/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Thursday, April 10, 2014

**** ဓမၼစႀကာတရား ေဟာေတာ္မူပံု ( အလယ္လမ္းအက်င့္ ) ***

 Photo: ဓမၼစႀကာတရား ေဟာေတာ္မူပံု
~~~~~~~~~~~~~~~~

ယမန္ေန႔မွအဆက္ (10.3.2014)

အလယ္လမ္းအက်င့္။  ။
------------------------
ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ အစြန္းတရား ၂ -ပါးကို ကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံခဲ႔ျပီးျဖစ္ေသာေႀကာင့္ သစၥာ ၄-ပါးတရားကို သိျမင္နိင္သည့္ တရား မဟုတ္သည္ကို ကိုယ္ေတြ႔သိျမင္ျပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေႀကာင့္ "သံသရာ ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္လိုသူတို႔ မက်င့္ႀကံသင့္ေသာတရား ျဖစ္သည္ " ဟု ဆံုးျဖတ္ေဟာႀကား ေတာ္မူသည္။
ထို႔ေနာက္ ယင္းအစြန္းတရား ၂ ပါးမွ လြတ္သည့္ အလယ္လမ္းအက်င့္= (မဇၩိမပဋိပဒါ) ကို ထုတ္ေဖၚေဟာႀကားေတာ္မူသည္။

ယင္းအလယ္လမ္း အက်င့္ကိုမူ-

တထာဂတ အဘိသမၺဳဒၶ = ဘုရားကိုယ္တိုင္ ထိုးထြင္း သိေသာတရား။

စကၡဳကရဏီ= ဥာဏ္မ်က္စိအျမင္ကို ျပဳတတ္ေသာတရား။

ဥာဏကရဏီ= အသိဥာဏ္ကို ျပဳတတ္ေသာတရား။

ဥပသမ= ကိေလသာ ျငိမ္းေအးေစတတ္ေသာတရား။

အဘိည = အထူးသိေစတတ္ေသာ တရား။

သေမၺာဓ= သစၥာေလးပါကို ထိုးထြင္း၍သိေစတတ္ေသာတရား။

ဝေန= ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္း ေစတတ္ေသာတရား။  ဟူ၍ ခ်ီးမြမ္းေဟာႀကားေတာ္မူသည္။

ယင္းသို႔ အမႊန္းတင္ ခ်ီးမြမ္း၍ ေဟာႀကားအပ္သည့္ အလယ္လမ္းအက်င့္ ဟူသည္မွာ- 

*သမၼာဒိ႒ိ= မွန္ကန္စြာ သိျမင္ျခင္းl ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း။

*သမၼာသကၤပၸ = မွန္ကန္စြာ ႀကံစည္ျခင္းl ေကာင္းစြာႀကံစည္ျခင္း။

*သမၼာဝါစာ = မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းl ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း။ 

*သမၼာကမၼႏၲ = မွန္ကန္စြာ လုပ္ကိုင္ျခင္းl ေကာင္းစြာလုပ္ကိုင္ျခင္း။

*သမၼာအာဇီဝ = မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးျခင္းl ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း။

*သမၼာဝါယာမ= မွန္ကန္စြာ အားထုတ္ႀကိဳးစားျခင္းl ေကာင္းစြာ အားထုတ္ႀကိဳးစားျခင္း။

*သမၼာသတိ = မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့ျခင္းl ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း။

*သမၼာသမာဓိ= မွန္ကန္စြာ တည္ႀကည္ျခင္းl ေကာင္းစြာ တည္ႀကည္ျခင္း။

ဟူေသာ အက်င့္ျမတ္ ၈-ပါး ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤ အက်င့္ရွစ္ပါးသည္ကား ခ်မ္းသာစံအက်င့္ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္ နွင့္ ဆင္းရဲခံအက်င့္ ဟူေသာ အစြန္း တစ္ဘက္တို႔မွ တသီးတျခားလြတ္ကင္းလ်က္ မည္သည့္ဘက္ကိုမ်ွ မေရာက္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်င့္ျမတ္၈-ပါး ကို အလယ္လမ္းအက်င့္ = မဇၩိမပဋိပဒါ ဟုေဟာ္ေတာ္မူသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ခ်မ္းသာစံအက်င့္သည္ အမွန္မသိမႈ= ေမာဟအေျခခံသည့္ တြယ္တာတပ္မက္မႈ= ေလာဘ အစြန္းတစ္ဘက္ျဖစ္သည္။

ဆင္းရဲခံအက်င့္သည္ အမွန္မသိမႈ = ေမာဟ အေျခခံသည့္ ႀကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ = ေဒါသ အစြန္းတစ္ဘက္ျဖစ္သည္။

အက်င့္ျမတ္၈-ပါးသည္ကား ေမာဟ-ေလာဘ , ေမာဟ-ေဒါသ အစြန္း ၂-ဘက္တို႔မွ တသီးတျခားလြတ္ကင္းသည့္ မေတြမေဝ အမွန္သိမႈ=အေမာဟ , မတပ္မက္မႈ=အေလာဘ, မျပစ္မားမူ=အေဒါသ တို႔ပါဝင္သည့္ အက်င့္ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်င့္ျမတ္ ၈-ပါးကို အလယ္လမ္းအက်င့္=မဇၩိမပဋိပဒါဟုေဟာေတာ္မူသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ခ်မ္းသာစံအက်င့္ကို က်င့္သူတို႔သည္ ခ်မ္းသာ၌ သာယာတပ္မက္၍ ဘဝသံသရာ တည္ျမဲမႈ ကို စြဲယူႀကသည္။ သႆတဝါဒ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္သို႔ ေရာက္ေနႀကသည္။

ဆင္းရဲခံအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သူတို႔သည္ ႀကမ္းတမ္းျပစ္မွား၍ ဘဝသံသရာ ျပတ္စဲမႈကို စြဲယူႀကသည္။  
ဥေစၦဒဝါဒ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္သို႔ ေရာက္ေနႀကသည္။

အက်င့္ျမတ္ ၈-ပါးသည္ကား ယင္းအစြန္းနွစ္ဘက္မွ လြတ္ကင္း၍ မည္သည့္အစြန္းဘက္သို႔မ်ွ မက်ေရာက္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်က့္ျမတ္ ၈-ပါးကို အလယ္လမ္းအက်င့္=မဇၩိမပဋိပဒါ ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။

(ဆက္လက္ကူးယူေဖၚျပပါမည္ရွင့္)l
ဓမၼစႀကာတရား ေဟာေတာ္မူပံု
~~~~~~~~~~~~~~~~
အလယ္လမ္းအက်င့္။ ။

------------------------

ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ အစြန္းတရား ၂ -ပါးကို ကိုယ္တိုင္ က်င့္ႀကံခဲ႔ျပီးျဖစ္ေသာေႀကာင့္ သစၥာ ၄-ပါးတရားကို သိျမင္နိင္သည့္ တရား မဟုတ္သည္ကို ကိုယ္ေတြ႔သိျမင္ျပီး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေႀကာင့္ "သံသရာ ဝဋ္မွ ထြက္ေျမာက္လိုသူတို႔ မက်င့္ႀကံသင့္ေသာတရား ျဖစ္သည္ " ဟု ဆံုးျဖတ္ေဟာႀကား ေတာ္မူသည္။

 

ထို႔ေနာက္ ယင္းအစြန္းတရား ၂ ပါးမွ လြတ္သည့္ အလယ္လမ္းအက်င့္= (မဇၩိမပဋိပဒါ) ကို ထုတ္ေဖၚေဟာႀကားေတာ္မူသည္။

ယင္းအလယ္လမ္း အက်င့္ကိုမူ-

တထာဂတ အဘိသမၺဳဒၶ = ဘုရားကိုယ္တိုင္ ထိုးထြင္း သိေသာတရား။

စကၡဳကရဏီ= ဥာဏ္မ်က္စိအျမင္ကို ျပဳတတ္ေသာတရား။

ဥာဏကရဏီ= အသိဥာဏ္ကို ျပဳတတ္ေသာတရား။

ဥပသမ= ကိေလသာ ျငိမ္းေအးေစတတ္ေသာတရား။

အဘိည = အထူးသိေစတတ္ေသာ တရား။

သေမၺာဓ= သစၥာေလးပါကို ထိုးထြင္း၍သိေစတတ္ေသာတရား။

ဝေန= ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္း ေစတတ္ေသာတရား။ ဟူ၍ ခ်ီးမြမ္းေဟာႀကားေတာ္မူသည္။

ယင္းသို႔ အမႊန္းတင္ ခ်ီးမြမ္း၍ ေဟာႀကားအပ္သည့္ အလယ္လမ္းအက်င့္ ဟူသည္မွာ-

*သမၼာဒိ႒ိ= မွန္ကန္စြာ သိျမင္ျခင္းl ေကာင္းစြာ သိျမင္ျခင္း။

*သမၼာသကၤပၸ = မွန္ကန္စြာ ႀကံစည္ျခင္းl ေကာင္းစြာႀကံစည္ျခင္း။

*သမၼာဝါစာ = မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းl ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း။

*သမၼာကမၼႏၲ = မွန္ကန္စြာ လုပ္ကိုင္ျခင္းl ေကာင္းစြာလုပ္ကိုင္ျခင္း။

*သမၼာအာဇီဝ = မွန္ကန္စြာ အသက္ေမြးျခင္းl ေကာင္းစြာအသက္ေမြးျခင္း။

*သမၼာဝါယာမ= မွန္ကန္စြာ အားထုတ္ႀကိဳးစားျခင္းl ေကာင္းစြာ အားထုတ္ႀကိဳးစားျခင္း။

*သမၼာသတိ = မွန္ကန္စြာ ေအာက္ေမ့ျခင္းl ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း။

*သမၼာသမာဓိ= မွန္ကန္စြာ တည္ႀကည္ျခင္းl ေကာင္းစြာ တည္ႀကည္ျခင္း။

ဟူေသာ အက်င့္ျမတ္ ၈-ပါး ပင္ ျဖစ္သည္။

ဤ အက်င့္ရွစ္ပါးသည္ကား ခ်မ္းသာစံအက်င့္ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္ နွင့္ ဆင္းရဲခံအက်င့္ ဟူေသာ အစြန္း တစ္ဘက္တို႔မွ တသီးတျခားလြတ္ကင္းလ်က္ မည္သည့္ဘက္ကိုမ်ွ မေရာက္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်င့္ျမတ္၈-ပါး ကို အလယ္လမ္းအက်င့္ = မဇၩိမပဋိပဒါ ဟုေဟာ္ေတာ္မူသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ခ်မ္းသာစံအက်င့္သည္ အမွန္မသိမႈ= ေမာဟအေျခခံသည့္ တြယ္တာတပ္မက္မႈ= ေလာဘ အစြန္းတစ္ဘက္ျဖစ္သည္။

ဆင္းရဲခံအက်င့္သည္ အမွန္မသိမႈ = ေမာဟ အေျခခံသည့္ ႀကမ္းတမ္းျပစ္မွားမႈ = ေဒါသ အစြန္းတစ္ဘက္ျဖစ္သည္။

အက်င့္ျမတ္၈-ပါးသည္ကား ေမာဟ-ေလာဘ , ေမာဟ-ေဒါသ အစြန္း ၂-ဘက္တို႔မွ တသီးတျခားလြတ္ကင္းသည့္ မေတြမေဝ အမွန္သိမႈ=အေမာဟ , မတပ္မက္မႈ=အေလာဘ, မျပစ္မားမူ=အေဒါသ တို႔ပါဝင္သည့္ အက်င့္ျဖစ္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်င့္ျမတ္ ၈-ပါးကို အလယ္လမ္းအက်င့္=မဇၩိမပဋိပဒါဟုေဟာေတာ္မူသည္။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ခ်မ္းသာစံအက်င့္ကို က်င့္သူတို႔သည္ ခ်မ္းသာ၌ သာယာတပ္မက္၍ ဘဝသံသရာ တည္ျမဲမႈ ကို စြဲယူႀကသည္။ သႆတဝါဒ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္သို႔ ေရာက္ေနႀကသည္။

ဆင္းရဲခံအက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သူတို႔သည္ ႀကမ္းတမ္းျပစ္မွား၍ ဘဝသံသရာ ျပတ္စဲမႈကို စြဲယူႀကသည္။
ဥေစၦဒဝါဒ ဟူေသာ အစြန္းတစ္ဘက္သို႔ ေရာက္ေနႀကသည္။

အက်င့္ျမတ္ ၈-ပါးသည္ကား ယင္းအစြန္းနွစ္ဘက္မွ လြတ္ကင္း၍ မည္သည့္အစြန္းဘက္သို႔မ်ွ မက်ေရာက္ေသာေႀကာင့္ ယင္းအက်က့္ျမတ္ ၈-ပါးကို အလယ္လမ္းအက်င့္=မဇၩိမပဋိပဒါ ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။

(ဆက္လက္ကူးယူေဖၚျပပါမည္

No comments:

Post a Comment