“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒမ်ား (၆)”
•••••••••••••••••••••••••• ••••••••••••••••••••••
••••••••••••••••••••••••••
♦ တဏွာရွိေနရင္ အနာဂတ္ဘ၀သြားရမွာပဲ။
♦ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္ ၀ိပႆနာလုပ္ပါဆိုတာ
ေက်ေက်နပ္နပ္ သေဘာက်လိုက္ပါ။
♦ ဘယ္သူမွ ျပဳတာမဟုတ္၊ မိမိ မွားမႈေၾကာင့္ မိမိ ဒုကၡေရာက္တာ ။
♦ အ၀ိဇၨာ မခ်ဳပ္သေရြ႕ ခႏၶာ မခ်ဳပ္ပါ။
♦ မလွဴတတ္၊ မတန္းတတ္လို႔ရွိရင္ ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္၊
ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္ ဆိုတာ
ယခုရေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးက သက္ေသခံေနတယ္။
♦ ကုသိုလ္သခၤါရ လုပ္မိရင္ လူ၊ နတ္ ခႏၶာရပါလိမ့္မယ္။
♦ ေရာင္းေရး ၀ယ္ေရးနဲ႔ လိမ္လား၊ ေကာက္လား၊
ညာလား ဆိုတဲ့ “အကုသိုလ္ သခၤါရ”လုပ္မယ္
ဆိုေတာ့ “အပါယ္ေလးပါး ခႏၶာ” ျဖစ္တယ္။
♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ သုဂတိ ဒုကၡသစၥာ။
♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ ဒုဂၢတိ ဒုကၡသစၥာ။
♦ အ၀ိဇၨာရွိမွ ဘံုဘ၀ေတာင့္တတဲ့ ကုသိုလ္ေတြလည္းလုပ္တယ္။
အ၀ိဇၨာရမွ သားေရး၊ သမီးေရး ၊ စီးပြားေရး ၊
လိမ္လည္ေကာက္က်စ္တဲ့အေရးေတြ လုပ္တယ္။
♦ အတိတ္အေၾကာင္းငါးပါးကို ခြဲလိုက္ေတာ့
“ကိေလသ၀ဋ္န႔ဲ ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး” ပဲ။
♦ ၀ဋ္ ႏွစ္ပါး ႀကိဳးစားေတာ့ အက်ဳိးေပးက ၀ိပါက၀ဋ္။
♦ “အ၀ိဇၨာ” မရွိရင္ “ကံသခၤါရ” ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူး။
♦ ရစ ဒုကၡသစၥာ (ဇာတိပိ ဒုကၡံ)၊
ရလယ္ ဒုကၡသစၥာ (ဇရာပိ ဒုကၡံ)၊
ဆံုးကာနီးရတဲ့ ဒုကၡသစၥာ (ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡံ)၊
အဆံုး ဒုကၡသစၥာ (မရဏမၸိ ဒုကၡံ)။
♦ အက်ဳိးေပး မစံုလွ်င္ မေသႏိုင္ေသးပါ။
♦ ေဗဒင္က အိုဇာတာေကာင္းတယ္ဆိုတာ မယံုပါနဲ႔၊
နာဇာတာ ေကာင္းတယ္ဆိုလည္း မယံုလိုက္ပါနဲ႔။
နဂိုက နာေနတာကို ဇာတာ မေကာင္းတာႏွင့္ မေရာပါႏွင့္။
♦ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ ဘယ္ဟာမွ မႀကိဳက္ဘူးဆိုေသာ္လည္း
ေနာက္က်သြားၿပီ၊ ရၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။
♦ ခႏၶာငါးပါးအသိက ေနာက္က်၊ အရက ေစာေနၿပီ။
ေလာကီစကားန႔ဲေျပာေတာ့ အမွားကံြၽတာ။
♦ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မွားထားတာကိုက သစၥာတစ္ပါးပဲ။
♦ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကလို႔ သားပူ၊ သမီးပူ၊ ေဆြပူ၊ မ်ဳိးပူေတြ
ပိုလာတာလည္း အမွားေပၚ အမွား ထပ္တာပဲ။
♦ နဂိုဒုကၡသစၥာကို အပိုထမ္းဒုကၡေတြပါလာရင္
“ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ” လို႔ေတာင္ ေရးဖို႔ ေကာင္းတာ။
