
ျငိမ္းေအးမႈခ်မ္းသာ
--------------------
အဆင္း အသံ အန႔ံ အရသာ အေတြ႔ အထိစေသာ ကာမဂုဏ္ငါးပါးသည္ ခံစားရေသာ ေဝဒယိတသုခမ်ား ျဖစ္၏။ ခံစားရေသာ ခ်မ္းသာဟု ဆိုလို၏။ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ သံသရာအဆက္ဆက္က ေဝဒယိတသုခ ခံစားရေသာ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးသာ ထပ္ခါတစ္လဲလဲ ခံစားဖူးၾက၏။ နိဗၺာန္၏ သႏၲိသုခ ျငိမ္းေအးေသာ ခ်မ္းသာကိုကား တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ မခံစားဘူးၾကေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္အရသာခံစားေသာ ေဝဒယိတ သုခကိုသာ အထင္ၾကီးျပီး နိဗၺာန္အရသာခံစားေသာ သႏၲိသုခကို အထင္မၾကီးျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ အျပင္ပန္းစိတ္က အထင္မၾကီးေသာ္လည္း အတြင္းစိတ္က အထင္ၾကီးျပီး ႏွစ္သက္ေနျပန္၏။ လက္ေတြ႔ျပအ့ံ။ ပုထုဇဥ္လူသားတိုင္း ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေမာက်ရသည္ကို အလြန္ႏွစ္သက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ေစ်းၾကီးေပးရေသာ အိပ္ေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳး အေရာင္းသြက္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
ေသခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္၌ ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ သိအာရုံေျခာက္ပါး ခံစားမွုတစ္ခုမွ မရွိေတာ့ေပ။ ထိုသို႔ ေဝဒယိတသုခ မရွိေသာ္လည္း ျငိမ္းေအးေသာ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးကိုကား ခံစားေနရသည္သာ ျဖစ္၏။ အာရုံေျခာက္ပါးမွ လြတ္ေနေသာ ေလာကီခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။
အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္၌ ခံစားရေသာ ျငိမ္းေအးမွု အရသာေလးကို ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ား အဘယ္မွ်ေလာက္ မက္ေမာၾကသနည္းဆိုလွ်င္ အိပ္ေမာက်ေနသူတစ္ေယာက္ကို မရမကႏုိးျပီး ေကာင္းေပ့ဆိုေသာ အစားအစာမ်ားကို ေက်ြးေသာ္လည္း ေက်းဇူးမတင္သည့္အျပင္ အိပ္ေရးပ်က္ေအာင္ လုပ္သည္ဟုဆိုကာ စိတ္ဆိုးသြားသည္ကိုသာ ေတြ႔ရလိမ့္မည္။
အိပ္ေပ်ာ္တာမ်ားကြာ စားရ ေသာက္ရ ျမင္ရ ၾကားရ ထိေတြ႔ရတာလည္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ ဘယ္လိုမ်ား ေကာင္းတာလဲဟု ေမးလွ်င္ကား ႏုိးလာသူသည္ တိက်စြာ ေျဖဆိုတတ္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ ဤအခ်က္ကို အိပ္ေပ်ာ္သူတိုင္းသိ၏။ သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါး သေဘာေပါက္ေအာင္ ျပန္မေျပာတတ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ျပန္မေျပာတတ္သနည္းဟု ေတြးၾကည့္လွ်င္ ခံစားေနၾက က်န္ေလာကီအာရုံမ်ားထဲတြင္ အိပ္ေမာက်ျခင္းႏွင့္ တန္းတူလိုက္၍ ေကာင္းေသာအာရုံမ်ိဳး မရွိေသာေၾကာင့္ဟူေသာ အေျဖသည္ ထြက္လာ၏။ ေလာကီထဲတြင္ ပါဝင္ေသာ အိပ္ေမာက်ရသည့္ ခ်မ္းသာသည္ပင္။
အာရုံေျခာက္ပါး အရသာကို ခံစားေသာ ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ေနေသးရာ ေလာကခ်မ္းသာမွန္သမွ်ကို လြန္သြားေသာ နိဗၺာန္၏ သႏၲိသုခ ေအးျငိမ္းေသာ ခ်မ္းသာမွုက ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ပုံကိုကား ေျပာဖြယ္ရာပင္ မလိုေတာ့ေပ။
မိဖုရားၾကီးတစ္ဦးသည္ ကရဝိတ္ငွက္၏ တြန္က်ဳးသံကို ၾကားရသည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ အသံဆိုလွ်င္ ဤငွက္ထက္ပို၍ သာယာမွာပဲဟု သဒၶါဓာတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုသဒၶါတရားမွ ေလွ်ာက္၍ လကၡဏာယာဥ္သုံးပါးသို႔ ေရာက္ျပီး ေသာတာပန္တည္သြား၏။ ထိုသဒၶါတရားကို အဦးမူ၍ ေသာတာပန္ျဖစ္သူမ်ားကို သဒၶဓုရ ေသာတာပန္ဟုေခၚ၏။
ဤပုံစံ၌ ကရဝိတ္ငွက္၏ အသံသာမွုသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အသံႏွင့္ကား တကယ္တူသည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶအသံေတာ္၏ သာယာမွုကို တျခားမည္သည့္အသံႏွင့္မွ် ႏွုိင္းယွဥ္စရာမရွိသျဖင့္ ေလာက၌ အသံအသာဆုံးဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ကရဝိတ္ငွက္သံႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ရျခင္းျဖစ္၏။
ယခုလည္း နိဗၺာန္၏ ေအးျငိမ္းေသာ အရသာကို ပုထုဇဥ္မ်ား မွန္းဆသိႏုိင္ရန္ တျခားမွန္းဆစရာ မရွိသျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္ပုံႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္တကယ္တြင္ကား နိဗၺာန္၏ အရသာသည္ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း အရသာထက္ မႏွုိင္းယွဥ္သာေအာင္သာ လြန္ျမင့္ျမတ္လွပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶႏွင့္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစၾက၏။ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားျခင္းဆိုသည္မွာ နိဗၺာန္၏ ေအးျငိမ္းေသာ အရသာကို ခံစားေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ဗုဒၶလက္ထက္က ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ဆြမ္းခံတစ္ခါထြက္ျပီးလွ်င္ တစ္ဝက္ကိုဘုဥ္းေပးျပီး က်န္တစ္ဝက္ကို ေနေျခာက္လွန္းထားလိုက္ကာ နိေရာဓသမာပတ္(၇)ရက္ ဝင္စားသည္ ဝင္စားခ်ိန္အတြင္း စားျခင္း ေသာက္ျခင္း ယိုျခင္း ေပါက္ျခင္း လုံးဝမရွိေတာ့သည့္အျပင္ ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုတ္မွပင္ ျပင္ျခင္း ေျပာင္းျခင္း မရွိေတာ့ေပ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ စိတ္ေစတသိက္ စိတၱဇရုပ္မ်ားခ်ဳပ္သြားသျဖင့္ ထြက္သက္ ဝင္သက္မရွိေတာ့ေပ။ ထိုအခ်ိန္သည္ ျငိမ္းေအးေသာ နိဗၺာန္၏ အရသာကို ခံစားေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ လူခႏၶာသည္ အစာမစားပဲ (၇)ရက္ထက္ပိုေန၍ မရေသာေၾကာင့္ (၇)ရက္ေစ့လွ်င္ နိေရာဓသမာပတ္မွထလာရသည္။
ျပီးလွ်င္ အေျခာက္လွန္းထားေသာ ထမင္းေျခာက္ကို ေရစိမ္ျပီးစားကာ ဒုတိယအၾကိမ္ နိေရာဓသမာပတ္ (၇)ရက္ဝင္းစားျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သႏၶိဓိကာရက သိကၡာပုဒ္ မပညတ္ခင္က ရဟႏၱာမ်ားသည္ (၁၄)ရက္မွ တစ္ၾကိမ္သာ ဆြမ္းခံထြက္ၾကသျဖင့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားမွာ ဒါနကုသိုလ္ရမွု အင္မတန္နည္းပါးသြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶက ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား ကုသုိလ္တိုးပြားေရး အခ်က္ကိုပါ ထည့္တြက္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ား ယာဝကာလိကာ (စားဖြယ္ခဲဖြယ္) ေဘာဇဥ္မ်ားကို ေနာက္ရက္အတြက္ သိမ္းထားလွ်င္ ပါစိတ္အာပါတ္သင့္ေစ ဟူေသာ သႏၶိဓိကာရက သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူခ့ဲျခင္းျဖစ္၏။
ဥာဏ္ပညာၾကီးမားေတာ္မူေသာ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ပုထုဇဥ္မ်ားအထင္ၾကီးသည့္ ကာမခ်မ္းသာ ေဝဒယိတသုခကို လုံးလုံးမခံစားပဲ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၏ သႏၲိသုခအျငိမ္းဓာတ္ၾကီးကို မလွုပ္မယွက္ မစားမေသာက္ မယိုမေပါက္ပဲ (၇)ရက္တိတိ ဝင္စားေတာ္မူသည္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ ေဝဒယိတသုခထက္ သႏၲိသုခက မႏွုိင္းသာေအာင္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္သည္မွာ ထင္ရွားလွ၏။
ဘုရားပေစၥက ဗုဒၶရဟႏၲာမ်ားသည္ သႏၲိသုခကို (၇)ရက္(၁၆၈)နာရီတိတိ မလွုပ္မယွက္ ခံစားႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ကား သူတို႔အထင္ၾကီးသည့္ ေဝဒယိတသုခကို (၇)ရက္ဆက္တိုက္မဆိုထားႏွင့္ (၇)နာရီ ဆက္တိုက္ခံစားဖို႔ပင္ မလြယ္ကူလွေပ။ ၾကာလာလွ်င္ ျငီးေငြ႔လာသည္သာ ျဖစ္၏။
မည္မွ် ေကာင္းေသာဗီြဒီယိုကား ျဖစ္ပါေစ။ သုံးနာရီၾကာေလာက္ ထိုင္ၾကည့္ရျပီဆိုလွ်င္ပင္ ေညာင္းညာကိုက္ခဲလာေတာ့၏။ ဇာတ္ကားတြင္ စိတ္မဝင္စားေတာ့ေခ်။ က်န္ အသံ အန႔ံ အရသာ အေတြ႔ အထိတို႔တြင္လည္း ထိုနည္းတူ (၇)နာရီၾကာေအာင္ မလွုပ္မယွက္ ခံစားႏုိင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူလွေပ။ ဤအခ်က္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္လည္း သႏၲိသုခသည္ ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ေၾကာင္းထင္ရွား၏။
-----------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
--------------------
အဆင္း အသံ အန႔ံ အရသာ အေတြ႔ အထိစေသာ ကာမဂုဏ္ငါးပါးသည္ ခံစားရေသာ ေဝဒယိတသုခမ်ား ျဖစ္၏။ ခံစားရေသာ ခ်မ္းသာဟု ဆိုလို၏။ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ သံသရာအဆက္ဆက္က ေဝဒယိတသုခ ခံစားရေသာ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးသာ ထပ္ခါတစ္လဲလဲ ခံစားဖူးၾက၏။ နိဗၺာန္၏ သႏၲိသုခ ျငိမ္းေအးေသာ ခ်မ္းသာကိုကား တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ မခံစားဘူးၾကေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္အရသာခံစားေသာ ေဝဒယိတ သုခကိုသာ အထင္ၾကီးျပီး နိဗၺာန္အရသာခံစားေသာ သႏၲိသုခကို အထင္မၾကီးျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသို႔ အျပင္ပန္းစိတ္က အထင္မၾကီးေသာ္လည္း အတြင္းစိတ္က အထင္ၾကီးျပီး ႏွစ္သက္ေနျပန္၏။ လက္ေတြ႔ျပအ့ံ။ ပုထုဇဥ္လူသားတိုင္း ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ အိပ္ေမာက်ရသည္ကို အလြန္ႏွစ္သက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ေစ်းၾကီးေပးရေသာ အိပ္ေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳး အေရာင္းသြက္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
ေသခ်ာဆန္းစစ္ၾကည့္လွ်င္ အိပ္ေမာက်ေနခ်ိန္၌ ျမင္ ၾကား နံ စား ထိ သိအာရုံေျခာက္ပါး ခံစားမွုတစ္ခုမွ မရွိေတာ့ေပ။ ထိုသို႔ ေဝဒယိတသုခ မရွိေသာ္လည္း ျငိမ္းေအးေသာ ခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးကိုကား ခံစားေနရသည္သာ ျဖစ္၏။ အာရုံေျခာက္ပါးမွ လြတ္ေနေသာ ေလာကီခ်မ္းသာတစ္မ်ိဳးဟု ဆိုရမည္ျဖစ္၏။
အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္၌ ခံစားရေသာ ျငိမ္းေအးမွု အရသာေလးကို ပုထုဇဥ္ လူသားမ်ား အဘယ္မွ်ေလာက္ မက္ေမာၾကသနည္းဆိုလွ်င္ အိပ္ေမာက်ေနသူတစ္ေယာက္ကို မရမကႏုိးျပီး ေကာင္းေပ့ဆိုေသာ အစားအစာမ်ားကို ေက်ြးေသာ္လည္း ေက်းဇူးမတင္သည့္အျပင္ အိပ္ေရးပ်က္ေအာင္ လုပ္သည္ဟုဆိုကာ စိတ္ဆိုးသြားသည္ကိုသာ ေတြ႔ရလိမ့္မည္။
အိပ္ေပ်ာ္တာမ်ားကြာ စားရ ေသာက္ရ ျမင္ရ ၾကားရ ထိေတြ႔ရတာလည္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ ဘယ္လိုမ်ား ေကာင္းတာလဲဟု ေမးလွ်င္ကား ႏုိးလာသူသည္ တိက်စြာ ေျဖဆိုတတ္မည္ မဟုတ္ေခ်။ ႏွစ္ျခိဳက္စြာ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္းသည္ အလြန္ေကာင္း၏။ ဤအခ်က္ကို အိပ္ေပ်ာ္သူတိုင္းသိ၏။ သို႔ေသာ္ သူတစ္ပါး သေဘာေပါက္ေအာင္ ျပန္မေျပာတတ္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ျပန္မေျပာတတ္သနည္းဟု ေတြးၾကည့္လွ်င္ ခံစားေနၾက က်န္ေလာကီအာရုံမ်ားထဲတြင္ အိပ္ေမာက်ျခင္းႏွင့္ တန္းတူလိုက္၍ ေကာင္းေသာအာရုံမ်ိဳး မရွိေသာေၾကာင့္ဟူေသာ အေျဖသည္ ထြက္လာ၏။ ေလာကီထဲတြင္ ပါဝင္ေသာ အိပ္ေမာက်ရသည့္ ခ်မ္းသာသည္ပင္။
အာရုံေျခာက္ပါး အရသာကို ခံစားေသာ ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ေနေသးရာ ေလာကခ်မ္းသာမွန္သမွ်ကို လြန္သြားေသာ နိဗၺာန္၏ သႏၲိသုခ ေအးျငိမ္းေသာ ခ်မ္းသာမွုက ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ပုံကိုကား ေျပာဖြယ္ရာပင္ မလိုေတာ့ေပ။
မိဖုရားၾကီးတစ္ဦးသည္ ကရဝိတ္ငွက္၏ တြန္က်ဳးသံကို ၾကားရသည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ အသံဆိုလွ်င္ ဤငွက္ထက္ပို၍ သာယာမွာပဲဟု သဒၶါဓာတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ၏။ ထိုသဒၶါတရားမွ ေလွ်ာက္၍ လကၡဏာယာဥ္သုံးပါးသို႔ ေရာက္ျပီး ေသာတာပန္တည္သြား၏။ ထိုသဒၶါတရားကို အဦးမူ၍ ေသာတာပန္ျဖစ္သူမ်ားကို သဒၶဓုရ ေသာတာပန္ဟုေခၚ၏။
ဤပုံစံ၌ ကရဝိတ္ငွက္၏ အသံသာမွုသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အသံႏွင့္ကား တကယ္တူသည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶအသံေတာ္၏ သာယာမွုကို တျခားမည္သည့္အသံႏွင့္မွ် ႏွုိင္းယွဥ္စရာမရွိသျဖင့္ ေလာက၌ အသံအသာဆုံးဟု သတ္မွတ္ထားေသာ ကရဝိတ္ငွက္သံႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ရျခင္းျဖစ္၏။
ယခုလည္း နိဗၺာန္၏ ေအးျငိမ္းေသာ အရသာကို ပုထုဇဥ္မ်ား မွန္းဆသိႏုိင္ရန္ တျခားမွန္းဆစရာ မရွိသျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္ပုံႏွင့္ ႏွုိင္းယွဥ္ျခင္းျဖစ္၏။ အမွန္တကယ္တြင္ကား နိဗၺာန္၏ အရသာသည္ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း အရသာထက္ မႏွုိင္းယွဥ္သာေအာင္သာ လြန္ျမင့္ျမတ္လွပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶႏွင့္ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားျခင္းျဖင့္သာ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစၾက၏။ နိေရာဓသမာပတ္ ဝင္စားျခင္းဆိုသည္မွာ နိဗၺာန္၏ ေအးျငိမ္းေသာ အရသာကို ခံစားေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။
ဗုဒၶလက္ထက္က ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ဆြမ္းခံတစ္ခါထြက္ျပီးလွ်င္ တစ္ဝက္ကိုဘုဥ္းေပးျပီး က်န္တစ္ဝက္ကို ေနေျခာက္လွန္းထားလိုက္ကာ နိေရာဓသမာပတ္(၇)ရက္ ဝင္စားသည္ ဝင္စားခ်ိန္အတြင္း စားျခင္း ေသာက္ျခင္း ယိုျခင္း ေပါက္ျခင္း လုံးဝမရွိေတာ့သည့္အျပင္ ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုတ္မွပင္ ျပင္ျခင္း ေျပာင္းျခင္း မရွိေတာ့ေပ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ စိတ္ေစတသိက္ စိတၱဇရုပ္မ်ားခ်ဳပ္သြားသျဖင့္ ထြက္သက္ ဝင္သက္မရွိေတာ့ေပ။ ထိုအခ်ိန္သည္ ျငိမ္းေအးေသာ နိဗၺာန္၏ အရသာကို ခံစားေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ လူခႏၶာသည္ အစာမစားပဲ (၇)ရက္ထက္ပိုေန၍ မရေသာေၾကာင့္ (၇)ရက္ေစ့လွ်င္ နိေရာဓသမာပတ္မွထလာရသည္။
ျပီးလွ်င္ အေျခာက္လွန္းထားေသာ ထမင္းေျခာက္ကို ေရစိမ္ျပီးစားကာ ဒုတိယအၾကိမ္ နိေရာဓသမာပတ္ (၇)ရက္ဝင္းစားျပန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သႏၶိဓိကာရက သိကၡာပုဒ္ မပညတ္ခင္က ရဟႏၱာမ်ားသည္ (၁၄)ရက္မွ တစ္ၾကိမ္သာ ဆြမ္းခံထြက္ၾကသျဖင့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားမွာ ဒါနကုသိုလ္ရမွု အင္မတန္နည္းပါးသြား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶက ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ား ကုသုိလ္တိုးပြားေရး အခ်က္ကိုပါ ထည့္တြက္၍ ရဟန္းေတာ္မ်ား ယာဝကာလိကာ (စားဖြယ္ခဲဖြယ္) ေဘာဇဥ္မ်ားကို ေနာက္ရက္အတြက္ သိမ္းထားလွ်င္ ပါစိတ္အာပါတ္သင့္ေစ ဟူေသာ သႏၶိဓိကာရက သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူခ့ဲျခင္းျဖစ္၏။
ဥာဏ္ပညာၾကီးမားေတာ္မူေသာ ဘုရားပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားသည္ ပုထုဇဥ္မ်ားအထင္ၾကီးသည့္ ကာမခ်မ္းသာ ေဝဒယိတသုခကို လုံးလုံးမခံစားပဲ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ၏ သႏၲိသုခအျငိမ္းဓာတ္ၾကီးကို မလွုပ္မယွက္ မစားမေသာက္ မယိုမေပါက္ပဲ (၇)ရက္တိတိ ဝင္စားေတာ္မူသည္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ ေဝဒယိတသုခထက္ သႏၲိသုခက မႏွုိင္းသာေအာင္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္သည္မွာ ထင္ရွားလွ၏။
ဘုရားပေစၥက ဗုဒၶရဟႏၲာမ်ားသည္ သႏၲိသုခကို (၇)ရက္(၁၆၈)နာရီတိတိ မလွုပ္မယွက္ ခံစားႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ကား သူတို႔အထင္ၾကီးသည့္ ေဝဒယိတသုခကို (၇)ရက္ဆက္တိုက္မဆိုထားႏွင့္ (၇)နာရီ ဆက္တိုက္ခံစားဖို႔ပင္ မလြယ္ကူလွေပ။ ၾကာလာလွ်င္ ျငီးေငြ႔လာသည္သာ ျဖစ္၏။
မည္မွ် ေကာင္းေသာဗီြဒီယိုကား ျဖစ္ပါေစ။ သုံးနာရီၾကာေလာက္ ထိုင္ၾကည့္ရျပီဆိုလွ်င္ပင္ ေညာင္းညာကိုက္ခဲလာေတာ့၏။ ဇာတ္ကားတြင္ စိတ္မဝင္စားေတာ့ေခ်။ က်န္ အသံ အန႔ံ အရသာ အေတြ႔ အထိတို႔တြင္လည္း ထိုနည္းတူ (၇)နာရီၾကာေအာင္ မလွုပ္မယွက္ ခံစားႏုိင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူလွေပ။ ဤအခ်က္ကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္လည္း သႏၲိသုခသည္ ေဝဒယိတသုခထက္ သာလြန္ေၾကာင္းထင္ရွား၏။
-----------------------------------
(ေမတၱာရွင္ ေရႊျပည္သာ)
No comments:
Post a Comment