/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, February 17, 2014

“အတု ႏွင့္ အစစ္”

 “အတု ႏွင့္ အစစ္”
*************

မည္သည္႔အရာ၌မဆို အစစ္၏အဖိုးတန္ေၾကာင္း၊ အမ်ားက အေလးၿပဳေၾကာင္းကို သိၾကလွ်င္ အတုလည္းေပၚလာတက္၏။

ထို႔ေၾကာင့္ ေရွးေရွးအခါ၌လည္းေကာင္း၊ ယခုအခါ၌လည္းေကာင္း အဖိုးတန္၍ အမ်ားၿမတ္ႏိုးအပ္ေသာ စိန္၊ေက်ာက္၊ေရႊ၊ေငြ စေသာပစၥည္းတို႔၌ စိန္တု ၊ေက်ာက္တု ၊ေရႊတု၊ေငြတု စေသာအတုေတြ ၿဖစ္ေပၚေနသကဲ့သို႔ အစစ္အမွန္ အဖိုးတန္ေသာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးတို႔၌လည္း ဘုရားတု၊ တရားတု၊ သံဃာအတုေတြ ရွိေနရသည္မွာ ဓမၼတာၿဖစ္၍ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ေတာ့ေခ်။

ေရႊအတု ေပၚလာေသာအခါ ေရႊအစစ္သည္ တၿဖည္းၿဖည္းကြယ္ရ၏။ မခြဲၿခားတက္ေသာ လူအမ်ားအတြက္ အစစ္ႏွင့္အတုသည္ မထူးၿခားေခ်။ ေရႊဆိုင္၌ ေရႊအစစ္ကိုိ လုပ္ထားေသာ တန္ဆာႏွင့္ ေရႊအတုကိုလုပ္ထားေသာတန္ဆာ 

 ႏွစ္မ်ိဳးကိုယွဥ္၍ေရာင္းလွ်င္ ေရႊအစစ္တန္ဆာသည္ အဖိုးမ်ား၍ ေရႊအတုတန္ဆာသည္ အဖိုးနည္း၏။ အစစ္ႏွင့္အတုမွာ ခြဲမရေအာင္တူ၍ တန္ဖိုးခ်င္း ကြာၿခားေနေသာေၾကာင့္ အ၀ယ္လာသူသည္ မိမိမွာလည္းေငြမ်ားမ်ား မပါသည္႔အတြက္ ခဏေလာက္ေတာ့ ၀တ္ႏိုင္သည္ဟု ယူဆ၍ အဖိုးနည္းေသာ အတုကိုသာ ၀ယ္သြားေတာ့၏။ ဤနည္းအားၿဖင့္ အတုကိုသာ အသုံမ်ားလာေသာအခါ အစစ္သည္ သုံးစြဲသူမရွိသၿဖင့္ ရာင္း၍မစြန္ေတာ့ကာ သိမ္းဆည္း၍ ထားလိုက္ရ၏။ ဤနည္းအားၿဖင့္ အတုေၾကာင့္အစစ္ ကြယ္ေပ်ာက္ရေလသည္။

ဘာသာေရးတြင္လည္း တရားတု၊ ကမၼဌာန္းတု၊ ရဟန္းအတုေတြႏွင့္ ဒါန၊ သီလအေပါစားေတြ မ်ားလွေခ်၏။ သဒၶါအစစ္ ဥစၥာလည္း ရဟန္းရွင္လူ ခပ္သိမ္းသူတို႔မွာ တစ္စတစ္စ နည္းပါး၍လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားတု ၊ ကမၼဌာန္းတုႏွင့္ တရားစစ္ ၊ကမၼဌာန္းစစ္ကို ယွဥ္၍ေဟာေၿပာေသာအခါ အတုကအၿပဳလြယ္၍ အစစ္ကအၿပဳခက္ေသာေၾကာင့္ သဒၶါဥစၥာနည္းပါးသူအမ်ားက အတုကိုသာလိုက္စားႏိုင္ၾကေတာ့၏။ ဒါနအမွဳမ်ား၌လည္း ပကာသနဒါနသည္ ၿပဳ၍လည္းလြယ္ ၊ေပ်ာ္ဖြယ္လည္းေကာင္း၏။ မိမိမွာရွိေသာ ယုံၾကည္မွဳသဒၶါဥစၥာကလည္း နည္းပါ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ပကာသနဒါနကိုသာ အၿပဳမ်ားေတာ့၏။

သီလေစာင့္ရာ၌လည္း ေရွးဘုိးဘြားတို႔ အၿမဲေစာင့္ႏိုင္ေသာ ငါးပါးသီလကိုမွ် လုံၿခဳံေအာင္ မေစာင့္ခ်င္ၾက။ ဥပုသ္သီလကိုလည္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စားစားေသာက္ေသာက္ႏွင့္ ေစာင့္သုံးၾက၏။ အစစ္အမွန္ ဥပုသ္ကို မေစာင့္နိုင္ၾက။ ဤနည္းအားၿဖင့္ ဒါနစစ္၊ သီလစစ္၊ဘာ၀နာကမၼဌာန္းအစစ္မ်ား ယုတ္ေလ်ာ့နည္းပါး လာရ၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ စာခ်စာသင္မွဳလည္း ေရွးဆရာသမားမ်ား၏ ေခတ္ႏွင့္မတူၾက၊ လာဘ္ရမွဳ ၊ ဂုဏ္ရမွဳကို ေရွးရွဳၿခင္းသာ တၿဖည္းၿဖည္း မ်ားလာေလ၏။

အမ်ိဳးေကာင္းဟူသည္ ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအ၀ိုင္း ႀကီးမာ၍ ပစၥည္းဥစၥာလည္းၿပည္႔စုံ၊ အက်င့္စာရိတၱလည္း ၿပည္႔စုံေသာ အမ်ိဳးတည္း။ ထိုအမ်ိဳး၌ လူဦးေရ နည္းေသာ္လည္း ပစၥည္းႏွင့္ စာရိတၱေကာင္းေနလွ်င္ အမ်ိဳးေကာင္းမပ်က္ေသးေခ်။ ပစၥည္းဥစၥာကို တည္တံ့ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ေသာအခါ ၊ မ်ိဳးရုိးစာရိတၱကို မထိန္းသိမ္းႏိုင္ဘဲ ေသာက္စားမူးယစ္မွဳ အေပ်ာ္အပါးလိုက္စားမွဳ ၿပဳသူေတြမ်ားလားေသာအခါ ထိုအမ်ိဳးေကာင္းသည္ ပ်က္ၿပား၍ အမ်ိဳးညံ့ၿဖစ္သြား၏။ ထိုသို႔အမ်ိဳးေကာင္းကို ဖ်က္သူသည္ အၿပင္ဘက္က လူေတြမဟုတ္၊ အမ်ိဳးအတြင္းက လူေတြသာၿဖစ္သကဲ့သို႔ ဗုဒၶၿမတ္စြား၏ မြန္ၿမတ္လွစြာ သာသနာ ၊ ဘာသာကို အၿပင္ဘာသာ၀င္မ်ားက မဖ်က္ဆီးႏိုင္ပါ ။ အတြင္းက်ေသာ ရဟန္းရွင္လူတို႔ကသာ ဖ်က္ႏိုင္ပါ၏။

သို႔ပါ၍ မိမိတို႔၏ ဆရာသမား ဘိုးဘြားမိဘ လက္ထက္က ေတြ႔ခဲ့ရေသာ သာသနာေတာ္၏ အရိွန္ကို မိမိတို႔လက္ထက္၌ တိုး၍မမွိန္ေစဘဲ(ေနာက္ထပ္ မဆုတ္ယုတ္ေစဘဲ) တည္တံ့ေအာင္၊ အတုႏွင့္အစစ္ကို ခြဲၿခား၍ အတုကိုခြါကာ အစစ္ကိုရွာနိုင္ၾကပါေစ...။

မွီၿငမ္း။ ။ ဘာသာေရးၿပသနာမ်ား

http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:20651

No comments:

Post a Comment