/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhBkeTl0tcTCHV8iwhAR7INBNesixdlrsh31sanSMEwZaR95jcu0JIW3G7kI4r1d5U2S5E9rLd4k6uXsGICeE_wZNte3JfLdKTS2Nx0wQ8GnluB_PMJYPssia3Z8X6Y3d54-mA06RKg7v4o/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Monday, February 17, 2014

“ရဟႏၱာဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးလို႔ မွတ္ထားရမွာလဲ”

 “ရဟႏၱာဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လိုပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးလို႔ မွတ္ထားရမွာလဲ”
**********************************************
 

ဒကာ။ ။ ယခုအခါ ရဟႏၱာေတြက ဟိုကေပၚသည္ကေပၚနဲ႔ ၿပီးေတာ့လည္း ရဟႏၲာေတြပါလို႔ အသိအမွတ္ျပဳ ေၾကာ္ျငာၿပီးေတာ့မွ လူထြက္သြားတဲ့ ရဟႏၲာေတြကလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ရဟႏၲာအမည္ခံပုဂၢဳိလ္ႀကိးတစ္ပါးပါးကို ပင့္ေဆာင္ကာ ၿမိဳ႕ရြာ အႏွံ႔အလွဴခံၿပီး အဲဒီရဟႏၲာႀကီး ခႏၶာ၀န္ခ်သြားၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ယင္းပိုင္ က်န္ရစ္ေသာ ပစၥည္းေတြကို တပည့္ဒကာေတြက အေ၀မတဲ့လို႔ တရားစြဲၾက၊ ကြဲၾက ၿပဲၾကနဲ႔ ႐ႈပ္ေပြေနတာေတြ သတင္းစာမွာ ေတြ႕ရ ဖတ္ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ရဟႏၲာဆိုတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လို ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးကို ရဟႏၲာဟု မွတ္သားကိုးကြယ္ရမွာလဲ ဆရာေတာ္၊ ရွင္းျပပါဦး ဘုရား။

ဆရာ။ ။ ဒကာႀကီးတို႔ မွတ္သားဖို႔ တရားဓမၼကၡန္ လာတဲ့အတိုင္း မည္သူ႔ကိုမွ် မကိုင္းမေစာင္းဘဲ ေကာင္းမြန္ေျဖာင့္စင္းစြာ တင္းတင္းနဲ႔ပဲ ေျဖၾကားမယ္ေနာ္။
ရဟႏၲာဆိုတာ စိတ္ဓါတ္ကို ညစ္ညဴးေစတတ္တဲ့ ကိေလသာအာ႐ံု ကာမဂုဏ္ရမၼက္အားလံုးကို ပယ္ၿပီး ဖ်က္ၿပီး ရွင္းၿပီး ကင္းၿပီးေသာ သူျမတ္တစ္မ်ိဳးပဲ၊ ရဟႏၲာဆိုတာ အဲဒါပဲလို႔ မွတ္ရမယ္။
ေလာကမွာ ဂရန္ပိုင္ဥကၠ႒တို႔၊ မဟာနာယကတို႔၊ အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂု႐ု သာသနာပိုင္တို႔ စတဲ့ ဘြဲ႕ထူး ဂုဏ္ထူးေတြ၌လည္းေကာင္း၊ ဘ၀၌လည္းေကာင္း သာယာ ခင္မင္ လိုခ်င္တပ္မက္ စြဲလမ္းဆာေလာင္မႈ သမုဒယတဏွာေတြ လံုး၀ကင္းၿငိမ္း ေအးျမ ေနေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးကို ရဟႏၱာဟု မွတ္သားကိုး ကြယ္ႏိုင္တယ္။
တစ္နည္း ေလာကီနယ္ အ႐ႈပ္အေထြးမွ ကင္းေ၀းစြာ ေနေလ့ရွိေသာ ပုဂၢဳိလ္၊ တစ္နည္း စိုးရိမ္ေသာက ကိေလသာျမဴ လံုး၀မရွိေသာပုဂၢဳိလ္၊ တစ္နည္း ေလာကုတၱရာနယ္တြင္ အထူးျခား အျမင့္ျမတ္ဆံုး အထြတ္အထိပ္ သို႔ ေရာက္ေသာပုဂၢဳိလ္၊ တစ္နည္း ကုသုိလ္အကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈကံတို႔မွ လံုး၀ပယ္စြန္႔ လြတ္ေျမာက္ ကင္းၿငိမ္းၿပီးေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးကို ရဟႏၱာဟု မွတ္သားကိုးကြယ္ရမည္။