♦ နဂိုမိုက္ျပစ္သင့္ထားတဲ့အေပ ၚ ထပ္မိုက္တယ္ဆိုေတာ့
ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ အမည္ေပးရမယ္။
♦ ပစၥပၸဳန္ဘ၀၏ ေရေသာက္ျမစ္က “အ၀ိဇၨာ”၊
အနာဂတ္ဘ၀ ေရေသာက္ျမစ္က “တဏွာ”။
♦ ဇာတိပိ ဒုကၡသစၥံ ေတြ႔ၿပီးၿပီ၊ ဇရာပိ ဒုကၡသစၥံ ႀကံဳဆဲ၊
အခုကို အေတာ္ ဒုကၡေရာက္ေနတာ၊
မစံုေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခက္ၿပီ။
♦ ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡသစၥံ- အိပ္ရာထဲလဲတဲ့ ဒုကၡသစၥာ ေတြ႔ရမယ္၊
မရဏမိၸ ဒုကၡသစၥံ- သူတစ္ပါး ရြာျပင္ထုတ္တဲ့
မရဏဒုကၡသစၥာလည္း ေတြ႔ရမယ္။
ဒီသမုဒယသစၥာ စီမံသ၍ ဒုကၡေလးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳၿပီးေတာ့မွ ေသရမွာ။
♦ လက္ရွိဘ၀ကို ဒုတိယဆိုလွ်င္ တတိယဘ၀ကို
မကူးခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့။
♦ ေသာတာပန္တည္ခ်င္ရင္ ဒုတိယက
တတိယကို မကူးဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
♦ ဒုတိယနဲ႔ တတိယၾကားမွာ ဒုကၡသစၥာကူးခ်င္လည္းရတယ္။
ဒုကၡသစၥာခ်ဳပ္ရာ (နိေရာဓသစၥာ) ကူးခ်င္လည္းရတယ္။
♦ အစသိလို႔ သံေ၀ဂဥာဏ္ပြားတယ္၊
အဆံုးသိလို႔ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္တယ္။
♦ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာကင္းၿပီး အားထုတ္မွသာလွ်င္
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရမယ္လို႔ မွတ္ပါ။
【ကိုရင္ဒိုးကေလး စုစည္းပူေဇာ္ေသာ
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒ
ေဟာစဥ္ မွတ္စုမ်ားမွ -】
Dhamma Danã Source ► ေအးေအးမိုးမိကူး &
www.facebook.com/ youngbuddhistassociation.mm
♦ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္ ၀ိပႆနာလုပ္ပါဆိုတာ
ေက်ေက်နပ္နပ္ သေဘာက်လိုက္ပါ။
♦ ဘယ္သူမွ ျပဳတာမဟုတ္၊ မိမိ မွားမႈေၾကာင့္ မိမိ ဒုကၡေရာက္တာ ။
♦ အ၀ိဇၨာ မခ်ဳပ္သေရြ႕ ခႏၶာ မခ်ဳပ္ပါ။
♦ မလွဴတတ္၊ မတန္းတတ္လို႔ရွိရင္ ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္၊
ဒုကၡသစၥာ ေတာင့္တတယ္ ဆိုတာ
ယခုရေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးက သက္ေသခံေနတယ္။
♦ ကုသိုလ္သခၤါရ လုပ္မိရင္ လူ၊ နတ္ ခႏၶာရပါလိမ့္မယ္။
♦ ေရာင္းေရး ၀ယ္ေရးနဲ႔ လိမ္လား၊ ေကာက္လား၊
ညာလား ဆိုတဲ့ “အကုသိုလ္ သခၤါရ”လုပ္မယ္
ဆိုေတာ့ “အပါယ္ေလးပါး ခႏၶာ” ျဖစ္တယ္။
♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ သုဂတိ ဒုကၡသစၥာ။
♦ မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ အကုသိုလ္လုပ္ေတာ့ ဒုဂၢတိ ဒုကၡသစၥာ။
♦ အ၀ိဇၨာရွိမွ ဘံုဘ၀ေတာင့္တတဲ့ ကုသိုလ္ေတြလည္းလုပ္တယ္။
အ၀ိဇၨာရမွ သားေရး၊ သမီးေရး ၊ စီးပြားေရး ၊
လိမ္လည္ေကာက္က်စ္တဲ့အေရးေတြ
♦ အတိတ္အေၾကာင္းငါးပါးကို ခြဲလိုက္ေတာ့
