/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Tuesday, February 18, 2014

“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒမ်ား (၅)”


 
“မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒမ်ား (၅)”
♦ သတၱ၀ါအစ ဘယ္ေလာက္ရွည္ခဲ့တယ္ဆိုတာ
ေျပးကိုေျပးလို႔ မဆံုးဘူးဆိုတဲ့ အေသထပ္၊
အေနထပ္ေတြကို ေျပာတာ။

♦ သံသရာရွည္ေၾကာင္းကို ႀကိဳးစားေနၾကဦးမယ္ဆိုလွ်င္
ကိုယ့္အသား၊ အရိုးကျဖစ္တဲ့ ေျမေပၚမွာ
ကိုယ္စားေကာင္းတဲ့ သစ္ပင္စိုက္စားေနရံုရွိေတာ့တာပဲ။

♦ “လူ႔ျပည္အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံစားရပါလို၏” ဆိုတာနဲ႔
“ေျမႀကီး ႀကီးပြားေရး ျဖစ္ပါလို၏” နဲ႔ အတူတူပါပဲ။

♦ “နတ္ျပည္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ရပါလို၏” လို႔ ဆုေတာင္းတဲ့
ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ “နတ္ျပည္မွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခ်င္းဆိုးနဲ႔
ေသရပါလို၏” လို႔ ဆုေတာင္းတာ။

♦ “ျဗဟၼာျပည္ ျဖစ္ရပါလို၏” လို႔ ဆုေတာင္းေတာ့လည္း
“ျဗဟၼာ့ျပည္မွာ ေသျခင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးန႔ဲ ပံုေျပာင္းၿပီး
မသာႀကီးခ်အျဖစ္နဲ႔ ေသရပါလို၏” လို႔ ဆုေတာင္းတာနဲ႔ မထူးပါ။

♦ လူ႔ျပည္ ဆုေတာင္းလည္း “ေျမႀကီး ႀကီးပြားေရး”ပဲ။
နတ္ျပည္ ဆုေတာင္းေတာ့ “အေသထပ္”ဖို႔။
ျဗဟၼာ့ျပည္ ဆုေတာင္းေတာ့ “မသာႀကီးခ်” ခ်ဖို႔။

♦ မရဏမၸိ ဒုကၡသစၥံလို႔ သိရင္ ေနာက္ထပ္ ဒုကၡ မေရာက္ခ်င္ပါနဲ႔ေတာ့။

♦ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါက
တည္ေထာင္တာ မဟုတ္၊ “ဓမၼ”က တည္ေထာင္တာ။

♦ အတိတ္အေၾကာင္း ငါးပါးဆိုတာ
အဲဒီအေၾကာင္းငါးပါးက ခႏၶာကို ျဖစ္ေစတယ္လို႔ မွတ္ပါ။

♦ သခၤါရဆိုတာ ေစတနာပဲ။

♦ အ၀ိဇၨာက မသိတာ၊ သခၤါရက ျပဳျပင္တာ၊
တဏွာက ဆုေတာင္းတာ၊
ဘ၀က ကမၼဘ၀ ဆိုေသာေၾကာင့္ ကာယကံ ၀စီကံ။

♦ ကုသိုလ္သည္ နိဗၺာန္ကို ဆုမေတာင္းဘဲနဲ႔
နိဗၺာန္ကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္။
လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀ကိုလည္း ေပးႏိုင္တယ္။
သို႔ေသာ္ လူေတြမွာ သခၤါရ အုပ္ခ်ဳပ္ေနေတာ့
လူ႔ဘ၀ နတ္ဘ၀ပဲ ေတာင္းတယ္။

♦ အ၀ိဇၨာက မသိတာ၊ သခၤါရက နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း၊
ျဗဟၼာ့ျပည္ ေရာက္ေၾကာင္း ကုသိုလ္ လုပ္တာ။
တဏွာက မျပည့္ ျပည့္ေအာင္ ေတာင္းတာ၊
ဥပါဒါန္က မရ ရေအာင္ စြဲလန္းတာ။

