/-KK9_loa7vd0/UlGdvjyytmI/AAAAAAAAAJo/CYASBcEvf-Q/s1600/2.jpg /-lOmPFrl8XPM/UlGenrethAI/AAAAAAAAAJw/C2micEpuq98/s1600/3.jpg /-dYluM4WJoPk/UlGfQQftlJI/AAAAAAAAAJ4/jX-Uiar9weI/s1600/4.jpg /-nf8EdURdPWM/UlGf2-kc_eI/AAAAAAAAAKE/4FuxaCOarrQ/s1600/5.jpg /-saSqQhWsORI/UlGgWZb5BgI/AAAAAAAAAKM/NfXGousgxi8/s1600/6.jpg /-p8qKxxsXUqM/UlGg--8YPdI/AAAAAAAAAKY/xdBXvKSdXHc/s1600/7.jpg /-xIWC0FyHziE/UlGhgDvPjYI/AAAAAAAAAKg/KcDEVlbzTms/s1600/8.jpg /-ExizPq5U6WY/UlGh77XvSNI/AAAAAAAAAKo/-7_9l0K2i6g/s1600/9.jpg /-iINrw4I_6xg/UlGicQAf_wI/AAAAAAAAAKw/tGhsKFdLkgg/s1600/10.jpg /-ntDceJpthvQ/UlGjACykVeI/AAAAAAAAAK4/VHQQr32TK0U/s1600/11.jpg /-fqxH_m2LEEY/UlGjaObMvdI/AAAAAAAAALA/f9HaRWYO-AI/s1600/12.jpg /-xfECeCe_dDQ/UlGj-pQU9qI/AAAAAAAAALM/WM1hVLQNyOo/s1600/13.jpg /-BHG1G4ixBh8/UlGkl-z-QEI/AAAAAAAAALQ/GoWqxWOgYz4/s1600/14.jpg /-BlczOY9iWk8/UlGlF5V_25I/AAAAAAAAALY/nrFbp34VOko/s1600/15.jpg /-Cb5m_KgyDAk/UlIE8rsSOkI/AAAAAAAAAMQ/1oHjlhDHZ14/s1600/17.jpg /-yRwSwv5w8No/UlIFmUIqjwI/AAAAAAAAAMY/zktN7vgxukU/s1600/18.jpg /-inFEfyNQYIE/UlIGAPR0JvI/AAAAAAAAAMg/v21K2Odt1zc/s1600/19.jpg /-G7ntu7ury4E/UlIGUaQi37I/AAAAAAAAAMo/AZ01F8UsI58/s1600/20.jpg /-I8vCUhCS3oA/UlIKBPqQLrI/AAAAAAAAAM0/ut8eJGAsSKE/s1600/21.jpg /-41ZwK7gIr2U/UlIKXb5gzLI/AAAAAAAAAM8/WvSg-oULtgE/s1600/22.jpg /-TojgOyhekdE/UlIKrjq5bJI/AAAAAAAAANE/rRl37fDU1SM/s1600/23.jpg /http://4.bp.blogspot.com/-64lFCmprlo4/UlIK93uB36I/AAAAAAAAANM/xlqs8O3Iljg/s1600/24.jpg /-FijLnHXN310/UlILMwydP7I/AAAAAAAAANU/UGrU5m5Qlik/s1600/25.jpg /-rCOON1atlAQ/UlIRGg-JUjI/AAAAAAAAANk/jmvr2gslKRY/s1600/26.jpg /-KhgTbZa636A/UlIRZyiryKI/AAAAAAAAANs/IVePjv0E68o/s1600/27.jpg /-GEj3iQziOPI/UlIRrWcGrrI/AAAAAAAAAN0/w5UwiZDN-5U/s1600/28.jpg /-qCBbdjQUzx4/UlIR7nMVOtI/AAAAAAAAAN8/uuovzhoG2P8/s1600/29.jpg /-TUkx_9ZzINw/UlISLSaznOI/AAAAAAAAAOE/cizev9CP9UI/s1600/30.jpg

Wednesday, January 29, 2014

*** အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၃) ***

Photo: အနတၱဝါဒ
-----------
အပိုင္း(၃)

(ခ) အတၱ-အနတၱျပႆနာ
----------------------------
အနတၱဝါဒသည္ ပါဠိ သကၠတပိဋကတ္တို႔၌ အထင္အရွားပါရွိ၍ ဗုဒၶဝါဒ၏ အေျခခံ ပဓာနတရားျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးက ယင္းကို အစဥ္တစိုက္ တညီတညြတ္ လက္ခံခ့ဲသည္ဟု မထင္မွတ္သင့္ေခ်။ ဘီစီ ၃ ရာစုေခတ္ တတိယသဂၤါယနာ မတင္မီကပင္ အိႏၵိယျပည္၌ အနတၱအယူကို မႏွစ္သက္ေသာ ဗုဒၶဝါဒီမ်ား ထြက္ေပၚခ့ဲ၏။ ကထာဝတၳဳ၌ ပထမဦးစြာ ပယ္ေသာအယူသည္ ဝဇီၨပုတၱကႏွင့္ သမၼိတိယဂုိဏ္းသားတို႔၏ ပုဂၢလဝါဒျဖစ္၏။ ထိုပုဂၢလဝါဒီတို႔သည္ ဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱဝါဒကို လက္မခံ။ ေထရဝါဒီတို႔၏ အနတၱဝါဒကိုလည္း ပယ္၏။ သူတို႔အလိုအားျဖင့္ လူသတၱဝါသည္ အတၱမဟုတ္။ ရုပ္နာမ္တရား ႏွစ္ပါးခ်ည္းသက္သက္လည္း မဟုတ္ဘဲ ထိုထက္ပို၍ထူးေသာ အထင္းအရွားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ဓမၼပါလ နာဂဇုန ဝသုဗႏၶဳစေသာ မဟာယာနဗုဒၶဝါဒ၏ ေရွ႕ေျပးအ႒ကထာ ဆရာတို႔သည္လည္း ပုဂၢလဝါဒကို ေခ်ပခ့ဲၾက၏။ သို႔ျဖင့္ ပုဂၢလဝါဒသည္ တစ္စတစ္စ ကြယ္ပ၍ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးက လက္ခံယုံၾကည္ခ့ဲၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔ကမၻာေပၚရွိ ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးသည္ အနတၱဝါဒီမ်ား ျဖစ္သည္ဟု မဆိုႏုိင္ေခ်။ ယခုအခါ အနတၱဝါဒကို လက္မခံေသာ ဗုဒၶဝါဒီ အေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိေပသည္။ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ဗုဒၶဝါဒီႏွင့္ ဗုဒၶစာေပပညာရွင္တို႔သည္ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒ အစစ္အမွန္ မဟုတ္သေယာင္ ေျပာဆိုေရးသားေနၾက၏။ သူတို႔မွာ အေရအတြက္အားျဖင့္ အင္အားမၾကီးမားလွေသာ္လည္း ဗုဒၶစာေပ ေရးသားသူမ်ား ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔၏ တင္ျပခ်က္ကို က်ြႏု္ပ္တို႔ အေလးအနက္ စဥ္းစားသင့္၏။ အနတၱဝါဒကို မနားမေန အျပင္းအထန္ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ေသာသူမွာ နာမည္ထင္ရွားေသာ ပါဠိပညာရွင္ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္ ျဖစ္၏။ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္သည္ မူလပထမက မိမိ၏ခင္ပြန္းသည္ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာ ေဒါက္တာရုိင္းစ္ေဒးဗစ္က့ဲသို႔ပင္ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒအစစ္အျဖစ္ျဖင့္ လက္ခံခ့ဲ၏။ သို႔ရာတြင္ အျမင္ေျပာင္းလဲသြား၍ အနတၱဝါဒသည္ ဗုဒၶ၏ မူလဝါဒမဟုတ္။ ပိဋကတ္ဆရာ ရဟန္းဘုန္းၾကီးတို႔၏ ဝါဒသာျဖစ္သည္ဟု ေရးသားခ့ဲ၏။ သူ၏ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ လိုရင္းအခ်ဳပ္အားျဖင့္ ။  ။ ဥပနိသွ်အတၱသည္ မေျပာင္းလဲဘဲ ထာဝရတည္ျမဲရကား လူသည္ မိမိ၏ အတၱ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အထူးအားထုတ္ရန္မလို ဗုဒၶအသိမွတ္ျပဳေသာ အတၱမွာမူ ေျပာင္းလဲေသာ အတၱျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသည္ မိမိ၏ အတၱၾကီးပြားမွုအတြက္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ဗုဒၶသည္ ျဗာဟၼဏတို႔၏ အတၱဝါဒကို အနည္းငယ္ျပဳျပင္၍ လက္ခံခ့ဲေသာ္လည္း  ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ျပီးေနာက္ မၾကာမီ ပိဋကတ္ထဲသို႔ အနတၱဝါဒ ဝင္ေရာက္လာ၏။ အနတၱဝါဒ ေပၚထြန္းလာျခင္းသည္ ပဓာန အေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ပထမအေၾကာင္းမွာ ဗုဒၶဝါဒႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္း ေပၚလာေသာ အိႏၵိယဘာသာဝါဒတစ္ခုျဖစ္၏။ ထိုဝါဒသည္ အတၱကိုလက္ခံေသာ္လည္း နာမ္တရားကို အတၱႏွင့္ခြဲျခား၍ ေလ့လာမွုကို အားေပး၏။ သို႔ျဖင့္ ထိုဝါဒ အေငြ႔အသက္မကင္းေသာ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ အတၱကိုဖယ္ခြာ၍ နာမ္တရားသက္သက္ကို ေလ့လာၾကရာ ကာလၾကာေသာ္ အတၱကြယ္ေပ်ာက္၍ သူတို႔အျမင္အားျဖင့္ လူသည္ ရုပ္နာမ္တရားစု သက္သက္မွ်ျဖစ္လာ၏။ ထို႔အျပင္ ေရွးဦးမူလ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ ရဟန္းမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ရဟန္းမည္သည္ လူ႔ဘဝကို စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔ ေနေသာသူ ျဖစ္ရကား လူ႔ဘဝ၌ အႏွစ္သာရ အတၱကိုရွာ၍ မရဘဲ အနိစၥ သခၤါရ ဒုကၡတရားမ်ားကိုသာ ရွုျမင္စျမဲျဖစ္၏။ ဤသို႔ နာမ္တရားကိုသာလွ်င္ တစ္ဖက္ေစာင္းႏွင့္ ေလ့လာေသာ ေရွးအိႏၵိယဘာသာဝါဒႏွင့္ လူ႔ဘဝ လူ႔ေလာကကို စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔ေသာ ေရွးဗုဒၶဝါဒီ ရဟန္းမ်ားေၾကာင့္ ပါဠိပိဋကတ္၌ အနတၱဝါဒ၏ ထင္ရွားေနျခင္း ျဖစ္သည္ဆို၏။ ပိဋကတ္စာေပႏွင့္ အိႏၵိယ ဗုဒၶဝါဒသမိုင္းကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာေသာသူအဖို႔ အထက္ပါ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္၏ အဆိုမွာ အေျခအျမစ္  ယုတၱိမရွိလွေခ်။ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို အတိအလင္းပယ္ေၾကာင္း ခိုင္မာေသာ ပိဋကတ္အေထာက္အထား ႏွစ္ခုရွိ၏။ ပထမအခ်က္မွာ အတၱဆိတ္သုဥ္းမွု သုညေလာကကို ရွုျမင္ရန္ ေဟာၾကားခ်က္ႏွင့္ သေဗၺဓမၼာအနတၱာဆိုေသာ ေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္၏။ သခၤါရတရားအားလုံးသည္ အနိစၥတရား ဒုကၡတရားျဖစ္သည္  ဆိုျပီးေနာက္ သခၤါရ စကားကို မသုံးဘဲ ဓမၼအားလုံး အနတၱျဖစ္သည္ဆိုျခင္းကို သတိျပဳသင့္၏။ ဤဗုဒၶေဒသနာႏွစ္ခုမွတစ္ပါး အနတၱအေၾကာင္း ဗုဒၶ၏ အျခားမိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားသည္ အတၱဝါဒကို တိုက္ရုိက္ပယ္ေသာ စကားမ်ားမဟုတ္ေခ်။ ယင္းတို႔ကိုျပန္၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပရေသာ္ (1) ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္။ (2) ခႏၶာငါးပါး၌ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ရွာ၍မရအပ္။ (3) ငါဘုရားသည္ မည္သူက ခံစားသည္ ေတြ႔ထိသည္ဟုမေဟာ အေၾကာင္းခံအက်ိဳးဆက္ သေဘာတရားကိုသာ ေဟာ၏။ ဤဗုဒၶေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္၍ ဗုဒၶလက္ထက္မွစ၍ ယေန႔အထိ ကမၻာ့ဗုဒၶဝါဒီအမ်ားစုသည္ ဗုဒၶက အတၱကို လုံးဝပယ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။အေနာက္ႏုိင္ငံ ပါဠိပညာရွင္တို႔သည္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ထိုသို႔ယူဆၾက၏။ အဂၤလိပ္ပါဠိပညာရွင္ ေဒါက္တာေသာမတ္စ္က ဗုဒၶကိုယ္တိုင္က အတၱမရွိေၾကာင္း အတိအလင္း ေဟာေျပာသည္ဟု က်ြႏု္ပ္တို႔မဆိုႏုိင္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ရုပ္နာမ္တရား ခႏၶာငါးပါးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ပိဋကတ္စကားမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္၍ ဗုဒၶအလိုအားျဖင့္ အတၱမရွိဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္ ဟုေရးသား၏။ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို ေဟာခ့ဲ၍ ထိုဝါဒကို ပိဋကတ္ဆရာတို႔က  ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္သည္ဆိုေသာ စကားမွာ ယုတၱိမရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာေသာမတ္စ္၏ ေရးသားခ်က္ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအ့ံ။

ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူေသာအခါ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားသည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ တပည့္ရဟန္းတို႔၏ စိတ္ထဲ၌ စြဲျမဲက်န္ရွိခ့ဲပါလ်က္ အတၱဝါဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ကား တစ္စြန္းတစ္စမွ်ပင္  ဗုဒၶဝါဒီတို႔ လက္ခံထားသည္ကို မေတြ႔ရေခ်။ အကယ္၍ ဗုဒၶဝါဒ၌ အတၱအယူလကၡဏာ အမွတ္အသား တစ္စြန္းတစ္စ က်န္ရွိခ့ဲပါက ဝဇီၨပုတၱကဂုိဏ္းသည္ ခႏၶာငါးပါးအျပင္ ပုဂၢိဳလ္ရွိေသးသည္ဟု ေဟာေျပာေသာအခါ ထိုအတၱဝါဒ တစ္စြန္းတစ္စပါေသာ ေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ျပၾကမည္ အမွန္ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ စင္စစ္သူတို႔သည္ အတၱအယူကင္းေသာ အေထာက္အထားမ်ားကို ျပၾက၍ သူတို႔၏ ပုဂၢလဝါဒသည္ ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္းမရွိဟုလည္း သူတို႔ ယုံၾကည္ၾကေပသည္။ ရာဒါကရစ္ရွနန္ အာနႏၵာ ကုမာရဆြာမိ စေသာ ယခုေခတ္ အိႏၵိယပညာရွင္ အတၱဝါဒီတို႔သည္ ဗုဒၶက အတၱဝါဒကို လက္ခံသေယာင္ ေရးသားၾက၏။ အကယ္၍ သူတို႔၏ ထင္ျမင္ခ်က္ မွန္ကန္ပါက ဗုဒၶဝါဒ ထြန္းကားေသာ ေရွးအိႏၵိယေခတ္မွ အိႏၵိယသား အတၱဝါဒီတို႔သည္ ပါဠိပိဋကတ္၌ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ေသာ အတၱအယူကို ေတြ႔ရွိခ့ဲၾကရာ၏။ ယခုမူ ထိုသို႔မဟုတ္ ေရွးအိႏၵိယ အတၱဝါဒီအားလုံးသည္ ဗုဒၶဝါဒကို အနတၱဝါဒအျဖစ္ သိရွိနားလည္ၾက၏။ အိႏၵိယပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအားျဖင့္ ဂ်ိန္းႏွင့္ ျဗာဟၼဏဝါဒီမ်ားသည္ ဗုဒၶဝါဒမွာ  အတၱကိုပယ္ေသာ ဝါဒျဖစ္သည္ဆို၍ သူတို႔၏ဝါဒမ်ားႏွင့္ အေျခခံမတူေၾကာင္း ေျပာဆိုေရးသားၾက၏။ ဗုဒၶဝါဒကို ရုပ္ဝါဒအျဖစ္ မွတ္ယူ၍ မိစၦာဝါဒစာရင္း၌ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပၾက၏။ အကယ္၍ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို အနည္းငယ္ျပင္ဆင္၍ လက္ခံခ့ဲသည္မွန္ပါက ဗုဒၶဝါဒသည္ ျဗာဟၼဏဝါဒႏွင့္ မ်ားစြာ ကြဲျပားျခားနားေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဗုဒၶဝါဒ၏ ပဓာနထူးျခားခ်က္မွာ ဇာတ္ဝါဒ ယဇ္ပူေဇာ္မွု စသည္တို႔ကို တိုက္ဖ်က္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အတၱကို ပယ္ျခင္းျဖစ္၏။အတၱကို မပယ္ခ့ဲပါက နဂုိမူလက အတၱကို လက္ခံျပီးျဖစ္ေသာ ျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဗုဒၶဝါဒဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းလာရန္ အေၾကာင္းမရွိ။ အတၱကို ပယ္ခ့ဲေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ဗုဒၶသံဃာ၌ ျဗာဟၼဏအမ်ိဳးသား အေျမာက္အျမား ရွိေနျခင္းျဖစ္ရေပမည္။ ထို႔အျပင္ အကယ္၍ အတၱဝါဒသည္ မူလဗုဒၶဝါဒအစစ္ျဖစ္သည္မွန္ပါက ဗုဒၶသည္ တရားေဟာရာ၌ အခက္အခဲ ၾကဳံေတြ႔ဖြယ္ရာ မရွိ။ ျဗာဟၼဏတို႔က ဗုဒၶအား က့ဲရ႕ဲေဝဖန္ၾကမည္လည္း မဟုတ္ေခ်။ စင္စစ္ဗုဒၶသည္ မိမိ၏တရားကို လူအမ်ားနားလည္ပါမည္ေလာဟု သံသယျဖစ္ခ့ဲ၏။ ထိုသို႔ သံသယ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပေလာ မသိ။ ပထမဦးစြာေဟာေသာ ဓမၼစၾကာသုတ္၌ အနတၱတရားကို လုံးဝခ်န္လွပ္ထား၍  ဒုတိယ သုတၱန္ေဒသနာ၌သာ ေဟာ၏။ ဗုဒၶ၏ အနတၱတရားကို နားမလည္ သို႔မဟုတ္ မႏွစ္သက္သျဖင့္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ေသာ သူတို႔မွာလည္း မနည္းလွေခ်။ ဗုဒၶအား အကိရိယဝါဒီ ျဖစ္သည္။ ၾကီးပြားမွုကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာသူ (ဘူနာဟ) ျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲၾက၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂၢႏွင့္ မဇၩိမနိကာယ္ မာဂ႑ိယသုတ္)။

ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ သတၱေလာကႏွင့္ ျငင္းခုံေတာ္မမူ။ သတၱေလာကသည္သာလွ်င္ ငါဘုရားႏွင့္ ျငင္းခုံ၏။ ငါဘုရားက ထင္ရွားေအာင္ ေဟာေျပာပါလ်က္ မသိမျမင္ေသာသူကို ငါဘုရားသည္ အဘယ္သို႔ ျပဳရေတာ့အ့ံနည္း။ (ခႏၶာသံယုတ္ ဝိဝါဒသုတ္)။

ဤသို႔ ဗုဒၶအား ျပစ္တင္စြပ္စြဲၾကျခင္းသည္ အတၱကို ပယ္ေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံမွားဖြယ္ရာမရွိေခ်။

ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ သတၱဝါကို မဖ်က္ဆီးတတ္ သတၱဝါဖ်က္ဆီးျခင္းကို ေဟာေတာ္မမူ။ သို႔စဥ္လ်က္ အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔သည္ မဟုတ္မမွန္ ခ်ြတ္လြဲေသာ မုသာဝါဒျဖင့္ ရဟန္းေဂါတမသည္ သတၱဝါကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏။ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱဝါ၏ ျပတ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ဘဝကင္းျခင္းကို ပညတ္၏ဟု စြပ္စြဲၾကကုန္၏။ (မဇၩိမနိကာယ္ အလဂၢဒၵဴပဒသုတ္)။

ဗုဒၶဝါဒသည္ အတၱကို လုံးဝပယ္ေသာ ဝါဒမုခ်ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရန္ ခိုင္မာေသာ ဗုဒၶေဒသနာ ေျမာက္ျမားစြာရွိ၏။ သို႔ျဖစ္ေစကာမူ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံသား အတၱစြဲပညာရွင္တို႔က ေအာက္ပါေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ျပ၍ အတၱကို ဗုဒၶလက္ခံပါသည္ဟု ဆိုၾက၏။ 

အခါတစ္ပါး ေတာအုပ္တစ္ခု၌ ဘဒၵဝဂၢီ သူငယ္ခ်င္းမင္းသား သုံးက်ိပ္တို႔သည္ မယားမ်ားႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ပါးေနၾကစဥ္ အတူပါလာေသာ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ေယာက္သည္ သူတို႔၏ ဥစၥာကိုခိုးယူ၍ ထြက္ေျပး၏ မင္းသားတို႔သည္ ထိုျပည့္တန္ဆာမကို ရွာကုန္ေသာ္ တစ္ေနရာ၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူေသာ ဗုဒၶကိုျမင္၍ အရွင္ဘုရား မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ျမင္မိပါသေလာ ဟုေမးေလွ်ာက္ၾက၏။ ထိုအခါ ဗုဒၶက သူငယ္တို႔ ငါ၏စကားကို သင္တို႔ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း။ မိန္းမကိုရွာျခင္းႏွင့္ မိမိကိုယ္(အတၱ) ကိုရွာျခင္းတြင္ အဘယ္ရွာျခင္းသည္ သင္တို႔အဖို႔ ျမတ္သနည္းဟုေမး၏။ မင္းသားတို႔က မိမိကိုယ္ကို ရွာျခင္းသည္သာလွ်င္ ျမတ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ၾက၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂၢ) ----ဆက္ရန္ (ဦးေအးေမာင္)  


အနတၱဝါဒ အပိုင္း(၃)
****************
(ခ) အတၱ-အနတၱျပႆနာ
အနတၱဝါဒသည္ ပါဠိ သကၠတပိဋကတ္တို႔၌ အထင္အရွားပါရွိ၍ ဗုဒၶဝါဒ၏ အေျခခံ ပဓာနတရားျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးက ယင္းကို အစဥ္တစိုက္ တညီတညြတ္ လက္ခံခ့ဲသည္ဟု မထင္မွတ္သင့္ေခ်။ ဘီစီ ၃ ရာစုေခတ္ တတိယသဂၤါယနာ မတင္မီကပင္ အိႏၵိယျပည္၌ အနတၱအယူကို မႏွစ္သက္ေသာ ဗုဒၶဝါဒီမ်ား ထြက္ေပၚခ့ဲ၏။ ကထာဝတၳဳ၌ ပထမဦးစြာ ပယ္ေသာအယူသည္ ဝဇီၨပုတၱကႏွင့္ သမၼိတိယဂုိဏ္းသားတို႔၏ ပုဂၢလဝါဒျဖစ္၏။ ထိုပုဂၢလဝါဒီတို႔သည္ ဥပနိသွ်က်မ္းလာ အတၱဝါဒကို လက္မခံ။ ေထရဝါဒီတို႔၏ အနတၱဝါဒကိုလည္း ပယ္၏။ သူတို႔အလိုအားျဖင့္ လူသတၱဝါသည္ အတၱမဟုတ္။ ရုပ္နာမ္တရား ႏွစ္ပါးခ်ည္းသက္သက္လည္း မဟုတ္ဘဲ ထိုထက္ပို၍ထူးေသာ အထင္းအရွားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္၏။ ဓမၼပါလ နာဂဇုန ဝသုဗႏၶဳစေသာ မဟာယာနဗုဒၶဝါဒ၏ ေရွ႕ေျပးအ႒ကထာ ဆရာတို႔သည္လည္း ပုဂၢလဝါဒကို ေခ်ပခ့ဲၾက၏။ သို႔ျဖင့္ ပုဂၢလဝါဒသည္ တစ္စတစ္စ ကြယ္ပ၍ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးက လက္ခံယုံၾကည္ခ့ဲၾက၏။ သို႔ရာတြင္ ယေန႔ကမၻာေပၚရွိ ဗုဒၶဝါဒီအားလုံးသည္ အနတၱဝါဒီမ်ား ျဖစ္သည္ဟု မဆိုႏုိင္ေခ်။ ယခုအခါ အနတၱဝါဒကို လက္မခံေသာ ဗုဒၶဝါဒီ အေတာ္မ်ားမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ရွိေပသည္။ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ဗုဒၶဝါဒီႏွင့္ ဗုဒၶစာေပပညာရွင္တို႔သည္ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒ အစစ္အမွန္ မဟုတ္သေယာင္ ေျပာဆိုေရးသားေနၾက၏။ သူတို႔မွာ အေရအတြက္အားျဖင့္ အင္အားမၾကီးမားလွေသာ္လည္း ဗုဒၶစာေပ ေရးသားသူမ်ား ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔၏ တင္ျပခ်က္ကို က်ြႏု္ပ္တို႔ အေလးအနက္ စဥ္းစားသင့္၏။ အနတၱဝါဒကို မနားမေန အျပင္းအထန္ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္ေသာသူမွာ နာမည္ထင္ရွားေသာ ပါဠိပညာရွင္ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္ ျဖစ္၏။ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္သည္ မူလပထမက မိမိ၏ခင္ပြန္းသည္ ဗုဒၶက်မ္းျပဳဆရာ ေဒါက္တာရုိင္းစ္ေဒးဗစ္က့ဲသို႔ပင္ အနတၱဝါဒကို ဗုဒၶဝါဒအစစ္အျဖစ္ျဖင့္ လက္ခံခ့ဲ၏။ သို႔ရာတြင္ အျမင္ေျပာင္းလဲသြား၍ အနတၱဝါဒသည္ ဗုဒၶ၏ မူလဝါဒမဟုတ္။ ပိဋကတ္ဆရာ ရဟန္းဘုန္းၾကီးတို႔၏ ဝါဒသာျဖစ္သည္ဟု ေရးသားခ့ဲ၏။ သူ၏ အေၾကာင္းျပခ်က္မွာ လိုရင္းအခ်ဳပ္အားျဖင့္ ။ ။ ဥပနိသွ်အတၱသည္ မေျပာင္းလဲဘဲ ထာဝရတည္ျမဲရကား လူသည္ မိမိ၏ အတၱ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အထူးအားထုတ္ရန္မလို ဗုဒၶအသိမွတ္ျပဳေသာ အတၱမွာမူ ေျပာင္းလဲေသာ အတၱျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသည္ မိမိ၏ အတၱၾကီးပြားမွုအတြက္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္ ျဖစ္၏။ ထိုသို႔ ဗုဒၶသည္ ျဗာဟၼဏတို႔၏ အတၱဝါဒကို အနည္းငယ္ျပဳျပင္၍ လက္ခံခ့ဲေသာ္လည္း ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ျပီးေနာက္ မၾကာမီ ပိဋကတ္ထဲသို႔ အနတၱဝါဒ ဝင္ေရာက္လာ၏။ အနတၱဝါဒ ေပၚထြန္းလာျခင္းသည္ ပဓာန အေၾကာင္းႏွစ္ရပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။

ပထမအေၾကာင္းမွာ ဗုဒၶဝါဒႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္း ေပၚလာေသာ အိႏၵိယဘာသာဝါဒတစ္ခုျဖစ္၏။ ထိုဝါဒသည္ အတၱကိုလက္ခံေသာ္လည္း နာမ္တရားကို အတၱႏွင့္ခြဲျခား၍ ေလ့လာမွုကို အားေပး၏။ သို႔ျဖင့္ ထိုဝါဒ အေငြ႔အသက္မကင္းေသာ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ အတၱကိုဖယ္ခြာ၍ နာမ္တရားသက္သက္ကို ေလ့လာၾကရာ ကာလၾကာေသာ္ အတၱကြယ္ေပ်ာက္၍ သူတို႔အျမင္အားျဖင့္ လူသည္ ရုပ္နာမ္တရားစု သက္သက္မွ်ျဖစ္လာ၏။ ထို႔အျပင္ ေရွးဦးမူလ ဗုဒၶဝါဒီတို႔သည္ ရဟန္းမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ရဟန္းမည္သည္ လူ႔ဘဝကို စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔ ေနေသာသူ ျဖစ္ရကား လူ႔ဘဝ၌ အႏွစ္သာရ အတၱကိုရွာ၍ မရဘဲ အနိစၥ သခၤါရ ဒုကၡတရားမ်ားကိုသာ ရွုျမင္စျမဲျဖစ္၏။ ဤသို႔ နာမ္တရားကိုသာလွ်င္ တစ္ဖက္ေစာင္းႏွင့္ ေလ့လာေသာ ေရွးအိႏၵိယဘာသာဝါဒႏွင့္ လူ႔ဘဝ လူ႔ေလာကကို စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔ေသာ ေရွးဗုဒၶဝါဒီ ရဟန္းမ်ားေၾကာင့္ ပါဠိပိဋကတ္၌ အနတၱဝါဒ၏ ထင္ရွားေနျခင္း ျဖစ္သည္ဆို၏။ ပိဋကတ္စာေပႏွင့္ အိႏၵိယ ဗုဒၶဝါဒသမိုင္းကို ေစ့ငုေသခ်ာစြာ ေလ့လာေသာသူအဖို႔ အထက္ပါ မစၥက္ရုိင္းစ္ေဒးဗစ္၏ အဆိုမွာ အေျခအျမစ္ ယုတၱိမရွိလွေခ်။ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို အတိအလင္းပယ္ေၾကာင္း ခိုင္မာေသာ ပိဋကတ္အေထာက္အထား ႏွစ္ခုရွိ၏။ ပထမအခ်က္မွာ အတၱဆိတ္သုဥ္းမွု သုညေလာကကို ရွုျမင္ရန္ ေဟာၾကားခ်က္ႏွင့္ သေဗၺဓမၼာအနတၱာဆိုေသာ ေဟာၾကားခ်က္ျဖစ္၏။ သခၤါရတရားအားလုံးသည္ အနိစၥတရား ဒုကၡတရားျဖစ္သည္ ဆိုျပီးေနာက္ သခၤါရ စကားကို မသုံးဘဲ ဓမၼအားလုံး အနတၱျဖစ္သည္ဆိုျခင္းကို သတိျပဳသင့္၏။ ဤဗုဒၶေဒသနာႏွစ္ခုမွတစ္ပါး အနတၱအေၾကာင္း ဗုဒၶ၏ အျခားမိန္႔ၾကားခ်က္မ်ားသည္ အတၱဝါဒကို တိုက္ရုိက္ပယ္ေသာ စကားမ်ားမဟုတ္ေခ်။ ယင္းတို႔ကိုျပန္၍ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေဖာ္ျပရေသာ္ (1) ခႏၶာငါးပါးသည္ အတၱမဟုတ္။ (2) ခႏၶာငါးပါး၌ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါကို ရွာ၍မရအပ္။ (3) ငါဘုရားသည္ မည္သူက ခံစားသည္ ေတြ႔ထိသည္ဟုမေဟာ အေၾကာင္းခံအက်ိဳးဆက္ သေဘာတရားကိုသာ ေဟာ၏။ ဤဗုဒၶေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္၍ ဗုဒၶလက္ထက္မွစ၍ ယေန႔အထိ ကမၻာ့ဗုဒၶဝါဒီအမ်ားစုသည္ ဗုဒၶက အတၱကို လုံးဝပယ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾက၏။အေနာက္ႏုိင္ငံ ပါဠိပညာရွင္တို႔သည္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ ထိုသို႔ယူဆၾက၏။ အဂၤလိပ္ပါဠိပညာရွင္ ေဒါက္တာေသာမတ္စ္က ဗုဒၶကိုယ္တိုင္က အတၱမရွိေၾကာင္း အတိအလင္း ေဟာေျပာသည္ဟု က်ြႏု္ပ္တို႔မဆိုႏုိင္ပါ။ သို႔ရာတြင္ ရုပ္နာမ္တရား ခႏၶာငါးပါးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ပိဋကတ္စကားမ်ားကို ေထာက္ခ်င့္၍ ဗုဒၶအလိုအားျဖင့္ အတၱမရွိဟု ယူဆႏုိင္ပါသည္ ဟုေရးသား၏။ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို ေဟာခ့ဲ၍ ထိုဝါဒကို ပိဋကတ္ဆရာတို႔က ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္သည္ဆိုေသာ စကားမွာ ယုတၱိမရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာေသာမတ္စ္၏ ေရးသားခ်က္ကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအ့ံ။

ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူေသာအခါ ဗုဒၶေဒသနာမ်ားသည္ ေျမာက္မ်ားလွစြာေသာ တပည့္ရဟန္းတို႔၏ စိတ္ထဲ၌ စြဲျမဲက်န္ရွိခ့ဲပါလ်က္ အတၱဝါဒႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ကား တစ္စြန္းတစ္စမွ်ပင္ ဗုဒၶဝါဒီတို႔ လက္ခံထားသည္ကို မေတြ႔ရေခ်။ အကယ္၍ ဗုဒၶဝါဒ၌ အတၱအယူလကၡဏာ အမွတ္အသား တစ္စြန္းတစ္စ က်န္ရွိခ့ဲပါက ဝဇီၨပုတၱကဂုိဏ္းသည္ ခႏၶာငါးပါးအျပင္ ပုဂၢိဳလ္ရွိေသးသည္ဟု ေဟာေျပာေသာအခါ ထိုအတၱဝါဒ တစ္စြန္းတစ္စပါေသာ ေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ျပၾကမည္ အမွန္ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ စင္စစ္သူတို႔သည္ အတၱအယူကင္းေသာ အေထာက္အထားမ်ားကို ျပၾက၍ သူတို႔၏ ပုဂၢလဝါဒသည္ ဗုဒၶ၏ အနတၱဝါဒႏွင့္ ဆန္႔က်င္ျခင္းမရွိဟုလည္း သူတို႔ ယုံၾကည္ၾကေပသည္။ ရာဒါကရစ္ရွနန္ အာနႏၵာ ကုမာရဆြာမိ စေသာ ယခုေခတ္ အိႏၵိယပညာရွင္ အတၱဝါဒီတို႔သည္ ဗုဒၶက အတၱဝါဒကို လက္ခံသေယာင္ ေရးသားၾက၏။ အကယ္၍ သူတို႔၏ ထင္ျမင္ခ်က္ မွန္ကန္ပါက ဗုဒၶဝါဒ ထြန္းကားေသာ ေရွးအိႏၵိယေခတ္မွ အိႏၵိယသား အတၱဝါဒီတို႔သည္ ပါဠိပိဋကတ္၌ မိမိတို႔ႏွစ္သက္ေသာ အတၱအယူကို ေတြ႔ရွိခ့ဲၾကရာ၏။ ယခုမူ ထိုသို႔မဟုတ္ ေရွးအိႏၵိယ အတၱဝါဒီအားလုံးသည္ ဗုဒၶဝါဒကို အနတၱဝါဒအျဖစ္ သိရွိနားလည္ၾက၏။ အိႏၵိယပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအားျဖင့္ ဂ်ိန္းႏွင့္ ျဗာဟၼဏဝါဒီမ်ားသည္ ဗုဒၶဝါဒမွာ အတၱကိုပယ္ေသာ ဝါဒျဖစ္သည္ဆို၍ သူတို႔၏ဝါဒမ်ားႏွင့္ အေျခခံမတူေၾကာင္း ေျပာဆိုေရးသားၾက၏။ ဗုဒၶဝါဒကို ရုပ္ဝါဒအျဖစ္ မွတ္ယူ၍ မိစၦာဝါဒစာရင္း၌ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပၾက၏။ အကယ္၍ ဗုဒၶသည္ အတၱဝါဒကို အနည္းငယ္ျပင္ဆင္၍ လက္ခံခ့ဲသည္မွန္ပါက ဗုဒၶဝါဒသည္ ျဗာဟၼဏဝါဒႏွင့္ မ်ားစြာ ကြဲျပားျခားနားေတာ့မည္ မဟုတ္ေခ်။ ဗုဒၶဝါဒ၏ ပဓာနထူးျခားခ်က္မွာ ဇာတ္ဝါဒ ယဇ္ပူေဇာ္မွု စသည္တို႔ကို တိုက္ဖ်က္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ အတၱကို ပယ္ျခင္းျဖစ္၏။အတၱကို မပယ္ခ့ဲပါက နဂုိမူလက အတၱကို လက္ခံျပီးျဖစ္ေသာ ျဗာဟၼဏတို႔သည္ ဗုဒၶဝါဒဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းလာရန္ အေၾကာင္းမရွိ။ အတၱကို ပယ္ခ့ဲေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ဗုဒၶသံဃာ၌ ျဗာဟၼဏအမ်ိဳးသား အေျမာက္အျမား ရွိေနျခင္းျဖစ္ရေပမည္။ ထို႔အျပင္ အကယ္၍ အတၱဝါဒသည္ မူလဗုဒၶဝါဒအစစ္ျဖစ္သည္မွန္ပါက ဗုဒၶသည္ တရားေဟာရာ၌ အခက္အခဲ ၾကဳံေတြ႔ဖြယ္ရာ မရွိ။ ျဗာဟၼဏတို႔က ဗုဒၶအား က့ဲရ႕ဲေဝဖန္ၾကမည္လည္း မဟုတ္ေခ်။ စင္စစ္ဗုဒၶသည္ မိမိ၏တရားကို လူအမ်ားနားလည္ပါမည္ေလာဟု သံသယျဖစ္ခ့ဲ၏။ ထိုသို႔ သံသယ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေပေလာ မသိ။ ပထမဦးစြာေဟာေသာ ဓမၼစၾကာသုတ္၌ အနတၱတရားကို လုံးဝခ်န္လွပ္ထား၍ ဒုတိယ သုတၱန္ေဒသနာ၌သာ ေဟာ၏။ ဗုဒၶ၏ အနတၱတရားကို နားမလည္ သို႔မဟုတ္ မႏွစ္သက္သျဖင့္ ျပစ္တင္ေဝဖန္ေသာ သူတို႔မွာလည္း မနည္းလွေခ်။ ဗုဒၶအား အကိရိယဝါဒီ ျဖစ္သည္။ ၾကီးပြားမွုကို ဖ်က္ဆီးတတ္ေသာသူ (ဘူနာဟ) ျဖစ္သည္ဟု စြပ္စြဲၾက၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂၢႏွင့္ မဇၩိမနိကာယ္ မာဂ႑ိယသုတ္)။

ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ သတၱေလာကႏွင့္ ျငင္းခုံေတာ္မမူ။ သတၱေလာကသည္သာလွ်င္ ငါဘုရားႏွင့္ ျငင္းခုံ၏။ ငါဘုရားက ထင္ရွားေအာင္ ေဟာေျပာပါလ်က္ မသိမျမင္ေသာသူကို ငါဘုရားသည္ အဘယ္သို႔ ျပဳရေတာ့အ့ံနည္း။ (ခႏၶာသံယုတ္ ဝိဝါဒသုတ္)။

ဤသို႔ ဗုဒၶအား ျပစ္တင္စြပ္စြဲၾကျခင္းသည္ အတၱကို ပယ္ေသာေၾကာင့္သာလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံမွားဖြယ္ရာမရွိေခ်။

ရဟန္းတို႔ ငါဘုရားသည္ သတၱဝါကို မဖ်က္ဆီးတတ္ သတၱဝါဖ်က္ဆီးျခင္းကို ေဟာေတာ္မမူ။ သို႔စဥ္လ်က္ အခ်ိဳ႕ေသာ ရဟန္းပုဏၰားတို႔သည္ မဟုတ္မမွန္ ခ်ြတ္လြဲေသာ မုသာဝါဒျဖင့္ ရဟန္းေဂါတမသည္ သတၱဝါကို ဖ်က္ဆီးတတ္၏။ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱဝါ၏ ျပတ္ျခင္း ပ်က္ျခင္း ဘဝကင္းျခင္းကို ပညတ္၏ဟု စြပ္စြဲၾကကုန္၏။ (မဇၩိမနိကာယ္ အလဂၢဒၵဴပဒသုတ္)။

ဗုဒၶဝါဒသည္ အတၱကို လုံးဝပယ္ေသာ ဝါဒမုခ်ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရန္ ခိုင္မာေသာ ဗုဒၶေဒသနာ ေျမာက္ျမားစြာရွိ၏။ သို႔ျဖစ္ေစကာမူ အခ်ိဳ႕ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံသား အတၱစြဲပညာရွင္တို႔က ေအာက္ပါေဒသနာမ်ားကို ေထာက္ျပ၍ အတၱကို ဗုဒၶလက္ခံပါသည္ဟု ဆိုၾက၏။

အခါတစ္ပါး ေတာအုပ္တစ္ခု၌ ဘဒၵဝဂၢီ သူငယ္ခ်င္းမင္းသား သုံးက်ိပ္တို႔သည္ မယားမ်ားႏွင့္အတူ ေပ်ာ္ပါးေနၾကစဥ္ အတူပါလာေသာ ျပည့္တန္ဆာမတစ္ေယာက္သည္ သူတို႔၏ ဥစၥာကိုခိုးယူ၍ ထြက္ေျပး၏ မင္းသားတို႔သည္ ထိုျပည့္တန္ဆာမကို ရွာကုန္ေသာ္ တစ္ေနရာ၌ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူေသာ ဗုဒၶကိုျမင္၍ အရွင္ဘုရား မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ျမင္မိပါသေလာ ဟုေမးေလွ်ာက္ၾက၏။ ထိုအခါ ဗုဒၶက သူငယ္တို႔ ငါ၏စကားကို သင္တို႔ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ကုန္သနည္း။ မိန္းမကိုရွာျခင္းႏွင့္ မိမိကိုယ္(အတၱ) ကိုရွာျခင္းတြင္ အဘယ္ရွာျခင္းသည္ သင္တို႔အဖို႔ ျမတ္သနည္းဟုေမး၏။ မင္းသားတို႔က မိမိကိုယ္ကို ရွာျခင္းသည္သာလွ်င္ ျမတ္ပါသည္ဟု ေလွ်ာက္ၾက၏။ (ဝိနည္းပိဋကတ္ မဟာဝဂၢ) 
 
----ဆက္ရန္ (ဦးေအးေမာင္)
 
 

No comments:

Post a Comment