“ကိေလသ၀ဋ္န႔ဲ ကမၼ၀ဋ္ႏွစ္ပါး” ပဲ။
♦ ၀ဋ္ ႏွစ္ပါး ႀကိဳးစားေတာ့ အက်ဳိးေပးက ၀ိပါက၀ဋ္။
♦ “အ၀ိဇၨာ” မရွိရင္ “ကံသခၤါရ” ျဖစ္ကိုမျဖစ္ဘူး။
♦ ရစ ဒုကၡသစၥာ (ဇာတိပိ ဒုကၡံ)၊
ရလယ္ ဒုကၡသစၥာ (ဇရာပိ ဒုကၡံ)၊
ဆံုးကာနီးရတဲ့ ဒုကၡသစၥာ (ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡံ)၊
အဆံုး ဒုကၡသစၥာ (မရဏမၸိ ဒုကၡံ)။
♦ အက်ဳိးေပး မစံုလွ်င္ မေသႏိုင္ေသးပါ။
♦ ေဗဒင္က အိုဇာတာေကာင္းတယ္ဆိုတာ မယံုပါနဲ႔၊
နာဇာတာ ေကာင္းတယ္ဆိုလည္း မယံုလိုက္ပါနဲ႔။
နဂိုက နာေနတာကို ဇာတာ မေကာင္းတာႏွင့္ မေရာပါႏွင့္။
♦ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏ ဘယ္ဟာမွ မႀကိဳက္ဘူးဆိုေသာ္လည္း
ေနာက္က်သြားၿပီ၊ ရၿပီးသား ျဖစ္ေနၿပီ။
♦ ခႏၶာငါးပါးအသိက ေနာက္က်၊ အရက ေစာေနၿပီ။
ေလာကီစကားန႔ဲေျပာေတာ့ အမွားကံြၽတာ။
♦ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း မွားထားတာကိုက သစၥာတစ္ပါးပဲ။
♦ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကလို႔ သားပူ၊ သမီးပူ၊ ေဆြပူ၊ မ်ဳိးပူေတြ
ပိုလာတာလည္း အမွားေပၚ အမွား ထပ္တာပဲ။
♦ နဂိုဒုကၡသစၥာကို အပိုထမ္းဒုကၡေတြပါလာရင္
“ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ” လို႔ေတာင္ ေရးဖို႔ ေကာင္းတာ။
♦ နဂိုမိုက္ျပစ္သင့္ထားတဲ့အေပ
ဒုကၡ-ဒုကၡသစၥာ အမည္ေပးရမယ္။
♦ ပစၥပၸဳန္ဘ၀၏ ေရေသာက္ျမစ္က “အ၀ိဇၨာ”၊
အနာဂတ္ဘ၀ ေရေသာက္ျမစ္က “တဏွာ”။
♦ ဇာတိပိ ဒုကၡသစၥံ ေတြ႔ၿပီးၿပီ၊ ဇရာပိ ဒုကၡသစၥံ ႀကံဳဆဲ၊
အခုကို အေတာ္ ဒုကၡေရာက္ေနတာ၊
မစံုေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ ခက္ၿပီ။
♦ ဗ်ာဓိပိ ဒုကၡသစၥံ- အိပ္ရာထဲလဲတဲ့ ဒုကၡသစၥာ ေတြ႔ရမယ္၊
မရဏမိၸ ဒုကၡသစၥံ- သူတစ္ပါး ရြာျပင္ထုတ္တဲ့
မရဏဒုကၡသစၥာလည္း ေတြ႔ရမယ္။
ဒီသမုဒယသစၥာ စီမံသ၍ ဒုကၡေလးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳၿပီးေတာ့မွ ေသရမွာ။
♦ လက္ရွိဘ၀ကို ဒုတိယဆိုလွ်င္ တတိယဘ၀ကို
မကူးခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့။
♦ ေသာတာပန္တည္ခ်င္ရင္ ဒုတိယက
တတိယကို မကူးဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
♦ ဒုတိယနဲ႔ တတိယၾကားမွာ ဒုကၡသစၥာကူးခ်င္လည္းရတယ္။
ဒုကၡသစၥာခ်ဳပ္ရာ (နိေရာဓသစၥာ) ကူးခ်င္လည္းရတယ္။
♦ အစသိလို႔ သံေ၀ဂဥာဏ္ပြားတယ္၊
အဆံုးသိလို႔ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္တယ္။
♦ ဒိ႒ိ၀ိစိကိစၦာကင္းၿပီး အားထုတ္မွသာလွ်င္
မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရမယ္လို႔ မွတ္ပါ။
【ကိုရင္ဒိုးကေလး စုစည္းပူေဇာ္ေသာ
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒ
ေဟာစဥ္ မွတ္စုမ်ားမွ -】
Dhamma Danã Source ► ေအးေအးမိုးမိကူး &
www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment