မီးၿခစ္တစ္လုံးက ေပးတဲ့အသိတစ္လုံးဆီမွ “ငါ” ရွာလုိက္ရာ
*******************************************
တို ့သဘာ၀ေလာကမွာ ေလာကဓာတ္တစ္ခုလုံး မသိတတ္တဲ့ သေဘာတရား ရုပ္တရား နဲ
့သိတတ္တဲ့သေဘာတရား နာမ္တရား ႏွစ္ပါးတာရွိတယ္ဆုိေတာ့
ဒီအၿပင္ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ ဒီလို မိမိတို ့အသိမွာ မရွိေနတဲ့အရာကုိ
အရွိထင္မွတ္ေနၿပန္တဲ့ မိစာၦဒိ႒ိ အယူထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ရန္သူ ဟူသည္မရွိ
ဟု
ဗုဒၶေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ သို ့ကေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ဖုိ ့ေကာင္းတဲ့ ဒီရန္သူက
သံသရာမွ မလြတ္နိင္ေအာင္ မရုန္းနိင္ေအာင္ သူက ကုိယ့္ရဲ ့ခႏၶာစဥ္ကုိ
ၿခယ္လွယ္ေနတယ္ သူခုိင္းတုိင္းလုပ္ သူေစရာသြား သူရဲ ့ကၾကိဳးကြက္ ကကြက္ထဲက
ကုိယ္က ဇာတ္ရုပ္ သူၾကိဳက္ရာလိုက္လုပ္ေနေပမယ့္ သူက ကုိယ့္အၾကဳိက္
ၿပန္လုပ္ေပးတယ္ဆုိတာမရွိပါဘူး။ မဂ္လမ္းဥာဏ္လမ္းမဖြင့္ေအာင္ သူက ေရွ ့က
ကာဆီး ကားဆီးနဲ ့။ သူကုိအၿပီးပယ္သတ္ဖုိ ့ရာ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းမွာ မဂၢင္လမ္း
၀ိပႆနာတရားသာလွ်င္တတ္နိင္တယ္ေနာ္။
၀ိပႆနာတရားဆုိတာက ဥာဏ္အလုပ္။ အလုပ္မွာမၿပီး အသိမွာၿပီး၏။ မိမိ အိမ္အလုပ္
စီးပြားေရးအစရွိသည့္ ေန ့စဥ္ကိစၥ၀အေထြေထြေတြကုိပစ္ၿပီး ရွာေဖြမွ ေတြ ့ရတဲ့
တရားလည္းမဟုတ္။ တၿခားမွာလည္းသြားရွာစရာမလို ဒီရုပ္တရား နာမ္တရား က
မိမိသ႑ာန္မွာပဲရွိ၏။ ဘယ္လိုတည္ရွိေနလဲဆုိေတာ့ သေဘာတရားသက္သက္မ်ွသာ။ ထို
သေဘာတရားေတြကုိ မိမိကုိယ္မွာၿဖစ္တဲ့တရားဆုိေတာ့ ထို သေဘာတရားတကယ့္ရွိမရွိ
ေ၀ဖန္ပုိင္းၿခားတတ္ေစရန္ အေၿခခံအားၿဖင့္ အစစ္အမွန္ၿဖစ္ေနတဲ့ ပရမတ္ တရား
ရုပ္တရား နာမ္တရားေတြကုိရရွိေနတဲ့ဘ၀အၿဖစ္ မရွူံးရေအာင္ေလ့လာသင္ၾကား
ေဆြးေႏြး မွတ္သား ပြားမ်ား အပ္လွပါတယ္ေနာ္။
တရားအသိတစ္လုံးအၿမတ္ဆုံးဆိုတဲ့ ၀ိမုတၱိရသ သေဘာတရားအားၿဖင့္ရွိထားေတာ့
အသိတစ္လုံးရခဲ့ေသာ္ အပယ္တံခါးပိတ္ေစၿခင္းအေထာက္အပံ့ငွာ မဂ္လမ္းဥာဏ္လမ္း
မဂၢင္လမ္းေပါ ္ေလွ်ာက္လွမ္းနိင္မည္သာ။
အသိတစ္လုံးကုိပဲ
ပရမတ္သေဘာတရားေပါ ္ဥာဏ္အားၿဖင့္သက္ေရာက္ဖို ့ဆိုတာ လြယ္လွသည္မဟုတ္။
သိပ္ကုိသိမ္ေမြ ့လြန္းလွတဲ့တရား
နက္နဲခက္ခဲလြန္းတဲ့တရားၿဖစ္ေနၿခင္းေၾကာင့္ေသာ္၎ တန္ဖုိးကလည္းအလြန္ရွိ။
ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္ၿမတ္ (၄၅) ၀ါပတ္လုံးေဟာေတာ္မူတဲ့ေဒသနာေတာ္ ဓမၼကၡႏၶာအားၿဖင့္
၈ေသာင္းေလးေထာင္ နိကာယ္အားၿဖင့္ ငါးက်မ္း ပိဋကတ္အားၿဖင့္ သုံးသြယ္ ထိုသို
့မ်ားေၿမာင္တဲ့ ဓမၼကၡႏၶာေတြကုိ စုလုိက္ ေဆာင္းလုိက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ၀ိမုတၱိ ရသ
ဆုိတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာၿဖစ္လာတယ္။၀ိမုတိၱရသဆုိတာ “ကိေလသာမွ
ေကာင္းစြာမခြ်တ္ ကင္းလြတ္နိင္ေသာသတိၱ” ဒါေၾကာင့္တစ္လုံးသိတာနဲ ့ကြယ္
ဘယ္လုိမ်ဴိးခရီးေရာက္ပါသလဲလို ့အထင္အၿမင္မေသးေကာင္းပါဘူး။
တစ္လုံးသိရင္သိသေလာက္ ခရီးေရာက္တယ္ဆုိတဲ့ ၀ိမုတၱိရသကိစၥကလည္းရွိတယ္ေနာ္။
တစ္လုံးသိလည္း ကိေလသာမွလြတ္နိင္၏
ဆုိေတာ့ၾကည္ညိဳစရာအလြန္ေကာင္းတဲ့တရားေတာ္ပဲေနာ္။ ဒီေတာ့ တုိ ့လူေတြကမိမိတို
့ၿဖစ္ေနရင္း ဘ၀ အၿမတ္ထုတ္နိင္ေစရန္ ၾကိဳးစားမွ မွတ္သားမွ နာယူမွ လို
့အဲဒီလိုစိတ္ထဲထားၿပီး စဲြစဲြၿမဲၿမဲယုံၾကည္ေနာ္။
တကယ့္လြတ္သြားတယ္ဆုိရင္ၿဖင့္
အင္မတန္၀မ္းသာစရာေကာင္းလွပါတယ္ေနာ္။
အားရစရာသိပ္ေကာင္းေပါ့။
ဓာတ္သေဘာအားၿဖင့္အရင္ဆင္ၿခင္ၾကည့္ၾကပါစုိ ့ေနာ္။ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ
ေလးပါးေသာ ဓာတ္တရားက ရုပ္(၂၈)ပါးမွာ အေၿခခံဓာတ္ၾကီးေလးပါးလို ့ေခါ ္ပါတယ္။
အမာခံဓာတ္ၾကီးေလးပါး လုိ ့လည္းေခါ ္တယ္။ ပါဠိလိုေတာ့ မဟာဘူတ
ဘူတရုပ္လည္းေခါ ္ရဲ ့မဟာဘုတ္လည္းေခါ ္ရဲ ့။ အဲဒီအေၿခခံဓာတ္ၾကီးေလးပါး ကုိ
ေလးပါးစလုံးမဟုတ္ဘဲနဲ ့တစ္ပါးႏွစ္ပါးစသည္အားၿဖင့္ ခ်ိန္တြယ္ သုံးသပ္လို
့ပြားမ်ားလို ့အားထုတ္လို ့ဒီလိုဆင္ၿခင္ သုံးသပ္ပြားမ်ား အားထုတ္လို ့
အသိဥာဏ္ ၿပတ္ၿပတ္သားသားနဲ ့ ယထာဘူတဥာဏ္ မေဖာက္မၿပန္ မွန္မွန္ကန္ကန္ သိၿပီ
ရၿပီ နားလည္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေအာက္မဂ္ေအာက္ဖုိလ္မဆိုထားနဲ
့
အာသေ၀ါတရားကုန္ခန္းတဲ့ ရဟႏၱာအစစ္ၿဖစ္နိင္တယ္လို ့ဒီလိုဆုိထားတယ္ေနာ္။
ဒီလို ၿပတ္သားနားလည္ေအာင္ သင္လုိ ့တတ္ေၿမာက္
လိမၼာရင္ရဟႏၱာ ၿဖစ္တာ မၿဖစ္တာထားဟဲ့ တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ဆုိတာကေတာ့ၿဖင့္
ေသခ်ာေပါက္ေရာက္နိင္တဲ့တရားပဲလို ့ စိတ္ထဲမွာ အားထားယုံၾကည္ ရခ်င္တဲ့လူရမယ္
မရခ်င္ မရထုိက္ေသးသူေတာ့မရဘူးဆုိေပမယ့္
အေထာက္အပံ့ေက်းဇူးေတာ့ၿဖစ္ရေစမယ္။
ေလ့လာသင္ၾကားမွတ္သားနည္းယူရမွာကတုိ ့တာ၀န္။ ရတာမရတာကလည္း တုိ
့တာ၀န္မဟုတ္ဘူးေပါ့ေနာ္။
အသိတစ္လုံးအၿမတ္ဆုံး ဆုိသလို ဓာတ္ၾကီးေလးပါးထဲမွ ပထ၀ီဓာတ္တစ္လုံး
အေၾကာင္းကုိ ဆရာၾကီး ဦးၾကင္ေရႊႏွင့္တရားေထာက္ၿဖစ္သူ ေမာင္သန္းေဖတို
့သင္ၾကားပို ့
ခ်မူပုံစံၿဖင့္ ေၿပာဆုိထားသည္ကုိေရးသား
ကာၿဖင့္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားမွ်ေ၀ေပးခ်င္တယ္။
***********************************************
ကုိယ္ေတာ္ၿမတ္က ဒီဓာတ္တရားၾကီးေလးပါးထဲမွ တစ္ပါးပါးကို ၿပတ္ၿပတ္သားသား
နားလည္ရင္ မဂ္ဥာဏ္ဖုိလ္ဥာဏ္ရနိင္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ တုိ ့လူစုကလည္းပဲ ဒီက
သင္ၾကားေပးတာကုိ သုတမယဥာဏ္အားၿဖင့္မွတ္ၾကေနာ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္ၿမတ္က ပါဠိလို မဂဓဘာသာအားၿဖင့္ ေဟာသြားေတာ္မူတယ္။ အဲလုိ
ပါဠိလိုမတတ္တဲ့ တုိ ့လူေတြက ၿမန္မာလိုၿပန္ဆုိထားတဲ့ ဆရာ့ဆရာ တကယ့္ပညာရွိ
ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားက ၿပန္ဆုိထားတဲ့ အနက္အဓိပၸါယ္ယူၿပီးေတာ့ ေနာက္လူမ်ားက
ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ နဲ ့ပြားလာရတာကုိးေနာ္။ ( မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေကာင္းၿပီ ဒါၿဖင့္
ပထ၀ီ ပထ၀ီဓာတ္ကုိၿပၾကစို ့
( မွန္ပါတယ္ဆရာ) ပထ၀ီ ပါဠိ လိုဆုိတာက်ေတာ့
တို ့လူေတြက နားမလည္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီပထ၀ီဓာတ္တစ္လုံးကုိ ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္
ပါဠိလိုက ပထ၀ီ ၿမန္မာလိုေၿပာေတာ့ ဘယ္လိုေၿပာပါ့ မွတ္ထား ေသေသခ်ာခ်ာ(
မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ပစၥည္းေလးတစ္ခု ကုိင္ၾကည့္ တို ့ၿပေနက်အတုိင္းေပါ့ကြာေနာ္ (
မွန္ပါတယ္ဆရာ) မင္းလက္ထဲမွာ အခုဓာတ္မီးၿခစ္ကေလးတစ္လုံးကုိင္ထား ကုိင္ၾကည့္
ေတြ ့ေနတဲ့ အေတြ ့ေလး ေတြ ့ရဲ ့လား
( ေတြ ့ပါတယ္ဆရာ) ေတြ ့တဲ့အေတြ ့ေလးမဟုတ္လား (ေတြ ့ပါတယ္ဆရာ)
ေအး အဲဒါ ငါနမူနာေလးတစ္ခုေၿပာတာ တုိ ့ၿမန္မာလူမ်ဴိးေတြက
ယဥ္ေက်းမူလည္းသိပ္မ်ားေတာ့ တုိ ့ၿမန္မာလူမ်ဴိးေတြရဲ ့စကားေတြကလည္း
ပရိယာယ္အင္မတန္မ်ားတယ္ကြေနာ္။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒီလို
မာတဲ့အရာ၀တၳဳေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့ ဘာေတြ ့လဲဆုိေတာ့ မာတာ ေတြ ့တယ္
ဒီလိုမဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေပ်ာ့တာေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့
ေပ်ာ့တာေတြ ့တယ္
ဒီလိုမဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ၾကမ္းတာေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့ၾကမ္းတယ္
ေခ်ာတာေလးကုိင္
ၾကည့္ေတာ့ေခ်ာတယ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) နူးည့ံတာေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့ နူးည့ံတယ္။
ညက္ေနတဲ့ အိေနတာေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့ ညက္ေနတယ္
အိေနတယ္ဒီလိုေၿပာတယ္မဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
အမွန္ကေပါင္းလိုက္ေတာ့အေတြ ့သေဘာခ်ည္းမဟုတ္လား
(အေတြ ့သေဘာခ်ည္း သက္သက္ပါပဲဆရာ)
ေအး အေတြ ့သေဘာခ်ည္းပဲ၊ တို ့ၾကည့္ကုိင္ၾကည့္ေတာ့ ေတြ
့တဲ့သေဘာေလးေတြကုိေၿပာေနတာ၊ ၿမန္မာစကားအေနအားၿဖင့္ ပရိယာယ္က
အင္မတန္မ်ားတယ္။ တစ္ခုကုိင္ၾကည့္ေတာ့ၾကမ္းလုိက္တာ။ တစ္ခုကုိင္ၾကည့္ေတာ့
ေခ်ာလုိက္တာ ႏူးည့ံလုိက္တာ မႊတ္ေနတာ ညက္ေနတာ အိေနတယ္ ဒီလိုမဟုတ္လား
(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒါတုိ ့အရပ္သုံးၿမန္မာစကားေတြ အမ်ားၾကီးေပါ့ကြေနာ္
အဲဒီစကားပရိယာယ္ေလးေတြ မွတ္ထားေနာ္။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ေၾသာ္ ပထ၀ီဓာတ္ဟာ ပါဠိလိုေဟာသြား တုိ ့ၿမန္မာလိုၿပန္ေတာ့ မာတဲ့သေဘာသည္
ပထ၀ီ ေပ်ာ့တဲ့သေဘာသည္ပထ၀ီ ေခ်ာတဲ့သေဘာသည္ပထ၀ီ ၾကမ္းတဲ့သေဘာသည္ပထ၀ီ
အိေနတဲ့သေဘာသည္ပထ၀ီ ေၾသာ္ လက္စသတ္ေတာ့ ပထ၀ီဓာတ္ရဲ ့နာမည္ေတြပါပဲလား
ဒီလိုမဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) စကားလုံး အဓိပၸါယ္ေတြ ကဲြမသြားဘူးလား
(ကဲြသြားပါတယ္ဆရာ) အဲဒါ ဘယ္ႏွယ္ကဲြကဲြ ဒါပထ၀ီတစ္လုံးတည္းရတယ္။ ဒါပထ၀ီရဲ
့အဓိပၸါယ္ေနာ္( မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ေအး အဲဒီ စကားလုံးအသုံးေလးေတြ
မွတ္မိၿပီးေတာ့ကာ ပထ၀ီဓာတ္ကုိ ထပ္ၿပီးေတာ့ ရွင္းရလိမ့္မယ္လုိ
့အဲဒီပထ၀ီဓာတ္တစ္လုံးကုိ ေပါက္ဖုိ ့
အေရးၾကီးပါတယ္ေနာ္။ သာမညေတာ့မေအာက္ေမ့နဲ
့သာမာဓိလည္းေကာင္းေကာင္းထားပါ လြယ္တယ္လုိ ့မမွတ္ပါနဲ ့။ ငါအခုေၿပာသြားတာ
အလြယ္သားပဲ မာတာ ေပ်ာ့တာ ေခ်ာတာ ၾကမ္းတာ အဲဒါေတြက ပထ၀ီဆိုေတာ့
မလြယ္ဘူးလားကဲြ ့(လြယ္ပါတယ္ဆရာ) အဲဒါ အမွန္ကေတာ့ တို ့လူစုလမ္းခင္းေပးထားတာ
ပထ၀ီရဲ ့အဓိပၸါယ္ကုိ ေဖာ္မလို ့အဲဒါသိရင္ ပထ၀ီသိတာပဲဆုိၿပီး ထသြားလုိ
့ၿဖစ္ပါမလား( မၿဖစ္ပါဘူးဆရာ) ဒီေနရာတင္ ရပ္ထားလုိ ့ၿဖစ္ပါ့မလား
