/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Friday, January 24, 2014

**** အထက္ပစၥယာႏွင့့္ အမ်ဳိးသမီး ****

 

 ရိုေသ ေလးစားစြာ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ ဘုရား။
သမီး ၆ တန္းႏွစ္က မိသားးစုႏွင့္အတူ ေရႊတိဂံုဘုရားကို သြားေတာ့ ေဖေဖႏွင့္ ကိုကိုက အထက္ပစၥယာကို တက္သြားၾကပါသည္။

ေမေမႏွင့္သမီးက ေအာက္မွာ က်န္ခဲ့ရပါသည္။ အေပၚကို လိုက္ဖို႕ ပူဆာေတာ့ သမီးက မိန္းကေလးျဖစ္လို႕ အေပၚကိုတက္လို႕ မရဘူး၊ ငရဲ ႀကီးလိမ့္မယ္လို႕ ေမေမက ေျပာပါသည္။ က်ဳိက္ထီးရုိးဘုရားကို သြားတုန္းကလည္း ထူးဆန္းျမင့္ျမတ္တဲ့ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို ကို္င္ၿပီး အဓိ႒ာန္ခ်င္တာ မိန္းကေလးျဖစ္ေနလို႕ မ၀င္ခဲ့ရပါ။ စိတ္ထဲက အားမလို အားမရ ျဖစ္မိပါသည္။

တပည့္ေတာ္အေနနဲ႕ ေရႊတိဂံုဘုရား အထက္ပစၥယာကို တက္ၿပီး ပုတီးစိပ္လိုစိတ္ အလြန္ျပင္းးျပစြာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမ်ဳိးသမီး ေတြကို အဲဒီလို ခြဲျခား ဆက္ဆံရပါသနည္း။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေနရာေတြကို အမ်ဳိးသမီးေတြ တက္ရင္ ငရဲႀကီးတယ္လို႕ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတာ ရိွပါသလား။ ရွင္းျပေပးေစ လိုပါသည္ အရွင္ဘုရားး။

 
ငလ်င္လႈပ္ရတဲ့ ဗုဒၶသကၤန္း
ငရဲႀကီးဖို႕ က်ားမ မခြဲျခားပါဘူး။ စိတ္ထားသာ အဓိကပါ။ ဘုရားေပၚကို တက္ရံုနဲ႕ ငရဲႀကီးတယ္ ဆိုရင္ ေယာက္်ားေတြ တက္လည္း ငရဲႀကီးရမွာေပါ့။ အထက္ပစၥယာေပၚမွာ ရည္းစားနဲ႕ ခ်ိန္းေတြ႕ၿပီး ဘုရားဖူးေတြ မ်က္စိက်ိန္းေအာင္ လုပ္ရင္ေတာ့ ဘယ္သူမဆို ငရဲႀကီးမွာ ေပါ့။ 

အမ်ဳိးသမီးေတြကို ရဟန္းျပဳခြင့္ေပးတာ၊ ရဟန္းမိန္းမေတြကိုလည္း အဂၢသာ၀ိကာ အျမတ္ဆံုး ဧတဒဂ္ေပးတာ၊ အမ်ဳိးသမီး ရဟႏၱာျဖစ္ရင္ အမ်ဳိးသား ရဟႏၱာနဲ႕တန္းတူ ေလာကရဲ႕ပူေဇာ္အထူးကို ခံထိုက္တာေတြဟာ ဘာသာေရးမွာ မိန္းမ ေယာက္်ား မခြဲျခားလို႕ေပါ့။ ဗုဒၶေဒသနာအရ အယုတ္ အျမတ္ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ဖြဲ႕စည္းပံု၊ အသားေရာင္ ဇာတ္ဆိုတာေတြနဲ႕ မပတ္သက္ဘူး။

 ျမတ္စြာ ဘုရားက ေသၿပီး ပုပ္ေဆြးေနၿပီျဖစ္တဲ့ ပုဏၰာအမည္ရိွတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ အေလာင္းကို ပတ္ထားတဲ့ ပိတ္စကို ကိုယ္တိုင္ ခြာယူ၊ ျမစ္ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ သကၤန္းခ်ဳပ္ ဆိုး ၀တ္ရံုေတာ္မူပါတယ္။ ပိတ္စကို အေလာင္းေကာင္က ခြာစဥ္မွာ ေျမႀကီးက အ့ံခ်ီးျပဳတဲ့အေနနဲ႕ ငလ်င္ေတာင္ လႈပ္သတဲ့။ 

အဲဒီ သကၤန္းဟာ အမြန္ျမတ္ဆံုးလည္း ျဖစ္ပါသတဲ့။
ပုဏၰဟာ ကၽြန္လည္း ျဖစ္တယ္၊ မိန္းမလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ဗုဒၶက သက်မ်ဳိး၊ မင္းသား၊ တစ္ေလာက လံုးရဲ႕ အျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္။ ဗုဒၶဟာ ပရမတၱ၀ါဒီ (အရိွကို အရိွအတိုင္းျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္) အစစ္ပါ။ 

ဒါကို သတိျပဳမိရင္ အမ်ဳိးသမီးးေတြ ဘုရားျငမ္းေပၚ မတက္ရဆိုရင္ ဆီေလ်ာ္တဲ့ ယုတၱိရိွေပမယ့္ အမ်ဳိးသမီး ေရႊတိဂံုဘုရား အထက္ပစၥယာကို မတက္ရ ဆိုတာမ်ဳိးအတြက္ေတာ့ ခိုင္လံုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရိွႏိုင္ပါဘူး။

ျခားနားခ်က္ေေတာ့ ရိွမယ္
ေယာက္်ား မိန္းမလို႕ ကြဲျပားေနရတာကိုက ျခားနားတဲ့ သဘာ၀ေၾကာင့္ပဲ မဟုတ္လား။ ကမၻာေအးမွာ ေနတုန္းက ညေန လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့ခြန္ရွစ္အရြယ္ ေကာင္ေလးနဲ႕
 ေကာင္မေလး ႏွစ္ေယာက္(ေမာင္ႏွမ ျဖစ္ႏိုင္တယ္) ေဂါက္ကြင္းဖက္က ဘဲဥကန္ဖက္ကို ေျပးလာတယ္။

 ေကာင္ေလးက ခါးေလာက္ျမင့္တဲ့ သံဇကာျခံစည္းရိုးးကို ခုန္တက္ၿပီး ဒီဖက္ကိုလႊားခနဲ ေက်ာ္ခ်လိုက္တယ္။ ေကာင္မေလးကလည္း 
 ေကာင္ေလးကိုတုၿပီး အားက်မခံ ခုန္တက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သံတိုင္နဲ႕ ဂါ၀န္စြန္း ခ်ိတ္မိလို႕ ဂါ၀န္ ၿပဲၿပီး ေမွာက္လ်က္ က်တယ္။

ပင္လယ္ေကြ႕ စစ္ပြဲတုန္းက အေမရိကန္ ေလတပ္က ဗံုးၾကဲ ေလထီးမယ္ေတြ ရန္သူ႕လက္ထဲ ေရာက္သြားေတာ့ မိန္းမဟာ မိန္းမပဲ။ ေၾကာင္ထီးဟာ ၿပိဳင္ဖက္ အျခား ေၾကာင္ထီးေတြနဲ႕ တိုက္ခိုက္တဲ့အခါ သူေသကိုယ္ေသပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခ်စ္သူေၾကာင္မ ကုတ္ဖဲ့တာကိုေတာ့ ဘာမွ မတံု႕ျပန္ဘူး။ 

ဒီသဘာ၀ကို ျမင္ႏိုုင္ရင္ ပရမတၱတရားရဲ႕ အျခားတစ္ဖက္မွာ အဖိုနဲ႕အမ နက္နဲတဲ့ ျခားနားခ်က္ေတြြ ရိွေနတာ ေသခ်ာတယ္။
အမ်ဳိးသားေတြနဲ႕ ရင္ေဘာင္တန္းျဖစ္ဖို႕ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေရးဆိုေစ အားလံုးထပ္တူေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ 

အမ်ဳိးသမီးေတြအားလံုး အမ်ဳိးသားေတြရဲ႕ အက်င့္စရိုုက္လို ျဖစ္ကုန္ၿပီဆိုရင္လည္း ေလာကႀကီးဟာ ကမၻာဦးေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြားႏိုင္တယ္။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ လမ္းေပၚမွာ ၀တ္လစ္စလစ္ အိပ္ေနလို႕သင့္ႏိုင္ပါ့မလား။

 ေယာက္်ားက တစ္ၿပိဳင္နက္ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ယူတာ၊ မိန္းမက တစ္ၿပိဳင္နက္ ေယာက္်ား ႏွစ္ေယာက္ယူတာ ဘယ္ဟာက အေျခအေန ပိုဆိုးမလဲ။

ဒီျခားနားခ်က္ေတြကို ျမတ္ဗုဒၶ မသိက်ဳိးကၽြံ ျပဳေတာ္မမူဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ အဲဒီေလာကအထာနဲ႕ ကိုက္ညီမယ့္ ဘိကၡဳနီ (ရဟန္းမိန္းမ) ေတြ အတြက္ သီးျခား စည္းကမ္းေလးေတြ ထားေပးပါတယ္။ 

ရဟန္းမေတြ ရဟန္းမျပဳခင္ အထူးလိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္း ၈ ခုထဲမွာ ရဟန္းမိန္းမေတြ သိကၡာ ဘယ္ႏွစ္၀ါ ရရ (၀ါဘယ္ေလာက္ ႀကီးႀကီး) ယေန႕ျပဳတဲ့ ရဟန္းေပါက္စကို ရိွခိုးရမယ္လို႕ ပါတယ္။ ဒါလည္း အမ်ဳိးသမီးေတြကို ႏွိမ့္ခ်တဲ့ သေဘာမ်ဳိး မဟုတ္ႏိုင္ဘူး။

ဂုဏ္ရည္တူေနရင္ ေယာက်္ားေတြထက္ ဘ၀င္ျမင့္တတ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး (အထူးသျဖင့္ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီလို မာန္ၾကြတဲ့ သက်မ်ဳိး မိန္းမေတြ) ရဲ႕ သဘာ၀ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ကို တကယ္ရခ်င္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ဦးစြာ မာန္မာန ခ်ဳိးႏွိမ္ဖို႕ ရည္ရြယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ 

သက် မင္းသားေတြက ဆံသလုလင္ကို အရင္ ရဟန္းျပဳခိုင္းတာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အမ်ဳိးမာန္ ပညာမာန္ ရာဇမာန္ေတြကို ခ်ဳိးႏွိမ္ဖို႕ ရည္ရြယ္ခဲ့တာပဲ။

ျခားနားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြ
သီရိလကၤာဘုန္းႀကီးနဲ႕အတူ သီရိလကၤာအိမ္ကို ဆြမ္းစား လိုက္သြားဖူးတယ္။ ဆြမ္းစားၿပီးလို႕ ပရိတ္ရြတ္မယ္လုပ္ေတာ့ အိမ္ရွင္ မိန္းကေလးက ဖတ္ကနဲဆို ဘုန္းႀကီးေတြဖက္ ေျခဆင္းၿပီး ထိုင္ခ်လိုက္တယ္။ ၀တ္ထားတဲ့ ဂါ၀န္က ဒူးေခါင္း ဖံုးရံုေလး။ 

လက္အုပ္ေတာ့ ခ်ီထားးပါတယ္။ ဒါ သူတို႕ ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ျမန္မာမိန္းကေလး ဘုန္းႀကီးေရွ႕ ဒါမ်ဳိးလုပ္ရင္ ရိုင္းတယ္ ဆိုမွာေပါ့။ လူနာရွင္ဟာ ေဆးကို လက္ခလယ္နဲ႕ ေဖ်ာ္ရင္ လူနာလပ္ကီး၊ ေဆးထိမယ္ဆိုတဲ့သေဘာလို႕ ျမန္မာ ဗိေႏၶာဆရာေတြက ယူဆတယ္။

 အေမရိကမွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကို က်န္ လက္ေခ်ာင္း ေတြကို စုေကြးၿပီးလယ္ခလယ္တစ္ေခ်ာင္းတည္းကို ေထာင္ျပရင္ ျပတဲ့သူ
 ေသနတ္နဲ႕ေတာင္ ပစ္သတ္ခံရႏိုင္တယ္။ အဲဒီလို လုပ္ျပတာဟာ ေယာက်္ားအဂၤါပံုကို လုပ္ျပၿပီး ဆဲတာနဲ႕ တူပါသတဲ့။

Phonenix (ဖိနစ္စ္) ၿမိဳ႕ ရုကၡေဗဒဥယ်ာဥ္ကို သြားတုန္းက ဗုဒၶဘာသာ ကိုရီးယားအဖိုးႀကီး တစ္ေယာက္နဲ႕ ေတြ႕တယ္။ ဘာသာေရး ေတာ္ေတာ္ ကိုင္းရိႈင္းပံုပဲ။ သူက ဘုန္းႀကီးကို သစ္ပင္ေတြကို ေျခေထာက္နဲ႕ ထိုးထိုး ျပတယ္။ စပ္ဖ်င္းဖ်င္းေတာ့ ခံစားမိရဲ႕။ ျမန္မာရႈေထာင့္နဲ႕ဆို အဲဒီလူ ငရဲႀကီးမွာပဲ။

 ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထားကိုပဲ ဘုန္းႀကီး ညႊန္းတာေပါ့။ အဲဒီလို ျခားနားတဲ့ ေရွးရိုး ယံုၾကည္ စြဲလမ္းမႈေတြြကို အေျချပဳတဲ့ က်ားမ ခြဲျခားမႈေတြြ ရိွရာကေန ဘာသာတရားနဲ႕ ေရာေထြးသြားၿပီး ဘုရားေပၚ မိန္းမ မတက္ရ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာပံုရတယ္။

အယူအဆ ေျပာင္းလဲျခင္း
၀ိနည္း မသင္ဖူးတဲ့ ေတာထြက္ ကိုယ္ေတာ္တစ္ပါးနဲ႕ အတူေနဖူးပါတယ္။ ဆြမ္းစားေနတုန္း အကပ္ခံၿပီးသား ဆြမ္းဟင္းခြက္ကို လူေတြက မီေအာင္လို႕ ဘုန္းႀကီးနားကို တိုးေပးရင္ ငယ္ပါကို သံစူးသေလာက္နီးပါး စိတ္္ဆိုးတာပဲ။ 

သူက ဆရာႀကီးဆိုေတာ့ သိေပမယ့္ ၾကည့္ေနရတာေပါ့။ ပတ္သက္သူ ဒကာဒကာမေတြလည္း ကပ္ၿပီးသားကို မကိုင္ေကာင္းဘူးးလို႕ပဲ နားလည္ေနၾကၿပီ။ ၾကာရင္ အဲဒီ ၀ိနည္း မဟုတ္တဲ့ ၀ိနည္းဟာ ၀ိနည္းအစစ္လို ျဖစ္သြားႏို္င္တယ္။ ( စြန္႕ ခ် ေပး လု မစၥဳ လိင္ျပန္ ဤေျခာက္တန္ ကပ္ခံပ်က္ေၾကာင္းတည္း တဲ့။

ေတာ္ၿပီလို႕ စြန္႕ လိုက္ရင္၊ လူထြက္ရင္၊ စားေနဆဲ လူသာမေဏကို ေပးလိုက္ရင္၊ အလု ခံရရင္၊ ဘုန္းႀကီး ေသရင္၊ ဘိကၡဳကေန ဘိကၡဳနီ ေျပာင္းသြားရင္ ဒီ ၆ မ်ဳိးေၾကာင့္ပဲ အကပ္ ပ်က္တာပါ။)

ယိုးဒယားမွာ အမ်ဳိးသမီး လက္ထဲက အလႈပစၥည္းကို ဘုန္းႀကီးက လက္နဲ႕ထိၿပီး အလႈမခံဘူး။ သကၤန္းေရာင္ ပိတ္စရွည္ေလးနဲ႕ ထိၿပီး ခံယူရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၀ိနည္းအမွန္မွာ အဲလို လုပ္စရာမလိုဘူး။ ဒါလည္း ခုနက ေတာထြက္လို ဟန္လုပ္ၿပီး ၀ိနည္းကို ေလးစားျပရာ ကေန ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ႏို္င္တယ္။ 


(ဆက္ကပ္သူဟာ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႕ ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္နဲ႕ ထိစပ္ေနတဲ့ ပစၥည္းနဲ႕ ခံယူေကာင္းပါတယ္။)
တစ္ခုေတာ့ ရိွတယ္၊ ေလးစားလြန္းလို႕ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြြ ဘုဥ္းေပးေနတုန္္း ဆြမ္းခြက္ကို ဟုိကိုင္ဒီေရႊ႕ မလုပ္ဘူး။ ဘုန္းႀကီးကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႕ ဒကာမေတြက ဘုန္းႀကီးလက္ထဲကို အလႈပစၥည္းကို မထည့္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္သေဘာပဲ။ 

၀ိနည္းနဲ႕ေတာ့ မဆိုင္ဘူး။ ရတနာသံုးပါးကို အထြတ္အျမတ္ ထားလြန္းရာကေန တည္ရိွၿပီး ရိုးရာ ယံုၾကည္မႈေတြနဲ႕ ေရာၿပီး ဒီအထြတ္အျမတ္ ေနရာေတြကို မိန္းမ မတက္ရ မ၀င္ရ ဆိုတဲ့အထိ ယံုၾကည္မႈ ဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

အ၀ိေရာဓိအျမင္
ဗုဒၶ၀ါဒ ရႈေထာင့္အရ ေယာက်္ား တက္ခြင့္ရတဲ့ ဘုရားေပၚကို မိန္းမတက္လို႕ ငရဲမႀကီးဘူးလို႕ မွတ္ဖို႕ပါ။ မိန္းမ မတက္ရ ကန္႕သတ္ခ်က္ဟာ ရိုးရားစြဲကို အေျခခံႏိုင္သလို၊ ရတနာသံုးပါးကို ေလးစားလြန္းရာကေန ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ အယူအဆလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

 ေစတီဘုရားစတဲ့ ေနရာအခ်ဳိ႕မွာ မိိန္းမ မတက္ရ၊ မ၀င္ရ ဆိုတာဟာ ယံုၾကည္စြဲလမ္းမႈ အေျခခံနဲ႕ ရာစုႏွစ္ေတြခ်ီၿပီး ၾကာေနၿပီျဖစ္တဲ့ တားျမစ္ခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ မိန္းမေတြ တက္လို႕ ၀င္လို႕ မေရွးမေႏွာင္းမွာ တိုက္ဆိုင္မႈ ဆိုးက်ဳိး တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္ ဒါေၾကာင့္ပဲလို႕ ယိုးမယ္ စြဲၾကမွာပဲ။

ဒါေၾကာင့္ မိန္းမေတြ တက္ခြင့္ျပဳဖို႕ အေရးဆိုမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ လူေတြ နားလည္လက္ခံေအာင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ပညာေပးရပါလိမ့္ဦးမယ္။ က်ားမ မခြဲပါဘူးဆိုတဲ့ အေမရိကမွာေတာင္ အမ်ဳိးသမီး သမၼတ ျဖစ္ဖို႕ မလြယ္ေသးဘူးး။ 

အေမရိကန္ ျပည္တြင္းေလယာဥ္ေတြကို ဘုန္းႀကီးတို႕ စီးရင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အထူးစစ္ခန္းကို သြားရတယ္။ ျခားနားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ အျမင္မူလို႕ ေယာက်ာ္းျဖစ္ရက္နဲ႕ အဲဒီလို ခြဲျခားဆက္ဆံ ခံရေသးတာပဲ။

(မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီေနရာေလးမွာဗ်ာ။ က်ားမ မခြဲပါဘူးဆိုတဲ့ အေမရိကမွာေတာင္ အမ်ဳိးသမီး သမၼတ ျဖစ္ဖို႕ မလြယ္ေသးဘူး။ ဆိုတာေလးနဲ႕ဆက္စပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိတာေလး တစ္ခုကို ေဖာ္ျပခ်င္္ပါတယ္။ 

 ႏိုုင္ငံေရးမ်ားနည္းနည္းပါသြားမလားမသိဘူး။ ဒီလိုပါ၊ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးက ေဒၚစုကို မွ ေခါင္းေဆာင္မတင္ယင္ ဘယ့္သူ႕ကို ေခါင္းေဆာင္တင္ရမလဲဆိုတဲ့ သီတဂူ ဆရာေတာ္ ႀကီးရဲ႕မိန္႕ဆိုခ်က္ေလးကို သေဘာက်မိလို႕ပါ။

ဘုရားသားေတာ္ျဖစ္တဲ့ သီတဂူ ဆရာေတာ္ႀကီးလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကပင္ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးကို ဘယ္ေလာက္အေလးထား အေရးေပးၿပီး ေျပာၾကားသြားသလဲဆိုတာ သတိျပဳမိယင္ ဆင္ျခင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆိုယင္ အမ်ဳိးသမီးတို႕ရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ဘယ္သူက ပိုတန္ဖိုးထားသလဲဆိုတာပါ သိျမင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဲဒါေၾကာင့္လည္း သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကို အရမ္းပဲ ေလးစားျမတ္ႏိုးစြာခ်စ္ခင္မိပါတယ္။ ယခု FB မွာ ေဘးထိုင္ ဘုေျပာ ေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ဆင္ျခင္ဖို႕အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ေဒၚစုကို အေမေခၚ ျပန္ယင္လည္း အေမလို႕ပဲ အေခၚခံခ်င္ေနတယ္ ထင္တယ္လို႕ ေျပာၾကတယ္။ မမ လို႕ ေခၚျပန္ေတာ့လည္း မမ လို႕ အေခၚခံခ်င္ေနတယ္ လို႕ ေျပာျပန္တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

 အေဒၚ အမ အေမ မမ ဘယ္လိုပဲ ေခၚေခၚ ဒါဟာ ပညတ္ေတြပါပဲ။ ပညတ္ဆိုပါေသာ္လည္း ပညတ္မွာလည္း သူ႕တန္ဖိုးနဲ႕ သူရိွပါတယ္။ ပညတ္မပါပဲ ပရမတၱတရားကိုနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပႏိုင္စြမ္း မရိွပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက သမုတိသစၥာလို႕ ေဟာေတာ္မူတာပါ။ 

အရာရာတိုင္းမွာ တန္ဖိုးကိုယ္စီ ရိွၾကပါတယ္။ တန္ဖိုးရိွတဲ့ အရာတိုင္းကို ရယူဖို႕ အတြက္ ဓမၼာေဘရီဆရာေတာ္ရဲ႕ စကားနဲ႕ေျပာရယင္ ကိုယ္စြမ္းရာက စဖို႕လိုပါတယ္။ ကိုယ္စြမ္းရာက စယင္ အစြမ္းရိွသေလာက္ အစြမ္းျပႏိုင္ၾကမွာပါ။ ကိုယ္စြမ္းႏိုင္သေလာက္ အစြမ္းျပႏို္င္ဖို႕ အတြက္ေတာ့ ဗလ ၅ တန္ နဲ႕ ျပည့္စံုဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။

 ဒီလိုမွ မဟုတ္ပဲ ပတ္မႀကီးထိုးေဖာက္လိုတဲ့ အၾကံ၊ ေဘးထိုင္ ဘုေျပာ လုပ္ေနၾကယံု ျဖင့္ေတာ့ ကိုယ္လိုခ်င္တာ ရႏိုင္ၾကမယ္မဟုတ္ဘူးလို႕ ၾကံဳတုန္းေလးမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ စကားလက္ေဆာင္ေလး ေပးခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

 ေၾသာ္ ေနာက္တစ္ခုဗ်ာ။ ျပႆနာတစ္ခုနဲ႕ ၾကံဳေတြ႕လာယင္ ရႈေထာင့္ တစ္မ်ဳိးထဲကေန မၾကည့္ေစခ်င္ပါဘူး။

အဲဒါကို ဆရာေတာ္ အရွင္ဦးေဇာတိက က … A Map of the journey မွာ ဒီလို ေျပာထားပါတယ္။ 
( I have met many people who are always blaming others for their unhappiness, but they don’t try to learn anything that will help them to become more happy and peaceful. Try always to think about wholesome thoughts although it is very difficult to do. Most of our thoughts are unwholesome: greed, anger, pride, envy, jealousy. During the day try to be aware of what you are thinking about without wanting to control it. Whenever you catch yourself thinking about something unwholesome about someone or about something, try to look at it from a different angle and see if you can learn something from that situation and become positive as much as possible. All this is just preparation for meditation. If you think unwholesome thoughts all day and then sit and meditate and expect to be peaceful and happy, it is not possible because you have not prepared your mind. Thinking in a positive and wholesome way is reflecting and thinking properly. ) ပါတဲ့ ။

အဲဒီလို ရႈေထာင္စံုနဲ႕ၾကည့္ဖို႕ကို ဆရာေတာ္ နႏၵမာလာဘိ၀ံသရဲ႕ ပ႒ာန္းတရားေတာ္ အာေသ၀န ပစၥည္းမွာ၊ ရႈေထာင့္စံုကေန ပစၥည္းၿပိဳင္ေတြ၊ အေၾကာင္းတရားေတြ ၿပိဳင္ဆိုင္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ၾကတာကို aspect လို႕ ျပန္ပါတယ္။ ရႈေထာင့္ျခင္းမတူၾကဘူး။ 

အဲဒီလို မတူညီတဲ့ ရႈေထာင့္ကေန ၾကည့္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႕ေတာ့လိုပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ TNO )

ျခားနားခ်က္
ယုတ္ျမတ္ဟူက ဤေလာက၌
မိန္းမေယာက်္ား သေဘာအားျဖင့္
ျခားနားမရိွ သားခ်စ္သိေလာ့
သတိပညာ အရင္းသာတည္း။

(မဃေဒ၀၊ ပိုဒ္ ၃၁၄)
အရွင္ေကလာသ ဓမၼာစရိယ၊ B.A (Philo) M.A (Buddhism) ေျဖဆိုသည္။
Thein Naing Ohn

 
http://yatanavasatemple.ning.com/
မွမူရင္းတိုင္းတင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment