/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Friday, May 9, 2014

“ကမၼ႒ာန္း ၂ မ်ိဳး”

Photo: “ကမၼ႒ာန္း ၂ မ်ိဳး”
•••••••••••••••••
ကမၼ႒ာန္းဆိုတာ ဘာဝနာလုပ္ငန္းရဲ႕ ဦးတည္ရာအာ႐ုံ 
သို႔မဟုတ္ ဘာဝနာလုပ္ငန္းရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ကမၼ႒ာန္းဟာ သမထနဲ႔ ဝိပႆနာလို႔ ၂- မ်ိဳး ႐ွိတယ္။
ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္သူတိုင္း ဒီ ၂- မ်ိဳးကို ကြဲကြဲျပားျပား 
သိထားဖို႔လိုတယ္။ 
သို႔မွသာ မိမိတို႔ အားထုတ္ေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းဟာ 
“သမထလား” ၊ “ဝိပႆနာလား” ဆိုတာ ခြဲျခား သိႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

“သမထ ဆိုတာ”
••••••••••••••••
“သမထ” ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ 
“သမထ” ဆိုတာ ကာမစၧႏၵ စတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားမ်ားကို 
ၿငိမ္သက္ ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ တရားလို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကို ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့
သမာဓိတရားဟာ “သမထ” ပဲ ျဖစ္တယ္။ 
လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ လႈပ္႐ွား
ေယာက္ယက္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္တယ္။စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ 
အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕လို႔ ေလာဘျဖစ္ရင္လည္း စိတ္လႈပ္ရွားတာပဲ။
ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ေဒါသျဖစ္ရင္လည္း ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ေမာဟျဖစ္ရင္လည္း ေတြေဝၿပီး ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ဒီလို စိတ္ေယာက္ယက္ခတ္မႈမ်ိဳးေတြကို 
ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ ကမၼ႒ာန္း 
အက်င့္ကို “သမထ” လို႔ ေခၚတယ္။

ဒါ့အျပင္ အဆိုပါ “သမထ” အက်င့္ျဖင့္ ရရွိလာတဲ့ 
“သမာဓိစြမ္းအား”ဟာလည္း ေယာက္ယက္ခတ္တဲ့
စိတ္ အေျခအေနမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္သည့္အတြက္ 
တကယ့္ “သမထ” ျဖစ္တယ္။ 
ဒါေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္နဲ႔ သမာဓိ ၂-မ်ိဳးလံုးပင္ 
“သမထ” လို႔ ေခၚရမွာ ျဖစ္တယ္။ 
စာေပက်မ္းဂန္မ်ားမွာ “ပစၥနီကဓေမၼ သေမ-တီတိ သမေထာ” 
လို႔ ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားမ်ားကို 
ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ တရားကို “သမထ” လို႔ 
ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။

“ဝိပႆနာဆိုတာ”
•••••••••••••••
“ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္ 
“ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ထူးျခားတဲ့ ဉာဏ္အျမင္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
“ဝိ”- အထူးထူးအျပားျပားေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ 
“ပႆနာ”- ႐ႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကို “ဝိပႆနာ” ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ထူးျခားစြာ 
သိျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကို ေခၚတာျဖစ္တယ္။

ဘယ္လို ထူးျခားစြာ ျမင္တတ္သလဲဆိုရင္ 
သာမာန္အားျဖင့္ လူေတြက ဘဝကို ခ်မ္းသာတယ္ ၊
ကိုယ္ပိုင္တယ္လို႔ ျမင္ၾကတယ္။ အဲဒီအျမင္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ 
“ဘဝဆိုတာ မျမဲဘူး ဆင္းရဲတယ္၊ ကိုယ္မပိုင္ဘူး”လို႔ ျမင္တယ္။
အဲဒီလိုျမင္တဲ့ အသိဉာဏ္မ်ိဳးကို “ဝိပႆနာ” လို႔ ေခၚတယ္။

စာေပက်မ္းဂန္မ်ားမွာ “အနိစၥာဒိဝေသန ဝိဝိေဓဟိ 
အာကာေရဟိ ဓမၼာ ပႆတီတိ ဝိပႆနာ” လို႔ ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။
အနိစၥ စသည္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ 
အျခင္းအရာေတြနဲ႔ ဓမၼတို႔ကို ႐ႈျမင္တတ္ေသာဉာဏ္သည္ 
“ဝိပႆနာ” မည္၏ဟု ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီ “သမထ” နဲ႔ “ဝိပႆနာ” ၂-မ်ိဳးလံုးဟာ ျဖစ္ပြားေစရမဲ့ 
“ဘာေဝတဗၺ”တရား၊ က်င့္ရမဲ့ တရားျဖစ္တယ္။ 
မၿငိမ္မသက္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနတဲ့ 
စိတ္ကေလး ၿငိမ္သက္သြားေအာင္ “သမထ” ကို က်င့္ရမယ္။
စိတ္ကေလး မၿငိမ္သက္ရင္ျဖစ္ေစ ထူးျခားတဲ့ 
အျမင္မ႐ွိရင္ျဖစ္ေစ နိဗၺာန္ကို မေရာက္ႏိုင္ဘူး။
နိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကေလး ၿငိမ္သက္ၿပီး 
ထူးျခားတဲ့ ဉာဏ္အျမင္ရ႐ွိရန္ “ဝိပႆနာ” က်င့္စဥ္ကိုလည္း 
က်င့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ】

Dhamma Dãna Source ► ကိုလွိဳင္တိုး &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm


“ကမၼ႒ာန္း ၂ မ်ိဳး”
•••••••••••••••••

ကမၼ႒ာန္းဆိုတာ ဘာဝနာလုပ္ငန္းရဲ႕ ဦးတည္ရာအာ႐ုံ
သို႔မဟုတ္ ဘာဝနာလုပ္ငန္းရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
ကမၼ႒ာန္းဟာ သမထနဲ႔ ဝိပႆနာလို႔ ၂- မ်ိဳး ႐ွိတယ္။
ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္သူတိုင္း ဒီ ၂- မ်ိဳးကို ကြဲကြဲျပားျပား
သိထားဖို႔လိုတယ္။
သို႔မွသာ မိမိတို႔ အားထုတ္ေနတဲ့ ကမၼ႒ာန္းဟာ
“သမထလား” ၊ “ဝိပႆနာလား” ဆိုတာ ခြဲျခား သိႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။

“သမထ ဆိုတာ”
••••••••••••••••

“သမထ” ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္
“သမထ” ဆိုတာ ကာမစၧႏၵ စတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားမ်ားကို
ၿငိမ္သက္ ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ တရားလို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
စိတ္လႈပ္ရွားမႈ၊ စိတ္ဖိစီးမႈကို ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့
သမာဓိတရားဟာ “သမထ” ပဲ ျဖစ္တယ္။
လူေတြရဲ႕စိတ္ဟာ အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕ရင္ လႈပ္႐ွား
ေယာက္ယက္ခတ္မႈေတြ ျဖစ္တယ္။စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။
အာ႐ုံနဲ႔ေတြ႕လို႔ ေလာဘျဖစ္ရင္လည္း စိတ္လႈပ္ရွားတာပဲ။
ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ေဒါသျဖစ္ရင္လည္း ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ေမာဟျဖစ္ရင္လည္း ေတြေဝၿပီး ေယာက္ယက္ခတ္တာပဲ။
ဒီလို စိတ္ေယာက္ယက္ခတ္မႈမ်ိဳးေတြကို
ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ ကမၼ႒ာန္း
အက်င့္ကို “သမထ” လို႔ ေခၚတယ္။

ဒါ့အျပင္ အဆိုပါ “သမထ” အက်င့္ျဖင့္ ရရွိလာတဲ့
“သမာဓိစြမ္းအား”ဟာလည္း ေယာက္ယက္ခတ္တဲ့
စိတ္ အေျခအေနမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္သည့္အတြက္
တကယ့္ “သမထ” ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္းက်င့္စဥ္နဲ႔ သမာဓိ ၂-မ်ိဳးလံုးပင္
“သမထ” လို႔ ေခၚရမွာ ျဖစ္တယ္။
စာေပက်မ္းဂန္မ်ားမွာ “ပစၥနီကဓေမၼ သေမ-တီတိ သမေထာ”
လို႔ ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားမ်ားကို
ၿငိမ္သက္ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တဲ့ တရားကို “သမထ” လို႔
ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။

“ဝိပႆနာဆိုတာ”
•••••••••••••••

“ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရင္
“ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ထူးျခားတဲ့ ဉာဏ္အျမင္လို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
“ဝိ”- အထူးထူးအျပားျပားေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္
“ပႆနာ”- ႐ႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကို “ဝိပႆနာ” ဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္၏။
တစ္နည္းအားျဖင့္ “ဝိပႆနာ” ဆိုတာ ထူးျခားစြာ
သိျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္ကို ေခၚတာျဖစ္တယ္။

ဘယ္လို ထူးျခားစြာ ျမင္တတ္သလဲဆိုရင္
သာမာန္အားျဖင့္ လူေတြက ဘဝကို ခ်မ္းသာတယ္ ၊
ကိုယ္ပိုင္တယ္လို႔ ျမင္ၾကတယ္။ အဲဒီအျမင္ေတြနဲ႔ မတူဘဲ
“ဘဝဆိုတာ မျမဲဘူး ဆင္းရဲတယ္၊ ကိုယ္မပိုင္ဘူး”လို႔ ျမင္တယ္။
အဲဒီလိုျမင္တဲ့ အသိဉာဏ္မ်ိဳးကို “ဝိပႆနာ” လို႔ ေခၚတယ္။

စာေပက်မ္းဂန္မ်ားမွာ “အနိစၥာဒိဝေသန ဝိဝိေဓဟိ
အာကာေရဟိ ဓမၼာ ပႆတီတိ ဝိပႆနာ” လို႔ ဖြင့္ဆိုၾကတယ္။
အနိစၥ စသည္ႏွင့္ ဆက္စပ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
အျခင္းအရာေတြနဲ႔ ဓမၼတို႔ကို ႐ႈျမင္တတ္ေသာဉာဏ္သည္
“ဝိပႆနာ” မည္၏ဟု ဆိုလိုပါတယ္။

ဒီ “သမထ” နဲ႔ “ဝိပႆနာ” ၂-မ်ိဳးလံုးဟာ ျဖစ္ပြားေစရမဲ့
“ဘာေဝတဗၺ”တရား၊ က်င့္ရမဲ့ တရားျဖစ္တယ္။
မၿငိမ္မသက္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနတဲ့
စိတ္ကေလး ၿငိမ္သက္သြားေအာင္ “သမထ” ကို က်င့္ရမယ္။
စိတ္ကေလး မၿငိမ္သက္ရင္ျဖစ္ေစ ထူးျခားတဲ့
အျမင္မ႐ွိရင္ျဖစ္ေစ နိဗၺာန္ကို မေရာက္ႏိုင္ဘူး။
နိဗၺာန္ကို ေရာက္ႏိုင္ေအာင္ စိတ္ကေလး ၿငိမ္သက္ၿပီး
ထူးျခားတဲ့ ဉာဏ္အျမင္ရ႐ွိရန္ “ဝိပႆနာ” က်င့္စဥ္ကိုလည္း
က်င့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာဘိဝံသ】

Dhamma Dãna Source ► ကိုလွိဳင္တိုး &
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm

No comments:

Post a Comment