''ကရုဏာတရား ''
★★★★★★★★★
ျမန္မာလို ကရုဏာကို အၾကင္နာတရားလို႔ ဘာသာျပန္လို႔ရတယ္။
သို႔ေသာ္ …ကရုဏာဆိုတဲ႔ ပါဠိစကားလံုးရဲ႕ မူရင္းအဓိပၸာယ္ကဘာလဲဆိုေတာ႔
" သာဓူနံ ဟဒယကမၸနံ ကေရာတီတိ ကရုဏာ "လို႔ ဆိုတဲ႔ ဝိၿဂိဳဟ္အရ
စိတ္ေကာင္းနွလံုးေကာင္းရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို
စိတ္နွလံုးတုန္လႈပ္မႈ ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ႔
သဘာဝတရားလို႔ ဒီလို မွတ္ရမယ္။
လူတစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေနၿပီဆိုရင္
ထိုပုဂၢိဳလ္ကို ၾကည့္ၿပီး အၾကင္နာတရားေတြပြားလို႔
ဒုကၡတရားကို ဘယ္နည္းနဲ႔ ကူညီေျဖရွင္းေပးရမလဲလို႔
နွလံုးသားရဲ႕ လံႈ႕ေဆာ္မႈျဖစ္တယ္။
အဲဒီလိုလံႈ႕ေဆာ္မႈေပးတဲ႔ သဘာဝတရားကို ကရုဏာလို႔ ေခၚတယ္။
ေမတၱာဆိုတဲ႔ သဘာဝတရားနဲ႔လည္း ျခားနားတယ္။
မုဒိတာဆိုတဲ႔သဘာဝတရားနဲ႔လည္း ျခားနားတယ္။
ေမတၱာဆိုတာ လူသူမေရြးအားလံုးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို လိုလားတာျဖစ္တယ္။
ကရုဏာ ဆိုတာကေတာ႔ ဒုကၡိတသတၱဝါ (သို႔ )
အခက္အခဲ ႀကံဳေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို ျမင္ရရင္
ျမင္သူမွာ ခံစားတဲ႔ နွလံုးသားရဲ႕ လံႈ႕ေဆာ္မႈ။
စိတ္နွလံုးကို ၿငိမ္ေအာင္ထားလို႔မရပဲ
တစ္ဖက္သားဟဒုကၡေရာက္ေနတာကို
မၾကည့္နိုင္ မရႈနိုင္ ကူညီေျဖရွင္းလိုတဲ႔
သဘာဝတရားဟာ ကရုဏာျဖစ္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ျဖစ္တဲ႔ ကရုဏာဟာ
သာမာန္ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ ကရုဏာနဲ႔ မနိႈင္းယွဥ္ေလာက္ေအာင္
အလြန္ႀကီးမားသည့္အတြက္ေၾကာင့္
" မဟာကရုဏာ " လို႔ ေခၚတယ္။
အလြန္ႀကီးမားတဲ႔ကရုဏာတရားျဖစ္တယ္။
ေအး…… သတိျပဳဖို႔ရာက " ကရုဏာ " ဆိုတဲ႔
အၾကင္နာတရားမွာ " ေသာက " ဆိုတဲ႔ စိတ္ဆင္းရဲမႈ မပါဘူး။
ေသာကဆိုတဲ႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တာတို႔
စိုးရိမ္ပူပန္မႈတို႔ ဆိုတာေတြက ကုသိုလ္တရား မဟုတ္ဘူး။
အကုသိုလ္တရားသာ ျဖစ္တယ္။
" ကရုဏာ " တရားဆိုတာက
စိုးရိမ္စိတ္ေတြကင္းၿပီး ဘယ္လိုကူညီေျဖရွင္းေပးရမလဲ ဆိုတဲ႔စိတ္
တစ္ဖက္သားရဲ႕ ဆင္းရဲဒုကၡေတြကို ကူညီေျဖရွင္းေပးလိုတဲ႔စိတ္
တစ္ဖက္သားရဲ႕ ဒုကၡကို ၾကည့္ၿပီးေတာ႔
မေနစိမ္႔တဲ႔ သေဘာတရားလို႔ မွတ္ရမယ္။
ကရုဏာကင္းမဲ႔သူနွင့္ ကရုဏာရွိသူ
★★★★★★★★★★★★★★★★★
ကရုဏာကင္းမဲ႔တဲ႔ပုဂၢိဳလ္မွာ
ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ႔ စိတ္ရွိတယ္ေလ။
ေအး… ကရုဏာ ရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္မွာ
ေတာ႔ အဲဒီလိုစိတ္ထားမ်ိဳး မရွိဘူး။
သူမ်ားဒုကၡ ကူညီေျဖရွင္းေပးခ်င္လို႔ ေနမထိထိုင္မသာ
စိတ္နွလံုးဟာ လႈပ္ရွားလာတယ္။
ဘယ္ပံုဘယ္နည္းနဲ႔ ဆင္းရဲဒုကၡက လြတ္ေျမာက္ေအာင္
ကူညီေျဖရွင္းေပးရမလဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။
ကရုဏာရဲ႕ ဆန့္က်င္ဘက္
★★★★★★★★★★★★★
အဲဒီကရုဏာဟာ ဘယ္တရားရဲ႕ ဆန္က်င့္ဘက္လည္းဆိုရင္
ညွင္းပန္းနွိပ္စက္လိုတဲ႔ ရက္စက္တဲ႔
" ဝိဟိ ံသာ " လို႔ဆိုတဲ႔တရားရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တယ္။
ကရုဏာကင္းမဲ႔ၿပီ အၾကင္နာကင္းမဲ႔ၿပီဆိုလို႔ရွိရင္
လူတစ္ေယာက္ကို ဒုကၡေပးတယ္။
အဲဒီဒုကၡေပးတဲ႔သေဘာကို " ဝိဟိ ံသာ "( Cruelty )ေပါ႔။
ျမန္မာလိုေတာ႔ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈလို႔ေခၚတယ္။
ကရုဏာတရား ကင္းမဲ႔တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ နွလံုးသားဟာ
မာေၾကာၾကမ္းၾကဳတ္ရက္စက္တယ္။
ကရုဏာရွိတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ နွလံုးသားက ေပ်ာ႔ေျပာင္းၿပီး
ဒုကၡေရာက္သူရဲ႕ ဒုကၡကို ကူညီေျဖရွင္းေပးလိုတယ္။
ရက္စက္မႈကင္းတယ္ေပါ႔။
အဲဒီေတာ႔ ကရုဏာမွာ ရန္သူနွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။
ကရုဏာရဲ႕ ရန္သူဆိုတာ ကရုဏာမွာ
ဆန္႔က်င္ဘက္တရား နွစ္ခု ရွိတာကို ေျပာတာ။
ဆန္႔က်င္ဘက္တရား(၂)ခုဆိုတာ
အနီးကပ္ဆန္႔က်င္ဘက္တရားက (၁)ခု
အေဝးဆန္က်င္ဘက္တရားက (၁)ခု။
ဒီလို (၂)ခုရွိတယ္။
အနီးရန္သူ
★★★★★★★
အနီးကပ္ဆန္႔က်င္တဲ႔သေဘာတရားက ကရုဏာနဲ႔ ဆင္ဆင္တူၿပီး
ေတာ႔ ကရုဏာေယာင္ ေဆာင္နိုင္တယ္။
အနီးရန္သူက ဒုကၡေကာင္းေကာင္းေပးနိုင္တယ္။
အေဝးရန္သူက ဒုကၡေပးနိုင္ေပမဲ႔
အနီးကပ္ရန္သူလို မဟုတ္ဘူး။
ဒုကၡေပးဖို႔ အခ်ိန္ယူရမယ္။
အနီးရန္သူဟာ သဘာဝခ်င္းဆင္ဆင္တူတဲ႔ " ေသာက" ျဖစ္တယ္။
ကရုဏာနဲ႔ ေသာကဟာ အလြန္နီးစပ္တယ္တဲ႔။
ကရုဏာဟာ တစ္ဖက္သားကို ၾကည့္ၿပီး စိတ္ရဲ႕ ၾကင္နာမႈကိုေခၚတယ္။
ေသာကဆိုတာက ေဒါသနဲ႔ယွဥ္ၿပီး
စိုးရိမ္မႈ ခံစားခ်က္တစ္ခုျဖစ္တယ္။
ကရုဏာဆိုတဲ႔ ေဘာင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေသာက ျဖစ္သြားရင္
ကုသိုလ္လိုလိုနဲ႔ အကုသိုလ္ျဖစ္သြားေရာ။
" ေသာက " ဆိုတာက ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တဲ႔ ခံစားခ်က္ ျဖစ္တယ္။
" ေဒါမနႆ ေဝဒနာ " လို႔ ေခၚတယ္။
" ေဒါမနႆ ေဝဒနာ " ဆိုတာ စိတ္ရဲ႕ အရုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္တဲ႔
ခံစားမႈမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီခံစားမႈမ်ိဳးကို " ေသာက " လို႔ ေခၚတယ္။
ေသာက က ကရုဏာေယာင္ေဆာင္ၿပီးေတာ႔ ဝင္လာတတ္တယ္။
အဲဒါဟာ ကရုဏာ အစစ္မဟုတ္ဘူးတဲ႔။
အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္ေပါ႔။
ကရုဏာစစ္စစ္ဆိုတာ အင္မတန္မွ မြန္ျမတ္သန္႔စင္တဲ႔ တရား။
ေသာက ဆိုတာဟာ အဲဒီလို မဟုတ္ဘူး။
ျဖစ္ရေလျခင္း ဆိုၿပီးဝမ္းနည္းတဲ႔ သေဘာျဖစ္တယ္။
ဒီ (၂)ခုဟု ဆင္ဆင္တူသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ေသာက သည္ ကရုဏာ ရဲ႕ အနီးကပ္ ရန္သူလို႔
စာေပက်မ္းဂန္ေတြမွာ ဆိုတယ္။
အဲဒီေတာ႔ အနီးကပ္ရန္သူ အနီးကပ္သဘာဝတရားကို
သတိထားၿပီး မျဖစ္လာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။
အေဝးရန္သူ
★★★★★★★
အေဝးရန္သူဆိုတာ သိသာျမင္သာလို႔ အေဝးရန္သူလို႔ ေခၚတာ။
ကရုဏာနဲ႔ သဘာဝခ်င္းမတူတဲ႔ ရက္စက္မႈ
" ဝိဟိ ံသာ " တရားျဖစ္တယ္။
ကရုဏာက ၾကင္နာတယ္။
ဝိဟိ ံသာ က ရက္စက္တယ္။
သဘာဝခ်င္း မတူဘဲ ကြဲျပားျခားနားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္
အဲဒါကို ကရုဏာရဲ႕ အေဝးရန္သူ ( သို႔ ) အေဝးဆန္႔က်င္ဘက္
တရားလို႔ ေျပာရမယ္။
ေအး……ဒါေၾကာင့္မို႔ ကရုဏာ ပြားၿပီဆိုရင္
အနီးကပ္ရန္သူကိုသတိထားၿပီး အေဝးရန္သူ ျဖစ္တဲ႔
ဝိဟိ ံသာ တရားကို ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။
ဒါမွ သန္႔စင္ မြန္ျမတ္တဲ႔
သဘာဝတရားျဖစ္တဲ႔ " ကရုဏာ " ျဖစ္လာနိုင္မယ္။
ကရုဏာတရားဟာ အင္မတန္မွ
မြန္ျမတ္သန္႔စင္တဲ႔ တရားျဖစ္လို႔ ျဗဟၼဝိဟာရတရား လို႔ေခၚတယ္။
ျဗဟၼဝိဟာရတရားလို႔ ပါဠိလိုေခၚေသာ္လည္း
ျမန္မာလို ျပန္ေတာ႔ ျဗဟၼစိုရ္တရား လို႔ ေခၚၾကတယ္။
ျဗဟၼစိုရ္တရားဆိုတာ ျဗဟၼစရိယနဲ႔ ဆိုင္တယ္။
ျဗဟၼစရိယဆိုတာျမတ္ေသာ အက်င့္ကို က်င့္သံုးျခင္းလို႔ ဆိုလိုတယ္။
ျဗဟၼဝိဟာရဆိုတာကေတာ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ႔ ေနထိုင္မႈ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔English လို ျပန္တဲ႔အခါမွာ Nobel aboad လို႔ ျပန္တာ ျဖစ္တယ္။
ဒီစိတ္ေတြနဲ႔ ေနလို႔ ရွိရင္ ျမင့္ျမတ္တယ္။
စိတ္ဓာတ္က ျမင့္ျမတ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္
ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း ျမင့္ျမတ္တဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သြားတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ျဗဟၼဝိဟာရတရား ေလးပါးကို က်င့္သံုးၾကရမယ္။
အပၸမညာ
★★★★★★★
ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ လို႔ ဆုိတဲ႔ ျဗဟၼဝိဟာရတရား
ေလးပါးကို တစ္နည္းအားျဖင့္ " အပၸညာ " လို႔လည္း ေခၚေသးတယ္။
အတိုင္းအတာ အကန္႔အသတ္ မထားရမယ့္ တရားလို႔ အဓိပၸာယ္မွတ္ရမယ္။
သတၱဝါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေအး……
ဒီလူ႔ကိုေတာ႔ သနားတယ္။
ဟိုလူ႕ကိုေတာ႔႔ မသနားဘူးဆိုၿပီး
အတိုင္းအတာ အကန္႔အသတ္မ်ိဳး မထားရဘူး။
အဲဒီလို အတိုင္းအတာ အကန္႔အသတ္ ထားလို႔ရွိရင္
ဒါဟာ " အပၸမညာ "မဟုတ္ေတာ႔ဘူး။
သတၱဝါ မွန္သမွ်အေပၚမွာ တညီတည္းထားနိုင္ရမယ္။
အားလံုးအေပၚမွာ ေမတၱာ ပြားရင္လည္း တညီတည္းထားနိုင္ရမယ္။
ကရုဏာ ပြားရင္လည္း ဒုကၡေရာက္ေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါေတြ
အားလံုးအေပၚမွာ ထားနိုင္ရမယ္။
မုဒိတာ ထားရင္လည္းပဲ ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အာလုံးအေပၚမွာ
တညီတည္း ထားနိုင္တာမ်ိဳး ျဖစ္ရမယ္။
ဒီကရုဏာတရားဟာ
လူတိုင္းမွာ ရွိသင့္တဲ႔ တရားျဖစ္ေသာ္လည္းပဲ
သာမာန္ပုဂၢိဳလ္ေတြမွာ မရွိၾကဘူး။
လူတိုင္းမွာ မရွိၾကဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ရွိဖို႔ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ေလ႔က်င့္ယူရမယ္ေပါ႔။
( ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ)
ဆရာေတာ္ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ " ဘဝဆည္းဆာ ကရုဏာ "
တရားေတာ္ စာမ်က္နွာ - ( ၁ မွ ၁၄ ) မွ ထုတ္နုတ္ေဖာ္ျပထားပါ
သည္။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ျဗဟၼစိုရိတရားေလးပါးနွင့္အညီ
ေနထိုင္ၿပီး စစ္မွန္ေသာ ကရုဏာ ထားရွိနိုင္ၾကပါေစ။
Posted by Words of Buddha
No comments:
Post a Comment