/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, February 18, 2014

“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒမ်ား (၆)”


 
“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒမ်ား (၆)”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
♦ တဏွာရွိေနရင္ အနာဂတ္ဘ၀သြားရမွာပဲ။

♦ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္ ၀ိပႆနာလုပ္ပါဆိုတာ
ေက်ေက်နပ္နပ္ သေဘာက်လိုက္ပါ။

♦ ဘယ္သူမွ ျပဳတာမဟုတ္၊ မိမိ မွားမႈေၾကာင့္ မိမိ ဒုကၡေရာက္တာ ။

♦ အ၀ိဇၨာ မခ်ဳပ္သေရြ႕ ခႏၶာ မခ်ဳပ္ပါ။

♦ မလွဴတတ္၊ မတန္းတတ္လို႔ရွိရင္ ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္၊
ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္ ဆိုတာ
ယခုရေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးက သက္ေသခံေနတယ္။

♦ ကုသိုလ္သခၤါရ လုပ္မိရင္ လူ၊ နတ္ ခႏၶာရပါလိမ့္မယ္။

♦ ေရာင္းေရး ၀ယ္ေရးနဲ႔ လိမ္လား၊ ေကာက္လား၊
ညာလား ဆိုတဲ့ “အကုသိုလ္ သခၤါရ”လုပ္မယ္
ဆိုေတာ့ “အပါယ္ေလးပါး ခႏၶာ” ျဖစ္တယ္။

♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ သုဂတိ ဒုကၡသစၥာ။

♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ ဒုဂၢတိ ဒုကၡသစၥာ။

♦ အ၀ိဇၨာရွိမွ ဘံုဘ၀ေတာင့္တတဲ့ ကုသိုလ္ေတြလည္းလုပ္တယ္။
အ၀ိဇၨာရမွ သားေရး၊ သမီးေရး ၊ စီးပြားေရး ၊
လိမ္လည္ေကာက္က်စ္တဲ့အေရးေတြ လုပ္တယ္။

♦ အတိတ္အေၾကာင္းငါးပါးကို ခြဲလိုက္ေတာ့
“ကိေလသ၀ဋ္န႔ဲ ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး” ပဲ။

♦ ၀ဋ္ ႏွစ္ပါး ႀကိဳးစားေတာ့ အက်ဳိးေပးက ၀ိပါက၀ဋ္။

♦ “အ၀ိဇၨာ” မရွိရင္ “ကံသခၤါရ” ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူး။

♦ ရစ ဒုကၡသစၥာ (ဇာတိပိ ဒုကၡံ)၊
ရလယ္ ဒုကၡသစၥာ (ဇရာပိ ဒုကၡံ)၊
ဆံုးကာနီးရတဲ့ ဒုကၡသစၥာ (ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡံ)၊
အဆံုး ဒုကၡသစၥာ (မရဏမၸိ ဒုကၡံ)။

♦ အက်ဳိးေပး မစံုလွ်င္ မေသႏိုင္ေသးပါ။

♦ ေဗဒင္က အိုဇာတာေကာင္းတယ္ဆိုတာ မယံုပါနဲ႔၊
နာဇာတာ ေကာင္းတယ္ဆိုလည္း မယံုလိုက္ပါနဲ႔။
နဂိုက နာေနတာကို ဇာတာ မေကာင္းတာႏွင့္ မေရာပါႏွင့္။

♦ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ ဘယ္ဟာမွ မႀကိဳက္ဘူးဆိုေသာ္လည္း
ေနာက္က်သြားၿပီ၊ ရၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။

♦ ခႏၶာငါးပါးအသိက ေနာက္က်၊ အရက ေစာေနၿပီ။
ေလာကီစကားန႔ဲေျပာေတာ့ အမွားကံြၽတာ။

♦ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မွားထားတာကိုက သစၥာတစ္ပါးပဲ။

♦ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကလို႔ သားပူ၊ သမီးပူ၊ ေဆြပူ၊ မ်ဳိးပူေတြ
ပိုလာတာလည္း အမွားေပၚ အမွား ထပ္တာပဲ။

♦ နဂိုဒုကၡသစၥာကို အပိုထမ္းဒုကၡေတြပါလာရင္
“ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ” လို႔ေတာင္ ေရးဖို႔ ေကာင္းတာ။

♦ နဂိုမိုက္ျပစ္သင့္ထားတဲ့အေပၚ ထပ္မိုက္တယ္ဆိုေတာ့
ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ အမည္ေပးရမယ္။

♦ ပစၥပၸဳန္ဘ၀၏ ေရေသာက္ျမစ္က “အ၀ိဇၨာ”၊
အနာဂတ္ဘ၀ ေရေသာက္ျမစ္က “တဏွာ”။

♦ ဇာတိပိ ဒုကၡသစၥံ ေတြ႔ၿပီးၿပီ၊ ဇရာပိ ဒုကၡသစၥံ ႀကံဳဆဲ၊
အခုကို အေတာ္ ဒုကၡေရာက္ေနတာ၊
မစံုေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခက္ၿပီ။

♦ ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡသစၥံ- အိပ္ရာထဲလဲတဲ့ ဒုကၡသစၥာ ေတြ႔ရမယ္၊
မရဏမိၸ ဒုကၡသစၥံ- သူတစ္ပါး ရြာျပင္ထုတ္တဲ့
မရဏဒုကၡသစၥာလည္း ေတြ႔ရမယ္။
ဒီသမုဒယသစၥာ စီမံသ၍ ဒုကၡေလးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳၿပီးေတာ့မွ ေသရမွာ။

♦ လက္ရွိဘ၀ကို ဒုတိယဆိုလွ်င္ တတိယဘ၀ကို
မကူးခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့။

♦ ေသာတာပန္တည္ခ်င္ရင္ ဒုတိယက
တတိယကို မကူးဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။

♦ ဒုတိယနဲ႔ တတိယၾကားမွာ ဒုကၡသစၥာကူးခ်င္လည္းရတယ္။
ဒုကၡသစၥာခ်ဳပ္ရာ (နိေရာဓသစၥာ) ကူးခ်င္လည္းရတယ္။

♦ အစသိလို႔ သံေ၀ဂဥာဏ္ပြားတယ္၊
အဆံုးသိလို႔ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္တယ္။

♦ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာကင္းၿပီး အားထုတ္မွသာလွ်င္
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရမယ္လို႔ မွတ္ပါ။

【ကိုရင္ဒိုးကေလး စုစည္းပူေဇာ္ေသာ
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒ
ေဟာစဥ္ မွတ္စုမ်ားမွ -】

Dhamma Danã Source ► ေအးေအးမိုးမိကူး &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment