/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, January 29, 2014

*** အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၂) ****

Photo: အနတၱဝါဒ 
------------
အပိုင္း(၂)

အရွင္ေမာဠိယ ဖဂၢဳန မေထရ္သည္ ဗုဒၶအား အရွင္ဘုရား ဝိညာဏအာဟာရကို အဘယ္သူသည္ သုံးေဆာင္စားေသာက္ပါသနည္း ဟုေမးေလွ်ာက္၏။ ထိုအခါ ဗုဒၶက သင္၏ အေမးသည္ မသင့္ေလွ်ာ္ေခ်။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါက သုံးေဆာင္စားေသာက္သည္ဟု ငါဘုရားမေဟာ။ ငါဘုရားကို အရွင္ဘုရား ဝိညာဏ္သည္ အဘယ္တရား၏ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသနည္းဟု ေမးရာ၏။ ဤအေမးပုစၦာ၌ ဝိညာဏ္သည္ ေနာင္အဆက္ဆက္ေသာ နာမ္ရုပ္ သဠာယတနစသည္တို႔ ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ အေျဖသည္ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (နိဒါနသံယုတ္ ေမာဠိယဖဂၢဳနသုတ္)။ သံယုတၱနိကာယ္၌ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ေဟာေသာ အျခားေဒသနာ အေျမာက္အမ်ားရွိ၏။ ဗုဒၶသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အနတၱတရားကို ထပ္တလဲလဲ အေလးအနက္ ေဟာေတာ္မူပါသနည္း။ အတၱဒိ႒ိသည္ လူတို႔၌ အခိုင္အမာစြဲျမဲေနေသာ ဒိ႒ိျဖစ္၏။ အထက္၌ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ ေမာဠိယဖဂၢဳန မေထရ္သည္ပင္ ဗုဒၶက ရွင္းျပေတာ္မူေသာ္လည္း ေကာင္းစြာသိျမင္နားလည္ ေက်နပ္ဟန္မရွိ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုမေထရ္သည္ ေနာက္ကာလ၌ သိကၡာခ်၍ လူထြက္၏။ (နိဒါနသံယုတ္ ကဠာရခတၱိယ ဘိကၡဳသုတ္)။ အတၱဒိ႒ိသည္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ပိတ္ပင္တားဆီးေသာ မာနဒိ႒ိ အစရွိသည့္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္၏။ လူတို႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားရျခင္း၏ မူလအေၾကာင္းတစ္ပါးျဖစ္၏။ "ခႏၶာငါးပါးသည္ ငါ၏ ဥစၥာတည္းဟု တဏွာဒိ႒ိအားျဖင့္ စြဲမွတ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ရုပ္နာမ္တရားတို႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ စိုးရိမ္ျခင္း ငိုေၾကြးျမည္တမ္းျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။ (ခႏၶသံယုတ္ နကုလပိတုသုတ္)။ ထို႔အျပင္ အကယ္၍ လူတို႔သည္ မေျပာင္းလဲဘဲ ထာဝရတည္ျမဲေနေသာ အတၱရွိသည္ဟု ထင္မွားေနပါက မိမိတို႔၏ ၾကီးပြားမွု (ဝါ) တိုးတက္ေျပာင္းလဲမွုအတြက္ အားထုတ္ျပဳလုပ္ဖြယ္ အေၾကာင္းရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ "အို ရဟန္း အတၱေဘာကို ရျခင္းသည္ ခိုင္ျမဲသည္ ထာဝရတည္သည္ ေျမၾကီးျမင္းမိုရ္ေတာင္ ေနလတို႔က့ဲသို႔ အျမဲတည္သည္ အကယ္၍ျဖစ္ျငားအ့ံ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏အဆုံးကို ေကာင္းစြာျပဳျခင္းငွါ ဤျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သုံးျခင္းသည္ မထင္ေလရာ။ (ခႏၶသံယုတ္ ေဂါမယသုတ္)

ပိဋကတ္စာေပ၌ အနတၱဝါဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ  ဗုဒၶ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားမွတစ္ပါး တပည့္သာဝကမ်ား၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏။ ငါ့ရွင္ဒသက စင္စစ္ေသာ္ကား ငါ့အား ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးတို႔၌ ငါဟူ၍ မာနအားျဖင့္ စြဲဆိုျခင္းျဖစ္ေသး၏။ ဤခႏၶာငါးပါးသည္ ငါေကာင္းသည္ ဟုတ္၏ဟု ဒိ႒ိအားျဖင့္ကား ရွု႕ျခင္း ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္းမျပဳ။ (ခႏၶသံယုတ္ ေခမကသုတ္)။ ငါ့ရွင္သာရိပုတၱရာ အိုမွု ေသမွု ဇရာမရဏကို မိမိသည္ ျပဳအပ္သေလာ သူတစ္ပါးသည္ျပဳအပ္သေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ မိမိလည္း ျပဳအပ္ သူတစ္ပါးလည္း ျပဳအပ္သေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ မည္သူမွ်မျပဳဘဲ ဇရာမရဏတို႔သည္ မိမိသည္မျပဳ အတၱသည္မရွိ (သေမၼာဟဝိေနာဒနီ) အလုံးစုံေသာ ဘဝ အလုံးစုံေသာ ေယာနိ အလုံးစုံေသာ ဂတိ အလုံးစုံေသာ ဝိညာဏ႒ိတိ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔၌ အေၾကာင္းအက်ိဳးစပ္သည္၏ အစြမ္းျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေသာ နာမ္ရုပ္မွ်သာ ထင္၏။ ေယာဂီသည္ အေၾကာင္းတရားထက္ အလြန္ျပဳတတ္ေသာ ျဗဟၼာ ဗိႆႏုိးစေသာ ကတၱားကိုမျမင္။ ဝိပါက္၏ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ျခင္းကို လြန္၍ အက်ိဳးဝိပါက္ကို ခံစားတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကတၱားကို မျမင္။ စင္စစ္ေသာ္ကား အေၾကာင္းတရားရွိသည္ရွိေသာ္ ျပဳတတ္ေသာသူ ကတၱားဟူ၍ လည္းေကာင္း အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ျခင္းသည္ရွိေသာ္ ခံစားတတ္ေသာသူ ဟူ၍လည္းေကာင္း ပညတ္ကာမွ်ျဖင့္ ပညာရွိတို႔သည္ ေခၚေဝၚၾကကုန္၏။ (ဝိသုဒၶိမဂ္ ပညာဘူမိနိေဒၵသ)။ အနတၱဝါဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဝိသုဒၶိမဂ္၌ ရွင္ဗုဒၶေဃာသ၏ အရွင္းဆုံး အျပတ္သားဆုံးစကားမွာ။  ။

ဒုကၡသည္သာရွိ၏။ ဒုကၡကို ခံစားေသာသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ နိဗၺာန္သည္ရွိ၏။ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္မရွိ။ နိဗၺာန္သို႔သြားရာ အက်င့္ခရီးသည္ ရွိ၏။ နိဗၺာန္သို႔သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္မရွိ။

အထက္ပါစကားမ်ားသည္ ေထရဝါဒ ပါဠိစာေပမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မၾကာမီ ေပၚလာေသာ ဗုဒၶဂိုဏ္းၾကီး ၁၈ ဂုိဏ္းသည္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ အယူအဆကြဲလြဲေစကာမူ အတၱဝါဒကို အားလုံးတညီတညြတ္တည္း ပယ္ၾက၏။ ပုဂၢလဝါဒကို လက္ခံေသာ ဝဇၨီပုတၱကဂုိဏ္းသည္ သူတို႔၏ဝါဒကို အတၱဝါဒမဟုတ္ဟု ဆိုၾက၏။ မဇၩိမိကဂုိဏ္းကမူ အနတၱဝါဒကို ေထရဝါဒဂုိဏ္းထက္ ပိုမိုေလးနက္စြာ ေဟာေျပာၾက၍ ဓမၼကၡႏၶာကိုပင္ လက္မခံေခ်။ ထိုဂုိဏ္း၏ အဓိကဝါဒမွာ သုညတဝါဒျဖစ္၍ သူတို႔၏ သုတၱန္ေဒသနာတစ္ခု၌ သုညတဝါဒကို။   ။ ဤသုညေလာကၾကီးထဲ၌ ရုပ္ ေဝဒနာ သညာ သခၤါရ ဝိညာဏသည္ မရွိ။ နာမေဝါဟာရသည္ မရွိ။ အာရုံငါးပါးသည္ မရွိ။ ဝိဇၨာ အဝိဇၨာ အဝိဇၨာ၏ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာသည္ မရွိ။ ဇရာမရဏႏွင့္ သစၥာေလးပါး  နိဗၺာန္တရားသည္ မရွိ။ သတၱေလာက၌ ရွိရွိသမွ် သတၱဝါတို႔ကို ငါဘုရားသည္  ကယ္ခ်ြတ္၍ နိဗၺာန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုသတၱဝါ အသေခ်ၤအနႏၱကို ကယ္ခ်ြတ္ျပီးေသာအခါ အမွန္စင္စစ္ သတၱဝါတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ငါကယ္ခ်ြတ္ျပီးသည္ဟု မဆိုႏုိင္ေခ်။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အကယ္၍ ေဗာဓိသတၱသည္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါရွိသည္ဟု ယူဆပါက ေဗာဓိသတၱ အမွန္စင္စစ္ ျဖစ္မည္မဟုတ္ေခ်။ ေအဒီ ၁၅၀ ခုႏွစ္ေလာက္၌ ထြက္ေပၚခ့ဲေသာ နာဂါဇုန ဝသုဗႏၶဳစေသာ အ႒ကထာဆရာတို႔သည္ မဟာယာနဗုဒၶဝါဒကို မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခ့ဲေသာ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုဆရာတို႔သည္လည္း အတၱဝါဒကို ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ၾက၏။ ဝသုဗႏၶဳ စီရင္ေရးသားေသာ က်မ္းတစ္က်မ္း၌ ဝဇၨီပုတၱကဂုိဏ္း၏ ပုဂၢလဝါဒကို အက်ယ္ေဝဖန္ ဆန္းစစ္၍ ေခ်ပထား၏။ တရုတ္ ကိုးရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမ်ား၌ ယေန႔ထြန္းကားေနေသာ မဟာယာနဝါဒသည္ ေထရဝါဒႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ ကြဲလြဲေသာ္လည္း အတၱဝါဒကို ပယ္ရာ၌ တူညီ၏။ နာမည္ေက်ာ္ ဂ်ပန္ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းျပဳဆရာၾကီး ေဒါက္တာဆူဇူကီးက။   ။ ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒသည္ ဝိညာဏဓာတ္မွ နိစၥဓူဝအသခၤတ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ အယူကိုပယ္၍ သခၤါရတရား အားလုံးသည္ ကမၼနိယာမႏွင့္အညီ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾက၏။ယင္းတို႔သည္ ပ်က္စီးေသာသေဘာရွိ၍ ေနာက္ကြယ္၌ အတၱ ဇီဝရွိသည္ဆိုျခင္းမွာ လြဲမွားသည္သာမက အက်င့္သီလ၏ ေဘးအႏၱရာယ္လည္းျဖစ္၏။ 

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ ဗုဒၶဝါဒဂုိဏ္းမ်ားတြင္ မည္သည့္ဂုိဏ္းမွ် အနတၱဝါဒကို မပယ္ၾကေခ်။ ဂုိဏ္းအားလုံးသည္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အမွန္မုခ်ရွိသက့ဲသို႔ ေျပာဆိုၾကေစကာမူ ပုဂၢိဳလ္သတၱါသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ လကၡဏ ရသဂုဏ္ျဒပ္ အစုအေပါင္းမွ်သာျဖစ္၍ အနိစၥသခၤါရ တရားမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ အနတၱဝါဒသည္ ကမၻာေပၚရွိ ဗုဒၶဝါဒဂုိဏ္းအားလုံး လက္ခံယုံၾကည္ေသာ ဝါဒျဖစ္၏။ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္စက္လည္ပုံကို သရုပ္ေဖာ္ရာ၌ သခၤါရတရားကို ျပသေသာရုပ္ပုံတြင္ အနတၱတရားသည္ေပၚလြင္ထင္ရွား၏။ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အဇႏၱ လွိဏ္ဂူ၏ နံရံတြင္ ေရးဆြဲထားေသာ ပုံမ်ား၌ သခၤါရတရားကို အိုးထိန္းစက္၌ အိုးထိန္းသည္ အိုးမ်ားျပဳလုပ္ေနေသာ ရုပ္ပုံျဖင့္ျပ၏။ တိဗက္ဗုဒၶပန္းခ်ီ ကားမ်ားတြင္ကား အိုးထိန္းသည္၏ ရုပ္ပုံကို မေတြ႔ရေခ်။ ဂ်ပန္ ဗုဒၶပန္ခ်ီကားမ်ား၌လည္း အိုးထိန္းသည္မပါဘဲ အိုးမ်ားကိုသာ ျပထား၏။ (----ဆက္ရန္) {ဦးေအးေမာင္}  


အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၂) 
**************** 
အရွင္ေမာဠိယ ဖဂၢဳန မေထရ္သည္ ဗုဒၶအား အရွင္ဘုရား ဝိညာဏအာဟာရကို အဘယ္သူသည္ သုံးေဆာင္စားေသာက္ပါသနည္း ဟုေမးေလွ်ာက္၏။ 
 
ထိုအခါ ဗုဒၶက သင္၏ အေမးသည္ မသင့္ေလွ်ာ္ေခ်။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါက သုံးေဆာင္စားေသာက္သည္ဟ ု ငါဘုရားမေဟာ။ ငါဘုရားကို အရွင္ဘုရား ဝိညာဏ္သည္ အဘယ္တရား၏ အေၾကာင္းျဖစ္ပါသနည္းဟု ေမးရာ၏။ ဤအေမးပုစၦာ၌ ဝိညာဏ္သည္ ေနာင္အဆက္ဆက္ေသာ နာမ္ရုပ္ သဠာယတနစသည္တို႔ ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္သည္ဟူေသာ အေျဖသည္ သင့္ေလ်ာ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ 
 
(နိဒါနသံယုတ္ ေမာဠိယဖဂၢဳနသုတ္)။ သံယုတၱနိကာယ္၌ ထိုနည္းႏွင္ႏွင္ေဟာေသာ အျခားေဒသနာ အေျမာက္အမ်ားရွိ၏။ ဗုဒၶသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အနတၱတရားကို ထပ္တလဲလဲ အေလးအနက္ ေဟာေတာ္မူပါသနည္း။ အတၱဒိ႒ိသည္ လူတို႔၌ အခိုင္အမာစြဲျမဲေနေသာ ဒိ႒ိျဖစ္၏။ 
 
အထက္၌ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ ေမာဠိယဖဂၢဳန မေထရ္သည္ပင္ ဗုဒၶက ရွင္းျပေတာ္မူေသာ္လည္း ေကာင္းစြာသိျမင္နားလည္ ေက်နပ္ဟန္မရွိ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုမေထရ္သည္ ေနာက္ကာလ၌ သိကၡာခ်၍ လူထြက္၏။ (နိဒါနသံယုတ္ ကဠာရခတၱိယ ဘိကၡဳသုတ္)။ အတၱဒိ႒ိသည္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ပိတ္ပင္တားဆီးေသာ မာနဒိ႒ိ အစရွိသည့္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္၏။ လူတို႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ခံစားရျခင္း၏ မူလအေၾကာင္းတစ္ပါးျဖစ္၏။
 
 "ခႏၶာငါးပါးသည္ ငါ၏ ဥစၥာတည္းဟု တဏွာဒိ႒ိအားျဖင့္ စြဲမွတ္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အား ရုပ္နာမ္တရားတို႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးေသာေၾကာင့္ စိုးရိမ္ျခင္း ငိုေၾကြးျမည္တမ္းျခင္း ႏွလုံးမသာျခင္း ျပင္းစြာပင္ပန္းျခင္းတို႔ ျဖစ္ကုန္၏။ (ခႏၶသံယုတ္ နကုလပိတုသုတ္)။ ထို႔အျပင္ အကယ္၍ လူတို႔သည္ မေျပာင္းလဲဘဲ ထာဝရတည္ျမဲေနေသာ အတၱရွိသည္ဟု ထင္မွားေနပါက မိမိတို႔၏ ၾကီးပြားမွု (ဝါ) တိုးတက္ေျပာင္းလဲမွုအတြက္ အားထုတ္ျပဳလုပ္ဖြယ္ အေၾကာင္းရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ 
 
 "အို ရဟန္း အတၱေဘာကို ရျခင္းသည္ ခိုင္ျမဲသည္ ထာဝရတည္သည္ ေျမၾကီးျမင္းမိုရ္ေတာင္ ေနလတို႔က့ဲသို႔ အျမဲတည္သည္ အကယ္၍ျဖစ္ျငားအ့ံ ဝဋ္ဆင္းရဲ၏အဆုံးကို ေကာင္းစြာျပဳျခင္းငွါ ဤျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သုံးျခင္းသည္ မထင္ေလရာ။ (ခႏၶသံယုတ္ ေဂါမယသုတ္)

ပိဋကတ္စာေပ၌ အနတၱဝါဒႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ဗုဒၶ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားမွတစ္ပါး တပည့္သာဝကမ်ား၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏။ ငါ့ရွင္ဒသက စင္စစ္ေသာ္ကား ငါ့အား ဥပါဒါနကၡႏၶာ ငါးပါးတို႔၌ ငါဟူ၍ မာနအားျဖင့္ စြဲဆိုျခင္းျဖစ္ေသး၏။ ဤခႏၶာငါးပါးသည္ ငါေကာင္းသည္ ဟုတ္၏ဟု ဒိ႒ိအားျဖင့္ကား ရွု႕ျခင္း ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္းမျပဳ။ (ခႏၶသံယုတ္ ေခမကသုတ္)။ ငါ့ရွင္သာရိပုတၱရာ အိုမွု ေသမွု ဇရာမရဏကို မိမိသည္ ျပဳအပ္သေလာ သူတစ္ပါးသည္ျပဳအပ္သေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ မိမိလည္း ျပဳအပ္ သူတစ္ပါးလည္း ျပဳအပ္သေလာ။ 
 
သို႔တည္းမဟုတ္ မည္သူမွ်မျပဳဘဲ ဇရာမရဏတို႔သည္ မိမိသည္မျပဳ အတၱသည္မရွိ (သေမၼာဟဝိေနာဒနီ) အလုံးစုံေသာ ဘဝ အလုံးစုံေသာ ေယာနိ အလုံးစုံေသာ ဂတိ အလုံးစုံေသာ ဝိညာဏ႒ိတိ အလုံးစုံေသာ သတၱဝါတို႔၌ အေၾကာင္းအက်ိဳးစပ္သည္၏ အစြမ္းျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ေသာ နာမ္ရုပ္မွ်သာ ထင္၏။ ေယာဂီသည္ အေၾကာင္းတရားထက္ အလြန္ျပဳတတ္ေသာ ျဗဟၼာ ဗိႆႏုိးစေသာ ကတၱားကိုမျမင္။ ဝိပါက္၏ အဆင့္ဆင့္ျဖစ္ျခင္းကို လြန္၍ အက်ိဳးဝိပါက္ကို ခံစားတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကတၱားကို မျမင္။ 
 
စင္စစ္ေသာ္ကား အေၾကာင္းတရားရွိသည္ရွိေသာ္ ျပဳတတ္ေသာသူ ကတၱားဟူ၍ လည္းေကာင္း အဆင့္ဆင့္ ျဖစ္ျခင္းသည္ရွိေသာ္ ခံစားတတ္ေသာသူ ဟူ၍လည္းေကာင္း ပညတ္ကာမွ်ျဖင့္ ပညာရွိတို႔သည္ ေခၚေဝၚၾကကုန္၏။ (ဝိသုဒၶိမဂ္ ပညာဘူမိနိေဒၵသ)။ အနတၱဝါဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဝိသုဒၶိမဂ္၌ ရွင္ဗုဒၶေဃာသ၏ အရွင္းဆုံး အျပတ္သားဆုံးစကားမွာ။ ။

ဒုကၡသည္သာရွိ၏။ ဒုကၡကို ခံစားေသာသူ တစ္စုံတစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ နိဗၺာန္သည္ရွိ၏။ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္မရွိ။ နိဗၺာန္သို႔သြားရာ အက်င့္ခရီးသည္ ရွိ၏။ နိဗၺာန္သို႔သြားေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္မရွိ။

အထက္ပါစကားမ်ားသည္ ေထရဝါဒ ပါဠိစာေပမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားျဖစ္၏။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူျပီးေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မၾကာမီ ေပၚလာေသာ ဗုဒၶဂိုဏ္းၾကီး ၁၈ ဂုိဏ္းသည္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ အယူအဆကြဲလြဲေစကာမူ အတၱဝါဒကို အားလုံးတညီတညြတ္တည္း ပယ္ၾက၏။ ပုဂၢလဝါဒကို လက္ခံေသာ ဝဇၨီပုတၱကဂုိဏ္းသည္ သူတို႔၏ဝါဒကို အတၱဝါဒမဟုတ္ဟု ဆိုၾက၏။ မဇၩိမိကဂုိဏ္းကမူ အနတၱဝါဒကို ေထရဝါဒဂုိဏ္းထက္ ပိုမိုေလးနက္စြာ ေဟာေျပာၾက၍ ဓမၼကၡႏၶာကိုပင္ လက္မခံေခ်။ 
 
 ထိုဂုိဏ္း၏ အဓိကဝါဒမွာ သုညတဝါဒျဖစ္၍ သူတို႔၏ သုတၱန္ေဒသနာတစ္ခု၌ သုညတဝါဒကို။ ။ 
 
ဤသုညေလာကၾကီးထဲ၌ ရုပ္ ေဝဒနာ သညာ သခၤါရ ဝိညာဏသည္ မရွိ။ နာမေဝါဟာရသည္ မရွိ။ အာရုံငါးပါးသည္ မရွိ။ ဝိဇၨာ အဝိဇၨာ အဝိဇၨာ၏ခ်ဳပ္ျငိမ္းရာသည္ မရွိ။ ဇရာမရဏႏွင့္ သစၥာေလးပါး နိဗၺာန္တရားသည္ မရွိ။ သတၱေလာက၌ ရွိရွိသမွ် သတၱဝါတို႔ကို ငါဘုရားသည္ ကယ္ခ်ြတ္၍ နိဗၺာန္သို႔ ပို႔ေဆာင္ရမည္ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ထိုသတၱဝါ အသေခ်ၤအနႏၱကို ကယ္ခ်ြတ္ျပီးေသာအခါ အမွန္စင္စစ္ သတၱဝါတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် ငါကယ္ခ်ြတ္ျပီးသည္ဟု မဆိုႏုိင္ေခ်။ 
 
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အကယ္၍ ေဗာဓိသတၱသည္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါရွိသည္ဟု ယူဆပါက ေဗာဓိသတၱ အမွန္စင္စစ္ ျဖစ္မည္မဟုတ္ေခ်။ ေအဒီ ၁၅၀ ခုႏွစ္ေလာက္၌ ထြက္ေပၚခ့ဲေသာ နာဂါဇုန ဝသုဗႏၶဳစေသာ အ႒ကထာဆရာတို႔သည္ မဟာယာနဗုဒၶဝါဒကို မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခ့ဲေသာ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ထိုဆရာတို႔သည္လည္း အတၱဝါဒကို ျပတ္ျပတ္သားသား ပယ္ၾက၏။ ဝသုဗႏၶဳ စီရင္ေရးသားေသာ က်မ္းတစ္က်မ္း၌ ဝဇၨီပုတၱကဂုိဏ္း၏ ပုဂၢလဝါဒကို အက်ယ္ေဝဖန္ ဆန္းစစ္၍ ေခ်ပထား၏။
 
 တရုတ္ ကိုးရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမ်ား၌ ယေန႔ထြန္းကားေနေသာ မဟာယာနဝါဒသည္ ေထရဝါဒႏွင့္ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ ကြဲလြဲေသာ္လည္း အတၱဝါဒကို ပယ္ရာ၌ တူညီ၏။ နာမည္ေက်ာ္ ဂ်ပန္ ဗုဒၶဘာသာက်မ္းျပဳဆရာၾကီး ေဒါက္တာဆူဇူကီးက။ ။ ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒသည္ ဝိညာဏဓာတ္မွ နိစၥဓူဝအသခၤတ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ အယူကိုပယ္၍ သခၤါရတရား အားလုံးသည္ ကမၼနိယာမႏွင့္အညီ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာၾက၏။ယင္းတို႔သည္ ပ်က္စီးေသာသေဘာရွိ၍ ေနာက္ကြယ္၌ အတၱ ဇီဝရွိသည္ဆိုျခင္းမွာ လြဲမွားသည္သာမက အက်င့္သီလ၏ ေဘးအႏၱရာယ္လည္းျဖစ္၏။

ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၌ ဗုဒၶဝါဒဂုိဏ္းမ်ားတြင္ မည္သည့္ဂုိဏ္းမွ် အနတၱဝါဒကို မပယ္ၾကေခ်။ ဂုိဏ္းအားလုံးသည္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အမွန္မုခ်ရွိသက့ဲသို႔ ေျပာဆိုၾကေစကာမူ ပုဂၢိဳလ္သတၱါသည္ စင္စစ္အားျဖင့္ လကၡဏ ရသဂုဏ္ျဒပ္ အစုအေပါင္းမွ်သာျဖစ္၍ အနိစၥသခၤါရ တရားမွ်သာျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားၾက၏။ ဤသို႔ျဖင့္ အနတၱဝါဒသည္ ကမၻာေပၚရွိ ဗုဒၶဝါဒဂုိဏ္းအားလုံး လက္ခံယုံၾကည္ေသာ ဝါဒျဖစ္၏။ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္စက္လည္ပုံကို သရုပ္ေဖာ္ရာ၌ သခၤါရတရားကို ျပသေသာရုပ္ပုံတြင္ အနတၱတရားသည္ေပၚလြင္ထင္ရွား၏။
 
 အိႏၵိယႏုိင္ငံ အဇႏၱ လွိဏ္ဂူ၏ နံရံတြင္ ေရးဆြဲထားေသာ ပုံမ်ား၌ သခၤါရတရားကို အိုးထိန္းစက္၌ အိုးထိန္းသည္ အိုးမ်ားျပဳလုပ္ေနေသာ ရုပ္ပုံျဖင့္ျပ၏။ တိဗက္ဗုဒၶပန္းခ်ီ ကားမ်ားတြင္ကား အိုးထိန္းသည္၏ ရုပ္ပုံကို မေတြ႔ရေခ်။ ဂ်ပန္ ဗုဒၶပန္ခ်ီကားမ်ား၌လည္း အိုးထိန္းသည္မပါဘဲ အိုးမ်ားကိုသာ ျပထား၏။ 
 
 (----ဆက္ရန္) {ဦးေအးေမာင္}
 

No comments:

Post a Comment