♦ အတိတ္အေၾကာင္းငါးပါးသည္ သမုဒယသစၥာ၊
သမုဒယက အေၾကာင္း၊ သစၥာက အမွန္။

♦ လွဴတာ တန္းတာ၊ ေပးတာ ကမ္းတာသည္
နိဗၺာန္ကို မသိ၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ကုသိုလ္ႀကီးကို
မလုပ္တတ္တဲ့အတြက္ “သမုဒယသစၥာ” ျဖစ္သြားတယ္။

♦ သမုဒယသစၥာလုပ္ရင္ ဒုကၡသစၥာပဲရမယ္။

♦ သမုဒယလုပ္ရင္ ဒုကၡေရာက္မွာပဲ။

♦ အ၀ိဇၨာနဲ႔ တဏွာ အုပ္ခ်ဳပ္လွ်င္ “ကံေကာင္း” လုိ႔ မဆိုႏိုင္ပါ။

♦ သမုဒယ လုပ္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ဒုကၡေရွာင္ခ်င္လို႔ မျဖစ္ပါ။

♦ ကုသိုလ္လုပ္တာ ဘံုဘ၀ကို ေတာင့္တလုပ္တဲ့
ကုသိုလ္ကို “သာဓု” ေခၚေတာ့ သူမ်ား
ဒုကၡေရာက္မွာကို သာဓုေခၚတာပဲ။

♦ ယခုဘ၀ အသင့္အတင့္ေနႏိုင္ၿပီး ဟိုဘ၀
ဒီထက္ အသင့္အတင့္ ေနႏိုင္ေအာင္ လုပ္ဦးမယ္
ဆိုလွ်င္ ဒီဘ၀ ဒုကၡနည္းတာနဲ႔ ေနာင္ဘ၀
ဒုကၡႀကီးႀကီးရေအာင္ လုပ္တာနဲ႔ အတူတူပဲ။

♦ ဒုကၡလြတ္ရာကို ႀကိဳက္လို႔ လွဴပါတယ္
ဆိုလွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ ေပါင္လွဴပါ။

♦ “လူ႔ဘ၀ ရ-ရပါလို၏” လို႔ ရည္မွန္းလွဴဒါန္းတဲ့
ကုသိုလ္က ဒုကၡသစၥာ အက်ဳိးေပးတယ္။

♦ အေၾကာင္းသခၤါရ မွားမႈေၾကာင့္
အက်ဳိးမွားမႈ ဒုကၡသစၥာ ရလာတယ္။

♦ ေရွးဘ၀က ကုသိုလ္မလုပ္တတ္တာနဲ႔ အခု ဒုကၡေရာက္ေနတာ။

♦ ဒုကၡသစၥာက သမုဒယသစၥာ အသီးအပြင့္ေတြ ထပ္ၿပီး
သီးပြင့္ၾကဦးမယ္ဆိုလွ်င္ ငါလို အရုပ္ဆိုးတဲ့ပုဂၢိဳလ္
မရွိေတာ့ဘူးလို႔ သေဘာပိုက္ပါ။

♦ သတၱ၀ါအစ အ၀ိဇၨာတဏွာလို႔ မွတ္လိုက္စမ္းပါ။

♦ အတိတ္က အ၀ိဇၨာေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာျဖစ္တယ္၊
ပစၥဳပၸန္တဏွာေၾကာင့္ အနာဂတ္ခႏၶာ ျဖစ္တယ္။

♦ အ၀ိဇၨာသည္ က်ဳပ္တို႔၏ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ ခႏၶာငါးပါး၏ ေရေသာက္ျမစ္မူလ။

♦ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာ မခ်ဳပ္သ၍ကာလပတ္လံုး
ေရေသာက္ျမစ္ မျပတ္ပါ။

【ကိုရင္ဒိုးကေလး စုစည္းပူေဇာ္ေသာ
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဓမၼဒႆနၾသ၀ါဒ
ေဟာစဥ္ မွတ္စုမ်ားမွ -】

Dhamma Danã Source ► ေအးေအးမိုးမိကူး &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment