/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Thursday, January 30, 2014

*** ဓမၼာရံု ***

Photo: ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ဓမၼာရံုေတြရိွေပမယ့္ ဦးဇင္းတို ့နားလည္တာက ဓမၼာရံုဆိုတာ သာေရးနာေရး ေတြျပဳလုပ္ဖို ့၊ဆြမ္းေလာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ ျပဳလုပ္ဖို ့၊ ဒီလိုလုပ္ၾကတာပဲ ေတြၿကံုရပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ဓမၼာရံုဆိုတာ တရားထိုင္ရမယ္လို ့နားလည္မႈမရိွခဲ့ပါဘူး။
ဓမၼာရံုနားမွာေတာ့ေနခဲ့တာပဲ ဓမၼာရံုဆိုတာကို ကိုယ္နားလည္တာက တစ္မ်ဳိးပါ။ တရားရိပ္သာေတြေရာက္တဲ့အခါၾကမွ ဓမၼာရံုနဲ့ ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ ဓမၼာရံုဆိုတာ တရားနာဖို့၊ တရားအားထုတ္ဖို့ သံုးရမွာပဲဆိုတာကို နားလည္တာပါ။
ရပ္ထဲရြာထဲက ဓမၼာရံုေတြက ဘာျဖစ္လို့တရားအားမထုတ္သလဲဆိုေတာ့ ဓမၼာရံုျဖစ္ေျမာက္ သြားဖို့ကိုပဲ အဓိကထားတာပဲ၊ တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို ့ကို အဓိကထားတာမွ မဟုတ္တာ။ 

ဓမၼာရံုမရိွဘူး ဓမၼာရံုျဖစ္ဖို့ဆိုျပီး အေဆာက္အဦးတစ္ခုေဆာက္လုပ္ျပီး ဓမၼာရံုအျဖစ္သတ္မွတ္ဖို့ကိုပဲ အဓိကထားတဲ့ အခါၾကေတာ့
တရားအားထုတ္ျပီးေတာ့ တရားအလုပ္ကိုပဲအားကိုးျပီး ျဖစ္လာတဲ့ဓမၼာရံုမ်ဳိး 
မဟုတ္တဲ့အခါ ၾကေတာ့လည္း ရပ္ထဲရြာထဲကဓမၼာရံုေတြမွာ တရားအားထုတ္ဖို့ဆိုတာက ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ အခက္အခဲေတြရိွပါလိမ့္မယ္။ အစကတည္းကိုက သစၥာတရားေတြနာၾကားဖို့၊
အားထုတ္ဖို့၊ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရဖို့ဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္မ်ဳိးက အားနည္းခဲ့လို့ ရပ္ရြာထဲကဓမၼာရံုေတြကိုေတာ့ အျပည့္အဝ အားကိုးလို့မရပါဘူး။

သဘာဝတရားရိပ္သာဆိုတာၾကေတာ့ ၄၅လမ္းရိပ္သာဆိုလည္း ရိပ္သာမဖြင့္ခင္ကတည္းက ဆြမ္းစားပင့္တဲ့အိမ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ တရားေတြေဟာၾကားခဲ့တယ္၊ တရားေတြစုေပါင္းျပီးေတာ့မွ အားထုတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ေဆးရံုေဆးခန္းေပါင္းစံုမွာ လူမမာေပါင္းစံု၊ လူမမာရွင္ေပါင္းစံုနဲ့ လိုက္ပါျပီးေတာ့မွ တရားထိုင္တဲ့ ေယာဂီအမ်ဳိးမ်ဳိး တရားအားထုတ္ခဲ့တာပါပဲ။ တကယ့္တရားအလုပ္ကို အားကိုးျပီးေတာ့မွ တည္ေဆာက္တဲ့ရိပ္သာပါ။

သန္လ်င္သဘာဝတရားရိပ္သာဆိုတာကလည္း မျပည့္စံုခင္ကလည္း မျပည့္စံုသလိုပဲ ဦးဇင္းတို့ဘက္ကလည္း    တရားေတြေဟာၾကားတယ္၊ ရိွတဲ့ေယာဂီေတြကလည္း    တရားနာတယ္၊ တရားအားထုတ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့၅နွစ္ေက်ာ္ကစျပီးေတာ့ မျပည့္စံုေတာ့လည္း မျပည့္စံုသလို၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး အထင္အျမင္အမွားခံရေတာ့လည္း ဒီေကာင္းတဲ့အလုပ္ကိုေတာ့ တစိုက္မတ္မတ္ျပဳလုပ္ခဲ့တာပါပဲ။ အလုပ္နဲ့တည္ေထာင္တဲ့ရိပ္သာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ရပ္ထဲရြာထဲမွာ အမ်ားကဓမၼာရံုလို့သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဓမၼာရံုနဲ့ေတာ့ တူမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဘာကြာလည္းဆိုေတာ့    ေယာဂီေတြေျမာက္မ်ားစြာ  တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္ကတရားအားထုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ ေဆးရံုမွာ ေဆးကုသရတာလြယ္သလို
 ေဆးကုတဲ့အလုပ္က အိမ္မွာလုပ္မယ္ဆိုရင္ အဆင္မေျပမႈေတြ အမ်ားအျပားရိွပါလိမ့္မယ္။ ေဆးရံုမွာလုပ္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ေနၾကေနရာမွာလုပ္တာမ်ဳိးၾကေတာ့ လုပ္ရတာလြယ္ကူပါတယ္။ အမ်ားတရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပမႈေတြအမ်ားျကီးရိွပါတယ္။
အားထုတ္ျပန္ေတာ့လည္း အခိ်န္စဲြ၊ ေနရာစဲြ၊ အေျခအေနစဲြ၊ နည္းလမ္းအစဲြေတြနဲ့ ျပဳလုပ္တာ မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အဲဒီအစဲြေတြကို ဆန့္က်င္ျပီးေတာ့မွ ျပဳလုပ္ပါမ်ားမယ္ဆိုရင္လည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အားထုတ္ဖို့ဆိုတာက လြယ္ကူတဲ့ေနရာျဖစ္လာပါတယ္။ တရားအလုပ္ကိုအဓိကထားရတယ္ဆိုတာ ကလည္း ေခတ္ကာလအေျခအေနအရ တရားကိုအားကိုးဖို့ဆိုတာ အင္မတန္ျကီးမားတဲ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေနလို့ပါ။ တရားအလုပ္အေၾကာင္းကိုေတာ့ သိၾကတယ္။ တကယ္တမ္းက်င့္ျကံအားထုတ္တာၾကေတာ့ နည္းတယ္။

အဲဒီအျပင္ တရားအလုပ္နဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွလည္း တရားအားထုတ္ရင္ ရူးသြားနိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြကလည္း အားျကီးေနတယ္။
 စာသင္တာကမွ စာတတ္အုန္းမယ္၊ သမထေတြ လုပ္တာကမွ သမထကေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္နိုင္ေသးတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ တရားက လည္းရဖို့ကလြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ မေရရာမေသခ်ာဘူး။ မေသခ်ာတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ျပီးေတာ့မွ တရားလည္းမရ၊ ေလာကီေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြလည္းမရနဲ့ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္နဲ့ ဒုကၡေရာက္သြားမယ္ ဆိုတဲ့မွားယြင္းတဲ့နားလည္မႈေတြက အင္မတန္လႊမ္းမိုးေနတဲ့ အေျခအေနမို်းျဖစ္ခဲ့လို့၊ မေရရာမေသခ်ာ မႈေတြကမ်ားလို့ အႏ ၱရာယ္ေတြကျကီးမားလို့ေပါ့။

အႏ ၱရာယ္ေတြကျကီးမားတယ္ဆိုတာက တကယ့္တရားအလုပ္နဲ့ ပတ္သက္ျပီးေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေယာဂီေတြေရာ၊ တရားအားမထုတ္တဲ့လူေတြေရာ နားလည္တဲ့တရားအလုပ္ဆိုတာက အင္မတန္ အႏ ၱရာယ္မ်ားတဲ့၊ မေရရာမေသခ်ာတဲ့၊ ေကာင္းက်ဳိးထက္ ဆိုးက်ဳိးကသာပိုမ်ားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကလို့ တရားနဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ နားလည္မႈအမွားက အားျကီးေနလို့လည္း တရားအလုပ္ဆိုတာ တကယ္လုပ္ဖို့ကိုလိုအပ္ပါတယ္။

တစ္ဘက္မွာလည္း ေခတ္ကာလအေနအထားအရ၊ စားဝတ္ေနေရးျပႆနာေတြ၊ မိသားစု ျပႆနာေတြ၊ ေဆြမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းျပႆနာေတြ ဒါေတြကအင္မတန္အားႀကီးတဲ့အတြက္ကိုပဲ ဝိပႆနာဆိုတဲ့ အင္မတန္အားႀကီးတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ဖို ့၊ အားကိုးဖို့ဆိုတာက အင္မတန္ကိုလိုအပ္ ေနတဲ့ကြက္လပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဦးဇင္းအေနနဲ့က ကိုယ့္ရဲ့နားလည္မႈအမွားေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ့အားကိုးအမွား ေတြ၊ လုပ္ရပ္အမွားေတြကို တရားအားကိုးျပီးေတာ့မွ ေျဖရွင္းခဲ့သလို အမ်ားရဲ့အမွားေတြကိုလည္း တရားရိပ္သာဖြင့္လွစ္ျပီး တရားေတြေဟာၾကားျပီးေတာ့ ကူညီျပီးေတာ့မွေျဖရွင္းေပးျခင္းပါပဲ။
 ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ဆိုတာ ေသးေသးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကီးႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ဖို့ဆိုတာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ ေန ့စဥ္ပံုမွန္တရားနာ၊ တရားအားထုတ္ဖို့ဆိုတာလည္း ပိုျပီးေတာ့မွခက္ခဲတယ္။

 အဓိက ကေတာ့စိတ္မဝင္စားလို ့ေပါ့။ လူေျပာ-သူေျပာေတြ၊ အရူးစကားေတြ၊ ေကာလဟာလေတြ ဒါေတြကို အရမ္းစိတ္ဝင္စားေနေတာ့ တရားကိုစိတ္ဝင္စားဖို့ဆိုတာ အင္မတန္ခက္ခဲပါတယ္။ ဟိုဟာလုပ္ခ်င္-ဒီဟာလုပ္ခ်င္၊ ဟိုဟာသိခ်င္-ဒီဟာသိခ်င္၊ ဟိုသြားခ်င္-ဒီသြားခ်င္၊ ဟိုဟာစားခ်င္-ဒီဟာစားခ်င္ ဒီလို ကိုယ္လို-သူလို အလုပ္ေတြပဲ အရမ္းကိုစိတ္ဝင္စားတဲ့အခါၾကေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့အလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားဖို့ဆိုတာက အခက္အခဲေတြအမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသာရ (သဘာ၀တရားရိပ္သာ)
(၁ဝ-၁၂-၂ဝ၁၃) သန္လ်င္သဘာဝတရားရိပ္သာ သတိပ႒ာန္ဓမၼာရံုတြင္
 ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္  

 ရပ္ထဲရြာထဲမွာ ဓမၼာရံုေတြရိွေပမယ့္ ဦးဇင္းတို ့နားလည္တာက ဓမၼာရံုဆိုတာသာေရးနာေရး ေတြျပဳလုပ္ဖို ့၊ဆြမ္းေလာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ
 ျပဳလုပ္ဖို ့၊ ဒီလိုလုပ္ၾကတာပဲ ေတြႀကံဳရပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ ဓမၼာရံုဆိုတာ တရားထိုင္ရမယ္လို ့နားလည္မႈမရိွခဲ့ပါဘူး။
ဓမၼာရံုနားမွာေတာ့ေနခဲ့တာပဲ ဓမၼာရံုဆိုတာကို ကိုယ္နားလည္တာက တစ္မ်ဳိးပါ။ တရားရိပ္သာေတြေရာက္တဲ့အခါၾကမွ ဓမၼာရံုနဲ့ ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ ဓမၼာရံုဆိုတာ တရားနာဖို့၊ တရားအားထုတ္ဖို့ သံုးရမွာပဲဆိုတာကို နားလည္တာပါ။
ရပ္ထဲရြာထဲက ဓမၼာရံုေတြက ဘာျဖစ္လို့တရားအားမထုတ္သလဲဆိုေတာ့ ဓမၼာရံုျဖစ္ေျမာက္ သြားဖို့ကိုပဲ အဓိကထားတာပဲ၊ တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို ့ကို အဓိကထားတာမွ မဟုတ္တာ။

ဓမၼာရံုမရိွဘူး ဓမၼာရံုျဖစ္ဖို့ဆိုျပီး အေဆာက္အဦးတစ္ခုေဆာက္လုပ္ျပီး ဓမၼာရံုအျဖစ္သတ္မွတ္ဖို့ကိုပဲ အဓိကထားတဲ့ အခါၾကေတာ့
တရားအားထုတ္ျပီးေတာ့ တရားအလုပ္ကိုပဲအားကိုးျပီး ျဖစ္လာတဲ့ဓမၼာရံုမ်ဳိး
မဟုတ္တဲ့အခါ ၾကေတာ့လည္း ရပ္ထဲရြာထဲကဓမၼာရံုေတြမွာ တရားအားထုတ္ဖို့ဆိုတာက ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ အခက္အခဲေတြရိွပါလိမ့္မယ္။ အစကတည္းကိုက သစၥာတရားေတြနာၾကားဖို့၊
အားထုတ္ဖို့၊ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရဖို့ဆိုတဲ့ ဦးတည္ခ်က္မ်ဳိးက အားနည္းခဲ့လို့ ရပ္ရြာထဲကဓမၼာရံုေတြကိုေတာ့ အျပည့္အဝ အားကိုးလို့မရပါဘူး။

သဘာဝတရားရိပ္သာဆိုတာၾကေတာ့ ၄၅လမ္းရိပ္သာဆိုလည္း ရိပ္သာမဖြင့္ခင္ကတည္းက ဆြမ္းစားပင့္တဲ့အိမ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ တရားေတြေဟာၾကားခဲ့တယ္၊ တရားေတြစုေပါင္းျပီးေတာ့မွ အားထုတ္ခဲ့တာပါပဲ။ ေဆးရံုေဆးခန္းေပါင္းစံုမွာ လူမမာေပါင္းစံု၊ လူမမာရွင္ေပါင္းစံုနဲ့ လိုက္ပါျပီးေတာ့မွ တရားထိုင္တဲ့ ေယာဂီအမ်ဳိးမ်ဳိး တရားအားထုတ္ခဲ့တာပါပဲ။ တကယ့္တရားအလုပ္ကို အားကိုးျပီးေတာ့မွ တည္ေဆာက္တဲ့ရိပ္သာပါ။

သန္လ်င္သဘာဝတရားရိပ္သာဆိုတာကလည္း မျပည့္စံုခင္ကလည္း မျပည့္စံုသလိုပဲ ဦးဇင္းတို့ဘက္ကလည္း တရားေတြေဟာၾကားတယ္၊ ရိွတဲ့ေယာဂီေတြကလည္း တရားနာတယ္၊ တရားအားထုတ္တယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့၅နွစ္ေက်ာ္ကစျပီးေတာ့ မျပည့္စံုေတာ့လည္း မျပည့္စံုသလို၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး အထင္အျမင္အမွားခံရေတာ့လည္း ဒီေကာင္းတဲ့အလုပ္ကိုေတာ့ တစိုက္မတ္မတ္ျပဳလုပ္ခဲ့တာပါပဲ။ အလုပ္နဲ့တည္ေထာင္တဲ့ရိပ္သာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ရပ္ထဲရြာထဲမွာ အမ်ားကဓမၼာရံုလို့သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဓမၼာရံုနဲ့ေတာ့ တူမွာမဟုတ္ပါဘူး။

ဘာကြာလည္းဆိုေတာ့ ေယာဂီေတြေျမာက္မ်ားစြာ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္ကတရားအားထုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ ေဆးရံုမွာ ေဆးကုသရတာ

လြယ္သလို
ေဆးကုတဲ့အလုပ္က အိမ္မွာလုပ္မယ္ဆိုရင္ အဆင္မေျပမႈေတြ အမ်ားအျပားရိွပါလိမ့္မယ္။ ေဆးရံုမွာလုပ္တယ္ဆိုရင္ လုပ္ေနၾကေနရာမွာလုပ္တာမ်ဳိးၾကေတာ့ လုပ္ရတာလြယ္ကူပါတယ္။ အမ်ားတရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အားထုတ္ရတာ အဆင္ေျပမႈေတြအမ်ားျကီးရိွပါတယ္။
အားထုတ္ျပန္ေတာ့လည္း အခိ်န္စဲြ၊ ေနရာစဲြ၊ အေျခအေနစဲြ၊ နည္းလမ္းအစဲြေတြနဲ့ ျပဳလုပ္တာ မ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အဲဒီအစဲြေတြကို ဆန့္က်င္ျပီးေတာ့မွ ျပဳလုပ္ပါမ်ားမယ္ဆိုရင္လည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ အားထုတ္ဖို့ဆိုတာက လြယ္ကူတဲ့ေနရာျဖစ္လာပါတယ္။ တရားအလုပ္ကိုအဓိကထားရတယ္ဆိုတာ ကလည္း ေခတ္ကာလအေျခအေနအရ တရားကိုအားကိုးဖို့ဆိုတာ အင္မတန္ျကီးမားတဲ့ လိုအပ္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ေနလို့ပါ။ တရားအလုပ္အေၾကာင္းကိုေတာ့ သိၾကတယ္။ တကယ္တမ္းက်င့္ျကံအားထုတ္တာၾကေတာ့ နည္းတယ္။

အဲဒီအျပင္ တရားအလုပ္နဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွလည္း တရားအားထုတ္ရင္ ရူးသြားနိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြကလည္း အားျကီးေနတယ္။
စာသင္တာကမွ စာတတ္အုန္းမယ္၊ သမထေတြ လုပ္တာကမွ သမထကေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္နိုင္ေသးတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့အခါၾကေတာ့ တရားက လည္းရဖို့ကလြယ္တာမဟုတ္ဘူး။ မေရရာမေသခ်ာဘူး။ မေသခ်ာတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ျပီးေတာ့မွ တရားလည္းမရ၊ ေလာကီေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြလည္းမရနဲ့ ဟိုမေရာက္ဒီမေရာက္နဲ့ ဒုကၡေရာက္သြားမယ္ ဆိုတဲ့မွားယြင္းတဲ့နားလည္မႈေတြက အင္မတန္လႊမ္းမိုးေနတဲ့ အေျခအေနမို်းျဖစ္ခဲ့လို့၊ မေရရာမေသခ်ာ မႈေတြကမ်ားလို့ အႏ ၱရာယ္ေတြကျကီးမားလို့ေပါ့။

အႏ ၱရာယ္ေတြကျကီးမားတယ္ဆိုတာက တကယ့္တရားအလုပ္နဲ့ ပတ္သက္ျပီးေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေယာဂီေတြေရာ၊ တရားအားမထုတ္တဲ့လူေတြေရာ နားလည္တဲ့တရားအလုပ္ဆိုတာက အင္မတန္ အႏ ၱရာယ္မ်ားတဲ့၊ မေရရာမေသခ်ာတဲ့၊ ေကာင္းက်ဳိးထက္ ဆိုးက်ဳိးကသာပိုမ်ားတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိးျဖစ္ေနၾကလို့ တရားနဲ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့မွ နားလည္မႈအမွားက အားျကီးေနလို့လည္း တရားအလုပ္ဆိုတာ တကယ္လုပ္ဖို့ကိုလိုအပ္ပါတယ္။

တစ္ဘက္မွာလည္း ေခတ္ကာလအေနအထားအရ၊ စားဝတ္ေနေရးျပႆနာေတြ၊ မိသားစု ျပႆနာေတြ၊ ေဆြမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္းျပႆနာေတြ ဒါေတြကအင္မတန္အားႀကီးတဲ့အတြက္ကိုပဲ ဝိပႆနာဆိုတဲ့ အင္မတန္အားႀကီးတဲ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ဖို ့၊ အားကိုးဖို့ဆိုတာက အင္မတန္ကိုလိုအပ္ ေနတဲ့ကြက္လပ္ျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္လည္း ဦးဇင္းအေနနဲ့က ကိုယ့္ရဲ့နားလည္မႈအမွားေတြ၊ ကိုယ့္ရဲ့အားကိုးအမွား ေတြ၊ လုပ္ရပ္အမွားေတြကို တရားအားကိုးျပီးေတာ့မွ ေျဖရွင္းခဲ့သလို အမ်ားရဲ့အမွားေတြကိုလည္း တရားရိပ္သာဖြင့္လွစ္ျပီး တရားေတြေဟာၾကားျပီးေတာ့ ကူညီျပီးေတာ့မွေျဖရွင္းေပးျခင္းပါပဲ။
ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ဆိုတာ ေသးေသးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကီးႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ဖို့ဆိုတာ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ ေန ့စဥ္ပံုမွန္တရားနာ၊ တရားအားထုတ္ဖို့ဆိုတာလည္း ပိုျပီးေတာ့မွခက္ခဲတယ္။

အဓိက ကေတာ့စိတ္မဝင္စားလို ့ေပါ့။ လူေျပာ-သူေျပာေတြ၊ အရူးစကားေတြ၊ ေကာလဟာလေတြ ဒါေတြကို အရမ္းစိတ္ဝင္စားေနေတာ့ တရားကိုစိတ္ဝင္စားဖို့ဆိုတာ အင္မတန္ခက္ခဲပါတယ္။ ဟိုဟာလုပ္ခ်င္-ဒီဟာလုပ္ခ်င္၊ ဟိုဟာသိခ်င္-ဒီဟာသိခ်င္၊ ဟိုသြားခ်င္-ဒီသြားခ်င္၊ ဟိုဟာစားခ်င္-ဒီဟာစားခ်င္ ဒီလို ကိုယ္လို-သူလို အလုပ္ေတြပဲ အရမ္းကိုစိတ္ဝင္စားတဲ့အခါၾကေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့အလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားဖို့ဆိုတာက အခက္အခဲေတြအမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသာရ (သဘာ၀တရားရိပ္သာ)
(၁ဝ-၁၂-၂ဝ၁၃) သန္လ်င္သဘာဝတရားရိပ္သာ သတိပ႒ာန္ဓမၼာရံုတြင္
ေဟာၾကားေသာတရားေတာ္မွ ျပန္လည္မွ်ေ၀သည္။

No comments:

Post a Comment