(မၿဖစ္ပါဘူးဆရာ) ပထ၀ီစခန္းကုိလည္းေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး ပထ၀ီအစစ္လည္း
ၿမင္ရမွာမဟုတ္ဘူး ပရမတ္ သားဓာတ္သားၾကီး ၿမင္ရဖို ့အလြန္မွ ခဲယဥ္းတယ္လုိ
့မလြယ္ပါဘူး။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအစစ္ကုိၿမင္ရေအာင္ တရားစစ္
တရားမွန္ကုိ သိၾကရေအာင္ သမာဓိေကာင္းေကာင္းထား(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ကဲ မင္းလက္ထဲ ငါက ေၾကးနဲ ့လုပ္ထားတဲ ့ဓာတ္မီးၿခစ္တစ္လုံးေပးထားမယ္ေနာ္
(မွန္ပါတယ္ဆရာ) မင္းကကုိင္ထား ငါက ေမးမယ္ သမာဓိေကာင္းေကာင္းထား
အဲဒီဓာတ္မီးၿခစ္ကေလး ကုိင္ၾကည့္ ကုိင္ၾကည့္ထိၿပီလား(ထိပါၿပီဆရာ)
ဓာတ္မီးၿခစ္ကေလးကုိင္ၾကည့္ေတာ့ မာသလား ေပ်ာ့သလား ငါက ေမးေတာ့
မင္းဘယ္ႏွယ့္ေၿပာမလဲ( မာပါတယ္ဆရာ) မွတ္ထားေနာ္ ဘယ္သူေမးေမး
ဒီအတုိင္းေၿပာမယ္မဟုတ္လား( မွန္ပါတယ္ဆရာ) အဲဒီဓာတ္မီးၿခစ္ကေလး က
မာတယ္ဆုိေတာ့ ေကာင္းၿပီ ဒါၿဖင့္ မာတာဟာ ဓာတ္မီးၿခစ္လားလုိ ့ေမးေတာ့
ဘယ္ႏွယ့္ေၿပာမလဲ ( မာတာ ဓာတ္မီးၿခစ္ပါဆရာ) ဘာၿဖစ္လုိ
့လက္ထဲဓာတ္မီးၿခစ္ကုိင္ထားတာကိုးကြေနာ္
(မွန္ပါတယ္ဆရာ) မီးၿခစ္က မာတယ္
ဟုတ္ကဲ့လား
( မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဘယ္သူက မာသလဲ မီးၿခစ္က မာတယ္
လူတုိင္းေၿပာမယ္ တစ္ရာမွာ တစ္ရာလုံးေၿပာမယ္ ( မွန္ပါတယ္ဆရာ)
သမာဓိေကာင္းေကာင္းထားေနာ္ ေတြးလည္းေတြးေပးၾကပါ။
မီးၿခစ္က မာတယ္ဆုိေတာ့ မီးၿခစ္မ်ားေပ်ာက္သြားရင္
အမာဓာတ္လည္းေပ်ာက္သြားမွာေပါ့ေနာ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) မီးၿခစ္က
မာတာကုိးကြေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ေအး မွတ္ထား မီးၿခစ္က မာတယ္လုိ
့မင္းေၿပာတယ္။ မင္းေၿပာတဲ့အတုိင္း မီးၿခစ္ကသာမာရုိးမွန္ရင္
မီးၿခစ္ေပ်ာက္ရင္ မာတာေပ်ာက္မယ္ဟုတ္ကဲ့လား (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒါၿဖင့္ ကုိင္း
မီးၿခစ္ဖ်က္ၾကစို ့ေနာ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) မီးၿခစ္ေပေပါ ္တင္ထုကြာ
အဲဒီေၾကးမီးၿခစ္ကေလးထုေတာ့ ဘာၿဖစ္သြားလဲ( ေပ်ာက္သြားပါတယ္ဆရာ) ေဟာဗ်ာ
လြင့္သြားၿပီ ေဟ့ တူအထုမေကာင္းတာနဲ ့လြင့္သြားၿပီ
လုိက္ေကာက္ လုိက္ေကာက္ မုိက္တဲ့အေကာင္ပဲေပ်ာက္သြားၿပီတဲ့(
ေၾကးၿပားေလးၿဖစ္
သြားပါတယ္ဆရာ) ေအး အဲဒီလိုလုပ္စမ္းပါဟ။ မီးၿခစ္ေပေပါ
္တင္ထုရင္ ဘယ္ႏွစ္ခါမ်ားေပ်ာက္ဖူးလဲဟင္( မေပ်ာက္ဖူးပါဘူး ဆရာ) မေပ်ာက္ဘူးတာ
ဘာေၾကာင့္ မင္းဒီက်မွ ေပ်ာက္ေနတာတုန္းကြ ခက္လုိက္တာမ်ား။ ေပေပါ ္တင္ထုရင္
ဘယ္ႏွယ္ၿဖစ္သြားမတုန္း( ၿပားသြားပါတယ္ဆရာ) အဲဒီလိုလုပ္စမ္းပါဟ
ေၾကးမီးၿခစ္ကေလးဆုိေတာ့
ၿပားမသြားဘူးလား ( ၿပားသြားပါတယ္ဆရာ) အဲဒီေၾကးၿပားေလး လက္၀ါးေပါ ္တင္ထားတာဘာတုန္းလို ့
လူၿမင္တုိင္းလုိက္ေမးဘယ္ႏွယ့္ေၿပာမလဲ ( ေၾကးၿပားလုိ ့ေၿပာမွာပါဆရာ)
မီးၿခစ္လို ့ေၿပာမည့္သူမ်ားရွိေသးလား (မရွိပါဘူးဆရာ) ဘာၿဖစ္လုိ
့(မီးၿခစ္ေပ်ာက္သြားလို ့ပါဆရာ)ေၾသာ္ မီးၿခစ္ေပ်ာက္သြားၿပီ နားလည္လား
(နားလည္ပါတယ္ဆရာ) ဒါၿဖင့္ မင္းလက္ေပါ ္က ေၾကးၿပား
ကုိကုိင္ၾကည့္မာသလားေပ်ာ့သလား( မာပါတယ္ဆရာ) ဒါနဲ ့ေစာေစာက မီးၿခစ္ကေလး
မေပ်ာက္ခင္ ငါေမးတုန္းက မင္းမီးၿခစ္က မာတယ္လုိ ့ေၿပာတယ္
မေၿပာဘူးလား(ေၿပာပါတယ္ဆရာ) အခုေၾကးၿပားၿဖစ္ေနတယ္ ဟုတ္လား
(ေၾကးၿပားၿဖစ္ေနပါတယ္ဆရာ) ေဟာ ေၾကးၿပားလို ့ေခါ ္
တာၿဖစ္သြားၿပီေပါ့
ၿမင္တဲ့လူတုိင္းကလည္း ေၾကးၿပား ေၾကးၿပားနဲ ့ေၿပာေနတယ္။
( ေၿပာေနပါတယ္ဆရာ)
အဲဒီေၾကးၿပားေခါ ္တာ ဘာတရားလဲ( ပညတ္တရားပါဆရာ) မီးၿခစ္လည္းပညတ္
ေၾကးၿပားလည္းပညတ္ေပါ့ ဟုတ္လား( ပညတ္ပါဆရာ) ေၾကးက ၿပားတယ္ လုံးတယ္လုိ
့ရွိပါ့မလားလုိ ့ အမွန္ကေတာ့ သူ ့သ႑ာန္ ပုံစံေလးက တူနဲ ့ထုထားေတာ့
ၿပားေနတယ္။ သ႑ာန ဆိုတဲ့ ပုံစံသ႑ာန္ေလးၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဒါေၾကးၿပားေဟ့ ေခါ
္တယ္ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ ) ဒါပညတ္မဟုတ္လား (ပညတ္ပါဆရာ) ေကာင္းၿပီ
အဲဒီပညတ္ထဲကေန ပရမတ္ထုတ္ၿပမယ္။ သမာဓိလည္းေကာင္းေကာင္းထား။ အဲဒီေၾကးၿပားကုိ
မင္းကုိင္ၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူမာတာတုန္း ေၾကးက မာတာေပါ့ ဟုတ္လား (မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ဒါၿဖင့္ေကာင္းပါၿပီ ေၾကးၿပားမာတာမွန္ရင္
ေၾကးၿပားေပ်ာက္ရင္မာ
တာေပ်ာက္ရမွာေပါ့ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
အဲဒီေၾကးၿပားေလးကုိ ထုရုိက္ၿပီးေတာ့ လုံထဲထည့္ အရည္က်ဴိေနာ္ အရည္က်ဴိၿပီးေတာ ့
ေရႊေခ်ာင္းေလာင္းတဲ့အခန္း ပုံစံေလးထဲ ေလာင္းခ်လုိက္ ဘာေလးၿဖစ္သြားလဲ
( ေၾကးေခ်ာင္းေလးၿဖစ္သြားပါတယ္ဆရာ) အဲေၾကးေခ်ာင္းေလး လို ့ေခါ
္ၿပန္ေပါ့(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒီေတာ့ အဲဒီေၾကးေခ်ာင္းကို လူၿမင္တုိင္း သြားေမး
ေၾကးၿပားေၿပာတဲ့လူရွိေသးလား (မရွိေတာ့ပါဘူးဆရာ)
အဲဒီေၾကးေခ်ာင္းမာသလားေပ်ာ့သလား ကုိင္ၾကည့္ (မာပါတယ္ဆရာ)
ဟုိခဏ မင္းေၿပာေတာ့ ေၾကးၿပားမာတာဆုိ ေၾကးၿပားေပ်ာက္ရင္ မာတာေပ်ာက္ရမွာ ေပါ့
မာတာေပ်ာက္ရဲ ့လား (မေပ်ာက္ပါဘူးဆရာ) ဒါၿဖင့္ အဲဒီေၾကးေခ်ာင္းကုိ
ထုရုိက္ၿပီးေတာ့ လုံထဲထည့္ အရည္က်ဴိေနာ္။ အဂၢိရတ္ဆရာမ်ားလုိ
လုံေၿခာက္ကေလးထဲ ဆီေလးခံေလာင္းခ် ေမွာက္ယူလုိက္ ဘာေလးၿဖစ္သြား(
ေၾကးလုံးေလးၿဖစ္သြားပါတယ္ဆရာ)
ေၾကးလုံးေလး ေၾကးခဲေလး ဟုတ္လား (
မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေအး အခဲေလးေပါ့ေနာ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ၿမင္တဲ့လူတုိင္းကုိ
ထပ္ၿပဦး ေၾကးေခ်ာင္းေၿပာတဲ့လူရွိေသးလား(မရွိေတာ့ပါဘူးဆရာ) အဲဒ္ီေၾကးခဲ
ကုိင္ၾကည့္ေတာ့ မာသလား ေပ်ာ့သလား(မာပါတယ္ဆရာ) ေဟာ အမာဓာတ္ၾကီးက
ရွိေနတယ္ေပါ့။ ဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေၾကးခဲ ေလး အေခ်ာင္းရုိက္
အေခ်ာင္းရုိက္ၿပီးေတာ့ ကြင္းကေလးလုပ္ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
လက္စြပ္လုိကြင္းကေလးလုပ္ လက္ေကာက္လုိကြင္းကေလးလုပ္ ကြင္းကေလးၿဖစ္သြားၿပီ
လား (မွန္ပါတယ္ဆရာ) မင္းလက္၀ါးေပါ ္တင္ၿပီးေတာ ့ လူၿမင္တုိင္းေမးစမ္းကြာ
ဘာလုိ ့ေၿပာမလဲ(ေၾကးကြင္းေလးလို ့ေၿပာမွာပါဆရာ)
ေၾကးခဲေၿပာမည့္လူရွိေသးလား(မရွိပါဘူးဆရာ) ဘာၿဖစ္လုိ ့မရွိလဲ ( ေၾကးခဲေလး
ေပ်ာက္သြားလို ့ပါဆရာ) ေၾကးခဲေလးက
ဘာတရားလဲ( ပညတ္တရားပါဆရာ)
လုံးလုံးမရွိတဲ့တရားဟုတ္လား (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေအး
အဲဒီမရွိတဲ့ပညတ္တရားထဲကေနၿပီးေတာ့ တကယ့္ရွိတဲ့ ပရမတ္တရားကို
ထုတ္ၿပေနတာေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
သမာဓိေကာင္းေကာင္းထား ေတာင္ေငးေၿမာက္ေငးမေနနဲ ့ေနာ္ အာရုံစုိက္ ဒါၿဖင့္
ေၾကးကြင္းေလး ကုိေဖ်ာက္ၾကစို ့ေၾကးကြင္းေလး တံစဥ္းခ်ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ေၾကးကြင္းေလး တံစဥ္းစာခ် တစ္ကြင္းစာ အမွုန္ ့ေလးေတြ ၿဖစ္သြားၿပီဟုတ္လား
(အမွဳန္ ့ေလးေတြ ၿဖစ္သြားပါတယ္ဆရာ) မင္းလက္၀ါးေပါ ္တင္ လူေတြ ့တုိင္းေမး
ဘာေၿပာၾကမလဲ( ေၾကးမွုန္ ့လို ့ေၿပာမွာပါဆရာ) ေၾကးကြင္းေၿပာမယ့္
လူရွိေသးလား
( မရွိေတာ့ပါဘူးဆရာ) ဒါၿဖင့္ ေၾကးမွဳန္ ့ေလးကုိ လက္နဲ ့တုိၾကည့္ေတာ့
မာလားေပ်ာ့သလား (မာပါတယ္ဆရာ) ေၾကးကြင္းေတာ့ေပ်ာက္သြားေပမယ့္
မာတာေလးေပ်ာက္ရဲ ့လား (မေပ်ာက္ပါဘူးဆရာ) ေဟာဒါၿဖင့္ ေၾကးကြင္းေလး က မာတာ
ဟုတ္ေသးရဲ ့လား (မဟုတ္ပါဘူးဆရာ) ေဟာ ေၾကးကြင္းတစ္ၿခား မာသေဘာေလးကတၿခား
ၿဖစ္မေနဘူးလား ဒီလုိမဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေၾကးကြင္းေလးက
ဘာတရားတုန္း(ပညတ္တရားပါဆရာ)
မာတဲ့သေဘာေလးကေကာ(ပရမတ္တရားပါဆရာ) ေအး ပရမတ္
မွတ္မိရဲ ့လား( မွတ္မိပါတယ္ဆရာ) ။ အဲဒီေၾကးမွန္ ့ေတြကုိ ကန္ ့စည့္
မင္းေလးပါး နဲ ့သံပုရာရည္နဲ ့နာနာၾကိတ္ လုံပိတ္ၿပီးေတာ့ ဖဲြမီးတုိက္
ၿပာဆုိက္ အဂၢိရတ္သမားေတြ အဟုတ္မွတ္လုိ ့လုပ္ေနပါဦးမယ္ကြာေနာ္
ၿပာဆုိက္ကရာလား
( ၿပာဆုိက္သြားပါတယ္ဆရာ) ေၾကး ၿပာက်သြားတယ္ေနာ္ (မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ေၾကးၿပာက်သြားေတာ့ အဲဒီလုံထဲက ၿပာေတြထုတ္ လက္၀ါးေပါ ္တင္
လူၿမင္တုိင္းေမးေတာ့ ဘာေၿပာလဲ (ၿပာေတြလို ့ေၿပာပါတယ္ဆရာ) ေၾကးမွဳန္ ့လို
့ေၿပာမယ့္လူရွိေသးလား (မရွိေတာ့ပါဘူးဆရာ) ဒါၿဖင့္ ၿပာကုိ လက္နဲ ့တို ့ၾကည့္
ဘယ္ႏွယ့္ေနမလဲ( ငံက်ိက်ိၿဖစ္ေနပါတယ္ဆရာ)
ဟုိက္ ေတာ္ေတာ္ဆုိးတဲ့ေကာင္
ဒီေကာင္ ဘယ္ႏွယ့္ေကာင္ပါလိမ့္ လက္နဲ ့တုိ ့ၾကည့္ ဘယ္ႏွယ့္ ငံက်ိက်ိတုန္းဟ (
နူးည့ံပါတယ္ဆရာ) အဲဒီလုိလုပ္စမ္းပါဟ ေအာင္မေလးဟဲ့ ၾကားဖူးပါတယ္ကြာ
ၿပာလက္နဲ ့တို ့ၾကည့္တာ ငံက်ိက်ိေနတယ္တဲ့ ႏူးည့ံတယ္ဟုတ္လား
(နူးည့ံပါတယ္ဆရာ) အခုေတာ့ ေၾကးမွုန္ ့ေပ်ာက္သြားၿပီး နူးည့ံမူသေဘာေလးေတြ
ဆုိတာေပ်ာက္ရဲ ့လား မေပ်ာက္ပါဘူးဆရာ မာတာနဲ ့နူည့ံတာ ပရိယာယ္အေခါ ္အေ၀ါ
္သာကြာတယ္ ပထ၀ီမဟုတ္လား( ပထ၀ီပါဆရာ) ပရမတ္မဟုတ္လား (ပရမတ္ပါဆရာ) ဒါေၾကာင့္
မာတာပထ၀ီ ေပ်ာ့တာပထ၀ီ ၾကမ္းသာပထ၀ီ ေခ်ာတာပထ၀ီ နူးည့ံတာ ပထ၀ီ ညက္ေနတာ ပထ၀ီ
အိေနတာပထ၀ီလို ့ဒီလိုေၿပာတာေနာ္။အဲဒီစကားေလးေတြ
ေသေသခ်ာခ်ာ ၿပန္စဥ္းစားေတာ့
ေၾသာ္လက္စသတ္ေတာ့ ဒါပထ၀ီဓာတ္လုိ ့ေခါ ္ထားတဲ့အေခါ ္အေ၀ါ ္ေတြပါပဲလားလို ့။
ဒါၿဖင့္ တို ့စခဲ့တဲ ့မီးၿခစ္လို ့သမုတ္ထားတာ အဖုံးရယ္ ကုိယ္ထည္ရယ္
ေက်ာက္တုိင္ရယ္ သံဘီးေလးရယ္ စုေပါင္းထားတဲ့ သ႑ာနပညတ္ ကေန ၿပာၿဖစ္တဲ့ထိ အေခါ
္အေ၀ါ ္ေတြက အမ်ဴိးမ်ဴိးသာ ေၿပာင္းသြားတယ္ မာတယ္ ေပ်ာ့တယ္ နူးည့့ံတယ္ဆုိတဲ
့ထိေတြ ့မူ ပထ၀ီဓာတ္သေဘာေတြက ေၿပာင္းသြားလား (မေၿပာင္းပါဘူဆရာ)
ဘယ္ေၿပာင္းမလဲ တကယ့္ရွိတဲ့ပရမတ္တရားကုိကြေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ) အဲဒီလို
ပညတ္ဖုံးထားတဲ့ ပညတ္လုံးထဲကမွ တကယ့္ထင္ရွားရွိတဲ့
ပရမတ္အစစ္ကုိဆဲြဆဲြၿပီးေတာ့ ထုတ္ၿပီးေတာ့ ၿပတာေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒါၿဖင့္
ပထ၀ီေတြက မ်ားလွခ်ည္လားလို ့ မဟုတ္ပါဘူး စကားပရိယာယ္ေတြက မ်ားေနတာ
နားလည္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ပထ၀ီေတြက မ်ားတာလား(မဟုတ္ပါဘူးဆရာ)
ဘာေတြမ်ားေနတုန္း (စကားပရိယာယ္ေတြကမ်ားေနပါတယ္ဆရာ)
မာသေဘာဆုိတဲ့ ပထ၀ီဓာတ္ၾကီးၿမင္ခ်င္ေတာ့ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ရပါ့ ဖုံးထားတဲ့
မီးၿခစ္ေခါ ္တဲ့ ပညတ္လုံးကုိဖယ္လုိက္ မဟုတ္ဘူးလား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဖယ္ေတာ့
မီးၿခစ္ကုိ ေပေပါ ္တင္ထုေတာ့ ေၾကးၿပားၿဖစ္လာတယ္ မီးၿခစ္ရွိေသးရဲ ့လား
(မရွိေတာ့ပါဘူးဆရာ)
မရွိဘူးေပ်ာက္သြားတယ္။အဲဒီမီးၿခစ္သာေပ်ာက္သြားတယ္
ေကာက္ၿပီးကုိင္ၾကည့္ေတာ ့မာမူ ေလးက ေပ်ာက္ရဲ ့လား (မေပ်ာက္ပါဘူးဆရာ)
အဲဒီမေပ်ာက္တဲ့ မာသေဘာေလးက ပထ၀ီဓာတ္ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒီေတာ ့မီးၿခစ္ကေလးက
တၿခား မာသေဘာေလးက တစ္ၿခားစီၿဖစ္မေနဘူးလား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ဒါၿဖင့္ မီးၿခစ္က
မာတာဟုတ္ေသးရဲ ့လား (မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး) ေအာင္မယ္ မာတာ မီးၿခစ္မဟုတ္ဘူးေပါ့(
မဟုတ္ပါဘူးဆရာ) တကယ့္မဟုတ္ဘူးလား
(တကယ့္မဟုတ္ပါဘူးဆရာ) မင္းသိလုိ
့ေၿပာေနတာလား (တကယ္သိပါတယ္ဆရာ) သိတယ္ ဟုတ္လား(တကယ္သိပါတယ္ဆရာ)
မာတာမီးၿခစ္မဟုတ္ဘူးေပါ့
( မဟုတ္ပါဘူးဆရာ) ေအာင္မယ္
ေတာ္ေတာ္တန္းၿမင့္ေနပါလား မီးၿခစ္က မာတာ မဟုတ္ဘူးေပါ့ (မဟုတ္ပါဘူးဆရာ)
တကယ့္မီးၿခစ္က မာတာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ မင္းၿပတ္သားရဲ ့လား (ၿပတ္သားပါတယ္ဆရာ)
မီးၿခစ္က မာတာမဟုတ္ရင္ ဘယ္သူမာတာလဲ( ပထ၀ီဓာတ္ကမာတာပါဆရာ) ေၾသာ္
ဟုတ္ေပသားပဲေနာ္။ မီးၿခစ္ကမာတယ္ဆုိရင္
မာတာအကုန္မီးၿခစ္ၿဖစ္ကုန္မွာေပါ့ေနာ္။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) မီးၿခစ္က
မာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ ) မာတာက ဘယ္သူတုန္း (ပထ၀ီဓာတ္ပါဆရာ)။
ေအး ဒီလိုဆိုေတာ့ ကုိင္း မင္း မီးၿခစ္တၿခား မာတာတၿခား ၿဖစ္မသြားဘူးလား
(တၿခားစီပါဆရာ) မီးၿခစ္က တၿခား မာသေဘာဆိုတဲ့ ပထ၀ီဓာတ္က တၿခားမွတ္မိလား
(မွတ္မိပါတယ္ဆရာ) ခဲြလို ့ရရဲ ့လား(ရပါၿပီဆရာ)
ေအးဒါေၾကာင့္ ပညတ္လုံးက
ဖုံးကြယ္ထားေတာ့ မာသေဘာဆုိတဲ့ ပရမတ္ ပထ၀ီဓာတ္ၾကီးကုိ မုခ်ဆက္ဆက္အားၿဖင့္
မၿမင္နိင္ မသိနိင္ဘူးတဲ့ေနာ္။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ) တကယ့္
မီးၿခစ္ရွိတယ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ဒီရွိတယ္ဆုိတဲ ့မီးၿခစ္ကုိ မာတယ္ခ်ည္းထင္ေနတာ
မာတာ ဒီမီးၿခစ္လုိ ့ဒီလုိထင္ေနတာ ပညတ္ ပရမတ္မကဲြဘူးတဲ့ ပညတ္ ပရမတ္ မကြဲလို
့ရွိရင္လည္းပဲ မီးၿခစ္ကုိ စိတ္ထဲ၀မ္းထဲ မွာကုိပဲ တကယ့္ရွိတဲ့တရားၾကီးလို
့ယူဆရင္ၿဖင့္ အဲဒါမိစာၦအယူပဲေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ဒါၿဖင့္ ဘယ္၀တၳဳပစၥည္းၿဖစ္ၿဖစ္ အိမ္ေက်ာင္းဇရပ္ တုံးတုိင္ ေတာေတာင္
ေရေၿမ သမုဒၵရာ အ၀ိညာဏက သက္မဲ့အရာ၀တၳဳ သ၀ိညာဏက သက္ရွိ လူနတ္ ၿဗဟၼာ့
သတၱ၀ါစမ္းၾကည့္ေပါ့ ကုိယ္ေတာ္ၿမတ္က ပထ၀ီဓာတ္ကုိသိခ်င္ရင္
စမ္းၾကည့္စမ္းၾကည့္ေပါ့ေနာ္(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ထိၾကည့္ရင္ ထိၾကည့္လုိက္တာေပါ့
ဒီလိုမဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ) ထိၾကည့္လုိက္ရင္သိတယ္မဟုတ္လား(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
မာရင္မာ ေပ်ာ့ရင္ေပ်ာ့ ၾကမ္းရင္ၾကမ္း ေခ်ာရင္ေခ်ာ ဒီလိုသိလာတယ္။
ဒါပထ၀ီဓာတ္ပဲ ငါစူးစမ္းရွာေဖြၾကည့္လုိက္ေတာ့ ငါေတြ ့ေနတယ္ ဘာေတြ ့တယ္
ပထ၀ီဓာတ္မွန္းသိတာပဲလို ့ေနာ္ မ်က္စိနဲ ့တစ္ေနကုန္ မီးၿခစ္ကေလးခ်ၾကည့္
ပထ၀ီဓာတ္ရွိမွန္းသိနိင္ပါ့မလား
မထိၾကည့္ပဲနဲ ့သြားၾကည့္လုိ
့ရွိမွန္းသိပါ့မလား (မသိနိင္ပါဘူးဆရာ) မင္းမ်က္စိမွိတ္ၿပီး
ေၾကးၿပားေလးစမ္းၾကည့္ ဘာေတြ ့လဲ( မာတာေတြ ့ပါတယ္ဆရာ) ဘယ္လုိစမ္းစမ္းေတြ
့တာေပါ့ ဒါဆို (မွန္ပါတယ္ဆရာ) ေၾသာ္သူကထင္ရွားရွိေနတာေပါ့ မရွိဘူးလုိ ့မ်ား
ၿငင္းနိင္ေသးရဲ ့လား (မၿငင္းနိင္ပါဘူးဆရာ)
ဒါေၾကာင့္ ၿပသြားတာ မီးၿခစ္က တၿခား မာတာကတစ္ၿခား ေၾကးၿပားက တစ္ၿခား
မာတာကတစ္ၿခား ေၾကးေခ်ာင္းတစ္ၿခား မာတာကတၿခား ေၾကးခဲကတစ္ၿခား မာတာကတစ္ၿခား
ေၾကးကြင္းက တစ္ၿခား မာတာကတၿခား ဒီလိုပဲ ပညတ္ေခါ ္ထားတဲ့အေခါ ္အေ၀ါ
္လုံးလုံးေပ်ာက္သြားေပါ့ နဂုိတည္းက ရွိေနတဲ့တရားလည္းမဟုတ္
တကယ့္ထင္ရွားရွိတဲ့ ပထ၀ီဓာတ္ေတာ့ေပ်ာက္မသြားဘူးေနာ္။ လက္စသတ္ေတာ့
အခုငါစမ္းၾကည့္လုိ ့ေတြ ့ေနတဲ့မာမူ မာသေဘာ မာသတိၱေလးကေတာ့ တကယ့္ရွိေနတာပါပဲ
မရွိရင္ တုိ ့ၾကည့္ ေတြ ့ကုိေတြ ့မွာမဟုတ္ဘူး ဒီလုိမဟုတ္လား
(မွန္ပါတယ္ဆရာ)
ဒီမီးၿခစ္သေဘာတရားကေန မိမိကုိယ္ေပါ ္ၿပန္ၿပီးေတာ့ ဆင္ၿခင္ဖို ့နားလည္ဖို
့ၿပင္ဖို ့ဒါဥပမာတင္စားၿပီးေတာ့ ၿပေနတာေခါ ္တယ္ တရားမဟုတ္ေသးပါဘူး
ကုိယ္ေပါ ္တင္မွ တရားစစ္ကုိးေနာ္။ ေအး ဒါေပမယ့္ အဲဒီဥပမာကုိ
ၿပတ္ၿပတ္သားသားနားလည္လာရင္ ဒီဥပမာနဲ ့ကုိယ္ေပါ ္ၿပန္ၿပီးေတာ့
ဥပေမယ်ဆိုၿပီးေတာ့ တင္လုိက္တဲ့အခါ က်ေတာ့ တရားက သိသြားေရာ ဒီမွ
တရားေနာ္။(မွန္ပါတယ္ဆရာ) တရားက အင္မတန္အသိခက္တယ္။ (မွန္ပါတယ္ဆရာ)
*************************************************
ကိုယ္ခႏၶာဥတုဇရုပ္တုံးၾကီးကိုထိလိုက္ေတာ့ ေတြ ့ထိလုိက္တဲ့
သေဘာသာသာပထ၀ီဓာတ္သေဘာထင္ရွားစြာရွိေနတာကုိ ေ၀ဖန္နိင္မွ ပထ၀ီဓာတ္က အတုံးအလုံးအမွုန္
့အမႊားပင္မရွိပဲ သေဘာတရားမ်ွသာရွိေနတယ္။ ဒီပရမတ္တရားမွာ ပုဂၢိဳလ္ လူ သတၱ၀ါ
အတုံး အလုံး အေကာင္အထည္ ၿဗဟၼာ့ နတ္လို ့ တို ့လူေတြ ေခါ ္ေ၀ါ ္သမုတ္ထားတဲ့
ပညတ္တရားေတြ လုံးလုံးမရွိေနတာေပါ့ေနာ္။ ဒီပရမတ္တရားေတြေပါ
္မိမိသ႑ာန္ၿပန္ေ၀ဖန္ ၾကည့္ေတာ့ ငါရွာလုိက္ရာ ငါဆုိတာဘယ္မွာရွာလုိ ့ေတြ
့နိင္မလဲ….
ဖတ္ရူသူဓမၼမိတ္ေဆြ မ်ားရွင္။
စာမ်ားအေတာ္အတန္မ်ားမ်ားရွည္သြားၿခင္းအေပါ ္ေမတၱာရည္လွ်က္
သည္းခံေပးေစလုိပါ၏။ သုတအားၿဖင့္ေသာ္၎ ဥာဏ္အားၿဖင့္ေသာ္၎
ဆင္ၿခင္ပြားမ်ားနိင္ၾကပါေစ။
ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ၿဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မွတ္ခ်က္။ ။ ၀ိပႆနာနည္းၿပ ဆရာၾကီး ဦးၾကင္ေရႊ ၏ ရုပ္ဓာတ္ နာမ္ဓာတ္
တရားေတာ္ ပထမတဲြ ပခုကၠဴ၀ိပႆနသင္တန္းေဟာစဥ္(၂) စာအုပ္မွ က်မ္းကိုး၍
ေရးသားပူေဇာ္ထားပါသည္။
အင္ၾကင္းကဗ်ာ
ဗုဒၶကမၻာ ဆိုဒ္မွ ကူးယူမွ်ေ၀သည္။
No comments:
Post a Comment