/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, February 19, 2014

**** သာသနာႏွင့္ နကၡတ္ေဗဒင္ ****

ဗုဒၶႏွင့္ေဗဒင္ အလြန္ပင္ဆန္႕က်င္
ပုဂံျပည္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ဖူးေသာ ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းသည္ အရည္းႀကီးလူထြက္ျဖစ္၍ ေဗဒင္ႏွင့္ ေမွာ္ပညာကို ကြၽမ္းက်င္လိမၼာသည္။ နတ္ႏွင့္နဂါးကိုလည္း ကိုးကြယ္သည္။

သူ႕လက္ထက္မွစ၍ ေဗဒင္ႏွင့္ေမွာ္ပညာအထြတ္အထိပ္သို႕ေရာက္၍ နတ္ႏွင့္နဂါးကိုးကြယ္မႈမွာလည္း ယခုထက္တိုင္ တြင္က်ယ္လာခဲ့သည္။ နဂါးကိုးကြယ္မႈသည္ ပုပၸါးဘက္တြင္ အႀကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ေႏွာင္းေခတ္ဘု
ရင္မ်ားက တိရစၦာန္နဂါးကို ကိုးကြယ္တာႏွင့္စာလွ်င္ လူကျဖစ္ေသာ နတ္စိမ္းကုိကိုးကြယ္တာက ေတာ္ေသးသည္ဟုယူဆကာ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္ ေမာင္ႏွမ
အေၾကာင္း ထိုးဇာတ္တစ္ခုေရးၿပီး ႐ုပ္တုႏွင့္တကြ ေဖာင္ျဖင့္ေမွ်ာလိုက္ရာမွ အစျပဳ၍ နဂါးကိုးကြယ္မႈအစား နတ္ကိုးကြယ္မႈ၀င္ေရာက္လာေၾကာင္း စစ္ကိုင္းဦးဘုိး
သင္း၏ သူ႕အျမင္သူ႕အေတြး စာအုပ္တြင္ ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါသည္။

အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွစ၍ ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရေသာ နဂါးကိုးကြယ္မႈသည္
ယခု အခ်ိန္အထိ အျမစ္ျပတ္ျခင္း မရွိေသးေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အထက္ျမန္မာျပည္ရွိ အခ်ဳိ႕ေက်းရြာမ်ားသည္ ရွင္ျပဳသည့္အခါ နဂါးကိုရွင္ေလာင္းျပသည္ဟုဆိုကာ ရြာအေနာက္ဘက္တံခါးသို႕ သြားေလ့သြားထရွိသည္ကို ေတြ႕ေနရေသးေသာေၾကာင့္ပင္။ အထင္ရွားဆံုးေသာ အခ်က္တစ္ခုသည္ကား ခရီးသြား၊အိမ္အေျပာင္းအေရႊ႕ လုပ္ၾကသည့္အခါ နဂါးခံတြင္းမ၀င္မိရန ္တတ္ႏိုင္သမွ်
ေရွာင္ၾကဥ္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

နဂါးကိုးကြယ္သူတို႕၏ အယူအဆအရ နဂါးသည္ တစ္ေနရာ၌ သံုးလေနၿပီး အ
ရပ္ေလးမ်က္ႏွာသို႕လက္ယာရစ္ လွည့္ေနသည္။ နဂါးေခါင္းသည္ တေပါင္း၊ တန္ခူး၊ ကဆုန္ သံုးလတို႕၌ အေနာက္ဘက္သို႕ လွည့္ေနသည္။ နယုန္၊ ၀ါဆို၊ ၀ါေခါင္သံုးလတို႕၌ ေျမာက္ဘက္သို႕လွည့္ေနသည္။ နတ္ေတာ္၊ ျပာသို၊ တပို႕တြဲ သံုးလတို႕၌ ေတာင္ဘက္သို႕ ေခါင္းလွည့္ေနသည္။

တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူသည္ နဂါးခံတြင္းသို႕၀င္သြားပါကဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ေတြ႕
ရလိမ့္မည္။ နဂါးအေၾကးခြံကို လွန္သြားပါက ကံဆုိးမိုးေမွာင္ႏွင့္ ေတြ႕ရလိမ့္မည္။နဂါး၏ ၀မ္းကိုေဖာက္၍ သြားမွသာလွ်င္ ကံဆိုးမွလြတ္ၿပီး ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ ေတြ႕ရလိမ့္မည္။ ဥပမာအားျဖင့္ နဂါးေခါင္း အေရွ႕ဘက္သို႕လွည့္ေနေသာ ေတာ္သလင္း၊သီတင္းကြၽတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္းလတို႕၌ အေရွ႕မွအေနာက္သို႔ သြားျခင္းႏွင့္ အေနာက္မွအေရွ႕သို႕ သြားျခင္းကို ေရွာင္ရမည္။

ေတာင္မွေျမာက္သို႕လည္းေကာင္း၊ ေျမာက္မွေတာင္သို႕လည္းေကာင္း သြားျခင္း
ကိုကား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ အေတြးအေခၚရွိေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အယူအဆျဖစ္ပါသည္။ ထို႕အတူေကာင္းက်ဳိးဆိုးက်ဳိးကိုေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံက ဖန္တီးမေပးဘဲ ကိတ္ၿဂိဳဟ္မွတစ္ပါး ၿဂိဳဟ္ႀကီးရွစ္လံုးက ဖန္တီးေပးသည္ဟူေသာ ေဗဒင္၊ နကၡတ္ အယူအဆသည္လည္း ဗုဒၶႏွင့္ အလြန္ပင္ဆန္႕က်င္လွပါ၏။

ထိုကဲ့သို႕ ဆန္႕က်င္ပံုကို ထင္ရွားသိသာေစရန္ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ နမၼားၿမိဳ႕၊ မဂၤလာ
ရာမေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဦးဉာဏက တရားစစ္တမ္း ေဆြးေႏြးခန္းစာအုပ္တြင္
ေအာက္ပါအတုိင္း အသိေပးေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

“ဘုရားေဟာထက္ ေဗဒင္ကိုယံုသူေတြ၊ နမႏၲာက်မ္းကိုယံူသူေတြက မ်ားပါတယ္။
တစ္ႏွစ္တစ္ခါထုတ္တဲ့ သႀကၤန္စာမွာ ျဗဟၼာမင္းႀကီးရဲ႕ ဦးေခါင္းျပတ္ႀကီးကို နတ္သမီးမ်ား တစ္ေယာက္လက္ တစ္ေယာက္ကမ္းေနတာ ျမင္တယ္မဟုတ္လား။ျမတ္စြာဘုရားက နတ္ျဗဟၼာတို႕၏ ခႏၶာကိုယ္သည္ကမၼဇ႐ုပ္ေတြခ်ည္းမို႕ ေသလွ်င္မီးေတာက္သဖြယ္ 


 ေပ်ာက္ကြယ္တတ္တာလို႕ ေဟာတယ္။
 ေဗဒင္က ယခုိထိေခါင္းျပတ္ႀကီး မပုပ္ေသးဘူး၊ ျမန္မာျပည္က ယံုၾကည္လက္ခံသမွ် ပုပ္မွာမ
ဟုတ္ဘူးကြဲ႕။”

“ ေဗဒင္က ရက္ရာဇာနဲ႕ ျပႆဒါးကို ပဓာနထားသကြဲ႕၊ ျမတ္စြာဘုရားက ကုသိုလ္
နဲ႕ အကုသိုလ္ကို ပဓာနထားသကြဲ႕။ ေဗဒင္က မဟာဘုတ္ေလးပါးကို ပဓာနထား၍ ထူသကြဲ႕။ ျမတ္စြာဘုရားက သမၼတၱိေလးပါးကို အဓိကထား၍ ထူသကြဲ႕ ကဲ..မဆန္႕က်င္ပါလား၊ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ဆန္႕က်င္တာကိုယံုလွ်င္ ဘုရားတရားကိုမယံုရာက်တာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာတာ သေဗၺကမၼသကာသတၱာ၊ ကမၼံသေတၱ
ဝိဘဇၨတိတဲ့၊ ကဲ..ဘယ္မွာလည္းကြဲ႕”

“နဂါးခံတြင္းက်ရင္ ပ်က္စီးတတ္တယ္လို႕လည္း မပါ၊ မသာကို စံခ်ရင္တစ္ေလာင္း
ႏွင့္ ကိစၥမၿပီးတတ္ဘူးလို႕လည္း မပါ။ အိမ္တိုင္ထူတာ နကၡတ္မေကာင္းရင္ ပ်က္စီးတတ္တယ္လို႕လည္း မပါ။ မဂၤလာေဆာင္တာ ရက္မေရြးမိလို႕ပ်က္စီးရတယ္လို႕လည္း မပါ။ ဓမၼာေသာက အင္း၀ရာဇာက်လို႕ ပ်က္စီးတာလည္းမပါ။ သားဦးစေနမီးလိုေမႊဆိုတာလည္းမပါ။ တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ၊ အဂၤါဆိုတာေတြဟာပညတ္သေကၤတေတြပဲ၊ လူကိုေကာင္းေအာင္ ဆိုးေအာင္မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး၊ ကုသိုလ္ကံ ကသာေကာင္းေအာင္လုပ္ႏိုင္၍ အကုသိုလ္ကံကသာ မေကာင္းေအာင္လုပ္ႏုိင္တယ္။ ဒီ
ေတာ့ အကုသိုလ္ကံဆိုလွ်င္ ေႃမြဆိုးကင္းဆိုးကဲ့သို႕ ေၾကာက္လန္႕ၿပီး ကုသိုလ္
ကံကို ဣစၦာသယပတၱျမားကဲ့သို႕ သေဘာထားကာ အားကိုးၾကမွ ဓမၼံသရဏံ ဂစၦာ
မိမွာ မဟုတ္ဘူးလား”

နမၼားဆရာေတာ္နည္းတူ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု စံကင္းဆရာေတာ္ၾကီးကလည္း
ေၾကာက္စရာအစစ္အမွန္ကို ယခုကဲ့သို႔ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။

အရွင္ဇဝန
(ေမတၱာရွင္ - ေရႊျပည္သာ) မ်က္ရည္မက်ခင္သိေစခ်င္မွ)


https://www.facebook.com/photo.php?fbid=480723015358868&set=a.3...

No comments:

Post a Comment