တစ္နည္း ထိုထိုၿမိဳ႕ရြာတို႔က ပစၥည္းေလးပါး ေရႊေငြရတနာ လာဘ္လာဘေတြ အလြန္ေပါမ်ားစြာ ရရွိမည္ ႂကြေရာက္ပူေဇာ္ခံေတာ္မူပါဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ေရွးက အတူေန ခ်စ္ခဲ့ဖူးေသာ သားမယားေဟာင္းက သူ၏သားသမီးမ်ားကိုျပကာ ျမဴဆြယ္ ေခၚေဆာင္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ထိုထိုလာဘ္လာဘ သားမယားစတဲ့ ဆြဲေဆာင္ပင့္ေခၚရာ သူတို႔ေနာက္သို႔ လိုခ်င္ေလာဘျဖင့္ ေကာက္ေကာက္ပါ မလိုက္ေတာ့ဘဲ မိမိေနၿမဲေက်ာင္း ႏွင့္ ေတာ ေတာင္ထဲ၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္က်င့္

သံုးကာ ေနေတာ္မူၾကေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ိဳးကို ရဟႏၲာဟု မွတ္သား ကိုးကြယ္ရမည္၊ အက်ယ္သိခ်င္ရင္ သဂၤါမဇိသုတ္ကို ဖတ္ပါ၊ တကယ္ေတာ့ သိရခက္တယ္ ဒကာႀကီးတို႔ေရ၊ ကဲ… ေက်နပ္ရဲ႕လား၊ ဒါေလာက္ဆို ရိပ္မိေရာေပါ့။

ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ သိရ မွတ္ရ ခက္ခက္နဲ႔ပဲ ႏွစ္သက္ေက်နပ္ရမွာပါ ဆရာေတာ္၊ သိပံုသိနည္းကေလးမ်ားေကာ စာေပမွာ မရွိဘူးလား ဘုရား၊ မိန္႔ၾကားပါဦး။
ဆရာ။ ။ အင္း… “သံ၀ါေသန ဇာနိတဗၺံ” တဲ့၊ ရဟႏၲာဆိုသူနဲ႔ အတူတူ ေပါင္းသင္း ေနၿပီး သူရဲ႕ ေနပံုထိုင္ပံု စားပံုေသာက္ပံု သြားပံုလာပံု ေျပာပံုဆိုပံု အိပ္ပံု စၿပီးေတာ့ ပိဋကတ္ေတာ္လာ စာေပနဲ႔ညီ၊ မညီ အကဲခတ္ စစ္ေဆးၾကည့္ပါ၊ ရဟႏၲာ အစစ္သည္ ၀ိနည္းေတာ္သိကၡာပုဒ္ကို အၿမဲေစာင့္ထိန္းတယ္၊ လံု၊ မလံု ေစာင့္ၾကည့္ေပါ့၊ ဒါပဲ၊ သိလ်က္နဲ႔ ၀ိနည္းမလြန္က်ဴးရင္ ရဟႏၲာအစစ္လို႔ မွတ္ပံုတင္ လိုက္ေပေတာ့။
ဒကာ။ ။ မွန္ပါ့၊ ရဟႏၲာအစစ္ မွတ္ပံုတင္ကို သိရလို႔ ၀မ္းသာပါတယ္ ဆရာေတာ္။

***သုေတသနသမၼာမဂၢၤဂပဥွာက်မ္း***
http://buddhismworld.ning.com/profiles/blogs/6371237:BlogPost:327933

No comments:

Post a Comment