တည္း၌ စိတ္သည္ ႏွစ္ျခမ္းကြဲ၍ တစ္ျခမ္းႏွင့္တစ္ျခမ္း ပဋိပကၡျဖစ္ေနတတ္၏။ စာေရးဆရာ အာရ္အယ္စတီဗင္ဆင္၏ ေဒါက္တာဂ်ီေကာ့ႏွင့္ မစၥတာဟိုက္ ဝတၳဳ၌ ဇာတ္ေကာင္သည္ တခါတရံ လူဆိုးျဖစ္၍ တစ္ခါတရံ လူေကာင္းျဖစ္လာ၏။ ထိုသို႔ စိတ္ႏွစ္ျခမ္းကြဲမွုကို လူတို႔တြင္ အိပ္ေမြ႔ခ်ထားေသာအခါႏွင့္ စိတၱဇေရာဂါ စြဲကပ္ေနေသာအခါ၌ ေတြ႔ရ၏။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ အတိတ္ဘဝကို လုံးဝေမ့သြားေသာ သူမ်ားသည္လည္း လူတစ္ကိုယ္စိတ္ႏွစ္မ်ိဳး အျဖစ္မ်ိဳးၾကံဳရတတ္၏။ ဤအခ်က္မ်ားေၾကာင့္ က်ြႏု္ပ္ အိပ္ခိ္ဂ်ီဝဲသည္ လူအမ်ားထင္ျမင္သက့ဲသို႔ တသီးတျခား ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါအားျဖင့္ ဧကန္ထင္ရွားရွိပါ၏ေလာဟု က်ြႏု္ပ္ သံသယျဖစ္မိ၏။ က်ြႏု္ပ္တို႔၏ အတၱစြဲသည္ ပဋိသေႏၶကပါလာေသာ အစြဲျဖစ္၍ အသိအျမင္ ရင့္က်က္လာေသာအခါ၌ ထိုအစြဲမွ လြတ္ေျမာက္ၾကေပလိမ့္မည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အသိပညာ တိုးပြားရင့္က်င့္လာေသာအခါ က်ြႏု္ပ္တို႔သည္ အတၱဒိ႒ိ အရင္းခံေသာ အလိုဆႏၵအားလုံးမွာ ေနာက္ဆုံး၌ အိုမွုနာမွု ေသမွုတြင္ အဆုံးသတ္၍ အခ်ည္းအႏွီး ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိျမင္လာၾကမည္ အမွန္ျဖစ္၏။ အိပ္ခ်္ဂ်ီဝဲက့ဲသို႔ အနတၱတရားကို သိျမင္နားလည္ေသာ ဥေရာပပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္မွာ ဂ်ာမန္ပညာရွင္ ဂုိေထး ျဖစ္၏။ ဂုိေထးသည္ ကဗ်ာဆရာ ဒႆနိကဆရာ ႏုိင္ငံေရးသုခမိန္စသည္ျဖင့္ ကမၻာ့ဥာဏ္ၾကီးရွင္ စြယ္စုံပညာရွင္အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကား၏။ အေမရိကန္ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာ ေဒါက္တာေပါလ္ကရပ္သည္ ဂုိေထးမွာ ဗုဒၶတရားကို မၾကားဖူးေသာ္လည္း ဗုဒၶဝါဒီ ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္ေနပုံ သူ၏ အေတြးအေခၚမ်ားတြင္ အနတၱတရား ထင္ဟပ္ေနပုံမ်ားကို ေဖာ္ျပခ့ဲ၏။ သူေထာက္ျပေသာ ဂုိေထး၏ ကဗ်ာမ်ားအလိုအားျဖင့္ ဂုိေထး၏ ယုံၾကည္ခ်က္မွာ။

က်ြႏု္ပ္သည္ က်ြႏု္ပ္၏ မိဘႏွစ္ပါးထံမွ ဗီဇသတၱိမ်ားကို ဆက္ခံရရွိ၍ ေမြးလာသည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ပတ္ဝန္းက်င္ေလာက၏ ျပဳျပင္ဖန္တီးမွုကို ခံရ၏။ ဤသို႔ မ်ိဳးရုိးဗီဇႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္တရားမ်ား၏ ျပဳျပင္မွုကိုခံရေသာ က်ြႏု္ပ္သည္ အဘယ္မွာလွ်င္ အမီွကင္းေသာ တသီးပုဂၢလ သတၱဝါ ျဖစ္ႏုိင္ပါအ့ံနည္း။ က်ြႏု္ပ္သည္ ပန္ဝန္းက်င္ေလာကႏွင့္ ကင္း၍ ထီးတည္းရပ္တည္ အသက္ရွင္ႏုိင္ပါက တစ္သီးပုဂၢလသတၱဝါ ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ ျပဳျပင္စီရင္မွုကင္းေသာ အသခၤတပုဂၢိဳလ္ထူး ျဖစ္ရျခင္းသည္ အလြန္က်က္သေရမဂၤလာရွိ၍ လိုခ်င္မက္ေမာဖြယ္ရာ ျဖစ္ပါ၏။ သို႔ရာတြင္ က်ြႏု္ပ္မွာ ထိုသို႔ေသာ သီးျခားပုဂၢိဳလ္မဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ လူ႔ေလာကႏွင့္ တစ္သားတည္း ေရာေထြးေပါင္းစပ္ေနေသာ သတၱဝါျဖစ္ေၾကာင္း ဝန္ခံရမည္ျဖစ္၏။ ဂုိေထး၏စကားသည္ မွန္လွ၏ စိတၱေဗဒပညာသည္ အတၱဝိညာဥ္အေၾကာင္းကို လုံးဝမစဥ္းစားသည္သာမက ငါတည္းဟူေသာ အသိ(ဝါ) အတၱစိတ္သည္ပင္ အတၱဝါဒီတို႔ ထင္ျမင္သက့ဲသို႔ အတၱရွိမွု၏ နိမိတ္လကၡဏာအျဖစ္ လူတို႔၌ အလိုအေလ်ာက္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ဖန္တီးမွုျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုခ့ဲ၏။ ဤအေၾကာင္းကို ပညာရွင္တစ္ဦးက။ ။

ယခုေခတ္ စိတၱေဗဒပညာသည္ ငါစြဲအသိ (အတၱစိတ္)မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာကကို စြဲမီွ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ယူဆ၏။ စိတ္ပညာရွင္တုိ႔၏ အဆိုအားျဖင့္ ႏုိ႔စို႔ကေလးသည္ အစပထမ၌ အတၱစိတ္ လုံးဝမရွိေသးဘဲ ဇာတိစိတ္ သို႔မဟုတ္ အလိုဆႏၵအမ်ိဳးမ်ိဳး ဖြဲ႔စည္းထားမွုမွ်သာ ျဖစ္၏။ ေနာက္ကာလ၌ အျခားလူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံျခင္း အတုယူျခင္း မွတ္သားနာခံျခင္း စသည္တို႔ျဖင့္ အတၱစိတ္သည္ ျဖစ္ထြန္း၍ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ျပဳျပင္စီရင္မွုကို ခံယူလ်က္ တစ္စတစ္စ ၾကီးထြားကာ မိမိကိုယ္ႏွင့္ သူတစ္ပါးကို ခြဲျခားလာ၏။ စိတ္ပညာရွင္တို႔သည္ ေမြးစကေလး၏ မူလသတၱိဗီဇႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သေဘာအယူအဆ ကြဲလြဲၾကေစကာမူ ထိုမူလသတၱိဗီဇ၌ အတၱစိတ္မပါဝင္ေၾကာင္း အတၱစိတ္သည္ ျဖစ္ထြန္းၾကီးပြားလာေသာ စိတ္ (ဝါ) သခၤါရတရားျဖစ္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာက၏ ဖန္တီးမွုျဖစ္ေၾကာင္း အားလုံးယုံၾကည္ၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ အတၱစိတ္သည္ အေတြ႔အၾကဳံႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ လူသည္ အတၱစြဲေၾကာင့္ ငါသူတစ္ပါး ခြဲျခားေသာ္လည္း အတၱအားကိုးျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္ဘယ္အခါမွ် ရပ္တည္ႏုိင္သည္ မဟုတ္။ ကေလးသူငယ္ဘဝတြင္ တိရစၦာန္မ်ားထက္ ပို၍ မိဘကို မီွခိုအားထားရေသာ သတၱဝါျဖစ္၏။ ၾကီးျပင္းလာေသာအခါ၌လည္း အခ်ိဳ႕တိရစၦာန္မ်ားက့ဲသို႔ ထီးတည္းမေနဘဲ အုပ္စုဖြ႔ဲကာ ေနထိုင္ၾကရ၏။ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ဦး၏ အေၾကာင္းကို မွန္ကန္စြာ သိရွိလိုပါက သူ၏မိဘ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းႏွင့္တကြ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနယ္၌ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ပုံကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာရေပမည္။

လူသည္ အတၱစိတ္မည္မွ် ျပင္းထန္ခိုင္ျမဲေစကာမူ လူေလာကမွ ခြဲထုတ္၍ မရအပ္ေခ်။ လူေလာကႏွင့္ ရစ္ပတ္ဆက္စပ္ထားေသာ ၾကဳိးမ်ားသည္ အေၾကာင္းတစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ေလ်ာ့ရဲရဲျဖစ္လာမည္ သို႔မဟုတ္ ပ်က္စီးမည္ျဖစ္ပါက လူ႔ဘဝသည္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္ရ၏။ ထင္ရွားေသာ သာဓကမွာ မိမိကိုယ္မိမိ သတ္ေသမွုမ်ားျဖစ္၏။ ထိုအမွုျပဳေသာသူတို႔သည္ (စိတ္မႏွံ႔သျဖင့္ သတ္ေသေသာ သူတို႔ မဟုတ္လွ်င္) တစ္နည္းအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ လူေလာကႏွင့္ ခိုင္မာစြာ ဆက္စပ္ေနေသာေၾကာင့္ မိဘက်င့္ဝတ္ သားသမီးက်င့္ဝတ္ အိမ္ေထာင္ရွင္က်င့္ဝတ္ ႏုိင္ငံသားက်င့္ဝတ္ စသည္ျဖင့္ လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ား ေပၚလာရ၏။ မ်ားျပားလွေသာ လူ႔က်င့္ဝတ္မ်ားက လူ႔ေလာကႏွင့္ ရစ္ပတ္ဖြ႔ဲေႏွာင္ထား၍ လူသည္ အတၱစြဲ မည္မွ်ၾကီးမားေစကာမူ မိမိကိုယ္ကိုအျမဲ မိမိ စိုးပိုင္သည္ မဟုတ္ေခ်။ 


(---ဆက္ရန္)

Ko Latt  ေဖ့ဘုတ္မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment