
ဧကဂၢတာအေၾကာင္း
******************
တည္ၿငိမ္ျခင္း ၿငိမ္သက္ျခင္းသေဘာသည္
ဧကဂၢတာတည္း ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဧကဂၢတာ တည္
ၿငိမ္စြာသား" ဟု ဆုိခဲ့သည္ ။ ဤဧကဂၢတာကုိ
"သမာဓိ" ဟုလည္း ေခၚၾကသည္ ၊
******************
တည္ၿငိမ္ျခင္း ၿငိမ္သက္ျခင္းသေဘာသည္
ဧကဂၢတာတည္း ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဧကဂၢတာ တည္
ၿငိမ္စြာသား" ဟု ဆုိခဲ့သည္ ။ ဤဧကဂၢတာကုိ
"သမာဓိ" ဟုလည္း ေခၚၾကသည္ ၊
ဧကဂၢတာ
ေခၚေသာ သမာဓိ၏အစြမ္းေၾကာင့္ စိတ္သည္
အာ႐ုံကုိယူေသာအခါ အာ႐ုံတစ္ခု၌ အေတာ္
ၾကာေအာင္ ထပ္ကာထပ္ကာ ယူႏုိင္၏ ၊ ထုိ႔
ေၾကာင့္ ဤသမာဓိကုိ ေလၿငိမ္ရာ၌ ထြန္းထား
ေသာ မီးေတာက္၏ၿငိမ္သက္ေနပုံကဲ့သုိ႔ အာ႐ုံ
တစ္ခု၌ တည္တံ့ေသာ ( တည္ၾကည္ေသာ) ၿငိမ္
သက္ေသာတရားဟု ဆုိရေပသည္ ။
ကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ ယူေနရာ၌ ထုိ
အာ႐ုံတစ္ခုအေပၚမွာ ၾကာ႐ွည္စြာ ထပ္၍ထပ္၍
အာ႐ုံျပဳႏုိင္လွ်င္ "သမာဓိရၿပီ သမာဓိအား
ေကာင္းလာၿပီ" ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾက၏ ၊ ထုိ
သမာဓိဓာတ္ခံ အားေကာင္းသူသည္ အေနအ
ထုိင္ တည္ၾကည္၏ ၊ အေျပာအဆုိလည္း တည္
ၾကည္၏ ၊ သြားလာရာ၌လည္း ဣေျႏၵရ၏ ။
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌လည္း တည့္မတ္၏ ။
သုိ႔ရာတြင္ စြဲမိစြဲရာအာ႐ုံကုိကား စြဲလမ္းတတ္
ေလသည္ ။
အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၂၉)
ေခၚေသာ သမာဓိ၏အစြမ္းေၾကာင့္ စိတ္သည္
အာ႐ုံကုိယူေသာအခါ အာ႐ုံတစ္ခု၌ အေတာ္
ၾကာေအာင္ ထပ္ကာထပ္ကာ ယူႏုိင္၏ ၊ ထုိ႔
ေၾကာင့္ ဤသမာဓိကုိ ေလၿငိမ္ရာ၌ ထြန္းထား
ေသာ မီးေတာက္၏ၿငိမ္သက္ေနပုံကဲ့သုိ႔ အာ႐ုံ
တစ္ခု၌ တည္တံ့ေသာ ( တည္ၾကည္ေသာ) ၿငိမ္
သက္ေသာတရားဟု ဆုိရေပသည္ ။
ကမၼ႒ာန္းအာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ ယူေနရာ၌ ထုိ
အာ႐ုံတစ္ခုအေပၚမွာ ၾကာ႐ွည္စြာ ထပ္၍ထပ္၍
အာ႐ုံျပဳႏုိင္လွ်င္ "သမာဓိရၿပီ သမာဓိအား
ေကာင္းလာၿပီ" ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾက၏ ၊ ထုိ
သမာဓိဓာတ္ခံ အားေကာင္းသူသည္ အေနအ
ထုိင္ တည္ၾကည္၏ ၊ အေျပာအဆုိလည္း တည္
ၾကည္၏ ၊ သြားလာရာ၌လည္း ဣေျႏၵရ၏ ။
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရာ၌လည္း တည့္မတ္၏ ။
သုိ႔ရာတြင္ စြဲမိစြဲရာအာ႐ုံကုိကား စြဲလမ္းတတ္
ေလသည္ ။
အ႐ွင္ဇနကာဘိဝံသ၏ ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာ
( စာ-၁၂၉)
No comments:
Post a Comment