
သံုးပါးရတနာ ကိုးကြယ္ရာ "
★★★★★★★★★★★★★
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ
မိမိသႏၲာန္မွာ
က်ေရာက္လာႏိုင္တဲ့
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ေတြကို
ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြအတြက္
လမ္းညႊန္မႈျပဳတာ။
အဲဒီလို ျပဳႏိုင္သည့္
အတြက္ေၾကာင့္
ထိုပုဂိၢဳလ္ကို အားကိုးတယ္၊
ယံုၾကည္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္။
"သံုးပါးရတနာ ကိုးကြယ္ရာ" ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ထဲမွာ
ျမတ္စြာဘုရားကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းျဖင့္
မိမိတို႔တေတြ
ဘာေတြရသလဲလို႔ဆိုရင္
"လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာ"
ကြဲကြဲျပားျပား
နားလည္ရျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးဟာ
ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးတစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္အေနနဲ႔
လုပ္သင့္တာလည္း မသိဘူး၊
မလုပ္သင့္တာလည္း မသိဘူး၊
မသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္
မလုပ္သင့္တာေတြ
လုပ္မိတတ္တယ္၊
လုပ္သင့္တာေတြက်ေတာ့
မလုပ္ဘဲ ေနမိတတ္တယ္။
အဲဒီလိုျဖစ္လို႔ရွိရင္
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ
ဆံုး႐ႈံးနစ္နာသြားႏိုင္တယ္။
အဲဒီလို ဆံုးရႈံးနစ္နာသြားမႈ
မရွိရေလေအာင္
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမအတိုင္း
လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတာ၊
အဲဒီ အဆံုးအမရဖို႔အတြက္
ကိုးကြယ္ရတာ
ဒီလိုဆိုလိုတာ။
အဲဒီထက္ ပိုသြားတဲ့
ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္မႈဟာ
မွန္ကန္တဲ့
ကိုးကြယ္
ဆည္းကပ္မႈ
မျဖစ္ဘူး။
ဆိုပါစို႔ ...။
အခုေခတ္မွာ ဆိုလို႔ရွိရင္
ျမတ္စြာဘုရား
႐ုပ္ထုဆင္းတုေတာ္
အိမ္မွာ ကိုးကြယ္ထားတယ္။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
ကိုးကြယ္တာတုံုးဆို
ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့
အဆံုးအမရလို႔
ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔
ကိုးကြယ္တာ။
ျမတ္စြာဘုရား
သက္ေတာ္ထင္ရွားမရွိေတာ့
ကိုယ္စား
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမေတြကို ရရွိလို႔
ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔
ဘုရားဂုဏ္ကို
အာ႐ံုျပဳဖို႔
ကိုးကြယ္တာပဲ ျဖစ္ရမယ္။
အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔
ဒီ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္ထားျခင္းျဖင့္
တို႔အိမ္မွာ
စီးပြားဥစၥာေတြ
တိုးတက္တယ္၊
ဒီလို ယံုၾကည္ၿပီး
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္
မွားယြင္းတာပဲ။
ဒီဘုရား ကိုးကြယ္ထားရင္
မီးကြင္းတယ္၊
မီးမေလာင္ဘူးဆိုၿပီး
ကိုးကြယ္တာလည္း ရွိတယ္။
ဒါေတြက
မွန္ကန္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ
မဟုတ္ဘူး၊
သရဏဂံု ယူတဲ့အခါမွာ
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ
"ဘုရားကို ကိုးကြယ္ပါ၏"
လို႔ ဆိုရတယ္။
ဒီလို သရဏဂံုယူတဲ့အခါမွာ
ရည္ရြယ္ခ်က္က
ဘုရား၏ အဆံုးအမကို
ခံယူခ်င္တာသာ ျဖစ္တယ္၊
ဘုရားကို မကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ျဖစ္မွာ
ေၾကာက္တယ္ (သို႔မဟုတ္)
ပတ္၀န္းက်င္က
ကဲ့ရဲ႕မွာ ေၾကာက္တယ္။
အဲဒီလို ေၾကာက္လို႔
ကိုးကြယ္တာမ်ိဳးက်ေတာ့
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
ဘုရားကို ကိုးကြယ္မွ
စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္မယ္လို႔
ယူဆၿပီး
စီးပြားဥစၥာတိုးတက္ခ်င္လို႔
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္လည္း
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
တို႔ေဆြေတြမ်ိဳးေတြ
မိသားစုေတြက
ကိုးကြယ္တဲ့ဘုရား လို႔
ဆိုၿပီးေတာ့
မိသားစု သံေယာဇဥ္နဲ႔
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္လည္း
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
ဒါေတြ မပါေစရဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ
ေလာကမွာ
တကယ္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္တယ္၊
ပါရမီ ဆယ္ပါး၊
အျပား သံုးဆယ္၊
စရိယ သံုးပါး၊
စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါး
ျဖည့္က်င့္ၿပီးေတာ့
သတၱဝါေတြအက်ိဳး
အလို႔ငွာ
ပါရမီေတြ
ျဖည့္က်င့္ၿပီးလို႔
ဘုရားအျဖစ္ကို
ေရာက္လာၿပီးေတာ့
အမွန္တရားကို
ေဟာၾကားတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ထူး
ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ျဖစ္တယ္၊
ဒီပုဂိၢဳလ္ရဲ႕
အရည္အခ်င္းေတြ
အင္မတန္မွ ျမင့္ျမတ္တယ္၊
ထိုအရည္အခ်င္းေတြကို
ပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုမွ
ကိုးကြယ္မႈ ေျမာက္တယ္။
အဲဒီလိုကိုးကြယ္မွ
ကိုယ္ေန႔စဥ္ဆိုေနတဲ့
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဆိုတာ
ပိုၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္၊
အဲဒါကမွ
တကယ့္ သရဏဂံုတည္တဲ့
မဟာကုသိုလ္စိတ္လို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီမဟာကုသိုလ္စိတ္နဲ႔
ျမတ္စြာဘုရား
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔
ရရွိလာတဲ့
ကုသုိလ္ေစတနာေတြကမွ
လူခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္၊
နတ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္။
(အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph. D))
Copy From >> Ko Thant Gyi
★★★★★★★★★★★★★
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုတာ
မိမိသႏၲာန္မွာ
က်ေရာက္လာႏိုင္တဲ့
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ေတြကို
ဖယ္ရွားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္တဲ့
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြအတြက္
လမ္းညႊန္မႈျပဳတာ။
အဲဒီလို ျပဳႏိုင္သည့္
အတြက္ေၾကာင့္
ထိုပုဂိၢဳလ္ကို အားကိုးတယ္၊
ယံုၾကည္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္။
"သံုးပါးရတနာ ကိုးကြယ္ရာ" ဆိုတဲ့
အဓိပၸာယ္ထဲမွာ
ျမတ္စြာဘုရားကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းျဖင့္
မိမိတို႔တေတြ
ဘာေတြရသလဲလို႔ဆိုရင္
"လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာ"
ကြဲကြဲျပားျပား
နားလည္ရျခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးဟာ
ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးတစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္အေနနဲ႔
လုပ္သင့္တာလည္း မသိဘူး၊
မလုပ္သင့္တာလည္း မသိဘူး၊
မသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္
မလုပ္သင့္တာေတြ
လုပ္မိတတ္တယ္၊
လုပ္သင့္တာေတြက်ေတာ့
မလုပ္ဘဲ ေနမိတတ္တယ္။
အဲဒီလိုျဖစ္လို႔ရွိရင္
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ
ဆံုး႐ႈံးနစ္နာသြားႏိုင္တယ္။
အဲဒီလို ဆံုးရႈံးနစ္နာသြားမႈ
မရွိရေလေအာင္
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမအတိုင္း
လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတာ၊
အဲဒီ အဆံုးအမရဖို႔အတြက္
ကိုးကြယ္ရတာ
ဒီလိုဆိုလိုတာ။
အဲဒီထက္ ပိုသြားတဲ့
ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္မႈဟာ
မွန္ကန္တဲ့
ကိုးကြယ္
ဆည္းကပ္မႈ
မျဖစ္ဘူး။
ဆိုပါစို႔ ...။
အခုေခတ္မွာ ဆိုလို႔ရွိရင္
ျမတ္စြာဘုရား
႐ုပ္ထုဆင္းတုေတာ္
အိမ္မွာ ကိုးကြယ္ထားတယ္။
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
ကိုးကြယ္တာတုံုးဆို
ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့
အဆံုးအမရလို႔
ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔
ကိုးကြယ္တာ။
ျမတ္စြာဘုရား
သက္ေတာ္ထင္ရွားမရွိေတာ့
ကိုယ္စား
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕
အဆံုးအမေတြကို ရရွိလို႔
ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔
ဘုရားဂုဏ္ကို
အာ႐ံုျပဳဖို႔
ကိုးကြယ္တာပဲ ျဖစ္ရမယ္။
အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔
ဒီ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို
ကိုးကြယ္ထားျခင္းျဖင့္
တို႔အိမ္မွာ
စီးပြားဥစၥာေတြ
တိုးတက္တယ္၊
ဒီလို ယံုၾကည္ၿပီး
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္
မွားယြင္းတာပဲ။
ဒီဘုရား ကိုးကြယ္ထားရင္
မီးကြင္းတယ္၊
မီးမေလာင္ဘူးဆိုၿပီး
ကိုးကြယ္တာလည္း ရွိတယ္။
ဒါေတြက
မွန္ကန္တဲ့
ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ
မဟုတ္ဘူး၊
သရဏဂံု ယူတဲ့အခါမွာ
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ
"ဘုရားကို ကိုးကြယ္ပါ၏"
လို႔ ဆိုရတယ္။
ဒီလို သရဏဂံုယူတဲ့အခါမွာ
ရည္ရြယ္ခ်က္က
ဘုရား၏ အဆံုးအမကို
ခံယူခ်င္တာသာ ျဖစ္တယ္၊
ဘုရားကို မကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္
ေဘးရန္အႏၲရာယ္ျဖစ္မွာ
ေၾကာက္တယ္ (သို႔မဟုတ္)
ပတ္၀န္းက်င္က
ကဲ့ရဲ႕မွာ ေၾကာက္တယ္။
အဲဒီလို ေၾကာက္လို႔
ကိုးကြယ္တာမ်ိဳးက်ေတာ့
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
ဘုရားကို ကိုးကြယ္မွ
စီးပြားဥစၥာ တိုးတက္မယ္လို႔
ယူဆၿပီး
စီးပြားဥစၥာတိုးတက္ခ်င္လို႔
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္လည္း
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
တို႔ေဆြေတြမ်ိဳးေတြ
မိသားစုေတြက
ကိုးကြယ္တဲ့ဘုရား လို႔
ဆိုၿပီးေတာ့
မိသားစု သံေယာဇဥ္နဲ႔
ကိုးကြယ္လို႔ရွိရင္လည္း
သရဏဂံု မေျမာက္ဘူး။
ဒါေတြ မပါေစရဘူး။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ
ေလာကမွာ
တကယ္ ျမင့္ျမတ္တဲ့
ပုဂိၢဳလ္ျဖစ္တယ္၊
ပါရမီ ဆယ္ပါး၊
အျပား သံုးဆယ္၊
စရိယ သံုးပါး၊
စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါး
ျဖည့္က်င့္ၿပီးေတာ့
သတၱဝါေတြအက်ိဳး
အလို႔ငွာ
ပါရမီေတြ
ျဖည့္က်င့္ၿပီးလို႔
ဘုရားအျဖစ္ကို
ေရာက္လာၿပီးေတာ့
အမွန္တရားကို
ေဟာၾကားတဲ့
ပုဂိၢဳလ္ထူး
ပုဂိၢဳလ္ျမတ္ျဖစ္တယ္၊
ဒီပုဂိၢဳလ္ရဲ႕
အရည္အခ်င္းေတြ
အင္မတန္မွ ျမင့္ျမတ္တယ္၊
ထိုအရည္အခ်င္းေတြကို
ပူေဇာ္တဲ့အေနနဲ႔
ကိုးကြယ္တယ္ဆိုမွ
ကိုးကြယ္မႈ ေျမာက္တယ္။
အဲဒီလိုကိုးကြယ္မွ
ကိုယ္ေန႔စဥ္ဆိုေနတဲ့
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဆိုတာ
ပိုၿပီးေတာ့ အဓိပၸာယ္ ရွိတယ္၊
အဲဒါကမွ
တကယ့္ သရဏဂံုတည္တဲ့
မဟာကုသိုလ္စိတ္လို႔ ေခၚတယ္။
အဲဒီမဟာကုသိုလ္စိတ္နဲ႔
ျမတ္စြာဘုရား
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္လို႔
ရရွိလာတဲ့
ကုသုိလ္ေစတနာေတြကမွ
လူခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္၊
နတ္ခ်မ္းသာကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္။
(အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ(Ph. D))
Copy From >> Ko Thant Gyi
No comments:
Post a Comment